שכל אחד יאזין בהתאם לטעמו ונסיונו !


AK1

חבר משקיען
הודעות
11,870
מעורבות
2,908
נקודות
113
קטונתי מלהבין. אולי יש רמות שונות של סאונד שבור? לא נראה לי, כשאני שומע מערכת או שיש את הניצוץ הזה שאומר וואו, זה זה! או שהתחושה היא שיש בעיה וזה פשוט לא זה. זה כמעט כמו ״אחד״ או ״אפס״, אין באמצע. אבל מה שמעניין זה שגם ה״אחד״ בא בטעמים שונים.
מעניין: אין אצלך דרגות, כמו מערכת נפלאה ויצאת דופן לטובה, לעומת מערכת מצויינת ברמה של כמה מערכות מצוינות שאתה מכיר, או מערכת טובה, שנעים לשמוע בה והכל בסדר, אבל אין ניצוץ מיוחד, או מערכת שהיא בסדר, אבל פה ושם משהו מפריע, או מערכת שהדברים שמפריעים הם מפריעים מאוד, וכד'?

והכוונה לא ל"וואו" או "אוי" של התרשמות ראשונית, אלה לאחר האזנה משמעותית.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,629
מעורבות
1,133
נקודות
113
אנסח את זה כך: אתה מבחין בין דברים שניתנים למדידה לבין אלה שלא, ומנסה לבסס את האודיופיליה על אלה שכן. לא כי הם חשובים יותר, אלא כי הם ניתנים למדידה. זה קצת הפוך, במובן של לחפש מתחת לפנס, לפחות עבור אנשים עם העדפות אחרות.

יש קריטריונים אחרים, שאולי חשובים יותר לאנשים מסוימים, אך הם (בינתיים) ניתנים לשמיעה ולא למדידה. והם לא עניינים אישיים והעדפה פרטית. כי סיכוי גדול שאם שני אודיופילים עם אוזניים טובות יקשיבו למערכת, הם יסכימו שהבמה קדמית או אחורית (ואחד יעדיף את זו ואחר את ההיא, אך עדיין יסכימו על הבמה), שהמערכת יותר פאנצ'ית או רגועה, שיש SIBILLANCE מעט מודגש, ועוד ועוד תכונות שאיננו יודעים בדיוק את הביטוי המדידתי שלהן. וחלק גדול מהאודיופיליה נמצא כאן.
איזון טוב בבס הוא חשוב מאוד, אין ספק. אבל זה לא יסוד שבלעדיו באופן קטגורי הבניין נופל.
אין פה זלזול חלילה במי שאינו מודד.
העולם הוא חופשי .
יש המון אנשים שלא מודדים ויש להם ידע עצום בדברים אחרים הקשורים באודיופיליה.(נעזר בהם ומשתף יום יום).

בלי איזון טוב בבאס אתה לא יכול להבין מה קורה בשאר התדרים(סתם דוגמא) - יכול מאוד להיות כמו הרבה פעמים שאותו סיבלנס נגרם בגלל שאין מספיק באס והגבוהים יוצאים מאיזון.

ולעולם לא משווה בין מערכת אחת לאחרת -כשאר אני מטפל רק בפרמטר אחד נניח - מערכת אחת עם זמני הדהוד והשניה ללא .
יכול להיות שלמערכת עם זמני הדהוד יש 80 פרמטרים שהיא פשוט טובה יותר.
תמיד לדבר על אותה מערכת .
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,412
מעורבות
695
נקודות
113
למען הסר ספק:
במערכת הביתית שלי ובלי מדידות אני שואף להגיע למקסימום שאותו אני מחשיב אודיופילי 20 עד 20 ללא בורות גאיות עמקים והרים. עקומה שטוחה כמו הטיעונים של...טוב לא אכנס לפוליטיקה.... חחחח

כל מדידה שתאתר חוסר ושתוסיף לחוויה שלי היא מבורכת. אם יימדד טוב וישמע באוזניי שבור, אז מעדיף מדידה שבורה ושמיעה מהנה.

בהזמנות אשמח לחדש את ההזמנה של רן מויאל להאזין למערכת שלו כדי שאדע האם המושגים שלנו לסאונד חופפים או שונים.
 

omi

חבר משקיען
הודעות
878
מעורבות
419
נקודות
63
משחקי מילים.
הבאס השבור ב 20 די בי לא בריא להיי פידלטי -בחיי.
ואם אתה מתעקש לשחק גם אותה פרלין היי אנד מטומפרר יש תהליך ברור ויחסיות וטמפרטורות שחייבות להתקיים כדי שהוא יהיה יחשב לביי אנד ויהיה ציפוי מבריק,קרספי ודקיק מבחוץ.

כנ"ל לגבי עוגת גבינה שבורה.
המבחן של פרלין בסופו של דבר הוא בטעימה. טמפרור וכו' עוסק בתהליך הההכנה, ושם כדאי שתהיה מעורבת הרבה הנדסה. ויתכן אגב שזה עניין שניתן יותר למדידה, כמו בס. אבל לא משתיתים את חווית הטעימה על מדידות. כנ"ל עוגת גבינה שבורה, המבחן הוא בטעם. ואולי לא דייקתי במינוח "קולינריה", כוונתי היתה לצד החווה, הטועם של הקולינריה ולא לצד שמכין אוכל.

סליחה מכל המתדיינים החכמים והנחמדים (לגמרי), אמשיך אח"כ, חייב לצאת לאבא שלי.
 

ilam

אוהב את התחום
הודעות
309
מעורבות
122
נקודות
43
מעניין: אין אצלך דרגות, כמו מערכת נפלאה ויצאת דופן לטובה, לעומת מערכת מצויינת ברמה של כמה מערכות מצוינות שאתה מכיר, או מערכת טובה, שנעים לשמוע בה והכל בסדר, אבל אין ניצוץ מיוחד, או מערכת שהיא בסדר, אבל פה ושם משהו מפריע, או מערכת שהדברים שמפריעים הם מפריעים מאוד, וכד'?

והכוונה לא ל"וואו" או "אוי" של התרשמות ראשונית, אלה לאחר האזנה משמעותית.
לדעתי לא צריך האזנה משמעותית כדי להגיד אם המערכת עושה את זה בגדול או לא. דעה אישית בלבד. אבל, מה שמעניין זה שנראה לי שתמיד יש מקום לשיפור גם כשהמערכת נפלאה..
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,629
מעורבות
1,133
נקודות
113
מהיכרותי עם @Dan-Cinemart הוא פתוח לגישות והחתירה לאמת האודיופילית היא חשובה לו. ואני לא אומר כדי להתחנף, ככה אני רואה מהצד.
תודה איש .
יש יאמרו פתוח מדי חחחחח
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,629
מעורבות
1,133
נקודות
113
המבחן של פרלין בסופו של דבר הוא בטעימה. טמפרור וכו' עוסק בתהליך הההכנה, ושם כדאי שתהיה מעורבת הרבה הנדסה. ויתכן אגב שזה עניין שניתן יותר למדידה, כמו בס. אבל לא משתיתים את חווית הטעימה על מדידות. כנ"ל עוגת גבינה שבורה, המבחן הוא בטעם. ואולי לא דייקתי במינוח "קולינריה", כוונתי היתה לצד החווה, הטועם של הקולינריה ולא לצד שמכין אוכל.

סליחה מכל המתדיינים החכמים והנחמדים (לגמרי), אמשיך אח"כ, חייב לצאת לאבא שלי.
המבחן הראשון שלו הוא קודם כל האם הוא מקיים את מהותו כפרלין או שהוא סתם שוקלד שבור/טראפל וכו.- זה שלב הכיול = פאסיבי/אקטיבי/סתם מזל גדול .עוגת גבינה קלאסית בגובה 0.5 ס"מ לא יעבור.היא שבורה.

לאחר מכן - יש מליון טעמים הכל מחריף ועד - לא יודע מה.

שוב צריכה להיות הבחנה בין הבסיס להיי אנד לבין הטעם האישי.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
אנסח את זה כך: אתה מבחין בין דברים שניתנים למדידה לבין אלה שלא, ומנסה לבסס את האודיופיליה על אלה שכן. לא כי הם חשובים יותר, אלא כי הם ניתנים למדידה. זה קצת הפוך, במובן של לחפש מתחת לפנס, לפחות עבור אנשים עם העדפות אחרות.

יש קריטריונים אחרים, שאולי חשובים יותר לאנשים מסוימים, אך הם (בינתיים) ניתנים לשמיעה ולא למדידה. והם לא עניינים אישיים והעדפה פרטית. כי סיכוי גדול שאם שני אודיופילים עם אוזניים טובות יקשיבו למערכת, הם יסכימו שהבמה קדמית או אחורית (ואחד יעדיף את זו ואחר את ההיא, אך עדיין יסכימו על הבמה), שהמערכת יותר פאנצ'ית או רגועה, שיש SIBILLANCE מעט מודגש, ועוד ועוד תכונות שאיננו יודעים בדיוק את הביטוי המדידתי שלהן. וחלק גדול מהאודיופיליה נמצא כאן.
איזון טוב בבס הוא חשוב מאוד, אין ספק. אבל זה לא יסוד שבלעדיו באופן קטגורי הבניין נופל.
לא ממש מבין את הרישא של הדברים ואיך הסקת שאמרתי אותם.

כתבתי שאני בוחן כך אודיופיליה?
או שזו פרשנות שלך?

כך או כך, אני לא נותן ציונים ולא מקטלג מי יותר אודיופיל ומי פחות, כי גם זה לא באמת מדיד, או מעניין אותי במיוחד...

אני מזכיר לך איך נולד הדיון, לפעמים השרשורים האלה מאבדים כיוון.

הועלתה כאן טענה שאין כאן כללים, או סטנדרטים בתחביב הזה והכל קם ונופל על טעם וחיבור פרסונלי לסאונד ובהתאם לרוח התקופה, שום דבר הוא לא שפיט.

אני (ואחרים) טענו , שיש כאן יסודות מהותיים שהם ניתנים לשפיטה אוביקטיבית, כאשר בסופה ניתן להגיד, באופן אוביקטיבי, אם הסאונד שבור או תקין.
כדוגמא בלבד, נתתי את רכיב הבאס.

כל הדוגמאות שנתת על במות וקלרינט וטונאליות מתחילות ונגמרות בטעם אישי ואינטרפרטציה של המאזין על פי נסיונו וטעמו.

אם החלון שלך בבית רועד או לא כשמקשיבים למוזיקה, היא שאלה עובדתית שלא ניתנת לפרשנות.

ואם אתה חושב שלא מדובר בבסיס והבניין לא מט ליפול, אז לצערי אתה לא מודע מה "הנזק" העצום שמביא איתו באס שבור, לכל תדר ותדר...שלא לדבר על פרטים וטונאליות ובמה.

רן
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,870
מעורבות
2,908
נקודות
113
לדעתי לא צריך האזנה משמעותית כדי להגיד אם המערכת עושה את זה בגדול או לא. דעה אישית בלבד. אבל, מה שמעניין זה שנראה לי שתמיד יש מקום לשיפור גם כשהמערכת נפלאה..
לא התכוונתי שחייבים האזנה משמעותית, אלא רק לניטרול העניין שיש לפעמים "וואו" או "אוי" ראשוני, שמשתנה בהמשך, ותמיד אפשר למצוא חסרונות ודברים לשיפור, אז זה לאו דווקא מעניין.

ולשאלה היותר משמעותית -- האם אין אצלך דרגות, אלא רק אחר או אפס -- לא ענית... :)
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
למען הסר ספק:
במערכת הביתית שלי ובלי מדידות אני שואף להגיע למקסימום שאותו אני מחשיב אודיופילי 20 עד 20 ללא בורות גאיות עמקים והרים. עקומה שטוחה כמו הטיעונים של...טוב לא אכנס לפוליטיקה.... חחחח

כל מדידה שתאתר חוסר ושתוסיף לחוויה שלי היא מבורכת. אם יימדד טוב וישמע באוזניי שבור, אז מעדיף מדידה שבורה ושמיעה מהנה.

בהזמנות אשמח לחדש את ההזמנה של רן מויאל להאזין למערכת שלו כדי שאדע האם המושגים שלנו לסאונד חופפים או שונים.
גרף טוב/מדידה טובה, לא מעידים בשום צורה על החיבור הסופי שלך עם הסאונד.

יש המון מערכות שנמדדות מדהים וברגע שאתה לוחץ על Play, אתה מתפלל לנס שיוציא אותך מהחדר , כי זה נשמע זוועת עולם.

המדידה הטובה בסך הכל מעידה שהחדר מתערב באופן מינימלי בסאונד והמערכת מאוזנת.

משלב זה..
אתה לוקח את אותו חומר גולמי מצוין ועושה איתו מה שאתה רוצה, על מנת שבסופו של יום ,
הוא גם ירגש אותך ולא רק יראה טוב על מסך מחשב...

רן
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,412
מעורבות
695
נקודות
113
תודה איש .
יש יאמרו פתוח מדי חחחחח
כל עוד מאוזן בנמוכים תהיה פתוח כמה שתרצה...
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,412
מעורבות
695
נקודות
113
הועלתה כאן טענה שאין כאן כללים, או סטנדרטים בתחביב הזה והכל קם ונופל על טעם וחיבור פרסונלי לסאונד ובהתאם לרוח התקופה, שום דבר הוא לא שפיט.
אני בהחלט לא מסכים עם הטענה הזאת. כלומר, מסכים שיש אמיתויות באודיופיליה. ייתכן שהמשקל שאני נותן להן הוא יותר " גמיש". למרות שבהתנהלות שלי במערכת שלי אני די נוקשה ו( חושב ש..) ביקורתי מאוד לגבי התוצאות. לא גמיש בכלל. רק ברדיו אני מתגמש ונהנה ממה שיש בו מעבר לאודיופיליה המדידה והמקובלת.
 

ilam

אוהב את התחום
הודעות
309
מעורבות
122
נקודות
43
לא התכוונתי שחייבים האזנה משמעותית, אלא רק לניטרול העניין שיש לפעמים "וואו" או "אוי" ראשוני, שמשתנה בהמשך, ותמיד אפשר למצוא חסרונות ודברים לשיפור, אז זה לאו דווקא מעניין.

ולשאלה היותר משמעותית -- האם אין אצלך דרגות, אלא רק אחר או אפס -- לא ענית... :)
יש דרגות, אבל בשורה התחתונה או שהסאונד מרגש ומהפנט או שלא.
 

omi

חבר משקיען
הודעות
878
מעורבות
419
נקודות
63
המבחן הראשון שלו הוא קודם כל האם הוא מקיים את מהותו כפרלין או שהוא סתם שוקלד שבור/טראפל וכו.- זה שלב הכיול = פאסיבי/אקטיבי/סתם מזל גדול .עוגת גבינה קלאסית בגובה 0.5 ס"מ לא יעבור.היא שבורה.

לאחר מכן - יש מליון טעמים הכל מחריף ועד - לא יודע מה.

שוב צריכה להיות הבחנה בין הבסיס להיי אנד לבין הטעם האישי.
כל הקריטריונים אם האורז אחד אחד או דביק, אם הרוטב מלוח, הטעמים מאוזנים, אם הבשר בביף סטרוגנוף עשוי באופן ומידה הנכונה, אם הפסטה אל דנטה והסלסיצ'ה חריף מספיק, הם כמו קריטריונים באודיו, במה סוג טונאליות וכו'. ומי שאוכל לא מודד אותם. שהטבח ימדוד.
כשמבקר מסעדות מקצועי לדוגמה טועם ומחווה דעה, הוא לא מודד. אלה אבחנות שנרכשות עם הניסיון במקצוע, כמו באודיו.
 

נערך לאחרונה ב:

omi

חבר משקיען
הודעות
878
מעורבות
419
נקודות
63
לא ממש מבין את הרישא של הדברים ואיך הסקת שאמרתי אותם.

כתבתי שאני בוחן כך אודיופיליה?
או שזו פרשנות שלך?

כך או כך, אני לא נותן ציונים ולא מקטלג מי יותר אודיופיל ומי פחות, כי גם זה לא באמת מדיד, או מעניין אותי במיוחד...

אני מזכיר לך איך נולד הדיון, לפעמים השרשורים האלה מאבדים כיוון.

הועלתה כאן טענה שאין כאן כללים, או סטנדרטים בתחביב הזה והכל קם ונופל על טעם וחיבור פרסונלי לסאונד ובהתאם לרוח התקופה, שום דבר הוא לא שפיט.

אני (ואחרים) טענו , שיש כאן יסודות מהותיים שהם ניתנים לשפיטה אוביקטיבית, כאשר בסופה ניתן להגיד, באופן אוביקטיבי, אם הסאונד שבור או תקין.
כדוגמא בלבד, נתתי את רכיב הבאס.

כל הדוגמאות שנתת על במות וקלרינט וטונאליות מתחילות ונגמרות בטעם אישי ואינטרפרטציה של המאזין על פי נסיונו וטעמו.

אם החלון שלך בבית רועד או לא כשמקשיבים למוזיקה, היא שאלה עובדתית שלא ניתנת לפרשנות.

ואם אתה חושב שלא מדובר בבסיס והבניין לא מט ליפול, אז לצערי אתה לא מודע מה "הנזק" העצום שמביא איתו באס שבור, לכל תדר ותדר...שלא לדבר על פרטים וטונאליות ובמה.

רן
צודק הדיון התחיל בטענה שהכל מותר, אבל מאז התגלגל ועניין המדידות נכנס יותר ויותר ולהבנתי הפך ללב העניין.
אם אתה לא חושב שמדידות הן לב העניין אז אנחנו מסכימים.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
צודק הדיון התחיל בטענה שהכל מותר, אבל מאז התגלגל ועניין המדידות נכנס יותר ויותר ולהבנתי הפך ללב העניין.
אם אתה לא חושב שמדידות הן לב העניין אז אנחנו מסכימים.
לא יודע מה זה אומר לב העניין.
אתה מודד, מנתח, מתקן ומאפסן את המיקרופון בארון ושלום על ישראל

צריך לשים את המדידות בקונטקסט הנכון ומה ניתן להרוויח מהם.

המטרה של המדידות הן לא להבהיר לנו אם אנחנו שומעים טוב, או מרגש, מדובר בחוויה אישית לחלוטין...

סאונד ריאליסטי לאחד, זה תאכלס דקיק וצורמני לשני, אז מה יעזרו מדידות?

המדידות כן יתנו לנו להבין שמשהו כאן שבור.

עם כל הכבוד לאוזניים שלנו ולהצהרות הנשנות וחוזרות כאן שהסאונד של המערכות שלנו הוא סופר מאוזן ועם קניית הדאק, או הרצת החוט החדש, הסאונד התאזן בצורה מופלאה, בתאכלס, הכי פוליטקלי קורקטי:
זה קישקוש בלבוש.

האוזניים שלנו בשום צורה ובשום אופן לא יכולות להקשיב לשיר, או יצירה ולקבוע כי יש לנו סאונד מאוזן. שום אפשרות, בשום צורה לעשות את זה, אפילו לא קרוב.

בפועל, באחוז עצום של מערכות ההבדלים בין התדרים השונים יהיה מאוד מאוד גדול.

רק כאשר בתאכלס התדרים הללו יהיו מאוזנים ויבצעו לנו סוג של A/B, נבין כמה המערכת הייתה רחוקה מאוד מלהיות מאוזנת.

אז יבוא מישהו ויגיד מה כל הקישקושים הללו, אני מקשיב ליצירה והקלרינט נשמע נכון והכל נשמע הרמוני וטבעי והבמה ענקית ועמוקה והדאק החדש איזן את הגבוהים בצורה יוצאת דופן וזה סבבה ונחמד.

אבל בפועל, במציאות, זה קישקוש.

הכי בעדינות.

רן
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,629
מעורבות
1,133
נקודות
113
כל הקריטריונים אם האורז אחד אחד או דביק, אם הרוטב מלוח, הטעמים מאוזנים, אם הבשר בביף סטרוגנוף עשוי באופן ומידה הנכונה, אם הפסטה אל דנטה והסלסיצ'ה חריף מספיק, הם כמו קריטריונים באודיו, במה סוג טונאליות וכו'. ומי שאוכל לא מודד אותם. שהטבח ימדוד.
כשמבקר מסעדות מקצועי לדוגמה טועם ומחווה דעה, הוא לא מודד. אלה אבחנות שנרכשות עם הניסיון במקצוע, כמו באודיו.
ודאי שהוא מודד .
שוב אתה מתבלבל בין עשיה נכונה של מנה ברמת טיפול בחומרי הגלם .
למשל הטמפרטורה הפנימית של העוף על מנת שישאר לח וג׳וסי אך עשוי מספק ( לבין יבש וקשה כמו סוליה ) לבין התבלינים והרטבים .
יש בסיס ויש טעם .

מדידות הן חלק ניכר במיקסום מערכת .
האם יכול להיות מזל וישמע ממש טוב בלי מדידות - ודאי שכן .
השאלה היחידה היא למה להסתמך על המזל ולמה לא לנסות למקסם .
זו השאלה !
מיקרופון עולה 79 דולר
חברים שיודעים פה יש .
וידאו ל ידה של העסק חינמי - יש אין סוף .

אז למה להתקשקש ?
עצלנות ?
פחד ?

לפסול את זה בהערה של ״ זה לא עוזר ״ לא מתיישר עם המציאות .
 

omi

חבר משקיען
הודעות
878
מעורבות
419
נקודות
63
ודאי שהוא מודד .
שוב אתה מתבלבל בין עשיה נכונה של מנה ברמת טיפול בחומרי הגלם .
למשל הטמפרטורה הפנימית של העוף על מנת שישאר לח וג׳וסי אך עשוי מספק ( לבין יבש וקשה כמו סוליה ) לבין התבלינים והרטבים .
יש בסיס ויש טעם .

מדידות הן חלק ניכר במיקסום מערכת .
האם יכול להיות מזל וישמע ממש טוב בלי מדידות - ודאי שכן .
השאלה היחידה היא למה להסתמך על המזל ולמה לא לנסות למקסם .
זו השאלה !
מיקרופון עולה 79 דולר
חברים שיודעים פה יש .
וידאו ל ידה של העסק חינמי - יש אין סוף .

אז למה להתקשקש ?
עצלנות ?
פחד ?

לפסול את זה בהערה של ״ זה לא עוזר ״ לא מתיישר עם המציאות .
הי
לא, אנחנו מדברים על הטועם, המאזין, לא השף/מתכנן האודיו. אלה לא חייבים למדוד.

חס וחלילה לא פסלתי מדידות. מדדתי כבר לפני 20 שנה ואמשיך למדוד. אבל ההגדרה של "שבור" רק בגלל שנגיד בתדר מסוים יש הדהוד - צודק זה מפריע. באותה שניה זה גם יכול להסתיר דברים אחרים. אבל מדובר במינון, כמה הבעיה חמורה, איזו מוזיקה שומעים, ומה הכי קריטי לבעל המערכת. לפי זה המערכת שבורה או לא, ולא קטגורית אם בתדר של 30 הרץ יש לו +20DB.
 

omi

חבר משקיען
הודעות
878
מעורבות
419
נקודות
63
אז יבוא מישהו ויגיד מה כל הקישקושים הללו, אני מקשיב ליצירה והקלרינט נשמע נכון והכל נשמע הרמוני וטבעי והבמה ענקית ועמוקה והדאק החדש איזן את הגבוהים בצורה יוצאת דופן וזה סבבה ונחמד.

אבל בפועל, במציאות, זה קישקוש.

שבת שלום רן, ניסחת היטב משפט שהוא העניין. אני לא חושב שזה קשקוש, ואתה כן. מה עושים? :)
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,629
מעורבות
1,133
נקודות
113
חס וחלילה לא פסלתי מדידות. מדדתי כבר לפני 20 שנה ואמשיך למדוד. אבל ההגדרה של "שבור" רק בגלל שנגיד בתדר מסוים יש הדהוד - צודק זה מפריע. באותה שניה זה גם יכול להסתיר דברים אחרים. אבל מדובר במינון, כמה הבעיה חמורה, איזו מוזיקה שומעים, ומה הכי קריטי לבעל המערכת. לפי זה המערכת שבורה או לא, ולא קטגורית אם בתדר של 30 הרץ יש לו +20DB.
אם הבעיה הייתה מתקיימת רק בתדר אחד - לא היה דיון.
הבעיה היא תמיד רחבה לפעמים יותר ולפעמים פחות.
אנו מציינים תדר אחד וכו כדי לפשט אבל הגרף לעולם לא מראה תדר אחד.
צריך להסתכל על כל הספקטרום ולראות מה הסטיה - סטיות של 20 דיבי על כל הספקרום זאת אומרת - פלוס -מינוס 10 די בי מ 20 הרץ עד 20 קילו הרץ -זה מצב אופטימי בחדר ללא אבחון.

זמני הדהוד - של מעל כמעט שניה בבאס -זה גם מצב אופטימי וזה לעולם לא בתדר אחד אלא במאות תדרים והם צמודים אחד לשני !
הי
לא, אנחנו מדברים על הטועם, המאזין, לא השף/מתכנן האודיו. אלה לא חייבים למדוד.
היי,

שבת שלום ומבורך.
כאודיופיל - אני הוא המבקר.
כאדם שרק רוצה לשמוע מוזיקה - אני רק טועם.
יש הבדל גדול.
כל מה אני יודע על קולנריה זה כחובב ויש סטנדרטים מה לעשות .


אפשר להמשיך לשחק במילים עד מחר. לא חייב כלום - חייב חמצן,מים,לחם.(בשר גם לחלק חחח)
זה תחביב .
הדיון הוא לא בחזקת צורך קיומי,רק לי צרם שנאמר שאין סטנדרטים .
 

  • Like
Reactions: omi

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור