AK1
חבר משקיען
- הודעות
- 11,908
- מעורבות
- 2,930
- נקודות
- 113
יש הוכחה ברורה לכך שאפשר לחשוב שפלקטואציות גסות ב-FR מאפשרות האזנה טובה: ההיסטוריה.דו
רה
מי
פה - אופסי, ה-פה בחצי עוצמה מה-דו...
לא מבין איך בכלל אפשר לחשוב שפלקטואציות גסות ב-FR מאפשרות האזנה טובה
עד לא מזמן, אנשים לא נהגו למדוד חדרים, טיפולים אקוסטיים פאסיביים היו נחלת מעטים, ו-RC היה נדיר ופרימיטיבי יחסית, בשימוש אחוז זניח מהאוכלוסיה האודיופילית, שראתה בזה פגיעה חמורה בפיוריזם ומוקצה מחמת מיאוס.
כלומר כמעט כל האודיופילים שמעו מערכות בתוך חדרים לא מטופלים, ונהנו עד הגג, וגם חבריהם האודיופילים המומחים באו והתלהבו מהתוצאות, בלי שאף אחד שמע או שם לב שיש פלקטואציות עצומות והידהודים ושאר בעיות, ובטח לא ידע לנתח את מה שקורה מבחינת FR.
נראה לי שזו "האזנה טובה" לכל דבר ועניין.
אני לא בטוח שלתופעה הספציפית הזו מישהו קורא "טעם אישי", במיוחד כשכמעט אף אחד לא מזהה אותה לפי האוזן, למעט אלה עם ניסיון במידיות, טיפולים אקוסטיים וכד'.ועוד לקרוא לזה "טעם אישי".
אם מדברים על הרמוניות -- מה שנקרא צלילים עיליים --הן בתדרים של כפולות התדר היסודי. אז גם אם התדר היסודי בבאס הוא בעייתי, זה לא משפיע באותה צורה על ההרמוניות. אם משהו היה משנה את תמהיל ההרמוניות באופן משמעותי, כל הגוון של הכלים היה משתנה, עד כדי קושי לזהות את הכלים, אבל זה לא מה שקורה בפועל.טעם יכול לבוא לידי ביטוי (נניח) במתאר הכללי של העקומה, גם זה במגבלות ההגיון. כל מי שטוען שהקריטריון שלו זה ש"אבוב נשמע כמו אבוב" מן הראוי שיזכור שתמהיל העוצמות של ההרמוניות של כל תו, יוצר את הטימבר שלו, היינו מה שהופך את האבוב לאבוב. FR דמיקולו (פרדון מיי פרנצ') גומר את זה בלי להתבלבל בהתחשב בעובדה שההרמוניות מלכתחילה חלשות בהרבה. לא צריך ללכת רחוק ולחפש את מה שקשה למדוד (נניח שקשה, לצורך הדיון) בכל מיני טרנזיינטים.
בהכללה, נראה לי שאתה יוצא ממה שנראה לך הגיוני, ומנסה לגזור ממנו לגבי המציאות, אבל מתעלם מזה שהמציאות שונה מהמסקנות שלך לפי ההיגיון הזה.
אני לא חושב שכל דבר אפשר לראות בעקומת ה-FR, בטח לא במה, ודינמיקה, ונוכחות, ופירוט, ועוד הרבה פרמטרים אחרים שמשפיעים על התפיסה והטעם האישיים. מלהסתכל על העקומה לא תוכל לנחש אם הטונליות -- הגוון של הכלים -- דומה למציאות או לא. לכל היותר תוכל להצביע על הדגשות בנמוכים/מיד/גבוהים ולומר דברים כמו שהצליל בהיר או כהה/עמום, דברים מסוג זה. לא אם קלרינט נמוך נשמע כמו באסון גבוה.
לדעתי, אך אחת מהאנלוגיות שהובאו מתחומים אחרים -- רכב, קולינריה, לא חשוב מה -- אינן מקבילות למה שקורה באודיו.עוד משהו - עם כל הכבוד (ויש כבוד) לאנלוגיות ולקולינרייה בפרט (המון כבוד) - הן לא מוכיחות כלום, מעולם לא הוכיחו כלום ותפקידן לבאר את כוונת הכותב ותו לא. קצת שכחנו את זה לדעתי.
נערך לאחרונה ב: