כן, המילה קישקוש היא לא במקום כי היא מביאה איתה גם תרעומת, אז אני אחליף אותה בשגיאה מהותית ויסודית ברשותך.שבת שלום רן, ניסחת היטב משפט שהוא העניין. אני לא חושב שזה קשקוש, ואתה כן. מה עושים?
וברשותך, אני אתן לך איזה כיוון אפשרי מאיפה נובעת המחלוקת , או חוסר ההסכמה הזו .
לטעמי, היא נובעת מאיך אנשים רואים, חשים ומתייחסים לתחביב הזה.
תהיה קבוצה שתחשוב שאודיופיליה, המהות שלה, העיקר שבה, היא הנאה וכל מה שכרוך באותה הנאה ולכן, הנאה מבחינתם היא שיטוט באינסהדונג בשבת בצהריים וכניסה לחנות תקליטים צדדית, רכישת תקליטים שהם תמיד חלמו עליהם, לקחת אותם לארץ להקשיב להם על המערכת, עם כוס וויסקי ולהתענג.
זו מהות האודיופיליה.
מבחינת אותה קבוצה, באס ריספונס, מיקרופונים, אקוסטיקה, החזרים, השפעות של זכוכית על הסאונד לא ממש מעניינים, כן, הם מבינים שזה חשוב, אבל זו לא המהות, זה לא העיקר מבחינתם.
וזה בסדר, זה מקובל, אבל שונה לחלוטין מקבוצה אחרת...
בעיני הקבוצה האחרת, אודיופיליה לא קשורה בכלל לאהבה שלך למוזיקה (ברור שהם אוהבים מוזיקה וזה בכלל האינסנטיב לכל הסיפור הזה) או לשעות שהם מקשיבים למוזיקה, או לשיטוט קסום בין חנויות למצוא את התקליט האהוב...
מבחינתם, מהות התחביב הוא קריאה, לימוד, התנסות, הקשבה, רכישה, התנסות, הכל על מנת להגיע למטרה אחת ויחידה והיא:
שיפור איכות הסאונד הנוכחי.
על מנת להגיע למטרה הזאת הם ישקיעו אנרגיה אדירה, משאבים אדירים, המון שעות של לימוד בעיקר על המדע שעומד מאחורי הסאונד.
עצם ההגעה למטרה הזו, לפיה התוצאה הסופית השתפרה ביחס לתוצאה הנוכחית, היא היא ההנאה מבחינתם.
מעצם אותם הבדלים, נולדות המחלוקות.
המיקרופון יצביע לך בבירור וחד חד משמעית שהמערכת שלך לא מאוזנת, כי יש לך פער של 13DB בין 300 הרץ ל 900 הרץ.
מבחינתך זה לחלוטין לא מעניין, כי הקלרינט נשמע לך טבעי ויש לך במה ושלום על ישראל.
וזה גם סבבה.
רן