שכל אחד יאזין בהתאם לטעמו ונסיונו !


shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,437
מעורבות
710
נקודות
113
שמעתי עשרות רבות של מערכות בארץ ובחו"ל.

אני טס חדשות לבקרים לתערוכות בכל העולם, כדי להקשיב ולהתנסות.

אני עובר סשנים מיוחדים של לימוד בפגישות, בזומים, עם אנשים מכל העולם.
אני קורא מאמרים וספרים על אודיו.

אני עושה זאת כבר למעלה מ-30 שנה.

אז כן, לשאלתך, שמעתי מגוון עצום של מערכות.

ברגע שיש לך הידהודים במערכת שלך, אז המערכת שלך לא מאוזנת. נקודה.
ההידהודים הם רק הקצה של הבעיה, הסוף שלה, הפיק שלה.

כל ביקורת שאתה קורא כאן או במקום אחר, שבשלב מסוים מציינת שיש הידהודים בחדר, באותו רגע אתה צריך לעצור מלקרוא את הביקורת וגם לחשוב עם עצמך לגבי המקצועיות של המבקר, כי המערכת הזו, הבאס שלה, הבסיס שלה.

שבור.

רן
אז כמוני אתה שמעת. בהנחה שרוב מי שמתעסק במקצוע הזה ברמה הגבוהה שמע ונכח באותם הרצאות קורסים והשתלמויות, הנחה לא דמיונית, איך זה שחלקם הגדול לא חולק את אותו טעם והבנה באיך מוסיקה צריכה להישמע? לכאורה כל המערכות היו צריכות להיות זהות...לא?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
עמיר,
גם אני נהנתי היום ברכב כששמעתי מוזיקה.
איך זה מתקשר לדיון ?
אם תסתכל על קטע התגובה שלי שציטטת, מעליו מופיע הציטוט של התגובה שעניתי לה -- הנה היא שוב -- כך שהקשר לדיון הוא ישיר לגמרי:
דו
רה
מי
פה - אופסי, ה-פה בחצי עוצמה מה-דו...
לא מבין איך בכלל אפשר לחשוב שפלקטואציות גסות ב-FR מאפשרות האזנה טובה



מה זה אומר עד לא מזמן - מודדים חדרים עשרות שנים.לא מדובר במשהו חדש.
עד לא מזמן, מדידת חדרים, ובטח אקוסטיקה פאסיבית, היו רק אצל מיעוט מוחלט עד זניח מתוך אוכלוסיית האודיופילים, ו-RC כמעט בכלל לא.

עד לא מזמן, אפילו בפורום הזה מיעטו להתייחס לנושא.

עכשיו כבר יש תלונות על כך מדברים על זה כל הזמן ויותר מדי.


FR- בפירוש מלמד על איזון טונאלי.
דינמיקה - בגרף COMPRESSION.
במה ופירוט - לא מכיר דרף שמתייחס ישר לזה , אבל אם תצליב מספר גרפים - תוכל גם לקבל מושג.
מעבר לכך יש דברים שהם 100 אחוז ברורים לחיזוי ,אבל למה להתעקש על אילו שלא ?
כמו עם עניין ההאזנה הטובה, אתה מתייחס לדברי ללא ההקשר.
ההקשר היה התגובה של RB68, שאליה הגבתי, ובה הייתה התייחסות רק לעקומת FR, וממה שלפי ההיגיון שלו ניתן להסיק ממנה.

ולא התכוונתי לאיזון טונלי, שלהבנתי זה שאין הדגשה על אף תחום תדרים, אלא למצבים בהם המערכת מעוותת את ההרמוניות של צלילי כלי נתון בצורה ובמידה שמקשה על זיהוי הכלי, שבזה דובר. אני לא באמת יודע האם ואיך זה יתבטא בגרף FR.


ושוב - יש מתאם בין תוצאות מדידות לאהבות סוביקטיביות.
אם הרמקול יוצא גם מהמפעל עם פלוס מינוס 3 דיבי - הגיוני שנרצה לשמר את זה בחדר שלנו.
זה לא מסובך להבנה כלל .

האם ניתן להנות ללא זה - ברור .זו כלל לא הנקודה.
האם אנשים יכלו להנות ממוזיקה בלי הפורום זה - ברור .זו לא הנקודה.
מטרת הפורום לגישתי הוא לדון בדברים הממקסמים את התוצאה -גם כשהם חופרים והם לא קלים כמו החלפת כבל.
לרוב אילו הדברים שישיגו הכי הרבה בהכי פחות כסף ובעיקר יאפשרו לזהות את הבעיה.

הרבה אנשים מתייאשים כי הם יורים באפילה .
אבל ברגע שיש לך MRI של המצב בחדר - אתה במקום אחר.אתה רואה ושומע שאתה עושה משהו בעל משמעות שאתה גם נהנה ממנו באופן מיידי.
ושוב, אתה מתייחס לדברי בלי ההקשר. כל מה שאתה מתייחס אליו מתוך התשובה שלי היה רק בהקשר לפוסט שאליו היא התייחסה.

לא אמרתי ולא התכוונתי שצריך ו/או כדאי להפסיק למדוד ולבצע תיקונים, ו/או לעצור את הדיונים בפורום על הנושא -- להיפך!!

אבל בהקשר הנתון, מה שאמרתי היה היה שזה לגמרי אפשרי ליהנות מהתוצאה גם כשיש במציאות האובייקטיבית והמדידה בעיות מהותיות וגדולות, שאפשר אפילו לא להרגיש בהן בכלל ולא לדעת שהן קימות, ואפילו המומחים מהדור שלפני המדידות לא הרגישו בהן.

ובהקשר הנתון, זו הייתה הנקודה. במנותק מההקשר, זו אכן לא הנקודה.

לזה הוספתי במקומות אחרים שאם המאזינים למערכת לא מרגישים/מזהים בעיות, זה לא אומר שאם הן יתוקנו, המאזינים הנ"ל לא ירגישו בהבדלים.


בעקרון, כשקוראים פוסט, חשוב לראות גם באיזה הקשר הדברים נאמרים, במיוחד כשההקשר מצוטט לפני/אחרי הנאמר. דברים שבתוך ההקשר הם נכונים ורלוונטיים יכולים להיראות אחרת במנותק מההקשר.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
אז כמוני אתה שמעת. בהנחה שרוב מי שמתעסק במקצוע הזה ברמה הגבוהה שמע ונכח באותם הרצאות קורסים והשתלמויות, הנחה לא דמיונית, איך זה שחלקם הגדול לא חולק את אותו טעם והבנה באיך מוסיקה צריכה להישמע? לכאורה כל המערכות היו צריכות להיות זהות...לא?
שוקרון,
לא חולקים את אותו טעם ספציפי.
לדוגמא - אתה תעדיף אץ הדינמיות המתפרצת של ההורן .
השני יגיד שזה טיפה שופרי לו וקצת מאיים ועצום.

אבל כל מה שקצת מבין -יסכים ש 20 די בי בור רחב הוא לא דבר טוב.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
אם תסתכל על קטע התגובה שלי שציטטת, מעליו מופיע הציטוט של התגובה שעניתי לה -- הנה היא שוב -- כך שהקשר לדיון הוא ישיר לגמרי:





עד לא מזמן, מדידת חדרים, ובטח אקוסטיקה פאסיבית, היו רק אצל מיעוט מוחלט עד זניח מתוך אוכלוסיית האודיופילים, ו-RC כמעט בכלל לא.

עד לא מזמן, אפילו בפורום הזה מיעטו להתייחס לנושא.

עכשיו כבר יש תלונות על כך מדברים על זה כל הזמן ויותר מדי.



כמו עם עניין ההאזנה הטובה, אתה מתייחס לדברי ללא ההקשר.
ההקשר היה התגובה של RB68, שאליה הגבתי, ובה הייתה התייחסות רק לעקומת FR, וממה שלפי ההיגיון שלו ניתן להסיק ממנה.

ולא התכוונתי לאיזון טונלי, שלהבנתי זה שאין הדגשה על אף תחום תדרים, אלא למצבים בהם המערכת מעוותת את ההרמוניות של צלילי כלי נתון בצורה ובמידה שמקשה על זיהוי הכלי, שבזה דובר. אני לא באמת יודע האם ואיך זה יתבטא בגרף FR.



ושוב, אתה מתייחס לדברי בלי ההקשר. כל מה שאתה מתייחס אליו מתוך התשובה שלי היה רק בהקשר לפוסט שאליו היא התייחסה.

לא אמרתי ולא התכוונתי שצריך ו/או כדאי להפסיק למדוד ולבצע תיקונים, ו/או לעצור את הדיונים בפורום על הנושא -- להיפך!!

אבל בהקשר הנתון, מה שאמרתי היה היה שזה לגמרי אפשרי ליהנות מהתוצאה גם כשיש במציאות האובייקטיבית והמדידה בעיות מהותיות וגדולות, שאפשר אפילו לא להרגיש בהן בכלל ולא לדעת שהן קימות, ואפילו המומחים מהדור שלפני המדידות לא הרגישו בהן.

ובהקשר הנתון, זו הייתה הנקודה. במנותק מההקשר, זו אכן לא הנקודה.

לזה הוספתי במקומות אחרים שאם המאזינים למערכת לא מרגישים/מזהים בעיות, זה לא אומר שאם הן יתוקנו, המאזינים הנ"ל לא ירגישו בהבדלים.


בעקרון, כשקוראים פוסט, חשוב לראות גם באיזה הקשר הדברים נאמרים, במיוחד כשההקשר מצוטט לפני/אחרי הנאמר. דברים שבתוך ההקשר הם נכונים ורלוונטיים יכולים להיראות אחרת במנותק מההקשר.
כבר ב 1980 היו מדידות נגישות.
אקוסטיקה זה לא דבר חדש עמיר וגם לא מדידות.
זה שפה זה היה בשוליים עד לפני כמה שנים (לפי מה שמספרים לי) - לא משנה את התמונה או את ההיסטוריה .
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,437
מעורבות
710
נקודות
113
שוקרון,
לא חולקים את אותו טעם ספציפי.
לדוגמא - אתה תעדיף אץ הדינמיות המתפרצת של ההורן .
השני יגיד שזה טיפה שופרי לו וקצת מאיים ועצום.

אבל כל מה שקצת מבין -יסכים ש 20 די בי בור רחב הוא לא דבר טוב.
כן זו בדיוק הנקודה. ברור לכולנו שאם יש בור בתדר מסויים והוא שמיע אז מבחינה תיאורטית יבשה ואולי אף נכונה, זה מציב בעיה לכל התדרים. אני גם לא רוצה להיות זה שמייצג את עולם השופרים כי הרמקול שלי הוא שופר אחורי, שזה קצת שונה משופר קידמי. שופר אחורי יותר נגיש ופחות נציל עפ"ר. שמעתי אוונטגארדים ולא הבנתי על מה המהומה. ושמעתי גם לאותרים בכל מיני תכנונים שאם לא הייתי מכיר לפני אז גם לא הייתי מבין מה אותו שוקרון מהפורום מתלהב מהאלמנט הזה.
אנחנו שומעים חדר, רמקול, מקור, הגברה, חיווט וכולי. ההנחה של רן שלא ניתן להגיע לסאונד מאוזן על סמך האוזן היא נכונה בחלקה. ההנחה שרום קורייקשן הוא הפתרון האולטימטיבי, אם נטענה הנחה כזאת, היא מתנגשת אצלי עם התוצאה הטובה שאני מקבל בסלון ביתי. וכאן אולי שורש הבעיה- אני לא מרגיש שום בעייה אקוטית למעט מה שאני יודע שקיים אצלי . הייתי רוצה עוד 3 סאבים, הייתי רוצה לטפל אקוסטית בחדר , אבל וואלה, בדרך שבה הלכתי אני מרגיש שפתרתי הרבה בעיות מעצם העובדה שלא נתתי להם להגיע מלכתחילה.

אז יש את המדידה ויש את הטעם. ויש לי את ההבנה שכמה שפחות רכיבים בין הסיגנל לרמקול ככה יותר טוב. ומודה גם שאין לי את הידע והכח לפתוח קונסולת רימאסטרינג בסלון ביתי. ואם זה לא שבור למה לתקן...?
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
כן זו בדיוק הנקודה. ברור לכולנו שאם יש בור בתדר מסויים והוא שמיע אז מבחינה תיאורטית יבשה ואולי אף נכונה, זה מציב בעיה לכל התדרים. אני גם לא רוצה להיות זה שמייצג את עולם השופרים כי הרמקול שלי הוא שופר אחורי, שזה קצת שומנה משופר קידמי.
שמעתי אוונטגארדים ולא הבנתי על מה המהומה. ושמעתי גם לאותרים בכל מיני תכנונים שאם לא הייתי מכיר לפני אז גם לא הייתי מבין מה אותו שוקרון מהפורום מתלהב מהאלמנט הזה. אנחנו שומעים חדר, רמקול, מקור, הגברה, חיווט וכולי. ההנחה של רן שלא ניתן להגיע לסאונד מאוזן על סמך האוזן היא נכונה בחלקה. ההנחה שרום קורייקשן הוא הפתרון האולטימטיבי, אם נטענה הנחה כזאת, היא מתנגשת אצלי עם התוצאה הטובה שאני מקבל בסלון ביתי. וכאן אולי שורש הבעיה- אני לא מרגיש שום בעייה אקוטית למעט מה שאני יודע שקיים אצלי . הייתי רוצה עוד 3 סאבים, הייתי רוצה לטפל אקוסטית בחדר ,א אבל וואלה, בדרך שבה הלכתי אני מרגיש שפתארתי הרבה בעיות מעצם העובדה שלא נתתי להם להגיע מלכתחילה.

אז יש את המדידה ויש את הטעם. ויש לי את ההבנה שכמה שפחות רכיבים בין הסיגנל לרמקול ככה יותר טוב. ומודה גם שאין לי את הידע והכח לפתוח קונסולת רימאסטרינג בסלון ביתי. ואם זה לא שבור למה לתקן...?
הדיון הוא לא עליך או עלי .
זה כבר אישי שלנו .

כמה שפחות רכיבים בסיגנל ודאי שעדיף.
אבל יש רכיב אחד שמאוד קיים בסיגנל. יותר מכולם וזה החדר.

יהיה נכון להגיד שתמיד אנו שומעים סאטאפ וחדר.
לדוגמא - שמעתי אוונגרדים בתערוכות ולא אהבתי.
שמעתי אצל תומר בישראל והתעלפתי.(ויש שם RC בבאס)
מה השתנה - החדר.

ככה פשוט.לא כל דבר צריך לסבך.

אין לך את הכח והידע - אפשר לסיים בזה.
לא ככה?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
כבר ב 1980 היו מדידות נגישות.
אקוסטיקה זה לא דבר חדש עמיר וגם לא מדידות.
זה שפה זה היה בשוליים עד לפני כמה שנים (לפי מה שמספרים לי) - לא משנה את התמונה או את ההיסטוריה .
לא טענתי שמשהו חדש, או שההיסטוריה השתנתה.

טענתי שבעבר, המודעות לדברים האלה היתה בשוליים, וכך גם ההתייחסות.

והפואנטה אינה השינוי יחסית לעבר, אלא זה שאפשרי ליהנות גם כשיש בעיות ענקיות שלא מודעים אליהן, וזה בפועל קרה בעבר, גם עם אודיופילים בעלי ניסיון רב בעבר.

גם היום אפשר ליהנות בדיוק באותה צורה ומידה כשיש את אותן בעיות, אבל המומחים של היום כבר מודעים לבעיות, יודעים שכדאי ואיך למדוד אותן ומה לעשות עם תוצאות המדידות.

וכיום כל קוראי הפורום כבר מודעים לבעיות, לדרכי המדידה ולסוגי הפתרונות.
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
716
מעורבות
587
נקודות
93
היי עמיר,
איכשהו ידעתי שזה קצת יקפיץ אותך...
יש הוכחה ברורה לכך שאפשר לחשוב שפלקטואציות גסות ב-FR מאפשרות האזנה טובה: ההיסטוריה.

עד לא מזמן, אנשים לא נהגו למדוד חדרים, טיפולים אקוסטיים פאסיביים היו נחלת מעטים, ו-RC היה נדיר ופרימיטיבי יחסית, בשימוש אחוז זניח מהאוכלוסיה האודיופילית, שראתה בזה פגיעה חמורה בפיוריזם ומוקצה מחמת מיאוס.

כלומר כמעט כל האודיופילים שמעו מערכות בתוך חדרים לא מטופלים, ונהנו עד הגג, וגם חבריהם האודיופילים המומחים באו והתלהבו מהתוצאות, בלי שאף אחד שמע או שם לב שיש פלקטואציות עצומות והידהודים ושאר בעיות, ובטח לא ידע לנתח את מה שקורה מבחינת FR.

נראה לי שזו "האזנה טובה" לכל דבר ועניין.
אני לא עול ימים, ומכיר היטב את ההיסטוריה. מכיר גם את הפניה-בכיוון-הלא-נכון שהשוק האודיופילי לקח כמה פעמים לאורך אותה היסטוריה. במקביל, שוק ה-pro ושוק הק"ב (שהתחיל קצת דרדלה והתקדם המון מאז) נצמדו יותר לגישה מבוססת מדידות ובהתאם העליה ברמה הייתה ניכרת ועקבית.
שיהיה ברור, אני מקבל את ההערה ש"הסטורית" אודיופילים היו מבסוטים ממצבים שרן היה מכנה "שבור" או למצער, מצבים שאין לנו תיאור אובייקטיבי שלהם בהעדר מדידות. מה שאני לא מקבל, לפחות אוטומטית, שזה עונה להגדרה של "טוב", לפחות בצמוד להקשר של עיסוק מתודולוגי ב"מהו סאונד טוב" - להבדיל מעדויות אנדקדוטליות, מכובדות ונלהבות ככל שתהינה.
עוד משהו קטן שתומך בנקודה שלך - לקומפנסציה שאנו יודעים לעשות בכל האמור במידע מוסיקלי - בוודאי יש משקל כאן, רק שזה לא מאוד רלוונטי בגישה השוואתית.
אני לא בטוח שלתופעה הספציפית הזו מישהו קורא "טעם אישי", במיוחד כשכמעט אף אחד לא מזהה אותה לפי האוזן, למעט אלה עם ניסיון במידיות, טיפולים אקוסטיים וכד'.
הלוואי וידעתי לומר למה אנשים קוראים טעם אישי - "אנשים" פשוט לא יודעים להגיד איפה בדיוק מסתתר אותו טעם - ז.א. הם אומרים, במילים (הו, כל כך הרבה מילים) - לא במונחים פיזיקלים או מדידים.
אם מדברים על הרמוניות -- מה שנקרא צלילים עיליים --הן בתדרים של כפולות התדר היסודי. אז גם אם התדר היסודי בבאס הוא בעייתי, זה לא משפיע באותה צורה על ההרמוניות. אם משהו היה משנה את תמהיל ההרמוניות באופן משמעותי, כל הגוון של הכלים היה משתנה, עד כדי קושי לזהות את הכלים, אבל זה לא מה שקורה בפועל.
הבעייה הגדולה יותר היא כשהדיפ נופל על ההרמוניה - זה מה ש"מוחק" את איפיוני הכלי (לכאורה, ט.ל.ח, לעניות דעתי ;)).
בהכללה, נראה לי שאתה יוצא ממה שנראה לך הגיוני, ומנסה לגזור ממנו לגבי המציאות, אבל מתעלם מזה שהמציאות שונה מהמסקנות שלך לפי ההיגיון הזה.
לא יפה. ואתה עוד נוזף בדן על התנשאות. חליק, לא מזיז לי באמת - זה פשוט לא בא משם ולא היה לי צ'אנס לפרוס את כל המשנה פה.
אני לא חושב שכל דבר אפשר לראות בעקומת ה-FR, בטח לא במה, ודינמיקה, ונוכחות, ופירוט, ועוד הרבה פרמטרים אחרים שמשפיעים על התפיסה והטעם האישיים. מלהסתכל על העקומה לא תוכל לנחש אם הטונליות -- הגוון של הכלים -- דומה למציאות או לא. לכל היותר תוכל להצביע על הדגשות בנמוכים/מיד/גבוהים ולומר דברים כמו שהצליל בהיר או כהה/עמום, דברים מסוג זה. לא אם קלרינט נמוך נשמע כמו באסון גבוה.
אני לא טוען שה-FR הוא חזות הכל, רק די הרבה מהבסיס - וכדאי להתחיל משם.
לדעתי, אך אחת מהאנלוגיות שהובאו מתחומים אחרים -- רכב, קולינריה, לא חשוב מה -- אינן מקבילות למה שקורה באודיו.
אולי מקבילות ואולי לא - ההערה שלי הייתה לגבי זה שהן מקבלות מעמד של טיעון.

רועי
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
אז כמוני אתה שמעת. בהנחה שרוב מי שמתעסק במקצוע הזה ברמה הגבוהה שמע ונכח באותם הרצאות קורסים והשתלמויות, הנחה לא דמיונית, איך זה שחלקם הגדול לא חולק את אותו טעם והבנה באיך מוסיקה צריכה להישמע? לכאורה כל המערכות היו צריכות להיות זהות...לא?
נראה לי שלמרות ניסיונותיי הבלתי פוסקים להבהיר את הנקודה, כשלתי בזה...

המערכות לא ישמעו אותו הדבר, כי הסוף, מה שאתה וכולם שומעים, זה הטיוניג של המערכת, היא דקה , או ריאליסטית , או עדינה ועגולה , או השד יודע מה..

זה בסך הכל הטיונינג שלה.

אתה שומע את הסוף, את הטעם האישי של בעל הבית. אהבת, לא אהבת...לא ממש משנה או מעניין.

אבל כל המערכות הללו, של כל אותם אנשים שמתעסקים ברמה הכי גבוהה כהגדרתך, אלו שמבינים אודיו לעומק, אצל כולם, ללא יוצא מן הכלל, הבסיס יהיה איתן.

והבסיס רחוק מלהיות איתן אם הגרף שבור, כי אז, אין בכלל בסיס...

רן
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
כן זו בדיוק הנקודה. ברור לכולנו שאם יש בור בתדר מסויים והוא שמיע אז מבחינה תיאורטית יבשה ואולי אף נכונה, זה מציב בעיה לכל התדרים. אני גם לא רוצה להיות זה שמייצג את עולם השופרים כי הרמקול שלי הוא שופר אחורי, שזה קצת שונה משופר קידמי. שופר אחורי יותר נגיש ופחות נציל עפ"ר. שמעתי אוונטגארדים ולא הבנתי על מה המהומה. ושמעתי גם לאותרים בכל מיני תכנונים שאם לא הייתי מכיר לפני אז גם לא הייתי מבין מה אותו שוקרון מהפורום מתלהב מהאלמנט הזה.
אנחנו שומעים חדר, רמקול, מקור, הגברה, חיווט וכולי. ההנחה של רן שלא ניתן להגיע לסאונד מאוזן על סמך האוזן היא נכונה בחלקה. ההנחה שרום קורייקשן הוא הפתרון האולטימטיבי, אם נטענה הנחה כזאת, היא מתנגשת אצלי עם התוצאה הטובה שאני מקבל בסלון ביתי. וכאן אולי שורש הבעיה- אני לא מרגיש שום בעייה אקוטית למעט מה שאני יודע שקיים אצלי . הייתי רוצה עוד 3 סאבים, הייתי רוצה לטפל אקוסטית בחדר , אבל וואלה, בדרך שבה הלכתי אני מרגיש שפתרתי הרבה בעיות מעצם העובדה שלא נתתי להם להגיע מלכתחילה.

אז יש את המדידה ויש את הטעם. ויש לי את ההבנה שכמה שפחות רכיבים בין הסיגנל לרמקול ככה יותר טוב. ומודה גם שאין לי את הידע והכח לפתוח קונסולת רימאסטרינג בסלון ביתי. ואם זה לא שבור למה לתקן...?
כי אתה לא יודע שזה שבור ולכן אתה לא מתקן...

וזה עמוק יותר.... אתה לא מעוניין לדעת שזה שבור, זו התשובה האמיתית...

(כמובן זה לא משהו אישי, אנחנו לא מכירים ולא שמעתי את המערכת שלך)

יש לך סאבוופר בבית?
יופי.

איך אתה יודע שמקומו של הסאבוופר האידיאלי הוא במיקום הנוכחי שלו?
זה האוזן שלך אמרה?

איך אתה שולט בטיימינג של הסאבוופר הזה, בחיתוך שלו, בפאזות בינו לבין הקדמיים, הכל באופן בו אודיופיל שיגיע אליך, לא יידע להבחין אם הסאבוופר עובד או לא...

איך עושים דברים כאלה בלי מחשבים ובלי מיקרופונים?

אשמח להבין. בפרקטיקה, לא בתשובות פילוסופיות.

הדברים האלה מתחילים בכמה אנחנו לוקחים את הסיפור הזה ברצינות וכמה אנחנו מעוניינים לבדוק מהי הרמה האמיתית והמציאותית של המצב אצלנו.

יש אחוז גדול כאן שלא מעוניין וזה בסדר, לא בא לשכנע או לכפות, אלא רק לנהל דיון.
והמצב כאן הוא חריג עד מאוד.

אם הייתי כותב את כל אותם דברים שכתבתי בשרשור הזה ב - AVS (שם אני כותב כבר למעלה מ 22 שנה)

היו פונים למנהלים ודורשים להעיף אותי על אתר, היות ואני מציף את הפורום בדברים טריוויאלים ובסיסיים , שכל אודיופיל מתחיל מבין ומודע להם..

וכאן זה דיונים על גבי דיונים..
וזה גם בסדר.

רן
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,437
מעורבות
710
נקודות
113
ש לי שאלה אליך. יצא לך לשמוע אי פעם מערכת מאוזנת?

כזו שנכנסת לחדר והראו לך, גרפית, שמדובר בגרף תדרים מאוזן?
הקשבת פעם לדבר כזה?

או שמבחינתך מערכת מאוזנת, נחשבת לכזאת, ברגע שהאוזניים שלך חושבות ככה..?
כן האמת, ברגע שאני שומע ושום דבר לא מציק לי אז אני מרגיש מאוזן ברוב המיקרים.
יש לך סאבוופר בבית?
יופי.

איך אתה יודע שמקומו של הסאבוופר האידיאלי הוא במיקום הנוכחי שלו?
זה האוזן שלך אמרה?
יודע שמקומו הוא במקום שמתאפשר לי לשים אותו. אידיאלי? וואלה לא יודע כמה מרווח יש לי בסלון ביתי הצנוע. אבל אכן מזיז לפעמים ואו משחק לכאן או לכאן אם משהו נשמע לי חשוד. לאחרונה החלפתי שקע בקיר לאודיופילי ומפצל אודיופילי ונגמר ההרצה שלהם והבאס זה המקום הראשון שהבחנתי בשינוי כה שהזזתי קצת. את הסאב. וכבר ציינתי בעבר, אצלי הסאב ממלא את תחום התדרים 70 הרץ ומטה כי ברמקולים הקדמיים שלי אין כלום מתחת ל 70 הרץ. עוף מוזר אני מה לעשות. וכבר ציינתי שחלק מפתרון בעיה הוא לא להגיע אליה בכלל- כמו שבקרוסאובר הכי טוב זה בלי קרוס אובר.
כי אתה לא יודע שזה שבור ולכן אתה לא מתקן...

וזה עמוק יותר.... אתה לא מעוניין לדעת שזה שבור, זו התשובה האמיתית...
זו הנחה שאין לי איך לענות עליה- אם עצם עובדת היותי אודיופיל ואחד שמשקיע יותר מהממוצע כדי לקבל איכות גבוהה מהממוצע לא מקפלת בתוכה את החתירה שלי לשמוע בצורה מיטבית אז באמת... אין לי איך לשכנע.
היו פונים למנהלים ודורשים להעיף אותי על אתר, היות ואני מציף את הפורום בדברים טריוויאלים ובסיסיים , שכל אודיופיל מתחיל מבין ומודע להם..
מסתבר שלא כל מה שברור לכל אודיופיל הוא מובן מאליו. והאמת, אני לא זוכר הרבה ביקורות שטרחתי לקרוא ושם השתמשו ברום קורייקשן. אגב, אני לא אודיופיל מתחיל לכן אולי אני לא מודע לזה..?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
היי עמיר,
איכשהו ידעתי שזה קצת יקפיץ אותך...
היי חזרה,

אין דבר, לא קרה כלום. לא קפצתי מאוד גבוה, אז הנפילה לא הייתה כואבת :)


אני לא עול ימים, ומכיר היטב את ההיסטוריה. מכיר גם את הפניה-בכיוון-הלא-נכון שהשוק האודיופילי לקח כמה פעמים לאורך אותה היסטוריה. במקביל, שוק ה-pro ושוק הק"ב (שהתחיל קצת דרדלה והתקדם המון מאז) נצמדו יותר לגישה מבוססת מדידות ובהתאם העליה ברמה הייתה ניכרת ועקבית.
שיהיה ברור, אני מקבל את ההערה ש"הסטורית" אודיופילים היו מבסוטים ממצבים שרן היה מכנה "שבור" או למצער, מצבים שאין לנו תיאור אובייקטיבי שלהם בהעדר מדידות. מה שאני לא מקבל, לפחות אוטומטית, שזה עונה להגדרה של "טוב", לפחות בצמוד להקשר של עיסוק מתודולוגי ב"מהו סאונד טוב" - להבדיל מעדויות אנדקדוטליות, מכובדות ונלהבות ככל שתהינה.
זה לא צריך לענות להגדרה של "טוב" שתהיה מקובלת עליך היום. זה צריך רק לענות להגדרה שלהם, אז, כשהם האזינו וחשבו שמה שהם שומעים הוא מצוין, שזו היתה הנקודה שלי.


עוד משהו קטן שתומך בנקודה שלך - לקומפנסציה שאנו יודעים לעשות בכל האמור במידע מוסיקלי - בוודאי יש משקל כאן, רק שזה לא מאוד רלוונטי בגישה השוואתית.
אכן, ואולי מדברים על זה מעט מדי. היכולת לשמוע דברים למרות העיוות של החדר. אפילו Floyd Toole התייחס לזה.


הלוואי וידעתי לומר למה אנשים קוראים טעם אישי - "אנשים" פשוט לא יודעים להגיד איפה בדיוק מסתתר אותו טעם - ז.א. הם אומרים, במילים (הו, כל כך הרבה מילים) - לא במונחים פיזיקלים או מדידים.
נראה לי שההתבטאות במונחים שאינם פיזיקליים ו/או מדידים לא מתחילה בטעם האישי, אלא בצורה שאנשים חווים מוזיקה. דברים כמו במה, פירוט, צליל חם/קר וכד' אינם פיזיקליים ו/או מדידים. הם מונחים מופשטים שמתארים חוויה. הטעם האישי מבוטא תוך שימוש במונחים האלה, ואם אתה מבין אותם, אתה יכול בהחלט להבין כשמישהו אומר לך שהוא אוהב שהבמה גדולה, ויש הרבה פירוט, לעומת מישהו אחר שהבמה נשמעת לו מוגזמת, והפירוט גדול מדי וזה נשמע לו "אנליטי" (עוד מונח מאותו סוג).

אז הטעם לא "מסתתר". צריך רק להבין אותו בהקשרים שלו.


הבעייה הגדולה יותר היא כשהדיפ נופל על ההרמוניה - זה מה ש"מוחק" את איפיוני הכלי (לכאורה, ט.ל.ח, לעניות דעתי ;)).
הדיפים והפיקים הם בד"כ בתדרים נמוכים, וההרמוניות במכפלות שלהם, כלומר גבוהים יותר. אם יש לך דיפ ב-70 הרץ, ההרמוניה הראשונה שלו היא ב-140 הרץ, ושם יכול להיות שאין דיפ.


לא יפה. ואתה עוד נוזף בדן על התנשאות. חליק, לא מזיז לי באמת - זה פשוט לא בא משם ולא היה לי צ'אנס לפרוס את כל המשנה פה.
ה"נזיפה" היתה כי חשבתי בטעות ש-gds מסביר לי על מדידות ואקוסטיקה. כשזה מגיע מדן, זה משהו אחר, כי הוא מבין במדידות ואקוסטיקה הרבה ממני. מחקתי את זה מיד, והתנצלתי בפני דן בווטסאפ. אני מתנצל בזאת גם בפומבי, @Dan-Cinemart (ורד)


אולי מקבילות ואולי לא - ההערה שלי הייתה לגבי זה שהן מקבלות מעמד של טיעון.
בדיוק, הסכמתי אתך, הן קיבלו מעמד של טיעון, וזאת למרות שהן בעליל לא מקבילות, ואפשר לרוב להסביר למה, אחת לאחת.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
@Dan-Cinemart -- אני מבין שמדדת הרבה מאוד חדרים, כנראה יותר מכל אחד כאן. אז האם אפשר לשאול:

אני מניח שהיו הרבה כאלה שהבחינו שחסר או יש יותר מדי באס, או שהוא מרוח, ו/או בעיות אחרות ברורות, ולכן הזמינו אותך, וכמה שחשבו שהם שומעים מצוין ובכל זאת הזמינו אותך, מסיבות שונות.
  1. בכמה אחוזים מהחדרים שמדדת אתה מעריך שהיו בעיות אקוסטיות משמעותיות?
  2. בכמה אחוזים אצל אלה שחשבו שהם שומעים מצוין היו בעיות אקוסטיות משמעותיות?
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,437
מעורבות
710
נקודות
113
הדיון הוא לא עליך או עלי .
זה כבר אישי שלנו .

כמה שפחות רכיבים בסיגנל ודאי שעדיף.
אבל יש רכיב אחד שמאוד קיים בסיגנל. יותר מכולם וזה החדר.

יהיה נכון להגיד שתמיד אנו שומעים סאטאפ וחדר.
לדוגמא - שמעתי אוונגרדים בתערוכות ולא אהבתי.
שמעתי אצל תומר בישראל והתעלפתי.(ויש שם RC בבאס)
מה השתנה - החדר.

ככה פשוט.לא כל דבר צריך לסבך.

אין לך את הכח והידע - אפשר לסיים בזה.
לא ככה?
כשלעצמי אין לי בעיה לומר שאין לי את הידע והכח. זה בסדר מצידי ואני מודה בכל פגישה שאני שואב מכח נסיונו של חננאל אלון והמערכת שלי היא הפשטה של המערכת שלו. זה מתנגש עם ההערכה הגבוהה שאני רוכש לתוצאה שהשגתי בלי כח ובלי ידע. אז רגע, תן לאגו שלי לעכל...וואלה סבבה, אין לי כח וידע. לכן לא מתעסק עם תיקונים אקטיביים בסיגנל. וגם אין לי פטיפון מאותה סיבת עייפות .
 

נערך לאחרונה ב:

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
מסתבר שלא כל מה שברור לכל אודיופיל הוא מובן מאליו. והאמת, אני לא זוכר הרבה ביקורות שטרחתי לקרוא ושם השתמשו ברום קורייקשן. אגב, אני לא אודיופיל מתחיל לכן אולי אני לא מודע לזה..?
שאלה לי אליך...

הדיון הזה הוא על רום קורקשן?
כתבתי כאן בתחילה על רום קורקשן?
שמעת פעם מערכות מכוילות באופן מקצועי באמצעות רום קורקשן?
מערכות של דירק או לינגדורף או טרינוב?
מי הלך לשם בכלל..

למה אתה חוזר שוב ושוב ומעלה את זה?

כל מה שכתבתי על הנושא של RC, הוא רק לאחר שאתה התייחסת אליו באופן שגוי.

הדיון הוא לא על רום קורקשן, הדיון הוא בסך הכל , אם יש בסיס מוסכם וידוע לתחום המדעי הזה שנקרא אודיו.

ובמסגרת הדיון, הגבתי לפוסטים של אנשים שכתבו שהכל מתחיל ונגמר בטעם בתחום המדעי הזה...
כמוך לדוגמא
אתה טוען שיש כללים, אבל מצד שני, מזיז את הסאבוופר ימינה או שמאלה כי משהו לא נשמע לך..

שוקרון, בידידות, אבל אתה מבין שכל פעם שאתה נוגע בסאב, אתה הלכה למעשה נוגע בחיתוך שלו ובטיימינג שלו?

אתה טוען שיש כללים , אבל מצד שני טוען שמשחקים בחשמל עזרו לך עם הבאס..

אתה מבין שזה שוב גלישה לטעם אישי ובעיקר ולוודו?

אתה מכיר מאמר, ספר, הרצאה, מחקר, שמסביר, או מעלה סברה, שחוט חשמל יודע לתקן בעיות של באס בחדר, או לשפר מצב קיים?

אתה מבין שאם תחליף פרה, או מקור ,או כבילה ,או הגברה (בהנחה והקודמת הייתה מתאימה) או מדפי עץ, כל אלו לא יזיזו בכלל ל FR של התחום התחתון?

אתה מבין שהוספת שטיח לדוגמא, שהיא הלכה למעשה התערבות ושינוי אותה התערבות גסה של החדר, ישפיע בעשרות מונים יותר מאשר כל חוט , או מדף , או פרה , בכל הקשור לבאס ריספונס?

רן
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
@Dan-Cinemart -- אני מבין שמדדת הרבה מאוד חדרים, כנראה יותר מכל אחד כאן. אז האם אפשר לשאול:

אני מניח שהיו הרבה כאלה שהבחינו שחסר או יש יותר מדי באס, או שהוא מרוח, ו/או בעיות אחרות ברורות, ולכן הזמינו אותך, וכמה שחשבו שהם שומעים מצוין ובכל זאת הזמינו אותך, מסיבות שונות.
  1. בכמה אחוזים מהחדרים שמדדת אתה מעריך שהיו בעיות אקוסטיות משמעותיות?
  2. בכמה אחוזים אצל אלה שחשבו שהם שומעים מצוין היו בעיות אקוסטיות משמעותיות?
הרוב מתלוננים שיש עודף נניח בבאס - זה קל לשמיעה.
לרוב לא מתלוננים שיש חוסר כי אתה לא יודע שהוא חסר.
כן מתלוננים על גבוהים והמון פעמים שזה בגלל שיש חוסר בבאס.

בכל החדרים יש בעיות אקוסטיות משמעותיות.
אם יצא מזלו של האדם ונניח היו 2 שה FR לא הראה בעיות משמעותיות - אז היו בעיות בזמני הדהוד .
תמיד יש בעיות .

הדור החדש של ה RC שיטפל בזמני הדהוד(של הבאס) - גם .לדעתי יתן פתרון שלם.
 
  • Like
Reactions: AK1

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
שאלה לי אליך...

הדיון הזה הוא על רום קורקשן?
כתבתי כאן בתחילה על רום קורקשן?
שמעת פעם מערכות מכוילות באופן מקצועי באמצעות רום קורקשן?
מערכות של דירק או לינגדורף או טרינוב?
מי הלך לשם בכלל..

למה אתה חוזר שוב ושוב ומעלה את זה?

כל מה שכתבתי על הנושא של RC, הוא רק לאחר שאתה התייחסת אליו באופן שגוי.

הדיון הוא לא על רום קורקשן, הדיון הוא בסך הכל , אם יש בסיס מוסכם וידוע לתחום המדעי הזה שנקרא אודיו.

ובמסגרת הדיון, הגבתי לפוסטים של אנשים שכתבו שהכל מתחיל ונגמר בטעם בתחום המדעי הזה...
כמוך לדוגמא
אתה טוען שיש כללים, אבל מצד שני, מזיז את הסאבוופר ימינה או שמאלה כי משהו לא נשמע לך..

שוקרון, בידידות, אבל אתה מבין שכל פעם שאתה נוגע בסאב, אתה הלכה למעשה נוגע בחיתוך שלו ובטיימינג שלו?

אתה טוען שיש כללים , אבל מצד שני טוען שמשחקים בחשמל עזרו לך עם הבאס..

אתה מבין שזה שוב גלישה לטעם אישי ובעיקר ולוודו?

אתה מכיר מאמר, ספר, הרצאה, מחקר, שמסביר, או מעלה סברה, שחוט חשמל יודע לתקן בעיות של באס בחדר, או לשפר מצב קיים?

אתה מבין שאם תחליף פרה, או מקור ,או כבילה ,או הגברה (בהנחה והקודמת הייתה מתאימה) או מדפי עץ, כל אלו לא יזיזו בכלל ל FR של התחום התחתון?

אתה מבין שהוספת שטיח לדוגמא, שהיא הלכה למעשה התערבות ושינוי אותה התערבות גסה של החדר, ישפיע בעשרות מונים יותר מאשר כל חוט , או מדף , או פרה , בכל הקשור לבאס ריספונס?

רן
אני גם לא הבנתי איך הדיון קפץ לרום קורקשיין.
דיברנו על מדידות ואיבחון.
לא על רום קורקשיין.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,437
מעורבות
710
נקודות
113
הדיון הוא לא על רום קורקשן, הדיון הוא בסך הכל , אם יש בסיס מוסכם וידוע לתחום המדעי הזה שנקרא אודיו.
אין. יש תאוריות מגוונות לאיך צריך לעבד את הסיגנל, יעידו מספר הטכנולוגיות המשומשות בתחום. אין בסיס מדעי לשמיעה. יש מקובל יותר ואו פחות.
אתה מכיר מאמר, ספר, הרצאה, מחקר, שמסביר, או מעלה סברה, שחוט חשמל יודע לתקן בעיות של באס בחדר, או לשפר מצב קיים?
אני מכיר מנסיוני שהחלפת חיווט , וחשמל בעיקר שהוא מלך המשנים, עשתה בחדרי שינויים שמיעים לטובה בכל קשת התדרים ובפרט בבאס.
אתה מבין שאם תחליף פרה, או מקור ,או כבילה ,או הגברה (בהנחה והקודמת הייתה מתאימה) או מדפי עץ, כל אלו לא יזיזו בכלל ל FR של התחום התחתון?
לא הבנתי , או בטוח שהבנתי לא נכון... , אתה טוען שלא ניתן להשפיע על תחום הבאס באמצעות שינויי ברכיבי המערכת?
 
  • Like
Reactions: omi

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
.. , אתה טוען שלא ניתן להשפיע על תחום הבאס באמצעות שינויי ברכיבי המערכת?
אני טוען?

מה, זה כאילו טענה פרסונלית שלי?
זה אודיו שוקרון, זה לא אודיו על פי רן.

ברור שאי אפשר, אני בכלל לא מבין את השאלה והתמיהה.

אתה חושב שאתה יכול לתקן בעיות של באס בחדר, אם תחליף חוט חשמל, או תחליף מגבר, או תחליף מדף שהגיע מנגרייה אחרת, או תשתמש בפטיפון במליון שקל, במקום סטרימר ב 500 שח??

מה זאת אומרת החוט תרם בכל קשת התדרים?

כל החילופים הללו שאתה עושה , זה סתם טיונינג, בחוט אחד יש הדגשה של תדר מסוים ובחוט שני יש הדגשה של תדר אחר..

מה אתה בדיוק חושב שיש בכל החוטים הללו, טכנולוגיה שוברת שיוויון?

זה אקווליזרים טיפשים. כל אחד טיפש באופן אחר.

אני כרגע בפרויקט כזה של חוטי חשמל.

שמעתי כבר מלאאא חוטים (ואני נהנה מזה בטירוף...)
אתה חושב שיש קורלציה בין מחיר לתוצאה סופית?

אתה חושב שהם מזיזים לבאס ריספונס?
פתאום הדיפ נעלם, או משתנה ,או משתפר?

זה סתם טיונינג בים של כסף.

חשמל , או כל רכיב אלקטרוני אחר, לעולם לא ישפיעו על הבאס ריספונס, גם לא ב 100 מליון דולר.

הזזה של הרמקול ב 10 ס"מ...כן ישפיע.

רן
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור