שכל אחד יאזין בהתאם לטעמו ונסיונו !


shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,412
מעורבות
695
נקודות
113
When will be the day we past pretending that our personal subjective preferences are objective fact
אנחנו בזמן הזה, זה הפוסט מודרנה, כביכול יש רק סיפורים ונקודות מבט, אין " אמת".
אבל מה לעשות שיש...גם אם חמקמקה וגם אם כואבת. יש עובדות ויש אמת.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,412
מעורבות
695
נקודות
113
הבנתי, אז אתה לא שייך לקבוצה שטוענת שאין כללים ואין סטנדרטים והכל מתחיל ונגמר ברגש (כמו ארמה ושוקרון)
לא יודע איך הסקת את זה לגביי לפחות ...?
מה אתה...שבור!? חחחחח
חודש טוב שיהיה לנו.
מסכים שאודיופיל צריך הגדרה נפרדת ויש קו גבול בין אהבה למוסיקה לבין הערכה לסאונד. לא כל אוהב מוסיקה הוא אודיופיל ( במודע) , כל אודיופיל הוא אוהב מוסיקה מושבע ( במודע ושלא במודע ). מונחים כמו צלילות, פירוט, מיקרו ומקרו דינמיקה, נשמה, attack , נוכחות, ארטיקולציה, תלת מימד ועוד כמה הבחנות הן יסוד מוסד בהגדרה של סאונד.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
When will be the day we past pretending that our personal subjective preferences are objective fact
ביום שנבין שאמירות כמו המערכת שלי "מאוד מאוזנת" היא אמירה שמבוססת על רגש...

כי בפועל, המדידות מראות על הבדלים של 20DB בין תדרים...

רן
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,629
מעורבות
1,133
נקודות
113
ובנוסף, יש אנשים שנהנים בלעדיהם, וזו לא בחזקת בעיה של אף אחד. נקודה.
מסכים לגמרי .
לא ראיתי שנטען אחרת .
אז על מה המחלוקת ?
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
לא יודע איך הסקת את זה לגביי לפחות ...?
מה אתה...שבור!? חחחחח
חודש טוב שיהיה לנו.
הסקתי את זה כי אתה כותב באופן כזה, או אחר, שהכללים הללו , הסטנדרטים הללו ,הם סוביקטיבים, או שכתבת:

..."יכול להיות, אבל מה הגבול בין שבור ללא לטעמי? ואיך אתה יודע שבסיס הבדיקה שלך הוא זה הנכון?.."

שוב, נסיון להציג את זה כמשהו אישי, אינטרפרטציה אישית שלי או של מישהו אחר.

אתה מערבב בין טעם, לבין סאונד תקין, או שבור.

אנא שים את כל ענייני הטעם וההגדרות לגבי טיב המערכת בצד, כי הן כולן סוביקטיביות: ..."מערכת מצוינת, בינונית, מרגשת, היי אנד אמיתי וכיוצ"ב..", הכל עניין של טעם.

הדיון התחיל בשאלה אם יש הגדרות באודיו בכל הקשור לבסיס, לכללים, לקווים מנחים. באופן בו נקשיב למערכת ונגיד שהסאונד שם שבור, והתמקדנו, לצורך הדוגמא בלבד, בתפקוד הבאס.

אם הבאס שלך שבור או לא, זו לא שאלה אישית, או נתונה לפרשנות, או נתונה לטעם כזה או אחר.

אם יש לך הידהודים, הבאס שלך שבור.
אם יש לך קפיצה משמעותית בין תדרים, אזי הבאס שלך שבור.

אתה יכול לא לקבל את זה, לזלזל בזה, להמעיט בחשיבות של זה, או להגיד שהכל טוב ואני ממשיך להנות וכולם יכולים להמשיך לנבוח...וגישה זו היא לגמרי בסדר ומקובלת...

אבל גם לא מפחית מהעובדה שהבאס שבור.

רן
 

omi

חבר משקיען
הודעות
878
מעורבות
419
נקודות
63
דן, רן,

אתם מדמיינים שיחה כזו בפורום קולינריה? ניסיון להגדיר קולינריה בעזרת מדידה של תכונות כימיקליות של מזון, ודה לגיטימציה של טענות סובייקטיביות? שאם רמת החומציות מעל רמה מסוימת אז לא ניתן לקרוא לזה קולנריה?
יש משמעות לאודיופיליה גם ללא מדידות, שנות ה 90 היו שנים מצוינות לאודיופיליה.

ובפרט, איך נשמע הבדל של 20DB בבס בחדר? תלוי באיזה תדר כי אנחנו רגישים אחרת לתדרים שונים, מה רוחב הסטיה, מה החדר, ומה סוג המוזיקה ששומעים. דין מי ששומע רביעיות מיתרים שונה מאחד שמאזין לטכנו מתוחכם או E Power Biggs מנגן באך. מבחינה אודיופילית זה לא צליל שבור יותר מאשר מערכת שבה קלרינט לא נשמע קלרינט, מכל מיני סיבות אחרות.
 

omi

חבר משקיען
הודעות
878
מעורבות
419
נקודות
63
בכלל, התואר "שבור" בעייתי, כי הוא בינארי. יכולה להיות בעיה קטנה בבס, ובעיה גדולה בבס, ואם בשני המקרים הצליל הוא "שבור" מה עשינו?
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
דן, רן,

אתם מדמיינים שיחה כזו בפורום קולינריה? ניסיון להגדיר קולינריה בעזרת מדידה של תכונות כימיקליות של מזון, ודה לגיטימציה של טענות סובייקטיביות? שאם רמת החומציות מעל רמה מסוימת אז לא ניתן לקרוא לזה קולנריה?
יש משמעות לאודיופיליה גם ללא מדידות, שנות ה 90 היו שנים מצוינות לאודיופיליה.

ובפרט, איך נשמע הבדל של 20DB בבס בחדר? תלוי באיזה תדר כי אנחנו רגישים אחרת לתדרים שונים, מה רוחב הסטיה, מה החדר, ומה סוג המוזיקה ששומעים. דין מי ששומע רביעיות מיתרים שונה מאחד שמאזין לטכנו מתוחכם או E Power Biggs מנגן באך. מבחינה אודיופילית זה לא צליל שבור יותר מאשר מערכת שבה קלרינט לא נשמע קלרינט, מכל מיני סיבות אחרות.
זה לא ממש משנה איך נשמע הבדל של 20DB בחדר, אלא יותר לרצון של המאזין להבין שיש כאן חוסר איזון קיצוני ולהקשיב למצב בו המערכת שלו מאוזנת..ואז ..לעשות מה שבא לו...
מבחינתי , להמשיך ולצפות בבננות כתומות.

ולמה אתה הולך על מדידות?
הפוסטים הראשונים שלי בנושא כלל לא דיברו על מדידות.

אתה צריך מיקרופון לשמוע הידהודים?

ברגע שיש לך הידהודים זה כבר סופה של הבעיה, כרגע הבעיה נמצאת בקצה העליון שלה.

הבעיה קיימת הרבה לפני ההידהודים והיא גורמת לך לחוסר איזון ולאיבוד פרטים, ההחרפה שלה כבר מביאה איתה הידהודים.

יש כאן נסיון לערבב בין רגש למצב עובדתי ואובייקטיבי.

אי אפשר למדוד רגש והנאה, אי אפשר לשפוט רגש והנאה ולכן, לא ניתן יהיה להסכים אם המערכת הספציפית מביאה איתה רגש , או סתם צורמנות.

כן ניתן, באמצעות כלים אוביקטיבים לקבוע אם יש בעיות בסיסיות בסאונד.

ולא חייבים מיקרופון בשביל זה.

רן
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,629
מעורבות
1,133
נקודות
113
דן, רן,

אתם מדמיינים שיחה כזו בפורום קולינריה? ניסיון להגדיר קולינריה בעזרת מדידה של תכונות כימיקליות של מזון, ודה לגיטימציה של טענות סובייקטיביות? שאם רמת החומציות מעל רמה מסוימת אז לא ניתן לקרוא לזה קולנריה?
יש משמעות לאודיופיליה גם ללא מדידות, שנות ה 90 היו שנים מצוינות לאודיופיליה.

ובפרט, איך נשמע הבדל של 20DB בבס בחדר? תלוי באיזה תדר כי אנחנו רגישים אחרת לתדרים שונים, מה רוחב הסטיה, מה החדר, ומה סוג המוזיקה ששומעים. דין מי ששומע רביעיות מיתרים שונה מאחד שמאזין לטכנו מתוחכם או E Power Biggs מנגן באך. מבחינה אודיופילית זה לא צליל שבור יותר מאשר מערכת שבה קלרינט לא נשמע קלרינט, מכל מיני סיבות אחרות.
ודאי .
אני בטוח שאם רמת החיידקים בדג עולה על מספר מסויים הוא נחשב לשבור .

גם רמת העובש בירקות .
שכבר איבדנו מטעמם המקורי .

זה הכיול . אקטיבי או פאסיבי .

זה שאחד יגיד שהוא אוהב בלסמי על הבשר הנא והשני יגיד שהוא מעדיף פיסטוקים ווינגרט הדרים חמצמץ - זה הטעם האישי ו טונאליות .
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
בכלל, התואר "שבור" בעייתי, כי הוא בינארי. יכולה להיות בעיה קטנה בבס, ובעיה גדולה בבס, ואם בשני המקרים הצליל הוא "שבור" מה עשינו?
מה עשינו, או לא עשינו , כבר תלוי במאזין וברצון שלו לתקן את השבר, או שמא מבחינתו זה לא מעניין, כי הוא סופר נהנה.

השאלה המקדמית היא אם יש בכלל הסכמה לכך שסאונד יכול להיות שבור ולא תקין , לאור בדיקה אוביקטיבית, על סמך כללים ברורים ומקובלים.

ככל ואין הסכמה שיש כאן כללים וסטנדרטים, אז הכל מתחיל ונגמר ברגש.

רן
 

omi

חבר משקיען
הודעות
878
מעורבות
419
נקודות
63
זה לא ממש משנה איך נשמע הבדל של 20DB בחדר, אלא יותר לרצון של המאזין להבין שיש כאן חוסר איזון קיצוני ולהקשיב למצב בו המערכת שלו מאוזנת..ואז ..לעשות מה שבא לו...
מבחינתי , להמשיך ולצפות בבננות כתומות.

ולמה אתה הולך על מדידות?
הפוסטים הראשונים שלי בנושא כלל לא דיברו על מדידות.

אתה צריך מיקרופון לשמוע הידהודים?

ברגע שיש לך הידהודים זה כבר סופה של הבעיה, כרגע הבעיה נמצאת בקצה העליון שלה.

הבעיה קיימת הרבה לפני ההידהודים והיא גורמת לך לחוסר איזון ולאיבוד פרטים, ההחרפה שלה כבר מביאה איתה הידהודים.

יש כאן נסיון לערבב בין רגש למצב עובדתי ואובייקטיבי.

אי אפשר למדוד רגש והנאה, אי אפשר לשפוט רגש והנאה ולכן, לא ניתן יהיה להסכים אם המערכת הספציפית מביאה איתה רגש , או סתם צורמנות.

כן ניתן, באמצעות כלים אוביקטיבים לקבוע אם יש בעיות בסיסיות בסאונד.

ולא חייבים מיקרופון בשביל זה.

רן
מעולה. אז לא צריך מדידות, ואם למישהו יש הדהוד בתדר מסוים אבל הוא מעדיף את המערכת שלו בחדר שלו על פני מערכת אחרת ללא הדהודים, אז הכל בסדר. לא רק שכמובן סבבה שיקשיב למערכת שלו, אלא במובן שזו עדיין אודיופיליה, אולי לא מושלמת אבל יש לה הרבה מימדים והוא יכול לעסוק בגודל הבמה, ובדינמיות ובהפרדה אותה הוא שומע.
 

ilam

אוהב את התחום
הודעות
309
מעורבות
122
נקודות
43
הדיון כאן לא מאוזן ואנסה לטעון שההשואות לא ברורות. כל נושא ההידהוד והבאס ושאר נושאי האוקוסטיקה שהינם חשובים ביותר, לעומת מרכיבי הבסיס של המערכת ניתנים להשוואה לנהיגה ברכבים שונים: בכללי נכון שנהיגה ב bmw מהנה יותר, מדוייקת וזריזה יותר מנהיגה בטויוטה (בלי להיכנס לדגם כזה או אחר, הכוונה ברורה). אבל לא תמיד, למשל אם בbmw אין איזון גלגלים טוב והלחץ אוויר על הפנים, אז הנהיגה בטויוטה (תחת איזון) תהיה מהנה יותר, מדוייקת יותר וכדומה. אבל, לא כל רכבי העל מהנים באותה מידה ולטעם האישי תפקיד מכריע. במידה והכל מאוזן באקוסטיקה וההידהוד מינימאלי, נשאר מקום לשאול איזו מערכת תגרום הנאה גדולה יותר, וכאן מה שישחק תפקיד חשוב הוא הטעם האישי כפי שאמיר ארמה טען. האם ישנה מערכת אבסולוטית? כנראה שלא.
 

omi

חבר משקיען
הודעות
878
מעורבות
419
נקודות
63
ודאי .
אני בטוח שאם רמת החיידקים בדג עולה על מספר מסויים הוא נחשב לשבור .

גם רמת העובש בירקות .
שכבר איבדנו מטעמם המקורי .

זה הכיול . אקטיבי או פאסיבי .

זה שאחד יגיד שהוא אוהב בלסמי על הבשר הנא והשני יגיד שהוא מעדיף פיסטוקים ווינגרט הדרים חמצמץ - זה הטעם האישי ו טונאליות .
המדידות האלו הן בהגדרה של "בריא" ולא "טעים". רפי גינת לא טען שהחומוס עם הקוליפורמים אינו טעים, אלא שאינו בריא. בפרט יש תהליכים שבהם מרקיבים מזון כדי שיהפוך טעים יותר.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
מעולה. אז לא צריך מדידות, ואם למישהו יש הדהוד בתדר מסוים אבל הוא מעדיף את המערכת שלו בחדר שלו על פני מערכת אחרת ללא הדהודים, אז הכל בסדר. לא רק שכמובן סבבה שיקשיב למערכת שלו, אלא במובן שזו עדיין אודיופיליה, אולי לא מושלמת אבל יש לה הרבה מימדים והוא יכול לעסוק בגודל הבמה, ובדינמיות ובהפרדה אותה הוא שומע.
סבבה. גם זו גישה.

ההעדפה של המערכת השבורה שלו , לעומת מערכת אחרת לא שבורה, היא שוב עניין אישי, שלא מוריד מהעובדה שהמערכת שלו שבורה.

הבסיס של המערכת שלו שבור, הבאס שלו שבור. נקודה. העובדה שמנגנים אצלו track מסוים ויש הידהודים מעידה כאלף עדים שהבאס שבור. לא צריך מיקרופונים בשביל זה.

לאור זאת, גישתי לפחות ( וממש לא חייבים לאמץ אותה)
שלא ממש מעניין העיצוב של הבניין, או הבית קפה המדהים בקומה 4, כי היסודות שבורים.

השאלה המעניינת לא נוגעת להשוואות של המערכת שלו למערכות אחרות, אלא השוואה של אותה מערכת, בין מצב שבור למצב תקין.

זו השאלה המעניינת בעיניי.

רן
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
הדיון כאן לא מאוזן ואנסה לטעון שההשואות לא ברורות. כל נושא ההידהוד והבאס ושאר נושאי האוקוסטיקה שהינם חשובים ביותר, לעומת מרכיבי הבסיס של המערכת ניתנים להשוואה לנהיגה ברכבים שונים: בכללי נכון שנהיגה ב bmw מהנה יותר, מדוייקת וזריזה יותר מנהיגה בטויוטה (בלי להיכנס לדגם כזה או אחר, הכוונה ברורה). אבל לא תמיד, למשל אם בbmw אין איזון גלגלים טוב והלחץ אוויר על הפנים, אז הנהיגה בטויוטה (תחת איזון) תהיה מהנה יותר, מדוייקת יותר וכדומה. אבל, לא כל רכבי העל מהנים באותה מידה ולטעם האישי תפקיד מכריע. במידה והכל מאוזן באקוסטיקה וההידהוד מינימאלי, נשאר מקום לשאול איזו מערכת תגרום הנאה גדולה יותר, וכאן מה שישחק תפקיד חשוב הוא הטעם האישי כפי שאמיר ארמה טען. האם ישנה מערכת אבסולוטית? כנראה שלא.
אין מחלוקת על זה בכלל.
ברור שאין מערכת אבסולוטית.

לא פעם אני מגיע למקום וחושב שהסאונד מצוין ומי שלידי חושב שמדובר בזוועת עולם, או הפוך.

רגש וחיבור לא ניתנים למדידה. ואי אפשר להגיע להסכמה לגביהם.

השאלה שנשאלת היא: האם ניתן להגיע להסכמה לגבי רכיבים מסוימים בסאונד, באופן בו ניתן להסכים כי הסאונד תקין, או בעצם שבור.

באם לא ניתן להגיע למסקנות לגבי טיב המערכת, כי מדובר בחיבור אישי ולא ניתן להגיע למסקנות אם הבסיס של הסאונד בכלל תקין, אז מה זה אומר בעצם?

שהכל מבוסס על גחמות וקולות בראש?!

רן
 

omi

חבר משקיען
הודעות
878
מעורבות
419
נקודות
63
סבבה. גם זו גישה.

ההעדפה של המערכת השבורה שלו , לעומת מערכת אחרת לא שבורה, היא שוב עניין אישי, שלא מוריד מהעובדה שהמערכת שלו שבורה.

הבסיס של המערכת שלו שבור, הבאס שלו שבור. נקודה. העובדה שמנגנים אצלו track מסוים ויש הידהודים מעידה כאלף עדים שהבאס שבור. לא צריך מיקרופונים בשביל זה.

לאור זאת, גישתי לפחות ( וממש לא חייבים לאמץ אותה)
שלא ממש מעניין העיצוב של הבניין, או הבית קפה המדהים בקומה 4, כי היסודות שבורים.

השאלה המעניינת לא נוגעת להשוואות של המערכת שלו למערכות אחרות, אלא השוואה של אותה מערכת, בין מצב שבור למצב תקין.

זו השאלה המעניינת בעיניי.

רן

מבין לגמרי, אבל זה ה"שבור" שלך, מבחינתו "שבור" היא מערכת שלא מסוגלת לנגן קלרינט שנשמע כמו קלרינט, או מערכת בלי במה קדמית. ואם ההדהוד הוא ב 35 הרץ, לא רלוונטי כמה מוזיקה שהוא שומע יש שם? יש הרבה "שבורים", חלקם יותר ניתנים למדידה וחלקם פחות.

ואגב אני ממש לא פוסט-מודרני, וכמו ערן חושב שיש טוב ויש רע, אבל בתחום שבו החוש וההנאה החושית הם המטרה, יש להרפות קצת בשיפוטיות.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
מבין לגמרי, אבל זה ה"שבור" שלך, מבחינתו "שבור" היא מערכת שלא מסוגלת לנגן קלרינט שנשמע כמו קלרינט, או מערכת בלי במה קדמית. ואם ההדהוד הוא ב 35 הרץ, לא רלוונטי כמה מוזיקה שהוא שומע יש שם? יש הרבה "שבורים", חלקם יותר ניתנים למדידה וחלקם פחות.

ואגב אני ממש לא פוסט-מודרני, וכמו ערן חושב שיש טוב ויש רע, אבל בתחום שבו החוש וההנאה החושית הם המטרה, יש להרפות קצת בשיפוטיות.
אני מבין.

אם אותו "שבר" מתרחש בתדרים שהם לא רלוונטיים עבורנו, אז כפי שציינת, זה לא באמת מעניין..:)

לגביי קלרינט, או במה קדמית כזו או אחרת, או אם המערכת מוזיקלית או לא, מדובר שוב בטעם אישי שלא ניתן למדידה ולא ניתן להגיע להסכמה לגביו.

ככל ויש הידהודים , אז מן הסתם אותה בעיה קיימת בתדרים שכן מעניינים אותנו.

אם יש הידהוד , הוא נובע מבעיה אקוסטית וניתן למדידה וניתן להסכמה.

משהו סופר אוביקטיבי.

רן
 

omi

חבר משקיען
הודעות
878
מעורבות
419
נקודות
63
אני מבין.

אם אותו "שבר" מתרחש בתדרים שהם לא רלוונטיים עבורנו, אז כפי שציינת, זה לא באמת מעניין..:)

לגביי קלרינט, או במה קדמית כזו או אחרת, או אם המערכת מוזיקלית או לא, מדובר שוב בטעם אישי שלא ניתן למדידה ולא ניתן להגיע להסכמה לגביו.

ככל ויש הידהודים , אז מן הסתם אותה בעיה קיימת בתדרים שכן מעניינים אותנו.

אם יש הידהוד , הוא נובע מבעיה אקוסטית וניתן למדידה וניתן להסכמה.

משהו סופר אוביקטיבי.

רן
אנסח את זה כך: אתה מבחין בין דברים שניתנים למדידה לבין אלה שלא, ומנסה לבסס את האודיופיליה על אלה שכן. לא כי הם חשובים יותר, אלא כי הם ניתנים למדידה. זה קצת הפוך, במובן של לחפש מתחת לפנס, לפחות עבור אנשים עם העדפות אחרות.

יש קריטריונים אחרים, שאולי חשובים יותר לאנשים מסוימים, אך הם (בינתיים) ניתנים לשמיעה ולא למדידה. והם לא עניינים אישיים והעדפה פרטית. כי סיכוי גדול שאם שני אודיופילים עם אוזניים טובות יקשיבו למערכת, הם יסכימו שהבמה קדמית או אחורית (ואחד יעדיף את זו ואחר את ההיא, אך עדיין יסכימו על הבמה), שהמערכת יותר פאנצ'ית או רגועה, שיש SIBILLANCE מעט מודגש, ועוד ועוד תכונות שאיננו יודעים בדיוק את הביטוי המדידתי שלהן. וחלק גדול מהאודיופיליה נמצא כאן.
איזון טוב בבס הוא חשוב מאוד, אין ספק. אבל זה לא יסוד שבלעדיו באופן קטגורי הבניין נופל.
 

ilam

אוהב את התחום
הודעות
309
מעורבות
122
נקודות
43
אין מחלוקת על זה בכלל.
ברור שאין מערכת אבסולוטית.

לא פעם אני מגיע למקום וחושב שהסאונד מצוין ומי שלידי חושב שמדובר בזוועת עולם, או הפוך.

רגש וחיבור לא ניתנים למדידה. ואי אפשר להגיע להסכמה לגביהם.

השאלה שנשאלת היא: האם ניתן להגיע להסכמה לגבי רכיבים מסוימים בסאונד, באופן בו ניתן להסכים כי הסאונד תקין, או בעצם שבור.

באם לא ניתן להגיע למסקנות לגבי טיב המערכת, כי מדובר בחיבור אישי ולא ניתן להגיע למסקנות אם הבסיס של הסאונד בכלל תקין, אז מה זה אומר בעצם?

שהכל מבוסס על גחמות וקולות בראש?!

רן
קטונתי מלהבין. אולי יש רמות שונות של סאונד שבור? לא נראה לי, כשאני שומע מערכת או שיש את הניצוץ הזה שאומר וואו, זה זה! או שהתחושה היא שיש בעיה וזה פשוט לא זה. זה כמעט כמו ״אחד״ או ״אפס״, אין באמצע. אבל מה שמעניין זה שגם ה״אחד״ בא בטעמים שונים.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,629
מעורבות
1,133
נקודות
113
המדידות האלו הן בהגדרה של "בריא" ולא "טעים". רפי גינת לא טען שהחומוס עם הקוליפורמים אינו טעים, אלא שאינו בריא. בפרט יש תהליכים שבהם מרקיבים מזון כדי שיהפוך טעים יותר.
משחקי מילים.
הבאס השבור ב 20 די בי לא בריא להיי פידלטי -בחיי.
ואם אתה מתעקש לשחק גם אותה פרלין היי אנד מטומפרר יש תהליך ברור ויחסיות וטמפרטורות שחייבות להתקיים כדי שהוא יהיה יחשב לביי אנד ויהיה ציפוי מבריק,קרספי ודקיק מבחוץ.

כנ"ל לגבי עוגת גבינה שבורה.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור