שימוש ראוי/נכון בתקציב


matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,143
מעורבות
1,620
נקודות
113
היו לי אוזניות mid fi שחיברתי למערכת יקרה
( לא שלי) ועדיין נשמעו ממוצעות
היו לי אוזניות היי אנד שחיברתי למגבר /DAC שעלה 100 דולר ונשמעו פי 100 מהמיד פיי על המערכת היקרה
יכול להשליך את זה על כל סוג מערכת, ה transducer הוא החלק הכי חשוב במערכת ועליו צריכים ללכת רוב האחוזים של התקציב
אתה צודק, באוזניות זה באמת ככה.
במערכת עם רמקולים - פחות.
למה? בין השאר בגלל נושאי עכבה. גם אוטופיה תשמע סביר על אייפון כי העכבה שלה עדין ניתנת לבליעה (80 אוהם).

בנוסף, הפוטנציאל ברמקולים הוא (לצערי) הרבה יותר גבוה. אז חשיבות האלקטרוניקה עולה בהתאם.
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,143
מעורבות
1,620
נקודות
113
לא הבנתי מה בדיוק הופך אותך לכזה מבין גדול ואותי לבעל 0 הבנה.
דבר שני זה תופס גם לגבי רמקולים במערכות ששמעתי
אם הרמקול הוא פח לא משנה גם אם תשים מגבר במיליון דולר וDAC מזהב טהור
לעומת זאת אם המצב הפוך זה לא כזה ביג דיל
בייחוד במערכות בתקציב בינוני ומטה, אפשר להגיע לתוצאה מפתיעה מאד עם מוניטורים זולים של כמה אלפי שקלים בודדים, הגברה צנועה שתתאים להם, ומקור היסטרי שעולה הרבה יותר מהם. בייחוד בפטיפונים.

חולק עלי? לך לערן אודיופריק ושמע את הקונץ הישן בהיסטריה - לחבר פטיפון על חלל להגברה בתקציב בינוני ורמקול בתקציב בינוני נמוך, ולקבל תוצאה מדהימה+++.
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,143
מעורבות
1,620
נקודות
113
הפוסט שלך הוא כמו משק שמספק את צרכיו. הוא מעלה קושיה (למה אני בעל 0 הבנה) ועונה לה מיד מבלי להתכוון (מגבר פח זה לא ביג דיל על רמקול טוב).
אלהים, אני חושב שהכוונות שלך טובות, אבל בחיאת קצת מודעות עצמית.
עומר, אני בכלל לא בטוח שהכוונות של אלהים טובות.
 

Audiogod

מושעה
הודעות
353
מעורבות
32
נקודות
28
לא הבנתי מה בדיוק הופך אותך לכזה מבין גדול ואותי לבעל 0 הבנה.

בייחוד במערכות בתקציב בינוני ומטה, אפשר להגיע לתוצאה מפתיעה מאד עם מוניטורים זולים של כמה אלפי שקלים בודדים, הגברה צנועה שתתאים להם, ומקור היסטרי שעולה הרבה יותר מהם. בייחוד בפטיפונים.

חולק עלי? לך לערן אודיופריק ושמע את הקונץ הישן בהיסטריה - לחבר פטיפון על חלל להגברה בתקציב בינוני ורמקול בתקציב בינוני נמוך, ולקבל תוצאה מדהימה+++.
קח מוניטור כמו Kef LS50° עם מגבר סביר וDAC יחסית זול ואני מבטיח לך שהמערכת תשמע יותר טוב גם ממערכות שעולות פי 3
לא ניתן לגרום למערכת להשמע טוב אם הרמקולים לא טובים, ובמקרה ההפוך זה אפשרי בהחלט
ולכן הרמקולים הם הבסיס להכל, בלעדיהם אין כלום.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,924
מעורבות
1,601
נקודות
113
האמת היא שאני לא יודע באחוזיםמי נגד מי.
אני רק יודע שקונים מע,שנשמעת לך סבבה ואז מתחילים לאכול חרא מצופה בהנאה.
לאט לאט אתה מבין מה עושים ע"מ שהציפוי יהיה יותר עבה מהחרא....בסוף אתה מגיע גם לסאונד.אם אז תוכל לומר לי באחוזים מי נגד מי,אני מזמין אותך לארוחה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,931
נקודות
113
האמת היא שאני לא יודע באחוזיםמי נגד מי.
אני רק יודע שקונים מע,שנשמעת לך סבבה ואז מתחילים לאכול חרא מצופה בהנאה.
לאט לאט אתה מבין מה עושים ע"מ שהציפוי יהיה יותר עבה מהחרא....בסוף אתה מגיע גם לסאונד.אם אז תוכל לומר לי באחוזים מי נגד מי,אני מזמין אותך לארוחה.
הוא יוכל להגיד לך מי נגד מי באחוזים -- ולפי הבטחתך תצטרך לקנות לו ארוחה -- זו הרי לא בעייה להגיד, כמה כאן כבר המציאו מספרים -- רק שכמובן אין לזה הרבה קשר למציאות... :)
 
  • Like
Reactions: zs

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,071
מעורבות
3,078
נקודות
113
חלוקת התקציב תלויה מאוד בגודל החלל והישומים של המערכת. האם זה רק למוסיקה או גם לקולנוע, שומע בחלל ענק ויושב רחוק מהרמקולים והתקציב נמוך או חלל ממוצע ותקציב גבוה.

הגישה שלי היא מקור תחילה. ברגע שיש לך מקור טוב, כי שם הכל מתחיל, אפשר להתחיל לבנות מתחתיו את היתר. שנית, יש להשקיע גם בהזנת חשמל ראויה. שהרי לא משנה כמה המערכת שלך טובה, אם החשמל שלה יושב יחד עם המקרר אז וואלה, לא ישמע כמו שצריך לעולם.

שיכוך. גם הוא צריך להיכנס למשחק. מכשירים מניחים על שידה יעודית או אם אין כזו, על משככים איכותיים ומתאימים.

בקיצור. מערכת היא לא מקור מגבר ורמקולים. מערכת טובה מאוד היא דווקא מה שמסביבם.
ברשותך אקשה בנושא משום שמדובר בדילמה מורכבת ולא משהו דיכוטומי.

נניח שבחרת מקור קלאס A+++ והכנסת רמקול שלא מתאים לחלל, או אלקטרוניקה שלא סוחבת את הרמקול. אז נכון שלא תוכל לשפר את מה שלא הוציא המקור, אך מצד שני גם לא תוכל לשמוע את מה שהמקור יכול להוציא אם החוליות בהמשך לא מסוגלות לסחוב.

בקיצור, החוכמה להגיע למצב בו השלם גדול מסך חלקיו.

וזה עוד לפני שנגענו בחלל ובאקוסטיקה.
 

ilam

אוהב את התחום
הודעות
313
מעורבות
125
נקודות
43
יותר חשוב שהמגבר ידע להחזיק הרמקול היטב עם מספיק זרם , ולא איזה חלשלוש שגורם לעיתים לצליל נעים עקב אי אחיזת הממברנה מספיק טוב למי שמבין אותי !
מבינים טוב. אבל נראה לי שאתה סובל מהצלילים הלא נעימים שיוצאים מהמגבר שלך…שליטה חזקה על רמקולים לא מחייבת צליל לא נעים.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,362
מעורבות
1,769
נקודות
113
עזוב אותי , אין סבלנות!!!!
 

ilam

אוהב את התחום
הודעות
313
מעורבות
125
נקודות
43
עזוב אותי , אין סבלנות!!!!
האמת, גם לי אין!!!
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,264
נקודות
113
מבינים טוב. אבל נראה לי שאתה סובל מהצלילים הלא נעימים שיוצאים מהמגבר שלך…שליטה חזקה על רמקולים לא מחייבת צליל לא נעים.

נכון. אתה צודק. אבל חוסר שליטה מחייבת צליל לא נעים. אז בוא נלך רגע בשיטת ה״ללכת על בטוח״ או שנלך על סטטיסטיקה. מגבר חלש על הרמקול בטוח ישמע לא מספיק טוב, מגבר חזק על הרמקול מצמצם בקנה מידה את האפשרות שלא ישמע מספיק טוב על הרמקול. עכשיו נניח אתה מוכרח ללכת על עיוור. האם תבחר את החזק או את החלש?
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,862
מעורבות
987
נקודות
113
למה ללכת על עיוור ?
אין מספיק אלטרנטיבות זמינות להאזנה לפני הרכישה ?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,931
נקודות
113
למה ללכת על עיוור ?
אין מספיק אלטרנטיבות זמינות להאזנה לפני הרכישה ?
מבחינת כמות האלטרנטיבות הזמינות, יש הרבה, אבל ככל שהמחיר עולה, כמותן פוחתת מאוד, והן אינן בהכרח אלה שבא לך עליהן, מכל סיבה שהיא.
 

ilam

אוהב את התחום
הודעות
313
מעורבות
125
נקודות
43
נכון. אתה צודק. אבל חוסר שליטה מחייבת צליל לא נעים. אז בוא נלך רגע בשיטת ה״ללכת על בטוח״ או שנלך על סטטיסטיקה. מגבר חלש על הרמקול בטוח ישמע לא מספיק טוב, מגבר חזק על הרמקול מצמצם בקנה מידה את האפשרות שלא ישמע מספיק טוב על הרמקול. עכשיו נניח אתה מוכרח ללכת על עיוור. האם תבחר את החזק או את החלש?
איתך לגמרי. אבל שניצל אמר הפוך, לא? אם הצליל לא נעים למרות שהמגבר חזק, יש בעיה אחרת …
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,362
מעורבות
1,769
נקודות
113
הבנה לא מי יודע כמה של כמה מהחברה ,מגבר חלש (לא מדי ) גורם לנדנוד ולחיבור בין התווים ,מעין המהום נעים ,מגבר חזק מחזיק הממברנה והצליל הוא ללא כחל וסרק ,לי יש קלאס A חזק ונעים ,אז היכן שמעת שאני סובל , ?
מאוד נעים לי שאתה מתייחס למה שאני כותב ,רק תנסה להבין את כוונת המשורר ,להזכירך ,פעם לא הייתי "חבר משקיען " אלא "חבר עצבני ",
בינתיים זקנתי וגם עייפתי בעיקר מכל מיני זבי חוטם ,סליחה.(ורד)
 
נערך לאחרונה ב:

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
חזק מדי על הרמקול גם לא טוב.
מה שנקרא בלשון חיובית ״אחיזת פלדה״ של המגבר ברמקול
עושה הרבה טוב אבל יחד עם זה עוצר את הזרימה הטבעית של המוסיקה.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,362
מעורבות
1,769
נקודות
113
אתה בעצם לא אומר כלום !הרמקולים הטובים לרוב בעלי נצילות של 86-87 DB , וצריכים חתיכת זרם ,וזה מקבלים ממכשיר גדול וכבד (הרבה נחושת ) לשנאים ,ספקים ,קבלים גדולים ,ולא מאיזה איטגרייטד מעופש של 11 קילו כפי שאתה מכיר הייטב
 

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
הם צריכים לא חתיכת זרם אלא הספק יציב. זה כל הסוד.
החוכמה הגדולה זה ספק כח בעל יציבות זרם לכל עומס, ללא עיוותים (כמה שאפשר)
ולפרק זמן א ר ו ך ככל האפשר.למשל 50 וואט בקלאס A שיורד לאט לאט
ל 300 וואט ב AB. לא חייבים 2000 וואט וגם לא 500.
קיבוליות גדולה זו גישה שאני אוהב מאוד, בניגוד למגברים בעלי קיבוליות
נמוכה שדוחפים חזק מדי ומעייפים את האוזן והנשמה.
 
נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,264
נקודות
113
איתך לגמרי. אבל שניצל אמר הפוך, לא? אם הצליל לא נעים למרות שהמגבר חזק, יש בעיה אחרת …

הוא צודק. זה בדרך כלל ככה.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור