שימוש ראוי/נכון בתקציב


liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
למה זאת פרובוקציה אבל
אם זה נאמר בתוך קונטקסט מסוים
דבר שני אנחנו אודיופילים מבררים הרי מה הכי טוב ונכון
זה בייסקלי כל התחביב הזה, להגיע לנירוונה האודיופילית
כמובן לכל אחד דרך משלו
הדרך שלי היא לנסות לשמוע את ההקלטה כמו שהוקלטה הכי קרוב למקור ללא תוספות
לאחרים מספיק שנעים באוזן
שום דרך לא סותרת או באה על חשבון אחת על השנייה.
אם אתה בפורום של רכבים לא היית רוצה לשמוע על הביצועים של המנוע או של הגיר?
אותו הדבר
זהו שזה לא נאמר בקונספט מסויים אלא רק המשפט הזה
תעבור על התגובות שלך - תראה
אני מסכים שמבררים מה הכי טוב - לא מסכים להכי נכון , מי מגדיר מה נכון?
אני לא אקנה מוצר רק ע״ס מדידות - אני אקנה רק אחרי שאשמע אותו ולא ממש אכפת לי איך הוא נמדד אם הוא ישמע לי טוב
אתן לך דוגמא
בשיפוץ שעשיתי לאחרונה בניתי חדר עבודה בבית
חיפשתי פתרון טוב לשמיעת מוזיקה באמצעות אוזניות ונגן בלבד
הדרישה היתה אוזניות סגורות והתקציב עד 15000 ש״ח
שמעתי לא מעט מועמדים ובסוף קניתי kennerton Rognir שהיו אגב הזולות ביותר מכל המועמדים שבדקתי
חודש אחרי, הלכתי סתם לראות מה כתב עליהם אמיר, קטל להם את הצורה לעומת דגמים אחרים ששמעתי והיו נחותים בהרבה שהוא הילל
א. לא נראית לי אמינה הסקירה שלו
ב. אם היא נכונה במאה אחוז יש מרכיב שאינו מדיד שם או שאני מעדיף סאונד מעוות

שורה תחתונה אני שומע ונהנה מכל רגע אז לא באמת מעניין אותי המדידות
 

Audiogod

מושעה
הודעות
353
מעורבות
32
נקודות
28
זהו שזה לא נאמר בקונספט מסויים אלא רק המשפט הזה
תעבור על התגובות שלך - תראה
אני מסכים שמבררים מה הכי טוב - לא מסכים להכי נכון , מי מגדיר מה נכון?
אני לא אקנה מוצר רק ע״ס מדידות - אני אקנה רק אחרי שאשמע אותו ולא ממש אכפת לי איך הוא נמדד אם הוא ישמע לי טוב
אתן לך דוגמא
בשיפוץ שעשיתי לאחרונה בניתי חדר עבודה בבית
חיפשתי פתרון טוב לשמיעת מוזיקה באמצעות אוזניות ונגן בלבד
הדרישה היתה אוזניות סגורות והתקציב עד 15000 ש״ח
שמעתי לא מעט מועמדים ובסוף קניתי kennerton Rognir שהיו אגב הזולות ביותר מכל המועמדים שבדקתי
חודש אחרי, הלכתי סתם לראות מה כתב עליהם אמיר, קטל להם את הצורה לעומת דגמים אחרים ששמעתי והיו נחותים בהרבה שהוא הילל
א. לא נראית לי אמינה הסקירה שלו
ב. אם היא נכונה במאה אחוז יש מרכיב שאינו מדיד שם או שאני מעדיף סאונד מעוות

שורה תחתונה אני שומע ונהנה מכל רגע אז לא באמת מעניין אותי המדידות
לגיטימי
אבל זה לא סותר את הלגיטימיות שבמדידות או במדע
אגב האוזניות הכי טובות ששמעתי אי פעם הן Sennheiser HD800S
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
לגיטימי
אבל זה לא סותר את הלגיטימיות שבמדידות או במדע
אגב האוזניות הכי טובות ששמעתי אי פעם הן Sennheiser HD800S
היו לי hd800 - נשמעו מדהים אבל אחרי שעה עייפו אותי
לא שמעתי את ה 800S כי חיפשתי אוזניות סגורות
בפתוחות קל יותר להוציא איכות טובה , האתגר זה בסגורות ושם הרוגניר עשו בית ספר לכמה מותגים ידועים (שוב , לאוזני|)
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,863
מעורבות
988
נקודות
113
הדרך שלי היא לנסות לשמוע את ההקלטה כמו שהוקלטה הכי קרוב למקור ללא תוספות
לירן כבר שאל אותך איך יש לך מושג איך נשמע המקור בהקלטה.
אז חוץ מלחזור על זה שוב ושוב, יש לך גם תשובה בשבילו ?
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,863
מעורבות
988
נקודות
113
השאלה היא איך אתה יודע שאתה שומע כמו שהוקלטה?
לירן הוא בין האחרונים פה שמנסה להתייחס אליך ברצינות.
לא יפה להתעלם משאלה כל כך מהותית שהוא שואל….
 

Audiogod

מושעה
הודעות
353
מעורבות
32
נקודות
28
לירן כבר שאל אותך איך יש לך מושג איך נשמע המקור בהקלטה.
אז חוץ מלחזור על זה שוב ושוב, יש לך גם תשובה בשבילו ?
יש דרך לדעת שאתה לא מוסיף או מוריד כלום מההקלטה המקורית על ידי מערכת נייטרלית flat מדויקת שלא מורידה או מוסיפה כלום ושוב גם זה נעשה על ידי מדידות
זה כמו לקחת סטייק ולא להוסיף לו דבר, אתה תקבל את הטעם הקרוב ביותר לבשר עצמו.
האם תשמע אותה בדיוק כמו שהוקלטה באולפן? לא
אלא אם יש לך את אותו הציוד, וסביר להניח שלא
אבל זאת הדרך להגיע הכי קרוב שיש
לפעמים אפילו תשמע אפילו יותר טוב כביכול מבאולפן אם יש לך רמקולים / מוניטורים ברמה יותר גבוהה משל טכנאי הסאונד בחדר מטופל אקוסטית יותר טוב מבאולפן( סביר להניח שלא)
אם תוסיף מנורות לשרשרת או כל מיני דברים אחרים שם מתחילה ההתרחקות מלשמוע את ההקלטה כמו שהוקלטה
איך יודעים?
כי אותו מפיק שהקליט את האלבום
בקיצור אין דרך מוחלטת, אבל דפנטלי אפשר להתקרב לזה
 

Audiogod

מושעה
הודעות
353
מעורבות
32
נקודות
28
היו לי hd800 - נשמעו מדהים אבל אחרי שעה עייפו אותי
לא שמעתי את ה 800S כי חיפשתי אוזניות סגורות
בפתוחות קל יותר להוציא איכות טובה , האתגר זה בסגורות ושם הרוגניר עשו בית ספר לכמה מותגים ידועים (שוב , לאוזני|)
ניסית גם את הHD820?
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
לירן הוא בין האחרונים פה שמנסה להתייחס אליך ברצינות.
לא יפה להתעלם משאלה כל כך מהותית שהוא שואל….
ענה לך. למרות שאפשר להתכווח עם התשובה.
אני מנסה לנתב את הדיון למקצועי ולא לאישי כן טרול לא טרול
אפשר לתת עוד צ’אנס. הנה התפתח דיון על אוזניות סגורות
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
כמה פעמים צריך לדעתך "לתת צ'אנס" למישהו כזה? :(
בתור אחד שמתנהג כעורך הדין או הרב או הפילוסוף של האתר שמתפלפל על כל מילה ופיסוק שאינם במקומם הרי יש סתירה עמוקה בין המשפט הזה שלך לבין זה שאתה לא מצליח להתאפק ולענות לו כל הזמן.
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
יש דרך לדעת שאתה לא מוסיף או מוריד כלום מההקלטה המקורית על ידי מערכת נייטרלית flat מדויקת שלא מורידה או מוסיפה כלום ושוב גם זה נעשה על ידי מדידות
זה כמו לקחת סטייק ולא להוסיף לו דבר, אתה תקבל את הטעם הקרוב ביותר לבשר עצמו.
זהו זה, זה כל התמצית של הטיעונים שלך, כל השאר קישוט.
אז תן לי להגיד לך בוט\טרול אכול שנאה עצמית שכמוך שחוץ מלשמוע בלייב אנפלאגד כל חיבור אפילו של מיקרופון דינמי בסיסי כבר משנה את מהות הצליל המקורי, ואח"כ יש מיקסר וים ציוד שמשתמש בו הטכנאי, ולדעת מה זו ההקלטה המקורית והאם צליל הוא נאמן למקור (כלי) זו יומרנות בלתי נתפסת מצדך. כלך לך.
 

ליאור

חבר משקיען
הודעות
636
מעורבות
409
נקודות
63
ולכן אין טעם לציין פה שאנלוג נחות מדעית מדיגיטל

הדרך שלי היא לנסות לשמוע את ההקלטה כמו שהוקלטה הכי קרוב למקור ללא תוספות
לאחרים מספיק שנעים באוזן



אודיוגוד: אם כבר להיות "מדעי", אז בוא נדייק, אתה לא מאזין להקלטה, אתה מאזין למאסטר.
מדוע זה חשוב? זה חשוב כיוון שלויניל ולדיגיטל, יש בהרבה פעמים מאסטרים שונים.
במיוחד החבר'ה חובבי הויניל הכבדים, גם בג'ז וגם קלאסי, שצורכים הוצאות מיוחדות שעברו מיקס ומאסטרינג AAA.
גם במיקס דיגיטלי מייצרים בהרבה מקרים מאסטרים נפרדים להוצאה דיגיטלית והוצאה אנלוגית.

אז אתה לא יכול להשוות A ל B כי הם פשוט לא אותו דבר "מדעית" ברמת האודיו.
זן אכן אותה ההקלטה, אך המיקס והמאסטר (העותק הסופי בן שני הערוצים (או יותר) שיוצא לייצור המוני) שונה.

רק אחרי שמבינים את זה אפשר להכניס למשוואה את הלהג הסטנדרטי של "דיסטורשן" , "מנורות" "נעים לאוזן" שאין לי עניין או יכולת לתרום לדיון בו.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
בתור אחד שמתנהג כעורך הדין או הרב או הפילוסוף של האתר שמתפלפל על כל מילה ופיסוק שאינם במקומם הרי יש סתירה עמוקה בין המשפט הזה שלך לבין זה שאתה לא מצליח להתאפק ולענות לו כל הזמן.
הצחקת אותי. אם נלך על הדוגמה של העו"ד, הרי לפי ההיגיון(?) המדהים שלך, התובע, שמצביע על מעשיו השליליים של הנאשם ועל חומרתם, בעצם עוסק בלתת לו צ'אנס נוסף -- כל איזכור של מעשה כזה -- לשיטתך -- בעצם רק נותן עוד צ'אנס לנאשם להגן על עצמו. וואלה!

הדרך שלי היא לנסות לשמוע את ההקלטה כמו שהוקלטה הכי קרוב למקור ללא תוספות
לאחרים מספיק שנעים באוזן
הנה, אם אתה לא שם לב, זו דוגמה להתנשאות. אתה מציג את הדרך (הטיפשית) שלך כטובה, והאחרים "מסתפקים" בנעים באוזן.
זה לא שאתה שומע קרוב למקור, ולא שהם "מסתפקים".

אם אתה בפורום של רכבים לא היית רוצה לשמוע על הביצועים של המנוע או של הגיר?
ההקבלה בין אודיו לרכב שגויה מהיסוד.

ברכב, הביצועים הנמדדים משקפים בדיוק את מה שהם אומרים, וכששתי מכוניות עומדות ברמזור, זו עם נתוני התאוצה העדיפים תגיע לרמזור הבא קודם (אלא אם הנהג שלה לא יודע להפיק ממנה את המיטב), ולא יהיה ויכוח מי השיג -- אפשר לצלם ולבדוק אובייקטיבית.

באודיו, אין התאמה ישירה בין המדידות לנשמע, ולא בהכרח תהיה הסכמה על מה עדיף, ואין דרך להוכיח אובייקטיבית מה עדיף, כי הטעמים שונים וכל אחד מחפש דברים אחרים.
אני לא טורח להגיב לך בכלל יותר
בעצם אין הרבה הבדל לעומת המצב הקודם. גם קודם לא הגבת, לא עניינית ולא בכלל, וגם עכשיו לא תגיב, רק עם תירוץ של ילד קטן.
יש דרך לדעת שאתה לא מוסיף או מוריד כלום מההקלטה המקורית על ידי מערכת נייטרלית flat מדויקת שלא מורידה או מוסיפה כלום ושוב גם זה נעשה על ידי מדידות
זו שטות, כיוון שאם אתה רוצה לשמוע את מה שהייה במקור, אתה לא צריך מערכת נייטרלית flat מדויקת שלא מורידה או מוסיפה כלום, כי זו לא המערכת שבה השתמשו למוניטורינג ולמיקסינג.

לכל הקלטה, אתה צריך להשתמש באותה מערכת שבה השתמשו במיקסינג, שבהקלטות ישנות זו מערכת מנורתית שבעליל מוסיפה הרמוניות, עם רמקולים מעוותים מאוד, וכבילה שלא תמיד מסוככת כראוי, וגם להאזין לה בחדר דומה לזה שבו בוצע המיקסינג.

בעצם אתה צריך מערכת RC מסובכת שתעוות את הסיגנל כך שבהינתן התנאים המקוריים והמערכת הנוכחית שלך, באקוסטיקה אצלך, תקבל צליל דומה למקור, וכך עם preset נפרד לכל קבוצת הקלטות שבוצעו באותם תנאים.

אז האזנה להקלטות כאלה עם מערכת וינטאג' מנורתית ורמקולים של אז מביאה אותך הרבה יותר קרוב למה ששמעו בזמן המיקסינג מאשר מערכת נייטרלית flat מדויקת שלא מורידה או מוסיפה כלום.
 

  • Like
Reactions: omi

Audiogod

מושעה
הודעות
353
מעורבות
32
נקודות
28
אודיוגוד: אם כבר להיות "מדעי", אז בוא נדייק, אתה לא מאזין להקלטה, אתה מאזין למאסטר.
מדוע זה חשוב? זה חשוב כיוון שלויניל ולדיגיטל, יש בהרבה פעמים מאסטרים שונים.
במיוחד החבר'ה חובבי הויניל הכבדים, גם בג'ז וגם קלאסי, שצורכים הוצאות מיוחדות שעברו מיקס ומאסטרינג AAA.
גם במיקס דיגיטלי מייצרים בהרבה מקרים מאסטרים נפרדים להוצאה דיגיטלית והוצאה אנלוגית.

אז אתה לא יכול להשוות A ל B כי הם פשוט לא אותו דבר "מדעית" ברמת האודיו.
זן אכן אותה ההקלטה, אך המיקס והמאסטר (העותק הסופי בן שני הערוצים (או יותר) שיוצא לייצור המוני) שונה.

רק אחרי שמבינים את זה אפשר להכניס למשוואה את הלהג הסטנדרטי של "דיסטורשן" , "מנורות" "נעים לאוזן" שאין לי עניין או יכולת לתרום לדיון בו.
אני מודע לעניין המאסטרים אל תדאג
דיברתי ברמת המהות
המאסטר עצמו לא רלוונטי
מה שרלוונטי זה עד כמה קרוב המערכת מסוגלת לשחזר את הסאונד של ההקלטה המקורית שהטכנאי סאונד בישל בלי קשר לאיזה מאסטר, רימאסטר או מיקס או רימיקס.
 

Audiogod

מושעה
הודעות
353
מעורבות
32
נקודות
28
זהו זה, זה כל התמצית של הטיעונים שלך, כל השאר קישוט.
אז תן לי להגיד לך בוט\טרול אכול שנאה עצמית שכמוך שחוץ מלשמוע בלייב אנפלאגד כל חיבור אפילו של מיקרופון דינמי בסיסי כבר משנה את מהות הצליל המקורי, ואח"כ יש מיקסר וים ציוד שמשתמש בו הטכנאי, ולדעת מה זו ההקלטה המקורית והאם צליל הוא נאמן למקור (כלי) זו יומרנות בלתי נתפסת מצדך. כלך לך.
נראה לי שפספסת את המילה" הקלטה" שכוללת את כל הפוסט פרודרקשן ומה לא
ואגב אם תקרא לי שוב בוט או טרול אכול שנאה או אכול סטייקים או אכול שוקולד
אני מפסיק להגיב גם לך
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
מה שרלוונטי זה עד כמה קרוב המערכת מסוגלת לשחזר את הסאונד של ההקלטה המקורית שהטכנאי סאונד בישל בלי קשר לאיזה מאסטר, רימאסטר או מיקס או רימיקס.
לא ברור למה צריך לרוץ דווקא אחרי הסאונד הספציפי הזה, אבל אם זה מה שרוצים, אז, כפי שהסברתי, צריך מערכת (ואקוסטיקה) נפרדת לכל קבוצת הקלטות שבושלו בעזרת ציוד נתון (בחדר נתון), ובמקרים של הקלטות ישנות, זה כולל גם את עיוותי המנורות שנכללו בסאונד שהטכנאי בישל.

זה כמו לקחת סטייק ולא להוסיף לו דבר, אתה תקבל את הטעם הקרוב ביותר לבשר עצמו.
זו הדגמה של עומק השטות של הגישה.

למה בכלל לרוץ אחרי "הטעם הקרוב ביותר לבשר עצמו"? זה בטח לא הכי טעים ולא הכי מהנה, וגם שונה מפרה לפרה לפי תנאי האיחסון וצורת ההכנה.

לפי ההיגיון הזה, בעצם בכלל עדיף בשר לא מבושל וללא יישון או הכנה אחרת כלשהי. אז תקבל את "הבשר עצמו". תיהנה.

רוב האנשים מעדיפים שמישהו עם כישרון וידע ויכולת וניסיון יטפל בבשר שלהם ויפיק ממנו סטייק שמה שמאפיין אותו אינו מידת הקירבה למקור, אלא מידת הטעם וההנאה.

חלק ניכר ש"שבויי המדידות" שוכחים שהמטרה אינה מדידות טובות, או שיחזור של משהו ערטילאי, אלא כייף!!
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,160
מעורבות
1,626
נקודות
113
המטרה היא שכל אודיופיל יציג את הדרך שלו להגעה לנירוונה אודיופילית
בייסקלי ריבוי דעות
היית רוצה להיות בפורום שבו כולם חושבים אותו הדבר? מה הטעם בכלל
אני נהנה מדעות הפוכות משלי גם אני בטוח שהם טועים
הנה, למשל:
"בייסקלי" זאת מילה שמשתמשים בה:
1. ילדי כאפות;
2. ילדים קטנים;
3. פוסטמות אינסטוש.

מש"ל

מדדו חורים שחורים אז רמקולים או מגברים לא? מבין שזה עושה דה מיסטיפיקציה ודה רומנטיזציה מצד שני יש לזה המון יתרונות אחרים
אתה תת רמה שאין דברים כאלה.
אבל הבעיה היא של שני הצדדים, כנראה. אתה אוהב לקבל כאפות פורומיות, ואנחנו כנראה לא מסוגלים להפסיק.
 

Audiogod

מושעה
הודעות
353
מעורבות
32
נקודות
28
הנה, למשל:
"בייסקלי" זאת מילה שמשתמשים בה:
1. ילדי כאפות;
2. ילדים קטנים;
3. פוסטמות אינסטוש.

מש"ל


אתה תת רמה שאין דברים כאלה.
אבל הבעיה היא של שני הצדדים, כנראה. אתה אוהב לקבל כאפות פורומיות, ואנחנו כנראה לא מסוגלים להפסיק.
רמה גבוהה מאוד של תגובה, כל מה שכתבת מעיד על הכותב בלבד.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור