אני לא יודע מה זה אומר "טכעיות ונכונות הסאונד".על מנת שתבין למה אני מתכוון ב"יותר חשובים" - כוונתי היא בעיקר לטבעיות ונכונות של הסאונד.
טיפול בחשמל כולל כמעט הכול. החל מתשתית, שקעים, כבלים, מסננים, שנאים, הארקה.
כמובן שיש מכשירים שיפיקו סאונד משמעותית טוב יותר מהטיפול בחשמל לעומת אחרים שטיפול בחשמל יהייה פחות משמעותי עבורם.
אני לא חושב שאני קיצוני, ההיפך, אני חושב שאחרים הם קיצונים.
בשבילי החלפות בלתי נלאות של מגברים ורמקולים בלי לטפל בחשמל+העמדה+אקוסטיקה פאסיבית - זאת קיצוניות.
מניסיוני החלפות של מגברים, רמקולים וממירים (ללא טיפול רציני מאוד בחשמל+העמדה+אקוסטיקה פאסיבית) הם התרגשות רגעית ובעצם הליכה הצידה ולא קדימה - דבר הנגלה לאחר מספר שבועות לאחר ההחלפה.
שיהייה עוד יותר ברור - אני יודע ומכיר את ההבדלים בין מגברים+ממירים+רמקולים - והם משמעותיים.
זה הרבה עניין של טעם אישי והעדפות ולא השוואה לרפרנס "אמיתי כלשהו", כי אין לנו כזה. ולא, הופעה חיה היא לא רפרנס למערכת ביתית.
אני טוען שאפשר לשפוט מערכת בעיקר על סמך הבעיות שלה. חלק גדול מהאספקטים הטובים בה, קשורים עם חיבור אישי של המשתמש.
אני כן מנסה להבין משהו בסיסי , לגביי המושג הזה "כבל טוב", או "כבל לא טוב", הגדרה שהיא לדעתך עובדה נתונה ואינה משתנה ממערכת למערכת.
בוא ננסה שנייה ברשותך להתמקד רק באספקט הזה של הדברים ונקח את אותו "כבל טוב:"
1. האם לדעתך ברגע שנקח את אותו כבל טוב ונשים אותו במערכת כלשהי ובו ברגע שנשים אותו, הסאונד יהיה פחות טוב, האם בהכרח זה בעצם מצביע על המערכת, שהיא זו שבעצם לא טובה ולא הכבל...?
2. האם אתה מסכים לעובדה שכבלים שונים, של אותו יצרן נשמעים שונה?
איך אפשר להתמודד עם העובדה שאותו יצרן, לשיטתך, מוציא כבלים טובים וכבלים לא טובים?
3. בהנחה שתשתית החשמל היא העיקר ואין בעצם אפשרות להגיע לרמות מצוינות, בלי עובדה זו, האם אפריורית ניתן לומר שכל החדרים , בכל תערוכה באשר היא, ישמעו קטסרופה, לאור העובדה שאין שום טיפול בתשתית שם.
4. האם ניתן לומר שאין שום הגיון לשמוע כל מוצר , באשר הוא, אצל יבואן שאין לנו ידיעה שהתשתית שלו עברה טיפול משמעותי, כי בהכרח המערכת לא תשמע טוב?
5. האם לדעתך יכולות להיות מערכות שישתמשו בכבלי חשמל מהקופסא ויתבססו על מערכת החשמל המקומית ועדין יכולות להשמע טוב יותר מכל מה שאי פעם הקשבת לו?
רן
* וכן, העמדה של רמקולים היא בסיסית ודרמטית ולא חלק מהדיון לטעמי.