exupgh12
חבר משקיען
- הודעות
- 5,123
- מעורבות
- 3,126
- נקודות
- 113
תבחר מה שנפשך רוצה הכל בסדר.אבל מה שכתוב לעיל זה לא רציני.
מה ממה שרשמתי בנוגע לאנלוג אינו נכון?, אשמח לדעת.
תבחר מה שנפשך רוצה הכל בסדר.אבל מה שכתוב לעיל זה לא רציני.
יום אחד עוד ילמדו בבתי ספר לשיווק על חזרת האנלוג, איך הצליחו לדחוף לנו בחזרה מוצר שכבר נחשב לסוס מת לפני 30 שנים.בעיני זה תרגיל שיווק מדהים, חברות האודיו עלו על אותו פטאנט של אפל לקשור קהל מעריצי ציוד.
מישהו יכול לתאר לעצמו היום שתעשיית הרכב תתחיל למכור מכוניות ללא אביזרי בטיחות, הזרקת דלק וכו... אולי ibm יעשו קאמבק למחשב האישי הראשון, בטח יש מי שמתגעגעים לנוסטלגיה.
ביקוש יותר מאשר שיווק. לפני כמה חודשים ביקרתי בחנות תקליטים בתל אביב, המקום היה מלא בבני 20+ שרכשו תקליטים, ממש לא נוסטלגיה אלא הכרה באיכות. לגבי רכבים, יצא לי להכיר חובבי הגה שמחזיקים רכב או אפילו כמה רכבים ספורטיביים משנות ה60-70 שנראים ונוסעים נהדר ללא אביזרי בטיחות כמו שיש ברכבים היום או הזרקה, אני מבטיח לך שרובם לא עבר תאונה או קיבל דוח תנועה. הכל שאלה של השקפת עולם ובסופו של דבר כל אחד עושה מה שטוב לו (או שהולך בעקבות העדר).
ו. ווניל הופך יוצא מהמחתרת ונכנס למיין סטרים, זה עדיין לא הופך אותו לטוב יותר, גם פורנו הפך עם השנים למיין סטרים ועדיין זאת תעשייה הרסנית.
אתה כל הזמן מושך לכיוון הציוד ועלותו, אבל לדעתי זו לא הנקודה.זאב (אני מניח שזה שמך האמיתי), אנתח את הדברים מנקודת מבטי.
כל מי שלמד קצת שיווק וקידום רואה יכול לומר מספר דברים לגבי מה שמתרכש בעולם האודיו האנלוגי.
א. כל נועה גוררת תנועת נגד, בדיוק כמו ששנות השיבעים עד לאמצע שנות השמונים התאפיינו בחילון והביאו לפריחת החזרה בתשובה, הצורך למלא חלל ריק שנוצר כך קורה לחלק מאיתנו בנוגע לעולם האודיו, העולם הדיגיטאלי מתאפיין בהרבה פחות נשמע (לא קשור לאיכות סונית), קבצים דיגיטאליים זה לא משהו שאתה מחזיק ביד, דיסקים לא נראים קוליים כמו תקליט.
ב. צעירים תמיד אוהבים להראות קוליים ונון קונפרמיסטיים (בדרך 99% מהם הם אמא של הקונפרמיסטיות), תראה איך אפל הצליחה לעשות על התדר הזה מיליארדים עם מאק ועם כול האייפונים למינהם, הם מעולם לא היו המחשבים או הטלפונים הכי טובים אבל אפל הצליחה ליצור אצל קהל מעריציה את התחושה שהם יחודיים ומי לא רוצה להרגיש יחודי - א, ב של שיווק.
ג. רוב הפונים לתחום האודיו הם גברים, בלי לבדור אני מניח שמעל 95% מהאנשים שמחזיקים מערכות יקרות הם גברים, וגברים אוהבים סמליים פאליים, אין מה לעשות זה בגנים שלנו, דירה גדולה יותר, רכב נוצץ יותר, אישה יפה יותר (אנחנו כאל תחרותיים ופרימיטיבים), עכשיו תראה מה ההבדל החיצוני בין טראנספורט ב 3000 $ לעומת אחד שעולה 30000$, כלום.
לעומת זאת תראה פטיפון בהפרשי מחיר כאלה וישר כל החושים של הגבר הממוצע מתחילים לעבוד, זה נראהיפה, נראה קול ויש במה להשוויץ לחברה. אנחנו ציודיופילים בנשמתנו.
ד. לא מכיר אף מכונית משנות השישים שהיא בטוחה יותר, נוחה יותר, מהירה יותר, מגומרת טוב יותר וכו... ממקביליתה המודרנית, אנחנו כן מכורים לאשלייות נוסטלגיה ותקליטים זה אמא של הנוסטלגיה, נראה קול בסרטים ולעולם שרבים מאיתנו בכאילו מתגעגעים אליו (זוכר, פעם היה כאן טוב - כהיסטוריון אני יכול לומר לך שהמשפט הזה לא מחזיק מים).
ה. קמפיין שיווק מתוחכם, אין כאן שיווק אגרסיבי אלה שיווק חכם, בין אם בפרסומות סמויה, בין אם ע"י הגדרת משתמשי הווניל כמשהו שמייחד אותם משאר העולם ובין אם דרך כתבות במגזיני אודיו שלרובם אני כלל לא מאמין, כמה פעמים ראית בסרטים כמה זה קול לשתות וויסקי ולעשן סיגר, נסה לעשות את הדברים האלה בגיל 18 ותראה שתקבל בחילה, אבל מפמפמים לנו את זה מספיק מכל פינה כדי שנמשיך לעשות זאת ובסוף חלקנו (מודה שגם אני) נמשכים לכך. חברות אודיו נוצרו כדי ליצור כסף, מבחינתם מדובר בקרקע חדשה שניתן למכור.
ו. ווניל הופך יוצא מהמחתרת ונכנס למיין סטרים, זה עדיין לא הופך אותו לטוב יותר, גם פורנו הפך עם השנים למיין סטרים ועדיין זאת תעשייה הרסנית.
נכון שיש מערכות אנלוג שנשמעות נפלא, על זה אין לי וויכוח בדיוק כמו שאין לי אשליה שיש פורמט חף מחסרונות, אבל לווניל יש הרבה מהם ולא סתם העולם עבר במהירות למדיה דיגיטלית כבר באמצע שנות השמונים, מה שאנחנו רואים עכשיו זה גל רטרו, יציאה מקונפרמיות ו, וגם מכירה של 5 או 20 מיליון תקליטים בשנה לא יהפכו את השוק הזה למשהו שהוא לא.
אני מניח שבווידיאו לא היית חושב לחזור לפורמט אנלוגי על כל חסרונותיו והראיה הנה החוש הכי רגיש שלנו, יותר משמיעה.
לסיכום, שכל אחד יעשה מה שטוב עבורו אבל האוונגליסטיות בנושא האנלוג מיותרת בייחוד כשאני רושם שאני אישית לא מתחבר לפורמט ושמחתי להיפרד ממנו איש שם באמצע שנות השמונים.
אתה כל הזמן מושך לכיוון הציוד ועלותו, אבל לדעתי זו לא הנקודה.
אתה יכול להגיע לתוצאה אנלוגית מצויינת בכמה אלפי שקלים. לא מיליונים ולא שווי דירה.
ועכשיו זו הנקודה - יש יצירות שההפקה האנלוגית שלהן טובה יותר ויש יצירות שההפקה הדיגיטלית שלהן טובה יותר. זה לא אנלוגי מול דיגיטלי אקרוס דה בורד, זה כל מקרה לגופו ותלוי באלף פרמטרים שונים שלא בהכרח קשורים לעצם טיבעו של המדיום.
אם אתה רוצה לוותר על ההזדמנות לשמוע יצירה מוזיקלית במיטבה (נניח שהיא כזאת דווקא באנלוג) רק בגלל שאתה צריך להפוך צד, אז חבל.
ועוד דבר, בתקליט שמור ומתוחזק אין פצפוצים. לפחות לא אמור להיות ברמה מטרידה.
טרם שמעתי מערכת אנלוגית שלא עלתה יד ורגל ועשתה לי את זה.
אנשים מוציאים עשרות אלפי שקלים על חיבורי חשמל כדי לקבל שקט, אבל כשזה מגיע לרעש סטטי פתאום זה בסדר ?, לי אישית הפיצפוצים הורסים את חוויית האזנה.
לרוב ההקלטות הדיגיטליות שהופקו בצורה מחפירה יצאו עם השנים העתקים טובים, המצב הוא כזה שלי אישית אין שום רצון להיכנס לעולם הווניל, מצטער שאני נון קונפרמיסט, דעתי לא תשתנה בנושא.
ו. ווניל הופך יוצא מהמחתרת ונכנס למיין סטרים, זה עדיין לא הופך אותו לטוב יותר, גם פורנו הפך עם השנים למיין סטרים ועדיין זאת תעשייה הרסנית.
.
מן הראוי היה שהתוכן של סעיף ו' יבוא תחת () סעיף ז'....
ויותר ברצינות, מתוך שמירה על הלוגיקה של סעיף ו', יוצא שדיגיטל זה כמו דאע"ש:
עדכני, חדשני, מתקדם, חותך החוצה מה שלא דרוש, הופך לזמין יותר ויותר,
רק מה?, בדומה לחיג'אב, הצליל נשמע תמיד עובר סינון דרך וילון (דק ככל שיהיה, מבחינים בו בנקל)
מן הראוי היה שהתוכן של סעיף ו' יבוא תחת () סעיף ז'....
ויותר ברצינות, מתוך שמירה על הלוגיקה של סעיף ו', יוצא שדיגיטל זה כמו דאע"ש:
עדכני, חדשני, מתקדם, חותך החוצה מה שלא דרוש, הופך לזמין יותר ויותר,
רק מה?, בדומה לחיג'אב, הצליל נשמע תמיד עובר סינון דרך וילון (דק ככל שיהיה, מבחינים בו בנקל)
עדיין אני מעדיף פיצפוצים ופיצוצים על פני סאונד דחוס וסינטטי.
אתה לא יכול לצפות שתוך כדי אימון אצליח לעשות הכל .
מעריך מאוד את מה שרשמת בנוגע לדעא"ש אבל זה לא הקונוטציה הנכונה במקרה הזה.
אני לא מסכים אם מה שרשמת שדיגיטל מסנן דברים, אחרי הכל לדיגיטל יש טווח דינמי גדול יותר, "סינון" הוא תוצאה של הקלטה, עריכה לקויה. פורמט כמו dsd או hi res אחרים מציגים לא מעט ייתרונות (גם אם אינם חפים מחסרונות).
מה שאני טוען, מבחינתי לווניל יש יותר חסרונות מייתרונות.
עיוני, עשית את האנלוגיה (לא דיגיטציה) הבאה:
ויניל זה כמו פורנו.. אם זה נכון, אז דיגיטל זה דאע"ש עד שלא יוכח אחרת. (למה? כי ככה כתבתי)
כתבת "קונוטציה". קונוטציה היא תחושה אישית לכל אחד ואחד, אז רק שלך היא הנכונה?
זה שאתה לא מסכים שדיגיטל מסנן דברים, זה עוד לא אומר שדיגיטל לא מסנן דברים.
לגבי חסרונות ויתרונות,
אני מתייחס לאיכות הצליל, ופחות לענייני פלייליסט
באנלוג זה פשוט, AAA (וגם DAA במקרים מסוימים) נותנים לי לפחות קנה מידה צפוי לאיכות אפשרית.
אחרי 30 שנות דיגיטל, אני (וצרכני דיגיטל אחרים שאני מכיר) מייחל ליום שבו יהיה אפשר לדעת איזה מוצר/פורמט הוא הנכון בשביל לקבל את מקסימום איכות הצליל האפשרית.:
כן DSD/ לא DSD/ עם Oversampling או לא?/16Bit/?1,000,000Bit/?0.5Bit?/מיליארד KBPS?/דור הביט?/קואקס?/אופטי?/USB/כן סינכרוני/לא סינכרוני/mp3/"תפריד את הקלוקינג לפני שאתה מדבר אלי!"/עם נדר/בלי נדר/איפה הנחתי את הMQA לכל הרוחות?!/"שיט, נמחק לי ההארדיסק"/ כן Windows / מק שולת!1.... וחוזר חלילה.
וזה עוד לפני שאנחנו יודעים אם הקובץ שקיבלנו מייצג בכלל את מה שמפיק/עורך ההקלטה התכוון אליו.
פייר, בשביל איכות צליל, יותר פשוט לשים תקליט טוב.
נ.ב.
תתחדש ותהנה!
היות והפוסט המקורי היה על התרשמות ראשונית מהגרנד אופרה....אני מאחל לך שבאחד הימים תשמע אותם במיטבם עם איזה אנלוג טוב ונשמח לקרוא על החוויה...סוף סוף משהו מתיחס לפוסט המקורי, תודה רבה זיו
היות והפוסט המקורי היה על התרשמות ראשונית מהגרנד אופרה....אני מאחל לך שבאחד הימים תשמע אותם במיטבם עם איזה אנלוג טוב ונשמח לקרוא על החוויה...