רשמים ראשונים Opera Grand Calles


exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,123
מעורבות
3,126
נקודות
113
אני אוהב רכיבי אודיו איטלקיים, כמובן שלא חסר ציוד אודיו מתוצרת אחרת שאני אוהב אבל יש משהו בציוד אודיו מתוצרת איטליה שאני מתחבר אליו, בין אם מדובר בצליל, במוזיקליות, בקול האנושי ברמה גבוהה שהאיטלקיים מצליחים להוציא וכלה בעיצוב המרהיב. שמות כמו Unison Research, Sonus Faber, Audio Analogue, Chario ו Opera סללו את הדרך לליבי לפני שנים.

חברת Opera היא אומנם חברת בוטיק איטלקית, אך בארץ הצליח היבואן להחדיר את המותג כך שאין צורך לחפור יותר מידי על המותג עצמו, מדובר בחברת אחות של Unison Reaserch המייצרת מגברים, מקורות וגם רמקולים אם כי במבנה שונה (שופרי).
בסקירה הזו (וזכרו שהרמקולים שלי רק בחצי הדרך להרצה מלאה) אתייחס בעיקר לרמקולים מסוג Opera Grand Callas, אך מכיוון שברשותי גם רמקולים אחוריים מסוג Opera Callas אתייחס אליהם בקצרה כשאדבר על מוסיקה רב ערוצית.
Opera מציע שני ליינים של רמקולים, Classica ומעליה סדרת ה Callas .
הסדרה מאופיינת בשימוש בחומרים טבעיים של עץ ועור, דרייברים מתוצרת Seas וטוויטר של Scan Spike, גימור יוקרתי ועיצוב מרהיב בעיני, קשה מאוד להישאר אדישים למראה הזורם והמחודד בקצהו האחורי של הרמקול.

מבנה

ה Grand Callas הוא רמקול גדול, מתנשא לגובהה 130, עומקו מעל חצי מטר ומשקל 76 ק"ג ליחידה הוא מהווה אתגר להזזה ומיקום. התיבה בנויה מ MDF עבה עטופה בחזית ומאחור בעור בצבע שחור, בצדדים נמצא ציפוי עץ אמיתי צבוע בשכבות של לקה בעוד הגימור מעל עשוי זכוכית עליה חרות שם הרמקול Grand Callas. קשה, מאוד קשה להישאר אדיש למראה הרמקולים, מדובר ביצירת אומנות מפוסלת וחטובה.
בחזית ממוקמים הטוויטר בצורת כיפה מתוצרת Scan Spike – 9700, מתחתיו דרייבר מיד 7" של Seas הבנוי מחומרים מתקדמים, ומתחת שני דרייברים בקוטר 8 אינצ'ים שאמונים על הבאס (עשויים מחומר פולימרי). הסיפור לא מסתיים כאן, ה Grand Callas עושה שימוש בשני טוויטרים (בצורת כיפה) מאחור וכמו ישנם 3 פורטים המשמשים כבאס ריפלקס (ניתן לסגור אותם לפי צורך וכך להצמיד את הרמקול לקיר עד למרחק 20 ס"מ למי שאין מקום), בנוסף נמצא מאחור מתג איקולייזר המשמש להדגשה או הנחתה של באס בעת האזנה בווליום נמוך ו4 מחברים עבור כבלי רמקולים (המחברים מגיעים עם טרמינציה לטובת אילו שלא מעוניינים להניע את הדרייברים בחלוקה לגבוהים ונמוכים מהגברה שונה).
תגובת התדר של הרמקול רמקול הנה 32 – 25000 HZ ורגישות 89 DB, עכבה: 4 אוהם.

בשונה מה Grand ה Callas הוא רמקול מדפי (קבלו עצה, הוא צריך מדף גדול ועמוק), אצלי הם עומדים על סטנדים, גם כאן נמצא את מבנה הטיפה ואת אותם גימורים אך כאן יש לנו רק טוויטר Scan Spike 9700 ואת יחידת המיד/באס בגודל 7 " של Seas, מאחור נמצא פורט אחד עבור הבאס ריפלקס וגם כאן ישנו מתג איקולייזר להגברה או הנחתה של הבאס כאשר מאזינים בווליום נמוך.
ה Callas מגיע בגובה של 42 ס"מ ושוקל 15 ק"ג בלבד, משקל נוצא ליד אחיו הבכיר.
תגובת התדר הנה 40 – 25000 HZ , לא רע עבור רמקול מדפי, רגישות 89 DB, עכבה: 4 אוהם.

עבור רוב החברות הרמקולים הבכירים משמשים שדה ניסויים לטכנולוגיות חדישות, לא במקרה הזה. אין כאן שום טכנולוגיה אקזוטית שטרם ראינו בעבר, יש כאן שימוש משכיל, מחושב ובעיקר משוכלל של טכנולוגיות קיימות במטרה אחת, הפקת צליל טבעי ובעיקר מרגש גם אם זה מגיע על חשבון מסוים של פוקוס, השימוש בטוויטרים מאחור נועד ליצירת אפקט תלת מימד על חשבון פוקוס חד ולא טבעי (אגב הם עובדים בווליום חלש מאוד למי שחושש מהעניין, תפקידם להרחיב את הבמה ולתת תלת ממדיות ואת זאת הם עושים היטב.
לסיכום פרק המבנה אתמצת את הדברים, החושים מתחילים לפעול ולהתגרות טרם נשמע הצליל הראשון, הרמקולים כל כך מרשימים שקשה להוריד מהם את המבט מרגע שנכנסו לזווית הראיה.

האזנה

מדובר ברמקול איטלקי עם צליל איטלקי משובח (מעט גוון חם בצליל, לא מעבר לכך) כלומר יכולת ליצור מוזיקה שתענוג להאזין לה, יכולת השחזור של קול אנושי נהדרת, כמו כן הבאס אלוהי, עמוק וממוקד די בדומה לסאב מוגבר מאחת החברות היותר נחשבות (בהחלט לא משהו שמוצאים בכל רמקול), בצלילים הגבוהים הרמקול מרגיש אוורירי ומלטף, הטוויטרים מעבירים את האוקטבות הגבהות ללא ששמץ או רמז של בהירות או חדות מיותרים. במקרה של ה Callas התאור שלעיל קולע אם כי הבאס פחות אימתני מאחיו הגדול, עדיין הוא יכול לבייש לא מעט רמקולים גדולים ממנו, שני הרמקולים ניחנו בתלת ממדיות היוצרת תחושת מרחב גדולה ועמוקה.

John Coltrane and Johnny Hartman (SCAD), Dedicated to you

מדובר בדיסק של בלדות בסגנון ג'אז בו חובר קולטריין לזמר ג'וני הרטמן, השילוב בין השניים עובד היטב. הניגון החם של קולטריין בתוספת הקול העמוק של הרטמן מצליח ליצור אשליה של מועדון גאז' בשעות הקטנות של הלילה.
הסקסופון של קולטריין נשמע צלול, חי, חם ועוטף ברקע בעוד קולו העמוק של הרטמן נשמע כאילו הזמר ניצב מולי (רשמתי שה Grand Callas ניחנו בבמה תלת מימדית), להדיות כמוני שפחות בקיא בתיאורי אודיו, עומק הצליל למרות ש"רק" מדובר בסקסופון, שיחזור הקול האנושי ללא מאמץ והתלת ממדיות מהממים. בהשוואה לרמקולים הקודמים שלי Opera Quinta SE שחולקים דרייבר וטוויטר עם סידרת ה Callas אני מתקשה להאמין שמדובר באותם רכיבים, ה Quinta SE טובים ככול שיהיו לא מגיעים לקרסוליים של ה Grand Callas, מדובר באיכות סונית שונה.

PAT Metheny Group – Imagianary day (CD), Follow Me

באלבום זה חברי הקבוצה לקחו את הצילים האלקטרונים למחוזות יותר אקזוטיים.
צליל הגיטרה בליווי התוף והקול האנושי המלווה את תחילת השיר גורם לי להתרגשות, הגיטרה מפורטת וחיה מתמיד, מלטפת אך חדה כשצריך, התוף נשמע היטב וכניסת קולות אנושיים ברקע מעצימה את החוויה, המשך השיר הוא חגיגה של צלילים אלקטרוניים וסינטיסייזרים אליהם מתווספים קולות אנושיים, צליל גיטרה וכמובן תופים המתנגנים ברקע. אישית אני לא זוכר שאי פעם נהניתי כל כך מהאזנה בביתי לשיר כפי שהתנגן דרך ה Grand Callas, הנפח, הגודל של הבמה, מיקום הכלים ויכולת השיחזור הן של צליל אנושי והן של הצלילים האלקטרוניים הם חוויה מרגשת.
הבאס העמוק לרגע לא השתלט על מיד הגיטרה והאלקטרוניקה, הגבוהים צלולים ואוורירים, חוויה.

Metallica Through the Never Blu-ray, Enter Sandman

זהו דיסק הופע חיה של להקת מטאליקה המשולב בווידיאו קליפ ארט חיצוניים לשירים בהופעה.
השיר נפתח בהלמות תופים מלווים בגיטרת באס, פס הקול DTS-HD Master Audio 5.1 אגרסיבי, "כועס" וחזק, כפי שמצופה מהופעה של להקת מטאליקה. המתופף לא מרחם לרגע על התופים ומכה בהם באגרסיביות וללא רחם, ה Grand Callas לא מראים סימנים של התרגשות ומעבירים כל פרט ואת עומק הלמות התופים. ככול שהשיר מתקדם הקהל נכנס לטירוף ומוסיף לאווירת הכאסח שעומדת באוויר הגיטרות של סולן הלהקה וגיטרת הבאס המלווה זועקות לשמים ומתגרות בקהל וה Grand בשלו, לא מתרגש ומעביר כול צליל מהחוויה, הבמה ענקית, ההרגשה כאילו אני נמצא בגולדן רינג והלהקה והקהל הם כאן ועבורי בלבד. לסיכום ה Grand והCallas לא מתרגשים גם כשעוברים למוזיקה שבמילים עדינות אכנה אותה קצת פחות מסוגננת.

Pink Floyd Greatest Hits (CD), Wish you were here

אלוהים נמצא בפרטים הקטנים, וכרגע הוא היה נהנה להאזין למופע ש"מתרחש אצלי בסלון", קשה לי להאמין שיש מי שלא מכיר את השיר Wish you were here, נדוש ככול שיהיה השיר בנוי מצליל גיטרות עדין ולחישות סולן שהולכות ומתגברות כשלפתע הולמים התופים וקולות ליווי מצטרפים ואליהם גיטרות באס, במילה אחת חלום של יצירה, ה Grand מצליחים להעביר את כל הפרטים בצורה מדהימה ומבלי לעייף את האוזן, סאונד אנושי מושלם, צליל גיטרות חם ומפורט ובאס עמוק. הבמה תלת ממדית כך שניתן למקם את הכלים והסולן במיקומם אצלי בסלון, חוויה.

Living Stereo Mahler Symphony No. 4 (SACD)

שיחזור תזמורת סימפונית יכול להיות מאתגר ואולי אפילו מאתגר יותר ממופע רוק.
אומנם ההקלטה נעשתה אי שם בשנת 1958 אבל הצלילים הבוקעים יכולים להתחרות בכבוד במיטב ההקלטות של ימינו. ה Grand מצליחים להציג תזמורת סימפונית מלאה החל מצלילי הכינור ברגעיו השקטים והרועשים, את החיות שבצליל הקרן וכלי הנשיפה, בתוף הבאס שהולם ברקע. ה grand מצליח לחלץ מההקלטה פירוט ואת מנעד כלי הנגינה השונים ליצירת במה תלת ממדית בה ניתן למקם את נגני התזמורת על פי מעבר הכלים השונים.
ה Grand מצליחים לרגש עוד יותר מרגע שקול הסולנית (Lisa Della Casa) מתווסף לצלילי התזמורת, ה Grand מתמחה בשחזור קול האנושי בצורה מרגשת וחיה.

קולנוע ביתי

עולה תהיה האם רמקול איטלקי מסוגנן נועד גם לקולנוע ביתי, במילה אחת כן, בשני מילים ועוד איך!.

שני הסרטים בהם צפיתי הם סרטי ג'ימס בונד.

Quantum of Solace, סצנת הפתיחה מורכבת ממרדף מכוניות, יריות ופס קול מוזיקלי ברקע, נאמר שמעולם הפתיח הזה לא נשמע טוב כל כך בביתי, הקולות הנמוכים איימו לעקור את קירות הבית, צליל היריות היו חד וצלילי האסטון מרטין ישמעו לכם מציאותיים יותר רק אם תנהגו באחת (מניסיון, חוויה מטריפה).

הסרט השני גם הוא בונד - Spectre, סצנת הפתיחה ביום המתים משלבת צליל באס עמוק, ירי ופיצוץ בניין שהזכיר לי יותר מכול את ימי בצבא, הן ה Grand והן ה Callas מצליחים להעביר חוויה של טירוף חושים סוני, חוסר המאמץ שהרמקולים הפגין, הקלות בה הצליחו לדחוף את האויר ולרדת לעומק צליל שלא הכרתי לפני כן בביתי השאירו את הלסת שלי שמוטה.

סיכום

בתחילת סקירה רשמתי שאני מעריץ של ציוד אודו האיטלקי, ה Grand Callas ו הCallas רק מחזקים את דעתי בעניין. בעיני מדובר ברמקולים מהטובים במחירם ומעבר לכך וזאת למרות שאינם עשויים ומורכבים מחומרים אקזוטיים כמו קרבון או דרייברים קרמיים.
תיאורטית, אין שום דבר חדש שהרמקולים הללו מביאים עימם, אבל כמו תזמורת טובה, כוונון מעולה של כל הרכיבים מצליח להוציא מהרמקולים הללו צלילי היי אנד ואיכות סונית שמאוד קשה להתחרות ולא להתאהב בה.

לא מדובר ברמקולים זולים אבל התמורה שהם נותנים היא הרבה מעבר למחירם, כבר שמעתי רמקולים יקרים יותר, חלקם במחיר של רכב יוקרה, לשמחתי ה Grand Callas יכולים לעמוד בראש זקוף מולם, כל זאת טרם סיימו את ההרצה במלואה.
אלמנט נוסף שלא ניתן להתעלם ממנו הוא החזות והעיצוב של הרמקול שהנו חגיגה וויזואלית בפני עצמה עוד בטרם ישמיע צליל, יצירת מופת קלאסית שתענוג להביט בה מחדש בכל פעם (מי אמר שויזואליות לא מעצימה את חווית השמיעה ;) ).

סטאפ

האזנת סטריאו

מגבר Unison Research Unico 90
מקור Unison Research Uno

האזנת BD וסרטים

פרוססור Marantz AV 7703
מגבר Marantz MM8077
מקור UD 5007
סטרימר X92

כבילה

אינטרקונקטים QED C Line
כבילה רמקולים QED Reference XT40


IMG_20170704_144243.jpg


19702724_1382488975198608_2708121302336762030_o.jpg


IMG_20170704_144322.jpg


19667873_1382484938532345_2229889491353365676_o.jpg


19243378_1382485888532250_8736606573020551108_o.jpg
 

תמונות מצורפות

  • 19702724_1382488975198608_2708121302336762030_o.jpg
    19702724_1382488975198608_2708121302336762030_o.jpg
    KB 157.6 · צפיות: 601
  • 19667873_1382484938532345_2229889491353365676_o.jpg
    19667873_1382484938532345_2229889491353365676_o.jpg
    KB 121.4 · צפיות: 622
  • 19243378_1382485888532250_8736606573020551108_o.jpg
    19243378_1382485888532250_8736606573020551108_o.jpg
    KB 122.6 · צפיות: 601
  • IMG_20170704_144243.jpg
    IMG_20170704_144243.jpg
    KB 101.5 · צפיות: 297
  • IMG_20170704_144322.jpg
    IMG_20170704_144322.jpg
    KB 87.9 · צפיות: 262
נערך לאחרונה ב:

איתי ו.

חבר משקיען
הודעות
2,018
מעורבות
299
נקודות
83
סבבה.
הטעם שלנו שונה ברמקולים שונה מאד.
אני חושב שאתה שאתה "מתעלף" על הרמקול הזה TOO MUCH.
שמח שאתה נהנה ומבסוט מהקניה שלך (אבל מעולם לא ראיתי משהו שרוצה "ליטופים" כל יום וכל היום).

אף אחד לא אמר לך שכל העמדה של הציוד בחדר/בסלון הם לא אופטימלים או קרובים לזה.
הרמקול השמאלי שלך נמצא במרחק של מטר או פחות מספה.
המרחק בין הרמקולים נקבע אך ורק לפי המקום שיש לך על הקיר
וגם ספת הישיבה צמודה לקיר האחורי..

אחרי שראיתי שמדדת מרחקים לכל נקודה ונקודה- מה מצאת? מה השתנה? אתה יכול לשנות משהו?
איך כתבת במקום אחר, שמאית מקרקעין מדדה.. אני מציע שתפנה אליה לשקילת תביעה לפי סעיף 197 לחוק התו"ב.
אני בטוח שהיא תבין.

תתחדש. אתה כותב מאד יפה. בד"כ נהנה לקרוא את הפוסטים שלך.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,123
מעורבות
3,126
נקודות
113
סבבה.
הטעם שלנו שונה ברמקולים שונה מאד.
אני חושב שאתה שאתה "מתעלף" על הרמקול הזה TOO MUCH.
שמח שאתה נהנה ומבסוט מהקניה שלך (אבל מעולם לא ראיתי משהו שרוצה "ליטופים" כל יום וכל היום).

אף אחד לא אמר לך שכל העמדה של הציוד בחדר/בסלון הם לא אופטימלים או קרובים לזה.
הרמקול השמאלי שלך נמצא במרחק של מטר או פחות מספה.
המרחק בין הרמקולים נקבע אך ורק לפי המקום שיש לך על הקיר
וגם ספת הישיבה צמודה לקיר האחורי..

אחרי שראיתי שמדדת מרחקים לכל נקודה ונקודה- מה מצאת? מה השתנה? אתה יכול לשנות משהו?
איך כתבת במקום אחר, שמאית מקרקעין מדדה.. אני מציע שתפנה אליה לשקילת תביעה לפי סעיף 197 לחוק התו"ב.
אני בטוח שהיא תבין.

תתחדש. אתה כותב מאד יפה. בד"כ נהנה לקרוא את הפוסטים שלך.


איתי, על טעמים אין מה להתווכח, זה עניין אישי.
הרמקולים הורחקו מהקיר ואינם נמצאים במיקומם הקודם (כפי שהם מופיעים בתמונות ובמדידות מאתמול), זאת כדי לאפשר יותר עומק ובמה. לשמחתי אם ארצה מחר לחבר את הרמקולים לתקרה להעמידם הפוך או סתם להכניס אותם למיטה בחדר השינה אני יכול לעשות זאת היות ואין לי הגבלות מאיש בנושא.

תודה על האיחולים והמשך שבת נעימה.
 

איתי ו.

חבר משקיען
הודעות
2,018
מעורבות
299
נקודות
83
רק לוודא שהבנת שבשום אופן לא המלצתי להכניס אטלקיה למיטה בחדר השינה, במקום האשה.
אני מקווה שבעניין זה אין לנו טעמים שונים.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,123
מעורבות
3,126
נקודות
113
רק לוודא שהבנת שבשום אופן לא המלצתי להכניס אטלקיה למיטה בחדר השינה, במקום האשה.
אני מקווה שבעניין זה אין לנו טעמים שונים.

חחח, בעניין הזה אנחנו מתואמים.
 

חומוס

חבר משקיען
הודעות
2,499
מעורבות
402
נקודות
83
תענוג, אחלה פוסט.
המדפיים כל כך יפים...
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,931
מעורבות
2,678
נקודות
113
נהניתי לקרא ויותר נהנה מ-התלהבותך השופאת אור.:שתוי:
תמשיך להנות ולהתחדש ולשתף.
 

GROOPER

אוהב את התחום
הודעות
460
מעורבות
175
נקודות
43
exupgh 12

סתם מסקרנות, למה ההעתק הדבק בשני האתרים?
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,123
מעורבות
3,126
נקודות
113
נהניתי לקרא ויותר נהנה מ-התלהבותך השופאת אור.:שתוי:
תמשיך להנות ולהתחדש ולשתף.

תודה רבה איתי, מוזמן בכיף לבוא להתרשם ולתת מעצותיך החכמות :שתוי:
 

איציק ירקוני

צוות האתר
צוות האתר
הודעות
4,136
מעורבות
1,067
נקודות
113
תהנה חביבי.
אחלה פוסט!
אחלה רמקולים!!
והכי חשוב..... שאתה מבסוט מהם:בעד::בעד::בעד:
 

למה

חבר משקיען
הודעות
1,368
מעורבות
839
נקודות
113
גיא תודה על הסקירה.לפי רמת התלהבות יש מצב,שהגעת לתחנה סופית ? תמתין בסבלנות לסיום הברייק-אין וטפל בכבילה, כי היא לא תואמת רמת המערכת . אגב מאחורה אני רואה קווינטה ושואל האם לא היה כדאי לשים אותם במקום ה CALLAS לסראונד ?
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,123
מעורבות
3,126
נקודות
113
גיא תודה על הסקירה.לפי רמת התלהבות יש מצב,שהגעת לתחנה סופית ? תמתין בסבלנות לסיום הברייק-אין וטפל בכבילה, כי היא לא תואמת רמת המערכת . אגב מאחורה אני רואה קווינטה ושואל האם לא היה כדאי לשים אותם במקום ה CALLAS לסראונד ?

הי,

התמונות הן מהיום שהרמקולים הגיעו, לא היה לי כוח שוב לצלם, הקווינטה ברקע ברגעיו האחרונים בבית (ה Grand Callas החליפם), אם תשים לב באחד הצילומוים מופיעים הרמקולים האחורים .... Callas :)
לגבי הכבילה, הדבר היחיד שהרגשתי בשינוי הכבילה הנוכחי הנו השקט שהקבילה הנוכחית הביאה עימה, מעבר לכך אני לא רואה את עצמי משקיע הון בכבילה יקרה יותר מהכבלים שרצים בתוך רכיבי האודיו עצמם, לי זה לא נראה הגיוני וזו דעתי בנושא.

תודה והמשך שבת נעימה (ורד)
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,123
מעורבות
3,126
נקודות
113
תהנה חביבי.
אחלה פוסט!
אחלה רמקולים!!
והכי חשוב..... שאתה מבסוט מהם:בעד::בעד::בעד:

הנקודה האחרונה שלך היא הנקודה הכי חשובה :)
תודה איציק (ורד)
 

ZEEV78

חבר משקיען
הודעות
1,130
מעורבות
349
נקודות
83
תנסה מקור אנלוגי, אני בטוח שתגלה אופק חדש בכל הקשור לסאונד.
 

zariel

חבר משקיען
הודעות
2,188
מעורבות
718
נקודות
113
תהנה מכל רגע שיש לך,
כי החיים עשויים מרגעים,
פוסט מענין וכתוב יפה.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,123
מעורבות
3,126
נקודות
113
תנסה מקור אנלוגי, אני בטוח שתגלה אופק חדש בכל הקשור לסאונד.

תודה רבה על העצה אבל אני לא מתחבר לאנלוג מבחינת התפעול, אולי לצליל (מינוס הפיצפוצים).
אומרים לעולם אל תאמר לא אבל אני יכול לומר בבטחה שאנלוג ואני לעולם לא נהיה חברים, דרכנו נפרדו אי שם בשנת 85 או 86 ומעולם לא התגעגעתי לתקליט או לקלטות.
 

נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור