exupgh12
חבר משקיען
- הודעות
- 5,123
- מעורבות
- 3,126
- נקודות
- 113
אני אוהב רכיבי אודיו איטלקיים, כמובן שלא חסר ציוד אודיו מתוצרת אחרת שאני אוהב אבל יש משהו בציוד אודיו מתוצרת איטליה שאני מתחבר אליו, בין אם מדובר בצליל, במוזיקליות, בקול האנושי ברמה גבוהה שהאיטלקיים מצליחים להוציא וכלה בעיצוב המרהיב. שמות כמו Unison Research, Sonus Faber, Audio Analogue, Chario ו Opera סללו את הדרך לליבי לפני שנים.
חברת Opera היא אומנם חברת בוטיק איטלקית, אך בארץ הצליח היבואן להחדיר את המותג כך שאין צורך לחפור יותר מידי על המותג עצמו, מדובר בחברת אחות של Unison Reaserch המייצרת מגברים, מקורות וגם רמקולים אם כי במבנה שונה (שופרי).
בסקירה הזו (וזכרו שהרמקולים שלי רק בחצי הדרך להרצה מלאה) אתייחס בעיקר לרמקולים מסוג Opera Grand Callas, אך מכיוון שברשותי גם רמקולים אחוריים מסוג Opera Callas אתייחס אליהם בקצרה כשאדבר על מוסיקה רב ערוצית.
Opera מציע שני ליינים של רמקולים, Classica ומעליה סדרת ה Callas .
הסדרה מאופיינת בשימוש בחומרים טבעיים של עץ ועור, דרייברים מתוצרת Seas וטוויטר של Scan Spike, גימור יוקרתי ועיצוב מרהיב בעיני, קשה מאוד להישאר אדישים למראה הזורם והמחודד בקצהו האחורי של הרמקול.
מבנה
ה Grand Callas הוא רמקול גדול, מתנשא לגובהה 130, עומקו מעל חצי מטר ומשקל 76 ק"ג ליחידה הוא מהווה אתגר להזזה ומיקום. התיבה בנויה מ MDF עבה עטופה בחזית ומאחור בעור בצבע שחור, בצדדים נמצא ציפוי עץ אמיתי צבוע בשכבות של לקה בעוד הגימור מעל עשוי זכוכית עליה חרות שם הרמקול Grand Callas. קשה, מאוד קשה להישאר אדיש למראה הרמקולים, מדובר ביצירת אומנות מפוסלת וחטובה.
בחזית ממוקמים הטוויטר בצורת כיפה מתוצרת Scan Spike – 9700, מתחתיו דרייבר מיד 7" של Seas הבנוי מחומרים מתקדמים, ומתחת שני דרייברים בקוטר 8 אינצ'ים שאמונים על הבאס (עשויים מחומר פולימרי). הסיפור לא מסתיים כאן, ה Grand Callas עושה שימוש בשני טוויטרים (בצורת כיפה) מאחור וכמו ישנם 3 פורטים המשמשים כבאס ריפלקס (ניתן לסגור אותם לפי צורך וכך להצמיד את הרמקול לקיר עד למרחק 20 ס"מ למי שאין מקום), בנוסף נמצא מאחור מתג איקולייזר המשמש להדגשה או הנחתה של באס בעת האזנה בווליום נמוך ו4 מחברים עבור כבלי רמקולים (המחברים מגיעים עם טרמינציה לטובת אילו שלא מעוניינים להניע את הדרייברים בחלוקה לגבוהים ונמוכים מהגברה שונה).
תגובת התדר של הרמקול רמקול הנה 32 – 25000 HZ ורגישות 89 DB, עכבה: 4 אוהם.
בשונה מה Grand ה Callas הוא רמקול מדפי (קבלו עצה, הוא צריך מדף גדול ועמוק), אצלי הם עומדים על סטנדים, גם כאן נמצא את מבנה הטיפה ואת אותם גימורים אך כאן יש לנו רק טוויטר Scan Spike 9700 ואת יחידת המיד/באס בגודל 7 " של Seas, מאחור נמצא פורט אחד עבור הבאס ריפלקס וגם כאן ישנו מתג איקולייזר להגברה או הנחתה של הבאס כאשר מאזינים בווליום נמוך.
ה Callas מגיע בגובה של 42 ס"מ ושוקל 15 ק"ג בלבד, משקל נוצא ליד אחיו הבכיר.
תגובת התדר הנה 40 – 25000 HZ , לא רע עבור רמקול מדפי, רגישות 89 DB, עכבה: 4 אוהם.
עבור רוב החברות הרמקולים הבכירים משמשים שדה ניסויים לטכנולוגיות חדישות, לא במקרה הזה. אין כאן שום טכנולוגיה אקזוטית שטרם ראינו בעבר, יש כאן שימוש משכיל, מחושב ובעיקר משוכלל של טכנולוגיות קיימות במטרה אחת, הפקת צליל טבעי ובעיקר מרגש גם אם זה מגיע על חשבון מסוים של פוקוס, השימוש בטוויטרים מאחור נועד ליצירת אפקט תלת מימד על חשבון פוקוס חד ולא טבעי (אגב הם עובדים בווליום חלש מאוד למי שחושש מהעניין, תפקידם להרחיב את הבמה ולתת תלת ממדיות ואת זאת הם עושים היטב.
לסיכום פרק המבנה אתמצת את הדברים, החושים מתחילים לפעול ולהתגרות טרם נשמע הצליל הראשון, הרמקולים כל כך מרשימים שקשה להוריד מהם את המבט מרגע שנכנסו לזווית הראיה.
האזנה
מדובר ברמקול איטלקי עם צליל איטלקי משובח (מעט גוון חם בצליל, לא מעבר לכך) כלומר יכולת ליצור מוזיקה שתענוג להאזין לה, יכולת השחזור של קול אנושי נהדרת, כמו כן הבאס אלוהי, עמוק וממוקד די בדומה לסאב מוגבר מאחת החברות היותר נחשבות (בהחלט לא משהו שמוצאים בכל רמקול), בצלילים הגבוהים הרמקול מרגיש אוורירי ומלטף, הטוויטרים מעבירים את האוקטבות הגבהות ללא ששמץ או רמז של בהירות או חדות מיותרים. במקרה של ה Callas התאור שלעיל קולע אם כי הבאס פחות אימתני מאחיו הגדול, עדיין הוא יכול לבייש לא מעט רמקולים גדולים ממנו, שני הרמקולים ניחנו בתלת ממדיות היוצרת תחושת מרחב גדולה ועמוקה.
John Coltrane and Johnny Hartman (SCAD), Dedicated to you
מדובר בדיסק של בלדות בסגנון ג'אז בו חובר קולטריין לזמר ג'וני הרטמן, השילוב בין השניים עובד היטב. הניגון החם של קולטריין בתוספת הקול העמוק של הרטמן מצליח ליצור אשליה של מועדון גאז' בשעות הקטנות של הלילה.
הסקסופון של קולטריין נשמע צלול, חי, חם ועוטף ברקע בעוד קולו העמוק של הרטמן נשמע כאילו הזמר ניצב מולי (רשמתי שה Grand Callas ניחנו בבמה תלת מימדית), להדיות כמוני שפחות בקיא בתיאורי אודיו, עומק הצליל למרות ש"רק" מדובר בסקסופון, שיחזור הקול האנושי ללא מאמץ והתלת ממדיות מהממים. בהשוואה לרמקולים הקודמים שלי Opera Quinta SE שחולקים דרייבר וטוויטר עם סידרת ה Callas אני מתקשה להאמין שמדובר באותם רכיבים, ה Quinta SE טובים ככול שיהיו לא מגיעים לקרסוליים של ה Grand Callas, מדובר באיכות סונית שונה.
PAT Metheny Group – Imagianary day (CD), Follow Me
באלבום זה חברי הקבוצה לקחו את הצילים האלקטרונים למחוזות יותר אקזוטיים.
צליל הגיטרה בליווי התוף והקול האנושי המלווה את תחילת השיר גורם לי להתרגשות, הגיטרה מפורטת וחיה מתמיד, מלטפת אך חדה כשצריך, התוף נשמע היטב וכניסת קולות אנושיים ברקע מעצימה את החוויה, המשך השיר הוא חגיגה של צלילים אלקטרוניים וסינטיסייזרים אליהם מתווספים קולות אנושיים, צליל גיטרה וכמובן תופים המתנגנים ברקע. אישית אני לא זוכר שאי פעם נהניתי כל כך מהאזנה בביתי לשיר כפי שהתנגן דרך ה Grand Callas, הנפח, הגודל של הבמה, מיקום הכלים ויכולת השיחזור הן של צליל אנושי והן של הצלילים האלקטרוניים הם חוויה מרגשת.
הבאס העמוק לרגע לא השתלט על מיד הגיטרה והאלקטרוניקה, הגבוהים צלולים ואוורירים, חוויה.
Metallica Through the Never Blu-ray, Enter Sandman
זהו דיסק הופע חיה של להקת מטאליקה המשולב בווידיאו קליפ ארט חיצוניים לשירים בהופעה.
השיר נפתח בהלמות תופים מלווים בגיטרת באס, פס הקול DTS-HD Master Audio 5.1 אגרסיבי, "כועס" וחזק, כפי שמצופה מהופעה של להקת מטאליקה. המתופף לא מרחם לרגע על התופים ומכה בהם באגרסיביות וללא רחם, ה Grand Callas לא מראים סימנים של התרגשות ומעבירים כל פרט ואת עומק הלמות התופים. ככול שהשיר מתקדם הקהל נכנס לטירוף ומוסיף לאווירת הכאסח שעומדת באוויר הגיטרות של סולן הלהקה וגיטרת הבאס המלווה זועקות לשמים ומתגרות בקהל וה Grand בשלו, לא מתרגש ומעביר כול צליל מהחוויה, הבמה ענקית, ההרגשה כאילו אני נמצא בגולדן רינג והלהקה והקהל הם כאן ועבורי בלבד. לסיכום ה Grand והCallas לא מתרגשים גם כשעוברים למוזיקה שבמילים עדינות אכנה אותה קצת פחות מסוגננת.
Pink Floyd Greatest Hits (CD), Wish you were here
אלוהים נמצא בפרטים הקטנים, וכרגע הוא היה נהנה להאזין למופע ש"מתרחש אצלי בסלון", קשה לי להאמין שיש מי שלא מכיר את השיר Wish you were here, נדוש ככול שיהיה השיר בנוי מצליל גיטרות עדין ולחישות סולן שהולכות ומתגברות כשלפתע הולמים התופים וקולות ליווי מצטרפים ואליהם גיטרות באס, במילה אחת חלום של יצירה, ה Grand מצליחים להעביר את כל הפרטים בצורה מדהימה ומבלי לעייף את האוזן, סאונד אנושי מושלם, צליל גיטרות חם ומפורט ובאס עמוק. הבמה תלת ממדית כך שניתן למקם את הכלים והסולן במיקומם אצלי בסלון, חוויה.
Living Stereo Mahler Symphony No. 4 (SACD)
שיחזור תזמורת סימפונית יכול להיות מאתגר ואולי אפילו מאתגר יותר ממופע רוק.
אומנם ההקלטה נעשתה אי שם בשנת 1958 אבל הצלילים הבוקעים יכולים להתחרות בכבוד במיטב ההקלטות של ימינו. ה Grand מצליחים להציג תזמורת סימפונית מלאה החל מצלילי הכינור ברגעיו השקטים והרועשים, את החיות שבצליל הקרן וכלי הנשיפה, בתוף הבאס שהולם ברקע. ה grand מצליח לחלץ מההקלטה פירוט ואת מנעד כלי הנגינה השונים ליצירת במה תלת ממדית בה ניתן למקם את נגני התזמורת על פי מעבר הכלים השונים.
ה Grand מצליחים לרגש עוד יותר מרגע שקול הסולנית (Lisa Della Casa) מתווסף לצלילי התזמורת, ה Grand מתמחה בשחזור קול האנושי בצורה מרגשת וחיה.
קולנוע ביתי
עולה תהיה האם רמקול איטלקי מסוגנן נועד גם לקולנוע ביתי, במילה אחת כן, בשני מילים ועוד איך!.
שני הסרטים בהם צפיתי הם סרטי ג'ימס בונד.
Quantum of Solace, סצנת הפתיחה מורכבת ממרדף מכוניות, יריות ופס קול מוזיקלי ברקע, נאמר שמעולם הפתיח הזה לא נשמע טוב כל כך בביתי, הקולות הנמוכים איימו לעקור את קירות הבית, צליל היריות היו חד וצלילי האסטון מרטין ישמעו לכם מציאותיים יותר רק אם תנהגו באחת (מניסיון, חוויה מטריפה).
הסרט השני גם הוא בונד - Spectre, סצנת הפתיחה ביום המתים משלבת צליל באס עמוק, ירי ופיצוץ בניין שהזכיר לי יותר מכול את ימי בצבא, הן ה Grand והן ה Callas מצליחים להעביר חוויה של טירוף חושים סוני, חוסר המאמץ שהרמקולים הפגין, הקלות בה הצליחו לדחוף את האויר ולרדת לעומק צליל שלא הכרתי לפני כן בביתי השאירו את הלסת שלי שמוטה.
סיכום
בתחילת סקירה רשמתי שאני מעריץ של ציוד אודו האיטלקי, ה Grand Callas ו הCallas רק מחזקים את דעתי בעניין. בעיני מדובר ברמקולים מהטובים במחירם ומעבר לכך וזאת למרות שאינם עשויים ומורכבים מחומרים אקזוטיים כמו קרבון או דרייברים קרמיים.
תיאורטית, אין שום דבר חדש שהרמקולים הללו מביאים עימם, אבל כמו תזמורת טובה, כוונון מעולה של כל הרכיבים מצליח להוציא מהרמקולים הללו צלילי היי אנד ואיכות סונית שמאוד קשה להתחרות ולא להתאהב בה.
לא מדובר ברמקולים זולים אבל התמורה שהם נותנים היא הרבה מעבר למחירם, כבר שמעתי רמקולים יקרים יותר, חלקם במחיר של רכב יוקרה, לשמחתי ה Grand Callas יכולים לעמוד בראש זקוף מולם, כל זאת טרם סיימו את ההרצה במלואה.
אלמנט נוסף שלא ניתן להתעלם ממנו הוא החזות והעיצוב של הרמקול שהנו חגיגה וויזואלית בפני עצמה עוד בטרם ישמיע צליל, יצירת מופת קלאסית שתענוג להביט בה מחדש בכל פעם (מי אמר שויזואליות לא מעצימה את חווית השמיעה ).
סטאפ
האזנת סטריאו
מגבר Unison Research Unico 90
מקור Unison Research Uno
האזנת BD וסרטים
פרוססור Marantz AV 7703
מגבר Marantz MM8077
מקור UD 5007
סטרימר X92
כבילה
אינטרקונקטים QED C Line
כבילה רמקולים QED Reference XT40
חברת Opera היא אומנם חברת בוטיק איטלקית, אך בארץ הצליח היבואן להחדיר את המותג כך שאין צורך לחפור יותר מידי על המותג עצמו, מדובר בחברת אחות של Unison Reaserch המייצרת מגברים, מקורות וגם רמקולים אם כי במבנה שונה (שופרי).
בסקירה הזו (וזכרו שהרמקולים שלי רק בחצי הדרך להרצה מלאה) אתייחס בעיקר לרמקולים מסוג Opera Grand Callas, אך מכיוון שברשותי גם רמקולים אחוריים מסוג Opera Callas אתייחס אליהם בקצרה כשאדבר על מוסיקה רב ערוצית.
Opera מציע שני ליינים של רמקולים, Classica ומעליה סדרת ה Callas .
הסדרה מאופיינת בשימוש בחומרים טבעיים של עץ ועור, דרייברים מתוצרת Seas וטוויטר של Scan Spike, גימור יוקרתי ועיצוב מרהיב בעיני, קשה מאוד להישאר אדישים למראה הזורם והמחודד בקצהו האחורי של הרמקול.
מבנה
ה Grand Callas הוא רמקול גדול, מתנשא לגובהה 130, עומקו מעל חצי מטר ומשקל 76 ק"ג ליחידה הוא מהווה אתגר להזזה ומיקום. התיבה בנויה מ MDF עבה עטופה בחזית ומאחור בעור בצבע שחור, בצדדים נמצא ציפוי עץ אמיתי צבוע בשכבות של לקה בעוד הגימור מעל עשוי זכוכית עליה חרות שם הרמקול Grand Callas. קשה, מאוד קשה להישאר אדיש למראה הרמקולים, מדובר ביצירת אומנות מפוסלת וחטובה.
בחזית ממוקמים הטוויטר בצורת כיפה מתוצרת Scan Spike – 9700, מתחתיו דרייבר מיד 7" של Seas הבנוי מחומרים מתקדמים, ומתחת שני דרייברים בקוטר 8 אינצ'ים שאמונים על הבאס (עשויים מחומר פולימרי). הסיפור לא מסתיים כאן, ה Grand Callas עושה שימוש בשני טוויטרים (בצורת כיפה) מאחור וכמו ישנם 3 פורטים המשמשים כבאס ריפלקס (ניתן לסגור אותם לפי צורך וכך להצמיד את הרמקול לקיר עד למרחק 20 ס"מ למי שאין מקום), בנוסף נמצא מאחור מתג איקולייזר המשמש להדגשה או הנחתה של באס בעת האזנה בווליום נמוך ו4 מחברים עבור כבלי רמקולים (המחברים מגיעים עם טרמינציה לטובת אילו שלא מעוניינים להניע את הדרייברים בחלוקה לגבוהים ונמוכים מהגברה שונה).
תגובת התדר של הרמקול רמקול הנה 32 – 25000 HZ ורגישות 89 DB, עכבה: 4 אוהם.
בשונה מה Grand ה Callas הוא רמקול מדפי (קבלו עצה, הוא צריך מדף גדול ועמוק), אצלי הם עומדים על סטנדים, גם כאן נמצא את מבנה הטיפה ואת אותם גימורים אך כאן יש לנו רק טוויטר Scan Spike 9700 ואת יחידת המיד/באס בגודל 7 " של Seas, מאחור נמצא פורט אחד עבור הבאס ריפלקס וגם כאן ישנו מתג איקולייזר להגברה או הנחתה של הבאס כאשר מאזינים בווליום נמוך.
ה Callas מגיע בגובה של 42 ס"מ ושוקל 15 ק"ג בלבד, משקל נוצא ליד אחיו הבכיר.
תגובת התדר הנה 40 – 25000 HZ , לא רע עבור רמקול מדפי, רגישות 89 DB, עכבה: 4 אוהם.
עבור רוב החברות הרמקולים הבכירים משמשים שדה ניסויים לטכנולוגיות חדישות, לא במקרה הזה. אין כאן שום טכנולוגיה אקזוטית שטרם ראינו בעבר, יש כאן שימוש משכיל, מחושב ובעיקר משוכלל של טכנולוגיות קיימות במטרה אחת, הפקת צליל טבעי ובעיקר מרגש גם אם זה מגיע על חשבון מסוים של פוקוס, השימוש בטוויטרים מאחור נועד ליצירת אפקט תלת מימד על חשבון פוקוס חד ולא טבעי (אגב הם עובדים בווליום חלש מאוד למי שחושש מהעניין, תפקידם להרחיב את הבמה ולתת תלת ממדיות ואת זאת הם עושים היטב.
לסיכום פרק המבנה אתמצת את הדברים, החושים מתחילים לפעול ולהתגרות טרם נשמע הצליל הראשון, הרמקולים כל כך מרשימים שקשה להוריד מהם את המבט מרגע שנכנסו לזווית הראיה.
האזנה
מדובר ברמקול איטלקי עם צליל איטלקי משובח (מעט גוון חם בצליל, לא מעבר לכך) כלומר יכולת ליצור מוזיקה שתענוג להאזין לה, יכולת השחזור של קול אנושי נהדרת, כמו כן הבאס אלוהי, עמוק וממוקד די בדומה לסאב מוגבר מאחת החברות היותר נחשבות (בהחלט לא משהו שמוצאים בכל רמקול), בצלילים הגבוהים הרמקול מרגיש אוורירי ומלטף, הטוויטרים מעבירים את האוקטבות הגבהות ללא ששמץ או רמז של בהירות או חדות מיותרים. במקרה של ה Callas התאור שלעיל קולע אם כי הבאס פחות אימתני מאחיו הגדול, עדיין הוא יכול לבייש לא מעט רמקולים גדולים ממנו, שני הרמקולים ניחנו בתלת ממדיות היוצרת תחושת מרחב גדולה ועמוקה.
John Coltrane and Johnny Hartman (SCAD), Dedicated to you
מדובר בדיסק של בלדות בסגנון ג'אז בו חובר קולטריין לזמר ג'וני הרטמן, השילוב בין השניים עובד היטב. הניגון החם של קולטריין בתוספת הקול העמוק של הרטמן מצליח ליצור אשליה של מועדון גאז' בשעות הקטנות של הלילה.
הסקסופון של קולטריין נשמע צלול, חי, חם ועוטף ברקע בעוד קולו העמוק של הרטמן נשמע כאילו הזמר ניצב מולי (רשמתי שה Grand Callas ניחנו בבמה תלת מימדית), להדיות כמוני שפחות בקיא בתיאורי אודיו, עומק הצליל למרות ש"רק" מדובר בסקסופון, שיחזור הקול האנושי ללא מאמץ והתלת ממדיות מהממים. בהשוואה לרמקולים הקודמים שלי Opera Quinta SE שחולקים דרייבר וטוויטר עם סידרת ה Callas אני מתקשה להאמין שמדובר באותם רכיבים, ה Quinta SE טובים ככול שיהיו לא מגיעים לקרסוליים של ה Grand Callas, מדובר באיכות סונית שונה.
PAT Metheny Group – Imagianary day (CD), Follow Me
באלבום זה חברי הקבוצה לקחו את הצילים האלקטרונים למחוזות יותר אקזוטיים.
צליל הגיטרה בליווי התוף והקול האנושי המלווה את תחילת השיר גורם לי להתרגשות, הגיטרה מפורטת וחיה מתמיד, מלטפת אך חדה כשצריך, התוף נשמע היטב וכניסת קולות אנושיים ברקע מעצימה את החוויה, המשך השיר הוא חגיגה של צלילים אלקטרוניים וסינטיסייזרים אליהם מתווספים קולות אנושיים, צליל גיטרה וכמובן תופים המתנגנים ברקע. אישית אני לא זוכר שאי פעם נהניתי כל כך מהאזנה בביתי לשיר כפי שהתנגן דרך ה Grand Callas, הנפח, הגודל של הבמה, מיקום הכלים ויכולת השיחזור הן של צליל אנושי והן של הצלילים האלקטרוניים הם חוויה מרגשת.
הבאס העמוק לרגע לא השתלט על מיד הגיטרה והאלקטרוניקה, הגבוהים צלולים ואוורירים, חוויה.
Metallica Through the Never Blu-ray, Enter Sandman
זהו דיסק הופע חיה של להקת מטאליקה המשולב בווידיאו קליפ ארט חיצוניים לשירים בהופעה.
השיר נפתח בהלמות תופים מלווים בגיטרת באס, פס הקול DTS-HD Master Audio 5.1 אגרסיבי, "כועס" וחזק, כפי שמצופה מהופעה של להקת מטאליקה. המתופף לא מרחם לרגע על התופים ומכה בהם באגרסיביות וללא רחם, ה Grand Callas לא מראים סימנים של התרגשות ומעבירים כל פרט ואת עומק הלמות התופים. ככול שהשיר מתקדם הקהל נכנס לטירוף ומוסיף לאווירת הכאסח שעומדת באוויר הגיטרות של סולן הלהקה וגיטרת הבאס המלווה זועקות לשמים ומתגרות בקהל וה Grand בשלו, לא מתרגש ומעביר כול צליל מהחוויה, הבמה ענקית, ההרגשה כאילו אני נמצא בגולדן רינג והלהקה והקהל הם כאן ועבורי בלבד. לסיכום ה Grand והCallas לא מתרגשים גם כשעוברים למוזיקה שבמילים עדינות אכנה אותה קצת פחות מסוגננת.
Pink Floyd Greatest Hits (CD), Wish you were here
אלוהים נמצא בפרטים הקטנים, וכרגע הוא היה נהנה להאזין למופע ש"מתרחש אצלי בסלון", קשה לי להאמין שיש מי שלא מכיר את השיר Wish you were here, נדוש ככול שיהיה השיר בנוי מצליל גיטרות עדין ולחישות סולן שהולכות ומתגברות כשלפתע הולמים התופים וקולות ליווי מצטרפים ואליהם גיטרות באס, במילה אחת חלום של יצירה, ה Grand מצליחים להעביר את כל הפרטים בצורה מדהימה ומבלי לעייף את האוזן, סאונד אנושי מושלם, צליל גיטרות חם ומפורט ובאס עמוק. הבמה תלת ממדית כך שניתן למקם את הכלים והסולן במיקומם אצלי בסלון, חוויה.
Living Stereo Mahler Symphony No. 4 (SACD)
שיחזור תזמורת סימפונית יכול להיות מאתגר ואולי אפילו מאתגר יותר ממופע רוק.
אומנם ההקלטה נעשתה אי שם בשנת 1958 אבל הצלילים הבוקעים יכולים להתחרות בכבוד במיטב ההקלטות של ימינו. ה Grand מצליחים להציג תזמורת סימפונית מלאה החל מצלילי הכינור ברגעיו השקטים והרועשים, את החיות שבצליל הקרן וכלי הנשיפה, בתוף הבאס שהולם ברקע. ה grand מצליח לחלץ מההקלטה פירוט ואת מנעד כלי הנגינה השונים ליצירת במה תלת ממדית בה ניתן למקם את נגני התזמורת על פי מעבר הכלים השונים.
ה Grand מצליחים לרגש עוד יותר מרגע שקול הסולנית (Lisa Della Casa) מתווסף לצלילי התזמורת, ה Grand מתמחה בשחזור קול האנושי בצורה מרגשת וחיה.
קולנוע ביתי
עולה תהיה האם רמקול איטלקי מסוגנן נועד גם לקולנוע ביתי, במילה אחת כן, בשני מילים ועוד איך!.
שני הסרטים בהם צפיתי הם סרטי ג'ימס בונד.
Quantum of Solace, סצנת הפתיחה מורכבת ממרדף מכוניות, יריות ופס קול מוזיקלי ברקע, נאמר שמעולם הפתיח הזה לא נשמע טוב כל כך בביתי, הקולות הנמוכים איימו לעקור את קירות הבית, צליל היריות היו חד וצלילי האסטון מרטין ישמעו לכם מציאותיים יותר רק אם תנהגו באחת (מניסיון, חוויה מטריפה).
הסרט השני גם הוא בונד - Spectre, סצנת הפתיחה ביום המתים משלבת צליל באס עמוק, ירי ופיצוץ בניין שהזכיר לי יותר מכול את ימי בצבא, הן ה Grand והן ה Callas מצליחים להעביר חוויה של טירוף חושים סוני, חוסר המאמץ שהרמקולים הפגין, הקלות בה הצליחו לדחוף את האויר ולרדת לעומק צליל שלא הכרתי לפני כן בביתי השאירו את הלסת שלי שמוטה.
סיכום
בתחילת סקירה רשמתי שאני מעריץ של ציוד אודו האיטלקי, ה Grand Callas ו הCallas רק מחזקים את דעתי בעניין. בעיני מדובר ברמקולים מהטובים במחירם ומעבר לכך וזאת למרות שאינם עשויים ומורכבים מחומרים אקזוטיים כמו קרבון או דרייברים קרמיים.
תיאורטית, אין שום דבר חדש שהרמקולים הללו מביאים עימם, אבל כמו תזמורת טובה, כוונון מעולה של כל הרכיבים מצליח להוציא מהרמקולים הללו צלילי היי אנד ואיכות סונית שמאוד קשה להתחרות ולא להתאהב בה.
לא מדובר ברמקולים זולים אבל התמורה שהם נותנים היא הרבה מעבר למחירם, כבר שמעתי רמקולים יקרים יותר, חלקם במחיר של רכב יוקרה, לשמחתי ה Grand Callas יכולים לעמוד בראש זקוף מולם, כל זאת טרם סיימו את ההרצה במלואה.
אלמנט נוסף שלא ניתן להתעלם ממנו הוא החזות והעיצוב של הרמקול שהנו חגיגה וויזואלית בפני עצמה עוד בטרם ישמיע צליל, יצירת מופת קלאסית שתענוג להביט בה מחדש בכל פעם (מי אמר שויזואליות לא מעצימה את חווית השמיעה ).
סטאפ
האזנת סטריאו
מגבר Unison Research Unico 90
מקור Unison Research Uno
האזנת BD וסרטים
פרוססור Marantz AV 7703
מגבר Marantz MM8077
מקור UD 5007
סטרימר X92
כבילה
אינטרקונקטים QED C Line
כבילה רמקולים QED Reference XT40
תמונות מצורפות
-
19702724_1382488975198608_2708121302336762030_o.jpgKB 157.6 · צפיות: 601
-
19667873_1382484938532345_2229889491353365676_o.jpgKB 121.4 · צפיות: 622
-
19243378_1382485888532250_8736606573020551108_o.jpgKB 122.6 · צפיות: 601
-
IMG_20170704_144243.jpgKB 101.5 · צפיות: 297
-
IMG_20170704_144322.jpgKB 87.9 · צפיות: 262
נערך לאחרונה ב: