- הודעות
- 4,116
- מעורבות
- 1,056
- נקודות
- 113
טוב.
קודם כל זה נורא בעיני שסוקר תוקף סוקר אחר פומבית בכל הנגע למקצועיות הסקירה. דברים כאלה ניכתבים באופן אישי, זה יותר מכובד גם אחד כלפי השני וגם עבור האתר.
ועכשיו לגופו של עניין.
ונכון. סאב הכרחי במערכת קולנוע. אבל זה מאוד תלוי ברמקול המשודך לו. סאב לא עושה שום דבר מיוחד שרמקול פול ריינג׳ אמיתי לא יודע לעשות. ומכאן אתן דוגמא על המערכת שלי. הרמקול שלי יורד נמוך יותר מרוב הסאבים שאני מכיר. הוא לא סתם יודע לנגן נמוך, הוא גם מהיר בערך פי 3758343923 ביום רע ופי 458594765484379559068538 ביום סביר. תחשבו כמה הוא מהיר מסאב עתיר אינטשים כשתופסים אותו ביום מוצלח. הרמקול שלי הוא לא היחיד והמיוחד. יש עוד כמה וכמה כאלה שיחידת סאב, למעט כמה בודדים, לא תצליח לנגן באותה מהירות או באותו איזון כמו רמקול רצפה משובח.
לתמיר יש Cerwin Vega XLS 215. זה רמקול עם שתי יחידות 15 אינטש בכל אחד מהם. זה אומר שארבע יחידות 15 אינטש יורות עלייך בס מאוד נמוך (מכיר את הרמקול הזה) ויחד עם זאת, הוא יורד ל-38 הרץ במינוס 3 דציבל ושימו לב, 20 הרץ במינוס 10 דציבל. עכשיו תראו, מישהו פה ירים גבה ויגיד (״מינוס 10 דציבל זה לא מעניין, זה לא ישמע) אבל זה כן, כי הנתון הזה לא סתם נתון שסרווין ווגה דוחפים אותו לפרצוף שלנו. הנתון הזה אם היה קיים ברמקולי רצפה אחרים הוא היה מתפרסם באבואה. זה אומר שבעוצמות הפסיכיות ששומעים בהן קולנוע ביתי, רוב הסאבים ה-15 אינטש וה-12 אינטש יתעלפו לפני ש-4 כפול 15 אינטש ירגישו חסרי ביטחון. ככה זה באינטשים האלה, ואני בא מהבמות, ויודע מזה בס חזק ודומיננטי והרמקול הזה הוא בדיוק כזה.
אבל חשוב לא פחות הוא שלתמיר אין ארבעה רמקולי חזית אם כי שניים. וזה בדיוק מערך הרמקולים שלו.
צפה בקובץ המצורף 56453
הרמקולים המסומנים באדום אינם רמקולי חזית אם כי front wide. הם מיועדים לכסות עוד איזור במערכת. ובחלל גדול כשלו, זה יכול לשנות את החוויה מקצה לקצה.
נחזור לגופו של סוקר.
תמיר בחן, ניסה ככה וככה ודיווח על מסקנותיו. אני למשל מכיר אנשים שטוענים שבלי סנטר זה חצי קולנוע וכאלה שטוענים שסנטר רק הורס. נכון, זה לא אותו הדבר אבל יש גישות שונות. לתמיר אין שום אקסיומה בעניין הזה. לא של סנטר, לא של סאב ולא של רסיבר או פרוססור ומגבר. כל מקרה לגופו - וזו כתיבה מקצועית!
הכתבים שלנו (כולם - כולל איציק) עושים מאמצים רבים בכתיבת סקירה. מחברים, מאזינים/צופים וכותבים. הם חרוצים, איכותיים (כולם) ומקצועיים לחלוטין.
הסקירות של תמיר זוכות לשבחים רבים מהקוראים שלנו ומיבואנים וחנויות. תמיר אדם חרוץ, מיומן מאוד וחשוב לא פחות, שיטתי וישר כמו סרגל. כמו תמיר גם איציק ויתר הסוקרים האדירים שלנו. הויכוח הזה שנולד פה, כתב שתוקף כתב פומבית הוא דבר חדש שטרם ראיתי ואני ממש מתקשה להאמין שזה הגיע לאתר הזה.
נמר.
תודה על התגובה הארוכה.
רמקול קדמי אינו מהווה כתחליף לסאב בשמע רב ערוצי קולנוע ביתי.
מכוון שרצועת השמע בסרט מנותבת אך ורק לתדר LFE המופרד משאר הרמקולים.
ברגע שמגדירים את הרסיבר ללא סאב. תדרי ה-LFE משתרבבים ברמקולים הקדמיים מה שיוצר בסופו של דבר "סלט" במכלול האירועים הנרחב המתרחשים בסרט, מה שמוביל לחוסר דיוק והפרדה נכונה.
יצא לי לשמוע רמקולים מדהימים, פוקאל גראנד אוטופיה בעלות של 700 אלף שקלים משודכים למערכת שמע רב ערוצית, עם, ובלי סאב.
הסאב ששודך להם התעלה בגודלו מעל יחידות הוופר ברמקולי הפוקל בעלי וופר תחתון בקוטר 16 אינצ'.
עם כל הכבוד ליצירות האמונות הללו מבית פוקאל, ויש להם המון כבוד. הקולנוע נשמע פחות טוב ללא הסאב, וזה אומר שסאב וופר הוא חלק בלתי נפרד ממערכת קולנוע ביתי.
(וכאן הרגע לחדד את הסוגיה) סאב קטן מימדים הפועל במקביל מול רמקולים הגדולים ממנו משמעותית, פשוט לא קיים, במילה פשוטה נעלם! אך זה עדין לא מהווה תירוץ לויתור על יחידת סאבוופר.