רסיבר Denon 8500HA במבחן


איציק ירקוני

צוות האתר
צוות האתר
הודעות
4,102
מעורבות
1,044
נקודות
113
טוב.

קודם כל זה נורא בעיני שסוקר תוקף סוקר אחר פומבית בכל הנגע למקצועיות הסקירה. דברים כאלה ניכתבים באופן אישי, זה יותר מכובד גם אחד כלפי השני וגם עבור האתר.

ועכשיו לגופו של עניין.

ונכון. סאב הכרחי במערכת קולנוע. אבל זה מאוד תלוי ברמקול המשודך לו. סאב לא עושה שום דבר מיוחד שרמקול פול ריינג׳ אמיתי לא יודע לעשות. ומכאן אתן דוגמא על המערכת שלי. הרמקול שלי יורד נמוך יותר מרוב הסאבים שאני מכיר. הוא לא סתם יודע לנגן נמוך, הוא גם מהיר בערך פי 3758343923 ביום רע ופי 458594765484379559068538 ביום סביר. תחשבו כמה הוא מהיר מסאב עתיר אינטשים כשתופסים אותו ביום מוצלח. הרמקול שלי הוא לא היחיד והמיוחד. יש עוד כמה וכמה כאלה שיחידת סאב, למעט כמה בודדים, לא תצליח לנגן באותה מהירות או באותו איזון כמו רמקול רצפה משובח.

לתמיר יש Cerwin Vega XLS 215. זה רמקול עם שתי יחידות 15 אינטש בכל אחד מהם. זה אומר שארבע יחידות 15 אינטש יורות עלייך בס מאוד נמוך (מכיר את הרמקול הזה) ויחד עם זאת, הוא יורד ל-38 הרץ במינוס 3 דציבל ושימו לב, 20 הרץ במינוס 10 דציבל. עכשיו תראו, מישהו פה ירים גבה ויגיד (״מינוס 10 דציבל זה לא מעניין, זה לא ישמע) אבל זה כן, כי הנתון הזה לא סתם נתון שסרווין ווגה דוחפים אותו לפרצוף שלנו. הנתון הזה אם היה קיים ברמקולי רצפה אחרים הוא היה מתפרסם באבואה. זה אומר שבעוצמות הפסיכיות ששומעים בהן קולנוע ביתי, רוב הסאבים ה-15 אינטש וה-12 אינטש יתעלפו לפני ש-4 כפול 15 אינטש ירגישו חסרי ביטחון. ככה זה באינטשים האלה, ואני בא מהבמות, ויודע מזה בס חזק ודומיננטי והרמקול הזה הוא בדיוק כזה.

אבל חשוב לא פחות הוא שלתמיר אין ארבעה רמקולי חזית אם כי שניים. וזה בדיוק מערך הרמקולים שלו.

צפה בקובץ המצורף 56453
הרמקולים המסומנים באדום אינם רמקולי חזית אם כי front wide. הם מיועדים לכסות עוד איזור במערכת. ובחלל גדול כשלו, זה יכול לשנות את החוויה מקצה לקצה.

נחזור לגופו של סוקר.

תמיר בחן, ניסה ככה וככה ודיווח על מסקנותיו. אני למשל מכיר אנשים שטוענים שבלי סנטר זה חצי קולנוע וכאלה שטוענים שסנטר רק הורס. נכון, זה לא אותו הדבר אבל יש גישות שונות. לתמיר אין שום אקסיומה בעניין הזה. לא של סנטר, לא של סאב ולא של רסיבר או פרוססור ומגבר. כל מקרה לגופו - וזו כתיבה מקצועית!

הכתבים שלנו (כולם - כולל איציק) עושים מאמצים רבים בכתיבת סקירה. מחברים, מאזינים/צופים וכותבים. הם חרוצים, איכותיים (כולם) ומקצועיים לחלוטין.

הסקירות של תמיר זוכות לשבחים רבים מהקוראים שלנו ומיבואנים וחנויות. תמיר אדם חרוץ, מיומן מאוד וחשוב לא פחות, שיטתי וישר כמו סרגל. כמו תמיר גם איציק ויתר הסוקרים האדירים שלנו. הויכוח הזה שנולד פה, כתב שתוקף כתב פומבית הוא דבר חדש שטרם ראיתי ואני ממש מתקשה להאמין שזה הגיע לאתר הזה.

נמר.

תודה על התגובה הארוכה.

רמקול קדמי אינו מהווה כתחליף לסאב בשמע רב ערוצי קולנוע ביתי.
מכוון שרצועת השמע בסרט מנותבת אך ורק לתדר LFE המופרד משאר הרמקולים.
ברגע שמגדירים את הרסיבר ללא סאב. תדרי ה-LFE משתרבבים ברמקולים הקדמיים מה שיוצר בסופו של דבר "סלט" במכלול האירועים הנרחב המתרחשים בסרט, מה שמוביל לחוסר דיוק והפרדה נכונה.

יצא לי לשמוע רמקולים מדהימים, פוקאל גראנד אוטופיה בעלות של 700 אלף שקלים משודכים למערכת שמע רב ערוצית, עם, ובלי סאב.

הסאב ששודך להם התעלה בגודלו מעל יחידות הוופר ברמקולי הפוקל בעלי וופר תחתון בקוטר 16 אינצ'.
עם כל הכבוד ליצירות האמונות הללו מבית פוקאל, ויש להם המון כבוד. הקולנוע נשמע פחות טוב ללא הסאב, וזה אומר שסאב וופר הוא חלק בלתי נפרד ממערכת קולנוע ביתי.

(וכאן הרגע לחדד את הסוגיה) סאב קטן מימדים הפועל במקביל מול רמקולים הגדולים ממנו משמעותית, פשוט לא קיים, במילה פשוטה נעלם! אך זה עדין לא מהווה תירוץ לויתור על יחידת סאבוופר.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,264
נקודות
113
אמנם אתה בעלים של האתר.
קטונתי להתווכח, מקווה שתקבל גם דיעה של
אחר.
אבל..
אם זה מה שרשמת. אתה כנראה לא באמת
יודע מה זה באס של 10 עד 20 הרץ.
הרמקול שלך גם אם עולה 2 מיליון יורו
לא יגיע לזה בחיים.

אה,
ועוד דבר.
את הזוג רמקולים לא ניתן להזיז בחלל אלא
להציב רק בקדמת החדר מולך. מה שגורם
לכך שלאו דווקא הבאס הנמוך מאוד ישמע
שם טוב.
ושלא נדבר על שניים או ארבעה סבים בחלל.
מה שזה עושה...
בהנחה ויודעים מה עושים כמובן.
הפתעת אותי.

תמיד שמח להפתיע. הבסים הללו, שאתם מכנים בסים זה רחוק מלהיות בסים. זה פוקים שמכנים אותם בסים. בוא ליום עבודה אחד איתי ותבין איך בס נשמע ומזה לרדת נמוך בתחום הזה. 99.9 אחוז מהחללים לא מסוגלים להתמודד עם 40 הרץ. תוריד ל-36 ב-3 דציבל ועשית ברדק בחלל.

יש דרכים רבות למקם סאבים. ועכשיו אני הולך להיות יהיר ושוויצר. אני יודע למקם סאבים יותר טוב מרוב הגולשים פה. וכל כך למה? כי אני עובד בזה, בתנאים קשוחים מאוד, בחללים סופר מאתגרים.

אז ככה. סאב בתכלס צריך להיות במרכז. כי עוד הוא לא במרכז לא משנה מה תעשה זה פשוט לא יהיה נכון. ואני מכיר מעט מאוד סלונים שמאפשרים להניח סאב במרכז. שני סאבים צמודים זה לזה במרכז זה עדיף מאשר ימין ושמאל וכך מצמצמים את הפיזור שלו לאחור (לקיר האחורי). ואם רוצים להשתפר עוד קצת אז שמים שניים (או ארבעה - תמיד זוגי) ב-Line. זה אומר שלוקחים את המרחק בין שני הרמקולים, מחלקים במספר הסאבים, וממקמים אותם בדיוק במידת החילוק.

ואם רוצים ללכת יותר רחוק אז יש שיטה שנקראת Cardioid. שמים סאב מעל סאב (או על ידו) כשאחד פונה למאזין והשני פונה לקיר. באחד מהם הופכים פאזה, מפצים בדיליי את המרחק בין היחידות עצמן (לא התיבה - היחידות) וקיבלת בס עוצמתי ומדויק פי כמה.

רוצה ללכת יותר רחוק? אין בעיה, יש שיטה שנקראת in fire והיא כבר למתקדמים מאוד. מניחים סאב מאחורי סאב, בלי להפוך פאזות, ומתזמנים את המרחק בניהם. השיטה הזו מייבשת עוד יותר את הריפקלס האחורי של הבס וזורקת אותו בעוצמה אדירה ובדיוק מופתי רק קדימה.

חיפשתי סירטון שימחיש את העניין הזה ומצאתי יחסית מהר. ואת הדברים הללו אני עושה בערך 4 פעמים בשבוע, עם מיקסר digico sd9 או עם waves lv1. גם בכל הנוגע לכיול חללים יש לי הרבה מה להגיד על הפערים בין השוק הביתי למקצועי. הם דרמטים אפילו יותר. אבל וואלה, זורמים עם המגבלות.


 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,264
נקודות
113
נמר.

תודה על התגובה הארוכה.

רמקול קדמי אינו מהווה כתחליף לסאב בשמע רב ערוצי קולנוע ביתי.
מכוון שרצועת השמע בסרט מנותבת אך ורק לתדר LFE המופרד משאר הרמקולים.
ברגע שמגדירים את הרסיבר ללא סאב. תדרי ה-LFE משתרבבים ברמקולים הקדמיים מה שיוצר בסופו של דבר "סלט" במכלול האירועים הנרחב המתרחשים בסרט, מה שמוביל לחוסר דיוק והפרדה נכונה.

יצא לי לשמוע רמקולים מדהימים, פוקאל גראנד אוטופיה בעלות של 700 אלף שקלים משודכים למערכת שמע רב ערוצית, עם, ובלי סאב.

הסאב ששודך להם התעלה בגודלו מעל יחידות הוופר ברמקולי הפוקל בעלי וופר תחתון בקוטר 16 אינצ'.
עם כל הכבוד ליצירות האמונות הללו מבית פוקאל, ויש להם המון כבוד. הקולנוע נשמע פחות טוב ללא הסאב, וזה אומר שסאב וופר הוא חלק בלתי נפרד ממערכת קולנוע ביתי.

(וכאן הרגע לחדד את הסוגיה) סאב קטן מימדים הפועל במקביל מול רמקולים הגדולים ממנו משמעותית, פשוט לא קיים, במילה פשוטה נעלם! אך זה עדין לא מהווה תירוץ לויתור על יחידת סאבוופר.

בוודאי שמהווה תירוץ. כי אם הוא לא מוסיף אז מי צריך אותו? זה בדיוק מה שתמיר טען. הסאב לא רק שלא הוסיף בקונפיגורציה הנוכחית, הוא פשוט היה מיותר לחלוטין. אין זה אומר שלא צריך סאב במערכת.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,264
נקודות
113
https://www.facebook.com/spotonsoundlight/posts/183175953833600?__cft__[0]=AZVGAsZZ6eT5ew8fdUi5vOJSE4aKCIZlGV9GHO7lVojqAh8KXvZeMv_NzBJ7XDEktJnFrePlFdTS6i4_HYIP9jv9r0CYDvNaKMtJTQuKccPuNsDFCISjM797Z_lVJwIFqOxvp8X8LDyfY8qE0LcL-1SaS8hxmT6ePWlMWjINd4lhuDI_tmkGT3uZBGO88d6FR2I&__tn__=,O,P-R

בהפקה הזו, ביג בנד, שמתי שני סאבים פעמיים 18 אינטש ב-Cardioid מהסיבה שהם היו מימין ומשמאל. המרחק בים הבמה למקום ממנו צילמתי הוא 30 מטר.

הסאבים הם ה-l acoustics ks28. ארבעה כאלה, בשיטה זו, מכסים בקלות שטח של 1000 מטר. כשמציבים אותם ב-in fire משולב line, אפשר לכסות שטח של כמה דונמים בעוצמה פסיכית כאשר מי שעומד מאחורי הסאבים בטוח ב-100 אחוז שהם בכלל כבויים.

כאן לעומת זאת הכי נכון היה לנגן פרונטלית בשביל לא לזרוק רחוק מידי לקיבוצים. זה חזק מאוד, אבל הזריקה היא לא יותר מ-150 מטר.

 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
נמר.

תודה על התגובה הארוכה.

רמקול קדמי אינו מהווה כתחליף לסאב בשמע רב ערוצי קולנוע ביתי.
מכוון שרצועת השמע בסרט מנותבת אך ורק לתדר LFE המופרד משאר הרמקולים.
ברגע שמגדירים את הרסיבר ללא סאב. תדרי ה-LFE משתרבבים ברמקולים הקדמיים מה שיוצר בסופו של דבר "סלט" במכלול האירועים הנרחב המתרחשים בסרט, מה שמוביל לחוסר דיוק והפרדה נכונה.

יצא לי לשמוע רמקולים מדהימים, פוקאל גראנד אוטופיה בעלות של 700 אלף שקלים משודכים למערכת שמע רב ערוצית, עם, ובלי סאב.

הסאב ששודך להם התעלה בגודלו מעל יחידות הוופר ברמקולי הפוקל בעלי וופר תחתון בקוטר 16 אינצ'.
עם כל הכבוד ליצירות האמונות הללו מבית פוקאל, ויש להם המון כבוד. הקולנוע נשמע פחות טוב ללא הסאב, וזה אומר שסאב וופר הוא חלק בלתי נפרד ממערכת קולנוע ביתי.

(וכאן הרגע לחדד את הסוגיה) סאב קטן מימדים הפועל במקביל מול רמקולים הגדולים ממנו משמעותית, פשוט לא קיים, במילה פשוטה נעלם! אך זה עדין לא מהווה תירוץ לויתור על יחידת סאבוופר.

מה הכוונה סלט?
מה הכוונה חוסר דיוק והפרדה נכונה?

מי קובע אם ההפרדה "נכונה", אתה היית חלק מהאנשים שמופקדים על המיקס?

למה אתה חושב שרסיבר /פרוססור לא מסוגלים לעשות את זה כמו שצריך, אבל הם כן מסוגלים לבצע פאנטום סנטר?

למה שם אין סלט?

רן
 

איציק ירקוני

צוות האתר
צוות האתר
הודעות
4,102
מעורבות
1,044
נקודות
113
מה הכוונה סלט?
מה הכוונה חוסר דיוק והפרדה נכונה?

מי קובע אם ההפרדה "נכונה", אתה היית חלק מהאנשים שמופקדים על המיקס?

למה אתה חושב שרסיבר /פרוססור לא מסוגלים לעשות את זה כמו שצריך, אבל הם כן מסוגלים לבצע פאנטום סנטר?

למה שם אין סלט?

רן

רן.
אתה רציני או שאתה מיתמם?

תדר נמוך בסרט פועל בין 20-40Hz ולפעמים גם פחות מזה מיועד לפעול בתחום שרמקולי חזית אינם פועלים בתחום תדרים זה, ובחלק גדול מהמקרים רחוקים מזה, כשהתדרים הנמוכים הללו מתערבבים בתוך רמוקלי החזית, התדר הנמוך משתלט ופוגע בתחום המיד היי, ובכך גורמים לחוסר דיוק והפרדה נכונה, בקיצור "סלט" "סלט מטבוחה"

רמקול סנטר אינו פועל בתחום התחתון, תדרי המיד שלו מועברים לרמקולי החזית שכוללים תדרי מיד היי, ובכך הם משתלבים ביתר קלות, ראוי לציין לא בכל המקרים, תלוי בסוג הרמקולים.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
זה רציני מה שאתה כותב?

אני תוהה לגבי ההבנה שלך איך באס פועל ואיך באס מנותב בין הרמקולים ומה זה בכלל Bass Management ו Bass Routing, פעולות שהרסיבר שלך לא מסוגל לעשות ולכן אתה מדבר מחוסר נסיון.

ככל שהמערכת מכוילת, ואני לא מדבר על כיול שמבוצע על ידי משהו מצ'וקמק, לא משנה למערכת מאיפה מגיעה האינפורמציה, מה זה משנה לקדמיים אם יש להם תדרים נמוכים המיועדים להם, או יש כאן סוג של Routing ממקור אחר, כדוגמת סראונדים, או סאבוופר , או מה שלא יהיה?

הקדמיים שלי מנגנים אינפורמציה שמיועדת בכלל לאחוריים, בתדרים מאוד נמוכים, הרי כל פרוססור רציני מבצע Routing מהסוג הזה, אז... נוצר סלט?

בחיים שלי לא שמעתי על תיאוריה כזאת.

היות והמערכת מכוילת, היא תדע להתמודד עם אותם תדרים, ללא קשר למקור שלהם ואיפה הם נועדו לנגן.

אני משתמש בטכניקה מורכבת הנקראת Bass Spaciousness בה תדרי הבאס הנמוכים, מנוגנים במקביל על ידי 2 אלמנטים של באס, קרי רמקולים קדמיים וסאב וופר, מערכת מכוילת ומתוחכמת תדע לבצע את חלוקת האינפורמציה באופן נכון טכנית, והקדמיים ינגנו גם אינפורמציה של 20 הרץ ולא יבוצע שום מיסוך ושום סלט.

ואגב, אותו סלט שאתה מדבר, שוב נובע מחוסר הבנה איך באס מתנהג בחלל, באס מתחת ל 80 הרץ הוא omni directional ולכן אותו מיסוך כביכול יבוצע תמיד, בין אם הבאס ינוגן בתוך הרמקול ובין אם הוא ינוגן מחוץ לרמקול, קרי על ידי סאבוופר.

ושוב. בפעם המי יודע כמה, סאבוופר נחוץ. סאבוופר הכרחי. סאבוופר הוא דרמטי..

אבל הנחיצות שלו לא קשורה לשום סלט, או מניעת סלט, לא בגלל זה הוא נדרש, ולא בגלל זה הוא נחוץ.

רן


ה
 

איציק ירקוני

צוות האתר
צוות האתר
הודעות
4,102
מעורבות
1,044
נקודות
113
זה רציני מה שאתה כותב?

אני תוהה לגבי ההבנה שלך איך באס פועל ואיך באס מנותב בין הרמקולים ומה זה בכלל Bass Management ו Bass Routing, פעולות שהרסיבר שלך לא מסוגל לעשות ולכן אתה מדבר מחוסר נסיון.

ככל שהמערכת מכוילת, ואני לא מדבר על כיול שמבוצע על ידי משהו מצ'וקמק, לא משנה למערכת מאיפה מגיעה האינפורמציה, מה זה משנה לקדמיים אם יש להם תדרים נמוכים המיועדים להם, או יש כאן סוג של Routing ממקור אחר, כדוגמת סראונדים, או סאבוופר , או מה שלא יהיה?

הקדמיים שלי מנגנים אינפורמציה שמיועדת בכלל לאחוריים, בתדרים מאוד נמוכים, הרי כל פרוססור רציני מבצע Routing מהסוג הזה, אז... נוצר סלט?

בחיים שלי לא שמעתי על תיאוריה כזאת.

היות והמערכת מכוילת, היא תדע להתמודד עם אותם תדרים, ללא קשר למקור שלהם ואיפה הם נועדו לנגן.

אני משתמש בטכניקה מורכבת הנקראת Bass Spaciousness בה תדרי הבאס הנמוכים, מנוגנים במקביל על ידי 2 אלמנטים של באס, קרי רמקולים קדמיים וסאב וופר, מערכת מכוילת ומתוחכמת תדע לבצע את חלוקת האינפורמציה באופן נכון טכנית, והקדמיים ינגנו גם אינפורמציה של 20 הרץ ולא יבוצע שום מיסוך ושום סלט.

ואגב, אותו סלט שאתה מדבר, שוב נובע מחוסר הבנה איך באס מתנהג בחלל, באס מתחת ל 80 הרץ הוא omni directional ולכן אותו מיסוך כביכול יבוצע תמיד, בין אם הבאס ינוגן בתוך הרמקול ובין אם הוא ינוגן מחוץ לרמקול, קרי על ידי סאבוופר.

ושוב. בפעם המי יודע כמה, סאבוופר נחוץ. סאבוופר הכרחי. סאבוופר הוא דרמטי..

אבל הנחיצות שלו לא קשורה לשום סלט, או מניעת סלט, לא בגלל זה הוא נדרש, ולא בגלל זה הוא נחוץ.

רן


ה

רן.

אני מאמין שלא שמעת עוד המון דברים בקולנוע ביתי.
בדיוק כפי שפורמט דולבי אטמוס הוא "גימיק" עבורך.

דרך אגב.. חיפשתי בכל הרשת את המונח "בלחיצת כפתור" זוכר? דולבי אטמוס.
לא מצאתי!
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
אתה פשוט יכול להגיד שהדיון הפך להיות מורכב מדיי והחלטת לפרוש.


רן
 

איציק ירקוני

צוות האתר
צוות האתר
הודעות
4,102
מעורבות
1,044
נקודות
113
אתה פשוט יכול להגיד שהדיון הפך להיות מורכב מדיי והחלטת לפרוש.


רן

לא מורכב בכלל.
אתה מנסה להפוך אותו למורכב
את האמת.. לא מבין למה אתה לא עונה לגבי לחיצת הכפתור.. ומשמעותה.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
אני מציע שנעצור איציק, לטובת תקציר מנהלים, כי מרוב בלבול, כנראה השעה המאוחרת, אתה עושה סלט מהשירשורים.

אז ככה, תהיה קשוב:

1. אתה נכנסת בכוונת מכוון לשירשור, שעסק בביקורת של קולגה שלך, כתב, כמוך, בצוות הכותבים של האתר, על מוצר מסוים, מתוך מטרה ברורה לחרב לו את השרשור.

חלק יקראו לזה בושה וחרפה, חלק ישתמשו בביטויים הרבה יותר חריפים.

2. המניעים שלך לא ברורים ובאופן אישי זה לא ממש מעניין אותי.

הסיבה לפיה אני נכנסתי לשירשור, לא הייתה במטרה לשמור, או להגן על תמיר, אותו אני לא מכיר, אלא כדיי להבהיר שאתה כותב שטויות, הנובעות מחוסר הבנה, כל זאת בעדינות רבה וסבלנות רבה.

3. לצערי, אי אפשר היה לקיים דיון מועיל, היות וצד אחד בחר להסביר, לבאר ולשים את הדברים בקונטקסט הנכון, כל זאת באריכות רבה, בזמן שהוא נכנס לעומקם של הדברים ומשתמש בהרבה דוגמאות...

...והצד השני, הגיב במשפטים קצרים, לא קשורים לנושא, לא קשורים לחומר, מנותקים מהדיון, אבל מלווים בסיסמאות קצרות שבסופן יש המון סימני קריאה, ושימוש תכוף במילים "ספקטקולרי" ו-"פנומנלי".

4. כך שבסופו של יום, נותרנו עם בחור שעמל, טרח, השקיע והעלה כתבה, הכל כדיי שכתב אחר, באותו אתר, ינסה לחרב לו אותה בכל הכח, כל זאת באמצעות אוסף משפטים המנותקים מהמציאות, המעידים על חוסר הבנה בסיסית בחומר, סתם רצון להרוס, מתוך רצון להרוס.

אז אני אסיים את התקציר הארוך הזה בהמלצה:

בפעם הבאה שאתה מחליט לחרב שירשורים בצורה כל כך גסה, לפחות תהיה מצויד עם ידע והבנה של הנושא, כי שימוש בהמון סימני קריאה, או שימוש חוזר במילה "פנומנלי", לא יקדמו אותך למטרה הזאת.

ולשם כך, ראוי שתנצל את הזמן למשהו מועיל ולימודי, תקח לידיים מיקרופון, תפתח את האינטרנט, תלמד ותשקיע אנרגיה בלימוד REW ותתחיל למדוד, להתנסות ובעיקר לקרוא, הכל על מנת להבין מה זה בכלל המושג הזה שנקרא באס ולהגיע לבד למסקנות, בכל הקשור ל...

סלט שיש לך בסאונד.

רן
 

איציק ירקוני

צוות האתר
צוות האתר
הודעות
4,102
מעורבות
1,044
נקודות
113
אני מציע שנעצור איציק, לטובת תקציר מנהלים, כי מרוב בלבול, כנראה השעה המאוחרת, אתה עושה סלט מהשירשורים.

אז ככה, תהיה קשוב:

1. אתה נכנסת בכוונת מכוון לשירשור, שעסק בביקורת של קולגה שלך, כתב, כמוך, בצוות הכותבים של האתר, על מוצר מסוים, מתוך מטרה ברורה לחרב לו את השרשור.

חלק יקראו לזה בושה וחרפה, חלק ישתמשו בביטויים הרבה יותר חריפים.

2. המניעים שלך לא ברורים ובאופן אישי זה לא ממש מעניין אותי.

הסיבה לפיה אני נכנסתי לשירשור, לא הייתה במטרה לשמור, או להגן על תמיר, אותו אני לא מכיר, אלא כדיי להבהיר שאתה כותב שטויות, הנובעות מחוסר הבנה, כל זאת בעדינות רבה וסבלנות רבה.

3. לצערי, אי אפשר היה לקיים דיון מועיל, היות וצד אחד בחר להסביר, לבאר ולשים את הדברים בקונטקסט הנכון, כל זאת באריכות רבה, בזמן שהוא נכנס לעומקם של הדברים ומשתמש בהרבה דוגמאות...

...והצד השני, הגיב במשפטים קצרים, לא קשורים לנושא, לא קשורים לחומר, מנותקים מהדיון, אבל מלווים בסיסמאות קצרות שבסופן יש המון סימני קריאה, ושימוש תכוף במילים "ספקטקולרי" ו-"פנומנלי".

4. כך שבסופו של יום, נותרנו עם בחור שעמל, טרח, השקיע והעלה כתבה, הכל כדיי שכתב אחר, באותו אתר, ינסה לחרב לו אותה בכל הכח, כל זאת באמצעות אוסף משפטים המנותקים מהמציאות, המעידים על חוסר הבנה בסיסית בחומר, סתם רצון להרוס, מתוך רצון להרוס.

אז אני אסיים את התקציר הארוך הזה בהמלצה:

בפעם הבאה שאתה מחליט לחרב שירשורים בצורה כל כך גסה, לפחות תהיה מצויד עם ידע והבנה של הנושא, כי שימוש בהמון סימני קריאה, או שימוש חוזר במילה "פנומנלי", לא יקדמו אותך למטרה הזאת.

ולשם כך, ראוי שתנצל את הזמן למשהו מועיל ולימודי, תקח לידיים מיקרופון, תפתח את האינטרנט, תלמד ותשקיע אנרגיה בלימוד REW ותתחיל למדוד, להתנסות ובעיקר לקרוא, הכל על מנת להבין מה זה בכלל המושג הזה שנקרא באס ולהגיע לבד למסקנות, בכל הקשור ל...

סלט שיש לך בסאונד.

רן

רו.

תשאיר את ההמלצות שלך לעצמך
ותתחיל לחפור ברשת על פורמט דולבי אטמוס.
אולי בסוף תגיע לתובנה שהוא אינו "גימיק"
ושוב.. עדין ממתין לענין "לחיצת הכפתור"
אולי נצליח להשכיל?
 

ליאור

חבר משקיען
הודעות
636
מעורבות
409
נקודות
63
סאב וופר של ק"ב, מעבר לשטח הממברנה מגיע עם מגבר יעודי ( 500, 1000, 2000 וואט לערוץ..).
"רק" לנתב את ערוצי הסאב, לרמקולים הקדמיים, כנראה יבטיח שהרמקול ינסה לנגנם, ואף יצליח באופן כלשהו, אך הם ידחפו עם כעשירית מהכח האופטימלי.
כל זאת כמובן תלוי בנצילות, בגודל חדר האזנה, טיפול אקוסטי וכו..
אבל! גם בסלון "ישראלי ממוצע" , נאמר 8 על 5 מטר, יש משמעות רבה (מאוד) לעוצמת הגברת ערוצי ה SW בסרטים.
בל נשכח שהאנרגיה שהרסיבר "ישקיע" בהגברת מידע ב SW "תיגזל" מהסנטר ושאר הרמקולים (עדיין, יש שם ספק כח אחד בד"כ).
 

tzachi1980

חבר אתר
הודעות
12
מעורבות
1
נקודות
3
קראתי בעיון את הסקירה והיא בהחלט מקצועית ומקיפה (ונעזוב לרגע את הפולמוס סביב הסאב).
לטעמי יכולת להקדיש מספר שורות להשוואה בין האנת'ם 1140 לבין הדנון (בכל זאת את שניהם סיקרת).
למעט מערכת הכיול העדיפה של האנת'ם ניתן להבין מהסקירות שהדנון עדיף היות והוא תומך בטכנולוגיה עדכנית יותר מהאנת'ם ובעלות של 20$ ניתן לכייל את הדנון בצורה קצת יותר מקצועית מזו הקיימת בגירסת הבסיס.
כאחד שעתיד להתחדש ברסיבר על, בעתיד הנראה לעין, יצאתי מבולבל... האר נא את עיניי.
 

Tamir Ivan

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
862
מעורבות
205
נקודות
43
קראתי בעיון את הסקירה והיא בהחלט מקצועית ומקיפה (ונעזוב לרגע את הפולמוס סביב הסאב).
לטעמי יכולת להקדיש מספר שורות להשוואה בין האנת'ם 1140 לבין הדנון (בכל זאת את שניהם סיקרת).
למעט מערכת הכיול העדיפה של האנת'ם ניתן להבין מהסקירות שהדנון עדיף היות והוא תומך בטכנולוגיה עדכנית יותר מהאנת'ם ובעלות של 20$ ניתן לכייל את הדנון בצורה קצת יותר מקצועית מזו הקיימת בגירסת הבסיס.
כאחד שעתיד להתחדש ברסיבר על, בעתיד הנראה לעין, יצאתי מבולבל... האר נא את עיניי.
הי צחי,
תודה על המשוב.
כדאי שנפתח בתיאום ציפיות: כשאני סוקר מוצר, אני מתמקד בכתיבה רק בו.
הסקירה מבחינתי לא נועדה להוות הזדמנות להשוות ראש בראש מול מוצרים שסקרתי בעבר. אני מתייחס לנוכחות המתחרים בסיכום, אולם לא בהיבט פרטני של ראש בראש, כמו שאני מבין מתשובתך שציפית שאעשה.

מכיוון שההשוואה ביניהם מתבקשת, לאור העובדה שחלק מהשחקנים כדוגמת אונקיו ופיוניר נעלמו מהזירה, ולכך יש מקום להבנתי בשירשור שלאחר הסקירה.

לשאלתך, אני מוצא את היתרון של הדנון 8500HA מול האנתם 1140 במגוון תחומים שכוללים יותר ערוצי הגברה (13 לעומת 11), יותר RMS לערוץ, יותר אזורי חלוקה של הערוצים (zones), יותר עוזרות קוליות (אלקסה), HDMI בתקן מתקדם יותר (2.1 לעומת 2.0b), יותר כניסות HDMI (8 לעומת 7), תמיכה ב- 8K לעומת 4K באנתם, HDR10+ וכו'.

מערכת הכיול של הדנון אמנם ותיקה יותר מזו של האנתם, אבל במבחן התוצאה לא בטוח שהיא פחות טובה. דווקא מערכת כיול ותיקה שמוכרת כ"כ כדוגמת אודיסי, כוללת כ"כ הרבה מידע ברשת עם מדריכים מקצועיים שכוללים מה כדאי לסמן כדי לשפר ניואנסים מסויימים ומה לא לסמן. קיימות גם אפליקציות צד ג' לאודיסי כדוגמת Ratbuddyssey שמסוגלות לשפר את גמישות בעדכון גרפים ותיקונם.

ואחרי כל זה, בשורה התחתונה מה שחשוב ביותר זה הסאונד. וכאן זה כבר שאלה של טעם אישי. לא לחינם יש שיאהבו יותר את אנתם, ואחרים את דנון. האוזנים שלנו שומעות אחרת, ולכן יתכן מאד שהטעם המוסיקלי שלנו אחר. לפיכך לדעתי אין מנוס מהתרשמות אישית שלך לפני הרכישה.
מכיוון שמערך הרמקולים בסקירה של האנתם לזו של הדנון היה שונה, (התחלפו הקידמיים ונוספו front wide) קצת מורכב מבחינתי להשוות מהזיכרון.

תוכל לשתף על מערך הרמקולים שלך ועל החלל?

תמיר
 

tzachi1980

חבר אתר
הודעות
12
מעורבות
1
נקודות
3
הי צחי,
תודה על המשוב.
כדאי שנפתח בתיאום ציפיות: כשאני סוקר מוצר, אני מתמקד בכתיבה רק בו.
הסקירה מבחינתי לא נועדה להוות הזדמנות להשוות ראש בראש מול מוצרים שסקרתי בעבר. אני מתייחס לנוכחות המתחרים בסיכום, אולם לא בהיבט פרטני של ראש בראש, כמו שאני מבין מתשובתך שציפית שאעשה.

מכיוון שההשוואה ביניהם מתבקשת, לאור העובדה שחלק מהשחקנים כדוגמת אונקיו ופיוניר נעלמו מהזירה, ולכך יש מקום להבנתי בשירשור שלאחר הסקירה.

לשאלתך, אני מוצא את היתרון של הדנון 8500HA מול האנתם 1140 במגוון תחומים שכוללים יותר ערוצי הגברה (13 לעומת 11), יותר RMS לערוץ, יותר אזורי חלוקה של הערוצים (zones), יותר עוזרות קוליות (אלקסה), HDMI בתקן מתקדם יותר (2.1 לעומת 2.0b), יותר כניסות HDMI (8 לעומת 7), תמיכה ב- 8K לעומת 4K באנתם, HDR10+ וכו'.

מערכת הכיול של הדנון אמנם ותיקה יותר מזו של האנתם, אבל במבחן התוצאה לא בטוח שהיא פחות טובה. דווקא מערכת כיול ותיקה שמוכרת כ"כ כדוגמת אודיסי, כוללת כ"כ הרבה מידע ברשת עם מדריכים מקצועיים שכוללים מה כדאי לסמן כדי לשפר ניואנסים מסויימים ומה לא לסמן. קיימות גם אפליקציות צד ג' לאודיסי כדוגמת Ratbuddyssey שמסוגלות לשפר את גמישות בעדכון גרפים ותיקונם.

ואחרי כל זה, בשורה התחתונה מה שחשוב ביותר זה הסאונד. וכאן זה כבר שאלה של טעם אישי. לא לחינם יש שיאהבו יותר את אנתם, ואחרים את דנון. האוזנים שלנו שומעות אחרת, ולכן יתכן מאד שהטעם המוסיקלי שלנו אחר. לפיכך לדעתי אין מנוס מהתרשמות אישית שלך לפני הרכישה.
מכיוון שמערך הרמקולים בסקירה של האנתם לזו של הדנון היה שונה, (התחלפו הקידמיים ונוספו front wide) קצת מורכב מבחינתי להשוות מהזיכרון.

תוכל לשתף על מערך הרמקולים שלך ועל החלל?

תמיר
אין חולק על כך שבשורה התחתונה האוזן האנושית היא זו שקובעת ולאו דווקא הנתונים היבשים על הנייר.
היה מעניין לערוך מבחן השוואתי מקיף בין השחקנים שנותרו בזירת הקולנוע הביתי (ימאהה, דנון, אנת'ם, ארקם) מעבר לכמה תגובות בשירשור שלאחר הסקירה.אתה יודע, כבני אדם אנחנו כל הזמן עסוקים בהשוואות, בכל תחום...

החלל שלי הוא 24 מטר רבוע.
מערך הרמקולים:
סנטר: Focal Aria CC 900
קדמיים: Focal Aria 936
סראונד: Polk Audio Owm5
סראונד אחורי: Focal Aria SR 900
ארבעה רמקולים שקועים בתיקרה (צמד קדימה + צמד אחורה): Polk Audio Owm5
סאבוופר: KLIPSCH R-115SW (מתעתד להחליף אותו ב SVS 3000 Micro).
מגבר ק"ב: Denon AVR-X7200WA
הגברה חיצונית לצמד הקדמיים מתבצעת באמצעות Vincent SV237 MK המשמש גם להאזנה בפורמט סטריאו.
את ה Vincent עתיד להחליף ממש בקרוב מגבר

IntegratedYamaha A-S3200 (ביצעתי הזמנה והיות ואין אחד בצבע שחור בארץ אני נאלץ להמתין בסבלנות...).
איך שומעים בכל המערך הזה? אני מבסוט ועד היום כל מי שנכנס אליי הביתה התלהב.



 

Tamir Ivan

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
862
מעורבות
205
נקודות
43
אין חולק על כך שבשורה התחתונה האוזן האנושית היא זו שקובעת ולאו דווקא הנתונים היבשים על הנייר.
היה מעניין לערוך מבחן השוואתי מקיף בין השחקנים שנותרו בזירת הקולנוע הביתי (ימאהה, דנון, אנת'ם, ארקם) מעבר לכמה תגובות בשירשור שלאחר הסקירה.אתה יודע, כבני אדם אנחנו כל הזמן עסוקים בהשוואות, בכל תחום..

הי צחי,
גם אני מאד אוהב השוואות, ולראייה כשקיבלתי את הדנון 8500HA לידי, ביקשתי מאחד היבואנים שיביא את הפרוססור שלו, בשילוב מגבר ייעודי, על מנת שאוכל לשתף את הקוראים בחווית הערך המוסף של פרוססור ק"ב + מגבר רב ערוצי ייעודי, מול רסיבר על. אבל כידוע לך צריך שנים לטנגו, וזה לא הסתייע.
עם זאת, שווה להמתין כי אוטוטו מגיע רסיבר על נוסף לסקירה, אז יש למה לצפות.
תכין את הפופקורן :cool:

הסט שלך נראה עם פוטנציאל מעולה.
תמיר
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור