קשר בין איכות מוצר לבין עלות?


ליאור

חבר משקיען
הודעות
636
מעורבות
409
נקודות
63
<תג של פלצן חננה>

בדיון הנ"ל היו מספר תגובות שניסו לנסח חוק כלכלי ידוע: "חוק התשואה השולית הפוחתת"
Law of diminishing returns.
בגדול החוק אומר שאם ציר ה Y יציין תשואה על השקעה (return ) וציר ה X מציין את כמות ההשקעה ($$$), אזי הגרף הוא לא ליניארי, כלומר הנגזרת (שיפוע) היא לא זהה לכל אורך הגרף, ולמעשה ככל שמתקדמים רחוק יותר על ציר ה X, הערכים על ציר ה Y עולים בקצב איטי יותר, או במילים אחרות, הניגזרת היא קטנה יותר (קרובה יותר ל 0).

השאלה הפתוחה אם כן (לאור הפוסטים בדיון) היא היכן על ציר ה 100K? 20K?) X ) הניגזרת ( קצב השיפור) כבר קרובה ל 0.

החוק הכלכלי אגב תקף, כמובן לא רק באודיו. למבורגיני מורציאלגו LP640 תעלה לכם בערך 250K יורו , פרארי אנזו תעלה 1M יורו (אל תתפסו אותי במילה, על הסנט), אז מה? הפרארי תספק לכם פי 4 יותר הנאה מהלמבו?

<תג של פלצן חננה\>
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
ליאור באיזה מהמכוניות האלו היית רוצה לנהוג - את האמת :)
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
<תג של פלצן חננה>

בדיון הנ"ל היו מספר תגובות שניסו לנסח חוק כלכלי ידוע: "חוק התשואה השולית הפוחתת"
Law of diminishing returns.
בגדול החוק אומר שאם ציר ה Y יציין תשואה על השקעה (return ) וציר ה X מציין את כמות ההשקעה ($$$), אזי הגרף הוא לא ליניארי, כלומר הנגזרת (שיפוע) היא לא זהה לכל אורך הגרף, ולמעשה ככל שמתקדמים רחוק יותר על ציר ה X, הערכים על ציר ה Y עולים בקצב איטי יותר, או במילים אחרות, הניגזרת היא קטנה יותר (קרובה יותר ל 0).

השאלה הפתוחה אם כן (לאור הפוסטים בדיון) היא היכן על ציר ה 100K? 20K?) X ) הניגזרת ( קצב השיפור) כבר קרובה ל 0.

החוק הכלכלי אגב תקף, כמובן לא רק באודיו. למבורגיני מורציאלגו LP640 תעלה לכם בערך 250K יורו , פרארי אנזו תעלה 1M יורו (אל תתפסו אותי במילה, על הסנט), אז מה? הפרארי תספק לכם פי 4 יותר הנאה מהלמבו?

<תג של פלצן חננה\>

חוק התשואה השולית הפוחתת תמיד מזכיר לי את חוק פרטו 80/20 למינוף בעסקים. החוק אומר ש-20% מהלקוחות מכניסים 80% מההכנסות שלך ואילו שאר ה-80% מכניסים רק 20% מההכנסות.
 

ליאור

חבר משקיען
הודעות
636
מעורבות
409
נקודות
63
ליאור באיזה מהמכוניות האלו היית רוצה לנהוג - את האמת :)

למרות שיש לי רכב מדליק למהדרין, הייתי הולך על הפרארי. נראה לי שיהיה לי הכי קל לתרגם אותו להצלחה עם בחורות (אחרי קבלת רשות מאישתי כמובן ;) )
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
בחירה טובה (Y)
הרשות מאישתך - זה עבור לקחת את לה את הפרארי :D
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
למרות שיש לי רכב מדליק למהדרין, הייתי הולך על הפרארי. נראה לי שיהיה לי הכי קל לתרגם אותו להצלחה עם בחורות (אחרי קבלת רשות מאישתי כמובן ;) )


מזל שאני לא צריך רכב מדליק בשביל בחורות.;)
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
חחחחחחחחחחח

אם הרכב המדליק שלך הוא במקרה ג'יפ - אתה מוזמן לבוא איתי קצת לשטח, מבטיח לך שתמיד מוצאים חבר'ה עם חברות שאוהבות להישתולל בדיונות.:)

אני מקווה שאישתך לא גולשת כאן.:מה??????????:


בצחוק בצחוק. {למקרה שהיא כן גולשת} :cool:
 

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
נמר לא התכוונתי שהקוואד יש לו באס , להיפך אין לו . ולא גם אי אפשר לשים לו סאבוופר , כי אפשר למצוא דרייבר דינמי שיכול לעשות תדרים נמוכים ושיהיה מהיר מספיק , כדי לעמוד במהירות של אלקטרוסטאטי טוב .

אלקטרוסטאטי שנותן באס שמתחיל להשמע כבאס , לא יכול לתת מיקרודינמיקה שבשבילה קונים את האלקטרוסטאטי
אז אין ולא יהיה רמקול חלומות אמיתי , וזה לא משנה אם תג המחיר שלו יהיה 100K או 100MIL , פשוט אי אפשר לעשות רמקול שיכול לתת חוויה של מהירות פירוט ומיקרודינמיקה של אלקטרוסטאטי , ושיתן באס כמו רמקול דינמי עם וופר של אפילו 12" (שלא לדבר על 15") . החיים הם פשרה , ואת הפשרות עושים גם עם התקציב . אז אלא אם כן אחד ממכם הוא שייך סעודי או לחילופין בעלים של אי עם מרבצי זהב ויהלומים ונפט בלתי נדלים . כול אחד חייב לדעת שלא משנה כמה כסף הוא ישקיע לקבל רמקול שיעשה הכול הכי טוב אין חיה כזו . ואם צריך להתפשר אז צריך גם להחליט מה ה LIMIT של כול אחד .
לך מחיר של 20-30K$ הוא הLIMIT לי גם 5K נראה כבר יותר מידי . ולכן הקשר הזה חייב להיות סובייקטיבי ביותר .
מה שכן , חייבים לזכור שחלק גדול מהמערכות היקרות ביותר לא נקנות, לשם מוסיקה אלא לשם שופו א נאס . ואז באמת השמיים הם הגבול
 

ליאור

חבר משקיען
הודעות
636
מעורבות
409
נקודות
63
חחחחחחחחחחח

אם הרכב המדליק שלך הוא במקרה ג'יפ - אתה מוזמן לבוא איתי קצת לשטח, מבטיח לך שתמיד מוצאים חבר'ה עם חברות שאוהבות להישתולל בדיונות.:)

אני מקווה שאישתך לא גולשת כאן.:מה??????????:


בצחוק בצחוק. {למקרה שהיא כן גולשת} :cool:

לא .. לא ג'יפ. אלא...

אישתי בפורום אודיו ..... זה יקרה מייד אחרי שאחמנינאג'אד יבוא איתי לסביח אצל עובד.
כשהודעתי לה שקניתי רמקולים, מה היא שאלה? כמובן ... באיזה צבע? למחרת מה אני רואה? יש לי עציץ חדש על רמקול ימין.. נו שויין , אף אחד לא מושלם (לפחות היא כוסית פצצות:cool:).
 

aloni

חבר משקיען
הודעות
803
מעורבות
0
נקודות
0
אז היית שם תמונה שלה במקום הרכב הצ'יקמוק הזה... ;)
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
דנה יודעת שביום שיהיה עציץ על הרמקול שלי היא ממשיכה את הלילה בין שלל עציצים בגינה.
וזה מחזיר אותנו לעלות מול תועלת.

כמה תועלת מביאה משקולת של 3 קילו לרמקול, ואני אענה ששמתי משקולת על הרמקול הקודם שלי {פוקל} ואכן הבס היה אדוק יותר והבמה הפכה למסודרת מתמיד, אך הבעיה הייתה שהמשקולת נפלה מהבסים וזה היה נראה ממש לא אסטטי על הרמקול.

למדתי שרמקולים כבדים יותר ברוב המקרים פחות קופסתיים, אז עץ עולה כסף שמייקר את המחיר וכך העלות מול תועלת גוברת.

הבעיה עם עלות תועלת היא לא קטנה.

מה התועלת שרמקול יקר ייתן לך אם אתה זקוק בשבילו להגברה יקרה גם כן? אני חושב שהוא הופך להיות למטרד בשלב כזה אם אינך מוכן להשקעה, לכן בהרבה מיקרים רמקולים במחירים שפויים {10K} אמורים לתת עלות תועלת גבוהה יותר מהרמקול שלי נניח שגם עולה יקר וגם דורש הגברה יקרה. לכן הרמקול המפונק פחות הוא בעל עלות תועלת טובה יותר.

הדיון הזה הוא יותר על אג'נדות שאני בטוח שאף אודיופיל אינו מייסם באופן עיקבי, כולנו מחפשים את העיצוב, המותג , השקעה של אלפי שקלים בשביל עוד כמה אחוזים בודדים. עלות מול תועלת הוא מושג שיכול להתאים למכונת כביסה, מדיח, נרגילה. אבל לא נראה לי שחובבי הסטריאו באמת מתייחסים למושג הזה.
 

tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
לדעתי ישנה כאן טעות בסיסית בהתיחסות
רמקול גדול מאותה חברה ומאותה סדרה של יצרן מסויים זה לא אומר שהוא יותר טוב, זה אומר שהוא מתאים לחלל יותר גדול.
רכיבים ברמה סופנית ישנם ברמקולים ברמת מחיר של 20000 שח לדוגמה באיגלוודסטון יש טויטר דינאודיו (איזוסטר ) ומיד של מורל וההבדל ביין הדגם שעולה 16000 לדגמים הגדולים (שהמחיר שלהם גדל בטור אנדסי)זה היחולת ליצר נפח בס לחללים גדולים יותר, העם המורל אוקטב טוב יותר מהאוקטווין ?
כך גם עם הוילסונים והוואנשוויקטים ...... יחול להיות שווילסון מדפי יהיה טוב יותר לחדר קטן מאשר המפלצות שעולות מאות אלפים עז מה יותר איכותי!
לדעתי ההבדלים עוד יותר מינוריים ברכיבים החשמליים : הגברה נגנים...רוב האנשים מתבלבלים ביין הבדליי אופי להבדלי ברמה.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,098
מעורבות
3,096
נקודות
113
האם מישהו יודע האם גם בשנות השישים והשיבעים היו כול כך הרבה מוצרי יוקרה בתחום?

לדעתי אם השנים חלה הגזמה פראית בכול הקשור למחירי מוצרי צריכה וזאת בגלל השפעת השפע בעולם המערבי.
רמקול במחיר של רכב פאר, הרי במחיר של האלכסנדריה ודומיו אפשר לרכוש BMW 7 או איזה MERC S Class ולדעתי האישית ההשקעה בתיכנון, עלות החומרים והטכנולוגיה של הרכבים המוזכרים יקרה לאין ארוך מכול רמקול.

כאן נשאלת השאלה אז למה לשלם כול כך הרבה עבור מוצר שמלכתחילה לא היה צריך להגיע למחיר המופרז בוא הוא נמכר, התשובה היא כי יש כאלה שיכולים.

רובנו מודעים שתמחור רכיבים רבים פשוט לא מציאותי הן מבחינת חישוב כול רכיבי העלויות השונות.
 

aviv007

אוהב את התחום
הודעות
341
מעורבות
88
נקודות
28
האם מישהו יודע האם גם בשנות השישים והשיבעים היו כול כך הרבה מוצרי יוקרה בתחום?

לדעתי אם השנים חלה הגזמה פראית בכול הקשור למחירי מוצרי צריכה וזאת בגלל השפעת השפע בעולם המערבי.
רמקול במחיר של רכב פאר, הרי במחיר של האלכסנדריה ודומיו אפשר לרכוש BMW 7 או איזה MERC S Class ולדעתי האישית ההשקעה בתיכנון, עלות החומרים והטכנולוגיה של הרכבים המוזכרים יקרה לאין ארוך מכול רמקול.

כאן נשאלת השאלה אז למה לשלם כול כך הרבה עבור מוצר שמלכתחילה לא היה צריך להגיע למחיר המופרז בוא הוא נמכר, התשובה היא כי יש כאלה שיכולים.

רובנו מודעים שתמחור רכיבים רבים פשוט לא מציאותי הן מבחינת חישוב כול רכיבי העלויות השונות.
(Y)
מסכים עם כל מילה עם הסתייגות קלה-פס הייצור של BMW או מרצדס גדול לאין שיעור ביחס לזה של האלכסנדריה ,מה שכמובן מוזיל את עלויות הייצור שלהן !כמובן,אין שום סיבה לתימחור הסופר מופרז ,מעבר למה שכבר ציינת-ישנם כאלו שישלמו את המחיר....:כועס:
 

נערך לאחרונה ב:

Vandoren

אוהב את התחום
הודעות
233
מעורבות
0
נקודות
0
רק מכונית אחת

מזרטי. יצירת מופת. לא צריך מערכת אודיו למכונית כזו. רק להקשיב למנוע (700 כ"ס)...
 

תמונות מצורפות

  • maserati-birdcage.jpg
    maserati-birdcage.jpg
    KB 28.5 · צפיות: 359

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
האם מישהו יודע האם גם בשנות השישים והשיבעים היו כול כך הרבה מוצרי יוקרה בתחום?

לדעתי אם השנים חלה הגזמה פראית בכול הקשור למחירי מוצרי צריכה וזאת בגלל השפעת השפע בעולם המערבי.
רמקול במחיר של רכב פאר, הרי במחיר של האלכסנדריה ודומיו אפשר לרכוש BMW 7 או איזה MERC S Class ולדעתי האישית ההשקעה בתיכנון, עלות החומרים והטכנולוגיה של הרכבים המוזכרים יקרה לאין ארוך מכול רמקול.

כאן נשאלת השאלה אז למה לשלם כול כך הרבה עבור מוצר שמלכתחילה לא היה צריך להגיע למחיר המופרז בוא הוא נמכר, התשובה היא כי יש כאלה שיכולים.

רובנו מודעים שתמחור רכיבים רבים פשוט לא מציאותי הן מבחינת חישוב כול רכיבי העלויות השונות.
אתה צודק בהחלט . יש גם עוד נקודה , הבדלי ההכנסות בעולם הולכים וגדלים , כי רמת ההוצאות הכללית הולכת וגדילה , וזה לא משנה אם זה מזון/דיור/רפואה כול אלו עולים וינסקו בעתיד הנראה לעיין במהירות די גדולה , מאידך לרוב האנשים , אין את היכולת להגביר את ההכנסה כך שתספיק להם לשמור על רמת החיים . ואלו שיכולים , הם בד"כ מגבירים את רמת ההכנסה יותר מעליית המחירים (הם רוכבים על הסיבות לעליית המחירים ). אני לא רוצה להכנס כאן לנושאים כלכליים , אבל המגמה כבר נראית לעיין והיא תמשיך .
מה שזה אומר ליצרנים , זה שאו שהם יעלו את מחירי המוצרים כדי ל"קרוץ" למתעשרים החדשים (שיחשבו שזה היי אנד ), או שהם יראו איך השוק שלהם יורד . אז אם אני יכול לגבות יותר ולראות שוק במגמת עליה או להשאר ברמת מחירים סבירה ולדעת שמגמת השוק נגדי , כול יועץ כלכלי יגיד להנהלת החברה ללכת על מיצוב מחיר יותר גבוה .
אז אם היום אתןם חושבים שהמחירים מופרזים , אני מציע לכם לשמור איך שהוא את התרד' הזה , ולחזור אליו בעוד כמה שנים . אתם עלולים לקבל אז הלם
 

KOOKE

חבר משקיען
הודעות
1,062
מעורבות
0
נקודות
0
לדעתי אין כזה דבר "יחס עלות תועלת" כשמדובר בתחביב כה סובייקטיבי כמו אודיופיליה...

שלמה
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,098
מעורבות
3,096
נקודות
113
לדעתי אין כזה דבר "יחס עלות תועלת" כשמדובר בתחביב כה סובייקטיבי כמו אודיופיליה...

שלמה

KOOKE

כבר לא מדובר רק ביחס עלות לתועלת מדובר בהיגיון בריא, בו נאמר שאני מכיר מקרוב מספר אנשים שיכלו להרשות לעצמם לרכוש זוג אלסנדריה (יסלח לי תומר שאני נטפל לרמקול הזה - אני פשוט לוקח אותו כדוגמא) חדש בכול חודש בלי למצמץ - גם אלו שאוהבים מוסיקה לא יוציאו כזה סכום על רמקולים מישום שזה נראה להם מוגזם בעליל וזאת למרות שהם יכולים להרשות זאת לעצמם.

אין ולא יהיה רכיב אודיו ששוה 100K + ידידי בשום מוצר אודיו לא מושקעים שעות תכנון, עבודה חומר וטכנולוגיה שעולה ליצר אפילו פיאט פונטו (סתם רכב זול שעלה לי בראש) או אפילו CPU כן כמו זה שנימצא אצלך במחשב.
כול העיניין הוא תדמית ומיצוב.

דווקא היום קראתי במעריב כתבה מעניינת על נעלי ספורט, מסתבר ממחקר שנערך בבריטניה שדווקא נעלי ספורט זולות ובמחיר בינוני (300- 450 ש"ח) טובות יותר ומגינות יותר על הרגליים מנעלי ספורט יקרות (615 ש"ח וצפונה) - מה תאמר על זה, לא תמיד יקר יותר הוא טוב יותר.
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
נכון

לדעתי אין כזה דבר "יחס עלות תועלת" כשמדובר בתחביב כה סובייקטיבי כמו אודיופיליה...

שלמה
וגם השימוש במושג הזה -מבוצע על ידי כאילו שכנראה לא מבינים לעומק את משמעותו.

יחס עלות תועלת הוא יחס מספרי עם תוצאה מספרית.מישהו שבוחר להשתמש במושג זה , על מנת שנבין , ייציין נא באילו ערכים נמדד התועלת.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור