קשר בין איכות מוצר לבין עלות?


אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
תמעו ההבדלים לדעתי בעיקר במחירי ה 20-30 שקל כבר הוא ביכולת של למלא חלל גדול.
למשל ניקח דוגמא סטנדמאונטר שאני מאוד מאוד אוהב , שזה הדאלי גראנד קופה.
רמקול בעל איכות מדהימה, שמעטים מתקרבים אליו בתחום הזה, אבל, בחדר מעל 4x4 הוא הולך לאיבוד.

עכשיו עוד שאלה.
הרי יש לנו פה גם עניין של ציוד נוסף. למשל בתחום ה 100k , יש לנו את הbeolab5, רמקול משובח מאוד, לדעתי מהטובים שיש בעולם. אבל הוא כבר מוגבר.
האם אנחנו מכניסים אותו מטה או מעלה?

איפה ממצבים כזה דבר?

הדוגמא של הפיטון מושלמת. זה רכב טוב מרוב אלו שהוזכרו מעליו. בעל יותר פיצ'רים ולפי מה שהבנתי הרבה יותר אמין.
אבל את עשירי הארץ נראה בזה או במרצדס או פ.מ.וו?

עכשיו השאלה שלנו היא האם למחירי על יש הצדקה? האם 80k$ שווים את הווילסון אודיו?
או ה 120k$ לאלכסנדריה?
האם האיכות שלהם טובה למשל מרמקול כמו הפרפורמנס 6 של Ms? או למשל יותר מהדאלי מגה ליין?
איך אנו עושים את ההשוואה פה?

בקיצור יש לנו פה הרבה בעיות בהגדרה, ויצירת רף מחיר היא בעייתית מאוד בתחום.
 

aloni

חבר משקיען
הודעות
803
מעורבות
0
נקודות
0
במילים אחרות.
בין 20K שקל ל-20Kדולר ההבדל יכול להיות שמיים וארץ.
אך בין 20K דולר ל-30K דולר אתה עדיין מקבל שני מוצרים ברמה גבוהה וההבדלים בניהם יהיו הרבה יותר קטנים.
(y)

נכון, אבל אפשר להגיד אותו דבר גם על ההבדל בין 1K ל 5K ובין 5K ל- 9K.

לא הבנתי למה דווקא 20K (הכל בדולר) הוא דווקא הגבול שהחלטת עליו.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
ככל שתעלה בתקציב ההבדלים יהיו קטנים יותר.
לכן בין רמקול של 1k לרמקול של 5k יהיה הבדל משמעותי.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
תשמע רמקול של 1k זה רמת כניסה הכי מינימלית.
רמקול של 5k מתחלק בין:
כמו בצבא 3 דברים.
1- חברות היי אנד, שאצלן 5k רמת כניסה מינימלית.
2-חברות מיד אנד שאצלן 5k זהו רמקול ברמת בינוני.
3-חברות רגילות שלא מתמחות במשהו מיוחד שאצלן זהו או רמה גבוהה או בינוני גבוהה.
 

aloni

חבר משקיען
הודעות
803
מעורבות
0
נקודות
0
ככל שתעלה בתקציב ההבדלים יהיו קטנים יותר.
לכן בין רמקול של 1k לרמקול של 5k יהיה הבדל משמעותי.

לא הבנתי, מה עישנת?

זה בדיוק מה שאמרתי, לכן לא הבנתי למה אתה עוצר דווקא ב- 20K ולא ב- 5K או 10K או 17K או 30K או 100K.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
שוב אלוני.

אני אומר שממחיר מסויים ההבדלים הופכים לקטנים יותר.
דהיינו.
רמקול של 1k יהיה הרבה פחות איכותי מרמקול של 10k אבל רמקול של 100k דולר לא יהיה הרבה יותר טוב מרמקול של 30k דולר. שניהם יהיו מפורטים, מחומרים איכותיים, מבית טוב, ממותגים וכ"ו. ההבדלים יהיו בניואנסים קטנים.
 

aloni

חבר משקיען
הודעות
803
מעורבות
0
נקודות
0
בסדר, ברור.

אבל למה דווקא 20k? למה עד 20k זה לא בזבוז ומעבר לזה זה כן?
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
שוב אלוני.

אני אומר שממחיר מסויים ההבדלים הופכים לקטנים יותר.
דהיינו.
רמקול של 1k יהיה הרבה פחות איכותי מרמקול של 10k אבל רמקול של 100k דולר לא יהיה הרבה יותר טוב מרמקול של 30k דולר. שניהם יהיו מפורטים, מחומרים איכותיים, מבית טוב, ממותגים וכ"ו. ההבדלים יהיו בניואנסים קטנים.


אני לא חושב ככה. זה מאוד תלוי ברמקול.
אני למשל עשיתי בזמנו את ההשוואה בין הדיאודיו הגבוהה לבין הווילסון שיש באודיונוט.
ההבדלים הם בערך כאלו.
וההבדל הוא שמיים וארץ אין בכלל השוואה.

למשל ניקח רמקול מעולה סה"כ שעולה 8K$ ה 802 של BNW , ונשווה לרמקול שעולה 4000$ הפרפורמה 32 של REVEL .

ההבדלים כ"כ מינורים ודעתי האישית (נכון לא היה מבחן הוגן צודקים) שהREVEL יותר טוב.
אז הנה דוגמא למשהו הפוך. רמקול שעולה חצי שנשמע הרבה יותר טוב, יותר מפורט , ומילא חדר בצורה טובה יותר.

אני חושב שאי אפשר בכלל לעשות את הדיון הזה ברמות המחיר האלו.
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
תומר,

מדובר בעניין מאוד אשי, כלומר יש כאלו שעבורם רמקול ב 5K שקלים מוציא סאונד זהה לרמקול ב 100K$
הם לא מרגישים בהבדל.
חוץ מזה לכול אחד מאיתנו יש נקודה בא הוא מרגיש שמעבר לנקודה זו לא יקבל תמורה נאותה לכספו, שוב לאחד זה יכול להסתכם באלפי שקלים בודדם בעוד אצל אחרים לא תהיה בעיה להוציא מליון שקל ויותר עבור רכיב אודיו.
אצלי לדוגמא הסף הפסיכולוגי לא ייתן לי להוציא יותר מ 40K ש"ח על רכיב אודיו, אני יודע שבסכום הזה אני מקבל 95 אחוז מהביצועים של רכיבים שעולים מאות מונים מהסכום בוא נקבתי, מבחינתי מעבר לנקודת מחיר זו כבר לא מדובר בביצועי אודיו כמו במיתוג ומיצוב.

אתה צודק, אכן התחושה היא סובייקטיבית ואישית.
לכן אני שואל כל אחד מה הרף שלו, בהתייחס לרמקולים היקרים ביותר שהוא שמע.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
עכשיו שאלה טובה יותר:)
אני מחלק לשני סוגים.
רמקול שאני צריך לבנות בשבילו בית מיוחד (לדוגמא אוואנגארד דואו , או ווילסון Maxx).
רמקול שאני צריך רק כסף בשבילו.
מבחינתי 100k שקלים זה לדעתי רף אולטימטיבי. לסוג השני.

לסוג הראשון אני לא חושב שיש רף.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
תומר.
אני חושב שאין כאן רף, תשלם תקבל ואין ויכוח שציוד יקר הוא לרוב איכותי יותר.
אך העיניין הוא שונה ואני מקווה שאתה מסכים איתי.

אם נניח ניקח פוקל גראנד אוטופיה שעולה 600k מול טריינגל מגלן שעולה 300k האם הוא יצדיק את המחיר?
האם אחד מהם הוא באמת תמורה לכסף? אני חושב שלא.

מה אני כן חושב?
שאם ניקח פוקל Diva אוטופיה ומגלן קונצ'רטו אז אפשר לדבר על תרומה לכסף.
ולמה? מפני שאין שום סיבה שבעולם לדרוש על רמקול 600k ולא 300k , הרי מה כבר יש בפנים ששווה את זה?
הרי שנינו יודעים שהמיר המפוצץ הוא בשביל שיהיה לכל חברה רמקול דגל ענקי שעולה ים כסף, זה חלק בילתי ניפרד ממיתוג שיווקי וזה ממש לא אומר שהוא באמת שווה את המחיר שלו. אותו הדבר על הוילסון אלקסנדריה ודמיו במחירי חצי מליון שקל.
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
לא זכור לי שהפוקאל עולה בצרפת פי 2 מהטריאנגל.
האם 2 המחירים שציינת הם או מחירים מומלצים לצרכן או מחירי שוק של שני הדגמים?
איפה לדעתך (ודעתו שלן כל אחד אחר), הסכום שבו מקבלים איכות מקסימאלית ביחס למחיר?
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
אין כזה סכום.
זה לא קיים.
אחרת לא היו כלכלנים בעולם, אנליסטים וכו..

האם מנורה מפלסטיק מעאפן , והנדסת אנוש זוועה, וסתם מעוצבת נחמד , אבל יש לה סמל של הביטאט שווה 1500 שקל?
 
נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
לא זכור לי שהפוקאל עולה בצרפת פי 2 מהטריאנגל.
האם 2 המחירים שציינת הם או מחירים מומלצים לצרכן או מחירי שוק של שני הדגמים?
איפה לדעתך (ודעתו שלן כל אחד אחר), הסכום שבו מקבלים איכות מקסימאלית ביחס למחיר?


אני ממש לא יודע איך הוא עלה בצרפת אבל אני יודע כמה הוא עולה כאן.

זה משתנה מרמקול לרמקול.
כלומר.

לדעתי בפוקאל הקורוס טוב יותר מהקובלט למרות שהוא יקר יותר. וזו סתם דוגמה אחת שעלתה לי בראש.
לכן אינני חושב שיש מחיר מסויים בו התמורה לכסף היא המושלמת.

לדעתי אף רמקול אלקטרוסטטי הוא אינו תמורה הולמת לכסף בשבילי ובשביל סיגנון המוסיקה שלי. ורמקול מדפי הוא גם לא הסיגנון האהוב עלי.

בקיצור אין לי תשובה חד משמעית אך אני אומר שכל רמקול שהוא לטעמך הוא תמורה מצוינת לכסף.
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
אני ממש לא יודע איך הוא עלה בצרפת אבל אני יודע כמה הוא עולה כאן.
זה משתנה מרמקול לרמקול.
כלומר.
לדעתי בפוקאל הקורוס טוב יותר מהקובלט למרות שהוא יקר יותר. וזו סתם דוגמה אחת שעלתה לי בראש.
לכן אינני חושב שיש מחיר מסויים בו התמורה לכסף היא המושלמת.
לדעתי אף רמקול אלקטרוסטטי הוא אינו תמורה הולמת לכסף בשבילי ובשביל סיגנון המוסיקה שלי. ורמקול מדפי הוא גם לא הסיגנון האהוב עלי.
בקיצור אין לי תשובה חד משמעית אך אני אומר שכל רמקול שהוא לטעמך הוא תמורה מצוינת לכסף.

נמר,

נסה להאזין אצל שמי למרטין-לוגאן סאמיט או אצל תומי למונוליט Iii או למגנפאן 3.6 (ריבון). יכול להיות שדעתך על אלקטרוסטטים תשתנה.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
מעניין כמה מאיתנו שמעו רכיבים שעולים מעל 20k$ מחוברים במערכת עם רכיבים תואמים, לאורך זמן, לעומת מערכת במחיר כפול, כדי שנוכל להביע דיעה מושכלת על הכדאיות בהשקעה?
 

oferT

חבר משקיען
הודעות
5,204
מעורבות
46
נקודות
48
כל כך צודק.

העיסוק בהיפותזה להלכה מבהיר את העובדות האלה.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
נמר,

נסה להאזין אצל שמי למרטין-לוגאן סאמיט או אצל תומי למונוליט Iii או למגנפאן 3.6 (ריבון). יכול להיות שדעתך על אלקטרוסטטים תשתנה.


אצל שימי די קשה להיתרשם , החנות שלו אינה מתאימה להדגמות ולדעתי אפשר להוציא מהם תוצאה טובה יותר בחדר טוב יותר, כך גם האמתי שהוא מדגים שם.

ועדיין לא אהבתי למרות שהבס יותר דינמי {וכבר דיברנו על זה} הישנים של לוגן טובים יותר לטעמי.

לגבי הרמקול השני לא יצא לי לשמוע ואקשיב לו בשמחה.
 

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
אישית אני חושב שזה מעוות

כול היצרני היי אנד יודעים היטב שמעל רמה מסוימת של כסף הקונים שלהם קונים הן עיצוב והן את אפקט הוואו (שישמיעו האורחים ), אז בטוח שהרמקול צריך להשמע היטב . אבל אין את האפקט של וואו כשאתה משדרג . כי את אפקט הוואו של האורחים עושה המחיר , ואיתו הולכת הנדירות של הרמקול (כמה רמקולים של 100K$ מסתובבים בעולם ?) , ורק אח"כ אם בכלל השמע שלו (שהרי אף אחד לא הולך לבדוק רמקול כזה כי ממילא כול הסטאפ יקר ממה שאתה יכול לבדוק ) .
אז אני לא יודע אם זה 20K$ כמו שנמר אמר או רמה אחרת , אבל מעל רמה מסויימת ברור שכול השחקנים יודעים שככול שיעלו את מחיר הרמקול/ציוד , רמת הנחשקות שלהם תעלה . זה ההסבר הכלכלי , ההסבר המעשי זה פלצנות . ולא יעזור כלום , פלצנות היא דבר שעובד (כי אחרת למה קונים שעונים באלפי ובעשרות אלפי דולר אם לא לומר ראו יש לי את הכסף לתכשיט הזה ?)

ותומר לגבי פלאנריים , כשהפלאנארי נעשה גדול מספיק כדי לתת באס טוב הוא בד"כ מקבל מצב של "קיר" של סאונד , ללא שום מיקרודינמיקה וללא הבדל בין כלים בסטייג' . זה לפחות מה שקרה כששמעתי אצל אייך פעם מגנהפלאנר (לא זוכר דגם מסויים) במחיר גבוה מאוד (למשומש אאל"ט) עם מגבר מנורות SLI80 של קארי , ואם פרה של טרילוגי . כך שכאן , חוץ מהאלקטרוסטטי הישן של קווד לא הצלחתי לשמוע פלאנארי/אלקטרוסטטי שנותן פירוט ומיקרודינמיקה ובאס אמיתי . אם אתה מכיר משהו אני אשמח לבדוק עם היבואן אם אפשר לשמוע ללא קניה (כי נראה לי שהוא יהיה הרבה מעבר לתקציב שלי )
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
אני לא שמעתי קוואד אלקטרוסטטי שנותן בס אמיתי. תמיד הייתה לי תחושה שהפנל מתאמץ ומאבד מקרו דינמיקה לטובת כח. לגבי אלקטרוסטטים הדיעה שלי היא שהוא זקוק לסאב בשביל לתת תוצאה טובה בנמוכים. ישנם כאלה שעושים סנדביץ' {עוד אלקטרוסטטי זהה מאחור} בכדי לקבל עוד כח. אלקטרוסטטי הוא רמקול שמתאים לסוג מוסיקה ספיציפי לחלוטין שבס הוא לא הדומיננטי בו. אבל יש בו את היתרונות שלו בלי ספק וכל עוד אתה נימצא בנקודת האזנה נכונה הרמקול נעלם בשניות, מה שמגביר את החוייה. אך במוסיקת רוק קלאסי, שחורה , קלאסי קשה {מאלר}, אלקטרוני , פיוז'ן ורוק כבד הרמקול הזה נופל ברוב המקרים. לכן רמקול אלקטרוסטטי הוא רמקול שאתה יכול לאהוד או ממש להיתאכזב ממנו. אין בו אמצע. {אלה אם כן אנחנו מדברים על יחידה ענקית.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור