קצת הרהורים בעקבות "מצב פתור " של המערכת ?(לשבור את הכלים )


שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,292
מעורבות
1,744
נקודות
113
לאחרונה יש לי הרבה הרהורים איך בכלל צריך להשמע ואם יש בכלל צליל שהוא נכון ואקסיומטי, יש כל כך הרבה אפשרויות ואמצעי כיול שיכולים להזיז המערכת שמאלה ימינה , קדימה ,או לחליפין לדרדר אותה ,
אז בוא נתחיל !
חדר - החדר יכול ליצור צליל רטוב או יבש הבתאם לזמן ההדהוד ועוד הרבה פרמטרים שאינני בטוח כלל שאקוסטיקאים מסוגלים למדוד , לא תמיד חדר מתוקתק לפי גרף של מן דהוא נשמע דווקא טוב , ופעמים רבות ההפך , כלומר כל הטענות המלומדות שמיקרופון רגיש מן האוזניים ורק באמצעותו ניתן לכייל משהו אם בכלל לא תמיד נראה לי ,
אקוסטיקה פסיבית - לפעמים עושה טוב ,אבל חופשי יכולה לאכול דינמיקה ולסרס את יכולות הרמקול בשלוב החדר , להוריד את הדינמיקה , ולבטל צלילות של גרון ושיניים שנמצאים בהקלטה ולהפוך הכל לשעמום אחד גדול וחסר חיות דינמית שכל קטע דומה למישנהו , לא צריך להבהל מקצת צרחות של זמרות שזה קולם , לא כולם שרים כמו לאונרד כהן.
בס-משום מה נהייה אופנתי לקבל "פאנץ " הסטרי מהבאס , ואני אינני בטוח שהעניין אינו נובע מחוסר אקסטנשיין של הוופר , והרי הפאנץ יוצא בחלקו הגדול מהמיד , וכמו כן נוצר חוסר משמעותי במיד בס שבעיני הינו חובה במערכת טובה , יצא לי לאחרונה לפגוש חבר ידוע במקומותינו ,ולפני שהספיקותי לומר שחסר לי מיד בס שאג הבחור "שהמיד בס מוגזם " ,לכן אולי כדאי לכם לסמוך על עצמכם , בס עמוק ורטוב יוצר מעטפת המאפשרת להוסיף פרוט בגבוהים , בלעדיו נשמע העסק חד וצנוניתי ,
גודל הבמה - תלוי הדוקות לחדר ולמיקום , גם פה נוצרה אופנה של פוקוס הסטרי ועומק שבעלי המערכת מתהדרים בעיני רוחם , ואז משתבר לך שמדובר בבמה פצפונת מפורטת להפליא ,אבל מארץ לליפוט , מצד שני גדול מאוד גם לא משהו בעיני חלקנו , וילי נלסון עם ראש של לויתן כחול עד התיקרה זה טוב ? (אני דווקא אוהב זה ) ,
אקוסטיקה אקטיבית -חדר עמוק לתודעה בזכות פעילות של כמה מכורים לעניין , מצד שני יש כאלו שטוענים שמדובר באסון אקוסטי והעסק דומה ל"סטייק סויה " , אני נמצא בתווך כבר הרבה מאוד שנים , לא עומד להפוך למדען של העסק , וזה גם לא תמיד עובד לטובה או שעובד מצויין , תלוי במצב (יש לי שתי זוגות של מערכות ,על אחת עובד מאוד ,על השני כמעט כלום )
סוג הרמקול - קימות ממברנות למכביר כידוע לכם , קרמי , קרטון, קרבון , בלזה , אלומיניום , מגנזיום , עם כל מיני תיאוריות בגרוש למה הדרך של היצרן נכונה , לי זה ממש לא משנה ,כמעט כל רמקול ניתן לכייל לטעמכם בדרכים שונות,ולא מובן מאליו שממברנות קרבון עם גוף אלומיניום יש להם ולו יתרון קטן על סוג אחר לגמרי
שפופרות - יש להם את החן שלהן , ותיק מאוד בתחןם , לא מת על מגברים דלי ואטים עם צליל עגול עד כדי בחילה , אבל הקדמים זה סיפור אחר , טיפה טאץ של שפופרת תמיד נחמד
חשמל וכבלים - יישנם אנים שמוכנים להשבע שבלי כבל ספציפי המערכת נופלת לתהום ,תעשו לי טובה תחססכו את השטות הזו למי שיש לו כל מכל , 5 דקות האזנה ומוצאים גם יתרון בכבל אחר , זה נחמד לשחק וגם אני קשות בעניין , ,
וככה הולך ומתפתח אצלי איז אנטיציודופיליה , במיוחד לא לדברים חדשים במחירים אסטרונומים שסתם קורעים לנו את חשבון הבנק ,
שיהיה לכולם חג שמח ו"תחי מדינת ישראל "
 

נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,870
מעורבות
2,908
נקודות
113
לאחרונה יש לי הרבה הרהורים איך בכלל צריך להשמע ואם יש בכלל צליל שהוא נכון ואקסיומטי, יש כל כך הרבה אפשרויות ואמצעי כיול שיכולים להזיז המערכת שמאלה ימינה , קדימה ,או לחליפין לדרדר אותה ,
אז בוא נתחיל !
ראשית, אין באודיו שום "צריך". מותר הכל, כולל לאהוב דברים שבעיני אחרים הם נוראים ובלתי קבילים.

בעצם מה שאתה אומר, בהרבה מאוד פירוט, שאין שום דבר שנכון לכולם בכל מצב -- זה בעצם ברור מראש, לא?


חדר - החדר יכול ליצור צליל רטוב או יבש הבתאם לזמן ההדהוד ועוד הרבה פרמטרים שאינני בטוח כלל שאקוסטיקאים מסוגלים למדוד , לא תמיד חדר מתוקתק לפי גרף של מן דהוא נשמע דווקא טוב , ופעמים רבות ההפך , כלומר כל הטענות המלומדות שמיקרופון רגיש מן האוזניים ורק באמצעותו ניתן לכייל משהו אם בכלל לא תמיד נראה לי ,
העניין אינו בזה שמיקרופון רגיש יותר, אלא שהוא ספציפי יותר, ויכול לומר לך באיזה תדרים ותזמונים יש בעיות ואיזה, שאת זה האוזן פשוט לא יכולה לעשות, נקודה. אי אפשר לטפל בצורה יעילה ונקודתית בבעיות אקוסטית בלי לדעת באיזה תדרים ותזמונים יש בעיות ואיזה.

אבל מטרת המדידה והטיפול אינה לקבוע מה הצליל הנכון לכולם, או לתת למיקרופון לשלוט על האוזן, אלא רק להיפטר מהבעיות האקוסטיות העיקריות, אם יש כאלה. משם והלאה -- רק לפי האוזן ולפי הטעם, גם אם זה מקלקל לגמרי את כל הגרפים.


אקוסטיקה פסיבית - לפעמים עושה טוב ,אבל חופשי יכולה לאכול דינמיקה ולסרס את יכולות הרמקול בשלוב החדר , להוריד את הדינמיקה , ולבטל צלילות של גרון ושיניים שנמצאים בהקלטה ולהפוך הכל לשעמום אחד גדול וחסר חיות דינמית שכל קטע דומה למישנהו , לא צריך להבהל מקצת צרחות של זמרות שזה קולם , לא כולם שרים כמו לאונרד כהן.
ברור שאפשר לקלקל, במיוחד שהעזרים האקוסטיים אינם נקודתיים כמו RC, אז צריך לעשות טיפול מינימלי, במקצועיות, בהסתמך לא רק על מדידות אלא גם על האוזניים ומה שביניהן.


בס-משום מה נהייה אופנתי לקבל "פאנץ " הסטרי מהבאס , ואני אינני בטוח שהעניין אינו נובע מחוסר אקסטנשיין של הוופר , והרי הפאנץ יוצא בחלקו הגדול מהמיד , וכמו כן נוצר חוסר משמעותי במיד בס שבעיני הינו חובה במערכת טובה , יצא לי לאחרונה לפגוש חבר ידוע במקומותינו ,ולפני שהספיקותי לומר שחסר לי מיד בס שאג הבחור "שהמיד בס מוגזם " ,לכן אולי כדאי לכם לסמוך על עצמכם , בס עמוק ורטוב יוצר מעטפת המאפשרת להוסיף פרוט בגבוהים , בלעדיו נשמע העסק חד וצנוניתי ,
באס -- בעצם כל תחום -- הוא עניין של טעם. יש אוהבים פאנצ'י ויש האוהבים רך ומתגלגל. אז לפי הטעם. אין חוקים מחייבים.


גודל הבמה - תלוי הדוקות לחדר ולמיקום , גם פה נוצרה אופנה של פוקוס הסטרי ועומק שבעלי המערכת מתהדרים בעיני רוחם , ואז משתבר לך שמדובר בבמה פצפונת מפורטת להפליא ,אבל מארץ לליפוט , מצד שני גדול מאוד גם לא משהו בעיני חלקנו , וילי נלסון עם ראש של לויתן כחול עד התיקרה זה טוב ? (אני דווקא אוהב זה ) ,
אכן תלוי בהרבה גורמים, ולא תמיד ניתן להשיג את מה שרוצים. יש כאלה שמצליחים בזה, ויש כאלה שלא כל כך, ומביניהם יש כאלה שממשיכים לחפש וכאלה שנעצרים במה שהם השיגו.


אקוסטיקה אקטיבית -חדר עמוק לתודעה בזכות פעילות של כמה מכורים לעניין , מצד שני יש כאלו שטוענים שמדובר באסון אקוסטי והעסק דומה ל"סטייק סויה " , אני נמצא בתווך כבר הרבה מאוד שנים , לא עומד להפוך למדען של העסק , וזה גם לא תמיד עובד לטובה או שעובד מצויין , תלוי במצב (יש לי שתי זוגות של מערכות ,על אחת עובד מאוד ,על השני כמעט כלום )
זה לא מענה קסם לכל בעיה, ולא הופך מערכת גרועה לטובה. זה פותר סוג מסוים של בעיות, ומשם ממשיכים כרגיל, או בכלל לא מתחילים.


סוג הרמקול - קימות ממברנות למכביר כידוע לכם , קרמי , קרטון, קרבון , בלזה , אלומיניום , מגנזיום , עם כל מיני תיאוריות בגרוש למה הדרך של היצרן נכונה , לי זה ממש לא משנה ,כמעט כל רמקול ניתן לכייל לטעמכם בדרכים שונות,ולא מובן מאליו שממברנות קרבון עם גוף אלומיניום יש להם ולו יתרון קטן על סוג אחר לגמרי
גם עניין של טעם.


שפופרות - יש להם את החן שלהן , ותיק מאוד בתחןם , לא מת על מגברים דלי ואטים עם צליל עגול עד כדי בחילה , אבל הקדמים זה סיפור אחר , טיפה טאץ של שפופרת תמיד נחמד
יש כאלה שאוהבים, יש כאלה שלא, ויש שאוהבים ונמנעים בגלל שזה יותר מסובך.

חשמל וכבלים - יישנם אנים שמוכנים להשבע שבלי כבל ספציפי המערכת נופלת לתהום ,תעשו לי טובה תחססכו את השטות הזו למי שיש לו כל מכל , 5 דקות האזנה ומוצאים גם יתרון בכבל אחר , זה נחמד לשחק וגם אני קשות בעניין , ,
רן קורא לכבל "אקוולייזר טיפש", לא במשמעות של טיפש מי שמשתמש בהם, אלא שאין בהם חוכמה נשלטת כמו באיקוולייזר או ב-RC.

מידת ההשפעה שלהם מוגבלת, ויותר יקר לא אומר יותר טוב, גם לא מאותה סידרה. אם המערכת נשמעת פחות טוב עם כבל יקר יותר, זה לא בהכרח כי המערכת דפוקה, אלא יכול להיות שהכבל לא מתאים -- גם לכבל צריכה להיות סינרגיה עם השאר כמו לכל רכיב אחר.


וככה הולך ומתפתח אצלי איז אנטיציודופיליה , במיוחד לא לדברים חדשים במחירים אסטרונומים שסתם קוראים לנו את חשבון הבנק ,
לא מפתיע... :)

שיהיה לכולם חג שמח ו"תחי מדינת ישראל "
חקסמח!!! (ורד)(ורד)(ורד)
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,412
מעורבות
695
נקודות
113
גודל הכלים והזמר לא מעידים על נוכחות, ואינטימיות לא מתנגשת עם גודל. יש הרבה מדדים ודקויות. כל אחד לפי הרגישות של האוזן שלו וטעמו. כל המערכת צריכה להיות מאוזנת, חשוב שהתדרים לא יאפילו זה על זה. ועושר טונאלי ורבדים נמצאים גם בבאס.
יש הרבה מערכות וצירופים וכל אחד בסוף בוחר מה שבא לו, זה לא אומר שאין פרמטרים להשוואה בין תוצאות ואו מדדים מקובלים שבהם מערכת יכולה להימדד. אני אוהב ונמשך ליחידות מנייר אגב. קרטון קוראים לזה? אבל גם בנייר יש רמות. והנייר לא סובל הכל...
בקשר למיד ומיד באס, אני אוהב את שלי טבעי נוכח ולא משתלט, הא, ומשתנה מהקלטה להקלטה באופי אך לא באיזון ובעוצמה יחסית ובהתאם לשאר התדרים.
חג עצמאות שמח
מחבר ידוע במקומותינו... חחחח
 
נערך לאחרונה ב:

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,629
מעורבות
1,133
נקודות
113
ודאי שלא צריך כלום והכל כיף
ותחביב .
ומותר לאהוב הכל .אין פה כפיה או חובה.
והגיוני גם להגיד ככה אני אוהב וזהו .
למה ? ככה !

רק ש… תופים צריכים לתת chest slam - כמו באולפן / כמו בהופעה חיה כמו בטבע - זה הסאונד שלהם . התדרים שהם מבצעים את זה גם ידועים .

יש כלים אחרים שנותנים באס רך - זה הסאונד שלהם .

אם כל הבאס נשמע רך - ואללה זכות כל אחד לאהוב - רק לא להגיד שכך זה צריך להישמע או שזה היי פידלטי כי זה פשוט לא .

אז בעוד שזכות ואף חובתו של כל אחד להגיד ככה אני אוהב וזהו - יש גם הגדרות לתחביב על מה נשמע נכון ומה לא .

אין הגדרות על מה קונים / אוהבים .
וודאי שלא צריך כלום .
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,412
מעורבות
695
נקודות
113
שפופרות - יש להם את החן שלהן , ותיק מאוד בתחןם , לא מת על מגברים דלי ואטים עם צליל עגול עד כדי בחילה
אתה צודק אלא אם אתה מייעד את המגברים הדלים לרמקול מתאים וסביבה תומכת. הכל זה עניין של התאמה לגודל החדר, סוג הרמקול וכולי. אני אישית לא התחברתי למגברי שפורפרות עתירי וואט. נעצר ב 25-30 ואט. אבל מודה שלא שמעתי מספיק וגם לא יודע אם מה ששמעתי מייצג.
אגב, ככה בקפסולה, בפילוסופיה האודיופילית שאימצתי אני מנסה להקל על המגבר ולא להקשות עליו . בסוף הרמקול הוא התחנה הסופית והוא פורק את כל מה שנאסף עד אליו.. רוצה שהסיגנל יגיע רענן ונטול מאמץ.. שלא ייתפסו לו השרירים בדרך שהוא נפלט מתחנת הכח שנקראת מגבר.
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,317
מעורבות
832
נקודות
113
לאחרונה יש לי הרבה הרהורים איך בכלל צריך להשמע ואם יש בכלל צליל שהוא נכון ואקסיומטי, יש כל כך הרבה אפשרויות ואמצעי כיול שיכולים להזיז המערכת שמאלה ימינה , קדימה ,או לחליפין לדרדר אותה ,
אז בוא נתחיל !
חדר - החדר יכול ליצור צליל רטוב או יבש הבתאם לזמן ההדהוד ועוד הרבה פרמטרים שאינני בטוח כלל שאקוסטיקאים מסוגלים למדוד , לא תמיד חדר מתוקתק לפי גרף של מן דהוא נשמע דווקא טוב , ופעמים רבות ההפך , כלומר כל הטענות המלומדות שמיקרופון רגיש מן האוזניים ורק באמצעותו ניתן לכייל משהו אם בכלל לא תמיד נראה לי ,
אקוסטיקה פסיבית - לפעמים עושה טוב ,אבל חופשי יכולה לאכול דינמיקה ולסרס את יכולות הרמקול בשלוב החדר , להוריד את הדינמיקה , ולבטל צלילות של גרון ושיניים שנמצאים בהקלטה ולהפוך הכל לשעמום אחד גדול וחסר חיות דינמית שכל קטע דומה למישנהו , לא צריך להבהל מקצת צרחות של זמרות שזה קולם , לא כולם שרים כמו לאונרד כהן.
בס-משום מה נהייה אופנתי לקבל "פאנץ " הסטרי מהבאס , ואני אינני בטוח שהעניין אינו נובע מחוסר אקסטנשיין של הוופר , והרי הפאנץ יוצא בחלקו הגדול מהמיד , וכמו כן נוצר חוסר משמעותי במיד בס שבעיני הינו חובה במערכת טובה , יצא לי לאחרונה לפגוש חבר ידוע במקומותינו ,ולפני שהספיקותי לומר שחסר לי מיד בס שאג הבחור "שהמיד בס מוגזם " ,לכן אולי כדאי לכם לסמוך על עצמכם , בס עמוק ורטוב יוצר מעטפת המאפשרת להוסיף פרוט בגבוהים , בלעדיו נשמע העסק חד וצנוניתי ,
גודל הבמה - תלוי הדוקות לחדר ולמיקום , גם פה נוצרה אופנה של פוקוס הסטרי ועומק שבעלי המערכת מתהדרים בעיני רוחם , ואז משתבר לך שמדובר בבמה פצפונת מפורטת להפליא ,אבל מארץ לליפוט , מצד שני גדול מאוד גם לא משהו בעיני חלקנו , וילי נלסון עם ראש של לויתן כחול עד התיקרה זה טוב ? (אני דווקא אוהב זה ) ,
אקוסטיקה אקטיבית -חדר עמוק לתודעה בזכות פעילות של כמה מכורים לעניין , מצד שני יש כאלו שטוענים שמדובר באסון אקוסטי והעסק דומה ל"סטייק סויה " , אני נמצא בתווך כבר הרבה מאוד שנים , לא עומד להפוך למדען של העסק , וזה גם לא תמיד עובד לטובה או שעובד מצויין , תלוי במצב (יש לי שתי זוגות של מערכות ,על אחת עובד מאוד ,על השני כמעט כלום )
סוג הרמקול - קימות ממברנות למכביר כידוע לכם , קרמי , קרטון, קרבון , בלזה , אלומיניום , מגנזיום , עם כל מיני תיאוריות בגרוש למה הדרך של היצרן נכונה , לי זה ממש לא משנה ,כמעט כל רמקול ניתן לכייל לטעמכם בדרכים שונות,ולא מובן מאליו שממברנות קרבון עם גוף אלומיניום יש להם ולו יתרון קטן על סוג אחר לגמרי
שפופרות - יש להם את החן שלהן , ותיק מאוד בתחןם , לא מת על מגברים דלי ואטים עם צליל עגול עד כדי בחילה , אבל הקדמים זה סיפור אחר , טיפה טאץ של שפופרת תמיד נחמד
חשמל וכבלים - יישנם אנים שמוכנים להשבע שבלי כבל ספציפי המערכת נופלת לתהום ,תעשו לי טובה תחססכו את השטות הזו למי שיש לו כל מכל , 5 דקות האזנה ומוצאים גם יתרון בכבל אחר , זה נחמד לשחק וגם אני קשות בעניין , ,
וככה הולך ומתפתח אצלי איז אנטיציודופיליה , במיוחד לא לדברים חדשים במחירים אסטרונומים שסתם קוראים לנו את חשבון הבנק ,
שיהיה לכולם חג שמח ו"תחי מדינת ישראל "

אחד הפוסטים!!!
לא כי אני חושב כמוך בכל מה שכתבת, זה לא המצב.

אלא כי הוא משקף את מה שאתה אוהב ומשקף סוג של בגרות אודיופילית וראש פתוח ואת והבנה שאין ״אמת אחת בסאונד״ מה שמאפשר להינות מכל העולמות.

״אתה חייב סאב״
״אתה חייב rc״
״הקלטה גרועה חייבת להשמע גרוע״
״חייב אנלוג סטייל דורון כדי להנות מתקליטים״
ועוד עשרות משפטים מהסוג הזה שמסבירים לי מה כדאי לעשות או לא לעשות

כל מיני ״אמיתות אודיופיליות״ או חיפוש אמת אודיופילית אוניברסלית לא מדבר אלי בכלל.
 
נערך לאחרונה ב:

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,292
מעורבות
1,744
נקודות
113
ייייייי
 

נערך לאחרונה ב:

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,292
מעורבות
1,744
נקודות
113
אתה צודק אלא אם אתה מייעד את המגברים הדלים לרמקול מתאים וסביבה תומכת. הכל זה עניין של התאמה לגודל החדר, סוג הרמקול וכולי. אני אישית לא התחברתי למגברי שפורפרות עתירי וואט. נעצר ב 25-30 ואט. אבל מודה שלא שמעתי מספיק וגם לא יודע אם מה ששמעתי מייצג.
אגב, ככה בקפסולה, בפילוסופיה האודיופילית שאימצתי אני מנסה להקל על המגבר ולא להקשות עליו . בסוף הרמקול הוא התחנה הסופית והוא פורק את כל מה שנאסף עד אליו.. רוצה שהסיגנל יגיע רענן ונטול מאמץ.. שלא ייתפסו לו השרירים בדרך שהוא נפלט מתחנת הכח שנקראת מגבר.
ואיך אתה חושב שאתה שומר על הסיגנל רענן ונטול מאמץ ? ב20 30 ואט עם יכולת דחיפה שפופרתית במיוחד באם יש לך קרוס פסיבי בדרך ,הסיגנל יגיע קצת עייף .
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,292
מעורבות
1,744
נקודות
113
רציתי להתוודות שגם אני מודד עם מיקרופון מכוייל , משתמש באקוסטיקה אקטיבית כפולה , בשני סוגי מערכות קומפלט , מכור לכבלים ושמח שהם במגירה לעיתים למרות שעלו הרבה כסף , בקיצור ,אאני לא חף מלהיות ציודופיל , רק רציתי לומר שפשתה בעולם איזה הגדרה או אופנה איך מערכת טובה חייבת להשמע , ואני לא חושב שזה נכון ,כל הפאנציות ,רמקולים נעלמים , עומק בבמה , רכות בלתי אפשרי "בכדי שניתן יהיה לשמוע שעות , דידמיקה חלושה בכדי לא להטריד האוזן ועוד הרבה דברים שבערב העצממאות בו3 בלילה לא בדיוק עולים לי לראש, בטח שלא בא לי לבלבל לכם המוח בהבדלים בצליל בין אופטי ,AES\EBU 'USB 'חשמל מאוזן (+120 -120 ) לחשמל רגיל ,פאסות חשמל מותאמות למכשירים (פלוס מינוס הפוכים בחלק מהמכשירים ), כמו שאתם רואים ,מחקר שלוקח המון זמן ורובנו בכלל לא מגיעים לשם , אבל תסבירו לי בבקשה איך ניתן להגיע לצליל קרוב בין רמקול קרמי חדיש לבין רמקול קרטון בן 40 וששניהם יהיו לטעמי הלא נחשב ,
הרמקול הקרמי מתנהג כזיקית למה שאתה נותן לו ויכול לנגן בין מערכת רוצחת לצליל קרפדה ,כל מה שנותר לעשות (וזה לא פשוט ) לדעת לכייל בהתאם לרצונך , וזה לא בדיוק לירות חץ ולציר אחר כל את המטרה מסביבו כי זה מה יצא ולצאת בהכרזות של איכות שמעולם לא נתקלתי בה כדיברי משורר ידוע כאן ,
עוד דבר שרציתי לציין הוא שיש הבדלים עצומים בצליל בין חדר ומגבר קר לבין יום קיץ שרבי שבו המגבר מתחמם כהוגן , גם לדבר הזה יש לדאוג ,ויש לי חבר נוסף שעושה את זה ,
לסיכום יש להשקיע מאמץ ניכר בכיול לטעמך כמעט בכל תחום כמו קוקטיל התדרים , החדר , הבמה , הדינמיקה ,הפרוט (שגם לא יהיה מוגזם ) וכל זאת לטעמך גם עם הגרף מראה דיפ של כמה די בי פה ושם ,גם האוזניים שלנו עם הגיל לא מעונינות בעקומה כזו או אחרת .
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,292
מעורבות
1,744
נקודות
113
ודאי שלא צריך כלום והכל כיף
ותחביב .
ומותר לאהוב הכל .אין פה כפיה או חובה.
והגיוני גם להגיד ככה אני אוהב וזהו .
למה ? ככה !

רק ש… תופים צריכים לתת chest slam - כמו באולפן / כמו בהופעה חיה כמו בטבע - זה הסאונד שלהם . התדרים שהם מבצעים את זה גם ידועים .

יש כלים אחרים שנותנים באס רך - זה הסאונד שלהם .

אם כל הבאס נשמע רך - ואללה זכות כל אחד לאהוב - רק לא להגיד שכך זה צריך להישמע או שזה היי פידלטי כי זה פשוט לא .

אז בעוד שזכות ואף חובתו של כל אחד להגיד ככה אני אוהב וזהו - יש גם הגדרות לתחביב על מה נשמע נכון ומה לא .

אין הגדרות על מה קונים / אוהבים .
וודאי שלא צריך כלום .
אני מודע היטב שצריך לשמוע גם את מקל התיפוף מכה בעור התוף , ודואג לזה כמיטב יכלתי , אצלי זה מופיע רק כשהמגברים רותחים , אבל במקביל יש לי שתי שאלות אליך ,
1- האם נחוץ לחתוך רמקול ל -80- 100 די בי ולהוסיף סאב כאשר הרמקול הינו פול ריינג ?
2- RC ניתן לחבר כשיש מקור בודד לפני הקדם או אחריו , מה רצוי?
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,412
מעורבות
695
נקודות
113
ואיך אתה חושב שאתה שומר על הסיגנל רענן ונטול מאמץ ? ב20 30 ואט עם יכולת דחיפה שפופרתית במיוחד באם יש לך קרוס פסיבי בדרך ,הסיגנל יגיע קצת עייף .
אני בסוף חי עם המערכת שלי בת 2.5 וואטים בהגברה, וזה מסכם את דעתי לאיך הכי נכון לטעמי לשמוע. שמעתי מגברי שפורפרות שונים והצלחתי להנות מאוד, וגם ממגברים טרנזיסטוריים. ואני נהנה היום ממספר שילובים שאני שומע, וכבר פתחתי פוסט בעבר שלדעתי היום צריך להתאמץ כדי לקבל סאונד מחורבן ממש..
חוזר על הדוגמא הזאת , אז תסלחו לי, בטופגיר המיתולוגית הם, גימי קלארקסון בעיקר, בחנו אימפרזה ספורט מול מיצובישי Evo. הם סיכמו את המבחן בזה שבאמת הם נהנו משתי המכוניות, ולא מצאו בינהם הבדלים גדולים בהנאה, רק ציינו שבסוף כל יום צילומים הם נכנסו לאימפרזה בטבעיות ונסעו למלון...

בקיצור, מי שמגובש בטעמו יחיה עם מערכת אחת בחלל האישי שלו, והיא תתן לו את ההנאה מכל הקלטה טובה, והוא יצליח להנות מהרבה מערכות אחרות מ" הצד". ולפעמים לא הכל ניתן להסביר, וגם להיות לא מגובש זה לגיטימי- אני לא מגובש בהרבה תחומים אחרים בחיים מעבר לאודיו. אפילו נהנה מזה לפעמים...
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,629
מעורבות
1,133
נקודות
113
אני מודע היטב שצריך לשמוע גם את מקל התיפוף מכה בעור התוף , ודואג לזה כמיטב יכלתי , אצלי זה מופיע רק כשהמגברים רותחים , אבל במקביל יש לי שתי שאלות אליך ,
1- האם נחוץ לחתוך רמקול ל -80- 100 די בי ולהוסיף סאב כאשר הרמקול הינו פול ריינג ?
2- RC ניתן לחבר כשיש מקור בודד לפני הקדם או אחריו , מה רצוי?
חג שמח אלדר ,

1.את זה החדר מחליט . לא הרמקול . גם הוא יורד ל 1 הרץ. באופן גורף - כן סאב פותר בעיות שהחדר יוצר.
קבל דוגמא אחת ומאוד מייצגת בגרף למטה - זה סביב 18 די בי שהולכים לאיבוד. אין לי שום דרך ריאלית לפתור את זה חוץ מסאב או מטר של אקוסטיקה(עומק) על כל הקיר האחורי .
זה ROOM MODE רציני שמופיע בכל חדר - רק בתדר שונה .
אתה רואה שהרמקול הכולל דרייבר של 15 אינץ יורד נמוך בחדר אבל יש דיפ רחב שמתרכז ב 45 הרץ ושם אנסה לחתוך את הרמקול ולשלב סאב במקום שבו אין דיפ באזור הישיבה.
הדיפ הזה תמיד יהיה בחדר -רק יופיע במקומות אחרים בחדר -אז המטרה היא למקם את הסאב במקום בו הדיפ לא יהיה במקום הישיבה.

X.png




2.תלוי בהרבה דברים גיין וכו - אין לי תשובה אחת לתת פה.
הייתי מעדיך מסלול דיטגלי קצר אם אפשר והמרה אחת אם זה אפשרי.
 

omi

חבר משקיען
הודעות
878
מעורבות
419
נקודות
63
לאחרונה יש לי הרבה הרהורים איך בכלל צריך להשמע ואם יש בכלל צליל שהוא נכון ואקסיומטי, יש כל כך הרבה אפשרויות ואמצעי כיול שיכולים להזיז המערכת שמאלה ימינה , קדימה ,או לחליפין לדרדר אותה ,
אז בוא נתחיל !
חדר - החדר יכול ליצור צליל רטוב או יבש הבתאם לזמן ההדהוד ועוד הרבה פרמטרים שאינני בטוח כלל שאקוסטיקאים מסוגלים למדוד , לא תמיד חדר מתוקתק לפי גרף של מן דהוא נשמע דווקא טוב , ופעמים רבות ההפך , כלומר כל הטענות המלומדות שמיקרופון רגיש מן האוזניים ורק באמצעותו ניתן לכייל משהו אם בכלל לא תמיד נראה לי ,
אקוסטיקה פסיבית - לפעמים עושה טוב ,אבל חופשי יכולה לאכול דינמיקה ולסרס את יכולות הרמקול בשלוב החדר , להוריד את הדינמיקה , ולבטל צלילות של גרון ושיניים שנמצאים בהקלטה ולהפוך הכל לשעמום אחד גדול וחסר חיות דינמית שכל קטע דומה למישנהו , לא צריך להבהל מקצת צרחות של זמרות שזה קולם , לא כולם שרים כמו לאונרד כהן.
בס-משום מה נהייה אופנתי לקבל "פאנץ " הסטרי מהבאס , ואני אינני בטוח שהעניין אינו נובע מחוסר אקסטנשיין של הוופר , והרי הפאנץ יוצא בחלקו הגדול מהמיד , וכמו כן נוצר חוסר משמעותי במיד בס שבעיני הינו חובה במערכת טובה , יצא לי לאחרונה לפגוש חבר ידוע במקומותינו ,ולפני שהספיקותי לומר שחסר לי מיד בס שאג הבחור "שהמיד בס מוגזם " ,לכן אולי כדאי לכם לסמוך על עצמכם , בס עמוק ורטוב יוצר מעטפת המאפשרת להוסיף פרוט בגבוהים , בלעדיו נשמע העסק חד וצנוניתי ,
גודל הבמה - תלוי הדוקות לחדר ולמיקום , גם פה נוצרה אופנה של פוקוס הסטרי ועומק שבעלי המערכת מתהדרים בעיני רוחם , ואז משתבר לך שמדובר בבמה פצפונת מפורטת להפליא ,אבל מארץ לליפוט , מצד שני גדול מאוד גם לא משהו בעיני חלקנו , וילי נלסון עם ראש של לויתן כחול עד התיקרה זה טוב ? (אני דווקא אוהב זה ) ,
אקוסטיקה אקטיבית -חדר עמוק לתודעה בזכות פעילות של כמה מכורים לעניין , מצד שני יש כאלו שטוענים שמדובר באסון אקוסטי והעסק דומה ל"סטייק סויה " , אני נמצא בתווך כבר הרבה מאוד שנים , לא עומד להפוך למדען של העסק , וזה גם לא תמיד עובד לטובה או שעובד מצויין , תלוי במצב (יש לי שתי זוגות של מערכות ,על אחת עובד מאוד ,על השני כמעט כלום )
סוג הרמקול - קימות ממברנות למכביר כידוע לכם , קרמי , קרטון, קרבון , בלזה , אלומיניום , מגנזיום , עם כל מיני תיאוריות בגרוש למה הדרך של היצרן נכונה , לי זה ממש לא משנה ,כמעט כל רמקול ניתן לכייל לטעמכם בדרכים שונות,ולא מובן מאליו שממברנות קרבון עם גוף אלומיניום יש להם ולו יתרון קטן על סוג אחר לגמרי
שפופרות - יש להם את החן שלהן , ותיק מאוד בתחןם , לא מת על מגברים דלי ואטים עם צליל עגול עד כדי בחילה , אבל הקדמים זה סיפור אחר , טיפה טאץ של שפופרת תמיד נחמד
חשמל וכבלים - יישנם אנים שמוכנים להשבע שבלי כבל ספציפי המערכת נופלת לתהום ,תעשו לי טובה תחססכו את השטות הזו למי שיש לו כל מכל , 5 דקות האזנה ומוצאים גם יתרון בכבל אחר , זה נחמד לשחק וגם אני קשות בעניין , ,
וככה הולך ומתפתח אצלי איז אנטיציודופיליה , במיוחד לא לדברים חדשים במחירים אסטרונומים שסתם קורעים לנו את חשבון הבנק ,
שיהיה לכולם חג שמח ו"תחי מדינת ישראל "
פוסט יפה, חג שמח
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,870
מעורבות
2,908
נקודות
113
רק ש… תופים צריכים לתת chest slam - כמו באולפן / כמו בהופעה חיה כמו בטבע - זה הסאונד שלהם . התדרים שהם מבצעים את זה גם ידועים .

יש כלים אחרים שנותנים באס רך - זה הסאונד שלהם .

אם כל הבאס נשמע רך - ואללה זכות כל אחד לאהוב - רק לא להגיד שכך זה צריך להישמע או שזה היי פידלטי כי זה פשוט לא .

אז בעוד שזכות ואף חובתו של כל אחד להגיד ככה אני אוהב וזהו - יש גם הגדרות לתחביב על מה נשמע נכון ומה לא .
רק ש... אין שום "צריך". הדבר היחיד שאולי "צריך" הוא שכל אחד יאזין בצורה שהוא אוהב, בלי לנסות להוכיח לאחרים שהם שומעים לא נכון והוא כן.

וכן, זה בתוקף גם לגבי מפלגת ה-RC -- כן אפשר בלי RC ובלי מדידות, ואם שום דבר לא מפריע למאזין ספציפי, זה לא "שבור" מבחינתו, גם אם מישהו אחר יצעק "געוואלד!". לכל היותר זו יכולה להיות עצה טובה לנסות ולמדוד, ואם יש בעיות, לטפל, כי ברוב המקרים בעל המערכת יוצא נשכר מזה. אבל זו רק עצה, לא "האמת", ואין לכפות אותה.

אשר למה נשמע "נכון" -- זה טווח מאוד רחב, ואנשים בטוחים שהמערכת שלהם משקפת את האמת טוב מאחרות שנשמעות שונות מאוד, ומאז ומעולם היו ויכוחים אין ספור על ויניל לעומת דיגיטל, מנורות לעומת טרנזיסטורים, קלאס A לעומת AB או, רחמנא ליצלן D, פלנארים (אלקטרוסטאטים לעומת ריבונים וכד') לעומת שופרים ולעומת דינאמיים, קרמיים לעומת יהלום לעומת קוולאר לעומת קרטון לעומת פלזמה, מדידות לעומת אוזניים, וכו' וכו'.

יש כאלה שטוענים שהמערכת שלהם מנגנת נכון יתר כי היא נמדדת טוב יותר, ויש כאלה שטוענים שהמערכת שלהם תופסת את ה"נשמה" של המוזיקה לעומת אחרות שהן יבשות ומתות, או שיש לה יותר נוכחות, וכו' וכו'. אין לזה סוף.

אפשר לטעון אולי שמשהו "לא נכון" במשמעות הספציפית של "לא נשמע כמו במציאות" לגבי דברים שרוב המאזינים יסכימו שהוא שונה מהמציאות, ויש דברים שהם יותר בקונצנזוס ופחות בקונצנזוס.

זו יכולה להיות עצה טובה למתחילים להכיר את הקונצנזוס ולא להינעל על דברים "אזוטריים", שעלולים להימאס עם הזמן, אבל גם זו רק עצה. למי ששמע מספיק, מכיר את האלטרנטיבות וטעמו מגובש, שייהנה ממה שהוא רוצה, גם אם אחרים חושבים שזה "לא נכון".

די בכך שזה נכון עבורו.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,629
מעורבות
1,133
נקודות
113
רק ש... אין שום "צריך". הדבר היחיד שאולי "צריך" הוא שכל אחד יאזין בצורה שהוא אוהב, בלי לנסות להוכיח לאחרים שהם שומעים לא נכון והוא כן.

וכן, זה בתוקף גם לגבי מפלגת ה-RC -- כן אפשר בלי RC ובלי מדידות, ואם שום דבר לא מפריע למאזין ספציפי, זה לא "שבור" מבחינתו, גם אם מישהו אחר יצעק "געוואלד!". לכל היותר זו יכולה להיות עצה טובה לנסות ולמדוד, ואם יש בעיות, לטפל, כי ברוב המקרים בעל המערכת יוצא נשכר מזה. אבל זו רק עצה, לא "האמת", ואין לכפות אותה.

אשר למה נשמע "נכון" -- זה טווח מאוד רחב, ואנשים בטוחים שהמערכת שלהם משקפת את האמת טוב מאחרות שנשמעות שונות מאוד, ומאז ומעולם היו ויכוחים אין ספור על ויניל לעומת דיגיטל, מנורות לעומת טרנזיסטורים, קלאס A לעומת AB או, רחמנא ליצלן D, פלנארים (אלקטרוסטאטים לעומת ריבונים וכד') לעומת שופרים ולעומת דינאמיים, קרמיים לעומת יהלום לעומת קוולאר לעומת קרטון לעומת פלזמה, מדידות לעומת אוזניים, וכו' וכו'.

יש כאלה שטוענים שהמערכת שלהם מנגנת נכון יתר כי היא נמדדת טוב יותר, ויש כאלה שטוענים שהמערכת שלהם תופסת את ה"נשמה" של המוזיקה לעומת אחרות שהן יבשות ומתות, או שיש לה יותר נוכחות, וכו' וכו'. אין לזה סוף.

אפשר לטעון אולי שמשהו "לא נכון" במשמעות הספציפית של "לא נשמע כמו במציאות" לגבי דברים שרוב המאזינים יסכימו שהוא שונה מהמציאות, ויש דברים שהם יותר בקונצנזוס ופחות בקונצנזוס.

זו יכולה להיות עצה טובה למתחילים להכיר את הקונצנזוס ולא להינעל על דברים "אזוטריים", שעלולים להימאס עם הזמן, אבל גם זו רק עצה. למי ששמע מספיק, מכיר את האלטרנטיבות וטעמו מגובש, שייהנה ממה שהוא רוצה, גם אם אחרים חושבים שזה "לא נכון".

די בכך שזה נכון עבורו.
אמרנו כבר שלא צריך .זה בטוח .
אני לא חושב שיש צורך לחזור על זה .

אכל אם תופים נשמע כמו צ׳לו או לכיוון גיטרה באס - אתה יכול להגיד שכך אתה אןהב .
אתה לא יכול להגיד שזה היי פידלטי .
או שלדעתך כן ?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,870
מעורבות
2,908
נקודות
113
2- RC ניתן לחבר כשיש מקור בודד לפני הקדם או אחריו , מה רצוי?
2.תלוי בהרבה דברים גיין וכו - אין לי תשובה אחת לתת פה.
הייתי מעדיך מסלול דיטגלי קצר אם אפשר והמרה אחת אם זה אפשרי.
כנראה שלפחות עבור מקור דיגיטלי, עדיף לחבר אותו דיגיטלית ל-RC, שבהכרח מבצע את העיבודים על סיגנל דיגיטלי (PCM). יש RCs, כולל טרינוב וסטורם, שלאחר תום העיבוד מבצעים גם המרה לאנלוג, עם שליטה על הווליום, כך שהם יכולים לשמש כקדם בעצמם, ואז גם חוסכים את הצורך בקדם, מה שיכול לחסוך הרבה כסף.

כמו שדן כתב, אם מחברים את המקור לקדם, אז אם המקור הוא דיגיטלי, מתבצעת המרה לאנלוג (בתוך המקור או בתוך הקדם), ואז, כיוון שה-RC יכול לבצע את העיבודים רק על סיגנל דיגיטלי, הוא צריך לבצע המרה לדיגיטל לפני תחילת העיבוד. כלומר עבור מקור דיגיטלי נוספות 2 המרות מיותרות. בנוסף, גם עבור מקור דיגיטלי וגם עבור אנלוגי, עוברים דרך קדם, מה שמאריך את מסלול הסיגנל -- ברמה האנלוגית -- ללא צורך ברור.

אבל, כמו בהרבה מקרים באודיו, לא הכל מתנהג לפי ההיגיון, ויכול בהחלט לקרות שלמרות ההמרות הנוספות והמעבר דרך קדם, המאזין יעדיף את הסאונד, במיוחד אם זה פרה מנורתי. אני אישית התלבטתי בעניין, אבל בסוף מכרתי את הפרה המנורתי.
 

נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,870
מעורבות
2,908
נקודות
113
אמרנו כבר שלא צריך .זה בטוח .
אני לא חושב שיש צורך לחזור על זה .
אני חושב שהיה צורך לחזור על זה, כי מיד אחרי שכתבת ופירטת שהכל כייף, ומותר לאהוב הכל, ואין פה כפיה או חובה, כתבת "רק ש… תופים צריכים", כלומר יש הסתייגות ויש משהו שצריך.

לדעתי, אין הסתייגויות ואין שום דבר שצריך.


אכל אם תופים נשמע כמו צ׳לו או לכיוון גיטרה באס - אתה יכול להגיד שכך אתה אןהב .
אתה לא יכול להגיד שזה היי פידלטי .
או שלדעתך כן ?
אני לא מוצא שום צורך לעסוק בתווית השיווקית של "היי פידליטי".
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,629
מעורבות
1,133
נקודות
113
אני חושב שהיה צורך לחזור על זה, כי מיד אחרי שכתבת ופירטת שהכל כייף, ומותר לאהוב הכל, ואין פה כפיה או חובה, כתבת "רק ש… תופים צריכים", כלומר יש הסתייגות ויש משהו שצריך.

לדעתי, אין הסתייגויות ואין שום דבר שצריך.



אני לא מוצא שום צורך לעסוק בתווית השיווקית של "היי פידליטי".
במישור של התחביב ודאי שלא .

אני פשוט טוען שיש דבר כזה היי פידלטי שלא קשור לשיווק .

ושהשכלים צריכים להישמע כמו כלים אמיתיים .
רק למי שזה מעניין אותו והוא נהנה מזה יותר .

אם לא איכפת
לו מזה וזה לא גורם לו ליותר הנאה אז ודאי שזה לא משנה .

ושוב הדיון הולך
למקום פילוסופי מתיש .

אולי צריך לפתוח תת פורום המתעסק בפילוסופיה .
נקודה למחשבה
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,854
מעורבות
2,578
נקודות
113
בקיצור, מי שמגובש בטעמו יחיה עם מערכת אחת בחלל האישי שלו, והיא תתן לו את ההנאה מכל הקלטה טובה, והוא יצליח להנות מהרבה מערכות אחרות מ" הצד". ולפעמים לא הכל ניתן להסביר, וגם להיות לא מגובש זה לגיטימי- אני לא מגובש בהרבה תחומים אחרים בחיים מעבר לאודיו. אפילו נהנה מזה לפעמים...

מסכים לחלוטין ערן.
בדיוק היתה לי שיחה על הדברים עם חבר.

נשגב מבינתי
מדוע יש צורך במולטי מערכות, לכל ז'אנר או תתי ז'אנרים או סגנון כזה או אחר.

מערכת מאוזנת צריכה לנגן *הכל* מהכל, מהכל של הכל, באותה רמת רזולוציה, דיוק, שקיפות ויכולת !
כאשר היא משתנה מז'אנר לז'אנר והקלטה והקלטה
וצריכה ומסוגלת לשקף כל דבר שנרצה שתנגן.

לא מאמין במולטי מערכות
אבל כל אחד שיהנה ממה שיש לו.

חג שמח.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,870
מעורבות
2,908
נקודות
113
במישור של התחביב ודאי שלא .

אני פשוט טוען שיש דבר כזה היי פידלטי שלא קשור לשיווק .

ושהשכלים צריכים להישמע כמו כלים אמיתיים .
רק למי שזה מעניין אותו והוא נהנה מזה יותר .

אם לא איכפת
לו מזה וזה לא גורם לו ליותר הנאה אז ודאי שזה לא משנה .

ושוב הדיון הולך
למקום פילוסופי מתיש .

אולי צריך לפתוח תת פורום המתעסק בפילוסופיה .
נקודה למחשבה
בדיוק:
  • אכן יש מושג כזה
  • אכן אפשר להשתמש בו שלא בהקשר שיווקי
  • אכן הוא עשוי לעניין את מי שרוצה שהמערכת שלו תישמע דומה למציאות ושנהנה כשזה לדעתו כך
אבל הוא לא אמור לעניין את מי שלא, שבהקשר שלו היו חילוקי הדעות, שעכשיו התבהרו.

ומראש כל מה שצריך או לא צריך שייך נטו לתחום הפילוסופיה.

אבל נראה לי שהנושא מוצה, כך שאין צורך לפתוח פורום בנושא :)
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור