שניצל
חבר משקיען
- הודעות
- 8,362
- מעורבות
- 1,769
- נקודות
- 113
לאחרונה יש לי הרבה הרהורים איך בכלל צריך להשמע ואם יש בכלל צליל שהוא נכון ואקסיומטי, יש כל כך הרבה אפשרויות ואמצעי כיול שיכולים להזיז המערכת שמאלה ימינה , קדימה ,או לחליפין לדרדר אותה ,
אז בוא נתחיל !
חדר - החדר יכול ליצור צליל רטוב או יבש הבתאם לזמן ההדהוד ועוד הרבה פרמטרים שאינני בטוח כלל שאקוסטיקאים מסוגלים למדוד , לא תמיד חדר מתוקתק לפי גרף של מן דהוא נשמע דווקא טוב , ופעמים רבות ההפך , כלומר כל הטענות המלומדות שמיקרופון רגיש מן האוזניים ורק באמצעותו ניתן לכייל משהו אם בכלל לא תמיד נראה לי ,
אקוסטיקה פסיבית - לפעמים עושה טוב ,אבל חופשי יכולה לאכול דינמיקה ולסרס את יכולות הרמקול בשלוב החדר , להוריד את הדינמיקה , ולבטל צלילות של גרון ושיניים שנמצאים בהקלטה ולהפוך הכל לשעמום אחד גדול וחסר חיות דינמית שכל קטע דומה למישנהו , לא צריך להבהל מקצת צרחות של זמרות שזה קולם , לא כולם שרים כמו לאונרד כהן.
בס-משום מה נהייה אופנתי לקבל "פאנץ " הסטרי מהבאס , ואני אינני בטוח שהעניין אינו נובע מחוסר אקסטנשיין של הוופר , והרי הפאנץ יוצא בחלקו הגדול מהמיד , וכמו כן נוצר חוסר משמעותי במיד בס שבעיני הינו חובה במערכת טובה , יצא לי לאחרונה לפגוש חבר ידוע במקומותינו ,ולפני שהספיקותי לומר שחסר לי מיד בס שאג הבחור "שהמיד בס מוגזם " ,לכן אולי כדאי לכם לסמוך על עצמכם , בס עמוק ורטוב יוצר מעטפת המאפשרת להוסיף פרוט בגבוהים , בלעדיו נשמע העסק חד וצנוניתי ,
גודל הבמה - תלוי הדוקות לחדר ולמיקום , גם פה נוצרה אופנה של פוקוס הסטרי ועומק שבעלי המערכת מתהדרים בעיני רוחם , ואז משתבר לך שמדובר בבמה פצפונת מפורטת להפליא ,אבל מארץ לליפוט , מצד שני גדול מאוד גם לא משהו בעיני חלקנו , וילי נלסון עם ראש של לויתן כחול עד התיקרה זה טוב ? (אני דווקא אוהב זה ) ,
אקוסטיקה אקטיבית -חדר עמוק לתודעה בזכות פעילות של כמה מכורים לעניין , מצד שני יש כאלו שטוענים שמדובר באסון אקוסטי והעסק דומה ל"סטייק סויה " , אני נמצא בתווך כבר הרבה מאוד שנים , לא עומד להפוך למדען של העסק , וזה גם לא תמיד עובד לטובה או שעובד מצויין , תלוי במצב (יש לי שתי זוגות של מערכות ,על אחת עובד מאוד ,על השני כמעט כלום )
סוג הרמקול - קימות ממברנות למכביר כידוע לכם , קרמי , קרטון, קרבון , בלזה , אלומיניום , מגנזיום , עם כל מיני תיאוריות בגרוש למה הדרך של היצרן נכונה , לי זה ממש לא משנה ,כמעט כל רמקול ניתן לכייל לטעמכם בדרכים שונות,ולא מובן מאליו שממברנות קרבון עם גוף אלומיניום יש להם ולו יתרון קטן על סוג אחר לגמרי
שפופרות - יש להם את החן שלהן , ותיק מאוד בתחןם , לא מת על מגברים דלי ואטים עם צליל עגול עד כדי בחילה , אבל הקדמים זה סיפור אחר , טיפה טאץ של שפופרת תמיד נחמד
חשמל וכבלים - יישנם אנים שמוכנים להשבע שבלי כבל ספציפי המערכת נופלת לתהום ,תעשו לי טובה תחססכו את השטות הזו למי שיש לו כל מכל , 5 דקות האזנה ומוצאים גם יתרון בכבל אחר , זה נחמד לשחק וגם אני קשות בעניין , ,
וככה הולך ומתפתח אצלי איז אנטיציודופיליה , במיוחד לא לדברים חדשים במחירים אסטרונומים שסתם קורעים לנו את חשבון הבנק ,
שיהיה לכולם חג שמח ו"תחי מדינת ישראל "
אז בוא נתחיל !
חדר - החדר יכול ליצור צליל רטוב או יבש הבתאם לזמן ההדהוד ועוד הרבה פרמטרים שאינני בטוח כלל שאקוסטיקאים מסוגלים למדוד , לא תמיד חדר מתוקתק לפי גרף של מן דהוא נשמע דווקא טוב , ופעמים רבות ההפך , כלומר כל הטענות המלומדות שמיקרופון רגיש מן האוזניים ורק באמצעותו ניתן לכייל משהו אם בכלל לא תמיד נראה לי ,
אקוסטיקה פסיבית - לפעמים עושה טוב ,אבל חופשי יכולה לאכול דינמיקה ולסרס את יכולות הרמקול בשלוב החדר , להוריד את הדינמיקה , ולבטל צלילות של גרון ושיניים שנמצאים בהקלטה ולהפוך הכל לשעמום אחד גדול וחסר חיות דינמית שכל קטע דומה למישנהו , לא צריך להבהל מקצת צרחות של זמרות שזה קולם , לא כולם שרים כמו לאונרד כהן.
בס-משום מה נהייה אופנתי לקבל "פאנץ " הסטרי מהבאס , ואני אינני בטוח שהעניין אינו נובע מחוסר אקסטנשיין של הוופר , והרי הפאנץ יוצא בחלקו הגדול מהמיד , וכמו כן נוצר חוסר משמעותי במיד בס שבעיני הינו חובה במערכת טובה , יצא לי לאחרונה לפגוש חבר ידוע במקומותינו ,ולפני שהספיקותי לומר שחסר לי מיד בס שאג הבחור "שהמיד בס מוגזם " ,לכן אולי כדאי לכם לסמוך על עצמכם , בס עמוק ורטוב יוצר מעטפת המאפשרת להוסיף פרוט בגבוהים , בלעדיו נשמע העסק חד וצנוניתי ,
גודל הבמה - תלוי הדוקות לחדר ולמיקום , גם פה נוצרה אופנה של פוקוס הסטרי ועומק שבעלי המערכת מתהדרים בעיני רוחם , ואז משתבר לך שמדובר בבמה פצפונת מפורטת להפליא ,אבל מארץ לליפוט , מצד שני גדול מאוד גם לא משהו בעיני חלקנו , וילי נלסון עם ראש של לויתן כחול עד התיקרה זה טוב ? (אני דווקא אוהב זה ) ,
אקוסטיקה אקטיבית -חדר עמוק לתודעה בזכות פעילות של כמה מכורים לעניין , מצד שני יש כאלו שטוענים שמדובר באסון אקוסטי והעסק דומה ל"סטייק סויה " , אני נמצא בתווך כבר הרבה מאוד שנים , לא עומד להפוך למדען של העסק , וזה גם לא תמיד עובד לטובה או שעובד מצויין , תלוי במצב (יש לי שתי זוגות של מערכות ,על אחת עובד מאוד ,על השני כמעט כלום )
סוג הרמקול - קימות ממברנות למכביר כידוע לכם , קרמי , קרטון, קרבון , בלזה , אלומיניום , מגנזיום , עם כל מיני תיאוריות בגרוש למה הדרך של היצרן נכונה , לי זה ממש לא משנה ,כמעט כל רמקול ניתן לכייל לטעמכם בדרכים שונות,ולא מובן מאליו שממברנות קרבון עם גוף אלומיניום יש להם ולו יתרון קטן על סוג אחר לגמרי
שפופרות - יש להם את החן שלהן , ותיק מאוד בתחןם , לא מת על מגברים דלי ואטים עם צליל עגול עד כדי בחילה , אבל הקדמים זה סיפור אחר , טיפה טאץ של שפופרת תמיד נחמד
חשמל וכבלים - יישנם אנים שמוכנים להשבע שבלי כבל ספציפי המערכת נופלת לתהום ,תעשו לי טובה תחססכו את השטות הזו למי שיש לו כל מכל , 5 דקות האזנה ומוצאים גם יתרון בכבל אחר , זה נחמד לשחק וגם אני קשות בעניין , ,
וככה הולך ומתפתח אצלי איז אנטיציודופיליה , במיוחד לא לדברים חדשים במחירים אסטרונומים שסתם קורעים לנו את חשבון הבנק ,
שיהיה לכולם חג שמח ו"תחי מדינת ישראל "
נערך לאחרונה ב: