בגדול כדי להבין את רמת השפעה של פינק פלויד צריך להבין את השתלשלות הלהקה במשך היסטוריה , למעשה פינק פלוייד יש לה שלושה גילגולים משמעותים שהשפיעו על יצירה שלהם .
התקופת פסיכדליה 67- 68 - פינק פלויד באותה תקופה בהחלט הייתה להקה מהפכנית שהוציא שני אלבומים שהם ניחשבים למאסטר פיסים ברוק הפסיכודלי אין ספק שסיד בארט היה חלק חשוב מאוד בלהקה שהשפיעה מאוד על כתיבה באותם ימים של פלוייד...
לאחר מכן המצב הנפשי של סיד בארט התדרדר ונזרק מלהקה המחליף שלו היה דייויד גילמור...
לאחר מכאן פינק פלויד התקשו למצאו זהות משל עצמם ללא סיד , ב 1969
יצא לפלויד אלבום כפול Ummagumma שחצי הראשון של אלבום הוא בעצם הופעה בסטודיו עם השירים משני אלבומים עם סיד וחצי השני של האלבום הוא בעצם קטעים שכל נגן בהלהקה כתב בניפרד...
ולאחר הוציאו את :
Atom Heart Mother
Meddle - אני יעצור שנייה על האלבום הזה , כנראה שאולי זה האלבום הכי מוצלח של פינק פלויד לפני השינוי תפנית שהם יעשו בהמשך . מידל אלבום שהצליח לשלב בצורה יוצאת דופן בלוז רוק , רוק פסיכודלי ופרוג רוק בצורה מאוד מרשימה ומצד השני מאוד אחידה נעימה לא מאולצת אצל חובבי הפרוג ופסיכדליה בהחלט אלבום הזה עד היום מחזיק מים ותמיד יהיה רלוונטי ...
תקופה שלישית ושאולי עליה יש לא מעט מחלוקות היא תקופה שאכן מתחילה עם dark side שפינק לוייד בעצם מתחילה לעבוד עם מפיק ( לא זוכר תשם שלו) שמנסה לייצר אלבום עם שירים שיהיו מתאימים להכנס לרדיו בארצות הברית וכן שיהיו יותר בנויים כסינגלים עם מילים יחסית שמדברות אל כולם ,
אפשר לומר שכאן ׳׳פלוייד׳׳ עלו על פורמולה איך לרגש את בני הטיפש עשר ואכן עד היום זה אלבום שתופס את קהל הצעיר שמחפש מוזיקה מעבר למה שמוזיקה העכשיווית מציעה.
אך השאלה האם רוב מי שהקשיב לאלבום הזה בלופים בגיל 15 יכול להקשיב לתכנים של האלבום היום? אני לא מכיר הרבה שמסוגלים להקשיב לו כי הוא אלבום סופר קיצ׳י ושמתבגרים מבינים את זה שהכל שמה קלישאות ....
לאחר דארק סייד עם הצלחה בילתי נורמילת חברי להקה חשבו שהם התעשרו או לפחות שכרגע לא חסר להם כסף...
לרועה מזלם רואה החשבון של להקה לא עשה את עבודתו נאמנה ( אולי גם גנב מהם כסף) ולהקה הבינה שהם דיי מרוששים מבחינת כסף...
Wish You Were Here- למעשה לא נוכל לדעת עם האלבום הזה באופן אותנתי נועד להזכיר את סיד בארט או שזה פשוט מעורבב עם שיקולים מסחריים....
מה שבטוח זה ש the wall הוא אלבום שכל שיקולים בו היו מסחריים לאורך כל הדרך , ההפקה , הסרט , השואו בהופעות הכל היה במטרה לתת מכה...
אז במידה מסויימת אפשר לומר שתקופה של ׳׳פלוייד׳׳ שאוהבים לאוהב עד כמה היא משפיעה ? על מוזיקה ? לא בצורה קיצונית יותר השפיעה ברמת ההפקה ...
האם ׳׳פלוייד׳׳ היו פיונירים בפרוגרסיב רוק? לא למעשה כבר להקהות מובילות בפרוג כבר התחילו את דרכם ב 1968 (קרימסון , גונג , יאס , קאמל , סופט משין וכו) למעשה אלבומי פרוג של ׳׳פלוייד׳׳ הגיעו דיי סמוך לפני נפילתו של פרוג ...
האם בכללי פרוגרסיב רוק הוא ג׳אנר משמעותי בשפעה שלו ?
גם לא , אחרי ההצלחה הבילתי נתפסת של רוק פסיכודלי , הפלישה בריטית ,וואדסטוק וכו׳ שהיצגו x הפרוג ייצג את הדבר הנגדי ולא מעט אנשים לא התחברו לסגנון.
האם ׳׳פלוייד׳׳ 1967 עד 1970 השפיעו על עולם הרוק ללא ספק כן הוציאו שני אלבומים של פסיכדליה שעשויים מושלם ולייבל בסטודיו גם ללא סיד יחתם בהיסטוריה...
השאלה הנשאלת למה תקופה הכי פחות משפיעה שלהם על מוזיקה היא תקופה שהכי מעריצים אותם ?
סליחה אבל הכל כאן טעויות מהתחלה ועד הסוף, התוכן התחביר, האיות, פשוט אוסף אחד גדול ומביך של שגיאות.
להגיד על אלבום משפיע וחשוב כמו the wall שכל השיקולים בו היום מסחריים מהתחלה ועד הסוף ושהכל שם נעשה כדי לעשות מכה.
זה כל כך נמוך ומביך, על מה אתה מדבר ?
אלו יוצרים מבריקים, רגישים, אינטלקטואלים שבחנו לעומק כל תו וכל מילה וכל דימוי ששיחררו.
מי יוצר יצירה מורכבת, נוקבת וחריפה מבחינה חברתית, פורצת דרך כסוגה תרבותית כדי לעשות מכה ?? אם רוצים כותבים קצת על רומנטיקה ואהבה שירים קצרים ומלודרמטיים.
ומי חושב ככה בכלל, מה הם המפיק של אייל גולן ? עומר אדם ?
האלבום נכתב מדם ליבו של ווטרס והוא מבטא משנה סדורה של תפיסת העולם הערכית והנוקבת שלו בנושאי מלחמה, חינוך ועוד. כשהכל מחובר לביוגרפיה הפרטית והכואבת שלו.
האלבום יצר סוגה חדשה בהיסטוריה של התרבות המוסיקלית ואם מסתכלים על האופן בו מוסיקה מושמעת ונראית היום, קשה לחשוב על אלבומים יותר משפיעים ממנו באופן שבו חוברה מוסיקה לדימויים, לנרטיב, לתפיסה חברתית וערכית, לקונספט שלם.
הגדולה של הפינק הפלויד זה האופן בו הם התפתחו והשתנו כל הזמן, הם לא הפסיקו להתחדש ביחס לעצמם ולחדש בכל ההיבטים הקשורים למוסיקה ולכן גם נשארו רלוונטיים עד היום ולא צללו לתהומות השיכחה כמו כמה להקות שהתחילו איתן ומכיוון שהיו בעיקר מושפעות מלהקות אחרות לא הצליחו להתפתח.
בהחלט יש לפינק פלויד אלבומים יותר מלודיים ויש פחות, הם התבגרו תוך כדי, נושאי הכתיבה שלהם השתנו ובהשפעת ווטרס שהיום היו מכנים אותו אקטיביסט, היה מאוד מאוד חשוב להם שהמוסיקה תישא מסרים חברתיים נוקבים, רצו להשפיע ולשנות את העולם שהם חיים בו, כמו שאפשר לראות את ווטרס עושה גם היום בדרכים פחות מוסיקליות..
הם בנו עבור זה צורה חדשה ושלמה של אלבום מוסיקלי
אני גדלתי על זאפה וג׳ון זורן ועם חינוך מוסיקלי קלאסי וגם מהפרספקטיבה הזו אני יכול לומר שגם דרק סייד הוא אלבום נפלא מבינה מוסיקלית לא פחות מאומה גומה ו Atom heart mother
באופן אחר, אבל גם היום כמעט 50 שנים אחרי הוא לא מפסיק להימכר וקונים אותו בד״כ מאזינים אינטילגנטים שמוסיקה חשובה להם והם מתעמקים בה.
בקיצור טעויות על טעויות על טעויות