מגבר פוקל 1028 בי האם מגבר סטריאו ייתן קפיצת מדרגה מבחינת סאונד ?


falou

אוהב את התחום
הודעות
434
מעורבות
23
נקודות
18
יאללה אליפות,כן הכי טוב לשמוע בחדר אצלי עם האקוסטיקה ולראות למה אני הכי מתחבר.יש חנות כלשהי שאפשר לתת צי'ק עירבון ולנסות מגבר סטריאו?
עדיף עם דאק בנפרד נכון?
דאק של לקסמן עם מגבר סטריאו של לקמן יכל להיות נראה לי סבבה עם הפוקל,מה אתה חושב?או שזה יהיה יותר מידי סאונד שקוף..

אין כזה דבר "סאונד שקוף מדי". מי רוצה לשמוע פחות ממה שיש בהקלטה?
מקסימום, אם רוצים לתקן קצת את מה שהטכנאי עשה (או עולל...) אפשר לשחק קצת עם אקולייזר.

בדאק הייתי משקיע הכי פחות, היתרונות של דאקים יקרים הם סיפוריים לא עובדתיים. יענו, אף אחד לא מצליח למדוד הבדלים, רק לשמוע באופן סובייקטיבי. אני לא מאמין שאפשר לשמוע דברים ששום מכשיר לא מצליח למדוד ושום מבחן אובייקטיבי לא מצליח לאשש את קיומם.
יש כאלה שחושבים אחרת. תחליט לעצמך.
יש היום דאקים מצויינים במחיר שווה לכל נפש שטכנית נמדדים מצויין.

לא יודע מה עומד מאחורי המותג לקסמן היום ולמה הוא מזוכר הרבה. בסבנטיז זו הייתה חברה מפורסמת. לא יודע אם יש קשר בין המותג כיום לחברה דאז.

קודם כל, כמו שכתבתי, הייתי בודק התאמה של מגבר ברמה הטכנית הכי פשוטה, האם הוא מסוגל להניע את הרמקולים שלך. על זה אף אודיופיל לא יתווכח, אם למגבר אין מספיק כוח, הרמקול לא יישמע במיטבו.
תבדוק איזה הספק אתה צריך ויותר חשוב, מה האימפנדנס המינימלי של הרמקולים.
חפש מה ממליץ היצרן להגברה, קודם כל.

לגבי מיקום של הרמקולים, פשוט תשחק עם זה. תהיה מופתע איך הם נשמעים אחרת. אפילו שים שטיח או שמיכה על הקיר או אפילו כרית מאחורי הראש. כל דבר משפיע, כי אנחנו אף פעם לא שומעים את הרמקול נטו, זה תמיד הרמקול פלוס ההחזרים מהמשטחים בחדר (כולל מאחורי הראש, אז גם שינוי של נקודת ההאזנה, אפילו לגובה, משפיע).
חפש את הנקודה בה הם נשמעים הכי טוב.
שחק גם עם ההטייה שלהם כלפיך.
הכל עושה הבדל.
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,360
מעורבות
859
נקודות
113
הרבה מבלבלים בין סאונד שקוף לבין חוסר בס.
אין לו יותר מידי מה להתעסק עם מיקום, מאחורי הרמקולים יש גומחה שמהווה ״תיבת תהודה ענקית״, אין הרבה מה לעשות עם זה.
מה שכן הרמקול הספציפי הזה מנגן מעולה גם בעוצמות נמוכות מאוד, מה שמאפשר להוריד ווליום (כך שיהדהד פחות) ועדיין להנות ממש.
קיצר שיהנה ממה שיש, הוא כנראה שומע טוב יותר מרוב ״האנשים הלא אודיופילים״ ביקום, שזה מגניב ואחלה.

לגבי לקסמן, אתה לא בעניינים, זו חברה שמייצרת מוצרים מדהימים (כמובן שיש חברות נוספות מדהימות גם כן)
 

falou

אוהב את התחום
הודעות
434
מעורבות
23
נקודות
18
מאחורי הרמקולים יש גומחה שמהווה ״תיבת תהודה ענקית״, אין הרבה מה לעשות עם זה

כל מי ששומע בחדר מגורים סובל מבעיות אקוסטיות כאלו או אחרות, שאין שום לדרך לחזות אותן מלהסתכל על תמונות.
כל דבר מתחת לכ-700 הרץ הוא לחלוטין תלוי מיקום/חדר.
בכל מקרה, כדי לטפל בחוסר/עודף בתדרים הגבוהים, הכי קל זה לשחק עם הזווית של הרמקולים.

אין שום סיבה שרמקול טוב לא ינגן טוב בעוצמות נמוכות.
טיפול בבאס, זה עם ריהוט וכמובן אקולייזר.

לגבי לקסמן, או כל תחום ההגברה, דעתי היא שכל זמן שמגבר מסוגל לספק את צרכי הכח של הרמקול, אין סיבה שיהיו הבדלים שמיעים בין הגברות. טכנאי סאונד לא משתמשים בהגברות אודיופיליות, אין סיבה שמאזינים ישתמשו. אבל זו דעתי.
יש לי עדיין הגברה ישנה של NAIM בארון, שיושבת שם בדיוק בגלל שהיא הגברה עם אופי סאונד מסויים (לדעתי, מעלה מיד-בייס וחותכת גבוהים) ועם הזמן החלטתי שזה לא מתאים, כי בהקלטות מסויימות זה אחלה ובאחרות, פחות. זה גם בטח קשור לאובדן השמיעה בגבוהים עם הגיל...
 
נערך לאחרונה ב:

efi1965

כתב האתר בצפון
צוות האתר
הודעות
1,539
מעורבות
424
נקודות
83
לא רואים בתמונות מה גודל הקיר מאחורי המיטה. תנסה להפוך כיוונים בין המיטה (לתוך הנישה) ולכל הציוד שלך.
יהיה לך הרבה מקום לשחק עם הצבת הרמקולים.
אופציה נוספת היא להעביר את המיטה לנישה, את כל הסט לקיר הארוך מצד שמאל ולשים כורסה בין המטבח לרמקולים.
זה לא יפתור לך את כל הבעיות אבל תהיה לך נקודת פתיחה טובה יותר.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,548
מעורבות
756
נקודות
113
יש היום דאקים מצויינים במחיר שווה לכל נפש שטכנית נמדדים מצויין.
אם מדידות היו הדבר היחיד, כולם היו מייצרים את אותו ממיר. אני חושב שהממיר הוא החוחיה הכי חשובה לאחר הרמקולים. העובדה שהמון ממירים רידדו את תפיסת הסאונד רק למה שמדיד ואין בינהם הרבה הבדלים לא משנה את המהות. צריך לשמוע ולברור
לגבי לקסמן, או כל תחום ההגברה, דעתי היא שכל זמן שמגבר מסוגל לספק את צרכי הכח של הרמקול, אין סיבה שיהיו הבדלים שמיעים בין הגברות. טכנאי סאונד לא משתמשים בהגברות אודיופיליות, אין סיבה שמאזינים ישתמשו. אבל זו דעתי.
טכנאי סאונד אינם בהכרח אודיופילים, כמו שמוסכניק איננו נהג מרוץ או בהכרח חובבי הגה או יודעים להעריך חווית נהיגה. אודיופיל זו פוזיציה נפרדת מאומן ומטכנאי. רוב האומנים אגב, לא מעניין אותם התחום שלנו.
יש לי עדיין הגברה ישנה של NAIM בארון, שיושבת שם בדיוק בגלל שהיא הגברה עם אופי סאונד מסויים (לדעתי, מעלה מיד-בייס וחותכת גבוהים

אתה הזכרת שיש לך מגבר naim שאכן נשמע שונה או לא לטעמך, כלומר יכולים להיות הבדלים בין מגברים.

אם לדעתך מגברים וממירים תפקידם הוא רק טכני, מה כן חשוב, רק הרמקול? ולמה שברמקול כמחולל תדרים יהיו הבדלים בין יצרנים שונים?
אני אענה עבורך, כי כל חומר מגיב שונה, כי תכנון של קאוס ותיבה משפיע, כמו בממיר כמו במגבר כמו בקדם מגבר - תהליכים שעוברים חלקים כמו קבלים לדוגמא בחברה לפני היישום שלהם, בחירת מיקום הרכיב במעגל, ספק כח, מרחק בין חיבורים ועוד ועוד.

אז נכון, בתקציב נתון הרמקול לטעמי הוא המנווט, אבל חלילה לנו להיגרר לפשטנות של " מחוללי תדרים בזרם נתון" ואו גרף תדרים כמייצגים בלעדיים של סאונד. לעניות דעתי, כמובן.

(ועוד לא נכנסנו לעינייני חיווט חשמל וכולי... )
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,360
מעורבות
859
נקודות
113
כל מי ששומע בחדר מגורים סובל מבעיות אקוסטיות כאלו או אחרות, שאין שום לדרך לחזות אותן מלהסתכל על תמונות.
כל דבר מתחת לכ-700 הרץ הוא לחלוטין תלוי מיקום/חדר.
בכל מקרה, כדי לטפל בחוסר/עודף בתדרים הגבוהים, הכי קל זה לשחק עם הזווית של הרמקולים.

אין שום סיבה שרמקול טוב לא ינגן טוב בעוצמות נמוכות.
טיפול בבאס, זה עם ריהוט וכמובן אקולייזר.

לגבי לקסמן, או כל תחום ההגברה, דעתי היא שכל זמן שמגבר מסוגל לספק את צרכי הכח של הרמקול, אין סיבה שיהיו הבדלים שמיעים בין הגברות. טכנאי סאונד לא משתמשים בהגברות אודיופיליות, אין סיבה שמאזינים ישתמשו. אבל זו דעתי.
יש לי עדיין הגברה ישנה של NAIM בארון, שיושבת שם בדיוק בגלל שהיא הגברה עם אופי סאונד מסויים (לדעתי, מעלה מיד-בייס וחותכת גבוהים) ועם הזמן החלטתי שזה לא מתאים, כי בהקלטות מסויימות זה אחלה ובאחרות, פחות. זה גם בטח קשור לאובדן השמיעה בגבוהים עם הגיל...
דעתך בהגברה הובהרה לאחר שהסברת...
מה שאומר שההערה שלך לגבי שנות ה 70 לא הייתה תמימה... עלה והצלח.
 

falou

אוהב את התחום
הודעות
434
מעורבות
23
נקודות
18
אתה הזכרת שיש לך מגבר naim שאכן נשמע שונה או לא לטעמך, כלומר יכולים להיות הבדלים בין מגברים.

יכולים. לא צריכים.

אם לדעתך מגברים וממירים תפקידם הוא רק טכני, מה כן חשוב, רק הרמקול?

כן. כל שינוי סאונד אחר צריך לבוא ממדידות ותיקונים פרמטרים (DSP).

למה שברמקול כמחולל תדרים יהיו הבדלים בין יצרנים שונים?

כי קודם כל, טכנית, ההבדלים על הענות התדרים ברמקולים הם בסדרי גודל יותר משמעותיים, כי מדובר בהבדלים מכאנים.
ובגלל שכל תכנון וכל רמקול מהווה פשרה, אז הם נשמעים שונה, בהתאם לתכנון, וזה בה לידי ביטוי במדידות. אבל השאיפה היא שכל הרמקולים יישמעו אותו הדבר, ויישקפו את ההקלטה באופן מושלם. לכן המדידה הכי טובה של רמקולים מתבצעת בחדר ללא החזרים (או מכשיר שמדמה מדידה של חדר כזה).

אם מדידות היו הדבר היחיד, כולם היו מייצרים את אותו ממיר

וזה פחות או יותר שם, כי כולם מתבססים על אותם רכיבים. אם אתה שואל אותי אם ממירים מעל עלות מסויימת מוכרים פיקציה שהם נשמעים יותר טוב, אז כן. זו דעתי.

טכנאי סאונד אינם בהכרח אודיופילים, כמו שמוסכניק איננו נהג מרוץ או בהכרח חובבי הגה

במקרה בנהיגה אני מבין, והאנלוגיה שגויה. השומע אינו מתפעל את המערכת, הוא פאסיבי.
המטרה שלי באודיו היא לשמוע את מה שיש במיקס. לא יותר, לא פחות.
החוויה הרגשית היא בראש, לא במערכת.

אודיופיל זו פוזיציה נפרדת מאומן ומטכנאי. רוב האומנים אגב, לא מעניין אותם התחום שלנו.

המיקס מאוד מעניין את יותר המוסיקאי, כך שהם לא נפרדים. אם אתה שואל אותי אם האודיופיליה מורכבת ברובה ממוצרי פיקציה, אז כן. אני חושב שכן. אני חושב שמאז פריצת הדרך של פלויד טול האודיופיליה נקברה תחת העובדות. מגברים לא צריכים לעשות הבדל, גם דאקים לא, כבלים מעולם לא עשו (כל זמן שלא היו פגומים)
אבל זו דעתי.
אין לי רצון לשכנע או להשתכנע. אין לי איך להתווכח עם טיעונים סובייקטיבים של "אבל שמעתי" או טיעונים של חברות עם מחזור מכירות של מכולת שכונתית ומחלקת פיתוח בלתי קיימת.
גם אני פעם "שמעתי". היום, כשאני גם שומע פחות טוב (כמו כל בני גילי), אני חושב שזה לא נכון.\
אבל זה דיון עקר. אי אפשר להתדיין מול מי שמציג את החויה הסובייקטיבית שלו כעובדה.
 

אהרון66554

אוהב את התחום
הודעות
267
מעורבות
103
נקודות
43
אהלן אהרון גם זה השם שלי בתעודת זהות.
האמת שלרוב אני פשוט מפעיל מוסיקה ומאזין מכל נקודה בחדר.
רק כשאני רואה טילויזיה אז אני בנקודת האזנה מהמיטה.
גם הזזתי את המיטה לאמצע שאהיה בין הרמקולים וסובבתי אותם קצת.
לנסות להזיז אותם יהיה פחות נוח עבורי כי זה יסבך לי את כל המיקום ישיבה.
מה שכן אני יכל להרחיק עוד טיפה את הרמקול הימני מהקיר.
הרמקול השמאלי לא מפריע ואני יכל למקם אותו גם במקום אחר.
מה אתה חושב ? למקם את רמקול שמאל במיקום אחר ולהרחיק עוד טיפה את רמקול ימין מהקיר ? כרגע המרחק של רמקול ימין מהקיר הוא 26 ס''מ.

הי שוב רון,

לשאלתך שבנושא השרשור, התשובה הפשוטה היא כן, כמו שכבר אמרו לך.
מתשובתך נראה כי אתה לא מאזין קריטי, עוד נראה מתגובותך כאן בשרשור שאתה סה״כ מבסוט מהסאונד.
דעתי היא שתשאיר ככה ותהנה.
השקעה בהגברה ומה שמסביב מצריך מינימום נקודת האזנה אופטימלית במרכז, במצב ישיבה, משם תוכל להתקדם ב״מסע״.

בהצלחה ותהנה!!
 

falou

אוהב את התחום
הודעות
434
מעורבות
23
נקודות
18
מה שאומר שההערה שלך לגבי שנות ה 70 לא הייתה תמימה... עלה והצלח.

מה אמרתי לגבי שנות ה-70?

הטענה שלי היא שטכנולוגיה מתקדמת בצעדי ענק. הטלוויזיה השטוחה הראשונה שראיתי עלתה 100 אלף ש"ח. היום אפשר לקנות טובה ממנה בהרבה בכמה אחוזים מהמחיר הזה. למה שזה לא יהיה נכון לדאקים? למה זה בלתי נתפס שלדאק ב-500 ש"ח יהיו ביצועים של דאק שעלה 50,000 ש"ח לפני שלושה עשורים (סתם מספרים מונפצים להדגמה)?
למה שדאק יפיק צלילים שונים שאני אשמע, אבל אף אחד לא מסוגל למדוד, לא במדידות של הדאק ולא במדידות של הרמקול לאחר שינוי הדאק?
אז מה, עם ההתקדמות הטכנולוגית דווקא דאקים ממשיכים להשתפר עד... אין סוף?
הבמה ממשיכה לגדול, האימאג' ממשיך להשתפר, הרזולוציה עולה עוד ועוד ועוד... אין גבול?
תמיד אפשר לשפוך עוד כסף ולקבל סאונד עוד יותר טוב?

אין סיבה להאמין בזה.
נהפוכו
הסאונד הטוב הופך להיות יותר ויותר זול.

זה לא שאני לא חושב שיש היי אנד ושהוא יקר ושווה המון כסף. בוודאי שיש. כל מי ששמע איך מערכת מפיקה סאונד בעוצמה וגודל של הופעה חיה, עם במה שעוצמים עיניים ומרגישים שאתה "שם", עם אימאג' שממש אפשר להצביע על מיקום הנגנים (בהקלטה מתאימה), יודע שיש היי אנד. אבל בשביל זה צריך רמקולים עם יכולת, הגברה ובעיקר... חדר ייעודי מבחינה אקוסטית.
אבל בסלון הביתי, עם התנאים האקוסטים שלו, עם רצפת רעש הרקע הקיימת, עם השמיעה שלי בגיל 50+, אני אשמע אילו הבדלים בין דאקים... אין מצב. אין סיבה לחשוב שכן. אם אנשים היו שומעים, היו הוכחות שהם שומעים. ואין.
 
נערך לאחרונה ב:

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,548
מעורבות
756
נקודות
113
כן. כל שינוי סאונד אחר צריך לבוא ממדידות ותיקונים פרמטרים (DSP).
המדידות לא רלבנטיות אם אין לך רפרנס לאיך זה צריך להישמע. ואתה בבעיה כי אין לך רצון למשהו סובייקטיבי. עיבוד דיגיטלי או אחר גם מעביר את הסיגנל בעוד משוכות שהרבה פעמים גורעות מאיכותו..

וזה פחות או יותר שם, כי כולם מתבססים על אותם רכיבים. אם אתה שואל אותי אם ממירים מעל עלות מסויימת מוכרים פיקציה שהם נשמעים יותר טוב, אז כן. זו דעתי.
שני טבחים יכולים להשתמש באותם רכיבים ועדיין טעם שונה. אם יש פיקציה היא טמונה בהצגת הטכנולוגיה המדידה כמשקפת את הכל. גישות שונות בתוך הסוגות של ההמרה.
המטרה שלי באודיו היא לשמוע את מה שיש במיקס. לא יותר, לא פחות.
החוויה הרגשית היא בראש, לא במערכת.
המטרה שלי היא שהמיקס יתחבר להרמוניה. במידה וזה מתאפשר. החוויה הריגשית היא בראש , בלב ובגוף. המערכת מסייעת להגיע לתחושה הנכונה..
מגברים לא צריכים לעשות הבדל, גם דאקים לא, כבלים מעולם לא עשו (כל זמן שלא היו פגומים)
אבל זו דעתי
לא צריכים, אבל עושים. קשה לי בתחום שכולו דקויות לקבל את ההגדרה המצמצמת שלך. כל הממירים נשמעים אותו דבר זה מרחיק לכת... יכול להיות שמי שמחפש דברים טכניים ושומע טכניים יגיע למסקנה הזאת. האם כל זמרות הסופרן נשמעות אותו דבר? לאדם מבחוץ בהגדרה יבשה , אז כן, זו השמנה שצועקת ליד השמן בריטון שדותק בינתיים על הבימה...לחובב אופרה יש תמיד,את הסוםרניסטית שמרגשת אותו יותר.
יש איזה אנינות מסויימת שאמורה להתלוות לתחום האודיופילי. בהגדרה שלי אני יכול להבדיל בין חשוב יותר לחשוב פחות מבחינת ההשקעה אבל יודע שבסוף הכל מסתכם לחוויה וכל חלק משפיע את השפעתו. אני מסכים שכמו כמעט כל תחום שקשור בטעם יש כאן שיפוט אישי, אבל יוצא ככה שהרבה אנשים יסכימו על אותם דברים כסטנדרט מקובל לאיכות אודיופילית.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,548
מעורבות
756
נקודות
113
אין סיבה לחשוב שכן. אם אנשים היו שומעים, היו הוכחות שהם שומעים. ואין.
כל פעם שמישהו בוחר דאק אחד על פני משנהו , ומוציא עליו כסף מהכיס, זו ההוכחה הכי טובה שהוא שמע הבדל. גם אם הוא חושב שהוא שמע וזה לא מדיד. יש תחושות שקשה למגרף אותם. ויש גם תופעות כאלה. האמת לא מצויה רק בגרף. הזכרתי את זה לא פעם, רוב ווטס טוען שהוא יכול להוכיח בהקלטות שהוא ביצע השפעה על תחושת המרחק בהקלטה, לבין רעשים בדיגיטל שהם מעבר לטווח השמיע האנושי. הוא עצמו אין לו הסבר למה זה קורה. והוא מספיק הגון לאמר זאת.
המחשבה שכל הידע הוא מדיד היא מטריאליסטית ונדמה לי שהיא תוצר של כביכול המהפכה מדעית שתחילתה במהפיכה התעשייתית ועד תחילת המאה ה 21. כיום מובן לרבים שהמתיחה של הראייה ה" מדעית" הזאת לכלל ההנאות והחוויה האנושית אינם תקפים. לראייה, קאמבק של פטיפון. כישלון השעונים הדיגיטליים, ספרים ולא קינדל ועוד כהנה וכהנה. זה לא פוסל, למעשה זה כולל את החוויה הסובייקטיבית שלך שמעדיפה משהו אחד על פני משנהו . מותר לך לחשוב שאין הבדלים כי אתה לא שומע אותם. אבל כי אתה לא שומע להסיק שאינם? לאניודע נראה לי קצת לא קשור.
 

ron123123

חבר אתר
הודעות
39
מעורבות
2
נקודות
8
הסאונד לא מגיע רק מהרמקול, הרבה ממנו מגיע מהשתקפות שנייה, כלומר גלי סאונד המגיעים מהקירות
יש לך
על פי התמונות נראה שאין לך הרבה ברירה, תשאיר ככה ותהנה ממה שיש.
כן הכי נוח ככה מבחינת מיקום שזה לא יפריע,תגיד אני מחפש מגבר סטריאו שיהיה לו את ה ht bypass , וגם דאק איכותי. אשמח להמלצה לכיוון...
 

falou

אוהב את התחום
הודעות
434
מעורבות
23
נקודות
18
כל פעם שמישהו בוחר דאק אחד על פני משנהו , ומוציא עליו כסף מהכיס, זו ההוכחה הכי טובה שהוא שמע הבדל.

זו לא הוכחה. "
שמעתי" זו לא הוכחה, זו דעה.
שמיעה היא דבר סובייקטיבי עם הטייה ברורה, פסיכולוגית, פיסיולוגית וכו'.

לטעון ש-"שמעתי" זו הוכחה... זה לא נכון. עובדתית. זה לא הפירוש של המילה.
יש הרבה אנשים שטוענים ששמאן זה או אחר ריפא אותם מסרטן. זו לא הוכחה שהשמאן יכול לרפא סרטן.

אני חושב שזה די ברור, אז בו נגדיר את הטרמינולוגיה נכון. מוכח=משהו שנבדק בשיטות אימפריות.
אחרת כל טענה היא "הוכחה".

גם אם הוא חושב שהוא שמע וזה לא מדיד. יש תחושות שקשה למגרף אותם

אולי. לא חושב, אבל נניח שכן.
אבל אפשר לבדוק אם הן שמיעות או לא, נכון?!
עושים מבחן עיוור, ובודקים.


המחשבה שכל הידע הוא מדיד

לא אמרתי כזה דבר. בכלל לא כתבתי על ידע. כתבתי על סאונד שאפשר לשמוע.

כיום מובן לרבים שהמתיחה של הראייה ה" מדעית" הזאת לכלל ההנאות והחוויה האנושית אינם תקפים

אתה מדבר על החוויה, אני מדבר על שחזור סאונד.

מבחינת החוויה, אדם ששותה יין שהוא חושב (כי אמרו לו) שהוא יקר יותר, באמת מרגיש שיותר טעים לו (מדדו את זה מבחינת פעילות במוח). כלומר, למרות שהוא שותה את אותו היין הזול ששתה קודם, הוא מאמיןשהוא שותה יין יקר יותר, אז הוא נהנה יותר. בפועל. כנ"ל לגבי שותי קפה במקום מפואר יותר לעומת מקום זול יותר

האם מישהו שקונה דאק יותר יקר נהנה יותר, בגלל שהוא *מאמין* שהסאונד השתנה לטובה?
לגמרי יכול להיות.
אבל הסאונד לא השתנה.
כמו שהיין לא השתנה.

מה שהשתנתה זו החוויה של הסובייקט, כי "עבדו" עליו.

[ואני לא בא לאמר שמי שמוכר ציוד כזה או אחר "עובד" על אנשים, חס וחלילה. הניסיון שלי בתחום אומר שרב העוסקים עושים זאת מאמונה ובהאהבה ובתמימות. אני פשוט לא מאמין במה שהם מוכרים]
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,548
מעורבות
756
נקודות
113
כנ"ל לגבי שותי קפה במקום מפואר יותר לעומת מקום זול יותר
כנראה שהאכסניה היא חלק מהחוויה, האסטתיקה היא חוש שקשור בשאר החושים.
עושים מבחן עיוור, ובודקים.
אז זהו, אנחנו לא עיוורים כשזה קשור בחווית ההאזנה. והיא גדולה יותר מסך המדידות. כמו אומנים שונים עם אותו מנעד קולי אבל כל אחד עם הפרשנות וההגשה שלו. מעבר לזה, לכל אחד מאיתנו יכוחות שמיעה שונות פיזי ואנליטי.
מוכח=משהו שנבדק בשיטות אימפריות.
אחרת כל טענה היא "הוכחה".
לא כל מה שלא יכול להימדד אמפירית הוא לא קיים.
זה כבר גולש לפילוספיה של ההכרה. עבורי מבחינה אמפירית חושית יש הבדלים שמיעים.

בכל מקרה, נעים להתדיין אתך על אף שאני מבין שיש לנו אי הסכמות לגבי משמעות הרכיבים היוצרים חווית ההאזנה. אם האמונה שלך הביאה אותך לתוצאות שנח לך איתם הרווחת.

שאלו יהיו הויכוחים שלנו,,ובהצלחה.
 

falou

אוהב את התחום
הודעות
434
מעורבות
23
נקודות
18
כנראה שהאכסניה היא חלק מהחוויה, האסטתיקה היא חוש שקשור בשאר החושים.

זה לא חלק מהחוויה, זה משנה את החוויה הסובייקטיבית של הטעם עצמו.
תגיש בדיוק את אותו האוכל, אבל במקום פחות אסתטי, הוא יהיה פחות טעים. חווית הטעם עצמה תהיה פחותה.

לא כל מה שלא יכול להימדד אמפירית הוא לא קיים.

לא להמדד, אלא להיבדק.

כלומר, אם אתה טוען שאתה יכול לשמוע הבדל בין רמקול א' ל-ב', אתה צריך להיות מסוגל לבדיל ביניהם כשאתה לא יודע איזה רמקול מנגן.
אתה מזכיר לי יבואן אודיו שתמיד היה מזמין פיצה למי שהיה בא להאזין לציוד... כדי שלא יאזין רעב ועצבני.
אולי במקום לשדרג דאק אפשר פשוט להזמין פיצה לפני האזנה?
קצת גראס גם עוזר...

העניין הוא, שגם והיה ונגיד שדאק עושה איזשהו הבדל שאי אפשר למדוד ואי אפשר ממש להגדיר, אפשר רק להרגיש, בחויה סובייקטיבית, לפעמים, תלוי בסובייקט... יש כ"כ הרבה דברים מאז'ורים שאפשר לעשות לפני שמתעסקים בקטנות הללו, שחבל לשים על זה דגש.

בכל מקרה, נעים להתדיין אתך על אף שאני מבין שיש לנו אי הסכמות לגבי משמעות הרכיבים היוצרים חווית ההאזנה. אם האמונה שלך הביאה אותך לתוצאות שנח לך איתם הרווחת.

בהחלט. אני לא מתכוון להמיר אף אחד לשום כיוון.
החלפתי דאקים ובחנתי דאקים ושמעתי הבדלים (שהיו או שלא) ולא נהנה מהתהליך.
תן לי סאונד שלא מפריע להנות מהמוסיקה, והכל טוב.
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,555
מעורבות
547
נקודות
113
מדברים על דאק\מדידות\סאונד שקוף הזיה ....
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,548
מעורבות
756
נקודות
113
תן לי סאונד שלא מפריע להנות מהמוסיקה, והכל טוב.
איך נמדדת הנאה בגרף...? ;)
יש כ"כ הרבה דברים מאז'ורים שאפשר לעשות לפני שמתעסקים בקטנות הללו, שחבל לשים על זה דגש.
מגבר לא מאז'ורי , ממיר מינורי, חיווט לא רלבנטי, מה הדברים המאז'ורים האחרים שאתה מחשיב מהם? דווקא מעניין לדעת.
 

menim

חבר אתר
הודעות
12
מעורבות
16
נקודות
3
לדעתי יש כאן שתי הנאות שלפעמים קצת מפריעות אחת לשניה.
הראשונה היא ההנאה מהמוזיקה, לחוות ולהתרגש מהיצירה שמאזינים לה.

השניה היא ההנאה מהאיכות. לשמוע גיטרה, ווקאל וכלי נגינה אחרים באופן יותר <משהו>.
והאיכות הזו -- היא מטרה נעה. ככל ששמתרגלים אליה - מתעורר רצון לשנות כדי לחוות משהו חדש, ראשוני ויותר <משהו>.
זה כבר כדור שלג שלפעמים ככל שמאזינים פחות כך הוא מתגלגל יותר, לפחות אצל חלק מהאנשים.

מבחינת השפעה - הכל משפיע. ככל שהרמקול חושף יותר, כך קל יותר להבחין בשינויים. לפחות מנסיוני.
 

ron123123

חבר אתר
הודעות
39
מעורבות
2
נקודות
8
אין כזה דבר "סאונד שקוף מדי". מי רוצה לשמוע פחות ממה שיש בהקלטה?
מקסימום, אם רוצים לתקן קצת את מה שהטכנאי עשה (או עולל...) אפשר לשחק קצת עם אקולייזר.

בדאק הייתי משקיע הכי פחות, היתרונות של דאקים יקרים הם סיפוריים לא עובדתיים. יענו, אף אחד לא מצליח למדוד הבדלים, רק לשמוע באופן סובייקטיבי. אני לא מאמין שאפשר לשמוע דברים ששום מכשיר לא מצליח למדוד ושום מבחן אובייקטיבי לא מצליח לאשש את קיומם.
יש כאלה שחושבים אחרת. תחליט לעצמך.
יש היום דאקים מצויינים במחיר שווה לכל נפש שטכנית נמדדים מצויין.

לא יודע מה עומד מאחורי המותג לקסמן היום ולמה הוא מזוכר הרבה. בסבנטיז זו הייתה חברה מפורסמת. לא יודע אם יש קשר בין המותג כיום לחברה דאז.

קודם כל, כמו שכתבתי, הייתי בודק התאמה של מגבר ברמה הטכנית הכי פשוטה, האם הוא מסוגל להניע את הרמקולים שלך. על זה אף אודיופיל לא יתווכח, אם למגבר אין מספיק כוח, הרמקול לא יישמע במיטבו.
תבדוק איזה הספק אתה צריך ויותר חשוב, מה האימפנדנס המינימלי של הרמקולים.
חפש מה ממליץ היצרן להגברה, קודם כל.

לגבי מיקום של הרמקולים, פשוט תשחק עם זה. תהיה מופתע איך הם נשמעים אחרת. אפילו שים שטיח או שמיכה על הקיר או אפילו כרית מאחורי הראש. כל דבר משפיע, כי אנחנו אף פעם לא שומעים את הרמקול נטו, זה תמיד הרמקול פלוס ההחזרים מהמשטחים בחדר (כולל מאחורי הראש, אז גם שינוי של נקודת ההאזנה, אפילו לגובה, משפיע).
חפש את הנקודה בה הם נשמעים הכי טוב.
שחק גם עם ההטייה שלהם כלפיך.
הכל עושה הבדל.
מצוין תודה על התשובה המפורטת
אין כזה דבר "סאונד שקוף מדי". מי רוצה לשמוע פחות ממה שיש בהקלטה?
מקסימום, אם רוצים לתקן קצת את מה שהטכנאי עשה (או עולל...) אפשר לשחק קצת עם אקולייזר.

בדאק הייתי משקיע הכי פחות, היתרונות של דאקים יקרים הם סיפוריים לא עובדתיים. יענו, אף אחד לא מצליח למדוד הבדלים, רק לשמוע באופן סובייקטיבי. אני לא מאמין שאפשר לשמוע דברים ששום מכשיר לא מצליח למדוד ושום מבחן אובייקטיבי לא מצליח לאשש את קיומם.
יש כאלה שחושבים אחרת. תחליט לעצמך.
יש היום דאקים מצויינים במחיר שווה לכל נפש שטכנית נמדדים מצויין.

לא יודע מה עומד מאחורי המותג לקסמן היום ולמה הוא מזוכר הרבה. בסבנטיז זו הייתה חברה מפורסמת. לא יודע אם יש קשר בין המותג כיום לחברה דאז.

קודם כל, כמו שכתבתי, הייתי בודק התאמה של מגבר ברמה הטכנית הכי פשוטה, האם הוא מסוגל להניע את הרמקולים שלך. על זה אף אודיופיל לא יתווכח, אם למגבר אין מספיק כוח, הרמקול לא יישמע במיטבו.
תבדוק איזה הספק אתה צריך ויותר חשוב, מה האימפנדנס המינימלי של הרמקולים.
חפש מה ממליץ היצרן להגברה, קודם כל.

לגבי מיקום של הרמקולים, פשוט תשחק עם זה. תהיה מופתע איך הם נשמעים אחרת. אפילו שים שטיח או שמיכה על הקיר או אפילו כרית מאחורי הראש. כל דבר משפיע, כי אנחנו אף פעם לא שומעים את הרמקול נטו, זה תמיד הרמקול פלוס ההחזרים מהמשטחים בחדר (כולל מאחורי הראש, אז גם שינוי של נקודת ההאזנה, אפילו לגובה, משפיע).
חפש את הנקודה בה הם נשמעים הכי טוב.
שחק גם עם ההטייה שלהם כלפיך.
הכל עושה הבדל.
אולי לפעמים יש מקורות לא איכותיים בהקלטות ואז שזה שקוף אובר יכל להיגרם מצב שכששומעים חלק מההקלטה או השיר איזה צליל צורם או פחות נעים לאוזן ואז זה מורגש יותר.. אני לא יודע מה משער.
אני גם לא רוצה להשתגע עם המחירים מספיק לי גם ככה,אם אפשר במחיר טוב למצוא דאק איכותי ולשלב מגבר שפתאום ארגיש הבדל ענק אז שווה את השדרוג אבל במידה וזה מינורי זה פחות הייתי רץ לשדרג. כשאשדרג אצטרך להוציא תמונה דרך הדנון,הבנתי שצריך לזה מגבר שיש בו פונקציה של ht bypass ככה המגבר מסתנכרן עם הרסיבר.ובעצם אני יכל להוציא סאונד מהמגבר סטריאו ותמונה מהרסיבר.
יש לך המלצה לדאק במחיר טוב שיהווה לי שדרוג מהדאק של הדנון ?
אולי הלקסמן באמת טובים,ראיתי שיש להם שוק.דיברתי עם מישהו על לקסמן והחיבור שלו הוא 110v וזה מגיע עם שנאי הסאונד של זה קריטי?
השאלה לפי מה קובעים אם יש למגבר כח להניע את הרמקול ? אשמח ללמוד את זה ולהבין. מזה אומר אימפנדנס מינימלי ? אבדוק באינטרנט אולי מוזכר שם משהו על המלצה לרמקולים האלו.
ממה שראיתי הרמקולים האלו 91.5db וההגברה שלהם בין 40 ל 300w .הבעיה זה רק המקום,ברגע שאני מזיז את רמקול ימין זה סוגר לי את המקום ישיבה. ככה במיקום שלהם זה הכי נוח לי.מעדיף נוחות ולשמוע טיפה פחות טוב.
ניתקתי את חשמל של הרסיבר מהמפצל של ה אל פסק וחיברתי אותו ישירות לשקע חשמל מופרד ושמעתי הרבה הרבה הרבה יותר טוב .
יכל לקרות נזק לרמקולים במידה ויש הפסקת חשמל בזמן שהרמקולים מנגנים? שווה לנסות לשים מגן ברקים ?
 

ron123123

חבר אתר
הודעות
39
מעורבות
2
נקודות
8
הרבה מבלבלים בין סאונד שקוף לבין חוסר בס.
אין לו יותר מידי מה להתעסק עם מיקום, מאחורי הרמקולים יש גומחה שמהווה ״תיבת תהודה ענקית״, אין הרבה מה לעשות עם זה.
מה שכן הרמקול הספציפי הזה מנגן מעולה גם בעוצמות נמוכות מאוד, מה שמאפשר להוריד ווליום (כך שיהדהד פחות) ועדיין להנות ממש.
קיצר שיהנה ממה שיש, הוא כנראה שומע טוב יותר מרוב ״האנשים הלא אודיופילים״ ביקום, שזה מגניב ואחלה.

לגבי לקסמן, אתה לא בעניינים, זו חברה שמייצרת מוצרים מדהימים (כמובן שיש חברות נוספות מדהימות גם כן)
בהתחלה שמעתי הדהוד בשירים הטתי טיפה את רמקול ימין והרחקתי אותו טיפה,ממש שיחקתי עם זה בקטנה זה היה ביום חמישי וזהו מאז טפו טפו אין שום החזרי סאונד או דברים כאלו.גם אין לי אופציה אחרת שאני מעדיף כרגע...
בדיוק זה מה שאמרתי ואפילו לעצמי בלב אני אומר איזה יופי ששומעים נפלא גם בווליום נמוך ! ממש שומעים הפרדה טובה ועומק בשירים ואני נהנה מאד מאד מהמוסיקה,עוד התלבטתי אם לקנות אותם ואמרתי שאני לא אתבאס.אמרתי לעצמי לא אכפת לי מצידי אתבאס אני קונה אותם נמאס לי לשמוע מרמקולים סטאליטיים שעושים לי חור באוזניים אחרי חצי שעה וסאונד נורא מתכתי.הבאתי אותם וזאת אחת הבחירות הטובות שעשיתי לעצמי.מפה רק אעלה.לאט לאט אתחיל להבין יותר ואנסה לבדוק מה מתאים לי יותר.
יצא לך לשמוע או לקרוא ביקורות על לקסמן l505uxii ? יש במחיר טוב הבעיה שזה עם שנאי והבנתי מבן דוד שלי שזה מתחמם וזה חרא דבר.
איזה מגבר סטריאו ודאק יש לך אם אפשר לשאול ? עם איזה רמקולים? והאם אתה נהנה מהסאונד ?
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור