מגבר פוקל 1028 בי האם מגבר סטריאו ייתן קפיצת מדרגה מבחינת סאונד ?


shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,541
מעורבות
753
נקודות
113
מה שאתה אומר בעצם נקרא בכלכלה כשל עלות שקועה.
אתה מבקש מפותח השרשור להשקיע עוד במשהו שכבר הפסיד בו.

האפשרות למיקסום משהו מרמקול כזה בחדר הזה אפשרי רק עם ירכוש קונגו ויתחיל להוריד קירות.
אנחנו לא בשיעור מיקרו ולא מקרו, ואפקט ההוצאות ההולכות וגדלות ועלות הזדמנותית לא קשורים. ההנאה שלו רק תגדל משימוש ברכיבים איכותיים.
פותח הפוסט לא התייחס לשום מושג בסאונד היי אנדי ואין לו עניין כרגע בהייאנד. הוא בהיי פיי סטראו.
זולת רצון תמים להבין האם מגבר איכותי יותר יניב תוצאה יותר נכונה בסטראו לא התרשמתי שהוא רוצה להגדיל את העומקים , מיקרו ומקרו דינמיקה, ארטיקולציה אימג' וכולי.
הצימצום של מגבר טוב וממיר משובח לקצוות של הידהודים , שקיימים או לא על סמך תמונה, נראים לי מופרזים, פורימיים אפילו.

אגב כלכלה, ממיר טוב לא קשור לגודל החדר, מגבר טוב בהנחה שהוא לא יפנה לנצילות גבוהה/ נמוכה יוכלו להיות בסיס לשינויים עתידיים והם אינה עלות שקועה. גם חשמל ככה,,אבל זה לא השלב האמת בפיזור ההשקעה.

נוכחתי לא אחת שסטאפ שלא אמור לעבוד בחדר מסויים מניב תוצאות טובות ואפילו מאוד, בתחום שהכי חשוב ושלדעתי פותח הפוסט כיוון אליו בלי לקרוא לו בשמו - תחום המעורבות וההתרגשות ממוסיקה טובה.
 
נערך לאחרונה ב:

Tamir Ivan

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
901
מעורבות
210
נקודות
43
תראה המרחב מצד ימין שבתמונה פתוח לגמרי פושט לא רואים את זה בתמונה אבל זה חדר בגודל 60 מטר .ממש חלל פתוח כמו חדר סטודיו כזה.
תוכל לצלם את החלל בכללותו? יתכן ושינוי בהעמדה ישנה את התוצאה כולה.
אשי שואל כי התמונה שצירפת בתחילת השירשור מציגה כאילו מדובר בממד קטן בו מיקמת את הרמקולים הללו.
 

falou

אוהב את התחום
הודעות
420
מעורבות
18
נקודות
18
לדעתי, אם אין דרך למדוד באופן אובייקטיבי או להחליף רכיבים במבחן עיוור (כשאתה לא יודע מה מנגן), הדרך הנכונה לבדוק אם מגבר (או כל רכיב) עושה הבדל זה לקחת אחד בהשאלה הביתה. אקוסטיקה היא מרכיב קריטי ורכיבים שונים נשמעים אחרת בחדרים שונים. אלמנטים ויזואלים של הסאונד (במה, אימאג' וכו') הם קודם כל תלויי הקלטה (מיקס) אבל גם מאוד תלויי אקוסטיקה. מאוד. למי שזה חשוב לו (לי פחות, אבל זה אישי) חובה לבדוק בבית. מה שטוב במרכיבים האלו זה שיחסית קל לזהות אותם. איזון טונאלי, למשל, יותר קשה לזהות, כי לעיתים אנחנו יכולים, לדוגמא, לזהות חוסר במיד, כאשר בפועל מה שיש זה עודף בבאס גבוה שמאפיל את המיד.


אז להקשיב לרכיב החדש יום-יומיים ולהתרגל לחתימת הסאונד השונה (אם שונה...). הרבה פעמים שמים לב קודם כל מה החדש עושה יותר טוב. זה מיידי. מה הוא עושה פחות טוב, פחות מורגש. אז...
אחרי זה להחזיר את הישן לכמה שעות ולחשוב מה עדיף והאם שווה את הכסף.

לאחר מכן, מחזיר את הרכיב המושאל לחנות. חי כמה ימים עם המקורי ואז, אחרי שהתקררת, תחשוב אם אתה מתגעגע למה שהיה והאם בא לך להוציא את ההפרש.

עוד יותר טוב אם יש מי שיחליף לך בין המגברים, בלי שתדע מה מנגן, כדי לוודא שההבדלים שאתה שומע הם באמת נשמעים ולא בראש שלך.
את ההחלפות לעשות אחרי שהקשבת לכמה טרקים מוכרים.

פשוט, כשמנסים להאזין באופן אנליטי מתחילים לשים לב לדברים שלא שמעת קודם... אבל תכלס היו שם תמיד, גם ברכיב הקודם.
זה לא שאנחנו מדמיינים הבדלים כמו שכשמקשיבים אנליטית, מקשיבים אחרת. אם אתה לא יודע מה מנגן, להטייה קשה יותר לעבוד.

גם הטיית המחיר קיימת, שאוטומטית בני האדם (כולם, בכל תחום) נוטים לייחס תכונות עדיפות למוצר היקר יותר. עובדים ככה על טועמי יין, לדוגמא, וזה נכון בכל תחום שהוא. מנסים משהו יקר, ישר משוכנעים שהביצועים עדיפים, בטח אם המוצר היקר גם נראה יותר טוב (בגלל זה אוכל במסעדה יקרה מרגיש יותר טעים, גם אם זה אותו אוכל...).

אז גם אם אין רצון לבצע מבחנים עיוורים, אני חושב שעדיפה גישה הוליסטית. מקשיב פרק זמן לראשון, אז לשני, ואז מחליט מה יותר אוהב, באופן סובייקטיבי לגמרי, אבל בלי להיכנס לאנליזות פרטניות. הקשבה אנליטית היא כמו ניתוח ספרותי. אתה עוסק בטכניקה ולא במהות. במילים אחרות, במקום לנסות לפרק את החוויה המוסיקלית למרכיבים של סאונד, לבדוק מה מושך יותר להקשבה ממושכת.

אני יודע שאודיופילים אוהבים אנליזות, אבל אם אודיופיל היה יודע לנתח נכון, הרכיבים אצלו היו מפסיקים להתחלף כל הזמן...


_____
אישית, היום, הייתי מחפש לקנות:

(1) מגבר שעונה על צריכת הזרם/כוח של הרמקול. קודם כל. איך יודעים?
קצת מסובך, אבל אם תמצא מדידות מלאות של הרמקול והמגבר, אפשר לדעת

(2) לא קונה מגבר שיש לו חתימת סאונד. אם אני רוצה חתימת סאונד, קונה מגבר עם DSP פרמטרי מובנה או קונה DSP בנפרד, כדי להתאים את הסאונד לחדר ולטעם, ולא נתקע עם אותו סאונד לכל ז'אנר מוסיקה שאני שומע.

_____

לגבי ההערה של גודל הרמקולים, היא כנראה נכונה. ללא ספק, המיקום של רמקול אחד קרוב מאוד לקיר והשני לא, פוגם בבמה ובאיזון הטונאלי, אבל לפעמים זה מה שיש.
 

falou

אוהב את התחום
הודעות
420
מעורבות
18
נקודות
18
הרמקול אמור להיות רחוק מהקיר בעצם? לא קשור לפורט ?

מהקיר הצדדי, כמעט תמיד
מהאחורי, תלוי. יש רמקולים שמתוכננים לעמוד קרוב יותר (יש להם dip בבאס היכן שההחזר מהקיר האחורי אמור לפצות) ויש שבנויים לעמוד רחוק יותר. רצוי לשחק עם זה, ההבדלים תהומיים (הרבה יותר מהחלפת מגבר, כי זה משנה את הבאס באופן מאוד מובחן).

נסה להזיז את הרמקולים בחדר ותשמע בעצמך איך הרמקול נשמע שונה לגמרי במיקומים שונים. אפשר גם לנסות עם רמקול בודד.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,242
מעורבות
3,172
נקודות
113
אנחנו לא בשיעור מיקרו ולא מקרו, ואפקט ההוצאות ההולכות וגדלות ועלות הזדמנותית לא קשורים. ההנאה שלו רק תגדל משימוש ברכיבים איכותיים.
פותח הפוסט לא התייחס לשום מושג בסאונד היי אנדי ואין לו עניין כרגע בהייאנד. הוא בהיי פיי סטראו.
זולת רצון תמים להבין האם מגבר איכותי יותר יניב תוצאה יותר נכונה בסטראו לא התרשמתי שהוא רוצה להגדיל את העומקים , מיקרו ומקרו דינמיקה, ארטיקולציה אימג' וכולי.
הצימצום של מגבר טוב וממיר משובח לקצוות של הידהודים , שקיימים או לא על סמך תמונה, נראים לי מופרזים, פורימיים אפילו.

אגב כלכלה, ממיר טוב לא קשור לגודל החדר, מגבר טוב בהנחה שהוא לא יפנה לנצילות גבוהה/ נמוכה יוכלו להיות בסיס לשינויים עתידיים והם אינה עלות שקועה. גם חשמל ככה,,אבל זה לא השלב האמת בפיזור ההשקעה.

נוכחתי לא אחת שסטאפ שלא אמור לעבוד בחדר מסויים מניב תוצאות טובות ואפילו מאוד, בתחום שהכי חשוב ושלדעתי פותח הפוסט כיוון אליו בלי לקרוא לו בשמו - תחום המעורבות וההתרגשות ממוסיקה טובה.
כול האנשים בשרשור (חלקם מניסיון עם הרמקולים) כותבים לך שאין מה להמשיך הלאה עם הרמקולים הספציפיים בחדר הנוכחי.
כששלושה אנשים אומרים למישהו שהוא שיכור, עדיף שיכנס למיטה לישון.

להוסיף 100% ל-1 זה לא להגיע ל-100, אלא רק להכפיל את הערך המקורי, או במקרה שלנו, זה עדיין ימשיך להישמע נורא בחלל הנוכחי.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,541
מעורבות
753
נקודות
113
כול האנשים בשרשור (חלקם מניסיון עם הרמקולים) כותבים לך שאין מה להמשיך הלאה עם הרמקולים הספציפיים בחדר הנוכחי.
כששלושה אנשים אומרים למישהו שהוא שיכור, עדיף שיכנס למיטה לישון.

להוסיף 100% ל-1 זה לא להגיע ל-100, אלא רק להכפיל את הערך המקורי, או במקרה שלנו, זה עדיין ימשיך להישמע נורא בחלל הנוכחי.
אם הייתי ממשיך לשמוע לדעת הרוב הייתי פותח שק שינה אצל יבואן או שניים, עוסק בטרייד אינים במקום לשמוע מוזיקה, מרייר על ציוד באיזה מגזין אינטרנטי וממשיך לחשוב ש " רק אם היה לי עוד חמישים , מאה אלף שקל אז .." .

לא מעניין אותי כל כך מה אומרים אם אני לא מוצא בזה טעם.

ולא התיחסת במאומה לשאלות השואל. לפי ההגיון של חלקכם, אין טעם לקנות פורשה בישראל אם אתה לא גלגול של איירטון סנה, ונוסע כל יום לאילת בכביש הערבה הלוך חזור ( תסלח לי עפולה בקצה הסרגל..) נעלי ספורט ריצה זה רק לצאצא של יוסיין בולט, חליפה ומיני זה רק למי שיצא כרגע ממגזין ווג...

עולה בחור תמים שואל שאלה. וכבר מחליפים לו דירה, ומביאים וקונגו ומייאשים. ממיר טוב לא קשור לגודל חדר, ייתן לו הנאה מיידית. וגם מגבר טוב לא קשור לגודל חדר- בתקציב שלו. וגם אם לא יישמעו מושלם זו התקדמות.
אחרי שהוא " ייכנס לכושר" נתחיל לעבוד על תזונה דיאטה ושעות שינה. וגם ייפתח וישכלל טעם.

מה עוד,שהוא הגדיר 15000 שח כתקציב. יפה , מכובד ונכון מאוד לשלב בו הוא נמצא. אף אחד כאן לא הציע לו לקנות סולושיין או פריסז'ן או ריביירה ואו msb ואו dcs ואו bds , אה סליחה, התפלק... ...בקיצור יסלחו לי כל המותגים שלא הזכרתי. מנוחתם עדן.

@falou אחלה תשובה. Falou him!
 

נערך לאחרונה ב:

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,242
מעורבות
3,172
נקודות
113
אם הייתי ממשיך לשמוע לדעת הרוב הייתי פותח שק שינה אצל יבואן או שניים, עוסק בטרייד אינים במקום לשמוע מוזיקה, מרייר על ציוד באיזה מגזין אינטרנטי וממשיך לחשוב ש " רק אם היה לי עוד חמישים , מאה אלף שקל אז .." .
סלח לי אבל כותב שטויות, לא חסר מערכות מצויינות במחיר שפוי.
היות והאקוסטיקה משחקת תפקיד משמעותי, רמקול צריך להתאים לחלל ולהיות מוצב כראוי - מאותה הסיבה לא תכניס פיל לפיאט 500
לא מעניין אותי כל כך מה אומרים אם אני לא מוצא בזה טעם.

ולא התיחסת במאומה לשאלות השואל. לפי ההגיון של חלקכם, אין טעם לקנות פורשה בישראל אם אתה לא גלגול של איירטון סנה, ונוסע כל יום לאילת בכביש הערבה הלוך חזור ( תסלח לי עפולה בקצה הסרגל..) נעלי ספורט ריצה זה רק לצאצא של יוסיין בולט, חליפה ומיני זה רק למי שיצא כרגע ממגזין ווג...
אין טעם לרכוש פורשה בישראל בגלל הפקקים והבורות בכבישים, אין קשר לקישורי נהיגה.
עולה בחור תמים שואל שאלה. וכבר מחליפים לו דירה, ומביאים וקונגו ומייאשים. ממיר טוב לא קשור לגודל חדר, ייתן לו הנאה מיידית. וגם מגבר טוב לא קשטר לגודל חדר- בתקציב שלו. וגם אם לא יישמעו מושלם זו התקדמות.
אחרי שהוא " ייכנס לכושר" נתחיל לעבוד על תזונה דיאטה ושעות שינה. וגם ייפתח וישכלל טעם.
סתם להכניס את הבחור לסחרור הוצאות זו לא עצה, זה רק יוביל אותו לספירלה אין סופית של תיסכול.
מה עוד,שהוא הגדיר 15000 שח כתקציב. יפה , מכובד ונכון מאוד לשלב בו הוא נמצא. אף אחד כאן לא הציע לו לקנות סולושיין או פריסז'ן או ריביירה ואו msb ואו dcs ואו bds , אה סליחה, התפלק... ...בקיצור יסלחונלי כל המותגים שלא הזכרתי. מנוחתם עדן.
מבחינתי שירכוש מגבר במיליון או ממיר בסכום דומה, תוצאה לא תהיה שם.... הוצאה מיותרת כן, וחבל.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,541
מעורבות
753
נקודות
113
סלח לי אבל כותב שטויות, לא חסר מערכות מצויינות במחיר שפוי.
היות והאקוסטיקה משחקת תפקיד משמעותי, רמקול צריך להתאים לחלל ולהיות מוצב כראוי - מאותה הסיבה לא תכניס פיל לפיאט 500
זה מה שהוא מחפש. מערכת במחיר שפוי. האם האקוסטיקה אצלך מושלמת? האם הציפיות שלך כאודיופיל מדופלם תואמות למישהו מתחיל. להגיד שאני כותב שטויות לא הופך אותם לשטויות. נתתי לך כמה טיעונים לא ענית על אף אחת מהם לעניין. ממיר קשור לאקוסטיקה? או גודל חדר? אינטגרייטד טוב יישמע רע בחדר קטן? גדול? הוא מקסימום לא יספק את הרמקולים , במידה ו.
אין טעם לרכוש פורשה בישראל בגלל הפקקים והבורות בכבישים, אין קשר לקישורי נהיגה.
האבחנה הזאת מדברת בעד עצמה. יקראו הקוראים ויחליטו. כולנו צריכים לנסוע עם מזדה 2. ו ג'יפ רק אם אתה חיית שטח. זו ראייה מאוד חד גונית וקרה של החיים. לטעמי.

סתם להכניס את הבחור לסחרור הוצאות זו לא עצה, זה רק יוביל אותו לספירלה אין סופית של תיסכול.
הוא לא נכנס לשום ספירלה, סכום הגיוני לשפר את מה שיש. הוא גם לא השמיע שום תסכול. דווקא בחור חיובי.
מבחינתי שירכוש מגבר במיליון או ממיר בסכום דומה, תוצאה לא תהיה שם.... הוצאה מיותרת כן, וחבל.
הוא נקב בסכום 15 אלף, למה אתה מכניס אותו להוצאות...


אמאלה!!! נהייתי AK1 .....
 
נערך לאחרונה ב:

ron123123

חבר אתר
הודעות
26
מעורבות
1
נקודות
3
@exupgh12 אין לנו ויכוח עקרוני. יש אולי הבנה שונה של המצב. פותח הפוסט נמצא במצב מסויים, ייתכן לו היה נועץ בפורום טרום הרכישה הוא היה מקבל תובנות אחרות. אבל כרגע יש לו רצפתיים מכובדים, והוא צריך למקסם אותם. רכישה של אלקטרוניקה טובה - בדגש על ממיר ואני כאן מתעקש- תקדם את ההנאה שלו, תפתור חלק מהבעיות הקיימות ותיצור אחרות. אבל הבעיות של סט אפ טוב, עדיפות מהצרות של סט אפ רע.
@ron123123 אל תיקח את הרמקולים לאף מקום. זה החדר שלך ושם אתה צריך למצוא את הרכיבים התומכים הכי נכונים, בסביבת החדר שלך. תנסה לחסוך עוד קצת, תגרד את ה 20 כדי שתוכל להקצות כסף לממיר טוב ביד2 ( חושב ש ,,chord נותנים תמורה מדהימה לכסף, בטח ביד 2, כמובן שיש עוד חברות מוכרות וזה עניין של טעם גם) . בן משפחה משתמש במשולב של דנסן עם 1 focal supra בהצלחה גדולה. ויש כמובן עוד חברות יותר מוכרות עם משולבים איכותיים. גם הלקסמן שהזכרת, וגם יותר ותיקים עם קסם משלהם אבל שם אתה נכנס לשיקולי גיל ורענוני מוצר. צריך בשלות לעניין.

יותר נבון לשאול טרום רכישה, והכי נכון לשמוע בעצמך או עם מישהו שאתה סומך עליי ולגבש החלטה.
יאללה אליפות,כן הכי טוב לשמוע בחדר אצלי עם האקוסטיקה ולראות למה אני הכי מתחבר.יש חנות כלשהי שאפשר לתת צי'ק עירבון ולנסות מגבר סטריאו?
עדיף עם דאק בנפרד נכון?
דאק של לקסמן עם מגבר סטריאו של לקמן יכל להיות נראה לי סבבה עם הפוקל,מה אתה חושב?או שזה יהיה יותר מידי סאונד שקוף..
 

ron123123

חבר אתר
הודעות
26
מעורבות
1
נקודות
3
מה שאתה אומר בעצם נקרא בכלכלה כשל עלות שקועה.
אתה מבקש מפותח השרשור להשקיע עוד במשהו שכבר הפסיד בו.

האפשרות למיקסום משהו מרמקול כזה בחדר הזה אפשרי רק עם ירכוש קונגו ויתחיל להוריד קירות.
קונגו האמת שיש לי חחח
קודם אתחיל בהרחקת הרמקולים מהקירות ואז אבדוק סאונד, שאלה כללית.
בדרך כלל לאנשים שאין הרבה משחק בהזזת הרמקולים,איפה הכי נכון למקם אותם בשביל למקסם את הסאונד?או בכללי איפה למקם את הרמקולים ןכמה מרחק צריך מהקיר?
 

ron123123

חבר אתר
הודעות
26
מעורבות
1
נקודות
3
אנחנו לא בשיעור מיקרו ולא מקרו, ואפקט ההוצאות ההולכות וגדלות ועלות הזדמנותית לא קשורים. ההנאה שלו רק תגדל משימוש ברכיבים איכותיים.
פותח הפוסט לא התייחס לשום מושג בסאונד היי אנדי ואין לו עניין כרגע בהייאנד. הוא בהיי פיי סטראו.
זולת רצון תמים להבין האם מגבר איכותי יותר יניב תוצאה יותר נכונה בסטראו לא התרשמתי שהוא רוצה להגדיל את העומקים , מיקרו ומקרו דינמיקה, ארטיקולציה אימג' וכולי.
הצימצום של מגבר טוב וממיר משובח לקצוות של הידהודים , שקיימים או לא על סמך תמונה, נראים לי מופרזים, פורימיים אפילו.

אגב כלכלה, ממיר טוב לא קשור לגודל החדר, מגבר טוב בהנחה שהוא לא יפנה לנצילות גבוהה/ נמוכה יוכלו להיות בסיס לשינויים עתידיים והם אינה עלות שקועה. גם חשמל ככה,,אבל זה לא השלב האמת בפיזור ההשקעה.

נוכחתי לא אחת שסטאפ שלא אמור לעבוד בחדר מסויים מניב תוצאות טובות ואפילו מאוד, בתחום שהכי חשוב ושלדעתי פותח הפוסט כיוון אליו בלי לקרוא לו בשמו - תחום המעורבות וההתרגשות ממוסיקה טובה.
בעקרון כרגע אני מבסוט מהסאונד,רק אמרתי שאולי מגבר סטריאו טוב ואפילו בשילוב עם דאק יהיה יותר איכותי מרסיבר.לא ניסיתי עוד להזיז את הרמקולים ,אנסה היום כשאגיע הביתה.
קוראים לי רון נעים מאד. :)
 

ron123123

חבר אתר
הודעות
26
מעורבות
1
נקודות
3
תוכל לצלם את החלל בכללותו? יתכן ושינוי בהעמדה ישנה את התוצאה כולה.
אשי שואל כי התמונה שצירפת בתחילת השירשור מציגה כאילו מדובר בממד קטן בו מיקמת את הרמקולים הללו.
כן בטח,אגיע יותר מאוחר ואצלם את כל החדר.
ככה בתמונה עם כל החדר אשמח לשמוע מכם המלצות היכן למקם את הרמקולים למיטוב הסאונד.. ועל הדרך אני גם לומד
 

ron123123

חבר אתר
הודעות
26
מעורבות
1
נקודות
3
לדעתי, אם אין דרך למדוד באופן אובייקטיבי או להחליף רכיבים במבחן עיוור (כשאתה לא יודע מה מנגן), הדרך הנכונה לבדוק אם מגבר (או כל רכיב) עושה הבדל זה לקחת אחד בהשאלה הביתה. אקוסטיקה היא מרכיב קריטי ורכיבים שונים נשמעים אחרת בחדרים שונים. אלמנטים ויזואלים של הסאונד (במה, אימאג' וכו') הם קודם כל תלויי הקלטה (מיקס) אבל גם מאוד תלויי אקוסטיקה. מאוד. למי שזה חשוב לו (לי פחות, אבל זה אישי) חובה לבדוק בבית. מה שטוב במרכיבים האלו זה שיחסית קל לזהות אותם. איזון טונאלי, למשל, יותר קשה לזהות, כי לעיתים אנחנו יכולים, לדוגמא, לזהות חוסר במיד, כאשר בפועל מה שיש זה עודף בבאס גבוה שמאפיל את המיד.


אז להקשיב לרכיב החדש יום-יומיים ולהתרגל לחתימת הסאונד השונה (אם שונה...). הרבה פעמים שמים לב קודם כל מה החדש עושה יותר טוב. זה מיידי. מה הוא עושה פחות טוב, פחות מורגש. אז...
אחרי זה להחזיר את הישן לכמה שעות ולחשוב מה עדיף והאם שווה את הכסף.

לאחר מכן, מחזיר את הרכיב המושאל לחנות. חי כמה ימים עם המקורי ואז, אחרי שהתקררת, תחשוב אם אתה מתגעגע למה שהיה והאם בא לך להוציא את ההפרש.

עוד יותר טוב אם יש מי שיחליף לך בין המגברים, בלי שתדע מה מנגן, כדי לוודא שההבדלים שאתה שומע הם באמת נשמעים ולא בראש שלך.
את ההחלפות לעשות אחרי שהקשבת לכמה טרקים מוכרים.

פשוט, כשמנסים להאזין באופן אנליטי מתחילים לשים לב לדברים שלא שמעת קודם... אבל תכלס היו שם תמיד, גם ברכיב הקודם.
זה לא שאנחנו מדמיינים הבדלים כמו שכשמקשיבים אנליטית, מקשיבים אחרת. אם אתה לא יודע מה מנגן, להטייה קשה יותר לעבוד.

גם הטיית המחיר קיימת, שאוטומטית בני האדם (כולם, בכל תחום) נוטים לייחס תכונות עדיפות למוצר היקר יותר. עובדים ככה על טועמי יין, לדוגמא, וזה נכון בכל תחום שהוא. מנסים משהו יקר, ישר משוכנעים שהביצועים עדיפים, בטח אם המוצר היקר גם נראה יותר טוב (בגלל זה אוכל במסעדה יקרה מרגיש יותר טעים, גם אם זה אותו אוכל...).

אז גם אם אין רצון לבצע מבחנים עיוורים, אני חושב שעדיפה גישה הוליסטית. מקשיב פרק זמן לראשון, אז לשני, ואז מחליט מה יותר אוהב, באופן סובייקטיבי לגמרי, אבל בלי להיכנס לאנליזות פרטניות. הקשבה אנליטית היא כמו ניתוח ספרותי. אתה עוסק בטכניקה ולא במהות. במילים אחרות, במקום לנסות לפרק את החוויה המוסיקלית למרכיבים של סאונד, לבדוק מה מושך יותר להקשבה ממושכת.

אני יודע שאודיופילים אוהבים אנליזות, אבל אם אודיופיל היה יודע לנתח נכון, הרכיבים אצלו היו מפסיקים להתחלף כל הזמן...


_____
אישית, היום, הייתי מחפש לקנות:

(1) מגבר שעונה על צריכת הזרם/כוח של הרמקול. קודם כל. איך יודעים?
קצת מסובך, אבל אם תמצא מדידות מלאות של הרמקול והמגבר, אפשר לדעת

(2) לא קונה מגבר שיש לו חתימת סאונד. אם אני רוצה חתימת סאונד, קונה מגבר עם DSP פרמטרי מובנה או קונה DSP בנפרד, כדי להתאים את הסאונד לחדר ולטעם, ולא נתקע עם אותו סאונד לכל ז'אנר מוסיקה שאני שומע.

_____

לגבי ההערה של גודל הרמקולים, היא כנראה נכונה. ללא ספק, המיקום של רמקול אחד קרוב מאוד לקיר והשני לא, פוגם בבמה ובאיזון הטונאלי, אבל לפעמים זה מה שיש.
תודה רבה על התשובה המפורטת ,זה נשמע הכי טוב.לנסות ולראות למה אני הכי מתחבר ומה נשמע לי הכי טוב.
יש אפשרות לעשות את זה ? אם כן אשמח לנסות ולבדוק.
אני אנסה לבדוק אולי אזיז את המסך לאמצע וככה אזיז שמאלה את הרמקול הימני ואבדוק אם יש שינוי מהותי כלשהו
 

ron123123

חבר אתר
הודעות
26
מעורבות
1
נקודות
3
מהקיר הצדדי, כמעט תמיד
מהאחורי, תלוי. יש רמקולים שמתוכננים לעמוד קרוב יותר (יש להם dip בבאס היכן שההחזר מהקיר האחורי אמור לפצות) ויש שבנויים לעמוד רחוק יותר. רצוי לשחק עם זה, ההבדלים תהומיים (הרבה יותר מהחלפת מגבר, כי זה משנה את הבאס באופן מאוד מובחן).

נסה להזיז את הרמקולים בחדר ותשמע בעצמך איך הרמקול נשמע שונה לגמרי במיקומים שונים. אפשר גם לנסות עם רמקול בודד.
אני היום אצלם תמונה מרחוק של כל החדר,אשמח לשמוע המלצה היכן שווה לנסות למקם את הרמקולים באופן האידיאלי,את הרמקול הימני אנסה להזיז שמאלה אבל אז זה יהיה קיר צדדי,גם יכל להיות שיהיו החזרי סאונד כי השולחן מעץ מונח על מסגרת מברזל 30/30 שהכנתי ...ואז ככל הנראה אצטרך להזיז את הרמקולים עוד טיפה.אבל לפי מה שהבנתי זה ניסוי וטעייה.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,242
מעורבות
3,172
נקודות
113
קונגו האמת שיש לי חחח
קודם אתחיל בהרחקת הרמקולים מהקירות ואז אבדוק סאונד, שאלה כללית.
בדרך כלל לאנשים שאין הרבה משחק בהזזת הרמקולים,איפה הכי נכון למקם אותם בשביל למקסם את הסאונד?או בכללי איפה למקם את הרמקולים ןכמה מרחק צריך מהקיר?

הנה כמה עקרונות בסיסיים ומאוד כללים:

1. מרחק מהקיר האחורי

אלה אם תוכננו לעבוד בצמוד לקיר, רמקולים צריכים להיות לפחות 50 ס"מ מהקיר, במיוחד רמקולים עם פורט אחורי, כדי למנוע החזרים מוגזמים ובאס מודגש מדי. אם הם קרובים מדי לקיר, הבאס עשוי להיות בומבסטי ופחות מפורט.

2. מרחק מהקירות הצדדיים

נסה למקם את הרמקולים כך שיהיה לפחות 70 ס"מ – 1 מטר מהקיר הצדדי. אם זה לא אפשרי, אפשר להציב דיפיוזרים או לטפל אקוסטית בקירות כדי למנוע החזרים לא רצויים.

3. מרחק בין הרמקולים

לרוב המרחק האידיאלי בין הרמקולים הוא 80%-100% מהמרחק שלהם מהמאזין. אם אתה יושב 3 מטר מהם, אז המרחק ביניהם צריך להיות 2.4-3 מטר.

4. זווית פנייה (Toe-in)

כדאי להתחיל עם הרמקולים פונים ישר קדימה ולנסות לסובב אותם בהדרגה פנימה עד שמתקבלת תמונה סטריאופונית ממוקדת, בהתאם לאקוסטיקה של החדר.

5. גובה הטוויטר

רצוי שטוויטר הרמקולים יהיה בגובה האוזניים של המאזין בישיבה.

6. התחשבות באקוסטיקה

בחדר מאוד רפלקטיבי (רצפה קשה, הרבה חלונות וקירות חשופים), כדאי להוסיף שטיחים, וילונות או פתרונות אקוסטיים להפחתת החזרי צליל.
אם החדר מגביל את הגמישות, אפשר לשחק עם זווית ההטיה שלהם ועם טיפול אקוסטי כדי להגיע לאיזון הטוב ביותר.
 

אהרון66554

אוהב את התחום
הודעות
266
מעורבות
101
נקודות
43
הי רון,

בתמונה רואים שנקודת האזנה שלך היא מיטה? - ז"א אתה לא יושב כשאתה שומע אלא שוכב?
שאלת המשך, האם אתה מבצע האזנה מנקודת אמצע או שפשוט מנגנן מוזיקה ללא קשר למיקום שלך כמאזין?
 
נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור