עדיין שבויים בסטיגמה, קרמי זה כבר in...

  • פותח הנושא zs
  • פורסם בתאריך

ilam

אוהב את התחום
הודעות
325
מעורבות
129
נקודות
43
מזה משנה איזה אלכוהול אתה שותה, העיקר תתפוס ראש טוב. גם אציטון זה בסדר אם זה טעים לך. וזה בדיוק מה שכתבת.

סאונד, כמו ויסקי, הוא טעם נרכש. הראשון לא משהו, מיץ ענבים זה עדיף. ואז בא מישהו וילמד אותך על הטעמים, איך להתייחס למה שאתה טועם. ומשם הריגוש הוא מתוך הבנה ולא מתוך בורות.
אם כבר טעמים - אז על טעם וריח אין להתווכח. אם הייתה אמת אבסולוטית בסאונד טוב אז כל המערכות בעולם היו מתוכננות באותו אופן ולא ההינו רואים מגוון כה רחב, ממגברי מנורות לטרנזיסטוריים, ומרמקולים horn עד קרמיים. אנחנו לא במטרה להגיע הכי מהר, זה לא פורמולה 1 כאן. ודרך אגב אף אחד לא בור כאן.
 

ronensud

חבר משקיען
הודעות
1,201
מעורבות
737
נקודות
113
מזה משנה איזה אלכוהול אתה שותה, העיקר תתפוס ראש טוב. גם אציטון זה בסדר אם זה טעים לך. וזה בדיוק מה שכתבת.

סאונד, כמו ויסקי, הוא טעם נרכש. הראשון לא משהו, מיץ ענבים זה עדיף. ואז בא מישהו וילמד אותך על הטעמים, איך להתייחס למה שאתה טועם. ומשם הריגוש הוא מתוך הבנה ולא מתוך בורות.
בתקופה בה שומעים מידי יום פרשנויות סותרות לגמרי של פרופסורים לרפואה בנוגע לדרך שצריך לטפל בקורונה, היית אומר שחלק מהם לא מבינים ברפואה רק בגלל שהגישה שלהם שונה?
 

yarino

אוהב את התחום
הודעות
352
מעורבות
103
נקודות
43
מזה משנה איזה אלכוהול אתה שותה, העיקר תתפוס ראש טוב. גם אציטון זה בסדר אם זה טעים לך. וזה בדיוק מה שכתבת.

סאונד, כמו ויסקי, הוא טעם נרכש. הראשון לא משהו, מיץ ענבים זה עדיף. ואז בא מישהו וילמד אותך על הטעמים, איך להתייחס למה שאתה טועם. ומשם הריגוש הוא מתוך הבנה ולא מתוך בורות.
בעניין זה אני חולק עלייך, אין דבר כזה טעם נרכש!!!
אני לא צריך לרכוש טעמים בשביל להנות ממאקלן רפלקשן אותו כנ"ל לגבי מנת ברווז משובחת בפריז.

אם זה טעים לי אז טעים ואם לא אז לא...לא צריך נסיון.

דוגמא לא מוצלחת.
 

ilam

אוהב את התחום
הודעות
325
מעורבות
129
נקודות
43
קצת שובינזם לא יזיק - אם האישה לא מורידה את הווליום אז הסאונד באמת טוב, אז בטוח לא מדובר על טעם נרכש...
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
אם כבר טעמים - אז על טעם וריח אין להתווכח. אם הייתה אמת אבסולוטית בסאונד טוב אז כל המערכות בעולם היו מתוכננות באותו אופן ולא ההינו רואים מגוון כה רחב, ממגברי מנורות לטרנזיסטוריים, ומרמקולים horn עד קרמיים. אנחנו לא במטרה להגיע הכי מהר, זה לא פורמולה 1 כאן. ודרך אגב אף אחד לא בור כאן.

עונה לכולם במכה.

בכל מקום יש בורים. גם כאן. וסאונד הוא לא עניין של טעם - סאונד טוב הוא עניין של טעם. מי שלטעמו טרנזיסטור של סבא עם סוללות זה הדבר זה אומר שאין לו טעם. מרמה מסויימת של ביצועים ודרישות אני מתחיל להכניס טעם לסיפור. וכן, יש אנשים בלי טעם - פגשתי כאלה. גם בבגדים, גם במכוניות וגם באודיו. אחרי הכל מי לובש חולצת משבצות עם מכנס פסים? מי נוהג על פיאט מולטיפלה ומי שומע עם מערכת מיקרו סינית וטוען שזה הדבר הכי נכון רק מפני שהוא אוה את הצליל.

בתקופה בה שומעים מידי יום פרשנויות סותרות לגמרי של פרופסורים לרפואה בנוגע לדרך שצריך לטפל בקורונה, היית אומר שחלק מהם לא מבינים ברפואה רק בגלל שהגישה שלהם שונה?

רפואה זה לא מדע מדויק. אודיו הוא כמעט כזה. נכון, יש טעם, אבל צריך שיהיה טעם טוב. כמו עם הטרנזיסטור שדיברתי עליו למעלה.

ואני אקח את זה לצד הזה שאפשר להגיד מה טוב ומה פחות טוב.

מערכת אחת מספקת יותר פרטים ממערכת שניה = היא מפורטת יותר
מערכת אחת אינה חושפת בורות בין המיד, הבס והטויטר ביחס למערכת שניה = היא מאוזנת יותר
מערכת אחת חושפת יותר שכבות במוסיקה ממערכת שניה = היא רזולטיבית יותר
מערכת אחת מצליחה לשמור על ביצועים גבוהים מעוצמה חלשה לעוצמה גבוהה = היא דינמית יותר

וכ״ו וכ״ו ושוב - כ״ו.

דהיינו. ביצועים זה משהו שמיע. אין ויכוח על ביצועים. משווים, שומעים, מגיעים למסקנות. פשוט בערך כמו לפתוח דלת.

מכאן מגיע הטעם. שהרי בלי ביצועים - מה הטעם לדבר על טעם. הרי על פי השאיפה שלנו ואני מקווה שלפחות 80 אחוז מהגולשים יסכימו איתי, זה להגיע למקסימום. אחרי הכל אם זה לא ככה, למה בכלל להשתגע? הולכים, קונים עיגול בקופסאת עץ, מחברים אותו למשהו מאייביי ושומעים סבבה.

בעניין זה אני חולק עלייך, אין דבר כזה טעם נרכש!!!
אני לא צריך לרכוש טעמים בשביל להנות ממאקלן רפלקשן אותו כנ"ל לגבי מנת ברווז משובחת בפריז.

אם זה טעים לי אז טעים ואם לא אז לא...לא צריך נסיון.

דוגמא לא מוצלחת.

אני דוגמא לכך. ויסקי שפעם היה לא טעים לי, עכשיו טעים לי. כשהבנתי בדיוק מה אני טועם, והתנסתי בכמה סוגים באירועים שונים (יעודיים לויסקי), מצאתי שכשאני מתנסה אני נהנה יותר, מבין יותר.

באודיו זה ממש ככה. פעם רציתי מלא בסים - מלא - המון. והיתה לי גישה לכאלה. מה לעשות, יש לי חברת הגברה. אז שמתי בבית סאב מהעבודה, שתי יחידות 18 אינטש עם מגבר קראון 5001. וואו, איזה סאונד. כמה באסים, כמה כוח!!! והיום? זה חייב להיות מדויק, נכון טבעי. לא צריך הרבה מזה, צריך את המינון הנכון שיתאים ליתר. היה ציר זמן שהביא אותי לפתח ידע, וציר זמן נוסף שפיתח את הטעם שלי בסאונד. מה שפעם היה עושה לי את זה זה הצבע, עם השנים ניקיתי אותו. היום אני אוהב ויסקי סינגל מאלט, רצוי שרי, פחות מעושן. הטעם, החיך התפתח.
 

ilam

אוהב את התחום
הודעות
325
מעורבות
129
נקודות
43
עונה לכולם במכה.

בכל מקום יש בורים. גם כאן. וסאונד הוא לא עניין של טעם - סאונד טוב הוא עניין של טעם. מי שלטעמו טרנזיסטור של סבא עם סוללות זה הדבר זה אומר שאין לו טעם. מרמה מסויימת של ביצועים ודרישות אני מתחיל להכניס טעם לסיפור. וכן, יש אנשים בלי טעם - פגשתי כאלה. גם בבגדים, גם במכוניות וגם באודיו. אחרי הכל מי לובש חולצת משבצות עם מכנס פסים? מי נוהג על פיאט מולטיפלה ומי שומע עם מערכת מיקרו סינית וטוען שזה הדבר הכי נכון רק מפני שהוא אוה את הצליל.



רפואה זה לא מדע מדויק. אודיו הוא כמעט כזה. נכון, יש טעם, אבל צריך שיהיה טעם טוב. כמו עם הטרנזיסטור שדיברתי עליו למעלה.

ואני אקח את זה לצד הזה שאפשר להגיד מה טוב ומה פחות טוב.

מערכת אחת מספקת יותר פרטים ממערכת שניה = היא מפורטת יותר
מערכת אחת אינה חושפת בורות בין המיד, הבס והטויטר ביחס למערכת שניה = היא מאוזנת יותר
מערכת אחת חושפת יותר שכבות במוסיקה ממערכת שניה = היא רזולטיבית יותר
מערכת אחת מצליחה לשמור על ביצועים גבוהים מעוצמה חלשה לעוצמה גבוהה = היא דינמית יותר

וכ״ו וכ״ו ושוב - כ״ו.

דהיינו. ביצועים זה משהו שמיע. אין ויכוח על ביצועים. משווים, שומעים, מגיעים למסקנות. פשוט בערך כמו לפתוח דלת.

מכאן מגיע הטעם. שהרי בלי ביצועים - מה הטעם לדבר על טעם. הרי על פי השאיפה שלנו ואני מקווה שלפחות 80 אחוז מהגולשים יסכימו איתי, זה להגיע למקסימום. אחרי הכל אם זה לא ככה, למה בכלל להשתגע? הולכים, קונים עיגול בקופסאת עץ, מחברים אותו למשהו מאייביי ושומעים סבבה.



אני דוגמא לכך. ויסקי שפעם היה לא טעים לי, עכשיו טעים לי. כשהבנתי בדיוק מה אני טועם, והתנסתי בכמה סוגים באירועים שונים (יעודיים לויסקי), מצאתי שכשאני מתנסה אני נהנה יותר, מבין יותר.

באודיו זה ממש ככה. פעם רציתי מלא בסים - מלא - המון. והיתה לי גישה לכאלה. מה לעשות, יש לי חברת הגברה. אז שמתי בבית סאב מהעבודה, שתי יחידות 18 אינטש עם מגבר קראון 5001. וואו, איזה סאונד. כמה באסים, כמה כוח!!! והיום? זה חייב להיות מדויק, נכון טבעי. לא צריך הרבה מזה, צריך את המינון הנכון שיתאים ליתר. היה ציר זמן שהביא אותי לפתח ידע, וציר זמן נוסף שפיתח את הטעם שלי בסאונד. מה שפעם היה עושה לי את זה זה הצבע, עם השנים ניקיתי אותו. היום אני אוהב ויסקי סינגל מאלט, רצוי שרי, פחות מעושן. הטעם, החיך התפתח.
עם כל הכבוד לך, ויש הרבה, סאונד טוב זו לא המצאה שלך - היה כאן לפניך ויהיה אחרייך. עדיין לא הסברת לי מדוע יש מגוון כה רחב של ציוד אם לא בגלל הטעם האישי? ושוב על ביצועים: הנאה עולה על ביצועים. אם המערכת מפורטת מאוזנת אבל מעייפת - לא שווה.
 

yarino

אוהב את התחום
הודעות
352
מעורבות
103
נקודות
43
היום אני אוהב ויסקי סינגל מאלט, רצוי שרי, פחות מעושן. הטעם, החיך התפתח.
מה שכן בוויסקי יש לנו אותו הטעם.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
עם כל הכבוד לך, ויש הרבה, סאונד טוב זו לא המצאה שלך - היה כאן לפניך ויהיה אחרייך. עדיין לא הסברת לי מדוע יש מגוון כה רחב של ציוד אם לא בגלל הטעם האישי? ושוב על ביצועים: הנאה עולה על ביצועים. אם המערכת מפורטת מאוזנת אבל מעייפת - לא שווה.

אוי. עוד פעם מישהו שלא קורא את מה שאני כותב. אז שוב, כי אני נחמד (כמעט). יש טעם אישי, אבל הוא בתנאי שיש בכלל טעם. כלומר: מי שלטעמו קפה עם מלח זה לטעמו בטוח. האם יש לו טעם? לאדם שאוהב את הקפה שלו עם מלח? לא. אין לו. גם מי ששותה קפה עם 6 סוכר הוא חסר טעם בקפה. למה? כי הוא לא שותה קפה, הוא שותה סוכר. כמו שההוא מקודם לא שותה קפה, הוא שותה מלח. אבל קפה עם כמות סוכר סבירה - הגיונית - כזו שמשאירה גם קפה, זה כן עניין של טעם. יש שאוהבים חמצמץ יותר, יש שאוהבים מריר. כך באודיו. קודם כל תבינו מה צריך שיהיה, אחר כך תתחילו לדבר איתי על איך אתם רוצים שמה שצריך שיהיה ישמע.

אגב. בשום שלב, מהרגע שהגחתי לאוויר העולם, לא רמזתי שאני המצאתי את הסאונד. אבל כן עשיתי משהו. גרמתי להרבה אנשים למצוא אותו. אני ועוד רבים שמובילים את התחום הזה.

אז החלק הראשון מסביר לך למה יש הרבה ציוד. כמו שיש כמה מכוניות טובות מאוד, המיועדות לנהיגה של ממש. יתר המכוניות מיועדות להגיע מנקודה אחת לשניה. הטובות שבהן, הן עניין של טעם, בקיה ספורטאז׳ למשל - אין שום טעם. זו סתם קופסא עם גלגלים.
 

ronensud

חבר משקיען
הודעות
1,201
מעורבות
737
נקודות
113
אוי. עוד פעם מישהו שלא קורא את מה שאני כותב. אז שוב, כי אני נחמד (כמעט). יש טעם אישי, אבל הוא בתנאי שיש בכלל טעם. כלומר: מי שלטעמו קפה עם מלח זה לטעמו בטוח. האם יש לו טעם? לאדם שאוהב את הקפה שלו עם מלח? לא. אין לו. גם מי ששותה קפה עם 6 סוכר הוא חסר טעם בקפה. למה? כי הוא לא שותה קפה, הוא שותה סוכר. כמו שההוא מקודם לא שותה קפה, הוא שותה מלח. אבל קפה עם כמות סוכר סבירה - הגיונית - כזו שמשאירה גם קפה, זה כן עניין של טעם. יש שאוהבים חמצמץ יותר, יש שאוהבים מריר. כך באודיו. קודם כל תבינו מה צריך שיהיה, אחר כך תתחילו לדבר איתי על איך אתם רוצים שמה שצריך שיהיה ישמע.

אגב. בשום שלב, מהרגע שהגחתי לאוויר העולם, לא רמזתי שאני המצאתי את הסאונד. אבל כן עשיתי משהו. גרמתי להרבה אנשים למצוא אותו. אני ועוד רבים שמובילים את התחום הזה.

אז החלק הראשון מסביר לך למה יש הרבה ציוד. כמו שיש כמה מכוניות טובות מאוד, המיועדות לנהיגה של ממש. יתר המכוניות מיועדות להגיע מנקודה אחת לשניה. הטובות שבהן, הן עניין של טעם, בקיה ספורטאז׳ למשל - אין שום טעם. זו סתם קופסא עם גלגלים.
קניתי מטחנה ומכונת קפה לא מזמן.
רכישת השנה לזמן קורונה.
 

נערך לאחרונה ב:

אד ליב

חבר משקיען
הודעות
531
מעורבות
323
נקודות
63
המטרה היא להביא את הדבר הכי קרוב למציאות הביתה. זו בעצם השאיפה. על מנת להשיג זאת צריך לחשוב על דיוק, מהירות, דינמיקה, רזולוציה פרטים וכמובן, במה, תמונת במה והולוגרפיה בכלל. ככל שהפרמטרים הללו מתבטאים כך הסיכוי להגיע לשחזור נכון הוא גבוה יותר. ומדוע? משום שצריך להתייחס לשיחזור מוסיקה כפי שמתייחסים לראייה שלנו. כמה פעמים ראיתם נופים בטלוויזיה וכשהגעתם לאותו מקום בדיוק, הבנתם שהירוק הוא לא ירוק והים לא כחול כפי שראיתם על המסך? תחשבו על מצב בו מעבד הוידאו ייתן לכם הזדמנות לקבל בדיוק את הצבעים הכי נאמנים למציאות. שהירוק יהיה ירוק טבעי, עז או תפל, כפי שזה במציאות. הרי בסוף תתרגלו לזה, וכל ירוק לא טבעי יראה לכם פלסטיק, מעושה, מעובד - כמו שניצל ״אמיתי״ של טבעול.

כשאני בונה מערכת אני מנסה להעלים ככל הניתן את הצבע, את התיבולים. אני רוצה לקבל כמה שיותר אמת בצליל. ואת זה ניתן לעשות רק עם מערכות מדויקות ודינמיות מאוד.

על מנת להשיג תוצאות כאלה צריך לעבור דרך. צריך להתקדם לאט, ממש לאט. לחיות כמה שיותר זמן עם אותה מערכת ולשנות אותה לאט לאט. לטפל באותו רמקול במשך תקופה, להכיר אותו, לשחק איתו, להביא אותו למקסימום. צריך גם לטעות קצת, זה גם משהו. אבל להבין את הטעות להבין גם ממה היא נבעה והאם מה שעכשיו הוא טעות יכול להיות מושלם לצעד הבא.

רפרנס!!!!!!

זה הכי חשוב. הרפרנס זו לא מערכת של מישהו. זה לא רמקול וזה לא מגבר. זו גם לא עצה טובה. הרפרנס הוא הדבר האמיתי. התזמורת הסימפונית, הרכב הג׳אז - או במילים אחרות המנוי שתעשו להופעות לא מוגברות. אדם שלא ישב מעולם באולם קונצרטים לא יכול להבין איך נשמע קונצרט באמת. אדם שלא שמע הרכב ג׳אז במציאות הוא אדם חסר רפרנס לשיחזור מוסיקה, כלי נגינה או התרחשות טבעית במערכת.

זה לא מתחיל ונגמר בלקנות מערכת ממותגת. לא מספיק לקנות רמקולים, מגבר ופטיפון בשביל לנהל דיון על איך מרכיבים מערכת. לענות דעתי אסור להרכיב מערכת מהר. ככל שמרכיבים מהר יותר כך עושים יותר טעויות וכך הפער בין בשלות לבוסר גדל. ככל בתבנו את המערכת לאט יותר, ותחזיקו לפרקי זמן גדולים יותר את אותו סט ותשחקו עליו, כך הסיכוי שתבינו מה אתם עושים הוא גבוה יותר.

תשקיעו בחדר!!!!!!!!!!!!!
שם זה קורה. הוא זה שמנגן יחד עם המערכת. ככל שתשקיעו יותר בחלל כך המערכת תפיק את המיטב. מערכת לא תשמע במיטבה כאשר הספה צמודה לקיר אחורי, קחו את הספה קדימה, הרחיקו מהקיר האחורי. זה ישמע לכם מוזר בהתחלה, אבל זה כמו קפה עם 4 כפיות סוכר לעומת קפה בלי סוכר. כשמתרגלים לקפה ללא סוכר כל גרגר סוכר מרחיק את הקפה מהיעוד שלו - להיות קפה.

אל תקנו את הכי גדול. תקנו את הכי מתאים. רמקולים גדולים דורשים חללים גדולים. סלון ביתי ממוצע, עם קיר ספה צמודה לקיר אחורי, לא יכול לטפל ברמקול רצפה גדול. ברוב המוחלט של המקרים רמקול רצפה גדול עם מגברים חזקים יכניס את החלל לרוויה עוד לפני שהמערכת תפתח. חללים כאלה בשילוב רמקול גדול מייצרים בס מרוח, לא מוגדר ומידבס צבוע כמו תוכי. תחליפו לרמקול קטן יותר, ותרחיקו את הספה מהקיר. התוצאה תהיה טובה יותר בקנה מידה.

נקו את החשמל שלכם. הוא ההזנה, הוא הכוח, הוא הנקיון. אם זה עם שנאי או פילטר (לא לצרכנים גדולים) או שתעשו עבודה (קשה ויקרה) מהשעון ועד למערכת דרך לוח החשמל. החשיבות של החשמל היא דרמה.

תפרדו ממזנונים גבוהים ורחבים בין רמקולים. הקפידו על סביבה סימטרית בין הרמקולים, ואם אין אפשרות, נסו לייצר את הסימטריה הזו בעזרת אביזרים (זכוכית מיוחדת, וילון אקוסטי).

מינימליזם

תחברו למערכת רק את מה שהיא צריכה. תעבדו מינימלי. אני תמיד אעדיף מגבר סטריאו אחד (הכי טוב בתקציב שהגדרתי) על פני מונובלוקים (כשלא מדובר במנורות). זה אומר שהייתי מעדיף ללכת על מגבר סטריאו מהסדרה העליונה ולא מונובלוקים מהסדרה האמצעית. ברוב המקרים הסטריאו ישמע טוב יותר (במידה ולא נמצאים בתת כוח). אל תחברו רכיבים שאתם לא באמת צריכים. ואם המערכת היא משולבת קולנוע ומוסיקה, הקפידו לא לפספס יכולות בסטריאו על חשבון קולנוע (תתייעצו עם רן מויאל - הוא יודע לעשות את זה).

אל תתפלספו. יש אנשים שעברו דרך, שמעו, התנסו. תקשיבו להם. תלמדו לנתח את מה שאתם שומעים. את ההבחנה בין מדונה לבועז שרעבי כל צולחת. עכשיו נסו ללכת לקצה. מערכת חושפנית מאוד ומדויקת מאוד לא ממש תלהיב אתכם בהתחלה, זה כמו הפער בין מיץ פטל לויסקי טוב. לאט לאט תתחילו להעריך את זה, אבל תהיו מוכנים לזה. אחרי שתחיו עם מערכת כזו, כמעט כל מערכת אחרת (כולל מה שהיה לכם קודם) תשמע לכם סתומה ומרוחה. התיאור הזה של ״הסרתי וילון״ מהמערכת הוא אמיתי ממש. אל תזלזלו בו.

אל תבחרו מערכת, תבחרו רכיב רכיב, תבנו אותה. אל תקנו את המובן מאליו - זה שבטוח מתאים. הוא יתאים אבל כשמקפידים לבחון, לבדוק, אפשר לקבל הרבה יותר באותו כסף.
טעם הוא אכן דבר דינמי מתפתח.
אצל כל אחד הוא מתפתח אחרת.
אצלך הוא התפתח באופן מסויים ואצל אחרים באופן אחר.
אני למשל התחלתי את המסע האודיופילי עם רמקולים עם בס הדוק, מפורטים מאוד טרנזיטים מהירים, טוויטרים מחומר קשיח ובאופן כללי רמקולים מצויינים ומאוד דינמים שמסוגלים להעביר תזמורת מלאה בצורה טובה ועם מגברים עתירי כוח ויקרים ששלטו בהם ביד רמה וקומפקט דיסק שעלה יותר מהרכב שלי אז..
מאוד מאוד נהנתי בזמנו, עד שהטעם שלי התפתח ולאט לאט השתנה עם האזנה להרבה סט-אפים ואחרי לא מעט תערוכות וחנויות היי אנד בעולם וסט אפים פרטיים.
והיום אני עם מגברי מנורות סינגל אנדד והורנים במיד, וופרים מעץ בלזה והלב של הסט אפ הוא האנלוג.
(וצריך להודות שיש גם איזה טרנזיסטור חמים ועתיר זרם שאחראי רק לתחום התחתון רק כדי שלא אצטרך לקנות מגברי מנורות במחיר של רכב משפחתי חדש)
אז אפשר להתפתח בכל מיני כיוונים וכל ההתעקשות הזו שהבשלות היא רמקולים מסוג מסויים או טופולוגיה מסויימת או מגבר מסוג מסויים או וויסקי מסוג מסויים. ממש לא !
יש כאן הרבה אנשים מאוד אינליגנטים כולל מוסיקאים עם אוזן פנומלית. לאנשים יש טעם שונה ובאמת אפשר כבר להפסיק עם הניסיון להגיד לאנשים שהבשלות היא טופולוגיה X או סוג רכיב x והבוסר או הלא בשל הוא y
חלאס עם זה, זה כבר מביך.
אם כבר, אז הבשלות באודיו היא ללמוד להתעלם מכל מיני קונוונציות חברתיות ולהקשיב לעצמך ולסט אפ שלך בצורה הכי צלולה כדי לפתח את הסט-אפ בדיוק לכיוון שנכון לך, רק לך ולזכור לשמוע כל רכיב שמכניסים לסט-אפ על הסט-אפ שלך לפני שאתה רוכש. ככה מתפתחים נכון.
בחינוך יש אימרה ידועה " חנוך את הנער לפי דרכו".
אז אם מישהו כאן באמת רוצה לחנוך אחרים, אז צריך ללמד אנשים בתחילת הדרך להתקרב לעצמם וללמוד להתפתח בהתאם לאהבה שלהם, לטעם שלהם ואם הוא משתנה, לעקוב אחר השינויים
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
אז לא הבנתי. התחלת עם מערכת מדויקת, שמנגנת תמורת סימפונית, ואז הטעם שלך התפתח למערכת לא מדויקת שלא מנגנת תמורת סימפונית?
 

ilam

אוהב את התחום
הודעות
325
מעורבות
129
נקודות
43
טעם הוא אכן דבר דינמי מתפתח.
אצל כל אחד הוא מתפתח אחרת.
אצלך הוא התפתח באופן מסויים ואצל אחרים באופן אחר.
אני למשל התחלתי את המסע האודיופילי עם רמקולים עם בס הדוק, מפורטים מאוד טרנזיטים מהירים, טוויטרים מחומר קשיח ובאופן כללי רמקולים מצויינים ומאוד דינמים שמסוגלים להעביר תזמורת מלאה בצורה טובה ועם מגברים עתירי כוח ויקרים ששלטו בהם ביד רמה וקומפקט דיסק שעלה יותר מהרכב שלי אז..
מאוד מאוד נהנתי בזמנו, עד שהטעם שלי התפתח ולאט לאט השתנה עם האזנה להרבה סט-אפים ואחרי לא מעט תערוכות וחנויות היי אנד בעולם וסט אפים פרטיים.
והיום אני עם מגברי מנורות סינגל אנדד והורנים במיד, וופרים מעץ בלזה והלב של הסט אפ הוא האנלוג.
(וצריך להודות שיש גם איזה טרנזיסטור חמים ועתיר זרם שאחראי רק לתחום התחתון רק כדי שלא אצטרך לקנות מגברי מנורות במחיר של רכב משפחתי חדש)
אז אפשר להתפתח בכל מיני כיוונים וכל ההתעקשות הזו שהבשלות היא רמקולים מסוג מסויים או טופולוגיה מסויימת או מגבר מסוג מסויים או וויסקי מסוג מסויים. ממש לא !
יש כאן הרבה אנשים מאוד אינליגנטים כולל מוסיקאים עם אוזן פנומלית. לאנשים יש טעם שונה ובאמת אפשר כבר להפסיק עם הניסיון להגיד לאנשים שהבשלות היא טופולוגיה X או סוג רכיב x והבוסר או הלא בשל הוא y
חלאס עם זה, זה כבר מביך.
אם כבר, אז הבשלות באודיו היא ללמוד להתעלם מכל מיני קונוונציות חברתיות ולהקשיב לעצמך ולסט אפ שלך בצורה הכי צלולה כדי לפתח את הסט-אפ בדיוק לכיוון שנכון לך, רק לך ולזכור לשמוע כל רכיב שמכניסים לסט-אפ על הסט-אפ שלך לפני שאתה רוכש. ככה מתפתחים נכון.
בחינוך יש אימרה ידועה " חנוך את הנער לפי דרכו".
אז אם מישהו כאן באמת רוצה לחנוך אחרים, אז צריך ללמד אנשים בתחילת הדרך להתקרב לעצמם וללמוד להתפתח בהתאם לאהבה שלהם, לטעם שלהם ואם הוא משתנה, לעקוב אחר השינויים
נהדר. גם אצלי מנורות + הורן. ההתאמה בין הרכיבים חשובה. אולי לא משחזר 100% אבל כיף לשמוע.
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,863
מעורבות
988
נקודות
113
פיאט מולטיפלה זה סטייל

בעיני אחת המכוערות שנראו על הכביש.
לפעמים נדמה לי שהמעצב שלה נפטר לפני שהספיק לסיים את העיצוב שלה ואף אחד לא העז לסיים את מלאכת העיצוב מתוך כבוד לבר מינן...
ארז
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
פיאט מולטיפלה זה עיצוב גאוני.
לא הכי יפה אבל מה זה אופה.
6 מקומות מרווחים ברכב קטן יחסית ועוד נשאר תא מטען גדול.
 

רועי51

חבר משקיען
הודעות
893
מעורבות
210
נקודות
43
מולטיפלה אוטו גאוני, לא פחות מכך, על המראה ניתן להתווכח, אני חושב שהוא מקסים, אחרים שהוא מפלצת, אי אפשר להתווכח על המרחב העצום במרכב קצר להפליא, על חלונות הענק שנותנים גם ראות פנטסטית גם תחושה אורירית פתוחה שכל כך חסרה ברכבים המודרניים, אלו עם הזויות והחרכים, אפילו התנהגות כביש חיננית ומהנה. הכי עצוב שאין לו תחליף, לא אצל פיאט, לא אצל אחרים, אבל פיאט כמעט כרגיל בועטת בדלי עם החלב שלה טוב מכולם, ברקטה, פיאט דינו, אפילו בראבו, כולן ז"ל כמובן. אבל לא זה הנושא, אנחנו הרי בענין של ויסקי, אז מבקש להמליץ על סינגל מאלט זול ולא פחות ממעולה, במיוחד לחובבי הטעם החלק והמעט מתקתק/קוניאקי שמגיע מחביות השרי למיניהן, בהן הוא מתיישן. ומדובר בבאוומור 10 שנים קצרות, שמשום מה מגיע מערש המעושנים האי אייסלי, והטעם פשוט פנטסטי, רק משום מה אי אפשר להשיג בארץ.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
קצת ציטוטים מויקיפדיה

The exterior and interior design of the Multipla were displayed at the Museum of Modern Art (MOMA) in New York during its "Different Roads – Automobiles for the Next Century" exhibition in 1999.[3]

It won the Top Gear Car of the Year (2000), as well as the "Ugliest Car" in the same programme's awards. It was also voted Top Gear Magazine's Family Car of the Year for four years in a row, from 2001 to 2004. In July 2000, in the series finale of Clarkson's Car Years, it was awarded "Family Car of the Moment".
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
מולטיפלה אוטו גאוני, לא פחות מכך, על המראה ניתן להתווכח, אני חושב שהוא מקסים, אחרים שהוא מפלצת, אי אפשר להתווכח על המרחב העצום במרכב קצר להפליא, על חלונות הענק שנותנים גם ראות פנטסטית גם תחושה אורירית פתוחה שכל כך חסרה ברכבים המודרניים, אלו עם הזויות והחרכים, אפילו התנהגות כביש חיננית ומהנה. הכי עצוב שאין לו תחליף, לא אצל פיאט, לא אצל אחרים, אבל פיאט כמעט כרגיל בועטת בדלי עם החלב שלה טוב מכולם, ברקטה, פיאט דינו, אפילו בראבו, כולן ז"ל כמובן. אבל לא זה הנושא, אנחנו הרי בענין של ויסקי, אז מבקש להמליץ על סינגל מאלט זול ולא פחות ממעולה, במיוחד לחובבי הטעם החלק והמעט מתקתק/קוניאקי שמגיע מחביות השרי למיניהן, בהן הוא מתיישן. ומדובר בבאוומור 10 שנים קצרות, שמשום מה מגיע מערש המעושנים האי אייסלי, והטעם פשוט פנטסטי, רק משום מה אי אפשר להשיג בארץ.
היה תחליף = HONDA FRV

גם אותו הפסיקו לייצר (כנראה אנשים מסתכלים יותר בקנקן)
 

רועי51

חבר משקיען
הודעות
893
מעורבות
210
נקודות
43
שב בהונדה, שב במולטיפלה ותבין שלמעט ששת המושבים, לא דומה אפילו. וסליחה על הבטחון העצמי המופרז, אבל הכרתי את שתיהן.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור