עדיין שבויים בסטיגמה, קרמי זה כבר in...

  • פותח הנושא zs
  • פורסם בתאריך

zs

חבר משקיען
הודעות
4,926
מעורבות
1,604
נקודות
113
צלצול של קרמיקה נסדקת, עם כל הדיבור על דרייברים קרמים אחד הדברים שחייבים לקחת בחשבון עדינותם ורגישותם לשברים או סדקים. מעניין כמה מבעלי רמקולים קרמיים מלבד אלדר שכתב כאן על הנושא חוו את הרגע בו דרייבר יקר הלך פייפן.
אצל אלדר הלכו גם דרייברים מכל הסוגים....אלדר מחוץ לתחום:שתוי::שתוי:
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,100
מעורבות
3,104
נקודות
113
זה גם לא משנה. אני מכיר אנשים ששרפו יחידות לא קרמיות בציוד היי אנד. נראה לך שהם שלחו אותן לתיקון בתל אביב?

כתבתי או התייחסתי באיזה מקום על דרייברים שנשרפו?
השיח הוא על ה״יתרונות״ והחסרונות של דרייברים קרמים, נסה להתמקד על אף שמדובר בנושא קרוב לליבך.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,100
מעורבות
3,104
נקודות
113
מזל שיש אותך שינתח היטב מאיפה כן או לא מגיע הצלצול. הצלצול הזה שמדברים עליו בקרמיקה מגיע מה-4 קילוהרץ. לכל יחידה קשיחה יש תדר ring. שתי הדרכים להתמודד עם זה בקרמיקה הן רזונטורים (חורים במקרה של הקרמיקה) כמו אצל שלמה או שחותכים אותה לפני שהיא מגיעה לשם. כמו אצלי.

כנראה שיחידות אחרות עושות את העבודה טוב יותר, אחרת איך אתה מסביר שעדין לא מעט מדווחים על צילצולים דווקא ביחידות קרמיות?
 

web

חבר משקיען
הודעות
775
מעורבות
492
נקודות
63
ואני חשבתי שרוב חברי הפורום בוחרים רמקולים לפי
אוזן / תקציב / עיסקה משתלמת / טרייד נוח / אפקט העדר / שם החברה
ורק Roberts בוחר את הרמקולים לפי דרייברים ו specs :מבולבל:

שלמה, רמקול קרמי טוב זה in :שתוי:
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,926
מעורבות
1,604
נקודות
113
ואני חשבתי שרוב חברי הפורום בוחרים רמקולים לפי
אוזן / תקציב / עיסקה משתלמת / טרייד נוח / אפקט העדר / שם החברה
ורק Roberts בוחר את הרמקולים לפי דרייברים ו specs :מבולבל:

שלמה, רמקול קרמי טוב זה in :שתוי:
הנה,צדיק אחד בסדום מוכת הקורונה..:בעד::בעד:
 

אד ליב

חבר משקיען
הודעות
531
מעורבות
323
נקודות
63
אתה לא יכול להיות מפקח עם ראיה צרה.ישנן חברות מאוד מכובדות שאינן משתמשות בדרייבר קרמי.
וישנן חברות מאוד מכובדות שמשתמשות בדרייבר קרמי.אך היות ויחסית הדרייבר הקרמי חדש בשוק...
(למרות שהרבה יצרנים עוברים ליחידות שבסיסן יהיה קשיח במידת מה) האם רמקול קרמי "מתערבב" עם החבורה כולה כאחד הרמקולים .או שעדיין הוא נישה מסויגת.
אתה ומי שציינתה חוטאים למטרת הפוסט ועניתם מתוך עניין אישי.
בוודאי שהגבתי מתוך עניין אישי אלא מה עוד ?
ואם התכוונת לאינטרס, אז לא, ממש אין לי כזה, חוץ מאשר לנהל שיח ולחקור את התחום בהאזנה ובקריאה.
אכן לא אהבתי הערות של מספר חברים שהיה בהן כדי לייחס בוסריות או אי הבנה למי שלא הבין שדרייבר קרמי הוא גילוי השכינה האודיופילי.. וניסיתי לאזן את הטענות השגויות לחלוטין האלו, באמתעות תזכורת למניע הפסיכולוגי שעומד בבסיסן (ואולי גם כלכלי בקטנה..)
לדרייבר הקרמי הרבה יתרונות והרבה חסרונות כמו לשאר הדרייברים וניתן להגיע איתו לתוצאות טובות מאוד כמו עם הרבה דרייברים אחרים, כאשר יש נסיון ועושים התאמות נכונות.
לגבי vfm למי שזה רלוונטי, לא בטוח שהוא המצטיין בקטגוריה.
 
נערך לאחרונה ב:

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,100
מעורבות
3,104
נקודות
113
ואני חשבתי שרוב חברי הפורום בוחרים רמקולים לפי
אוזן / תקציב / עיסקה משתלמת / טרייד נוח / אפקט העדר / שם החברה
ורק Roberts בוחר את הרמקולים לפי דרייברים ו specs :מבולבל:
in :שתוי:

אולי רק מי שקנו מניות מפעל קרמיקה ומנסים להריץ את המניה מעבר לשוויה האמיתי.
 

web

חבר משקיען
הודעות
775
מעורבות
492
נקודות
63
אולי רק מי שקנו מניות מפעל קרמיקה ומנסים להריץ את המניה מעבר לשוויה האמיתי.
Let-it-Go--485x560.jpg
 

sonic bliss

אוהב את התחום
הודעות
109
מעורבות
167
נקודות
43
אני חושב שמה שהצית פה את הדיון היצרי הוא יותר מאם קרמי זה טוב או רע אלא החלוקה לבשלות ובוסר שמשתמעת שמי שלא אוהב קרמי הוא בוסרי ומי שמעריך את התכונות של דרייברים כאלה הוא מנוסה ובשל.

קודם כל רמקולים קרמיים רחוקים מלכבוש את השוק העולמי ואת הבתים של רוב האודיופילים הכבדים בעלי מערכות העל, זה פשוט לא נכון. גם אם לוקחים את 30 יצרני הרמקולי על שנמצאים בעולם ומתחלקים בנתח השוק הזה, אולי 3 ע5 הם כאלה שמתבססים על רמקולים קרמיים והם בטח לא מתחרים במכירות עם חברות שנמצאות בנתח הגדול כמו וילסון או מג'יקו, אז פשוט מתמטית הטענה הזאת לא מסתדרת, זה עדיין לא עושה את הרמקולים הקרמיים לא טובים או לא נכונים אבל בטח שלא שולטים בפסגת השוק של רמקולי העל.

דבר שני זה על עניין הבשלות, פגשתי מספר פעמים, בעיקר מחוץ לישראל, אודיופילים רציניים מאד בעלי ניסיון עצום והעיקר כאלה שהלכו הכי רחוק שאפשר עם מערכות מהשורה הראשונה במחיר, הם חיפשו את הדינמיות האן סופית המהירות, השקיפות חסרת הפשרות והוציאו על זה הרבה מאד משאבים מחייהם, ופתאום מצאו את עצמם שזה רעב שלא ניתן להשביע, ישבתי בהולנד אצל אדם כזה שעבר הכל וכבר כמה שנים שומע עם רמקולי עץ דרייברים גדולים מקרטון, מגברי סינגל אנדד, כבלים פשוטים יחסית.
הכל מוקפד הכל נעשה מניסיון, והתוצאה נתנה לי את אחד מהימים הכי מדהימים שהיתה לי בהאזנה למוזיקה, פשוט כי הבחור שעבר כל כך הרבה ידע מה באמת חשוב ומה לחפש ויצר קסם בשילובים הגיוניים ונכונים, זה לא היה הכי מהיר ולא הכי שקוף ששמעתי בחיי אבל זה ניגן מוזיקה בצורה שהלב שלך מגיב אליה ולא רק הראש.

האם החברה האלה שעושים הכל הפוך, בונים מערכות סבירות לחלוטין במחיר, שנמדדות בצורה בינונית, עם מותגים אזוטריים שלא יכולים לאפשר לעצמם מקום בחדרים במינכן ואן להם שוק ביד השנייה, טועים? לא בשלים? אני מסופק.

האם מי שמחפש את הטכנולוגיה הכי חדשנית את הרמקול הכי מהיר, את חיתוך התדרים הכי מדוייק, את השליטה הכי גדולה בתחום התחתון, את השקיפות המושלמת ואת הפירוט הכי קיצוני, מצליח לבסוף לייצר מערכת שבאמת, אבל באמת כיף להקשיב לה שעות על גבי שעות ולהתרגש ממנה, לצערי גם מניסיון אישי וגם מהקשבה אצל אחרים, לרוב זה לא מצליח. ובטח שלהשקיע את כל הטירוף הזה ולהחליף בלי סוף לא אומר להיות בשל. יש קסם הרבה יותר חמקמק מכל זה.

דרייברים קרמיים הם חלק ממכלול שמי שיודע מה לעשות איתם יוכל לבנות רמקולים טובים, ובעל מערכת שירכוש רמקולים כאלה יצטרך לדעת היכן החסרונות והיכן היתרונות של רמקולים כאלה ולאזן אותם עם שאר הציוד בדיוק כאילו קנה רמקול שופרי או רמקול אלקטרוסטטי.

וכן למרות השוני הגדול בן הסאונד של מרטן, אלבדו, טידל וגאודר, לדרייברים יש אופי מסויים ואן צורך להתכחש אליו, המון גורמים משפיעים על התוצאה הסופית אבל האופי של הדרייבר ממשיך להתקיים וזאת לא בעייה. העניין הוא כיצד ממשיכים משם ומחברים את כל זה לתוצאה טובה וברמקולים כאלה פעמים רבות נדרש מאמץ לא פשוט כדי לאזן ולמצות את התכונות הטובות הקיימות באופי של הרמקולים, יש כאלה שמצליחים (כמו שמעידים רבים על המערכת של כותב הפוסט הזה) ויש רבים שלא, ובגלל זה יצא לדרייברים הללו שם טיפה בעייתי.
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,004
מעורבות
1,083
נקודות
113
כנראה שיחידות אחרות עושות את העבודה טוב יותר, אחרת איך אתה מסביר שעדין לא מעט מדווחים על צילצולים דווקא ביחידות קרמיות?
גם יחידות מגנזיום של Seas excel היו מצלצלות אם לא טופלו נכון,
 

hornless

חבר משקיען
הודעות
1,941
מעורבות
378
נקודות
83
ומה עם הטוויטר קרמי של הגריפון ?
דיי חרא.
 

Andrewv

אוהב את התחום
הודעות
313
מעורבות
151
נקודות
43
אני חושב שמה שהצית פה את הדיון היצרי הוא יותר מאם קרמי זה טוב או רע אלא החלוקה לבשלות ובוסר שמשתמעת שמי שלא אוהב קרמי הוא בוסרי ומי שמעריך את התכונות של דרייברים כאלה הוא מנוסה ובשל.
אתה צודק כמובן וברור שהאמירה הזו מופרכת, אבל ככה גם בונים טראפיק וגם מרימים לעצמך
 

hornless

חבר משקיען
הודעות
1,941
מעורבות
378
נקודות
83
אני עם סוניק בליס.

ומוסיף גם שלומר שחברות שמייצרות רמקולים קרמיים כובשות את השוק העולמי זה כמו לומר שחברות שמייצרות רמקולים מאלומיניום כובשות אותו.

יש כמה שהם בטופ, כמו שלל חברות אחרות.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,100
מעורבות
3,104
נקודות
113
גם יחידות מגנזיום של Seas excel היו מצלצלות אם לא טופלו נכון,

משום שאין מוצר טכנולוגי הכולל רק יתרונות ללא חסרונות, בכול פתרון יש trade off מסוים - למרות מה שהמפרסמים היו רוצים שנחשוב.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,100
מעורבות
3,104
נקודות
113
אני עם סוניק בליס.

ומוסיף גם שלומר שחברות שמייצרות רמקולים קרמיים כובשות את השוק העולמי זה כמו לומר שחברות שמייצרות רמקולים מאלומיניום כובשות אותו.

יש כמה שהם בטופ, כמו שלל חברות אחרות.
מבט על 20 הרמקולים היקרים בעולם, כמה מהם קרמיים?
במחירים המדוברים יש בעיה לשים דרייבר של 800 או 1000, 2000 או 4000 יורו ליחידה.
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,882
נקודות
113
אתה צודק כמובן וברור שהאמירה הזו מופרכת, אבל ככה גם בונים טראפיק וגם מרימים לעצמך
וזה כמובן בסדר גמור. גם אנחנו נהננו מבילוי של אחר צהריים.
כשאתה הולך לסרט אז אכפת לך שבעל הקולנוע מרוויח? נהנת מהסרט אז סבבה.
אני נהנתי :D
 

Andrewv

אוהב את התחום
הודעות
313
מעורבות
151
נקודות
43
וזה כמובן בסדר גמור. גם אנחנו נהננו מבילוי של אחר צהריים.
כשאתה הולך לסרט אז אכפת לך שבעל הקולנוע מרוויח? נהנת מהסרט אז סבבה.
אני נהנתי :D
שירוויח בכיף, אנחנו כאן כדי להצביע על הסיבות לאמירות הלא הנכונות וכדי לתקן אותן.
צריך לזכור שכולנו מקבלים החלטות כלכליות לרכישת ציוד, בין השאר, גם על סמך קריאה בפורומים.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
כנראה שיחידות אחרות עושות את העבודה טוב יותר, אחרת איך אתה מסביר שעדין לא מעט מדווחים על צילצולים דווקא ביחידות קרמיות?

לא. לא הבנת. מדובר על יחידות מידבס ולא על טויטרים. הצילצול הזה מגיע ב-4 קילוהרץ. הוא קיים באקיוטון מפני שהיחידות שלהם מחזיקות מנעד כזה שהן אשכרה מגיעות ל-4 קילוהרץ. ואז יש להם פתרון. רזונטורים (כמו אצל שלמה) ואז, אין על מה לדווח כי אין צילצול. לעומת זאת, יצרנים שלא יודעים לעבוד עם קרמי ומשתמשים ביחידות ללא רזונטורים (כמו שלי) ומאפשרות להן לטפס עד הסוף, וחותכות את הטויטר גבוהה מידי ב-6 או 12 דציבל לאוקטבה, הצלצול הזה יחשף. לכן, צרריך לדעת לעבוד עם קרמי. אם אתה משתמש ביחידות עם רזונטורים, אתה יכול להשתמש בטויטר שלושת רבעי אינטש ואז אין צלצול למרות שאתה חותך גבוה, אם אתה משתמש ביחידות ללא רזונטורים אתה משתמש בטויטר 1.2 אינטש ואז הטויטר מנגן מנמוך והיחידה נחתכת ב-50 דציבל לאוקטבה ומשם גם היא לא מגיעה לצלצול. לכן, על הצילצול הזה החברה דיווחה על מנת שיעבדו נכון עם היחידה.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
אני חושב שמה שהצית פה את הדיון היצרי הוא יותר מאם קרמי זה טוב או רע אלא החלוקה לבשלות ובוסר שמשתמעת שמי שלא אוהב קרמי הוא בוסרי ומי שמעריך את התכונות של דרייברים כאלה הוא מנוסה ובשל.

לא לא. וחשוב אשכרה לקרוא את מה שאני כותב. כתבתי שמי ששבוי בסטיגמות הוא בוסר ומי שלא הוא בשל. ברור שיהיו כאלה שיקחו את זה ״אם הוא לא אוהב קרמי הוא בוסר ואם הוא אוהב קרמי הוא בשל״ מפני שהם פשוט לא הבינו מה כתבתי. אז הנה, אני כותב שוב, סטיגמה באודיו זו מילה נרדפת לבוסר. אני יכול להגיד לך שיש גם לא מעט שלא יודעים לנתח את מה שהם שומעים.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
ברוב המוחלט של המקרים אנשים לא מחמיצים פנים מהעובדה שהם לא אוהבים את מה שהם שומעים כשמדובר במערכות על, הם מחמיצים פנים בעקבות העובדה שהם לא מבינים מה שהם שומעים. אם בקרמי, אם באחר.

אני מזכיר שוב את ההקשר לבשלות או לבוסר. חשוב לקרוא!
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור