ניגון טידל דרך פלאפון ושליטה מחאה


liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
נהפוך הוא, יש סימוכין מדעי ומדיד !! , תרצה אסביר שוב ,
אם מבחינים בהאזנה זה כבר נושא לוויכוח...:)
ההסברים המדעיים שנותנים לא נכונים
שוב בדיוק כמו שהמידע מגיע בשלמות למדפסת usb ולדיסק און קי כך אין סיבה בעולם שצריך משהו מיוחד לאודיו
 

arix

חבר משקיען
הודעות
2,352
מעורבות
493
נקודות
83
ההסברים המדעיים שנותנים לא נכונים
שוב בדיוק כמו שהמידע מגיע בשלמות למדפסת usb ולדיסק און קי כך אין סיבה בעולם שצריך משהו מיוחד לאודיו
אני מדבר על יציאת סטרימר לכיוון ה DAC למשל בחיבור דיגיטלי טורי (אופטי או קוקסיאלי) , כבר הסברתי בשרשור זה מה זה ג'יטר ואיך זה משפיע על שחזור השעון ב DAC , זה מדעי ומדיד ,אני בעצמי הייתי צריך לבדוק ג'יטרים של יציאת AES/EBU על מנת לעמוד בתקנים של אולפנים.
לא חשוב מה שתגיד, בתור עובדה, בסרטרימרים פשוטים השעון מג'עגעה וזה גורם ל SPDIF לג'עגעה,
קרא שוב מה שכתבתי בעמוד:
http://www.dtown.co.il/forum/threads/ניגון-טידל-דרך-פלאפון-ושליטה-מחאה.58236/page-2
סימוכין:
http://www.enjoythemusic.com/magazine/manufacture/0509/
http://www.audiophilleo.com/home/definition/jitter
 
נערך לאחרונה ב:

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
אני מדבר על יציאת סטרימר לכיוון ה DAC למשל בחיבור דיגיטלי טורי (אופטי או קוקסיאלי) , כבר הסברתי בשרשור זה מה זה ג'יטר ואיך זה משפיע על שחזור השעון ב DAC , זה מדעי ומדיד ,אני בעצמי הייתי צריך לבדוק ג'יטרים של יציאת AES/EBU על מנת לעמוד בתקנים של אולפנים.
לא חשוב מה שתגיד, בתור עובדה, בסרטרימרים פשוטים השעון מג'עגעה וזה גורם ל SPDIF לג'עגעה,
קרא שוב מה שכתבתי בעמוד:
http://www.dtown.co.il/forum/threads/ניגון-טידל-דרך-פלאפון-ושליטה-מחאה.58236/page-2
סימוכין:
http://www.enjoythemusic.com/magazine/manufacture/0509/
http://www.audiophilleo.com/home/definition/jitter
לא מתווכח על קואקס/אופטי כי אני לא מכיר
אני יכול להתווכח רק על חיבור usb אותו אני מכיר פרפקט
 

arix

חבר משקיען
הודעות
2,352
מעורבות
493
נקודות
83
לא מתווכח על קואקס/אופטי כי אני לא מכיר
אני יכול להתווכח רק על חיבור usb אותו אני מכיר פרפקט
אתה מתכוון ל USB לקריאת קובץ כניסה?
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,160
מעורבות
1,626
נקודות
113
תשמע
אכן יש לך נסיון רציני וקטונתי מלחלוק עליו מבחינה סונית
לגבי כמה דברים טכניים שכתבת , בלי לנסות לעצבן אף אחד הדברים הבאים זה המצאות שלא קיימות כאשר מקור מחובר דיגיטלית לממיר:
1. ג'יטר
2. רעש שרוכב על הסיגנל
3. דיוק שעון

כלומר התופעות הנל קיימות בכל מידע דיגיטלי אבל בשום פנים לא יכולות להשפיע על המידע כך שמה שיצא מצד אחד יגיע שונה בצד השני
אין לי את הנסיון שלך באודיו וגם לא ציוד ברמה הזו אבל יש לי המון שערות לבנות על הראש כתוצאה מג'יטרים שונים והמון שעות על סקופ בניסיון למצוא שעונים לא מתואמים
אם הטענה היתה נכונה אז הכי טוב היה לשים את הקובץ בדאק מקומית ולא להזרים אותו
בדקתי לפחות 3 דאקים שאפשר להזרים אליהם או פשוט לשים להם קובץ שיקראו אותו ישר מהזיכרון (ואז יש רק שעון אחד ואין שום ג'יטר)
לא שמעתי הבדלים באיכות
בדיוק כמו שאם תכתוב קובץ הכי גדול שתרצה לדיסק און קי הוא תמיד יגיע בשלמות. מספיק שביט אחד יהיה שגוי כדי לקבל קובץ דפוק וזה לא קורה

עכשיו לפני שיתנפלו עלי כאן - אני לא טוען שאין הבדלים בין סטרימרים, אני טוען שההסברים שנותנים הם לא נכונים בעליל
יכול להיות שההסברים לא נכונים בעליל. לא מתווכח איתך טכנית. אבל:
כשאני לוקח טרנספורט אופטי (טוב), מחבר אותו ל- DAC שלי ב- AES EBU, ומשווה את החיבור הזה מול חיבור שבו אני מכניס את הסטרימר שלי (TOTALDAC) בין הטרנספורט לDAC - יש הבדלים משמעותיים לטובת החיבור השני.
אין כאן באפרינג, אין כאן קבצים. יש כאן יצור מחדש של שעון, שכנראה הוא טוב יותר ב- TOTALDAC מאשר בטרנספורט, וזה עושה הבדל בסאונד.
יתירה מכך, לפי ההיגיון שלך, אני מבין שאין אף פעם שום הבדל באף אחת מהכניסות של ממיר, אם הוא יחובר לאותו טרנספורט. כלומר, אם טרנספורט אופטי לממיר שלי ב- SPDIF או ב- AES EBU או ב- TOSLINK, אני אמור לשמוע אותו דבר בדיוק. אבל וואלה, זה לא קורה. אז מה ההסבר?
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
יכול להיות שההסברים לא נכונים בעליל. לא מתווכח איתך טכנית. אבל:
כשאני לוקח טרנספורט אופטי (טוב), מחבר אותו ל- DAC שלי ב- AES EBU, ומשווה את החיבור הזה מול חיבור שבו אני מכניס את הסטרימר שלי (TOTALDAC) בין הטרנספורט לDAC - יש הבדלים משמעותיים לטובת החיבור השני.
אין כאן באפרינג, אין כאן קבצים. יש כאן יצור מחדש של שעון, שכנראה הוא טוב יותר ב- TOTALDAC מאשר בטרנספורט, וזה עושה הבדל בסאונד.
יתירה מכך, לפי ההיגיון שלך, אני מבין שאין אף פעם שום הבדל באף אחת מהכניסות של ממיר, אם הוא יחובר לאותו טרנספורט. כלומר, אם טרנספורט אופטי לממיר שלי ב- SPDIF או ב- AES EBU או ב- TOSLINK, אני אמור לשמוע אותו דבר בדיוק. אבל וואלה, זה לא קורה. אז מה ההסבר?
לא
אני לא יודע כמעט כלום טכנית על spdif, AES, toslink
אני יודע הרבה מאד על usb
הטענה שלי היא שבחיבור usb בין ממיר לסטרימר לא יכולות להיות בעיות של שעון/גיטר/לכלוך
אם יש הבדלים בין החיבורים הנל - מקבל , לא מתווכח
אם יש הבדלים בין שני סטרימרים שמחוברים שניהם בכבל usb לאותו דאק זה נובע לדעתי מהתערבות של התוכנה בסטרימרים במידע
לפני כמה שבועות מישהו העלה פה שאלה על תוכנת נגן Hqplayer
בגלל שיש עכשיו קצת יותר זמן פנוי (קורונה עובדים מהבית) לקחתי מחשב התקנתי אותה ושיחקתי איתה קצת
יש לה מלא פילטרים וכאשר מחליפים ביניהם ההבדל בשמע מורגש מייד. גיליתי מלא פורומים שאנשים דנים מה הפילטר הכי טוב ובאיזה קונפיגורציה בדיוק לכוון אותו
נכון שעבור חלק מהאודיופילים זה רחמנא ליצלן לגעת בסיגנל אבל יש הרבה אחרים שמאד מתלהבים מזה
בשורה התחתונה משנה ממה אנחנו נהנים יותר עם או בלי פילטרים/אקולייזר/ laudness
מה שאני חושב זה שיצרני הסטרימרים שמן הסתם גם כתבו תוכנות יעודיות עבורם עושים משהו לסיגנל
מה בדיוק צריך לשאול את העובדים שלהם (אם לא חתמו על NDA באורך הגלות)
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
אתה מתכוון ל USB לקריאת קובץ כניסה?
חיבור usb בין הסטרימר לממיר
 

arix

חבר משקיען
הודעות
2,352
מעורבות
493
נקודות
83
לא משנה
זה רק שיטות מימוש וקצבים
בשני המקרים המידע יעבור בצורה מושלמת
זה משנה מאוד מאוד !!
ממשק USB יכול לעבוד עד 3 תצורות , סינכרוני , אדפטיבי ואסינכרוני, זה לא אומר שכל ממשק USB יודע לעבוד בכל התצורות, יש הבדלי ג'יטר וביצועים בין השיטות השונות, המידע יעבור בכל מקרה , אבל ה ג'יטר יהיה שונה !
ללא קשר לשיטה, חשוב להדגיש כי ממשק USB זה ממשק שממומש בתכנה להעביר את הדגימות (לא קובץ) בניגוד לממשק אופטי או קטקסיאלי שמעביר את הביטים ביט פרפקט ל DAC .
ומכיוון שהתכנה מעבירה את הדגימות בהחלט יכול להיות התערבות של התכנה כפי שציינת...
 

נערך לאחרונה ב:

אוריג

אוהב את התחום
הודעות
133
מעורבות
83
נקודות
28
אני חושב שיש כאן התעסקות יתר בסיגנל הדיגיטלי ושלמות הסיגנל הדיגיטלי.

רוב מי שהחליף ספקי כוח מעיד על הבדלים (כששאר השרשרת הדיגיטלית זהה).
באופן דומה, כשאנשים משחקים עם פילטרים ושעונים ליו-אס-בי או אם בידוד גלווני לכל רכיב שהוא -- מגוון הדעות הוא יותר על הסקאלה של אוהב \ לא אוהב, פחות על הסקאלה של מרגיש הבדל \ לא מרגיש.

כנ"ל אצל יצרני סטרימרים, אולי יש להם פה ושם קונפיגורציות "סודיות" לחבילות תכנה, אבל הניחוש שלי הוא שעיקר המשחק (בצליל ובעלות) הוא במקומות אחרים.
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
זה משנה מאוד מאוד !!
ממשק USB יכול לעבוד עד 3 תצורות , סינכרוני , אדפטיבי ואסינכרוני, זה לא אומר שכל ממשק USB יודע לעבוד בכל התצורות, יש הבדלי ג'יטר וביצועים בין השיטות השונות, המידע יעבור בכל מקרה , אבל ה ג'יטר יהיה שונה !
ללא קשר לשיטה, חשוב להדגיש כי ממשק USB זה ממשק שממומש בתכנה להעביר את הדגימות (לא קובץ) בניגוד לממשק אופטי או קטקסיאלי שמעביר את הביטים ביט פרפקט ל DAC .
מכיר טוב עת שלושת השיטות
אבל שוב אני שואל שאלה פשוטה
אם אני מעביר קובץ בכל אחת משלושת השיטות, האם הקובץ יכול להגיע לצד השני עם ביט שגוי?
התשובה היא לא חד משמעית
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
אני חושב שיש כאן התעסקות יתר בסיגנל הדיגיטלי ושלמות הסיגנל הדיגיטלי.

רוב מי שהחליף ספקי כוח מעיד על הבדלים (כששאר השרשרת הדיגיטלית זהה).
באופן דומה, כשאנשים משחקים עם פילטרים ושעונים ליו-אס-בי או אם בידוד גלווני לכל רכיב שהוא -- מגוון הדעות הוא יותר על הסקאלה של אוהב \ לא אוהב, פחות על הסקאלה של מרגיש הבדל \ לא מרגיש.

כנ"ל אצל יצרני סטרימרים, אולי יש להם פה ושם קונפיגורציות "סודיות" לחבילות תכנה, אבל הניחוש שלי הוא שעיקר המשחק (בצליל ובעלות) הוא במקומות אחרים.
לצערי הרב קשה לי לקבל את זה
שאלתי פעם יצרן של usb filter כזה מה בדיוק הוא עושה לסיגנל , חרטט לי תשובה וכשכתבתי לו שוב עם התייחסות מקצועית יותר הוא פשוט לא ענה
למידע דיגיטלי יש תקן מסודר, לא ניתן לדחוף משהו ואין צורך לנקות כלום כי יש בקרות ומידע שגוי שנדיר אם מגיע אבל יכול להגיע ישלח שוב
כל זה כמובן רק ל usb לא מכיר טכנית את הממשקים האחרים שבהחלט יכול להיות הבדלים בהם
בדאק הראשון שהיה לי אם הייתי רוצה לשמוע DSD הייתי חייב לחבר אותו בחיבור firewire , חיבור ה usb לא היה טוב. משום מה ה. Firewire נכחד
 

אוריג

אוהב את התחום
הודעות
133
מעורבות
83
נקודות
28
לצערי הרב קשה לי לקבל את זה
שאלתי פעם יצרן של usb filter כזה מה בדיוק הוא עושה לסיגנל , חרטט לי תשובה וכשכתבתי לו שוב עם התייחסות מקצועית יותר הוא פשוט לא ענה
למידע דיגיטלי יש תקן מסודר, לא ניתן לדחוף משהו ואין צורך לנקות כלום כי יש בקרות ומידע שגוי שנדיר אם מגיע אבל יכול להגיע ישלח שוב
כל זה כמובן רק ל usb לא מכיר טכנית את הממשקים האחרים שבהחלט יכול להיות הבדלים בהם
בדאק הראשון שהיה לי אם הייתי רוצה לשמוע DSD הייתי חייב לחבר אותו בחיבור firewire , חיבור ה usb לא היה טוב. משום מה ה. Firewire נכחד
.
לא בא להגן על אותו יצרן או על כל יצרן אחר שעושה פילטר USB.
כמוך, אני מאמין שהם לא תורמים לשלמות הסיגנל הדיגיטלי.
מהניסיון שלי בשלשה מוצרים כאלה, יש לחלקם השפעה על הצליל (לא תמיד לטובה).

בניגוד אליך, לא נראה לי ששלמות הסיגנל הדיגיטלי כל כך חשובה. היא סבבה לגמרי גם עם ציוד תקשורת פשוט.
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
.
לא בא להגן על אותו יצרן או על כל יצרן אחר שעושה פילטר USB.
כמוך, אני מאמין שהם לא תורמים לשלמות הסיגנל הדיגיטלי.
מהניסיון שלי בשלשה מוצרים כאלה, יש לחלקם השפעה על הצליל (לא תמיד לטובה).

בניגוד אליך, לא נראה לי ששלמות הסיגנל הדיגיטלי כל כך חשובה. היא סבבה לגמרי גם עם ציוד תקשורת פשוט.
זהו בדיוק מה שעושים הפילטרים האלו זה להתערב בסיגנל ואז הלקוח מרגיש הבדל וחושב שניקו לו משהו
בפועל הוא קנה אקולייזר קטן
הדרך הטובה לבדוק היא לחבר פילטר כזה לדיסק און קי ולהעתיק אליו קובץ , ראשית אם הוא מזהה את הדיסק והקובץ זהה לחלוטין אז הוא לא עשה כלום
אם הוא לא מזהה את הדיסק אז הוא עושה משהו לסיגנל
מעניין אם יש למישהו פילטר כזה ויכול לבדוק את הנושא אשמח לדעת מה התוצאה
 

אוריג

אוהב את התחום
הודעות
133
מעורבות
83
נקודות
28
זהו בדיוק מה שעושים הפילטרים האלו זה להתערב בסיגנל ואז הלקוח מרגיש הבדל וחושב שניקו לו משהו
בפועל הוא קנה אקולייזר קטן
הדרך הטובה לבדוק היא לחבר פילטר כזה לדיסק און קי ולהעתיק אליו קובץ , ראשית אם הוא מזהה את הדיסק והקובץ זהה לחלוטין אז הוא לא עשה כלום
אם הוא לא מזהה את הדיסק אז הוא עושה משהו לסיגנל
מעניין אם יש למישהו פילטר כזה ויכול לבדוק את הנושא אשמח לדעת מה התוצאה

יש כל מיני.
חלק עושים מה שתיארת, לא עליהם חשבתי כשנתתי את הדוגמה הזו.
חשבתי על אלה שמנסים לפלטר את החשמל, לבודד גלוונית, לעשות רקלוקינג, לתאם אימפדנס וכו'.

לא הייתי צריך לדבר על USB, אני מתחרט על זה מאוד.
אבל זה לא מהותי.

מבין השיפורים הגדולים שאתה חווית בדיגיטל, האם אחד משלשת הגדולים היה תיקון שגיאות בהעברת הסיגנל הדיגיטלי?
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
יש כל מיני.
חלק עושים מה שתיארת, לא עליהם חשבתי כשנתתי את הדוגמה הזו.
חשבתי על אלה שמנסים לפלטר את החשמל, לבודד גלוונית, לעשות רקלוקינג, לתאם אימפדנס וכו'.

לא הייתי צריך לדבר על USB, אני מתחרט על זה מאוד.
אבל זה לא מהותי.

מבין השיפורים הגדולים שאתה חווית בדיגיטל, האם אחד משלשת הגדולים היה תיקון שגיאות בהעברת הסיגנל הדיגיטלי?
לא הבנת אותי כנראה :)
אני אישית לא חושב שצריך שום דבר מיוחד כאשר מחברים סטרימר לדאק ב USB
לא כבל ולא פילטר ולא שום דבר אחר
כבל פשוט יעשה אותה עבודה כמו כל כבל עבה/מבודד/מזהב
אם יש הבדל אז כנראה משהו שם נוגע בסיגנל
דרך טובה לבדוק זה לחבר את הכבל/פילטר למחשב מצד אחד ולהתקן USB כמו דיסק או מדפסת מהצד השני
מעניין

שיפור או יותר נכון שינוי שחוויתי היה שימוש בסטרימר שונה או בתוכנה שונה jriver/foobar/audirvana/hqplayer
תכלס אני חושב שזה אותו הדבר וגם בסטרימר התוכנה עושה משהו
 

אוריג

אוהב את התחום
הודעות
133
מעורבות
83
נקודות
28
לא הבנת אותי כנראה :)
אני אישית לא חושב שצריך שום דבר מיוחד כאשר מחברים סטרימר לדאק ב USB
לא כבל ולא פילטר ולא שום דבר אחר
כבל פשוט יעשה אותה עבודה כמו כל כבל עבה/מבודד/מזהב
אם יש הבדל אז כנראה משהו שם נוגע בסיגנל
דרך טובה לבדוק זה לחבר את הכבל/פילטר למחשב מצד אחד ולהתקן USB כמו דיסק או מדפסת מהצד השני
מעניין

שיפור או יותר נכון שינוי שחוויתי היה שימוש בסטרימר שונה או בתוכנה שונה jriver/foobar/audirvana/hqplayer
תכלס אני חושב שזה אותו הדבר וגם בסטרימר התוכנה עושה משהו

כמו שאתה יודע, גם אני אוהב להתערב בסיגנל. אבל בוא נעזוב את האהבה הזו בצד לרגע.

מה שאני רוצה לומר זה שיש הרבה דרכים לשפר את הצליל גם בלי להתערב בסיגנל. הדוגמאות היותר מובהקות אצלי היו ספקי כוח ובידוד גלווני (אצל אחרים הם אולי ממומשים ברמה כזו או אחרת בסטרימר או בממיר).

כשיוצאים מהנחה שמה שנכנס לממיר זה סיגנל דיגיטלי ומה שיוצא ממנו זה סיגנל אנלוגי, קשה אולי לקבל את זה.
יכול להיות ששווה להסתכל על הממיר גם מזווית אחרת, כרכיב אלקטרוני שנכנס אליו חוט מתכת עם זרם ומתח, ויוצא ממנו עוד חוט מתכת עם זרם ומתח.
 

Cloudy

חבר משקיען
הודעות
804
מעורבות
314
נקודות
63
אני מניח שאין טעם לפתוח שרשור חדש לשאלה שלי.
הנחות יסוד:
  1. money is an issue
  2. לא אודיופילי
  3. פשטות מנצחת
  4. וכמו בצה"ל, בגלל הסעיף הראשון, "זה מה שיש ועם זה ננצח"
המטרה:
  • לקבל את היכולות של TIDAL בטלפון/טאבלט ולנגן על הטלויזיה + המערכת (למה? ככה, לכו תתווכחו אתם עם אבא שלי, לי נמאס).
המשאבים:
  • טלוויזיה 50 אינצ' FULL HD "מטומטמת" של SHARP
  • YAMAHA RX-V4600
  • MI BOX-S מחובר HDMI לטלוויזיה ובחיבור אופטי למגבר (אם זכור לי נכון).
  • טאבלט "10 + מקלדת (בדרך) כי המסך והמקלדת על המסך של הטלפון בלתי אפשריים.
הסיבה ל TIDAL היא שיש לי מנוי משפחתי.
הצעות יתקבלו בברכה ובלבד שלא יעלו מעל לכמה מאות ש"ח.
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
כמו שאתה יודע, גם אני אוהב להתערב בסיגנל. אבל בוא נעזוב את האהבה הזו בצד לרגע.

מה שאני רוצה לומר זה שיש הרבה דרכים לשפר את הצליל גם בלי להתערב בסיגנל. הדוגמאות היותר מובהקות אצלי היו ספקי כוח ובידוד גלווני (אצל אחרים הם אולי ממומשים ברמה כזו או אחרת בסטרימר או בממיר).

כשיוצאים מהנחה שמה שנכנס לממיר זה סיגנל דיגיטלי ומה שיוצא ממנו זה סיגנל אנלוגי, קשה אולי לקבל את זה.
יכול להיות ששווה להסתכל על הממיר גם מזווית אחרת, כרכיב אלקטרוני שנכנס אליו חוט מתכת עם זרם ומתח, ויוצא ממנו עוד חוט מתכת עם זרם ומתח.
על הממיר אין עוררין שיש הבדלים וברור שספק כח ישפיע כמו בכל מוצר שדורש הגברה
אגב לדעתי הדבר הכי קריטי בממיר זה המעגל האנלוגי. הצ׳יפ של הדאק חשוב אבל אם אחרי המוצא שלו לא יהיה מעגל איכותי זה לא יעזור
הזמנתי פעם ממיר פשוט מאמזון שהיה לו את צ׳יפ הדגל ESS 9038 - נשמע על הפנים אחרי שבוע נשלח חזרה
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור