מה שהתכוונתי זה שאם הסטרימר או המחשב מוציאים את המידע bit perfect כלומר בלי התערבות אז טכנית לא אמור להיות הבדל - למה יש הבדל? כנראה שהם עושים משהו לאות או משהו שאנחנו לא מבינים
בתרגום לשאוורמה - אם טכנית העובדים בשווארמה היו שוטפים ידיים באותה רמה אז היה אותו טעם
אני RESPECTFULLY חולק עליך. זאת טענה שהכי קל להישען עליה, ולא פשוט להוכיח אותה, אם כי יותר קל לבדוק אותה מאשר טענות כמו JITTER וכו'.
לגבי "אין סימוכין מדעיים" - מה ז"א? נניח שיצרן, כמו הצרפתי מ- TOTALDAC, או החבר'ה של לומין, בודקים סטרימר זול (או מחשב) ואת הג'יטר שיוצא מהיציאה הדיגיטלית שלו / הדיוק של השעון שלו / הרעשים החשמליים שרוכבים על האות הדיגיטלי, ואז בונים מוצר שעושה את זה ברמת דיוק גבוהה יותר - אז... איפה אתה רוצה לראות סימוכין מדעיים לזה? ב- SPEC SHEET של המוצרים שלהם? אוקיי. אבל אין. אז מה זה אומר? שזה לא קיים?
שמע, חוץ מהדיון הטכני והניסיון למדוד דברים שאולי משפיעים על הסאונד (שעון פחות מדויק, חשמל לא נקי וכו'), יש גם דיון של איכות הסאונד: אמנם אפשר ליצור "תחושה" של רצפת רעש נמוכה יותר, "תחושה" של פירוט גבוה יותר, "תחושה" של העמדה יותר נכונה של הכלים במרחב ואולי אפילו של טונאליות נכונה יותר. אבל בדיוק כמו אפקטים דיגיטליים של מנורות, לדעתי קל למאזין חצי מנוסה להבחין אם זה רק אפקט או שבאמת יש שיפור באיכות הצליל.
אני אתן לך דוגמא שבולרו נורא יאהב:
כשהשוויתי את הוייס המסכן שלי מול קופסה ענקית של ספינת הדגל של למפיזייטור, שמעתי הרבה "אפקטים" של גודל, חמימות, עומק. אבל לא היה שם שום דבר שקירב אותי יותר למוסיקה, למעט אולי קצת הדינמיות הגבוהה בהרבה. רוצה לאמר: קל להבחין מתי זה צעד הצידה, ומתי קדימה. והסטרימר שלי עשה לי צעד גדול קדימה. זה לא פילטרים ולא אפקטים. זה איכות גבוהה יותר.