מערכת זיקית (שהשניץ לא ישתעמם חס וחלילה ....)


michael123

חבר משקיען
הודעות
9,753
מעורבות
1,439
נקודות
113
כל זה טריוויאלי, אלא שמראש התכוונתי ל[אפקט של]איקווליזר פרמטרי, דיגיטאלי בקלט ובפלט, עם אפשרויות לשמירת presets, לא לאיקוולייזר גראפי/אנאלוגי.

ואמור הייה להיות מובן שב"מספיק" התכוונתי שיהייה מספיק עבור הדוברים -- BooBoo ו/או ברקצ.

עמיר

זה לא היה מובן (לי). אם כך, גם עבורי זה מספיק.

במהלך הלימוד העצמי שלי, התנסתי עם כמה חבילות אלגוריתמים, הגעתי לתובנות כי תיקון אגרסיבי יביא לביטול במה קידמית, שאני אוהב. ואני אוהב גם ניואנסים אחרים של הרמקולים שאני מעדיף לשמר.

בסוף אני מתקן כמה דברים "עם פינצטה" וזה מספיק לי. לכאורה התיקונים אלה שקופים עבורי ולא פוגעים (או משנים) סאונד של המערכת - עם כל המאפיינים שלה.

TRINNOV היא חברה מעניינת אגב,
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,954
מעורבות
2,947
נקודות
113
זה לא היה מובן (לי). אם כך, גם עבורי זה מספיק.

במהלך הלימוד העצמי שלי, התנסתי עם כמה חבילות אלגוריתמים, הגעתי לתובנות כי תיקון אגרסיבי יביא לביטול במה קידמית, שאני אוהב. ואני אוהב גם ניואנסים אחרים של הרמקולים שאני מעדיף לשמר.

בסוף אני מתקן כמה דברים "עם פינצטה" וזה מספיק לי. לכאורה התיקונים אלה שקופים עבורי ולא פוגעים (או משנים) סאונד של המערכת - עם כל המאפיינים שלה
התעוררתי :)

לפי מה שהבנתי מדברי BooBoo וברקצ לגבי המערכת האמורה, השינויים שם היו כן ברמה משמעותית, ששינתה מסאונד ששניהם לא אוהבים לסאונד שכן.

רק שבהתבטאויות קודמות שלי לא הדגשתי די הצורך שמה שכתבתי הסתמך:
  • כמעט רק על דברים שהם כתבו
  • על מעט מאוד ידע כללי (כמו זה שהווילסונים והמקינטוש זה ציוד מצויין)
  • על נתון בודד מידע אישי לא מעודכן (שאת זה הדגשתי) לגבי DEQX
  • ועל הגיון פשוט (שבקבוצה של 4 רכיבים שבה אפשר להניח שאחד סביר, ידוע ששניים מצויינים, אבל התוצאה לא אהובה ע"י הדוברים, סביר שהרביעי הוא כנראה חולייה חשודה).
עמיר
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,937
מעורבות
2,682
נקודות
113
עמיר
שבת שלום ידידי

כתבת:

"ועל הגיון פשוט (שבקבוצה של 4 רכיבים שבה אפשר להניח שאחד סביר, ידוע ששניים מצויינים, אבל התוצאה לא אהובה ע"י הדוברים, סביר שהרביעי הוא כנראה חולייה חשודה)."

לא דיי בציוד מצויין
החדר/חלל/מיקום בדר"כ מאפשר לציוד להתבטות ולא להפך...
אם ה-DEQX מצליח לבטל את החדר או לפחות לצמצם את חסרונותיו ולאפשר לציוד (שאגב מצויין וזה אני מסכים בהחלט) להתבטות כראוי ולהגיע למיטב עבור אוזנינו - הרי עבור זה אנו עוסקים ואוהבים ומכבדים אודיו.... שירגש ויפעיל בנו את כשפיו...
לא רואה שום פסול במערכת שכזו...
אם booboo
עומר
מבסוט, אז מה זה משנה עם איזה "אקולייזר" או "כלי אחר" הוא ממחיש יותר את הטון שעושה לו טוב ומנעים את אוזניו...

RC אך שלא נסתכל על זה בכל מערכת כזו או אחרת שמשתמש ב-RC (ואני מכיר לא מעט מערכות הייאנד מאוד טובות ומכובדות בשימוש RC) - הוא אקולייזר, רק אוקלייזר שהוא מורחב יותר ומהוקצע יותר ומאפשר כיוון ושינוי תדרים מבחינת רמת gain ו-Q לכל התערבות שכזו , כיוון פאזות, קרוסים, השהיות קצרות וארוכות וכו'...אין בזה שום "רע"..על אחת כמה וכמה אם זה מביא למצב יותר שקולע לטעם האישי...
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,954
מעורבות
2,947
נקודות
113
לא דיי בציוד מצויין
החדר/חלל/מיקום בדר"כ מאפשר לציוד להתבטות ולא להפך...
אם ה-DEQX מצליח לבטל את החדר או לצמצם את חסרונותיו ולאפשר לציוד (שאגב מצויין וזה אני מסכים בהחלט) להתבטות כראוי ולהגיע למיטב עבור אוזנינו - הרי עבור זה אנו עוסקים ואוהבים ומכבדים אודיו.... שירגש ויפעיל בנו את כשפיו...
לא רואה שום פסול במערכת שכזו...
אם booboo
עומר
מבסוט, אז מה זה משנה עם איזה "אקולייזר" או "כלי אחר" הוא ממחיש יותר את הטון שעושה לא טוב ומנעים את אוזניו...

RC אך שלא נסתכל על זה בכל מערכת כזו או אחרת שמשתמש ב-RC (ואני מכיר לא מעט מערכות הייאנד מאוד טובות ומכובדות בשימוש RC) - בכל אופן זה אקולייזר רק אוקלייזר שהוא מורחב יותר ומאפשר כיוון תדרים, רמת gain ו-Q לכל התערבות , כיוון פאזות, קרוסים, השהיות קצרות וארוכות וכו'...אין בזה שום "רע"..על אחת כמה וכמה אם זה מביא למצב יותר שקולע לטעם האישי...
שבת שלום! :)

חוששני שהחמצת כמה נקודות מהותיות בהקשר לנאמר:

#1. גם עומר וגם ברק לא אהבו את התוצאה גם אחרי שה-DEQX עשה את ה-RC ופיצה על הבדלי ה-delay בין הדרייברים

#2. בכל מקרה דובר על איקוולייזר פרמטרי שעובד בתחום הדיגיטאלי בלבד, עם שליטה בתדרים ובשיפועים ובכל מה שנדרש, שבעזרתו מבוצע ה-RC באופן אוטומאטי, ושמעבר ובנוסף לזה יש גם שליטה ידנית למשתמש.

#3. לאור #1 לעיל, משתמע שמה שהלהיב בעצם את עומר וברק הייה רק האפקט של השליטה היידנית האמורה, כלומר רק החלק שדומה פונקציונאלית לאיקוולייזר ידני (דיגיטאלי, כאמור).

#4. בשום שלב לא הבאתי שום שיפוט של טוב/רע ולא פסלתי שום דבר. אם כבר אז במפורש להיפך:
ולמען הסר ספק: אין *שום* פסול בצורת השימוש שלך במוצר.
ובשום מקום לא כתבתי ולא התכוונתי שזה לא לגיטימי או כל מניעה אחרת ליהנות מזה.

להיפך, תיהנה בכייף! (ורד)

עמיר
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,937
מעורבות
2,682
נקודות
113
עמיר
תגובתי הייתה בעיקר לתגובתך שלך
שטענת ש - "ועל הגיון פשוט (שבקבוצה של 4 רכיבים שבה אפשר להניח שאחד סביר, ידוע ששניים מצויינים, אבל התוצאה לא אהובה ע"י הדוברים, סביר שהרביעי הוא כנראה חולייה חשודה)."
משמע לפחות מדברייך מאך שהבנתי אותן, שדיי בציוד סביר עד מצויין בשביל לקבל תוצאה טובה שתקלע למאזין ולטעם האישי, ואם זה לא קורה, אז משמע שאחד הרכיבים חוליה חשודה או לא מספיק טובה ועל כן פוגמת...
לדעתי יש פה טעות מהיסוד...
כמו שרשמתי לפני, החלל ואופן הצבת הרמקולים (שנובע גם מ-סוג הרמקולים ואופיו) מכתיב לנו אך נשמע עם ה-"ציוד המצויין" הנל, ואם יש מצב שבו החלל משדר לנו - איכות מתקבלת שעל פניו לא מספקת את המאזין ולא קולעת לאוזניו, יש שני דרכים (עיקריות), או לשדרג עד אין סוף ולנסות להגיע לציוד שמתאים לכפפה של החדר הספציפי ובכך "לבטל" כל התערבות של החדר לשלילה ואולי גם על הדרך התוצאה אולי גם לא תהיה טועמת את מה שאנחנו אוהבים באמת ונמשכים אליו, או לנסות ו"לתקן" את התוצאה אם זה בטיפול חומרי פיזי או דיגיטלי.
ואם במצב FLAT משמע - בוטלו כל חסרונות החדר/חלל וכל השפעותיו על התוצאה באשר הם, ועדיין התוצאה נשמעת לנו "לא בכיוון" של האוזן והעדפה אישית, מה הבעיה בקצת להחזיר "צבע" וטון שירגש ויקלע יותר...

לא יודע מי רשם...
עם ציוד מעולה באמת - בהחלט אפשרי באמת לעשות הכל-"לתבל" אם יודעים מה עושים..
עם ה-ציוד חxא - הסיכויים בהתאם o_O

מזכיר לי את הבדיחה ברסיברים
"כיול אוטומטי"...
 

נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,954
מעורבות
2,947
נקודות
113
עמיר
תגובתי הייתה בעיקר לתגובתך שלך
שטענת ש - "ועל הגיון פשוט (שבקבוצה של 4 רכיבים שבה אפשר להניח שאחד סביר, ידוע ששניים מצויינים, אבל התוצאה לא אהובה ע"י הדוברים, סביר שהרביעי הוא כנראה חולייה חשודה)."
משמע לפחות מדברייך מאך שהבנתי אותן, שדיי בציוד סביר עד מצויין בשביל לקבל תוצאה טובה שתקלע למאזין ולטעם האישי, ואם זה לא קורה, אז משמע שאחד הרכיבים חוליה חשודה או לא מספיק טובה ועל כן פוגמת...
לדעתי יש פה טעות מהיסוד...
כמו שרשמתי לפני, החלל ואופן הצבת הרמקולים (שנובע גם מ-סוג הרמקולים ואופיו) מכתיב לנו אך נשמע עם ה-"ציוד המצויין" הנל, ואם יש מצב שבו החלל משדר לנו - איכות מתקבלת שעל פניו לא מספקת את המאזין ולא קולעת לאוזניו, יש שני דרכים (עיקריות), או לשדרג עד אין סוף ולנסות להגיע לציוד שמתאים לכפפה של החדר הספציפי ובכך "לבטל" כל התערבות של החדר לשלילה ואולי גם על הדרך התוצאה אולי גם לא תהיה טועמת את מה שאנחנו אוהבים באמת ונמשכים אליו, או לנסות ו"לתקן" את התוצאה אם זה בטיפול חומרי פיזי או דיגיטלי.
ואם במצב FLAT משמע - בוטלו כל חסרונות החדר/חלל וכל השפעותיו על התוצאה באשר הם, ועדיין התוצאה נשמעת לנו "לא בכיוון" של האוזן והעדפה אישית, מה הבעיה בקצת להחזיר "צבע" וטון שירגש ויקלע יותר...

לא יודע מי רשם...
עם ציוד מעולה באמת - בהחלט אפשרי באמת לעשות הכל-לטבל אם יודעים מה עושים..
אם ציוד חxא - הסיכויים בהתאם o_O

מזכיר לי את הבדיחה ברסיברים
"כיול אוטומטי"...
אתה מבין דברים שלא אמרתי, לא כתבתי ולא התכוונתי ולא עלו ולא הייו יכולים לעלות בדעתי, מייחס אותם לי, ומראה שמה שאתה המצאת הוא טעות מהיסוד?? :(

כמה מהמערכות שאתה מכיר, שבנויות רק מרכיבים מעולים, ברמה של ווילסון סופייה ומקינטוש, שאחרי כל הטיפולים וההעמדות וה-RC אם קיים, נשמעות רע בלי "תיבול", ופתאום כן טוב עם "תיבול" -- שרק ה"תיבול" הוא זה ש"משפר"/"מציל" אותן למצב שכן אוהבים? לא הבדל בין אוהבים ומעדיפים לא הבדל בין אוהבים ולא אוהבים.

אז אולי בכל זאת יש חולייה חלשה יחסית בין כל המרכיבים ה"מעולים"?

עמיר
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,410
מעורבות
1,789
נקודות
113
מעולה ,מעולה ,מעולה .... הסופיה צריך תיבול ,כי יש לו טעם של חסה ,ובלי מלח לימון ושמן הוא מרגיש לגמרי חסה .
 

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
א. למי שלא הבין הדקס הוא גם מקור (דאק) ושולט בכל השלב הדיגיטלי.
ב. יכול להיות שלעמיר ושניצל ועוד 99% מאוכלוסיית האודיופילים השילוב של מקינטוש+ווילסון+דקס ב"פלאט" היה נותן תוצאה פנטסטית מהממת שאחריה לא היו מנידים עפעף מחדש לקלקל. יכול להיות שלאמריקאי (או ישראלי) פלוני ששומע פטרישה ברבר או דיאנה קרול או דארק סייד אוב דה מון לאורך כל היום זו היתה תוצאה פנטסטית . אל תשכחו שאני בבית שומע עם קופסאות נעליים מווברצות שיש אנשים שלא קוראים להם בכלל רמקולים. אין מה להסיק מכל הסיפור על ה ט ע ם שלי חוץ מזה שהוא הטעם המחורבן האישי שלי. מה הגדולה של מכשיר כמו הדקס ? שהוא יכול לקחת מערכת טובה ולהתאים אותה לטעם האישי שלך. כמו לקחת את בר רפאלי ולהשתיל בה את המוח של עדה יונת . למשל. אם זה הטעם שלך. או של גברת קרדשיאן אם זו מתאימה לך יותר. או הכי טוב - את המוח של אשת חיקך מינוס הטענות ההצקות והחפירות. זה הרעיון.
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
כמו לקחת את בר רפאלי ולהשתיל בה את המוח של עדה יונת . למשל. אם זה הטעם שלך. או של גברת קרדשיאן אם זו מתאימה לך יותר. או הכי טוב - את המוח של אשת חיקך מינוס הטענות ההצקות והחפירות. זה הרעיון.

חוטפי הגופות....:oops:
או מוח של ציפור כדי שלא תחפש מישהוא יותר צעיר.........:rolleyes:
 

BooBoo

אוהב את התחום
הודעות
227
מעורבות
74
נקודות
28
מצטרף. גם אני. :בעד:

עמיר

וגם לך :אצבע מורמת
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,954
מעורבות
2,947
נקודות
113
א. למי שלא הבין הדקס הוא גם מקור (דאק) ושולט בכל השלב הדיגיטלי.
ב. יכול להיות שלעמיר ושניצל ועוד 99% מאוכלוסיית האודיופילים השילוב של מקינטוש+ווילסון+דקס ב"פלאט" היה נותן תוצאה פנטסטית מהממת שאחריה לא היו מנידים עפעף מחדש לקלקל. יכול להיות שלאמריקאי (או ישראלי) פלוני ששומע פטרישה ברבר או דיאנה קרול או דארק סייד אוב דה מון לאורך כל היום זו היתה תוצאה פנטסטית . אל תשכחו שאני בבית שומע עם קופסאות נעליים מווברצות שיש אנשים שלא קוראים להם בכלל רמקולים. אין מה להסיק מכל הסיפור על ה ט ע ם שלי חוץ מזה שהוא הטעם המחורבן האישי שלי. מה הגדולה של מכשיר כמו הדקס ? שהוא יכול לקחת מערכת טובה ולהתאים אותה לטעם האישי שלך. כמו לקחת את בר רפאלי ולהשתיל בה את המוח של עדה יונת . למשל. אם זה הטעם שלך. או של גברת קרדשיאן אם זו מתאימה לך יותר. או הכי טוב - את המוח של אשת חיקך מינוס הטענות ההצקות והחפירות. זה הרעיון.
א. למי שמראה בפועל שהוא אינו מבין, ה-DEQX אינו מקור -- המקור הוא מחשב או מה שלא יהייה, אנאלוגי או דיגיטאלי (ל-DEQX יש ADC) -- ותפקידו בכוח הוא עיבודים דיגיטאליים (RC, delays, EQ) ולאחריהם DAC ו-preamp (אלא אם בקרת הווליום נעשית דיגיטאלית -- לא בדקתי).

ב. הרעיון הובן, היטב, כרוחו וכלשונו, כבר בפוסט הפותח.

ג. הטעם שלך הוא הטעם שלך, אבל לא שמעתי אותך אומר על דברים נייטראליים יחסית שאתה לא אוהב אותם, וגם המערכת שלך עצמך אינה רחוקה מנייטראליות, ואתה מסתדר יפה גם בלי שום "תיבול".

ד. כאמור, בשביל אפקט הזיקית, או בר רפאלי וכל השאר, מספיק רכיב ה-EQ, לא צריך את כל המערכות המסובכות של ה-DEQX, בוודאי לא במקומות/מצבים/אקוסטיקה/רכיבים שהמערכת נשמעת טוב בלעדיו הסיבוך הזה.

רק בשביל הפרופורציות של הרכיב שממנו אתה מתלהב בכל העסק, יש לנו כאן:

1. מקור (דיגיטאלי או אנאלוגי)

2. DEQX, שמכיל
2.1 ממיר אנאלוגי לדיגיטאלי (ADC), עבור מקורות אנאלוגיים וגם עבור המיקרופון בהמשך
2.2 Equalizer -- להלן זיקית -- מערכת לעיבוד סיגנאל הדגשות/הנחתות של תחומי צלילים על פי פרמטרים כמו תדר, gain, Q וכו'
2.3 מערכת לבניית baseline, שמכילה:
2.3.1 מערכת ליצירת test tones ושליחתם לרמקולים דרך ה-DAC שבהמשך
2.3.2 מערכת לקליטת ה-test tones, שמכילה:
2.3.2.1 מיקרופון
2.3.2.2 שימוש ב-ADC לעיל
2.3.3 מערכת לחישוב הקונפיגורציה, שמכילה:
2.3.3.1 מערכת לחישוב הקונפיגורצייה של ה-EQ לעיל
2.3.3.2 מערכת לחישוב ה-delay עבור הדרייברים השונים לכל תחום צלילים
2.4 מערכת בעלת זיכרון לביצוע בפועל של ה-delay
2.5 מימשק למשתמש להגדרות / setup
2.6 DAC
2.7 פרה (אנאלוגי, אלא אם הווליום מבוצע דיגיטאלית)

3. מגבר/י כוח

4. רמקולים

5. אקוסטיקה

כאשר יש לציין שהרכיב 2.3.3.1 מחשב הגדרות רק לגבי התחום הנמוך (עד 350, מקסימום 550 הרץ), בעוד שהמימשק למשתמש (2.5) יכול להגדיר מאניפולאציות אפילו עד 20kHz וצפונה.

אני בטוח שהחלק העיקרי של ההשקעה בפיתוח ה-DEQX הייתה במערכת לבניית baseline, ושרק חלק קטן יחסית מהפיתוח ב-EQ ובממשק למשתמש שמאפשר להגדיר את ההתאמות, אבל ההתלהבות היא דווקא מזה.

ממש כמו ההתלהבות מהאפקט החזותי של ההיפוך הסיבובי במוצר שתיארתי ולא מהאלגוריתמים וההשקעה העיקרית והייחוד של המוצר.

וכפי שאמר מיכאל, תוכנות ל-EQ דיגיטאלי לא חסרות בשוק, וייתכן שהן הייו מספקות במקרה הספציפי, גם ללא ה-DEQX.

בעצם, אם אתה מתלהב דווקא מה"תיבול", למה שלא תנסה את התוכנות שמיכאל מדבר עליהן עבור עצמך?
וזה נכון גם לכל מי שנמשך לרעיון הזה ועובד עם מחשב כמקור.

הן כנראה זולות בהרבה מה-DEQX, לא תופסות מקום כלל (בעייה בתנאים שלך) ולא מדף מיוחד ב-rack ייעודי בפרט, לא דורשות שיכוך, לא דורשות עוד כבל AC ועוד אינטרקונקטים איכותיים, אין אפשרות שייכניסו רעשים חשמליים ומגנטיים לסביבתן, הן אינן מתקלקלות, באגים בהן ניתנים לדיווח(!) ולתיקון הרבה יותר בקלות מעידכון firmware במוצר ובטח מעידכוני חלקים פנימיים, יש להן גירסאות מתקדמות יותר ויותר, לפעמים ללא עלות שידרוג, אין צורך במשלוח עבור חלקים, אין צורך בטכנאים, וכו' וכו' -- כמעט רק יתרונות.

עמיר
 
נערך לאחרונה ב:

BooBoo

אוהב את התחום
הודעות
227
מעורבות
74
נקודות
28
עמיר יקירי,

קודם כל אתה שם לי מילים בפה, ואח"כ אתה דואג לחזור על המילים ששמת לי בפה באינטנסיביות כזאת שהסיכוי שלי להוכיח שאין לי אחות הולך וקטן מרגע לרגע

אז לענייננו, מטאפורית, אין לי אחות.

למה?
כי נתפסת חזק מאוד לנושא ה"תיבול", שבשבילי הוא בכלל בטל בשישים.
כבר כתבתי שאני מעדיף להגיע לתוצאה אחת טובה ולשמוע 95% מהזמן רק איתה.

ועוד טעות אחת גדולה יש לך - כששומעים על Flat ה-DEQX מתפקד כ-Pre וכ-DAC בלבד בלי שום
התערבות דיגיטאלית אחרת.
אז קודם כל, זה לא נשמע חרא בכלל אבל יחסית לתוצאה עם התערבות זה הרבה פחות טוב.

אבל טרחת בכלל לשאול למה זה נשמע פחות טוב במקום לחפש את "החוליה החלשה" ולמצוא אותה (כמה מפתיע)
ב-DEQX המסכן שלי?
אז היות ולא טרחת, בוא אני אסביר לך.

כל המערכת, כולל המקינטוש MC 452 המהולל וכל הכבילה נבנתה עבור רמקולים אחרים לגמרי - האקוסטיק זן אדאג'יו.
המגבר התאים לאקוסטיק זן, כבל הרמקול התאים לאקוסטיק זן, האינטרקונקט התאים לאקוסטיק זן וכל כבלי החשמל, אפילו זה של הסאב, התאימו לאקוסטיק זן.

ואז הגיע הווילסון. שהוא חיה שונה לגמרי מהאדאג'יו. נשמע אחרת. מתנהג אחרת. אפילו לא באותו איזור חיוג.
חלק מהדברים הוא עושה יותר טוב וחלק אחר, לדעתי, הוא עושה חד משמעית פחות טוב.
(האקוסטיק זן רמקול מדהים לדעתי. ובמחיר שלו כחדש, ובטח ביד שניה, הוא פשוט מציאה)
אבל הוא הגיע בלי לשנות מגבר, בלי לשנות כבל רמקול, בלי לשנות אינטרקונקט ובלי לשנות כבלי חשמל.
(למה? כי נגמר לי הכסף. זה למה)

ובשביל לדעת שכשמשנים רכיב סופר חשוב במערכת כמו רמקולים צריך בדר"כ לשנות חלק או את כל הכבילה
לא צריך להיות מומחה ענק לכבלים כמו שניצל (בלי טיפת ציניות. ככה אני באמת חושב על אלדר)

וכבר כתבתי שה-DEQX לא יכול לגמרי "להתגבר" על מה שכבל עושה.
אם כבל מכניס עוד דינמיקה ושקט אי אפשר להפוך את המערכת עם ה-DEQX לפחות דינאמית ושקטה. וההיפך.

עד כאן לגבי השמיעה במצב Flat.

בוא נמשיך.

למדוד את הרמקולים ולהגיע לתוצאת מדידה טובה זה הבסיס של השימוש ב-DEQX.
בלי למדוד את הרמקולים אין RC ובטח אין תיבול. נקודה.
אני מקווה שזה ברור, כדי שלא יכניסו לי שוב מילים לפה.

ולכן המדידה של הרמקולים היא קריטית.

ואיך מודדים רמקולים הכי טוב?
כשהם 15 מטר באוויר, כדי להקטין למינימום את ההחזרים מהרצפה והקירות. אני לא צוחק. זה מה שרוב חברותהרמקולים הרציניות עושות.
ומה ה-Second Best? שיטת Half Space שזה לשים את הרמקול באמצע הגינה, שוכב על הדשא כשהדרייברים לכיוון השמיים, והמיקרופון עם בום מעליו. בשקט מוחלט.

מה לעשות שאצלי בבית זה לא מעמד הר-סיני, והשכנים לא קיבלו את התורה בקול דממה דקה, ולהגיע לשקט
שצריך עם כבל רמקול 15 מטר מעפן כך שהרמקול שוכב על הדשא באמצע הגינה עם כל החתולים לא היה רלוונטי.

ולכן הסתפקתי, מה לעשות, במדידות של הרמקול בסלון. שזה לא משהו בכלל בגלל הרצפה, הקירות, המזנון, השולחן החלונות וכו'.
ובגלל זה הקזתי דם עד שיצאה לי מדידה נורמלית.
וזאת הסיבה (עכשיו תתרכז) שרשמתי ששמעתי חרא.
שמעתי חרא כי המדידה של הרמקול יצאה לי חרא, קפיש?
וכשהמדידה סופסוף לא יצאה לי חרא אז שומעים מעולה.
למה? כי אז אפשר לעשות RC ותיבולים, ולהתגבר כמה שאפשר על זה שהכבלים לא עברו התאמה לרמקול.

אז אחרי שקיבלתי מדידה טובה מדדתי את החדר ב-9 מקומות שונים.
למה אני טורח לציין את זה? כי כבר היה פה פוסט על זה שבגלל שאני לא אוהב נושאים טכניים אז אני עצלן גדול.
אז זהו, שלא כצעקתה, כי מדדתי את החדר כמה פעמים ב-9 מקומות שונים ועוד לפחות 15 פעמים את הרמקולים עצמם.
שלא לדבר על זה שכל מדידה מצריכה להעיף את האשה והבנות מהבית. לא טריוויאלי בכלל.
נכון שאני לא אוהב לצלול לנושאים טכניים אבל א מאן גוט טו דו וואט א מאן גוט טו דו.

החלפות הכבלים לא ממש רלוונטיות כרגע מכיוון שאני עומד להתחיל בקרוב מאוד שיפוץ ענק
בבית כשלאחריו יהיה סלון חדש במיקום שונה (מי שרוצה לבקר שיזרז כי יש לו פחות מחודש)
וויתרתי אגב על חדר האזנה ייעודי מתוך רצון חופשי והבנה שאם יהיה לי חדר כזה יום אחד אני אצא ממנו והבנות יהיו כבר חיילות ולאשתי יהיה כבר שנים ידוע בציבור וזאת מבלי שאשים לב. או במילים אחרות, יש דברים שיותר חשובים ממערכת סטריאו.

אז תנוח דעתך, אין לדעתי חוליה חלשה.
ואם בכל זאת יש - כנראה זה הווילסונים.
עולם מצחיק.
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,004
מעורבות
1,083
נקודות
113
חייב לציין שלדעתי עניין שינוי כל הכבילה בעת החלפת רמקול - הוא לא נכון מהיסוד בבניית מערכת, וסבירות גבוהה שנובע מחוסר התאמה של אלקטרוניקה- כבלים- רמקולים -אקוסטיקה מלכתכילה.
אני לא טוען שאין הבדלים בפיין טיון שכזה, אלא שהדרך של לנסות לתקן בעיות של התאמה בין רמקול למגבר עם כבל מתח למקור היא לא נכונה.
לדעתי, אלקטרוניקה שעובדת נכון עם כבלים מסוימים ( חשמל ואינטרקונקטים) תעבוד טוב עם כל רמקול- במידה והמגבר והרמקול עובדים טוב. הכבל היחיד שרצוי לבדוק בהחלפת רמקול - הוא כבל הרמקול. אני בודק אצלי הרבה רמקולים על מערכת נתונה- לא נוגע בכבלים שלה ,ברגע שיש לי איזון נכון מהמקור והלאה - זה מושלך על מגוון גדול של רמקולים. מה שנשמע לא טוב אחרי משחקים פשוט לא מתאים וכבלים לא יעזרו ב90 אחוז מהמקרים- אלא כפתרון לטווח קצר.
מה שכן , רמקול חדש בבית יכול להצריך החלפת אלקטרוניקה , ואחריה גם הכבלים המחוברים אליה...
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,954
מעורבות
2,947
נקודות
113
כשאני רואה שאני טועה, אין לי בעייה"להודות" :)

טעיתי, פירשתי לא נכון מעט מדי נתונים. מודה (ורד)

כשמסבירים לי לאט, אני מבין לאט -- זה תלוי בקצב ההסבר :)

עם זאת, גם בהסתכלות לאחור, לא מפתיע אותי שטעיתי -- התמונה כפי שהיא מצטיירת מהפוסט הפותח של ברקצ ומהתיקונים ה"פיצנטאליים" שלך היא שונה לחלוטין -- אבל זה לא מוריד ממני את האחריות לטעות.

אז אני מקבל לחלוטין את ההסבר שלך -- סך הכל הרווחנו קטע כתוב היטב :בעד:

בברכה!
עמיר

נ.ב, זאת למעט העניין עם אחותך -- את זה אני לא קונה -- צריך לעשות הרבה בדיקות DNA בכל המקומות שאביך הסתובב בהם -- לך תדע -- וגם אז יישאר ספק :)
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
רק בשביל הפרופורציות של הרכיב שממנו אתה מתלהב בכל העסק, יש לנו כאן:

1. מקור (דיגיטאלי או אנאלוגי)

2. DEQX, שמכיל
2.1 ממיר אנאלוגי לדיגיטאלי (ADC), עבור מקורות אנאלוגיים וגם עבור המיקרופון בהמשך
2.2 Equalizer -- להלן זיקית -- מערכת לעיבוד סיגנאל הדגשות/הנחתות של תחומי צלילים על פי פרמטרים כמו תדר, gain, Q וכו'
2.3 מערכת לבניית baseline, שמכילה:
2.3.1 מערכת ליצירת test tones ושליחתם לרמקולים דרך ה-DAC שבהמשך
2.3.2 מערכת לקליטת ה-test tones, שמכילה:
2.3.2.1 מיקרופון
2.3.2.2 שימוש ב-ADC לעיל
2.3.3 מערכת לחישוב הקונפיגורציה, שמכילה:
2.3.3.1 מערכת לחישוב הקונפיגורצייה של ה-EQ לעיל
2.3.3.2 מערכת לחישוב ה-delay עבור הדרייברים השונים לכל תחום צלילים
2.4 מערכת בעלת זיכרון לביצוע בפועל של ה-delay
2.5 מימשק למשתמש להגדרות / setup
2.6 DAC
2.7 פרה (אנאלוגי, אלא אם הווליום מבוצע דיגיטאלית)

3. מגבר/י כוח

4. רמקולים

5. אקוסטיקה

עמיר,
החסרת ברשימתך עוד פריט אחד.. לא כל כך חשוב, A 3 WAY DSP ELECTRONIC CROSSOVER שניתן בו לכוון את כל הפרמטרים שצויינו למעלה, אידיבידיואלית על כל דריבר פרטני בצורה ואופן עצמאיים.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,954
מעורבות
2,947
נקודות
113
עמיר,
החסרת ברשימתך עוד פריט אחד.. לא כל כך חשוב, A 3 WAY DSP ELECTRONIC CROSSOVER שניתן בו לכוון את כל הפרמטרים שצויינו למעלה, אידיבידיואלית על כל דריבר פרטני בצורה ואופן עצמאיים.
בהחלט ייתכן שהחמצתי דברים -- זו רק רשימה ברמת block-diagram שעשיתי מהראש, בלי לקרוא שום חומר על המוצר -- רק כדי לתת פרופורציה לגבי רכיב ה"זיקית" בכל העסק.

עמיר
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,410
מעורבות
1,789
נקודות
113
במקרה מכיר את החסה הזו ואת כל ה"מתובלים" שהחליפו אותה ,פשוט עניין של הכרות
הסבר~את הסלט חסה החליף סלט ערבי מתובל בדמות "הנסן" ,שפשוט לא צריך להוסיף לו כלום ,
חייב לציין שלדעתי עניין שינוי כל הכבילה בעת החלפת רמקול - הוא לא נכון מהיסוד בבניית מערכת, וסבירות גבוהה שנובע מחוסר התאמה של אלקטרוניקה- כבלים- רמקולים -אקוסטיקה מלכתכילה.
אני לא טוען שאין הבדלים בפיין טיון שכזה, אלא שהדרך של לנסות לתקן בעיות של התאמה בין רמקול למגבר עם כבל מתח למקור היא לא נכונה.
לדעתי, אלקטרוניקה שעובדת נכון עם כבלים מסוימים ( חשמל ואינטרקונקטים) תעבוד טוב עם כל רמקול- במידה והמגבר והרמקול עובדים טוב. הכבל היחיד שרצוי לבדוק בהחלפת רמקול - הוא כבל הרמקול. אני בודק אצלי הרבה רמקולים על מערכת נתונה- לא נוגע בכבלים שלה ,ברגע שיש לי איזון נכון מהמקור והלאה - זה מושלך על מגוון גדול של רמקולים. מה שנשמע לא טוב אחרי משחקים פשוט לא מתאים וכבלים לא יעזרו ב90 אחוז מהמקרים- אלא כפתרון לטווח קצר.
מה שכן , רמקול חדש בבית יכול להצריך החלפת אלקטרוניקה , ואחריה גם הכבלים המחוברים אליה...
לא מבין למה לא יכול להחליף כבל חשמל במקור לפתוח או לסגור יותר בהתאם לקריזה שלי ,הרי בזמן שאתה בודק רק כבל רמקול ,מחובר לך כבל חשמל מסוים לנגן ,ואם לא בא לי עליו כי הוא סותם לי הצליל , האם עלי לפעול לפי מערך אודיו פריק ? או שיש לי חופש פעולה מנסיוני הפרטי או מאוזני הערלות , בקיצור - מה זה החרוטבונות הזו?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,954
מעורבות
2,947
נקודות
113
לא מבין למה לא יכול להחליף כבל חשמל במקור לפתוח או לסגור יותר בהתאם לקריזה שלי ,הרי בזמן שאתה בודק רק כבל רמקול ,מחובר לך כבל חשמל מסוים לנגן ,ואם לא בא לי עליו כי הוא סותם לי הצליל , האם עלי לפעול לפי מערך אודיו פריק ? או שיש לי חופש פעולה מנסיוני הפרטי או מאוזני הערלות , בקיצור - מה זה החרוטבונות הזו?
שום חרוטבונות -- כולה גישה אחרת, הגיונית לכשעצמה, אבל שאינה מחייבת אותך בשום צורה ואופן.
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,938
מעורבות
477
נקודות
83
שום חרוטבונות -- כולה גישה אחרת, הגיונית לכשעצמה, אבל שאינה מחייבת אותך בשום צורה ואופן.

אתה לא ממש נוקט עמדה,
לדעתי הכבלים הם פקטור חשוב בשרשרת האודיו,הם לא רק חלק מהמערכת הם גם
קובעים את התוצאה הסופית לטוב ולרע,ולכן צריך לבחור ולוודא שנישמעים טוב.
לא קיימים כבלים הכי טובים,קיימים כבלים שמשרתים את שרשרת אודיו הכי טוב.
להישתמש בכבלים כדי לתקן או לשנות את המערכת היא גישה פסולה,
צריך לחפש ולמצאו את מקור הבעיה,במערכת מאוזנת בכל מחיר, כבלים מתאימים יאפשרו
ליותר איפורמציה לעבור,
כבלים בעצמם לא יכולים לשפר את טיב ציוד האודיו,הם יכלים לאפשר לסיגנל לא לאבד
מאיכותו, ולאפשר להישמע למערכת במיטבה
 

נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור