מערכת זיקית (שהשניץ לא ישתעמם חס וחלילה ....)


רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
חצי מטר ספוג הורג לך הבסים?

אתה קצת מגזים ביכולות ובתובנות שלך לשנות אקוסטית את החדר , ראשית אני לא חושב שאתה יודע גם אם אתה מנסה ללא סוף , שנית - אם היה לך כפתור שבאמצעותו היית יכול את מימדי החדר , אז אולי היה משהו בנפיחות שאתה משדר , אבל בלעדיו , השינויים מוגבלים משהו ,גם אם סופגים בולעים מצלצלים וכדומה , ממחטה שפרוסה לפני הרמקול לא צריכה להסעיר את נפשך כל כך,רוב המערכות שנשמעות ממש טוב , אין להם אקוסטיקה כמעט בכלל , מה שיש להם הוא בעלים ממוזל שמידות החדר שלו מתאימות בפוקס , רוצה דוגמאות בבקשה , נמר - קצת טיח אקוסטי וכלום מעבר לזה
שלמה זבדה - כלום בעצם - איזה פלטה עם צמר סלעים
ערן אודיו פריק - נטול אקוסטיקה
פיני סול - וילון שקוף וזהו
וזה קצה הקרחון - כלומר יש המון אנשים שאין להם בכלל כלום ושומעים טוב , אין אף אחד נוסף כמו מתנוש , וגם אצלו לא יודע אם יותר טוב ,
ואז מופיע לנו מטאור האקוסטיקה שבחצי מטר ספוג סוגר בסים שעוברים קירות בטון , הלו !!!!
הייתי עונה לך באותו מטבע, אבל אני חושב שכרגיל אתה לא מבין מה כותבים, וגם המקלדת רצה לפני המוח, ובעיקר הפוסט של ברקצ בהחלט רלוונטי לשכמותך.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,410
מעורבות
1,789
נקודות
113
הייתי עונה לך באותו מטבע, אבל אני חושב שכרגיל אתה לא מבין מה כותבים, וגם המקלדת רצה לפני המוח, ובעיקר הפוסט של ברקצ בהחלט רלוונטי לשכמותך.
לא חשבתי שלא תעליב ,זהו מן רוע שטבוע בטיפוסים כמוך!
קח את החצי מטר ספוג ,ולך תספוג את הארס שמטפטף אצלך !
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
לא חשבתי שלא תעליב ,זהו מן רוע שטבוע בטיפוסים כמוך!
קח את החצי מטר ספוג ,ולך תספוג את הארס שמטפטף אצלך !
אתה בכלל מודע למעשיך בכל השעות שאתה ער?
אולי אתה גם לא יודע עברית, כי אם כן, תקרא את הסגנון ואת התוכן של הודעתך אלי (נפיחות, מטאור....)
לגבי אילו ששומעים מצוין, שיהייה להם לבריאות, אבל למה מספרים ששומעים מצויין והכל נפלא, ואחרי קצת זמן רצים
להחליף את המכשירים הנפלאים שיש להם בבית...?
מצ'עמם...?
בקיצור מר אלדר הלא מחובר - לא נועדנו זה לזה, וזה בסדר.
 

BooBoo

אוהב את התחום
הודעות
227
מעורבות
74
נקודות
28
בוא נגיד ככה:
  • זה מוזר אם הוא לא עושה upsampling -- ולא שזה רע לעשות זאת. כתוב באתר שהוא עובד פנימית ב-24/96, כך שאם הוא מקבל קלט דיגיטאלי ב-16/44.1, זה עלול להיות לא ממש טוב בלי upsampling.
  • לעומת זאת, הוא מקבל גם קלט דיגיטאלי ב-24/192, ולא כתוב באיזו שיטה הוא עושה downsampling (שהכרחי כאן), על ידי truncation (רע) או משהו דמוי SBM (טוב).
  • בהקלטה של חלילית אמורים להיות רק התדרים שהיא מוציאה, ואלה כוללים רק תדירויות מעל לתדר הבסיסי (כנראה מאות הרצים ומעלה). אם יש משהו משמעותי מתחת ל-77 הרץ, זה הומצא איפשהו בדרך :(

מה המקור/ות?
  1. האם נגן CD, אם קיים, מחובר לכניסות הדיגיטאליות או האנאלוגיות?
  2. אם יש לך מכשיר שקורא SACD, אתה חייב כנראה לחבר אותו דרך כניסות אנאלוגיות, מה שעולה בעוד 2 המרות : DSD-->Analog ו-Analog-->24/96

לא הייתי צריך לשאול אותך איפה אתה חותך את הסאב. רק אמרתי שסתם לכבות את הסאב (בלי לומר ל-DEQX להעביר הכל לקדמיים) זה רק חיתוך הנמוכים, כך שזה לא אומר כלום על איך המערכת נשמעת בלי DEQX בכלל.

וכאמור, אני לא מבין איך יכול להיות הבדל בצליל של חלילית עם/בלי הסאב, אלא אם מישהו/משהו הכניס להקלטה או למערכת רעשים או ארטיפקטים, וסביר שזה ה-DEQX.

עמיר

טוב. נזכרתי שאתך אני צריך להיות מדוייק, וזה בסדר גמור - רק קשה לביצוע :)
בשבילי סטריאו זה תחביב שמטרתו הנאה, ולצלול בפרטים טכניים זה עבורי ההיפך הגמור מהנאה.

אז יכול להיות שהוא עושה Upsampling. ואולי גם Downsampling. אין לי מושג איך.

וכשכתבתי "חלילית" זאת הייתה מבחינתי דוגמא גנרית בלבד...
מעולם לא טרחתי ולעולם לא אטרח לקרוא מה טווח התדרים של חלילית או של כל כלי אחר. לא מעניין אותי.
מה שבאמת התכוונתי אליו הוא שאם אני מכבה את המגבר ומשאיר רק את הסאב עובד אני שומע
אותו בהרבה יותר הקלטות ממה ששיערתי בטעות.
"חלילית" מבחינתי הוא תיאור גנרי ותו לא של מוזיקה שלא חשבתי שיהיה
בה יותר מדי באסים: מוזיקה קאמרית קלאסית, שירי "ילדות ישראלית" ושירי ארץ ישראל הישנה והטובה נכללים בה יחדיו.

ה-DEQX לא מכניס רעשים וארטיפקטים. נקודה.
(אם הוא היה, אני לא מאמין שהיה "אודיופיל" אדיוט אחד בעולם שהיה קונה אותו)

אין לי CD או SACD. אך ורק מחשב המחובר ל-DEQX עם USB (קניתי כרטיס USB אסינכרוני ייעודי שלא מגיע כברירת מחדל עם המכשיר).
אני ממיר קבצי ISO של SACD, DVD Audio ו-Blu Ray שמתגלגלים לידי באמצעות Foobar וגוזר מהם את המידע הדו-ערוצי.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,954
מעורבות
2,947
נקודות
113
מה שבאמת התכוונתי אליו הוא שאם אני מכבה את המגבר ומשאיר רק את הסאב עובד אני שומע
אותו בהרבה יותר הקלטות ממה ששיערתי בטעות.
"חלילית" מבחינתי הוא תיאור גנרי ותו לא של מוזיקה שלא חשבתי שיהיה
בה יותר מדי באסים: מוזיקה קאמרית קלאסית, שירי "ילדות ישראלית" ושירי ארץ ישראל הישנה והטובה נכללים בה יחדיו.
זה כבר משהו אחר לחלוטין. בכל אלה יש בהחלט באס לא מבוטל.

תנסה רק חלילית, או כינור סולו ללא ליווי :)

בברכה!
עמיר
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,753
מעורבות
1,439
נקודות
113
ה-DEQX לא מכניס רעשים וארטיפקטים. נקודה.
(אם הוא היה, אני לא מאמין שהיה "אודיופיל" אדיוט אחד בעולם שהיה קונה אותו)

זה לא קשור ל-DEQX, אלא באופן כללי כאשר משני אמפליטודה של סיגנל, אתה רואה שינויים גם ב-time domain, לפעמים אתה משנה בתדרים נמוכים, פתאום אתה רואה השפעה גם ב-mid (לפי המדידות הכוונה).

כלומר, אתה צודק כי זה לא רעש במובן של רעש ויניל כי זאת מערכת דיגיטלית
 

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
מכאל - הרעיון הוא שמערכת כזאת נותנת שליטה גם בתיזמון פאזה וכו ולא רק בעוצמות תדרים.
תאורטית - כל מקור+מגבר מוציאים גל (אנלוגי) שהולך לרמקולים. לא משנה מה היה קודם, איך הוקלט, איזה מניפולציות עבר. ברגע ש (תאורטית...) יש לך שליטה מוחלטת בכל הפרמטרים של הגל הזה - אתה יכול לקבל כל תוצאה שהיא כאוות נפשך.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,954
מעורבות
2,947
נקודות
113
מכאל - הרעיון הוא שמערכת כזאת נותנת שליטה גם בתיזמון פאזה וכו ולא רק בעוצמות תדרים.
תאורטית - כל מקור+מגבר מוציאים גל (אנלוגי) שהולך לרמקולים. לא משנה מה היה קודם, איך הוקלט, איזה מניפולציות עבר. ברגע ש (תאורטית...) יש לך שליטה מוחלטת בכל הפרמטרים של הגל הזה - אתה יכול לקבל כל תוצאה שהיא כאוות נפשך.
זה נשמע מאוד חכם ומרשים, אבל מה זה אומר? תיזמון פאזה של מה יחסית למה?
מה זה אומר "שליטה מוחלטת" ועל איזה "פרמטרים"?

אני בטוח למשל, שאם אני רוצה להדגיש את הקו של האבוב ביצירה תזמורתית רבת כלים, לא אוכל לקבל את התוצאה הזו, למרות שהיא אוות נפשי.

לא מתאים לך, ברק, לדבר בעגה קוואזי-טכנית עם ניפוחים הגובלים (מלמעלה) בקסמים.

עמיר
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,173
מעורבות
1,631
נקודות
113
חצי מטר ספוג הורג לך הבסים?

אתה קצת מגזים ביכולות ובתובנות שלך לשנות אקוסטית את החדר , ראשית אני לא חושב שאתה יודע גם אם אתה מנסה ללא סוף , שנית - אם היה לך כפתור שבאמצעותו היית יכול את מימדי החדר , אז אולי היה משהו בנפיחות שאתה משדר , אבל בלעדיו , השינויים מוגבלים משהו ,גם אם סופגים בולעים מצלצלים וכדומה , ממחטה שפרוסה לפני הרמקול לא צריכה להסעיר את נפשך כל כך,רוב המערכות שנשמעות ממש טוב , אין להם אקוסטיקה כמעט בכלל , מה שיש להם הוא בעלים ממוזל שמידות החדר שלו מתאימות בפוקס , רוצה דוגמאות בבקשה //// יש המון אנשים שאין להם בכלל כלום ושומעים טוב , אין אף אחד נוסף כמו מתנוש , וגם אצלו לא יודע אם יותר טוב

אני נוטה להסכים איתך. טיפול מסיבי באקוסטיקה לפני ששומעים מערכת בחלל הוא מיותר. אצלי הטירוף נוצר משלוש סיבות:
1. רגישות עזה לתדרי בס עומדים שמחרפנים אותי (להלן הגלילים של ACUSTICA APPLICATA)
2. התלהבות יתר מאפקט הגודל של דיפיוזרים מאחורי הרמקולים.
3. חריפות.

זה לא אומר שממחטה לפני הרמקול לא עושה הבדל משמעותי. אם ההבדל הזה הוא שיפור או לא, והאם שיפור מצביע על כך שאתה בדרך הנכונה - אלה שאלות אחרות ולא פשוטות.

בשורה תחתונה - מי שלא השקיע באקוסטיקה, כנראה מעולם לא היה צריך את זה. אני, לעומת זאת, כן הייתי צריך את זה.
 

BooBoo

אוהב את התחום
הודעות
227
מעורבות
74
נקודות
28
זה לא קשור ל-DEQX, אלא באופן כללי כאשר משני אמפליטודה של סיגנל, אתה רואה שינויים גם ב-time domain, לפעמים אתה משנה בתדרים נמוכים, פתאום אתה רואה השפעה גם ב-mid (לפי המדידות הכוונה).

כלומר, אתה צודק כי זה לא רעש במובן של רעש ויניל כי זאת מערכת דיגיטלית

נכון מאוד :בעד:
 

BooBoo

אוהב את התחום
הודעות
227
מעורבות
74
נקודות
28
זה נשמע מאוד חכם ומרשים, אבל מה זה אומר? תיזמון פאזה של מה יחסית למה?
מה זה אומר "שליטה מוחלטת" ועל איזה "פרמטרים"?

אני בטוח למשל, שאם אני רוצה להדגיש את הקו של האבוב ביצירה תזמורתית רבת כלים, לא אוכל לקבל את התוצאה הזו, למרות שהיא אוות נפשי.

לא מתאים לך, ברק, לדבר בעגה קוואזי-טכנית עם ניפוחים הגובלים (מלמעלה) בקסמים.

עמיר

עמיר,
נראה לי שמה שברק התכוון אליו הוא זה:
http://www.deqx.com/technical.php

אני ממליץ בחום לקרוא כדי שיהיה בסיס משותף לדיון.
(אם אני נשמע דידקטי מדי, מחר יום אחרון ללימודים וזה יעבור לי)

מעבר לזה, אתה יכול להדגיש את תחום התדרים המדוייק של האבוב בכמה DB שאתה רוצה.
דא עקא, עם טווח התדרים של החלילית לדוגמא ;) חופף בתדרים מסויימים את אלו של האבוב, כמובן שגם החלילית
תוגבר ולא רק האבוב
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,954
מעורבות
2,947
נקודות
113
עמיר,
נראה לי שמה שברק התכוון אליו הוא זה:
http://www.deqx.com/technical.php
דווקא שם אין שום שליטה -- אלא מנגנונים אוטומאטיים , built-in, של תיקון העיכובים של הרמקולים.

אני חייב לציין שלא ברור לי איך ובכמה צריך לעכב צלילים שנמצאים בתחום החפיפה של שני דרייברים, שלכל אחד יש delay שונה.

וגם לא ברור לי איך הם מבחינים בין העיכוב עקב delay לעיכוב של צלילים שמוחזרים מהקירות/רצפה/תקרה/ריהוט.
נראה לי שהם קצת מייפים/מחפפים את הפינות בתיאורים האלה.

אני ממליץ בחום לקרוא כדי שיהיה בסיס משותף לדיון.
(אם אני נשמע דידקטי מדי, מחר יום אחרון ללימודים וזה יעבור לי)
ריפרפתי טיפה, לא סופר התעמקתי.
אין בעייה עם דידאקטיות כשמגיעים לנושאים טכניים :)

מעבר לזה, אתה יכול להדגיש את תחום התדרים המדוייק של האבוב בכמה DB שאתה רוצה.
דא עקא, עם טווח התדרים של החלילית לדוגמא ;) חופף בתדרים מסויימים את אלו של האבוב, כמובן שגם החלילית
תוגבר ולא רק האבוב
לזה התכוונתי -- לאבוב יש חפיפה עם המון כלים אחרים, ואין שום אפשרות לבודד אותו, לפחות לא בעזרת מה שה-DEQX נותן, ולכן אמרתי שברק מגזים כלשהו בתיאור הקסמים.

בברכה!
עמיר
 

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
אני לא מכיר מכשיר או תוכנה שיכולים לקחת גל חשמלי\אנלוגי מורכב ולפרק אותו למרכיביו כך שכל כלי יופרד מהאחרים - למרות שהרעיון מפתה למדי ...
מצד שני : דייויד ווילסון נתן לרמקולים שלו VOICING מסויים. מעבר לדרייברים הטובים והגוף האינרטי הרי לכל רמקול יש חתימת צליל. עכשיו יכול להיות שחתימת הצליל הזאת תתאים יותר לרוק או ג'אז ופחות לקלאסי (לטעמי). ויכול להיות שאני בכלל מעדיף חתימה "חמימה" יותר . בדרך כלל זה אומר שאני צריך להתחיל לנסות אלקטרוניקה אחרת או כבלים או לא יודע מה כדי להגיע למה שרציתי - או פשוט להחליף (שוב ... :) ) רמקולים. עם הדקס אתה יכול להוציא מהמערכת שלך כל מיני פנים שלא היית מגלה אחרת ולנסות להתקרב למה שתרצה להגיע אליו.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,753
מעורבות
1,439
נקודות
113
החוכמה היא לדעת להפריד בין התנהגות המערכת לתגובת החדר שבמדידות - שלא "לשפוך את התינוק עם המים".
גם Trinnov וגם DEQX מציינים את זה, אבל אני חושב שמהנדס מנוסה יעשה את זה טוב יותר.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,954
מעורבות
2,947
נקודות
113
אני לא מכיר מכשיר או תוכנה שיכולים לקחת גל חשמלי\אנלוגי מורכב ולפרק אותו למרכימעדיפים כך שכל כלי יופרד אחרים - למרות שהרעיון מפתה למדי ...
מצד שני : דייויד ווילסון נתן לרמקולים שלו VOICING מסויים. לדרייברים הטובים והגוף האינרטי הרי לכל רמקול יש חתימת צליל. עכשיו יכול להיות שחתימת הצליל הזאת תתאים יותר לרוק או ג'אז ופחות לקלאסי (לטעמי). ויכול להיות שאני בכלל מעדיף חתימה "חמימה" יותר . בדרך כלל זה אומר שאני צריך להתחיל לנסות אלקטרוניקה אחרת או כבלים או לא יודע מה כדי להגיע למה שרציתי - או פשוט להחליף (שוב ... :) ) רמקולים. עם הדקס אתה יכול להוציא מהמערכת שלך כל מיני פנים שלא היית מגלה אחרת ולנסות להתקרב למה שתרצה להגיע אליו.
מה קרה לך, ברקצ?

סתם עפת משיווי משקל והתחלת להזות דברים מנותקים מהמציאות, או שלקחת משהו?? :)

איך אתה אמור בכלל להבחין ב-voicing של הווילסונים -- שזה ברמה של סופר fine-tuning -- כשאתה שומע דרך מכשיר שעושה שינויים מאז'וריים כל כך בצליל?

חוצמזה מההגזמות המופלגות בתיאור היכולות של ה-DEQX, אולי כדאי לזכור שהן תוכננו למען מטרה הפוכה לצורת השימוש הייחודי של BooBoo במכשיר.

המכשיר נועד בכלל לתקן את אי הדיוקים שמוכנסים למוזיקה (סאונד) על ידי החדר ועל ידי הרמקולים, וכל היכולות והגמישות שלו נועדו ותוכננו לצורך זה, כולל מדידות ואופטימיזציות ואלגוריתמים ספציפיים לצורך זה.

אמנם אפשר להשתמש ביכולות האלה כדי לעשות התאמות לטעם ולחשק, כמו איקוולייזר, אבל רוב המשתמשים כנראה יעדיפו שלא, כפי שהרוב מעדיפים שלא להשתמש אפילו בכפתורי באס וטרבל-- בעצם מעדיפים שלא יהייו כאלה בכלל.

כאן קיבלת מכשיר שמעביר הכל למצב flat בעזרת יכולות באס/טרבל/איקווליזר+ שאולי הייו להיות בלתי נגישות למשתמש, וגם/בעיקר כך הייה לזה את מירב הערך, אבל הן הושארו נגישות ומאפשרות משחקים שאולי רוב המשתמשים -- לפחות האודיופיליים שמחפשים נייטראליות -- לא ישתמשו בהן.
 

BooBoo

אוהב את התחום
הודעות
227
מעורבות
74
נקודות
28
מה קרה לך, ברקצ?

סתם עפת משיווי משקל והתחלת להזות דברים מנותקים מהמציאות, או שלקחת משהו?? :)

איך אתה אמור בכלל להבחין ב-voicing של הווילסונים -- שזה ברמה של סופר fine-tuning -- כשאתה שומע דרך מכשיר שעושה שינויים מאז'וריים כל כך בצליל?

חוצמזה מההגזמות המופלגות בתיאור היכולות של ה-DEQX, אולי כדאי לזכור שהן תוכננו למען מטרה הפוכה לצורת השימוש הייחודי של BooBoo במכשיר.

המכשיר נועד בכלל לתקן את אי הדיוקים שמוכנסים למוזיקה (סאונד) על ידי החדר ועל ידי הרמקולים, וכל היכולות והגמישות שלו נועדו ותוכננו לצורך זה, כולל מדידות ואופטימיזציות ואלגוריתמים ספציפיים לצורך זה.

אמנם אפשר להשתמש ביכולות האלה כדי לעשות התאמות לטעם ולחשק, כמו איקוולייזר, אבל רוב המשתמשים כנראה יעדיפו שלא, כפי שהרוב מעדיפים שלא להשתמש אפילו בכפתורי באס וטרבל-- בעצם מעדיפים שלא יהייו כאלה בכלל.

כאן קיבלת מכשיר שמעביר הכל למצב flat בעזרת יכולות באס/טרבל/איקווליזר+ שאולי הייו להיות בלתי נגישות למשתמש, וגם/בעיקר כך הייה לזה את מירב הערך, אבל הן הושארו נגישות ומאפשרות משחקים שאולי רוב המשתמשים -- לפחות האודיופיליים שמחפשים נייטראליות -- לא ישתמשו בהן.

לא הבנתי מאיפה הבאת את המידע שצורת השימוש שלי במכשיר היא ייחודית.
יש לך בסיס נתונים של משתמשי DEQX בארץ ובעולם והעברת לכולם שאלון זהה?

הרבה לפני ה-DEQX השקעתי באקוסטיקה פאסיבית, כך של-Room Correction האקטיבי לא נותר הרבה
(אם בכלל) לתקן.
מה שביקשתי מה-DEQX זה לא לתקן משהו מקולקל אלא את היכולת לקחת תוצאה מסוימת ולמקסם אותה.

ועל איזו נייטראליות אתה מדבר?
מי משתמש ב-DEQX ומחפש נייטראליות? לא נראה לי שיש בג'ונגל חיה כזאת.
לרוב המכריע של ההקלטות אין קשר ולו קלוש לצליל "טבעי"/"נייטראלי".
ברוב אולפני ההקלטה בעולם הקונסולה משמשת כאקולייזר.

לסיכום שלי, מעולם לא היה בולשיט גדול יותר מאשר הרדיפה של אודיופילים אחרי צליל טבעי ונייטראלי.
אבל הטבע של גמלים זה לא לראות את הדבשת של עצמם, להמשיך להאמין בחזון אוטופי שהם ישמעו בבית בדיוק איך שנשמעה ההקלטה באולפן או במקום אחר, ולגחך על אקולייזרים.
וזאת בזמן ש-99% מההקלטות שהם שומעים בבית עברו עריכה באקולייזר ענק באולפן.
(גם אם לא "מוסיפים Reverb", עצם המחשבה שמיקרופון אחד או שניים (ועוד אחד לא ליד הפסנתר אלא בתוך הפסנתר)יצליחו להעביר 1:1 חווייה של קונצרט למדיה דיגיטאלית גובל באבסורד.
מהנה ויפה ואפילו מרגש להאזנה? כן.
אפשר לזהות את כל הכלים ולדעת איפה נמצא כל אחד? גם כן.
אפשר לשמוע בבית בדיוק כמו ששומעים באולם הקונצרטים? ממש לא)
נקסט.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,954
מעורבות
2,947
נקודות
113
לא הבנתי מאיפה הבאת את המידע שצורת השימוש שלי במכשיר היא ייחודית.
יש לך בסיס נתונים של משתמשי DEQX בארץ ובעולם והעברת לכולם שאלון זהה?

הרבה לפני ה-DEQX השקעתי באקוסטיקה פאסיבית, כך של-Room Correction האקטיבי לא נותר הרבה
(אם בכלל) לתקן.
מה שביקשתי מה-DEQX זה לא לתקן משהו מקולקל אלא את היכולת לקחת תוצאה מסוימת ולמקסם אותה.

ועל איזו נייטראליות אתה מדבר?
מי משתמש ב-DEQX ומחפש נייטראליות? לא נראה לי שיש בג'ונגל חיה כזאת.
לרוב המכריע של ההקלטות אין קשר ולו קלוש לצליל "טבעי"/"נייטראלי".
ברוב אולפני ההקלטה בעולם הקונסולה משמשת כאקולייזר.

לסיכום שלי, מעולם לא היה בולשיט גדול יותר מאשר הרדיפה של אודיופילים אחרי צליל טבעי ונייטראלי.
אבל הטבע של גמלים זה לא לראות את הדבשת של עצמם, להמשיך להאמין בחזון אוטופי שהם ישמעו בבית בדיוק איך שנשמעה ההקלטה באולפן או במקום אחר, ולגחך על אקולייזרים.
וזאת בזמן ש-99% מההקלטות שהם שומעים בבית עברו עריכה באקולייזר ענק באולפן.
(גם אם לא "מוסיפים Reverb", עצם המחשבה שמיקרופון אחד או שניים (ועוד אחד לא ליד הפסנתר אלא בתוך הפסנתר)יצליחו להעביר 1:1 חווייה של קונצרט למדיה דיגיטאלית גובל באבסורד.
מהנה ויפה ואפילו מרגש להאזנה? כן.
אפשר לזהות את כל הכלים ולדעת איפה נמצא כל אחד? גם כן.
אפשר לשמוע בבית בדיוק כמו ששומעים באולם הקונצרטים? ממש לא)
נקסט.
ואו, איזו התנפלות!!

אני בחו"ל. אקצר.

מסכים שהרדיפה אחרי צליל ריאליסטי היא חסרת שחר, והרביתי לכתוב על זה בתקופה שלא קראת, כנראה.

אני פשוט מניח שהשימוש הנפוץ הוא לפי איך שמפרסמים ומוכרים את המוצר, והיכולות העיקריות שמתגאים בהן.

בשבי "סתם" להשיג "תוצאה", אין צורך לפתח יכולות למדידת החדר, לפיצוי על בעיות אקוסטיות בו, ו/או לדאוג לעניינים כמו delay בין הדרייברים של הרמקול. די בכך שהייתה לך שליטה על כל הפרמטרים כמו שייש כרגע.

עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,954
מעורבות
2,947
נקודות
113
אני מעריך שאם אסטרטגית המכירה הייתה בכיוון של "קבל שליטה פנטאסטית על כל הפרמטרים של הסאונד! הרבה מעבר ליכולות של כל איקוולייזר שהוא! עצב את הצליל לפי רצונך וצרכיך! תוכל להגיע לכל תוצאה שתבחר", הייו לזה אולי קונים, אבל כנראה שרוב האודיופילים לא הייו מתקרבים לזה ממטר.

לעומת זאת, כשמבטיחים לך להתאים את המערכת לחדר שלך, ואפילו לפצות על אי-דיוקים אינהרנטיים של הרמקולים, מה שאי אפשר לעשות בשום טיפולים אקוסטיים, יש מצב שאודיופילים יקנו את זה.

אם כבר, דווקא היכולות המורחבות לשליטה ידנית בסאונד יגרמו להם להסס, בגלל הדמיון לאיקווליזרים, שהם טאבו מאוס על האודיופילים ה"קלאסיים" ועל הפיוריסטים למיניהם.

ולמרות כל ההשמצות הגורפות והמופרזות שלך על כל חברות ההקלטה ביקום בגלל מה שראית באולפן בודד ובלתי מייצג בעליל בארצנו הקטנטונת, אני מניח שמה שהרוב המוחץ של האודיופילים בעולם היו רוצים לקבל זה את ההקלטה כפי שהיא על הדיסק/תקליט/קובץ, ללא שום שינוי שהוא, אפילו הזעיר ביותר, כמו עיכוב תחומי צלילים בגלל שהם עוברים דרך דרייברים שונים.

לכן אני די, אפילו מאוד, בטוח שהשימוש שלך במוצר אינו השימוש הנפוץ, ולא עבורו פותח המכשיר.

אני בטוח שלפחות 90% מההשקעה בתוכנה של המכשיר היא באלגוריתמים של מדידת החדר והדרייברים ופיצוי על אי דיוקים בהם. כל שאר היכולות והשליטה באות לשרת את *זה*, כאשר יכולות השליטה האלה למיניהן הן בכלל בעיות פתורות וידועות כבר מזמן.

ולמען הסר ספק: אין *שום* פסול בצורת השימוש שלך במוצר.

בברכה!
עמיר
 

BooBoo

אוהב את התחום
הודעות
227
מעורבות
74
נקודות
28
המממ.....
יש בזה משהו. בגדול, אני חושב שאתה צודק.

ולגבי "צורת השימוש" שלי במוצר - לא התפרעתי לגמרי.
בסה"כ לקחתי את ה-Baseline שלי + Room Correction והוספתי לו והורדתי לו קצת פה וקצת שם עבור ווקאל,
והוספתי והורדתי קצת פה וקצת שם עבור רוק. זה הכל.
היות ויש לי ארבעה כפתורים שאני יכול להחליף בהם מצבים + יכולת שליטה מלאה מהשלט, זה נראה לברק
מגניב לגמרי ולדעתי בצדק.
תראה לי עוד מערכת שיכולה להתאים את עצמה לגמרי לקלאסית, לווקאל או לרוק בלחיצת כפתור בשלט.

אה, וסליחה על מה שנראה כמו "התנפלות". זאת לא הייתה הכוונה (ורד)
תהנה בחו"ל :בעד:
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,344
מעורבות
852
נקודות
113
באודיו אין אמת אחת.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור