מחשב מכניס רעשים לאות הדיגיטלי?


liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
המבחן היחידי של הקלטה אנלוגית מול דיגיטלית יכול להתרחש כאשר שניהם מוקלטים באותו האולפן, במקביל כשכל הפרמטרים במיקסר זהים ורק מכשיר ההקלטה שונה.
בכל מקרה אחר אתה מכניס כל כך הרבה פרמטרים (כיוון מיקסר שונה, מיקרופונים אחרים, מיקס טכנאי אחר) שזה פשוט לא בר השוואה.
 

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
לאורי ואמיר , אתם לא מודעים למה שקורה

היום יש כרטיסי קול למוסיקאים מקצועיים שמשתמשים במחשב לשם הקלטות אולפניות . יש כמה זמרים מוערכים שמשתמשים במחשב כאולפן בייתי . ויש מישהו (זמר או להקה מפורסמת, אני לא זוכר מי) שהוציא CD שהוקלט באולפן הבייתי מבוסס מחשב .
אם תקח כרטיס קול מקצועי על מחשב ריק עם XP ערומה לא תשמע שום רעשים .
אני לא מבין את המהנדס הפלאי שלך שטוען אחרת .
ולאמיר , עדיין לא עשיתי את זה כי עכשיו עקב מחלה נאלצתי לדחות את כול השידרוגים . חשבתי בזמנו להחליף את הארקן 5 שלי בCDP יותר טוב . שאלתי את אייל , והוא אמר שהעלות להגיע למשהו שישפר את זה (כולל הטרייד אין ), זה בערך 2500 ש"ח . לפני שחליתי ונאלצתי להוציא המון כסף לרופאים , תכננתי לעשות את זה , היום אני בהחלט חושב לרכוש כרטיס קול איכותי (במקרה שלי קצת יותר טוב מהג'ולידה ) , וDAC טוב .
כשזה יקרה אני אהיה מוכן לעמת אותך עם CDP במחיר של 5000 ש"ח ונראה לבד.

דרך אגב , רוב כרטיסי הקול המקצוענים הם של חברות שמייצרות כלי נגינה , והם מיועדים למוסיקאים

מה שכן , יש עדיפות בנושא הזה למי שמשתמש במאק (ואז הוא יכול להשתמש באיטיונס )
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
ומה היתרון של iTunes בתחום הזה?
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
והנה לנו עוד דיון חסר טעם בין אנשים טכנוקרטים שלמדו/תכננו/בחנו ע"י ציוד/וכו.. לבין פנטנזיונרים.
 

yairjazz

אוהב את התחום
הודעות
159
מעורבות
0
נקודות
0
מי כאן הפנטזיונר ?

אורי,
על מה אתה מדבר ?
ויותר חשוב, על מה בדיוק אתה נסמך ?
איזה ציוד תכננת / למדת / בחנת שאתה מסיק שלא ניתן להפיק אות דיגיטלי נאמן למקור מכרטיס קול ?

ואגב - ההבדלים העצומים שאתה טוען להם בין הקלטה דיגיטלית ואנלוגית הם לגמרי בראש שלך.
 

arama-audio

עוסק מסחרי
הודעות
508
מעורבות
0
נקודות
16
לליאור

אני לא רציתי להוכיח כאן כלום מעבר לכך שמי שכן רצה והגיע אליי עם מחשב ואנני זוכר
את הכרטיס קול שהיה שם (אך הוא טען שזו המילה האחרונה בשוק כרטיסי הקול) וממיר
יוקרתי התאכזב והמציאות טפחה על פניו כאשר חשב שהקומבינה של המחשב והממיר
ישתוו או אולי יתנו תוצאה יותר טובה מ CD הי אנד איכותי ויוקרתי.

לדעתי לא חסרים חכמולוגים שמנסים אלף ואחד קיצורי דרך על מנת לחסוך ולהראות שהנה,
בשליש מחיר קיבלתי תוצאה של קומפקט WADIA.....אבל מה לעשות ,זה לא בדיוק עובד!

זה דומה גם לדיסקים צרובים שיש הטוענים שהצליחו לשכפל אותם אחד לאחד למקור.

ל TrueJoker

אתה כותב בפוסט הריאשון שלך בשירשור "אני מהמר ששום CD לא יהיה יותר טוב" עם כרטיס קול עם וממיר של אפוגי ....מעניין מאד מאיפא אתה שואב את זה!
..שום CD בגלובוס לא יהיה יותר טוב מכרטיס קול של מחשב וממיר של אפוגי?...!

אח"כ אתה כותב ששום טרנספורט ב 5,000-10,000$ לא ישתווה \היה פחות טוב ממחשב
לפני חברים באודיוגון, ...ממש קשה לי לבלוע את זה, במיוחד שאני חולש על אודיוגון יום
יום. אולי תמצא לנו את הכתבה\המבחן מאודיוגון ותראה לנו על מה אתה מדבר?

ופתאם , בפוסט האחרון שלך (דף 3) אתה רוצה להתעמת מול קומפקט של 5,000 שח?
אמרת שום CD לא יהיה יותר טוב ממיר של אפוגי וכרטיס קול של מחשב......
אמרת מכשירים בין 5,000-10,000$ היו פחות טובים מול מחשב.....
ועכשיו אתה מדבר על קומפקט קומפלט (ממיר וטרנספורט ) ב 5,000 שח...!?!

אז אם מכשיר ב 5,000 שח לדעתך מתיימר להיות HI-END תרשה לי לומר את דעתי בעניין:

לדעתי , אין קומפקט HI-END ב 5,000 שח ,זו דעתי!
למרות שמוכרים, או מציגים קומפקטים במחירים כאלה כמכשירי הי-אנד ......
לפחות לי לא יצא לשמוע מכשירים במחירים הללו (למעט יד שנייה) שנשמעו לי
כמו מכשירים שעולים כפול ומעלה איכותיים !
ולכן המבחן שהנך מציע לא רלוונטי . מה שכן אני אכין CD ב 10,000 שח (לא דולר)
והנך מוזמן להוכיח לי ולכולם איך הוא ישמע מול המחשב והממיר שלך.

אני כל הזמן מחפש חברות איכותיות במחירים סבירים אך קשה וכמעט בלתי אפשרי
למצוא חיה כזו . ומכאן כשאי אפשר למצא חיה כזו נכנסים החברות הסיניות לתמונה
שמתימרות להתחרות , אך לא ממש מצליחות ולא יצליחו להדביק את איכות הרכיבים, אמינות,
ואיכות הסאונד של החברות האירופאיות (ואני מאמין שיחלקו עליי כמה אנשים כאן )
וזה לא אומר לגביהם שאינם טובים ושאולי את מחירם הם מצדיקים אך לא יותר מזה.
מאחר ולדעתי, הזול יוצא יקר - ואין קיצורי דרך , ולכל דבר יש מחיר.

אמיר ארמה
 

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
והנה לנו עוד דיון חסר טעם בין אנשים טכנוקרטים שלמדו/תכננו/בחנו ע"י ציוד/וכו.. לבין פנטנזיונרים.
נכון , ואני רואה כמעט כול הזמן שאתה מסתמך על מהנדסים עלומי שם , להפריח דברים שבמציאות אני יודע שהם אינם נכונים .

לליאור האיטיונס היא תוכנה עם יכולות טובות מאוד ברשימות השמעה . הגרסה שלה לPC היא גרסה פחות טובה (היא לא עובדת עם אסיו שפותר את בעיית המקסר הפנימי של XP ) , שנועדה יותר לאייפוד

לאמיר , אני מנסה להגיע לרמה שיותר טובה מCDP של 5-10K כי זה הגבול שלי . אני לא מתכווין להתפרע עם כרטיסי קול של 1500 דולר וDAC של 3500 . אף פעם לא חשבתי על WADIA כי זה בכלל לא ביכולות שלי (אלא אם כן אזכה בלוטו:))
ולגבי שירשורים תראה את השירשורים שמדברים על אודיו בPC הן באודיוגון והן באסילום ותראה לעומת מה אנשים השוו .
וגם אם טעיתי ברמה , עדיין ברור לי לפחות שניתן להשיג ממחשב תוצאות יותר טובות מCDP שיעלה לי כאן בארץ בין 5 ל10K .
וברגע שהתקציב יאשר אני אבצע וכשאוכל אזמין אותך להדגמה/בדיקה עם כול CDP עד 10K ונוכל לבדוק מי צדק
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
לליאור

אני לא רציתי להוכיח כאן כלום מעבר לכך שמי שכן רצה והגיע אליי עם מחשב ואנני זוכר
את הכרטיס קול שהיה שם (אך הוא טען שזו המילה האחרונה בשוק כרטיסי הקול) וממיר
יוקרתי התאכזב והמציאות טפחה על פניו כאשר חשב שהקומבינה של המחשב והממיר
ישתוו או אולי יתנו תוצאה יותר טובה מ CD הי אנד איכותי ויוקרתי.

לדעתי לא חסרים חכמולוגים שמנסים אלף ואחד קיצורי דרך על מנת לחסוך ולהראות שהנה,
בשליש מחיר קיבלתי תוצאה של קומפקט WADIA.....אבל מה לעשות ,זה לא בדיוק עובד!

זה דומה גם לדיסקים צרובים שיש הטוענים שהצליחו לשכפל אותם אחד לאחד למקור.

שוב, הטענה שלך בכלל לא קשורה ל"הוכחה" שהצגת.
השוות בין ממיר באיכות מסויימת מול ממיר באיכות אחרת כשאתה בכלל מדבר על הטרנספורט.

ובקשר ל"דיסקים צרובים", חוץ מהמאסטר, כל הדיסקים הם משוכפלים/צרובים.
 

yairjazz

אוהב את התחום
הודעות
159
מעורבות
0
נקודות
0
אמיר,
למען הבהירות -
האם אתה טוען שאי אפשר לשכפל דיסקים אחד לאחד, כך שיהיו זהים לדיסק המקור ?
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
אוקי תוכיחו לי שאני טועה.
ע"י הסבר מלא.
מנומק.
נראה אותכם. אם אתם מסוגלים.

אגב ד"ר אריאל אריאלי זה מספיק?
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
תגיד לי אורי, אתה עושה צחוק? (הפעם הצלחת להרגיז גם אותי)
מקודם בשרשור זרקת איזו הצהרה בומבסטית שלא קשורה לכלום ולא מלווה בשום הסבר טכנולוגי או אחר ועכשיו אתה מבקש הוכחה נגדית?
קודם תביא הוכחה לטענותיך, אחר כך יהיה על מה לדבר.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
לא בא לי. (וואי לקחתם את התחום לכייונים שהם לא פאן וזה בסופו של יום פאן.
לא באמת. מה הצהרבה בומבסטית ? כי אמרתי ואני מצטט :"מחשב מכניס הרבה רעש"
או:
"אם אתה עובד עם מחשב ולא סטרימר אתה מקבל אות מעוות גם אם הוא דיגיטלי"

בומבסטי למה? אני מבקש להרגיע את הדיון אני חושב שזה עובר את גבולות הטעם הטוב.

העיסוק בתחום הוא פאן. וזהו. אמנם לחלק זה המקצוע, ולכן הבמה בפתוחה(למשל באולפנים פתחתי לנמר את הבמה כי היום הוא הרבה יותר מעודכן).
אבל בפורום הזה ואחרים בנויים לפאן ולהנאה. להפוך את זה לעצבים ולנפח את זה זה מוגזם. זה שיש גורמים פה בפורום שמנסים להפוך את זה לתככים וריבים זה חבל.

זהו פורום דעות , ענייני , וכל אחד ודעתו . אם מישהו החליט שהדעה של האחר לא נכונה אנא הסבר.

אגב הסבר מאוד פשוט:בתוך מחשב יש רעש רקע מטורף . הרעש נובע בעיקר מכך שכמעט כלום לא מסוכך.
אמנם העוצמות נמוכות אך קיימות ובמגוון תדרים רב.
כרטיסי קול מקצועיים עובדים בחיבור דיגיטלי אופטי או קואקסיאלי מכרטיסים שלרוב אינם משתמשים בכוחות העיבוד של המחשב וע"י כך משתדלים ע"י התוכנות שלהם להעביר את הסיגנל הנקרא מההרד דיסק אל מוקד העיבוד החיצוני בצורה הטובה ביותר.

כרטיס פנימי שעושה עיבוד בתוך המחשב לא מוגן מהרעש הסורר שם.

באולפני הקלטות סתם לדוגמא רמת הSNR של קונסולוה איכותית מתחיל ב 124,-125- dB .
מחשב לא מסוגל להגיע למצב כזה בעבודה .

עכשיו שהייתי בAES לדוגמא עדיין 90% שעבדו עבדו על ציוד אנלוגי בסופו של יום. המחשבים שומשו רק כמקורות שליטה או כמקורות איחסון.
אין מה לעשות. כל התוכנות ששומשו לעריכה מגיעות עם מודולים חיצוניים לגמריי כאשר הן מיועדות לעבודה בPRO אודיו אמיתי , כלומר באולפנים.

כאשר אנו מריצים מהרד דיסק קובץ ובאותו זמן רץ ברקע ווינדוס, ועוד 1000 תוכנות, וההמרה מדיגיטל לאנלוג נשלטת מתוכנה שרצה על ההרדיסק/זכרון פנימי במחשב יש סיכוי גבוהה מאוד לעיוות . אמנם לרוב הם אינם מורגשים לגמריי אך ישנו וקיים.

את הבעיה הזו פוטרים הסטרימרים שהזכרתי , שכאשר יש להם DAC משלהם , ועבודת המעבד היא בעיקרה לעבד את ה0 ו 1 שעל ההרד דיסק לאות , ולא גם להחזיק גרפיקה, וכו.. , אז הסאונד טוב.

זו הייתה הכוונה.
 

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
אורי יש לך אי הבנה קטנה . הבעיה של הרעש זה העובדה שכרטיס קול לא מקצועי עובר דרך התוכנה של מערכת ההפעלה שלה יש מעין מיקסר עצמאי . ע"מ למנוע את זה יש דרייבר שקוראים לו ASIO . הוא בא עם כרטיסי קול מקצועיים . כרטיס קול מקצועי שיושב בתוך המחשב או שיוצא עם USB עובד עם הכול על דיגיטאלי .
כמו כן אם היית שם לב , אמרתי במפורש שע"מ להשיג תוצאות טובות אתה לוקח מחשב , וגם את הXP אתה מוציא ממנה את כול הפיצ'רים שאינך זקוק להם להפעלת המחשב.
חוץ מזה אם הרעש הפנימי מפריע לך , אתה פשוט לוקח את האות בצורה דיגיטאלית ומעביר אותו לDAC חיצוני , וממנו מוציא את האות .
היות וכרטיסי קול במחירים שאני דיברתי עליהם מכילים DAC מעולה . לא ממש חשבתי שצריך DAC חיצוני .
אבל בצורה הזו אין שום רעש . (אם היה רעש אזי כול התוכנות שיוצאות מהמחשב היו נדפקות כי כול הביטים היו מעורבבים בין כול התוכנות )
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
כמו כן אם היית שם לב , אמרתי במפורש שע"מ להשיג תוצאות טובות אתה לוקח מחשב , וגם את הXP אתה מוציא ממנה את כול הפיצ'רים שאינך זקוק להם להפעלת המחשב.
-אז כבר לא קוראים לזה מחשב קוראים לזה סטרימר.

אות דיגיטלי גם מושפע מרעשים.
 

arama-audio

עוסק מסחרי
הודעות
508
מעורבות
0
נקודות
16
ליאיר

כן למען הבהירות כשמש שום שיכפול שאני בצעתי ושהביאו לי 2 מומחים בעבר שטענו שיש להם צורב" על ", לא התקרבו למקור חד וחלק , וזו הסיבה שדיסקים צרובים לא יכנסו אליי למערכת !



לליאור , הקטע עם המחשב כבדיקת טרנספורט לא היתה רק טרנספורט ..... מה שחשוב היה
להוכיח זה שהחיבור בין מחשב לממיר כקומפלקס=יחידה אחת , לא עמד במבחן התוצאה מול CD איכותי.

אמיר ארמה
 

דג רקק

אוהב את התחום
הודעות
203
מעורבות
0
נקודות
0
@אמיר
מה זה בדיוק נגן CD? מכשיר הממיר מידע דיגיטלי (סידרת מספרים) למידע אנאלוגי (זרם).
לכן החלק המשמעותי בנגן CD הוא ה DAC.

במקרה שלנו, ה DAC הוא חיצוני. ה DAC הופך את סידרת המספרים לזרם.
ההבדל היחידי בינו ובין נגן CD, הוא ש DAC חיצוני מקבל את מידע הדיגיטלי ממקור חיצוני, כרטיס הקול.

אם אתה לא מכיר בכך שמחשב יכול לקרא את המידע הדיגיטלי, בדיוק כמו נגן CD, אז זהו שורש אי ההסכמה.

אני בהחלט מקבל את זה שכרטיס קול פשוט יוציא אות אנאלוגי נחות בהשוואה לנגן איכותי, אבל
אם כל מה שהמחשב עושה זה להעביר את המידע הדיגיטלי מה CD-ROM אל ה DAC דרך הממשק האופטי (וכן, אתה יכול לקרא לזה סטרימר, וכן אתה תדייק) אז הוא יעשה זאת בדיוק כפי שנגן CD יעשה זאת. במילים אחרות במקרה דנ"ן ה DAC של אודיו פידליטי, וה DAC של נגן ה CD ייקבלו בדיוק את אותה סידרת המספרים. ולדעתי זה עונה על השאלה המקורית בשירשור.

...... ובכל זאת אתה צודק בדבריך כי עקרונית נגן CD, אפילו עם אותה יחידת DAC (במקרה של אודיו פידליטי המוזכר בשירשור, ה DAC חולק רכיבים עם נגן ה CD) יישמע יותר טוב.
נראה כי אני סותר את עצמי (ושומו שמיים מסכים עם מכובדי :מה??????????:) ומדוע שאעשה זאת?

התשובה היא תכונותיו של ממשק ה s/pdif.
s/pdif הוא חלק מסטאנדארט AES/EBU. הסטנדראט הנ"ל ממומש בפרוטוקול connectionless, כלומר פרוטוקול שלא תומך ב packet resend ו error correction.
בסוף בלוק המידע הדיגיטלי שבספיסיפקציית הפרוטוקל, (AES/EBU) יש byte של CRC. הבייט הזה מסמן אם הייתה הפרעה בסטרים, ובמקרה שהייתה הפרעה כזאת, ה DAC (הצד ה"מקבל" בפקוטוקול) יתעלם מבלוק המידע, או במילים אחרות לא יינגן אותו.
ממשק ה s/pdif לא ישלח את המידע בשנית.
(ואם יש כאן תוכניתן שכל העניין מזכיר לו את ההבדל בין TCP ל UDP אז הוא צודק)

כלומר אם הכבל האופטי לא מאיכות איי איי איי, או כרטיס הקול לא משהו (יירחם השם אני מצטט את סבתי הפולנייה בפורום אודיו) אז פחות מידע יגיע אל ה DAC.
כמובן שזה יתבטא באיכות הצליל הסופית (יש פחות מספרים להמיר לזרם=שיחזור פחות טוב),
וייתכן שזה מה ש PONI מתכוון כשהוא מדווח על הפרעות בצליל (מספיק פאקטות מידע אבודות תשמענה כמו הפרעות, סאונד מקוטע וחלקי משהו).
 
נערך לאחרונה ב:

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
לליאור , הקטע עם המחשב כבדיקת טרנספורט לא היתה רק טרנספורט ..... מה שחשוב היה
להוכיח זה שהחיבור בין מחשב לממיר כקומפלקס=יחידה אחת , לא עמד במבחן התוצאה מול CD איכותי.

מה בדיוק ביקשת להוכיח כאן, שהמחשב מהווה טרנספורט נחות יותר בהשוואה לטרנספורט CD?
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
רגע רגע ידידי היקרים בואו נעשה סדר.

1- ליאור צודק בהחלט יש מאסטר אחד וכל השאר צרובים . אבל יש פה אבל.

הצורב הביתי המוכר {כולל פלקסטור חצי מיקצועי בגרסה מוגבלת} אינו דומה לצורבים מיקצועיים אמיתיים. צורב שמדפיס 100000 דיסקים ביום בנוי אחרת לגמרי והוא עובד בשיטה שנקראת הטבעה שזה עולם אחר לגמרי ואיכותו עולה על הצורב הביתי שעוצמת העינית שלו יורדת מצריבה לצריבה עד שהיא מתחילה לדעוך.

לגבי כרטיסי קול.

אורי ידידי טעות מרה בידך, באולפנים הקליטו 24 כפול 4 מפני שלא הייתה דרך אחרת להקליט, זה היה לפני העידן הטכנולוגי של היום. בתקופה האחרונה הוציאה פרוטולס חומרה חדשה שנקראת פרוטולס HD שמקליטה באיכויות גבוהות משמעותית מכל הקלטה אנלוגית שתעשה ובעלת טווח דינמי אדיר, אנא ממך אורי השווה פעם אחת הקלטת SACD להקלטה שהומרה מאנלוגי ואז תבין את הקידמה. כיום בעזרת VST בפרוטולס אני יכול לדמה הקלטת סלילים 24 על 4 בלי להיתאמץ. הסיבה היא פשוטה ... ההקלטה אינה עוברת דרך כרטיס קול במחשב אלה עוברת דרך ה-L2 של הפרוטולס והיום משתמשים ב-L4 HD המעודכן שפשוט מוציא תוצאה מדהימה . {כך דייאנה קרל מקליטה}. ועכשיו אני אגלה לך עוד סוד שאינו כמוס. הרבה מהתקליטים החדשים בגירסאות 180 גרם במהדורות מיוחדות עוברות דיגיטל מאסטר על מעבדים של מקינטוש וסיליקון גרפיק יחד עם כרטיסי קול מתקדמים של RME ופרוטולס HD והאמן לי ידידי שגם החריטה על התקליט ממוחשבת ומתוקנת מהמקורי ה"נכון" ונישמעת טוב יותר משמעותית, יותר דינמית, יותר מפורטת ואף יותר טיבעית.

הטכנולוגיה הדיגיטלית המיקצועית בתחום האולפנים היתקדם באופן מדהים, איכות ההקלטות מספקות גם אותי חובב הפטיפונים .

כיום בארץ קיימים אולפני מאסטרינג מהמתקדמים בעולם שמחזיקים את הציוד לעיבוד קול דיגיטלי הטוב ביותר שקיים בכדור, זה כולל קדם מגברים של מנלי ו-EAR שנחשבים למטורפים ולא כל אולפן מחזיק, יחד עם זאת הם מצליחים להגיע לתוצאות טובות בהרבה מהציוד האנלוגי, בשבילך ידידי אגלה לך מדוע התוצאות טובות יותר.

1- הטעות הראשונה שלך היא הטענה שבציוד דיגיטלי קיים עיוות - זה לא נכון מפני שדווקה בציוד האנלוגי קיים עיוות גדול יותר.

2- הרבה יותר קל לעשות מיקס כאשר רואים את העוצמה המדוייקת במספרים של כל ערוץ לעומת השיטה האנלוגית שמכריחה אותך להכיר את המוניטור באופן אבסולוטי ולאחר מכן לעשות מיקס סופי על "שיט בוקס".

3- פרוטוס HD היא חומרה שנחשבת לזו שגרמה לחובבי האנלוגי להקשיב ל-SACD ולהמשיך להיתפעל מביצועי המערכת , החיסרון הוא הכותרים בשיטה זו מפני שהיא די יקרה לישום ולא כל טכנאי יודע לעבוד איתה נכון ולהוציא תוצאות מספקות, אך אם התוצאה טובה היא לרוב מדהימה וחלקן טובות יותר מהתקליט המקורי עוד בהדפסות המוקדמות.

4- נכון - עדיין הריגוש הוא בצליל האלוגי הקצת מעוות, שנישמע טיבעי וקסום ואני מבין לליבך ולקנאות לצליל האנלוגי החם {אני מכור לו ולא מחליף אותו ב-SACD בשום מצב}.

אז מה למדנו?
כרטיס קול איכותי {לא כזה ב-300 שקל} יכול לעשות את העבודה בלי בעיה, ואם הוא ישמע "רע" זה לא יהיה רק בגללו מפני שמחשב למוסיקה הוא כמו פטיפון, הוא בנוי מחלקים רבים שאם אחד מהם אינו מספיק שקט או איכותי התוצאה משתנה , לרוב לרעה.

ניתן לפתור את בעית רעש ההרד דיסק באחד איכותי של חברה שמייצרת הרדיסקים עבור ישומי מוסיקה והקלטות במהירות 10000 RPM שקטים באופן משביע רצון. ואת בעית המאווררים ניתן לפתור בעזרת מערכת קירור מים שקטה לחלוטין. שוב כמו פטיפון - כדי שהוא ישמע טוב עלייך להשקיע בכל החלקים באופן שלא יהוו צוואר בקבוק.


מקווה שעזרתי בתשובתי. והכי חשוב שהכל יעשה ברוח טובה ובכבוד הדדי אחד כלפי השני. כייף כאן - באמת!:)
 

aloni

חבר משקיען
הודעות
803
מעורבות
0
נקודות
0
נמר, 90% ממה שכתבת לא קשור למה שאורי אמר.

אתה מדבר על אולפן הוא על מחשב ביתי בתור מקור.
 

yairjazz

אוהב את התחום
הודעות
159
מעורבות
0
נקודות
0
צריבת דיסק

אמיר,
אינני יכול להתווכח עם האוזניים שלך ועם אמונתך ("לא התקרבו למקור" :rolleyes:) , אבל מבחינה טכנית ועובדתית - צריבת דיסק (גם בצורב ביתי פשוט) מייצרת העתק מושלם (1 ל- 1) של הדיסק המקורי. זו לא אמונה ולא משאלת לב. זו פשוט עובדה.

הדבר ניתן לבדיקה בקלות על ידי תוכנה שמשווה ביט אחר ביט בין 2 הדיסקים ומסמנת את ההבדלים ביניהם.

זאת ועוד, שגיאה בביט זה או אחר אינה ברת שמיעה בדיסק מוסיקה, בעוד שבתוכנה - אי דיוק בביט אחד משנה את הפקודה ויגרום (ברוב הפעמים) לתוכנית שלא לעבוד, ואף על פי כן - דיסק תוכנה צרוב עובד היטב ואמין לחלוטין.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור