הסיבה שזה נמאס עלי , היא בדיוק העובדה שאתה אמרת שם , שהתדר מעל דרג מסויים הוא לא נשמע ואי לכך הוא לא משמעתי
truejoker, בכל מערכת חשמלית יש כ"כ הרבה פילטרים, ש"האשמה" של אחד מהם, כמו שהוצגה שם, היא לא עניינית. בניגוד להשמצות האוטומטיות הרגילות בקרב "שחקני האודיו", בהחלט סביר להניח שרוחב הפס של מערכות סינון במנגנון הפטיפון - נמוך עוד יותר מזה של מסנן ה- AA הדרוש בדיגיטל, והרי גם במערכת אנלוגית יש מסננים. אני לא יודע איזה בדיוק קיימים בפטיפון, אבל מערכת מכאנית כמו פטיפון סובלת בד"כ ממגבלות רוחב פס קשות.
החדשות המשמחות הן, שאין שום בעייה למדוד את תגובת התדר של פטיפון. מן הראוי לעשות זאת לפני שבאים בהצהרות "מלומדות" על יתרונותיו האולטראסוניים-כביכול. אבל לטכנופבים-במסווה-של-שמרנים, יותר קל להעלים עין.
במקום זאת, נראה שיש כאן הסקה לפיה אם מערכת דיגיטלית היא בעלת תחום תדר סופי
באופן מוצהר - אזי מערכת אנלוגית (כמו פטיפון) היא לא סופית בתדר.
זו מסקנה מעוותת.
אשאל אותך שאילה מדריכה ותחשוב עליה טוב לפני שתשיב לי :
נניח שמוצאים כי אמנם האוזן אינה קולטת תדרים מעל 20KHZ , רק שמשום מה היא מבחינה ו/או מקבלת "סימניות" לקיומם והמוח עצמו משלים אותם אם הוא מקבל אותם באופן רציף ?
אוקיי, ביקשת שנניח. אז נניח.
האם זה ברור לך שאז לשים את הדגימה ב44KHZ זה בכלל לא מספק ?
תחת ההנחה שהצעת, כן! אולם
רק בתנאי שוידאת שכל חלקי המערכת, כולל הפטיפון, המגבר והרמקולים מסוגלים להעביר תדרי שמע אולטראסוניים. אין שום בעייה טכנית לבדוק זאת.
למעשה אם תניח את ההנחה הזו אתה צריך דגימה של (7*20*2=280KHZ ), ועד כמה שהבנתי ממך זה בלתי אפשרי בגלל רעש תרמי
תחת ההנחה הראשונית, זה קצב הדגימה שתזדקק לו בשביל לתפוס 7 הרמוניות ראשונות (אין מניעה שיהיו הרבה יותר).
באשר לרעש תרמי, כנראה לא הבנת אותי נכון. אין לקצב דגימה שום קשר לרעש תרמי. מעגלים חשמליים מגיעים היום לקצבים של ג'יגה-הרצים. רעש תרמי הוא חסם עבור התחום הדינאמי, לא עבור קצב דגימה.
אל תגיד לי שההנחה אינה נכונה/אינה מוכחת/......
בסדר, לא אגיד
הרי אנו תחת הנחה.
נקודת המפתח פה, כמו שאמרתי, היא שראשית יש לבדוק ש-
(1) רכיבי תדר כה גבוהים כאלה קיימים בתקליט (דבר מדיד)
(2) רכיבי תדר כה גבוהים כאלה יוצאים במוצא הפטיפון (דבר מדיד)
(3) רכיבי תדר כה גבוהים כאלה מוגברים ע"י המגבר (דבר מדיד)
(4) רכיבי תדר כה גבוהים כאלה מושמעים ע"י הרמקול (דבר מדיד)
אז,
ורק אז, תהיה משמעות להנחה שהצעת כאן, אחרת היא
ממילא אינה רלבנטית, ללא קשר אם היא הוכחה מעולם או לא.
אז אני שואל: האם מישהו טרח בכלל לודא ולבצע את הבדיקות הנ"ל לפני שיצא בהצהרות מלומדות-כביכול על התפיסה האנושית?
לנמר וליהושע הפיתרונים.
אני לא יודע אם זה נכון או לא . זו גם לא הנקודה . הנקודה היא פשוטה בתכלית , לומר לך שאף אחד לא יודע אפילו מה לשאול כי אתם לא בודקים מה קורה בראש שלכם
כאמור, לפני שניגשים למערכת השמע, אפשר לבדוק את התדרים המגיעים אליה, וזה דבר שהיוצאים-בהצהרות לא טרחו לעשות.
הצרכן של האודיו הוא המוח שלך , אתה לא יודע איך הוא מקבל את זה , איך הוא מפרש את זה , ומהן הדרישות שלו לפיענוח טוב של חוויה . וכול עוד תנעלו על נתונים טכניים אתם משחקים בלתפוס את הזנב
שוב, אחזור על אותם דברים בניסוח אחר: אכן נוכל לומר שאין אנו יודעים כיצד המוח "מקבל" את האודיו. אבל ניתן לבדוק בהחלט איך האודיו נראה במערכת ובחדר -
לפני שהוא מגיע אל הראש ומתפרש. אין כל טעם להתחיל לדבר בכלל על יכולת המוח לפרש תדרים אולטראסוניים אם אלה אינם נוכחים בחדר
מלכתחילה - ואת זה ניתן לבדוק, רק שאיש מהיוצאים בהצהרות מטאפיסיות לא עשה זאת.
ב-CD מוצהר הדבר שהם אינם קיימים, אז קופצים מומחי הלוגיקה ומסיקים שבמערכת אנלוגית הם חייבים להיות שם.