AK1
חבר משקיען
- הודעות
- 11,906
- מעורבות
- 2,930
- נקודות
- 113
אני לא בטוח שממש בא לי להיכנס לזה כרגע, וטעמי והעדפותי האישיות לא באמת חשובות לדיון, אבל אנסה קצת, ונראה מה ייצא.הי עמיר,
את ההסבר על בעיית הטבעיות הבנתי.
עדיין, אשמח אם תפרט
1. מהו הטעם האישי שלך? האם הוא ניתן לתיאור מילולי או נסמך על רגש בלבד? מה אתה "מחפש"?
2. מה גורם לך לבחור נגן דיסקים אחד על פני נגן אחר? לדוגמה, איך בחרת את הנגן הנוכחי? האם ולמה
השווית אותו?
עופר.
אם זה הייה אפשרי, הייתי מחפש ריאליזם פשוט, לא יותר יפה ולא פחות יפה מהמציאות. אני לא אוהב ש"משפרים" לי את מה שאני תופס כמציאות.
אבל בחיפוש הזה, נראה לי שהבעייה מבחינתי מתחילה בעצם בהקלטות, שרובן המכריע אינן מנסות לשמר תמונה "מציאותית" של המבצעים אלא "שיפור" שלה.
יחסית, יש מעט מאוד הקלטות שמנסות לקלוט את מה שהמאזין שומע כשהוא יושב במקום אופטימאלי באולם (ומתוך מעטות אלה, לא מצאתי כאלה שמנסות לעשות זאת ב-multichannel)
רוב ההקלטות מבוצעות ב-multimiking (האם זה בסדר להפליץ מילה ארוכה באנגלית?), כשהמיקרופונים נמצאים הרבה יותר קרוב לכלים מאשר מאזין במקומו באולם, מה שמשנה לחלוטין גם את כמות הבאס ואת האימפאקט (ששניהם גדלים בהרבה) וגם את המירקם הטונאלי. ברוב ההקלטות יש הרבה יותר באס מאשר מה ששומעים באולם.
מעבר לזה, ריבוי המיקרופונים בצירוף לקירבתם מאפשר קליטת פרטים שלעולם אינם מגיעים בעוצמות כאלה ליושבי האולם. כמה פעמים שמעת מהאולם את נשימותיו של החלילן בתזמורת, או את נקישת המסתמים שלו? או את החלקת האצבע על מיתרי הכינור הסולן בקונצ'רטו, נגיעת הקשת במיתר? ציפורני הפסנתרן מקישות בקלידים? כל כיסא שחרק והפיכת דפי התווים? וכמה פעמים שמעת אותם בהקלטות?
אז אני בעצם מחפש את "האמת" שאני מדמיין שהמיקרופונים קלטו במקום שבו הם נמצאו בעת ההקלטה. קצת מסובך, אני יודע, אבל זה מפריע לי למשל לשמוע הקלטת תזמורת במערכת שמוציאה מעט באס (למשל עם רמקולים מדפיים), שאולי לפעמים נותנת פרופורצייה יותר "אמיתית" בין המיתרים והבראס הנמוכים לבין שאר התזמורת, אבל עושה זאת ע"י הנחתה מלאכותית ואקראית של הבאס, בעצם עיוות.
אני כן רוצה לשמוע את הבאסים כאילו מהמיקרופונים של הבאסים, ואת החלילים מהמיקרופון שלהם, והמיתרים משלהם, וכו', בדיוק כפי שהוקלטו. בעצם זה משהו שכנראה דומה למה ששומעים באולפן ההקלטות.
לפיכך, המערכת שמשרתת אותי, לדעתי, בצורה הטובה ביותר למטרה זו מורכבת מרכיבים שמשמשים את אולפני ההקלטות המובילים בעולם למוסיקה קלאסית - EMM Labs, B&W וכו'.
לצערי, בגלל התימחור השערורייתי בארץ (טופ אודיו) זה ממש בעייתי לרכוש מונובלוקים מסוג Classe CA-M400, שזה מה שהייתי קונה אם זה הייה מתומחר לפי המודל האמריקאי (כ-5500 דולר ליחידה) ולא האירופאי (6000 יורו ליחידה), כשמעל לזה התוספות הרגילות של טופ אודיו...(sad)
האם זה ענה לשאלותיך?
עמיר
נערך לאחרונה ב: