ערכתי שלמה , אתה צודק לגמרי !יאאלה מספיק....לא לשם זה נפתח הפוסט.אני לא מתערב מה נכון ומה לא נכון.הכל נכון.
אבל לפחות תנו לקרוא בלי מלחמות.
שמעתי את המערכות של נמר,שניצל,מוישה,דורון,רן מויאל,מתנוש,ועוד כל מני....בחיאת
חתיכת מערכות....
יש פה מלא אנשים טובים,"איכותיים"
יש פה מישהו מושלם?
אין יש מאין. כמה שיותר רזולוציה ופרטים זה יותר טוב. מערכת לא מייצרת שום דבר מעצמה.
תלוי באיזה אולםהופעה אקוסטית של להקה/תזמורת ללא שום הגברה כזו או אחרת תהיה הרזולוציה הכי גבוהה שיש.
לדעתי אין שום מערכת שיכולה לדמות הופעה שכזו וגם אם היתה היא לא היתה לטעמי.
יש פה לא מעט תגובות שמתייחסות לכל העניין כאילו מדובר במיסטיקה אזוטרית ביותר: מה זה מנגנת נכון, מי שמך לשפוט, וכל מיני טיעונים תמוהים כאלה.
אבל עופר העלה עניין שקל ופשוט לשפוט אותו בהיגיון בריא. לדוגמה: שמעתי לאחרונה מערכת שבה לורי אנדרסון נשמעה כמו בוריס שליאפין בימיו הטובים. האם זה נכון? ברור שלא. ודרך אגב, המערכת הזאת זכתה כאן באתר לאחרונה בפוסט שהילל אותה כאחת הטובות בארץ.
והלאה - האם כינור הוא חוט תיל או מסטיק דביק? ברור, הוא לא זה ולא זה, הוא כינור. האם הדינמיקה באלגרטו של החמישית של שוסטקוביץ' היא מסע הלוויה של צב?
במילים אחרות, קל ופשוט לשפוט האם מערכת היא טובה, ואין בזה שום מיסטיקה.
הכוונה שלי שכלים כמו גיטרה,פסנתר וכול' נשמעים "חדים" יותר ובעלי רזולוציה יותר גבוהה ממערכת.תלוי באיזה אולם
תלוי איפה אתה יושב/עומד באותו אולם
תלוי כמה רעש יש מסביב
תלוי כמה שתית ועם מי היית
תלוי כמה הויזואל השפיע לך על החויה
בקיצור, המטריצה הרבה יותר מסובכת מזה...
אני הכי נהנה בהופעות בברבי והאקוסטיקה והסאונד הם בדרך כלל פח פחים. אז מה? מה קשור הופעה חיה לסיפור שלנו?
מסכיםהכוונה שלי שכלים כמו גיטרה,פסנתר וכול' נשמעים "חדים" יותר ובעלי רזולוציה יותר גבוהה ממערכת.
אפרופו ברבי,אני מבלה שם המון ולפעמים הסאונד טוב ולפעמים גרוע, אין שום קשר לנושא.
1. אתה כותב יפה. תודה.יש פה לא מעט תגובות שמתייחסות לכל העניין כאילו מדובר במיסטיקה אזוטרית ביותר: מה זה מנגנת נכון, מי שמך לשפוט, וכל מיני טיעונים תמוהים כאלה.
אבל עופר העלה עניין שקל ופשוט לשפוט אותו בהיגיון בריא. לדוגמה: שמעתי לאחרונה מערכת שבה לורי אנדרסון נשמעה כמו בוריס שליאפין בימיו הטובים. האם זה נכון? ברור שלא. ודרך אגב, המערכת הזאת זכתה כאן באתר לאחרונה בפוסט שהילל אותה כאחת הטובות בארץ.
והלאה - האם כינור הוא חוט תיל או מסטיק דביק? ברור, הוא לא זה ולא זה, הוא כינור. האם הדינמיקה באלגרטו של החמישית של שוסטקוביץ' היא מסע הלוויה של צב?
במילים אחרות, קל ופשוט לשפוט האם מערכת היא טובה, ואין בזה שום מיסטיקה.
חני. גם את צודקת.יש פה דילמה :
האם אפשר או נכון ללמד איך מערכת טובה צריכה להישמע, גם אם זה לא לטעמו של בעל המערכת ?
"לא לטעמו" במובן שזה לא מרגש אותו, לא עושה לו חשק להאזין.
מנגד, האם נכון לאפשר לבעל המערכת "לעשות טעויות" בבחירת הציוד , כאשר הטעויות הן במובן ש"ככה זה לא אמור להישמע", אבל זה לדעתו של בעל המערכת נשמע מרגש ונפלא.
יש עניין של התפתחות בטעם המאזין כאשר חלק מזה נובע מניסיון נרכש, האזנה למערכות אחרות ושינוי בטעם לאורך השנים (כמו גם השינוי ביכולת השמיעה ).
לדעתי, זה בסדר גמור להשמיע מערכת ברמת רפרנס, שהכל נשמע בה נכון ומדויק אבל מהמקום הזה , כל אחד צריך לשאול את עצמו האם זה מה שאני רוצה ? האם זה מרגש אותי ויגרום לי להאזין בכיף ובשקיקה ?
אם התשובה היא חיובית - סבבה.
אם התשובה היא שלילית אז נדרשות התאמות שיגרמו לבעל המערכת להנות מהתוצאה הסופית ושירצה להפעיל את המערכת בכל רגע פנוי.
זאת, לדעתי, מטרת העל של התחביב הזה.
ארז
איתי. מדויק.מערכת טובה עבורי היא מערכת שמרגשת אותי ולא מערכת שמרגשת את השכן שלי.
אפשר להתפלצף עד מחר ועד מחרתיים, כלל לא משנה.
"אתה" ורק אתה צריך לחיות עם האמת שלך ועם הבחירות שלך.
ולא לשכנע ולהתרצות ולמצא חן ע"י האחר.
ויש גם מצב שאתה מרוצה ממה שיצא לך במקרה ,ואז משדר לכולם שאתה מרוצה מאוד .מערכת טובה עבורי היא מערכת שמרגשת אותי ולא מערכת שמרגשת את השכן שלי.
אפשר להתפלצף עד מחר ועד מחרתיים, כלל לא משנה.
"אתה" ורק אתה צריך לחיות עם האמת שלך ועם הבחירות שלך.
ולא לשכנע ולהתרצות ולמצא חן ע"י האחר.
אם המקור הוקלט / צולם ברזולוציה גבוהה אין בעיה לשמוע או להדפיס אותו באותה רזולוציה.המרדף אחרי רזולוציה בראש ובראשונה הוא שגוי. לראיה התמונה של האישה הזו.
צפה בקובץ המצורף 53875
מרדף אחר רזולוציה ייתן תמונה כמו מימין למעלה. הרי הכל בתמונה, אלה לא דברים שהמצאנו, אבל ככה נראית תמונה שהעלינו בה תדרים גבוהים (זה לא כאילו, אלה באמת תדרים גבוהים). נכון, רואים כל שינוי גוון שהתחבא בעור אבל זו אינה האישה.
וככה בדיוק נשמעת מוזיקה שהעלינו בה תדרים גבוהים במרדף אחר רזולוציה.