מה היא מערכת אודיו טובה?


arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
עופר יקר,

"מערכת אודיו טובה" היא אכן בפשט אותה האחת שהתוצאה שלה מספקת במידה כזו שלא תגרום לנו לרוץ ולהעלות אותה ללוחות כל סופש, ועל זה אין וויכוח. מבחינתך על מנת שזה יתממש אנחנו חייבים להתייחס לסאונד בצורה אובייקטיבית. עד כמה רפרנס כזה יכול להיות גם ראלי ( ובעיקר למי) זה כבר דיון אחר.

בכל מקרה תהא אשר תהא הדרך המועדפת עליינו, סובייקטיבית או מנגד מבוססת על הרפרנס האובייקטיבי, כל אחד מאלה אמור לכוון אותנו בצורה מייטבית אל הגביע הקדוש. מצד אחד זה לא סוד שמה שמכריע את הכף עבור רוב האודיופילים הוא טעם אישי. מנגד יש את מי שבדומה לך, נמר ושניצל (לאחרונה) שלדידם טעם אישי לא יצליח לגרום למערכת להגיע לקצה היכולת שלה.

מכאן שצריך לנתח ולשפוט את תוצאת הסאונד באותם פרמטרים המתקיימים בשעה שאנו מאזינים למוסיקה חייה. "מערכת אודיו טובה" מבחינתך היא אם כן אותה אחת שתעביר את המוסיקה המוקלטת הכי קרוב למוסיקה חיה ואני מניח שכל מי שמחזיק בדעה הזו אינו יכול להתעלם מאותן מיגבלות הכרוכות בדבר. להשלמת התמונה אתה גם ממליץ לבדוק באיזה מרחב הקליטו את המוסיקה אולם קונצרטים, אולפן, אנגר, או פאב ואני הוסיף גם את עניין השנים.

ולסכם בקצרה, על מנת שנוכל לבנות לנו את המערכת "האחת והיחידה", אנו מחוייבים לדעת לפענח במידה כלשהיא את המצלול שיוצא מהמערכת בפרמטרים של המציאות קרי אותו רגע הנגינה או השירה לפני שהוקלטו.

כל מערכת שזה הבסיס הרעיוני שלה תייצר לנו בסופו של יום חווית האזנה סונית יחודית ויוצאת דופן. מערכת כזו גם אמורה להיות הרבה מעבר לעוד סתם מערכת אודיו טובה. נעזוב לרגע בצד שפועל יוצא נוסף שנקבל הוא אותו שקט תעשייתי כפי שציינת בכל הקשור להתעסקות המייגעת בציוד וחסכון אדיר במרשרשים. עד כאן זה נשמע מעבר למבטיח.

למרות זאת תסכים איתי עופר שעל לנו לשכוח שבכדי להגיע למצב הזה אנחנו זקוקים לציוד שעד עכשיו לא היה האישיו. אני אתך יותר ממאה אחוז בשלב הרעיון, עד לשלב המסובך שלהוציא אותו מהכוח אל הפועל. לעניות דעתי בכדי לממש בניית מערכת מבוססת על הקורלציה הנדונה, דרושה לכך לא פחות התנסות וידע עצום לא רק במוסיקה, אלה גם ובעיקר בציוד. ובאודיו כמו בחיים אין קיצורי דרך.

"מערכת אודיו טובה" היא כפי שחבר טוב הגדיר לי לא מזמן היא מערכת היי פיי דו ערוצי. על אותו משקל היא אמורה להצטיין במה שנמר כבר ציין לפני. מבחינתי מדובר באותה גמישות סונית. אותה גמישות שיודעת לקפל בתוכה צלילות, רכות, גודל ועוצמה במידתיות ולבסוף אותה שליטה ברזולוציה ובגוון. כל הטוב הזה, הגם וגם נועד לאפשר למערכת להעביר ובעיקר להתמודד עם כל מוסיקה מוקלטת בהתאמה למערכת, ומתן דאג לתאר זאת הייטב.

אסור להתעלם מהעובדה ששוק ההי אנד מתחדש כל העת במוצרים מפנקים שאת חלקם עופר אתה דואג לייבא בקפידה. אז צריך לדעת גם לצאת מהקיבעון הבעיקר תודעתי ולהשתדרג מידי פעם באותן סוכריות שרוב האודיופילים לא מוכנים כלל לשמוע אליהם. אני גם יותר מבטוח שאין אחד שיצטער אחרי שישלבם במערכת כראוי. הכוונה להתחדש בעיקר באותן טכנולגיות שיש לשוק כיום להציע בעיקר בהקשר לטיפול בחשמל ובאקוסטיקה, וזה סופר סופר חשוב וזה יאפשר לקחת את ביצועי המערכת למחוזות אחרים.

אודיו ללא קשר על איזה מקור הוא יושב, אינו מסוגל (כיום) לייצר אמת סונית אבסלוטית. זה גם לא ממש משנה. בסופו של יום כל אחד מחליט באיזה כיוון לחפש את הגביע הקדוש שלו. גם אם מדובר בניגוד קיצוני לגישה המוזכרת לעיל. תמיד ייהיו שיעדיפו סאונד מתוק, מנומס, ומפרגן שמגיע ממקורות מהחלל, או לחילופין מאנלוג מדוגם. יהיו שיהנו מאותו מצלול שמלווה בשמיכות צמר, בואך שילוב פילטרים מתקדמים או אקולייזרים שמרחיקים אותך מתמצית הדי אן איי של המקור שנות אור. הכל הולך ומדוע? משום שלא מדובר בתחרות, אלה באהבה וכמו באהבה הכל אפשרי.

מבחינתי מערכת אודיו טובה, אמורה בראש ובראשונה לגלם תצורה סונית הגיונית שניתנת לכימות. אמנם ניתן לשם כך להשתמש במציאות כרפרנס.למרות זאת אישית אני תמיד לוקח אותה לא כדבר מובן מאליו גם בגלל אותה מניפולציה כבדה ושאר ירקות שעוברת ההקלטה המוסיקלית עד שאנו פוגשים אותה באוזניים ולא רק אצלי במערכת.

רפרנס לא פחות חשוב לפחות לעניות דעתי מצוי גם באותן מערכות חברים אזוטריות. אלה לא חייבות בהכרח לגרום לנו לרוץ להחליף המערכת כדברייך. הם יכולות לתת לנו הרבה מעבר. הכוונה לאותו מושג ויותר מקלוש כיצד אמורה להשמע לנו מציאות ההקלטה הכי קרוב שניתן להגיע, ולאן אנחנו יכולים לשאוף או שלא. בתוך כך לחשוף אותנו למוצרים מעניינים .

מערכת שיודעת לשלוט על הגודל במרחב השמע היחודי לה, היא אותה מערכת שיודעת לייצר במרחב זה פרופורציות נכונות בניגוד לאנומליות. אכן הבחנה דקה נוספת שלך שניצל גם לגבי בס שיודע לארוז את הגבוהים, ובו זמנית לשחרר ולסחוט אותם בלי לחמול על המאזין. זה קריטי למערכת היי פיי דו ערוצי אותנטית ולא תמיד נכון "למערכת אודיו טובה"!
 
נערך לאחרונה ב:

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,121
מעורבות
3,124
נקודות
113
אהבתי את הפוסט. ואני מתחבר מאוד לדעתו של אלדר.
מערכות מנומסות ועגלגלות קל מאוד להרכיב. הקונץ הוא להגיע לקצה עם התקציב המוגדר. וזה חברים, זה לא קל.

וברשותכם סיפור קצר.

יש לי חבר מאוד קרוב, מזה חבר? בן משפחה של ממש. אחד מהאנשים הבודדים שאני מוכן לתת לו את הכליה שלי לגיבוי, גם אם השתיים שלו מעולות. אותו חבר הוא רומנטיקן אודיופילי חסר תקנה. הוא התרגל לנימוס, לעגלגלות, לצליל הזה שנוגע בו גם אם יהיו חסרים לו כמה דברים חשובים. שנים שאני מפציר בו להחליף את העגלגלות והנימוס הזה במשהו יותר חי, אמיתי, שחותר יותר לאמת של איך נשמע כלי נגינה מאשר לאיך צריכה להישמע מערכת לדעתו. וזה בדיוק הקטע.

יש כאלה שמחפשים כלי נגינה שישמע כמו המערכת שלהם ויש המחפשים שהמערכת שלהם תשמע כמו הכלי המתנגן. ולא רק, לא רק הכלי אם כי מערכת שתשקף כיצד הוא ישמע בחלל נתון במידה וההקלטה משקפת זאת. על מנת להשיג תוצאות כאלה צריך לצאת מבועת הרגש במהלך תקופת הבנייה ולחשוב רק ״טכני״. להגיע למקסימום רזולוציה, דינמיקה, דיוק, איזון, מהירות, פרטים. אני טוען שבדרך לשם יש סיכוי סביר שהתוצאה לא תהיה לטעמו של המאזין, אבל הביצועים יהיו מאוד גבוהים.

הגעתם לביצועים? אתם שם? עכשיו הגיע הזמן לטפל ברגש. אבל גם את זה עושים ב״רגש״.
נתקלתי בחברים שבנו מערכות מצויינות וכשהתחילו להתאים אותה לטעמם סירסו אותה. מהקצה שהגיעו אליו באמת הביצועים החלו לתבל אותה, לעדן ולעגל עד שלא שמו לב שהמערכת שלהם, על כל ההשקעה הקודמת, הולכת ודועכת לכזו שהחלק של הרגש התנגש חזיתית בביצועים ומשם יצא שילוב של ציוד שאמור להישמע וואו עם אביזרים שהופכים אותה לעוד מערכת של אודיופיל רומנטי עם מערכת שהכל שם נשמע אותו הדבר.

תתאקלמו, עשו עידכון תוכנה למוח!

גם אם התרגלתם לסאונד המנומס, עם הבס הרך והמלטף שלא מצליח להשמיע תו אמיתי אחד אם כי איזה תדר תחתון, הגיע הזמן להתרגל למשהו אחר. הדבר דומה לאדם שהפסיק לעשן. בהתחלה זה לא קל, ואז הטעמים מתחילים לחזור, ולפתח הסטייק שכל כך אהבתם מתגלה כמשהו אחר. עם יותר טעם. אתם תגלו שתוסיפו פחות מלח לפסטה והופ - תגלו את ההבדלים בין פסטה מסחרית זולה לכזו מאיטליה. כל עוד אתם מעשנים, הטעמים יהיו עם שיכבת זפת. אחרי שהפסקתם לעשן, תקחו סיגריה, קחו שאחטה, היא תגעיל לכם את הנשמה. וככה התחושה הזו תחזור אחרי שיש לכם מערכת ברמה מסוימת, שקופה לחלוטין לא מנומסת, לא מכוסה בזפת.

אז כן. צריך להרגיל את עצמינו לסטנדרט גבוה יותר בכל שידרוג, צריך להגיע לקצה ברמת הביצועים ומשם לכוון לטעמינו בעדינות, בזהירות, שלא נהרוג משהו חשוב בשביל להחיות איזה משהו שולי. וכן, לפעמים זה לא נתפס לנו שולי, עד שמצליחים להגמל ממנו.


השאלה כמה ״רזולוציה״ זה נכון, לדוגמה הצפיה בתוכן 8k ואף 4K לא באמת משקף את המציאות, רק מקצין.
לדעתי גם במוזיקה יש רגע בו הרזולוציה נעשית יותר מידי, כמו כשמרתיחים חלב, ברגע שמחממים יותר מידי הכל גולש תוך רגע.

המערכת שלי יודעת לזקק כל פעימה, נשיפה וצליל ומצד שני, אינה צורמת - אלה אם פס הקול התכוון לכך.
 

נערך לאחרונה ב:

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,683
מעורבות
1,176
נקודות
113
נראה לי שאחרי כמה שנים טובות בתחום הגעתי לתשובה מועילה לשאלה מהי מערכת טובה:

ההגדרה הזו מגיעה ממבחן התוצאה ולא כנהוג מסט דרישות:

מערכת טובה = מערכת שלאחר רכישה בעליה אינו מחליף בה שום רכיב במשך שנים רבות.

גם אם הוא משופע במזומנים וגם ואולי ביחוד אם הוא שומע סביבו הרבה מערכות אחרות
ועדיין אינו משנה אצלו דבר.

אם נדייק - נשאר עם אותו מקור, אותה הגברה ואותם הרמקולים.

כמה מכם לא החליפו שום רכיב במערכת במשך שנים?
ואם כן החלפתם, אז למה?

***

אם הולכים לפי ההגדרה הזו קל להבין שרוב האודיופילים אינם מגיעים למערכת טובה מאחר
והם מחליפים ציוד בקצב יותר גבוה מהחלפת גרביים בטירונות :)
הלוחות מלאים בציוד. ציוד רב ממש טרי וצעיר, יקר, כזה שנרכש ממש לאחרונה. מה קורה פה?
איך מגיעים למצב בו קונים מגבר ב 40 אלף ש"ח ואחרי חצי שנה הוא בלוחות?

ההסבר "אני מחליף ומשדרג מאחר ואני אודיופיל עם כל הכרוך בזה" לדעתי מפספס.
אני חושב שזה קורה בגלל חוסר שביעות רצון, לרב מלווה בהכחשה.

מתי זה קורה?

כאן אני מגיע לנקודה החשובה עליה יש אינסוף ויכוחים.

לדעתי זה קורה כאשר המטרה הכללית היא "מערכת לטעמי" בניגוד לדרך השניה וכמעט
מקבילה של "מערכת לפי רפרנס" שהוא השוואה לסאונד של מוסיקה חיה.
(אני מאז ומתמיד בעד "מערכת לפי רפרנס", בהתייחס למוסיקה חיה, גם אם לפעמים בניגוד לטעמי).

מה קורה כשבונים מערכת "לפי טעמי"?

מנסים להגיע למצב בו הכל נשמע יפה, נעים לאוזן, ללא חריפות. "מוסיקלי".
המשמעות היא בהכרח סאונד מסורס.
ברגע שנכוונן כך צליל של מערכת, היא בהכרח תעגל ותייפייף הקלטות רבות.
ואז, היא ממש תסרס הקלטות אחרות. שכן כל הקלטה והמאפיינים שלה. וכאן הבעיה מתחילה.
אנחנו שומעים אצל אחר אלבום שנשמע יותר פתוח, יותר מפורט, יותר פה ויותר שם.
במהרה מגיע עוד סבב של החלפות ושידרוגים. מנסים ליישר קו. אבל מאחר והמטרה היא עדיין
לשמוע יפה ומוסיקלי אנחנו מסתובבים סביב הזנב של עצמנו. מתקנים פה ומקלקלים שם. וזה לא נגמר.

נכון שזה נשמע מוזר להטיף כאילו נגד טעם אישי ומוסיקליות. אבל אני טוען שהטעם האישי
הוא מוקש רציני ומוסיקליות היא דבר נרכש שמשתנה עם הזמן. מה שאתמול נשמע לך
מוסיקלי מחר עלול להשמע מסורס ומשעמם כי נוכחת לדעת שדברים צריכים להשמע אחרת
מההרגל, הנסיון והטעם שלך.

בגלל זה, לדעתי, צריך שיהיה רפרנס ברור. עוגן. אחרת הולכים לאיבוד.

יש לכם כזה?

***

דוגמה אחת מהחיים.

לפני שנים לקוח שמע אצלי קטע מ Kind of Blue. הוא לא ממש אהב את התוצאה
מאחר וציפה לסאונד "חם, אינטימי וקרוב כמו במועדון ג'אז".

איך הקלטה בחלל גדול עם תקרה גבוהה מאוד וקירות קרחים תשמע אינטימית כמו במועדון ג'אז?
רק עם מערכת שנותנת בימת צליל מצומקת וקולורציה רצינית.
ואז מה יקרה כשננגן אלבום של ביל אוונס בווילג' ואנגארד שבאמת הוקלט בחלל קטן ואינטימי?
נקבל סאונד של מאורת עכברים!

אם לא נלמד את החומר, מה בדיוק מוקלט, איפה ואיך, לאיפה נגיע?
כדי להגיע למערכת טובה צריך לצבור ידע, הרבה ידע, על עולם ההקלטות.
ואחר כך כמה שיותר התנסות במוסיקה חיה. עדיף כמובן כזאת שקרובה ללבכם .
כל אלה קומת מרתף וקומת קרקע בבניין. טעם אישי צריך להיות בקומה שלש או ארבע.

עופר,
אינני מכיר אותך אישית.נעים מאוד.
לדעתי,סיכמת בצורה מדהימה את הנושא והדיבייט האין סופי הזה.שאפו!
שניצל - גם אותך אינני מכיר - ומוחה לך כפיים על הסיכום הנהדר.
נמר - טוב, אני לא מופתע :)

ישנה מגמה הולכת ומתחזקת בעולם האודיו שמבקרים מאוד רציניים ,במאגזנים מאוד רציניים(אודיופילי) מטילים ספק רב - בטעם הסובייקטיבי (האישי של כל מאזין) - שהרי הוא תלוי מצב רוח ,הקלטה וכו' וגם משתנה עם הזמן וההרגל וה"ויכוח" עם עצמך על איך דברים צריכים להישמע ולקבל אותם כפי שהם.

המדידות האוביקטביות ,וההתאמה הטכנית הבסיסית בין מוצר כזה הוא אחר - על בסיס טכני נטו ולא על בסיס - "מחמם לי את המיד" - מקבלת משקל כבד הרבה יותר מבעבר ולדעתי זו מגמה מבורכת.

הרי ידוע ,שחברות רבות "מכוונת" את הרמקולים שלהם/הגברה וכו - בקפידה רבה - להישמע "נעימים " ,זה הרבה יותר סקסי ורומנטי להישמע כך מאשר לא להישמע בכלל (נניח הגברה "שקופה").
העניין שבדיוק כפו שציינתם- יש פה מחיר כבד וחוסר יציבות -שעליו כבר הרחבתם ועל כן לא אוסיף.רשמתם את זה בצורה הטובה ביותר.

אני כן רוצה להוסיף,שאחת מהסיבות שאנשים מחליפים מערכות ,היא גם חוסר איזון בין הזמן/תקציב/חפירה שמושקע בבחירת ציוד לבין זה שמשוקע בלהבין בצורה אוביקטיבית ,את החדר שלך(מבחינה אקוסטית) ,את השילוב של הרמקולים שבחרת בחדר הספציפי שלך ומה אתה יכול לעשות כדי לשפר את זה.ולא - אני לא מדבר על RC אני מדבר על אקוסטיקה פאסיבית בראש ובראשונה לפני RC.



שבת שלום
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,344
מעורבות
852
נקודות
113
מערכת שפלוני חושב שהיא ״טובה״
יכולה להחשב על ידי אדם אלמוני ״כגרועה״ או סתם להשאיר אותו אדיש כלפיה.
מי שחושב שאדם ״אלמוני״ צריך לכייל את האוזניים
על פי תפיסתו של ״פלוני״, הבעיה היא אצלו!!!
לנסות לראות את העולם דרך האדם שבנה את המערכת שאתה מקשיב לה זו תכונה מסתבר שאין להרבה אנשים, שחושבים שהאמת אצלהם בכיס. חוסר היכולת להכיל את מערכתו של האחר גם תגביל את הברנש מלהפתח לעוד דברים.
למה בנה כמו שבנה? איזו מוזיקה מקשיב רוב הזמן? מה עוצמת האזנה ממוצעת? מה מגבלות התקציב שהקדיש לתחביב?
אני מדבר על מערכות אודיופיליות בגזרת מחירים לא זולה
יש המון מערכות מצויינות בעני אשר נשמעות שונה אחת מהשניה.
בקיצור, מעניין לי הסבתא מה אודיופיל כזה או אחר חושב על המערכת שלי, או אם הוא חושב שהיא ״טובה״
 

Cloudy

חבר משקיען
הודעות
804
מעורבות
314
נקודות
63
"קצת" מגוחך בעיני שאודיופילים שטוענים בלהט שהם שומעים דברים שציוד מדידה לא מסוגל להבחין בהם ממהרים כ"כ לפסול אזניים של אחרים. בנוסף משעשע אותי שרבים מהם שמדברים על נאמנות למקור עדיין משתמשים בציוד עם מנורות שמייצרות עיוותים הרמוניים, מה שעומד בסתירה לטיעונים אחרים שלהם.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
השאלה כמה ״רזולוציה״ זה נכון, לדוגמה הצפיה בתוכן 8k ואף 4K לא באמת משקף את המציאות, רק מקצין.
לדעתי גם במוזיקה יש רגע בו הרזולוציה נעשית יותר מידי, כמו כשמרתיחים חלב, ברגע שמחממים יותר מידי הכל גולש תוך רגע.

המערכת שלי יודעת לזקק כל פעימה, נשיפה וצליל ומצד שני, אינה צורמת - אלה אם פס הקול התכוון לכך.

אין יש מאין. כמה שיותר רזולוציה ופרטים זה יותר טוב. מערכת לא מייצרת שום דבר מעצמה.
 

Eylo

אוהב את התחום
הודעות
406
מעורבות
89
נקודות
28
"קצת" מגוחך בעיני שאודיופילים שטוענים בלהט שהם שומעים דברים שציוד מדידה לא מסוגל להבחין בהם ממהרים כ"כ לפסול אזניים של אחרים. בנוסף משעשע אותי שרבים מהם שמדברים על נאמנות למקור עדיין משתמשים בציוד עם מנורות שמייצרות עיוותים הרמוניים, מה שעומד בסתירה לטיעונים אחרים שלהם.
הי
דווקא עיוותים הרמוניים זה בדיוק מאפיין כלי נגינה , להבדיל מטרנזיסטור שמייצר עיוותים לא הרמונים שאוזן שלנו מאוד רגישה להם ולכן אחוז העיוותים חייב להיות מאוד קטן . בשפורפרות העיוות יכול להיות אפילו 2% והאוזן לא תזהה אותם.. אולי התכוונת ללינאריות של ההגבר ..
 

מאסטרו צפון

עוסק בתחום
הודעות
105
מעורבות
53
נקודות
28
אני חושב שעופר העלה כאן הצעה וחומר מצוין למחשבה, אבל אני חולק עליו במסקנות.

אין ספק, יש שני מחנות ברורים (בהנחה שלא מדובר באנשים שחיים ב"נדמה לי"):
אלה שמחפשים את הדרמה, הריגוש והיופי - גם אם המקור לא כזה.
ואלה שמבקשים את הריאליזם - גם אם הוא לא דרמטי, מרגש, ויפה.

אם אתם מהמחנה הראשון, קל, יחסית, להגיע לתוצאות משביעות רצון, ולא בהמון כסף,
וכתוצאה מכך, לא להחליף שום ציוד במשך הרבה זמן.
זה המקום שבו אני חולק על עופר, כי הוא טוען להפך.

אני חושב שהמחליפים הסדרתיים שייכים יותר למחנה השני.
המחנה הזה הוא סיוט שלא ייגמר לעולם, ולו רק מפני ששחזור איננו מקור.
ומהו מקור?
נכון, המאסטר של ההקלטה.
אז הואיל ואין לנו גישה למאסטר של ההקלטה, מה המדד שלנו?
נכון, המדד היחיד שנשאר: כלים חיים והקונצרט החי.
דרך אגב, ומניסיון, המדד הזה ממש לא תקף לרוב המוחלט של האודיופילים.
המדד אצל הרוב הזה הוא... המערכת שלהם.

מכל מקום, אפשר להתקרב מאוד לריאליזם, אפילו בצורה מפחידה,
אבל המגבלה היא בעיקר כספית.
אם אתם טיפוסים של סימפוניות, יצירות ווקליות גדולות וכיו"ב, ואתם לא מיליונרים - אכלתם אותה!
כדי להגיע לריאליזם, צריך להיות מיליונר. נקודה.
כדי להעביר סימפוניה (לפעמים יותר ממאה כלים שמנגנים ביחד!)
בצורה קרוב לריאליסטית - בלי עזרה אינסופית מהדמיון -
צריך רמקולים ענקיים, ומגברים בהתאם. המון כסף!
הבשורה העצובה היא שהמערכת היא רק החלק הקטן בתקציב.
הציוד הזה חייב לשבת בחלל מתאים, כלומר, ההפך הגמור ממה שיש כמעט לכולנו.
ולא, אני לא מדבר על סלון ביתי גדול. אני מדבר על אולם האזנה מטופל אקוסטית.
בואו נגיד, כדי לסבר את האוזן, במימדים של לפחות 12 על 8 על 4.
יש לכם?
מן הסתם, לרובנו אין.
אז אנחנו מנסים עוד ועוד ועוד, ולו לשמוע לפחות פעם אחת את הצליל המבלבל הזה
שלא ברור אם הוא מהחלל שלכם או מהמערכת.
לזה, רבותיי, אין סוף.

אה, כן, ואם כבר הזכרתי את אנשי ה"נדמה לי",
היו פה פעם בפורום אב ובן שטענו שהמערכת שלהם נשמעת יותר טוב מהפילהרמונית.
נו, טוב, הלכתי לשמוע האם כצעקתה.
הליצנים האלה שמעו מוזיקה בממ"ד...
 

נערך לאחרונה ב:

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,407
מעורבות
1,786
נקודות
113
בשבת שטפתי קצת החבר עם הכיליה הרומיטית (אני חושב)
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,927
מעורבות
1,605
נקודות
113
מה שהכי הבנתי עד עכשיו זה שנמר לא מוכן לתת לי כליה.ובשביל מערכת כמו של שניצל/נמר אתם ,רובכם צריכים למכור כליה.....
תעברו ליוטיוב שם לא צריך מסכה.
כי אצל נמר/שניצל (ועוד כמה) הזמרת יורקת עליכם.
שבת שולם...(ורד)
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,927
מעורבות
1,605
נקודות
113
 

ronensud

חבר משקיען
הודעות
1,201
מעורבות
737
נקודות
113
אה, כן, ואם כבר הזכרתי את אנשי ה"נדמה לי",
היו פה פעם בפורום אב ובן שטענו שהמערכת שלהם נשמעת יותר טוב מהפילהרמונית.
נו, טוב, הלכתי לשמוע האם כצעקתה.
הליצנים האלה שמעו מוזיקה בממ"ד...

אני חושב שהם עדיין כאן....
 

sonic bliss

אוהב את התחום
הודעות
109
מעורבות
167
נקודות
43
האמת ממש לא מסכים עם כותב הפוסט על הגדרה של מהי מערכת טובה.

מערכות שקופות ביותר וללא אופי משלהן שמשתנות באמת כמו זיקית לא באמת קיימות. כל בחירה של מתכנן מביאה עימה אופי מסוים גם אם הרמקול בנוי מעץ מנגן או תיבה מתה. מגברים טרניזסטורים נתפסים לרוב כמסוגלים לספק את חוסר האופי הזה, אבל כשמקשיבים לחברות המובילות בבנייה טרנזיסטורית כולן נשמעות כביכול כשקופות ולא צבועות אבל כל אחת נשמעת שונה לחלוטין, כן זה עניין של אופי.

עופר שכותב את הפוסט מדבר על אודיו אולטימטיבי כזה שייצג את המקור בצורה אבסולוטית אולם חלק מהחברות הנהדרות ביותר שהוא מייבא אינן מתיימרות לכך ולקוחות חיים איתם בשמחה ובהנאה למשך שנים. האם אפשר לקרוא לleben cx600 מגבר שמשקף נאמנה את המקור וחסר אופי משלו, או זיקית? ממש לא. האם הוא מגבר שמספק הנאה מרובה למי שמחפש משולב בסכום הזה מבלי שירצה להחליף כל שנתיים. ממש כן. למה?
כי הוא בנוי נהדר, נשמע תמיד מוזיקלי, מלא ברגש ומביא את האסתטיקה שלו לכל הקלטה. האם זה רע? רחוק מזה.

אני שומע בתערוכות ואצל לקוחות רבים מערכות שנבנו על טהרת השקיפות והניטרליות כביכול ומצאתי לא מעט מערכות שהושקע בהם כסף רב ואנשים פשוט סובלים מהן. דווקא שם מצאתי פעמים רבות את השדרגת האינסופית כאילו שמעבר לדגם גבוה של מגבר של חברה מסוימת יביא עוד כח עוד דינמיות עוד שליטה ועוד הנאה, וראו זה פלא שבועיים אחרי שמתרגלים לכל זה שוב רוצים לשדרג כי עדיין לא בסדר ומדוע?
כי המערכת חסרת כל רגש, עם טונאליות מזוויעה וכן יש לה בס מדהים היא מהירה מפורטת דינמית וממש אבל ממש משעממת .

זה מזכיר לי פעם שנכנסתי לחדר במינכן של יצרן מאד מכובד עם הגברה שנחשבת לשקופה מאד. הייתי עם לוקאס פיקוס מלמפיזטור ושנינו חשנו שהמערכת אמנם עושה הכל נכון אבל מייצרת חוויה פשוט משמימה.
לוקאס העיר שם כשיצאנו, "זה פשוט כמו לעשות אהבה עם אשה יפיפיה שאן לה שום ריח"
 

ronensud

חבר משקיען
הודעות
1,201
מעורבות
737
נקודות
113
האמת ממש לא מסכים עם כותב הפוסט על הגדרה של מהי מערכת טובה.

מערכות שקופות ביותר וללא אופי משלהן שמשתנות באמת כמו זיקית לא באמת קיימות. כל בחירה של מתכנן מביאה עימה אופי מסוים גם אם הרמקול בנוי מעץ מנגן או תיבה מתה. מגברים טרניזסטורים נתפסים לרוב כמסוגלים לספק את חוסר האופי הזה, אבל כשמקשיבים לחברות המובילות בבנייה טרנזיסטורית כולן נשמעות כביכול כשקופות ולא צבועות אבל כל אחת נשמעת שונה לחלוטין, כן זה עניין של אופי.

עופר שכותב את הפוסט מדבר על אודיו אולטימטיבי כזה שייצג את המקור בצורה אבסולוטית אולם חלק מהחברות הנהדרות ביותר שהוא מייבא אינן מתיימרות לכך ולקוחות חיים איתם בשמחה ובהנאה למשך שנים. האם אפשר לקרוא לleben cx600 מגבר שמשקף נאמנה את המקור וחסר אופי משלו, או זיקית? ממש לא. האם הוא מגבר שמספק הנאה מרובה למי שמחפש משולב בסכום הזה מבלי שירצה להחליף כל שנתיים. ממש כן. למה?
כי הוא בנוי נהדר, נשמע תמיד מוזיקלי, מלא ברגש ומביא את האסתטיקה שלו לכל הקלטה. האם זה רע? רחוק מזה.

אני שומע בתערוכות ואצל לקוחות רבים מערכות שנבנו על טהרת השקיפות והניטרליות כביכול ומצאתי לא מעט מערכות שהושקע בהם כסף רב ואנשים פשוט סובלים מהן. דווקא שם מצאתי פעמים רבות את השדרגת האינסופית כאילו שמעבר לדגם גבוה של מגבר של חברה מסוימת יביא עוד כח עוד דינמיות עוד שליטה ועוד הנאה, וראו זה פלא שבועיים אחרי שמתרגלים לכל זה שוב רוצים לשדרג כי עדיין לא בסדר ומדוע?
כי המערכת חסרת כל רגש, עם טונאליות מזוויעה וכן יש לה בס מדהים היא מהירה מפורטת דינמית וממש אבל ממש משעממת .

זה מזכיר לי פעם שנכנסתי לחדר במינכן של יצרן מאד מכובד עם הגברה שנחשבת לשקופה מאד. הייתי עם לוקאס פיקוס מלמפיזטור ושנינו חשנו שהמערכת אמנם עושה הכל נכון אבל מייצרת חוויה פשוט משמימה.
לוקאס העיר שם כשיצאנו, "זה פשוט כמו לעשות אהבה עם אשה יפיפיה שאן לה שום ריח"
מסכים עם כל מילה, במיוחד הפסקה הראשונה- אין דבר כזה מערכת בלי צבע.
 

ilam

אוהב את התחום
הודעות
325
מעורבות
130
נקודות
43
האמת ממש לא מסכים עם כותב הפוסט על הגדרה של מהי מערכת טובה.

מערכות שקופות ביותר וללא אופי משלהן שמשתנות באמת כמו זיקית לא באמת קיימות. כל בחירה של מתכנן מביאה עימה אופי מסוים גם אם הרמקול בנוי מעץ מנגן או תיבה מתה. מגברים טרניזסטורים נתפסים לרוב כמסוגלים לספק את חוסר האופי הזה, אבל כשמקשיבים לחברות המובילות בבנייה טרנזיסטורית כולן נשמעות כביכול כשקופות ולא צבועות אבל כל אחת נשמעת שונה לחלוטין, כן זה עניין של אופי.

עופר שכותב את הפוסט מדבר על אודיו אולטימטיבי כזה שייצג את המקור בצורה אבסולוטית אולם חלק מהחברות הנהדרות ביותר שהוא מייבא אינן מתיימרות לכך ולקוחות חיים איתם בשמחה ובהנאה למשך שנים. האם אפשר לקרוא לleben cx600 מגבר שמשקף נאמנה את המקור וחסר אופי משלו, או זיקית? ממש לא. האם הוא מגבר שמספק הנאה מרובה למי שמחפש משולב בסכום הזה מבלי שירצה להחליף כל שנתיים. ממש כן. למה?
כי הוא בנוי נהדר, נשמע תמיד מוזיקלי, מלא ברגש ומביא את האסתטיקה שלו לכל הקלטה. האם זה רע? רחוק מזה.

אני שומע בתערוכות ואצל לקוחות רבים מערכות שנבנו על טהרת השקיפות והניטרליות כביכול ומצאתי לא מעט מערכות שהושקע בהם כסף רב ואנשים פשוט סובלים מהן. דווקא שם מצאתי פעמים רבות את השדרגת האינסופית כאילו שמעבר לדגם גבוה של מגבר של חברה מסוימת יביא עוד כח עוד דינמיות עוד שליטה ועוד הנאה, וראו זה פלא שבועיים אחרי שמתרגלים לכל זה שוב רוצים לשדרג כי עדיין לא בסדר ומדוע?
כי המערכת חסרת כל רגש, עם טונאליות מזוויעה וכן יש לה בס מדהים היא מהירה מפורטת דינמית וממש אבל ממש משעממת .

זה מזכיר לי פעם שנכנסתי לחדר במינכן של יצרן מאד מכובד עם הגברה שנחשבת לשקופה מאד. הייתי עם לוקאס פיקוס מלמפיזטור ושנינו חשנו שהמערכת אמנם עושה הכל נכון אבל מייצרת חוויה פשוט משמימה.
לוקאס העיר שם כשיצאנו, "זה פשוט כמו לעשות אהבה עם אשה יפיפיה שאן לה שום ריח"
כל כך נכון. בסופו של דבר המערכת צריכה לגרום לנו להנות מהמוזיקה ולהתרגש ממנה,
 

ארמה אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,351
מעורבות
963
נקודות
113
מערכת אודיו טובה אמורה להיות בגדול מרגשת את בעליה בלי שום השפעה של משתנים שזה , חברים, עדר ,ביקורות, מותג פופולארי , וכו.

כי אחרת אפשר לפרש את המשפט מערכת אודיו טובה בעשרות כיוונים ולא יהיה לזה סוף.
מבחינת הרבה אנשים המערכת היותר מפורטת רזולטיבית יקרה היא הנכונה.
יש אנשים שמבחינתם רק סוג של מערכת שנישענת על אנלוג קרי פטיפון היא המערכת האודיו הטובה.
יש אנשים שמבחינתם רק מערכת המבוססת על הגברת מנורות היא המערכת האודיו הטובה.
יש אנשים שהחליפו הרבה סטים ויתרברבו בנסיונם ושהגיעו למערכת יקרה ונוצצת וזו המערכת האודיו הטובה.
ולא יחסרו פה דעות לכאן ולכאן מהיא המערכת האודיו הטובה.

כמו בפתיח ,אני חושב שמערכת אודיו טובה היא זו שמרגשת את בעליה ללא קשר למחירה ומרכיביה.
וכמובן מי שיש לו מערכת שלא מרגשת אותו בהאזנה תמיד יחיה בלוחות בלופ , פשוט.

אמיר ארמה
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
מה שהכי הבנתי עד עכשיו זה שנמר לא מוכן לתת לי כליה.ובשביל מערכת כמו של שניצל/נמר אתם ,רובכם צריכים למכור כליה.....
תעברו ליוטיוב שם לא צריך מסכה.
כי אצל נמר/שניצל (ועוד כמה) הזמרת יורקת עליכם.
שבת שולם...(ורד)

גם לך הייתי תורם כליה. והנה, תנסה עכשיו לוותר על הרזולוציה והפרטים במערכת שלך. כמה זמן ייקח עד שתזרוק אותה מהחלון?
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,407
מעורבות
1,786
נקודות
113
ואני עדיין סבור למרות דעתו של חיים ,שיש משחק צר מאוד במערכת היי אנד ,כלומר יש נתוני מינימום במערכת פול ריינג שאי אפשר לחפף בכדי שבעליה יגיד שהוא מתרגש , עזבו עכשיו התרגשות , שהרי הרוב חושבין שנגעה בהם יד אלוהים במערכת הפרטית שלהם , אחרי שהצלחת אולי להעמיד מערכת שעומדת בקריטריונים של הפרדה ,במה , דינמיקה ,מהירות ועוד , רק אז אולי יש מקום לטיפונת משחק , וגם אז להשתדל לא להרוס למרות הרגיליך לצליל "פרחוני " (הכליות ) ,
אני מנסיוני מכיוון שיש לי משהו קרוב בבית יודע איך הרומנטיקנים הללו עפים אחורה כבר בתו הראשון ,
תחום קשה היי אנד , אפילו לא נחמד בהתחלה , אבל לכשמתרגלים , לא יכולים לשמוע את הזימזומים החלושים הללו של פסנתר כנף בלי קלידים ,
יש גם דבר כזה שנקרא חדר היי אנד ,או ךחליפין איזה תמיכה אקוסטית ויכולת לשאת סאונד פרשר כמעט עד סוף יכולת האזנה , גם זה קשה מאוד ,ויחסכו לנו כל הרומנטיקנים את הכיול המענג שלהם מכיוון שמדובר בגוש גלטין ,שטוב לחדר שינה בשביל סקס , לא שם נמצא התחביב האמיתי ,
קיימת אופנה שכזו בשנים האחרונות ליצור צליל רך במיוחד , הרבה מעבר למה שיש במציאות , ויסלחו לי בעלי הקרטונים והשפופרות 3 וואט , זה ממש לא זה !
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,407
מעורבות
1,786
נקודות
113
שבוע שעבר היה אצלי זבדה , נכון מערכון שונות לגמרי ,שלי לא נחמדה , לא מלטפת , כלום !!!!
אבל מי שרוצה לשמוע קיר 3\6 של מוזיקה והפרדה שתזמורת סמפונית קורסת במקום המערכת , יבין אולי למה מתכוון האידיוט הזה מכונה שניצל שטוען כבר המון זמן שיש הבדל בין מערכת היי אנד לבין מערכת מענגת את בעליה שבעצם מבזבז את זמנו לשמוע כל השבת את הזימזומים הללו !
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור