עופר יקר,
"מערכת אודיו טובה" היא אכן בפשט אותה האחת שהתוצאה שלה מספקת במידה כזו שלא תגרום לנו לרוץ ולהעלות אותה ללוחות כל סופש, ועל זה אין וויכוח. מבחינתך על מנת שזה יתממש אנחנו חייבים להתייחס לסאונד בצורה אובייקטיבית. עד כמה רפרנס כזה יכול להיות גם ראלי ( ובעיקר למי) זה כבר דיון אחר.
בכל מקרה תהא אשר תהא הדרך המועדפת עליינו, סובייקטיבית או מנגד מבוססת על הרפרנס האובייקטיבי, כל אחד מאלה אמור לכוון אותנו בצורה מייטבית אל הגביע הקדוש. מצד אחד זה לא סוד שמה שמכריע את הכף עבור רוב האודיופילים הוא טעם אישי. מנגד יש את מי שבדומה לך, נמר ושניצל (לאחרונה) שלדידם טעם אישי לא יצליח לגרום למערכת להגיע לקצה היכולת שלה.
מכאן שצריך לנתח ולשפוט את תוצאת הסאונד באותם פרמטרים המתקיימים בשעה שאנו מאזינים למוסיקה חייה. "מערכת אודיו טובה" מבחינתך היא אם כן אותה אחת שתעביר את המוסיקה המוקלטת הכי קרוב למוסיקה חיה ואני מניח שכל מי שמחזיק בדעה הזו אינו יכול להתעלם מאותן מיגבלות הכרוכות בדבר. להשלמת התמונה אתה גם ממליץ לבדוק באיזה מרחב הקליטו את המוסיקה אולם קונצרטים, אולפן, אנגר, או פאב ואני הוסיף גם את עניין השנים.
ולסכם בקצרה, על מנת שנוכל לבנות לנו את המערכת "האחת והיחידה", אנו מחוייבים לדעת לפענח במידה כלשהיא את המצלול שיוצא מהמערכת בפרמטרים של המציאות קרי אותו רגע הנגינה או השירה לפני שהוקלטו.
כל מערכת שזה הבסיס הרעיוני שלה תייצר לנו בסופו של יום חווית האזנה סונית יחודית ויוצאת דופן. מערכת כזו גם אמורה להיות הרבה מעבר לעוד סתם מערכת אודיו טובה. נעזוב לרגע בצד שפועל יוצא נוסף שנקבל הוא אותו שקט תעשייתי כפי שציינת בכל הקשור להתעסקות המייגעת בציוד וחסכון אדיר במרשרשים. עד כאן זה נשמע מעבר למבטיח.
למרות זאת תסכים איתי עופר שעל לנו לשכוח שבכדי להגיע למצב הזה אנחנו זקוקים לציוד שעד עכשיו לא היה האישיו. אני אתך יותר ממאה אחוז בשלב הרעיון, עד לשלב המסובך שלהוציא אותו מהכוח אל הפועל. לעניות דעתי בכדי לממש בניית מערכת מבוססת על הקורלציה הנדונה, דרושה לכך לא פחות התנסות וידע עצום לא רק במוסיקה, אלה גם ובעיקר בציוד. ובאודיו כמו בחיים אין קיצורי דרך.
"מערכת אודיו טובה" היא כפי שחבר טוב הגדיר לי לא מזמן היא מערכת היי פיי דו ערוצי. על אותו משקל היא אמורה להצטיין במה שנמר כבר ציין לפני. מבחינתי מדובר באותה גמישות סונית. אותה גמישות שיודעת לקפל בתוכה צלילות, רכות, גודל ועוצמה במידתיות ולבסוף אותה שליטה ברזולוציה ובגוון. כל הטוב הזה, הגם וגם נועד לאפשר למערכת להעביר ובעיקר להתמודד עם כל מוסיקה מוקלטת בהתאמה למערכת, ומתן דאג לתאר זאת הייטב.
אסור להתעלם מהעובדה ששוק ההי אנד מתחדש כל העת במוצרים מפנקים שאת חלקם עופר אתה דואג לייבא בקפידה. אז צריך לדעת גם לצאת מהקיבעון הבעיקר תודעתי ולהשתדרג מידי פעם באותן סוכריות שרוב האודיופילים לא מוכנים כלל לשמוע אליהם. אני גם יותר מבטוח שאין אחד שיצטער אחרי שישלבם במערכת כראוי. הכוונה להתחדש בעיקר באותן טכנולגיות שיש לשוק כיום להציע בעיקר בהקשר לטיפול בחשמל ובאקוסטיקה, וזה סופר סופר חשוב וזה יאפשר לקחת את ביצועי המערכת למחוזות אחרים.
אודיו ללא קשר על איזה מקור הוא יושב, אינו מסוגל (כיום) לייצר אמת סונית אבסלוטית. זה גם לא ממש משנה. בסופו של יום כל אחד מחליט באיזה כיוון לחפש את הגביע הקדוש שלו. גם אם מדובר בניגוד קיצוני לגישה המוזכרת לעיל. תמיד ייהיו שיעדיפו סאונד מתוק, מנומס, ומפרגן שמגיע ממקורות מהחלל, או לחילופין מאנלוג מדוגם. יהיו שיהנו מאותו מצלול שמלווה בשמיכות צמר, בואך שילוב פילטרים מתקדמים או אקולייזרים שמרחיקים אותך מתמצית הדי אן איי של המקור שנות אור. הכל הולך ומדוע? משום שלא מדובר בתחרות, אלה באהבה וכמו באהבה הכל אפשרי.
מבחינתי מערכת אודיו טובה, אמורה בראש ובראשונה לגלם תצורה סונית הגיונית שניתנת לכימות. אמנם ניתן לשם כך להשתמש במציאות כרפרנס.למרות זאת אישית אני תמיד לוקח אותה לא כדבר מובן מאליו גם בגלל אותה מניפולציה כבדה ושאר ירקות שעוברת ההקלטה המוסיקלית עד שאנו פוגשים אותה באוזניים ולא רק אצלי במערכת.
רפרנס לא פחות חשוב לפחות לעניות דעתי מצוי גם באותן מערכות חברים אזוטריות. אלה לא חייבות בהכרח לגרום לנו לרוץ להחליף המערכת כדברייך. הם יכולות לתת לנו הרבה מעבר. הכוונה לאותו מושג ויותר מקלוש כיצד אמורה להשמע לנו מציאות ההקלטה הכי קרוב שניתן להגיע, ולאן אנחנו יכולים לשאוף או שלא. בתוך כך לחשוף אותנו למוצרים מעניינים .
מערכת שיודעת לשלוט על הגודל במרחב השמע היחודי לה, היא אותה מערכת שיודעת לייצר במרחב זה פרופורציות נכונות בניגוד לאנומליות. אכן הבחנה דקה נוספת שלך שניצל גם לגבי בס שיודע לארוז את הגבוהים, ובו זמנית לשחרר ולסחוט אותם בלי לחמול על המאזין. זה קריטי למערכת היי פיי דו ערוצי אותנטית ולא תמיד נכון "למערכת אודיו טובה"!
"מערכת אודיו טובה" היא אכן בפשט אותה האחת שהתוצאה שלה מספקת במידה כזו שלא תגרום לנו לרוץ ולהעלות אותה ללוחות כל סופש, ועל זה אין וויכוח. מבחינתך על מנת שזה יתממש אנחנו חייבים להתייחס לסאונד בצורה אובייקטיבית. עד כמה רפרנס כזה יכול להיות גם ראלי ( ובעיקר למי) זה כבר דיון אחר.
בכל מקרה תהא אשר תהא הדרך המועדפת עליינו, סובייקטיבית או מנגד מבוססת על הרפרנס האובייקטיבי, כל אחד מאלה אמור לכוון אותנו בצורה מייטבית אל הגביע הקדוש. מצד אחד זה לא סוד שמה שמכריע את הכף עבור רוב האודיופילים הוא טעם אישי. מנגד יש את מי שבדומה לך, נמר ושניצל (לאחרונה) שלדידם טעם אישי לא יצליח לגרום למערכת להגיע לקצה היכולת שלה.
מכאן שצריך לנתח ולשפוט את תוצאת הסאונד באותם פרמטרים המתקיימים בשעה שאנו מאזינים למוסיקה חייה. "מערכת אודיו טובה" מבחינתך היא אם כן אותה אחת שתעביר את המוסיקה המוקלטת הכי קרוב למוסיקה חיה ואני מניח שכל מי שמחזיק בדעה הזו אינו יכול להתעלם מאותן מיגבלות הכרוכות בדבר. להשלמת התמונה אתה גם ממליץ לבדוק באיזה מרחב הקליטו את המוסיקה אולם קונצרטים, אולפן, אנגר, או פאב ואני הוסיף גם את עניין השנים.
ולסכם בקצרה, על מנת שנוכל לבנות לנו את המערכת "האחת והיחידה", אנו מחוייבים לדעת לפענח במידה כלשהיא את המצלול שיוצא מהמערכת בפרמטרים של המציאות קרי אותו רגע הנגינה או השירה לפני שהוקלטו.
כל מערכת שזה הבסיס הרעיוני שלה תייצר לנו בסופו של יום חווית האזנה סונית יחודית ויוצאת דופן. מערכת כזו גם אמורה להיות הרבה מעבר לעוד סתם מערכת אודיו טובה. נעזוב לרגע בצד שפועל יוצא נוסף שנקבל הוא אותו שקט תעשייתי כפי שציינת בכל הקשור להתעסקות המייגעת בציוד וחסכון אדיר במרשרשים. עד כאן זה נשמע מעבר למבטיח.
למרות זאת תסכים איתי עופר שעל לנו לשכוח שבכדי להגיע למצב הזה אנחנו זקוקים לציוד שעד עכשיו לא היה האישיו. אני אתך יותר ממאה אחוז בשלב הרעיון, עד לשלב המסובך שלהוציא אותו מהכוח אל הפועל. לעניות דעתי בכדי לממש בניית מערכת מבוססת על הקורלציה הנדונה, דרושה לכך לא פחות התנסות וידע עצום לא רק במוסיקה, אלה גם ובעיקר בציוד. ובאודיו כמו בחיים אין קיצורי דרך.
"מערכת אודיו טובה" היא כפי שחבר טוב הגדיר לי לא מזמן היא מערכת היי פיי דו ערוצי. על אותו משקל היא אמורה להצטיין במה שנמר כבר ציין לפני. מבחינתי מדובר באותה גמישות סונית. אותה גמישות שיודעת לקפל בתוכה צלילות, רכות, גודל ועוצמה במידתיות ולבסוף אותה שליטה ברזולוציה ובגוון. כל הטוב הזה, הגם וגם נועד לאפשר למערכת להעביר ובעיקר להתמודד עם כל מוסיקה מוקלטת בהתאמה למערכת, ומתן דאג לתאר זאת הייטב.
אסור להתעלם מהעובדה ששוק ההי אנד מתחדש כל העת במוצרים מפנקים שאת חלקם עופר אתה דואג לייבא בקפידה. אז צריך לדעת גם לצאת מהקיבעון הבעיקר תודעתי ולהשתדרג מידי פעם באותן סוכריות שרוב האודיופילים לא מוכנים כלל לשמוע אליהם. אני גם יותר מבטוח שאין אחד שיצטער אחרי שישלבם במערכת כראוי. הכוונה להתחדש בעיקר באותן טכנולגיות שיש לשוק כיום להציע בעיקר בהקשר לטיפול בחשמל ובאקוסטיקה, וזה סופר סופר חשוב וזה יאפשר לקחת את ביצועי המערכת למחוזות אחרים.
אודיו ללא קשר על איזה מקור הוא יושב, אינו מסוגל (כיום) לייצר אמת סונית אבסלוטית. זה גם לא ממש משנה. בסופו של יום כל אחד מחליט באיזה כיוון לחפש את הגביע הקדוש שלו. גם אם מדובר בניגוד קיצוני לגישה המוזכרת לעיל. תמיד ייהיו שיעדיפו סאונד מתוק, מנומס, ומפרגן שמגיע ממקורות מהחלל, או לחילופין מאנלוג מדוגם. יהיו שיהנו מאותו מצלול שמלווה בשמיכות צמר, בואך שילוב פילטרים מתקדמים או אקולייזרים שמרחיקים אותך מתמצית הדי אן איי של המקור שנות אור. הכל הולך ומדוע? משום שלא מדובר בתחרות, אלה באהבה וכמו באהבה הכל אפשרי.
מבחינתי מערכת אודיו טובה, אמורה בראש ובראשונה לגלם תצורה סונית הגיונית שניתנת לכימות. אמנם ניתן לשם כך להשתמש במציאות כרפרנס.למרות זאת אישית אני תמיד לוקח אותה לא כדבר מובן מאליו גם בגלל אותה מניפולציה כבדה ושאר ירקות שעוברת ההקלטה המוסיקלית עד שאנו פוגשים אותה באוזניים ולא רק אצלי במערכת.
רפרנס לא פחות חשוב לפחות לעניות דעתי מצוי גם באותן מערכות חברים אזוטריות. אלה לא חייבות בהכרח לגרום לנו לרוץ להחליף המערכת כדברייך. הם יכולות לתת לנו הרבה מעבר. הכוונה לאותו מושג ויותר מקלוש כיצד אמורה להשמע לנו מציאות ההקלטה הכי קרוב שניתן להגיע, ולאן אנחנו יכולים לשאוף או שלא. בתוך כך לחשוף אותנו למוצרים מעניינים .
מערכת שיודעת לשלוט על הגודל במרחב השמע היחודי לה, היא אותה מערכת שיודעת לייצר במרחב זה פרופורציות נכונות בניגוד לאנומליות. אכן הבחנה דקה נוספת שלך שניצל גם לגבי בס שיודע לארוז את הגבוהים, ובו זמנית לשחרר ולסחוט אותם בלי לחמול על המאזין. זה קריטי למערכת היי פיי דו ערוצי אותנטית ולא תמיד נכון "למערכת אודיו טובה"!
נערך לאחרונה ב: