מהיכן אתם מתחילים את בניית הסטאפ?


clip99

חבר משקיען
הודעות
958
מעורבות
129
נקודות
43
ברור . הנאה היא המטרה ואין זה משנה אם היא מושגת באמצעות נייטרליות או עיוות מכל סוג אחר שהוא.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,949
מעורבות
2,947
נקודות
113
התווית אותה אתה בוחר להצמיד לרכיב כלשהו לא משנה את תכונותיו . בדיוק כמו שהנוף דרך עדשה אופטית בעלת מאפיינים מסוימים ייראה שונה לאנשים שונים , עם ראייה שונה.
מי טען שהצמדת תוויות משנה את תכונות הציוד? מאיפה זה הגיע?

אין אנו דנים כאן בפרשנות/פרספציה הסובייקטיבית של אדם לרכיב כלשהו וממילא אין טעם לנסות לחפש מתאם בין מפרט טכני קבוע של רכיב כזה לחוויות ספציפיות של אנשים שונים ואין צורך להתעכב על האיוולת הכרוכה בנסיון כזה , אלא בשלילת הנסיון לשפוט באופן אובייקטיבי תכונותיו של אותו רכיב , דרך אותה "התנהלות של בני אדם" .
איך הגיע לכאן מפרט טכני?

תיאורטית, ייתכן שאפשר למדוד כל מיני פרמטרים כך שיהייה מתאם בין תוצאות המדידות לבין מה שאנשים קולטים בתפיסה שלהם, כמו במה, שקיפות, טונליות וכיו"ב.

ייתכן אפילו שייש אנשים שבמציאות מודדים את הדברים האלה ולפיהם מתכננים, משפרים ובונים ציוד שנשמע טוב, אבל הם שומרים את כל זה לעצמם, אולי מסיבות מסחריות.

מה שבטוח זה שאין שום מתאם בין המפרטים הטכניים החלקיים והדלים שנוהגים לפרסם עבור ציוד, כמו Frequency Response, THD וכאלה לבין מה ששומעים באוזן.

אני בטוח שאפשר למצוא ציוד שנמדד מצויין בפרמטרים החלקיים האלה ונשמע רחוק מנייטרליות ולהיפך.

אז עם כל הכבוד למפרטים הדלים האלה, ואין הרבה כבוד, בוא נעזוב אותם בצד לצורך הדיון.


עריכה: היה לי דיון כזה עם חבר באתר המקביל לפני כמה זמן . ההוא מצדד בדבקות מוחלטת למקור כפי שהוקלט (ההגדרה של היי פיי לתפיסתו) , גם במחיר של ויתור על ההנאה , בין אם היא נתפסת אצלו כצליל נייטרלי/נעים/ווטאבר , כל זמן שהמערכת בכללותה נמדדת FLAT , יענו נייטרלי. זה הגביע הקדוש עבורו.
זה לא אומר שייש כאן ויתור על ההנאה, אלא סוג אחר של הנאה, מזה שהוא חושב שהמערכת שלו היא hi-fi.

במאמר מוסגר, כיוון שהרוב המוחלט של ההקלטות לא מנסות לתפוס את המציאות כפי שהייתה בנקודה מסויימת כלשהי בחלל ההקלטה, אין טעם לדבוק בהן כמייצגות מציאות אובייקטיבית כלשהי בזמן ההשמעה. לכן, בניגוד להתנסחות מקובלת בתחום האודיו, אין כאן עניין של "שיחזור" כי אין את מה לשחזר. כל מה שייש בהקלטות, בסופו של דבר, זה תוצאת עירבול של כמה מיקרופונים שמוקמו ליד כלים או קבוצות כלים, לא במקומות שזוג אוזניים אנושיות היו ממוקמות החלל ההקלטה.


כך שאני מסכים שיש מקום להבדיל בין נייטרליות סובייקטיבית לאובייקטיבית . אני הגבתי פה לגבי הסוג האחרון
כל זמן שאף אחד מהכותבים, כאן ובמקומות אחרים, לא עוסקים בתוצאות מדידת הפרמטרים הרלוונטיים לשמיעה, אלא רק בתוצאות האזנה סובייקטיבית ובתוצאות מדידות שאין ביניהן שום קורלציה לשמיעה, אין כאן שום עיסוק באובייקטיביות.

עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,949
מעורבות
2,947
נקודות
113
מבחינתי

•רמקול (מפה מתחילים)
•העמדה/סביבה אקוסטית (fine tuning) קריטי!!
•עזרים אקוסטיים (פיזי חומרי ו/או דיגיטלי) בכדי להעניק לרמקול את אופן ההתבטאות לו דורש עם כמה שפחות חדר/חלל סביבו.
•מקור (דיגיטל או אנאלוג) אצלי דיגיטלי.
•תשתית חשמל - קו נפרד ככל הניתן.
•כבילה בין המקור (אצלי נגן) לקדם (אצלי משולב) - חיבור אנלוגי.
•כבילה לרמקולים.
•כבילה חשמל למקור.
•אלקטרוניקה (משולב או קדם+מגבר-תמיד מבחינתי זה 1+1 והתאמה מוחלטת - לכן בחרתי במשולב - הכי נכון מבחינתי)
•חשמל לאלקטרוניקה
•כבל דיגיטלי בין מקור ל ממיר (במידה ומצריך).
זו גישה מעניינת, אבל אני לא מבין איך מיישמים אותה.

למשל, איך תבצע העמדה של הרמקולים אם אין מקור והגברה שיניעו אותם?

אני מהמר שזה לא הייה סדר הפעולות שבו נקטת עבור עצמך.
נראה לי שזה יותר סדר החשיבות של הדברים מבחינתך מאשר סדר הרכישות, שעליו נסב הדיון.

עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,949
מעורבות
2,947
נקודות
113
לו זו היתה ההתרשמות שלי בלבד, ניחה אבל ההתרשמות מ Cardas Clear זהה ברוב המקומות, מדובר בכבלים שלא מתערבבים בסאונד, אגב, חלק מסדרת Clear נסקרה באתר והממצאים לגביה דומים.
מה שאתה מספר לנו זה שעוד כמה בחרו במילה "נייטרלי", או "לא מתערב בסאונד" למשמע Cardas Clear במערכות הספציפיות בהם הם בדקו.

האם זה הופך את חוות הדעת הזו לאובייקטיבית? בכלל לא.

אני מעריך שייש אנשים שלא יחשבו כך לגבי Cardas Clear, ו/או יגידו את אותם טקסטים לגבי כבלים שנשמעים שונה באופן ניכר מ-Cardas Clear, אז מי צודק?

כל זמן שאין דרך אובייקטיבית להגדיר מי צודק, אין דרך אובייקטיבית להגדיר כבל "נייטראלי", כלומר כזה שכולם יסכימו שהוא נייטרלי, ויסכימו שכבלים שנשמעים שונה ממנו אינם נייטראליים.

עמיר
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,931
מעורבות
2,678
נקודות
113
זו גישה מעניינת, אבל אני לא מבין איך מיישמים אותה.

למשל, איך תבצע העמדה של הרמקולים אם אין מקור והגברה שיניעו אותם?

אני מהמר שזה לא הייה סדר הפעולות שבו נקטת עבור עצמך.
נראה לי שזה יותר סדר החשיבות של הדברים מבחינתך מאשר סדר הרכישות, שעליו נסב הדיון.

עמיר

אהלן
עמיר

הכוונה הייתה ש-בחדר נתון/סביבה נתונה קיימת/מציאות עם ה-רמקולים שנבחרו כראשית הדרך, עליהם מתנסים עד שמגיעים לשילוב האופטימלי, ברור שלא מקשיבים לרמקולים בלבד stand alone ורמקולים יקבלו fine tuning עם מקור/כבילה ואלקטרוניקה קיימת (כלשהיא בשלב ראשון)

יחד עם זאת העמדה היא כ"כ משמעותית פי כמה וכמה וכמה מהחלפת מקור x ב y או כבל או אלקטרוניקה בהשוואה להעמדה/זווית/מרחק/הטייה של הרמקול...

נקבתי מבחינתי את סדר ההשפעה הגדולה ביותר מהגדול ביותר לקטן ביותר.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,123
מעורבות
3,126
נקודות
113
כל זמן שאין דרך אובייקטיבית להגדיר מי צודק, אין דרך אובייקטיבית להגדיר כבל "נייטראלי", כלומר כזה שכולם יסכימו שהוא נייטרלי, ויסכימו שכבלים שנשמעים שונה ממנו אינם נייטראליים.

עמיר
אני נוטה שלא להסכים עם קביעה זו, אסביר את השקפתי.
אין בעיה להבחין בכבילה שאינה מאפשרת לצליל הגבוה להישמע או ההיפך, כבילה המסרסת את הצלילים הנמוכים, רוצה לומר, כבילה שמדגישה "אלמנט" מסויים בסאונד על חשבון "אלמנט" אחר לא יכולה להיחשב כניטרלית.
 

clip99

חבר משקיען
הודעות
958
מעורבות
129
נקודות
43
מי טען שהצמדת תוויות משנה את תכונות הציוד? מאיפה זה הגיע?

אני מצטט אותך: "הכל סובייקטיבי, בתלות בטעם, בתפיסה, בתלות בציוד הספציפי שעליו בודקים ועוד."
ולשם הבהרה:ברגע שאדם יידרש לתאר את טעמו/תפיסתו , הוא יעשה שימוש בהצמדת תוויות בכדי לבטאם , ומכאן ביטויים כמו "נייטרלי" , "שקוף" , "עמום" ושאר תיאורים בעלי הקשר לתחושות אישיות , בניגוד לתכונות רכיבים בפועל.


איך הגיע לכאן מפרט טכני?
נייטרליות אובייקטיבית של רכיב נמדדת במונחים טכניים . צר לי שעלי להדגיש זאת , אך אתה לא מותיר לי ברירה עקב התעקשותך להיצמד למשמעות הסובייקטיבית של המושג , שבנוגע לה כאמור אין מחלוקת מחד אך אינה חלק מהטיעון שלי בשרשור הזה , מאידך.

תיאורטית, ייתכן שאפשר למדוד כל מיני פרמטרים כך שיהייה מתאם בין תוצאות המדידות לבין מה שאנשים קולטים בתפיסה שלהם, כמו במה, שקיפות, טונליות וכיו"ב.
אכן , ובדיוק על זה דיברתי עם עמיתי לדיון בכחול . הוא נתן לי קישור לבדיקות שמודדות את הדברים האלה (במה במקרה הזה) , אם תרצה אוכל לחפור שם ולמצוא עבורך . אבל שוב , דבריי במקור כוונו לתגובה 23 כאן , בה אדם הביע תמיהה כיצד ניתן למדוד נייטרליות , אך לא הסביר עצמו לאיזה סוג הוא מתכוון כפי שפירטתי לעיל.

ייתכן אפילו שייש אנשים שבמציאות מודדים את הדברים האלה ולפיהם מתכננים, משפרים ובונים ציוד שנשמע טוב, אבל הם שומרים את כל זה לעצמם, אולי מסיבות מסחריות.
אכן , אך לא רלוונטי לצורך הדיון.

מה שבטוח זה שאין שום מתאם בין המפרטים הטכניים החלקיים והדלים שנוהגים לפרסם עבור ציוד, כמו Frequency Response, THD וכאלה לבין מה ששומעים באוזן.
כנ"ל . למה ששומעים באוזן (בתיאור כללי) וחוויית שמיעה (בתיאור מדוייק יותר) אין שום קשר , לא ישיר בכל מקרה , למפרט טכני של *רכיב שמע בודד* , ויהא זה המפורט והמדויק והמקיף ביותר . מן הראוי לחפש מתאם כזה בין ביצועים / תגובה של מערכת נתונה בחלל נתון , וגם אז מתאם כזה בהנחה ויושג לא יהיה תקף לכל מאזין באשר הוא .

אני בטוח שאפשר למצוא ציוד שנמדד מצויין בפרמטרים החלקיים האלה ונשמע רחוק מנייטרליות ולהיפך.
Hear, hear

זה לא אומר שייש כאן ויתור על ההנאה, אלא סוג אחר של הנאה, מזה שהוא חושב שהמערכת שלו היא hi-fi.
עסקינן בהנאה נושאת תמורה מהסוג המקובל על באי האתר , ולא במשמעות האבסולוטית , אך אני מסכים.

במאמר מוסגר, כיוון שהרוב המוחלט של ההקלטות לא מנסות לתפוס את המציאות כפי שהייתה בנקודה מסויימת כלשהי בחלל ההקלטה, אין טעם לדבוק בהן כמייצגות מציאות אובייקטיבית כלשהי בזמן ההשמעה. לכן, בניגוד להתנסחות מקובלת בתחום האודיו, אין כאן עניין של "שיחזור" כי אין את מה לשחזר. כל מה שייש בהקלטות, בסופו של דבר, זה תוצאת עירבול של כמה מיקרופונים שמוקמו ליד כלים או קבוצות כלים, לא במקומות שזוג אוזניים אנושיות היו ממוקמות החלל ההקלטה.

Hear, hear . זה גם מה שניסיתי להסביר להוא , בנסיון להסביר לו שהאידיאל שלו הוא גם בעצם סוג של פרשנות אישית , והדיון העצם הוא "חוויית שמע" אל מול "תחושת הסיפוק בבעלות על מערכת שמשמיעה בדיוק מה שהאמן התכוון שאשמע"

כל זמן שאף אחד מהכותבים, כאן ובמקומות אחרים, לא עוסקים בתוצאות מדידת הפרמטרים הרלוונטיים לשמיעה, אלא רק בתוצאות האזנה סובייקטיבית ובתוצאות מדידות שאין ביניהן שום קורלציה לשמיעה, אין כאן שום עיסוק באובייקטיביות.

כמעט נכון , רק קליפ 99 עורך את ההבדלה הזו .

עמיר
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,123
מעורבות
3,126
נקודות
113
אהלן
עמיר

הכוונה הייתה ש-בחדר נתון/סביבה נתונה קיימת/מציאות עם ה-רמקולים שנבחרו כראשית הדרך, עליהם מתנסים עד שמגיעים לשילוב האופטימלי, ברור שלא מקשיבים לרמקולים בלבד stand alone ורמקולים יקבלו fine tuning עם מקור/כבילה ואלקטרוניקה קיימת (כלשהיא בשלב ראשון)

יחד עם זאת העמדה היא כ"כ משמעותית פי כמה וכמה וכמה מהחלפת מקור x ב y או כבל או אלקטרוניקה בהשוואה להעמדה/זווית/מרחק/הטייה של הרמקול...

נקבתי מבחינתי את סדר ההשפעה הגדולה ביותר מהגדול ביותר לקטן ביותר.

שאלת הביצה והתרנגולת, תתחיל בהגברה, אין רמקולים, תתחיל ברמקולים אין הגברה או מקור.
בקיצור החיים כאודיופיל מאתגרים ;)
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,931
מעורבות
2,678
נקודות
113
כאשר עברנו דירה לפני שנתיים וחצי - לאחר ה-שיפוץ שעשינו, החלל היה ריק לחלוטין.
דבר ראשון שהבאתי, היו הרמקולים הקדמיים (+ האלקטרוניקה הרלוונטית/קיימת) + כסא.
דבר שני יישמתי בהחלט את התהליך של ה- speakers placement
דבר שקבע בהחלט פחות או יותר עד כמה שניתן את ה-ZONE המיועד שלהם.
לדאבוני המיקום שלהם שהחלל הכתיב עבורם, פחות היה אידיאלי לצריכנו.

הרמקולים התחילו לשיר ולנגן כאשר היו סביב 1.10 מ' מהקירות הקרובים עליהם, וכ-2 מ' אחד מהשני, דבר שהקשה עלי לתכנן את ריהוט הסלון ומאוד (מאוד) רציתי לתת מפתח בינהם גדול יותר לפי המרחק שאני יושב מהם לפחות.
הסלון אצלי לא גדול - חלל ישראלי רגיל 4.10 על 8 ומשם נפתח למטבח ולמסדרון החדרים -
כאשר המערכת מייצרת "תחום מעט מלבניי" של כ-18 מ"ר. מעבר לכך החלל פתוח לשאר המרחב והפונקציות בבית.


רמקולי ה-full range של wilson מצריכים מרחק רב מהקירות הסמוכים להם בכדי לקבל "טונאליות" אחידה ותחום באס מדוייק וכמה שפחות מנופח,
עם הזמן לאחר הכנסת הריהוט אצלינו, לאחר הכנסת הווילון האקוסטי, לאחר מס' חודשים של היכרות עם החלל הנתון החדש ומשחק עם הזזת הרמקול, זוויתו והטייתו במרחב.
הצלחתי לדעתי ו-לטעמי להגיע לתוצאה לגמרי לא רעה איתם במצב הנתון (ממה שאני זוכר כאשר הם שכנו באופן פחות אידאלי לצרכינו בסלון),

ואח"כ בדיוק באותו הסדר - ההשפעה שיחקה לפה ולשם עד תוצאה אחת מוגמרת שמקובלת עלי.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,931
מעורבות
2,678
נקודות
113
שאלת הביצה והתרנגולת, תתחיל בהגברה, אין רמקולים, תתחיל ברמקולים אין הגברה או מקור.
בקיצור החיים כאודיופיל מאתגרים ;)

לא מסכים גיא
לפחות לא אצלי
מפני שהרמקולים כבר היו קבועים מראש
ועליהם התווסף המערכת/תנאי החלל וטיפולם במקומות שהצריכו.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,949
מעורבות
2,947
נקודות
113
אני נוטה שלא להסכים עם קביעה זו, אסביר את השקפתי.
אין בעיה להבחין בכבילה שאינה מאפשרת לצליל הגבוה להישמע או ההיפך, כבילה המסרסת את הצלילים הנמוכים, רוצה לומר, כבילה שמדגישה "אלמנט" מסויים בסאונד על חשבון "אלמנט" אחר לא יכולה להיחשב כניטרלית.
אין בעייה להבחין בסטייה משמעותית מהנייטרליות.

אבל במסגרת סטייה קטנה מהנייטרליות כבר יהייה קשה להבחין מה הנקודה היחידה שהיא "באמת" נייטרלית באופן אובייקטיבי, במיוחד כשהמאזין עלול לבלבל בין נייטרליות "אמיתית" לבין מה שהוא אוהב.

עמיר
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,123
מעורבות
3,126
נקודות
113
לא מסכים גיא
לפחות לא אצלי
מפני שהרמקולים כבר היו קבועים מראש
ועליהם התווסף המערכת/תנאי החלל וטיפולם במקומות שהצריכו.

כותרת הפוסט מדברת על מה אם היית מתחיל מדף חלק ולא כאשר יש כבר ציוד נתון (כמו לרובנו).
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,123
מעורבות
3,126
נקודות
113
כאשר עברנו דירה לפני שנתיים וחצי - לאחר ה-שיפוץ שעשינו, החלל היה ריק לחלוטין.
דבר ראשון שהבאתי, היו הרמקולים הקדמיים (+ האלקטרוניקה הרלוונטית/קיימת) + כסא.
דבר שני יישמתי בהחלט את התהליך של ה- speakers placement
דבר שקבע בהחלט פחות או יותר עד כמה שניתן את ה-ZONE המיועד שלהם.
לדאבוני המיקום שלהם שהחלל הכתיב עבורם, פחות היה אידיאלי לצריכנו.

הרמקולים התחילו לשיר ולנגן כאשר היו סביב 1.10 מ' מהקירות הקרובים עליהם, וכ-2 מ' אחד מהשני, דבר שהקשה עלי לתכנן את ריהוט הסלון ומאוד (מאוד) רציתי לתת מפתח בינהם גדול יותר לפי המרחק שאני יושב מהם לפחות.
הסלון אצלי לא גדול - חלל ישראלי רגיל 4.10 על 8 ומשם נפתח למטבח ולמסדרון החדרים -
כאשר המערכת מייצרת "תחום מעט מלבניי" של כ-18 מ"ר. מעבר לכך החלל פתוח לשאר המרחב והפונקציות בבית.


רמקולי ה-full range של wilson מצריכים מרחק רב מהקירות הסמוכים להם בכדי לקבל "טונאליות" אחידה ותחום באס מדוייק וכמה שפחות מנופח,
עם הזמן לאחר הכנסת הריהוט אצלינו, לאחר הכנסת הווילון האקוסטי, לאחר מס' חודשים של היכרות עם החלל הנתון החדש ומשחק עם הזזת הרמקול, זוויתו והטייתו במרחב.
הצלחתי לדעתי ו-לטעמי להגיע לתוצאה לגמרי לא רעה איתם במצב הנתון (ממה שאני זוכר כאשר הם שכנו באופן פחות אידאלי לצרכינו בסלון),

ואח"כ בדיוק באותו הסדר - ההשפעה שיחקה לפה ולשם עד תוצאה אחת מוגמרת שמקובלת עלי.


מתוך סקרנות, ההבדל בין חלל מלא וחלל ריק הוא עצום, מדוע בכלל להתחיל לחפש מיקום לפני שמילאת את החלל, הרי מראש ידוע שהתוצאה לא תהיה זהה.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,931
מעורבות
2,678
נקודות
113
כותרת הפוסט מדברת על מה אם היית מתחיל מדף חלק ולא כאשר יש כבר ציוד נתון (כמו לרובנו).

לא חושב שזה יקרה מתישהו (עבורי לפחות )
מפני שמי שנמצא בתחום כבר כמה שנים טובות, אצלי מעל 2 עשורים, כבר בא עם בגרות מסוימת וכיוון דיי מוגמר, מראש מזהים ויודעים את הטעם המאוד ספציפי שלך, מה מחפשים איפה מתחברים איפה שוללים איפה מרגישים ומבינים את הכיוון.

אם לצורך העניין הייתי מתחיל הכל מחדש

עדיין הרמקולים מבחינתי הייתי מתחיל בהם, מבחינתי החשוב ביותר ואליו אני מתאים את כל המסביב.

מקווה שהבנת את הכוונה.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,931
מעורבות
2,678
נקודות
113
מתוך סקרנות, ההבדל בין חלל מלא וחלל ריק הוא עצום, מדוע בכלל להתחיל לחפש מיקום לפני שמילאת את החלל, הרי מראש ידוע שהתוצאה לא תהיה זהה.

בשלב ראשוני להבין את הפוטנציאל של הרמקולים, בשלב משני להבין את מיקומם המיועד, לאחר מכן התאמות וכל המשתמע מכך.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
חדר בעל אקוסטיקה טובה.
בתלות בתקציב, השאר זניח יחסית.
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
לדעתי השילוב של "רמקול-חדר" לגבי חלק מהחברים כאן הוא בלתי ניתן להפרדה וצריך לדבר על שניהם בנשימה אחת ואסביר:

ניתן לחלק את החברים כאן ל-2 כאשר לחלק מהחברים יש חדרים יעודיים או להבדלים הם יכולים לעצב את אקוסטיקת הסלון כרצונם והחלק השני נידון להתיישר לפי החלטות המשפחה שלא מתיישבות אם הצרכים האקוסטיים האודיופילים.

לגבי החלק השני הרמקול צריך להתאים לחלל ההאזנה המאולץ כי לדוגמא אם אין אפשרות להתקין וילונות,שטיחים ושאר חומרים בולעים בסלון במידה ויירכש רמקול בהיר וצעקני זה יכול להיות מתכון לאסון.

לגבי החלק השני של החברים שיש להם את היכולת לעצב כרצונם את חלל ההאזנה הם אכן יכולים להתחיל ברמקול בלבד.... את אקוסטיקת החדר ניתן לעצב בהמשך.
 
נערך לאחרונה ב:

ZEEV78

חבר משקיען
הודעות
1,130
מעורבות
349
נקודות
83
אין לי ספק שצריך להתחיל מהאקוסטיקה ולהתקדם משם.
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
אין לי ספק שצריך להתחיל מהאקוסטיקה ולהתקדם משם.
אני לא כל כך נחוש בעניין ה"חדר תחילה" (לחלק מהחברים) משום שכמו שאמרתי, חלק מהחברים שהתמזל מזלם יכולים לבצע את עיצוב אקוסטיקת החדר בכל זמן שיחפצו ואז הנושא הוא לא TOP קריטי ....נושא החדר לא צריך להיות בראש סולם ההחלטות/עדיפויות

לגבי החלק השני שכבולים ב"החלטות משפחה" אני מסכים אתך שהחדר הוא קריטי.
 
נערך לאחרונה ב:

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
לדעתי כנראה הבעיה הגדולה בתחביב.
חדר עם אקוסטיקה רעה מביא להחלפות אינסופיות, בעיקר להביא רכיב עקום לימין כדי לנסות לישר רכיב עקום לשמאל, וכן הלאה....
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור