מהיכן אתם מתחילים את בניית הסטאפ?


genvirt

חבר משקיען
הודעות
2,365
מעורבות
815
נקודות
113
מאמר שיווקי ומניפולטיבי בלבד לדעתי...
מתחילים מרמקולים! האופי שלהם והחיבור עם החדר הם החשובים ביותר , וכבלים בטלים בשישים מול רמקול שאינו מתאים לחדר/ לטעם מוסיקלי .
אחכ ההגברה ובסוף המקור.
כל בר ניסיון יודע שאין דבר כזה כבל נטראלי אמיתי שמתאים לכל סט אפ- כבל מתאימים למערכת ולא הפוך.
מסכים אם כול דבר - רמקול בסוף הרכיב שאנחנו מקשיבים בו, כש באים לבחור רמקול כזה או אחר , משמעים לנו אותם אם כול מיני מגברים ומקורות אם כבילה קיימת באותו רגע בחנות, מה זה אומר? זה אומר שאנחנו בוחרים את הרמקול בלי שום חשיבות לשאר הדברים אלה לפי החתימה שלו ואוזניים שלנו שקובעים האם אוהבים או לא , כמובן לפי טעם האישי והעדפות.
אם אהבנו ורכשנו ממשיכים בחוויה:) שאר זה לתפיסתי fine tuning של הרמקול שכול פעם מנסים להוציא ממנו עוד ועוד
 

ארמה אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,351
מעורבות
963
נקודות
113
לדעתי , מתחילים לבנות את הסט אפ, מ....כל הסט אפ , ואסביר :

אם אדם מתחיל לבנות סט אפ מאפס , לבוא ולומר רמקול תחילה , זה פשוט הטעייה , מאחר שכשהוא שמע את הרמקול שאהב , הרמקול הנ״ל נשמע כפי שהוא נשמע כאשר היה מחובר לסט אפ מסויים , הרי הוא לא ניגן יפה מעצמו , לא ?
אז מה יעזור להתחיל ברמקולים שנבחר , אם כל הסט אפ שעמד מאחוריו ושהוא האחראי הבלעדי על התוצאה שבגינה נבחרו הרמקולים , לא ירכש איתם ?

ואז מה שיקרה זה דבר פשוט , הרמקול הנבחר יעמוד בסלון , והרוכש המאושר יתחיל להצמיד לו לאט לאט הגברה מקור כבילה וסטנד אשר שונים לחלוטין ממה ששמע כאשר התאהב ברמקולים , והנה לכם סרט שדרגת בלתי נגמר ...

כעת יש מצבים בהם יבוא רוכש הרמקול ויאמר , היי , אין לי כרגע אפשרות לרכוש סט אפ שלם , וזה בהחלט יכול לקרות
עקב המחיר הגבוה של מוצרי האודיו הי אנד.

אז אני אומר דבר כזה , וזה מה שצריך לשאול את עצמו כל אחד שרוצה לבנות סט אפ מאפס:
לפני רכישת סט אפ שיתחיל ברוב המקרים ברמקול , כל מה שצריך לעשות הוא לראות מה חובר לרמקול הנ״ל שגרם לי לרכוש אותו , והאם אני יכול כלכלית בעתיד לרכוש את הרכיבים הנ״ל .
אם התשובה הא כן , אזיי אפשר להתחיל בבניית הסט אפ.
אם התשובה היא לא , כי הרמקול הנבחר היה מחובר להגברה וכבילה יקרים שאין סיכוי שארכוש אותם בעתיד , היתי יורד מזה עד שהיתי שומע את הרמקול על סט אפ שאהבתי , ושאוכל להעמיד תקציבית יום אחד.

כמה אנשים קנו רמקולים יקרים או לא נצילים או הזקוקים להגברה מאד יקרה ומיוחדת שאין להם אפשרות לרכוש
ובסוף העיפו את הרמקול ללוחות ?

אותו דבר קורה לאנשים שרוכשים רמקולים יקרים יד 2 על סמך מחיר זול בלי לשמוע אותם על סט אפ שלהם או שיהיה להם
ובסופו של תהליך גם הם מגיעים ללוחות.

כאשר מחפשים לבנות מערכת , תמיד צריך לקחת בחשבון כאשר אוהבים , את עלותה וכל הנלווים על מנת לצמצם נזקים עתידיים.

*כל הנאמר מעלה, נאמר רק על מי שרוצה להתחיל בניית סט אפ מאפס - ולא על שינויים בסט אפ קיים*
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
עמדתי היא מקור תחילה.
אחר כך רוכשים מעמד איכותי ככל הניתן ומשם בונים מערכת, כבילה משאירים לסוף.

(אני חטאתי ולא הלכתי ככה).
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,123
מעורבות
3,126
נקודות
113
עמדתי היא מקור תחילה.
אחר כך רוכשים מעמד איכותי ככל הניתן ומשם בונים מערכת, כבילה משאירים לסוף.

(אני חטאתי ולא הלכתי ככה).

תאמר 7 פעמים hail merry וצום בט' באב. :rolleyes:
השאלה שלי תאורטית לחלוטין, נדיר להתחיל מ 0 ועוד יותר נדיר לעשות זאת עם תקציב מכובד.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,123
מעורבות
3,126
נקודות
113
לדעתי , מתחילים לבנות את הסט אפ, מ....כל הסט אפ , ואסביר :

אם אדם מתחיל לבנות סט אפ מאפס , לבוא ולומר רמקול תחילה , זה פשוט הטעייה , מאחר שכשהוא שמע את הרמקול שאהב , הרמקול הנ״ל נשמע כפי שהוא נשמע כאשר היה מחובר לסט אפ מסויים , הרי הוא לא ניגן יפה מעצמו , לא ?
אז מה יעזור להתחיל ברמקולים שנבחר , אם כל הסט אפ שעמד מאחוריו ושהוא האחראי הבלעדי על התוצאה שבגינה נבחרו הרמקולים , לא ירכש איתם ?

ואז מה שיקרה זה דבר פשוט , הרמקול הנבחר יעמוד בסלון , והרוכש המאושר יתחיל להצמיד לו לאט לאט הגברה מקור כבילה וסטנד אשר שונים לחלוטין ממה ששמע כאשר התאהב ברמקולים , והנה לכם סרט שדרגת בלתי נגמר ...

כעת יש מצבים בהם יבוא רוכש הרמקול ויאמר , היי , אין לי כרגע אפשרות לרכוש סט אפ שלם , וזה בהחלט יכול לקרות
עקב המחיר הגבוה של מוצרי האודיו הי אנד.

אז אני אומר דבר כזה , וזה מה שצריך לשאול את עצמו כל אחד שרוצה לבנות סט אפ מאפס:
לפני רכישת סט אפ שיתחיל ברוב המקרים ברמקול , כל מה שצריך לעשות הוא לראות מה חובר לרמקול הנ״ל שגרם לי לרכוש אותו , והאם אני יכול כלכלית בעתיד לרכוש את הרכיבים הנ״ל .
אם התשובה הא כן , אזיי אפשר להתחיל בבניית הסט אפ.
אם התשובה היא לא , כי הרמקול הנבחר היה מחובר להגברה וכבילה יקרים שאין סיכוי שארכוש אותם בעתיד , היתי יורד מזה עד שהיתי שומע את הרמקול על סט אפ שאהבתי , ושאוכל להעמיד תקציבית יום אחד.

כמה אנשים קנו רמקולים יקרים או לא נצילים או הזקוקים להגברה מאד יקרה ומיוחדת שאין להם אפשרות לרכוש
ובסוף העיפו את הרמקול ללוחות ?

אותו דבר קורה לאנשים שרוכשים רמקולים יקרים יד 2 על סמך מחיר זול בלי לשמוע אותם על סט אפ שלהם או שיהיה להם
ובסופו של תהליך גם הם מגיעים ללוחות.

כאשר מחפשים לבנות מערכת , תמיד צריך לקחת בחשבון כאשר אוהבים , את עלותה וכל הנלווים על מנת לצמצם נזקים עתידיים.

*כל הנאמר מעלה, נאמר רק על מי שרוצה להתחיל בניית סט אפ מאפס - ולא על שינויים בסט אפ קיים*

יש המון היגיון בדברים, אני יכול להעיד על עצמי שזה מה שקרה לי בסוף.
האזנתי לרמקולים ולבסוף רכשתי את כל הסטאפ.
 

arix

חבר משקיען
הודעות
2,352
מעורבות
493
נקודות
83
עמדתי היא מקור תחילה.
אחר כך רוכשים מעמד איכותי ככל הניתן ומשם בונים מערכת, כבילה משאירים לסוף.

(אני חטאתי ולא הלכתי ככה).
הרשה לי לחלוק עליך בעניין :)
יש הרבה מקורות, כל אחד והיתרונות שלו.
מעמד לא רוכשים שלא יודעים עבור איזה ציוד יהיה המעמד, איכותי ככל שיהיה.
וכולם חוטאים , אלא אם יש לך תקציב בלתי מוגבל ואתה קונה הכל מ 0 :)
המערכת שלך לפי הבנתי שווה חצי בית, קשה לי להאמין שרבים האנשים שיכולים לקנות ציוד כמו שיש לך בפעם אחת :)
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
הרשה לי לחלוק עליך בעניין :)
יש הרבה מקורות, כל אחד והיתרונות שלו.
מעמד לא רוכשים שלא יודעים עבור איזה ציוד יהיה המעמד, איכותי ככל שיהיה.
וכולם חוטאים , אלא אם יש לך תקציב בלתי מוגבל ואתה קונה הכל מ 0 :)
המערכת שלך לפי הבנתי שווה חצי בית, קשה לי להאמין שרבים האנשים שיכולים לקנות ציוד כמו שיש לך בפעם אחת :)

גם אני לא קניתי במכה את הכל. לקח לי 14 שנות שידרוגים. אבל מכיוון שהשאלה היא מה הדבר הנכון ביותר אז זה לטעמי הדבר הנכון ביותר. בסופו של דבר המערכת שלי מבוססת על מקור איכותי ככל הניתן. דהיינו, תמיד אצלי המקור היה החלק היקר במערכת עד הטידל קונטריבה. לקח 5 שנים, והמקור שוב הפך להיות היקר במערכת.
 

tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
עמדתי היא מקור תחילה.
אחר כך רוכשים מעמד איכותי ככל הניתן ומשם בונים מערכת, כבילה משאירים לסוף.

(אני חטאתי ולא הלכתי ככה).
גם אתה התחלתה מהרמקול שהוא מה שמגדיר במיוחד את הסאונד והיכולות של המערכת שלך
 

tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
רמקול
הוא עמוד השידרה
הוא הכלי נגינה שהופך אות חשמלי לתזוזת אויר וגלי קול.
מסביב לו בונים פרה מגבר וכבילה.
המקור הוא לדעתי רכיב אוטונומי שאמור לחלץ מהמדיה אנלוגית או דיגטאלית את המיירב בדיוק מירבי ועיבוד מינימאלי של מידע.
כמה שהמקור יותר טוב התוצאה באופן אבסולוטי תהיה טובה יותר.
בניגוד לרכיבים אחרים שיכולים להיות מאוד טובים אל לא מתאימים.
הערה : מקור דיגיטעלי הכוונה לטרנספורט בלבד וברור שהמרה זה כבר רכיב שמציד אופי אחר.
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,863
מעורבות
988
נקודות
113
לדעתי צריך להתחיל מהשילוב של רמקול + הגברה.
אני מסכים עם ארמה שיש רמקולים מאוד טובים אבל על מנת להנות מהם ולהפיק מהם את מה שהם יכולים לתת צריך לשדך אותם להגברה מאוד איכותית.
אז לא יעזור לרכוש רמקולים מעולים , שמצריכים הגברה מאוד איכותית, ואז לגלות שלא נשאר תקציב להגברה הנדרשת.

מכאן והלאה הכל חשוב - חשוב טיפול אקוסטי אם נדרש, חשובה תשתית חשמל איכותית,חשוב מקור איכותי, חשוב מעמד ומשככים ולדעתי בסוף מתאימים את הכבילה כסוג של פיין טיונינג.
ארז
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
גם אתה התחלתה מהרמקול שהוא מה שמגדיר במיוחד את הסאונד והיכולות של המערכת שלך

לא. לפני שהחלפתי את ההגברה של שינדאק שידרגתי למקור אנלוגי הכי טוב שיכולתי לקנות בזמנו. ובכל פעם שהחלטתי לעלות ברמה של המערכת, האנלוג הוא זה שפתח את סדרת השידרוגים.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,123
מעורבות
3,126
נקודות
113
לדעתי צריך להתחיל מהשילוב של רמקול + הגברה.
אני מסכים עם ארמה שיש רמקולים מאוד טובים אבל על מנת להנות מהם ולהפיק מהם את מה שהם יכולים לתת צריך לשדך אותם להגברה מאוד איכותית.
אז לא יעזור לרכוש רמקולים מעולים , שמצריכים הגברה מאוד איכותית, ואז לגלות שלא נשאר תקציב להגברה הנדרשת.

מכאן והלאה הכל חשוב - חשוב טיפול אקוסטי אם נדרש, חשובה תשתית חשמל איכותית,חשוב מקור איכותי, חשוב מעמד ומשככים ולדעתי בסוף מתאימים את הכבילה כסוג של פיין טיונינג.
ארז

בקיצור, הכל חשוב - חוזקה של שרשרת נמדד בחוליה הכי חלשה.
 

tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
לא. לפני שהחלפתי את ההגברה של שינדאק שידרגתי למקור אנלוגי הכי טוב שיכולתי לקנות בזמנו. ובכל פעם שהחלטתי לעלות ברמה של המערכת, האנלוג הוא זה שפתח את סדרת השידרוגים.
עדיין זה לא משנה את העובדה שהכלי נגינה שלך זה הרמקול ועם יש לו נניח מגבלה מתחת 50 הרץ לא משנה מה יהיה המקור לא תגיע מתחת למגבלה.
עם אן חיבור טוב בין היחידות לא יעזור שום רכיב.
 

ronensud

חבר משקיען
הודעות
1,201
מעורבות
737
נקודות
113
הכי נכון לדעתי, בהנחה שמתחילים מאפס, זה לקנות את הסט ששמענו והכי אהבנו. קומפלט.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,123
מעורבות
3,126
נקודות
113
הכי נכון לדעתי, בהנחה שמתחילים מאפס, זה לקנות את הסט ששמענו והכי אהבנו. קומפלט.

מסכים, רק שלא תמיד יש כסף לזה.
מזלי שיחק לי ואכן הסטאפ שברשותי הוא זה ששמעתי (למעט הכבילה ותוספות שהוספתי כמו סטריימר ומקור אנלוגי), כנ"ל בק"ב.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,949
מעורבות
2,947
נקודות
113
נראה לי שלכל אורך השירשור יש בילבול בין החשיבות היחסית שאנשים מייחסים לרכיבים, לבין סדר רכישתם כשמתחילים מאפס, שזה נראה לי נושא השירשור.

לקנות סט מלא כפי ששומעים בחנות זו אופצייה מצויינת עבור המוכר, שיכולה להיות עם סיכון נמוך יחסית לקונה, אבל לאו דווקא מביאה לתוצאות המיטביות.

כן יש לקחת בחשבון בעת רכישת רכיב, רמקול למשל, שהוא רק חלק בשרשרת, שאינה חזקה יותר מהחולייה החלשה שבה, ויהייה צורך להשקיע סכומים מקבילים בעת רכישת רכיבים אחרים בשרשרת.

עמיר
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,123
מעורבות
3,126
נקודות
113
נראה לי שלכל אורך השירשור יש בילבול בין החשיבות היחסית שאנשים מייחסים לרכיבים, לבין סדר רכישתם כשמתחילים מאפס, שזה נראה לי נושא השירשור.

לקנות סט מלא כפי ששומעים בחנות זו אופצייה מצויינת עבור המוכר, שיכולה להיות עם סיכון נמוך יחסית לקונה, אבל לאו דווקא מביאה לתוצאות המיטביות.

כן יש לקחת בחשבון בעת רכישת רכיב, רמקול למשל, שהוא רק חלק בשרשרת, שאינה חזקה יותר מהחולייה החלשה שבה, ויהייה צורך להשקיע סכומים מקבילים בעת רכישת רכיבים אחרים בשרשרת.

עמיר

מטרת השרשור לבדוק סדר רכישתם כשמתחילים מאפס, חלק מהתגובות פיספסו זאת.

רכישת סטאפ גם אם לא תמיד אופטימלית מקלה את המשימה, הבעיה בד"כ תבוא לידי ביטוי בסטאפ יקר שם התקציב עלול להוות חסם.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור