ומה זה בדיוק ״כבל ניטרלי״? מי אמר וקבע שכבל זה או אחר (שהוגדר כנטירלי) - הוא ניטרלי? איך מודדים ניטרליות? דבר יחידי ניטרלי שאני בטוח בו זה מצב נוטרל ברכב שליע"פ טענת כותב המאמר, זו בדיוק נקודת ההתחלה, מצא כבל ניטרלי, כזה שלא משנה את הצליל ומשם תתחיל, כך תוכל לדעת שמה שאתה שומע הוא באמת הסאונד של הרמקול או ההגברה.
לדעתי, לא מדובר ב"ידע" לגבי כבלים "נייטרליים" אלא באמת בהתרשמות מאוד מוגבלת לציוד שעליו בדקת, ויותר מזה, לתפיסה האישית שלך של איך נשמע "נייטרלי".נכון לעכשיו הידע שלי מבוסס על בדיקותי ועל ההתרשמות מתוך הנכתב במקומות שונים באינטרנט, אם הם יספקו את הסחורה עם רמקולים אחרים, הסיכוי לכך גדול בהתבסס על הדברים שכתבתי.
נחמד שייש הגדרה מדוייקת ל"נייטרלי", אבל, כאמור, ההתנהלות של בני אדם אינה במתאם אובייקטיבי להגדרה, אלא הכל סובייקטיבי, בתלות בטעם, בתפיסה, בתלות בציוד הספציפי שעליו בודקים ועוד.יש הגדרה מדויקת לכבל נייטרלי . בעצם , לכל רכיב נייטרלי לצורך העניין .
1.קו ייעודי/חדר מטופל
2.מקור
3.פרה
4.פאואר
5. רמקול
אני גם אוהב את הגישה של מקור בהתחלה ומה אם יש יותר ממקור אחד?
אחרי שקונים רמקולים טובים ,הגברה טובה ומתאימה, כבלים, אקוסטיקה...וכו'
אז מקבלים תובנה כמה חשוב המקור.אבל רמקול תחילה .אולי מקור בהנחה ובידיעה שהוא ליגת על וממנו אפשר להמשיך....
ברוך שפטרנו מסוגיה זו.
טיפול אקוסטי של חלל ההאזנה , אחרת סתם בונים מגדלים באוויר.
ומה זה בדיוק ״כבל ניטרלי״? מי אמר וקבע שכבל זה או אחר (שהוגדר כנטירלי) - הוא ניטרלי? איך מודדים ניטרליות? דבר יחידי ניטרלי שאני בטוח בו זה מצב נוטרל ברכב שלי
לדעתי, לא מדובר ב"ידע" לגבי כבלים "נייטרליים" אלא באמת בהתרשמות מאוד מוגבלת לציוד שעליו בדקת, ויותר מזה, לתפיסה האישית שלך של איך נשמע "נייטרלי".
הרי יתכן שלמשל הציוד שעליו בדקת מדגיש קצת גבוהים, ואז כבל שמנחית מעט גבוהים יישמע "נייטרלי" יותר מכבל ש"באמת" נייטרלי.
חוצמזה, ייתכן למשל שאתה אוהב, כטעם, קצת תוספת בס/גבוהים יחסית להיעדר תוספת, בלי שאתה מודע לכך, ואז תעדיף כבלים שנותנים את זה.
ואותם סוגי בעיות חלים לגבי כל מי שכותב באינטרנט.
ובכלל, מי אמר ש"ניטרלי" זה טוב?
זאת אומרת, הרבה אנשים אומרים את זה, אבל זה לא מה שהם באמת מחפשים בציוד, אלא מחפשים דווקא דברים שאינם "נייטרליים", אלא כאלה שנשמעים להם טוב, וזה ממש לא אותו הדבר.
עמיר
התחום כולו סובייקטיבי, החל מהעדפה לסגנון מוסיקה מסויים ועד לאיך צליל צריך להישמע.נחמד שייש הגדרה מדוייקת ל"נייטרלי", אבל, כאמור, ההתנהלות של בני אדם אינה במתאם אובייקטיבי להגדרה, אלא הכל סובייקטיבי, בתלות בטעם, בתפיסה, בתלות בציוד הספציפי שעליו בודקים ועוד.
עמיר
1.קו ייעודי/חדר מטופל
2.מקור
3.פרה
4.פאואר
5. רמקול
התווית אותה אתה בוחר להצמיד לרכיב כלשהו לא משנה את תכונותיו . בדיוק כמו שהנוף דרך עדשה אופטית בעלת מאפיינים מסוימים ייראה שונה לאנשים שונים , עם ראייה שונה.
אין אנו דנים כאן בפרשנות/פרספציה הסובייקטיבית של אדם לרכיב כלשהו וממילא אין טעם לנסות לחפש מתאם בין מפרט טכני קבוע של רכיב כזה לחוויות ספציפיות של אנשים שונים ואין צורך להתעכב על האיוולת הכרוכה בנסיון כזה , אלא בשלילת הנסיון לשפוט באופן אובייקטיבי תכונותיו של אותו רכיב , דרך אותה "התנהלות של בני אדם" .
עריכה: היה לי דיון כזה עם חבר באתר המקביל לפני כמה זמן . ההוא מצדד בדבקות מוחלטת למקור כפי שהוקלט (ההגדרה של היי פיי לתפיסתו) , גם במחיר של ויתור על ההנאה , בין אם היא נתפסת אצלו כצליל נייטרלי/נעים/ווטאבר , כל זמן שהמערכת בכללותה נמדדת FLAT , יענו נייטרלי. זה הגביע הקדוש עבורו.
כך שאני מסכים שיש מקום להבדיל בין נייטרליות סובייקטיבית לאובייקטיבית . אני הגבתי פה לגבי הסוג האחרון .