- הודעות
- 20,101
- מעורבות
- 4,266
- נקודות
- 113
אני מתחבר לתוצאה שהיא חושפת לי את מרכיבי הכלי המתנגן.
למשל סקסופון טנור. יש לו משקל, יש לו גוף, יש לו ״נידנוד״. את זה אני רוצה לשמוע.
אני גם רוצה לשמוע את המתכת ממנה הוא עשוי וזה אחד מהמאפיינים הבולטים של סקסופון.
בכינור אני רוצה לשמוע את העץ, את המימד שלו בחלל, את הניואנסים שמאפיינים אותו. אני גם רוצה לקבל את הקונטרס הזה בינו לבין כלים אחרים.
אני מבקש ממערכת טובה שתדע לספק לי את הביצועים הללו כאשר מנגנים המון כלים ביחד.
אני מבקש ממערכת להיות מאוזנת - לא בהירה ומבריקה, ללא שפיצים וללא בורות.
אני מבקש ממערכת שתהיה מסוגלת לפתח תלת מימדיות ושכבות במוסיקה. אני מבקש ממנה שתציג לי בס המורכב מתווים ולא מתדרים נמוכים גרידא.
אני מבקש ממערכת שתצליח לשכנע אותי שיש נוכחות אנושית בחלל. שתבנה לי מציאות מדומה ברמה כזו שאני אוכל לעצום עיניים ולחוש שאני נמצא מול הנגנים.
אני מבקש ממערכת שתנגן יצירות מורכבות מבלי לקרוס. אני מבקש ממנה שתדע לעשות את זה גם בעוצמות גבוהות מאוד אך להישאר באיזון דומה בעוצמות נמוכות.
אני מבקש ממערכת לעצור את הבס בזמן - ללא סרחים מהדהדים או יחידה רכה שלא מצליחה לנוע ולעצור בזמן. שתהיה מדויקת.
אני מבקש ממערכת שתעשה את זה תמיד באותה רמת ביצוע. היום, מחר, ובעוד שנתיים - אותה רמה בדיוק. זו הסיבה שאני לא משתמש במנורות.
אני מבקש ממערכת את מה שאני רואה כמוסיקליות ונשמה. שתעשה את כל הנ״ל, בלי פשרות, בלי לעגל פינות - מה הוקלט זה מה אני רוצה.
עבורי מערכת שאינה מסוגלת לעשות את כל אלה היא מערכת שטעונה שיפור. אם מישהו חושב אחרת? אחלה. אני חושב ככה מאחר והייתי גם בצד השני של המטבע.
לאחרונה, מאותו דיון באתר הזה על איכות מערכת וביצועים נדרשים, מפנים אותי לאתרים שונים בהם אדם אחד מדווח רק על קצוות - או אנליטי או אפל. האנליטי זה האודיופילי והאפל הרך והמרוח הוא המוסיקלי. אדם שטוען כך אינו יודע על מה הוא שח וכנראה גם עוד 100 שנות משחק לא יביאו אותו לתוצאה ראויה. ומדוע? משום שבין האפל לאנליטי יש מנעד. ובמנעד הזה יש איזון. כשמגיעים לאיזון הנכון, ניתן לשלב בין יכולות טכניות לבין טונאליות ועושר הרמוני ונתפס כמוסיקלי ועם ״נשמה״.
עם רמקולים מאוד שקופים ואודיופילים קשה יותר להגיע לזה. משום שכל נגיעה קלה במערכת עשויה לשנות לחלוטין את התוצאה. החכמה היא לשדרג ולבחון את הרכיבים באופן מסודר, עם ידיעה של מה מחפשים ועל מה מתפשרים. ברגע שאין סדר בראש, אין סאונד במערכת.
למשל סקסופון טנור. יש לו משקל, יש לו גוף, יש לו ״נידנוד״. את זה אני רוצה לשמוע.
אני גם רוצה לשמוע את המתכת ממנה הוא עשוי וזה אחד מהמאפיינים הבולטים של סקסופון.
בכינור אני רוצה לשמוע את העץ, את המימד שלו בחלל, את הניואנסים שמאפיינים אותו. אני גם רוצה לקבל את הקונטרס הזה בינו לבין כלים אחרים.
אני מבקש ממערכת טובה שתדע לספק לי את הביצועים הללו כאשר מנגנים המון כלים ביחד.
אני מבקש ממערכת להיות מאוזנת - לא בהירה ומבריקה, ללא שפיצים וללא בורות.
אני מבקש ממערכת שתהיה מסוגלת לפתח תלת מימדיות ושכבות במוסיקה. אני מבקש ממנה שתציג לי בס המורכב מתווים ולא מתדרים נמוכים גרידא.
אני מבקש ממערכת שתצליח לשכנע אותי שיש נוכחות אנושית בחלל. שתבנה לי מציאות מדומה ברמה כזו שאני אוכל לעצום עיניים ולחוש שאני נמצא מול הנגנים.
אני מבקש ממערכת שתנגן יצירות מורכבות מבלי לקרוס. אני מבקש ממנה שתדע לעשות את זה גם בעוצמות גבוהות מאוד אך להישאר באיזון דומה בעוצמות נמוכות.
אני מבקש ממערכת לעצור את הבס בזמן - ללא סרחים מהדהדים או יחידה רכה שלא מצליחה לנוע ולעצור בזמן. שתהיה מדויקת.
אני מבקש ממערכת שתעשה את זה תמיד באותה רמת ביצוע. היום, מחר, ובעוד שנתיים - אותה רמה בדיוק. זו הסיבה שאני לא משתמש במנורות.
אני מבקש ממערכת את מה שאני רואה כמוסיקליות ונשמה. שתעשה את כל הנ״ל, בלי פשרות, בלי לעגל פינות - מה הוקלט זה מה אני רוצה.
עבורי מערכת שאינה מסוגלת לעשות את כל אלה היא מערכת שטעונה שיפור. אם מישהו חושב אחרת? אחלה. אני חושב ככה מאחר והייתי גם בצד השני של המטבע.
לאחרונה, מאותו דיון באתר הזה על איכות מערכת וביצועים נדרשים, מפנים אותי לאתרים שונים בהם אדם אחד מדווח רק על קצוות - או אנליטי או אפל. האנליטי זה האודיופילי והאפל הרך והמרוח הוא המוסיקלי. אדם שטוען כך אינו יודע על מה הוא שח וכנראה גם עוד 100 שנות משחק לא יביאו אותו לתוצאה ראויה. ומדוע? משום שבין האפל לאנליטי יש מנעד. ובמנעד הזה יש איזון. כשמגיעים לאיזון הנכון, ניתן לשלב בין יכולות טכניות לבין טונאליות ועושר הרמוני ונתפס כמוסיקלי ועם ״נשמה״.
עם רמקולים מאוד שקופים ואודיופילים קשה יותר להגיע לזה. משום שכל נגיעה קלה במערכת עשויה לשנות לחלוטין את התוצאה. החכמה היא לשדרג ולבחון את הרכיבים באופן מסודר, עם ידיעה של מה מחפשים ועל מה מתפשרים. ברגע שאין סדר בראש, אין סאונד במערכת.