מג׳יקו: האם זו באמת ביקורת או סגירת חשבון?


נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
וכמה מוצרים שלא נרכשו על עיוור נמכרו ביד שניה ב-50 אחוז פחות (ואף יותר)?

זה לא קשור לרכישה עיוורת. זה קשור לצורך לשדרג. והצורך הזה, כמו שאתה שידרגת, לא קשור לזה שעשית קודם בחירה לא טובה. ובלי קשר, הקטע הזה שכששומעים שמישהו מוכר רמקול או מגבר וישר אומרים ״נו. הנה, זה היה לא טוב בשבילו״ הוא דבילי לחלוטין.
 

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
743
נקודות
113
  1. אני בהחלט מתייחס לביקורות כמו של Stereohile ו-TAS, מתוך הידיעה שהם מוטים

  2. אני מתייחס גם לדברי אנשים שאני חושב שאני יכול לסמוך על דעתם וטעמם, לאור מידת ההתאמה לאלה שלי

  3. לדעתי, רמקול משפיע הכי הרבה על הסאונד, וההבדלים בין רמקול אחד לאחר הרבה יותר גדולים מהבדלים בין רכיבים אלקטרוניים. לכן זה הרכיב שבו כדאי לדעתי להתחיל בניית מערכת

  4. סוג הרמקול ונצילותו גוזרים את סוג ההגברה. אם מתחילים בהגברה, יתכן שהיא לא תתאימו לסוג הרמקול שתאהבו

  5. הגברה אפשר בהחלט לקנות על עיוור, והרוב המוחלט של רכיבי החברות השונות, ובוודאי של אותה חברה, ניתנים להתאמה זה לזה ולרמקולים על סמך הנתונים הטכניים. קיים סיכוי להיעדר סינרגייה, אבל לפחות אני לא נפלתי בזה

  6. רמקולים הם הרכיב הייחיד שמעולם לא קניתי על עיוור, למעט שידרוגים בין דורות ומודלים שונים בתחום הגבוה של B&W

  7. את כל המערכת שלי לדורותיה קניתי על עיוור, למעט בזמנו מגברי-כוח דיגיטאליים של Bel Canto (מודל eVo4 ב-bridged), שהתברר כטעות מביכה כששידרגתי רמקול והמגבר בכלל לא "סחב בעלייה".

  8. הקנייה על עיוור אינה אידיאולוגיה, אלא תוצאה ישירה של אי-נגישות של המודלים הגבוהים יותר של המוצרים. רובם לא מוחזקים בתצוגה אצל סוחרים, לפעמים אפילו לא בחו"ל, ואם הם כן נמצאים בחו"ל, ממילא יש בעייה בהתאמתם לציוד ולאקוסטיקה בביית.

  9. סתם כדוגמה, כשהתעניינתי בזמנו ב-B&W 800D, הייתי צריך לנסוע ליפאן, וביררתי -- לא היו כאלה בשום חנות בכל יפאן. נאלצתי להסתפק בשמיעת 802D, ועל סמך זה הזמנתי 800D בארץ

  10. כל מה שאני יכול לומר על התוצאות הוא שאני לא חושב שאני צריך להתבייש בהן, אבל אני גם לא מעוניין להשוויץ בהן.

  11. לאור זה, אני לא אוהב לדבר על רכיבי המערכת שלי ולא מעוניין בפירסומם

  12. כל האמור לעיל אינו "האמת". בטח לא היחידה. אפשר להגיע לתוצאות טובות בגישה אחרת ולגרועות בגישה הזו

  13. אפשר להתווכח על הגישות ללא הגבלת זמן. לא נראה לי שאפשר להוכיח שגישה מסויימת עדיפה
עמיר
סתם שאלה ביפן??? כדי לשמוע את הרמקול נכון שלא נסעת במיוחד עבורו
{מה עם אנגליה ארץ היצור.-יותר קרוב }
והאם 802D היה דומה או שונה מ800D
כי לפעמיים חותמת הצליל בדרך כלל דומה -
ב800D היה שינוי מהותי בצליל ?
האם זה היה טרי טרי מהתנור ככה שאין אפילו בתצוגות ביפן אז או פשוט רק בהזמנה אפילו ביפן ?
אגב אני ראיתי אין ספור פעמים B&W 800D באולפנים של דקה וDGG ואולפנים מאד נחשבים בעולם
כמוניטור להקלטות שלהם
 

panter

חבר משקיען
הודעות
1,318
מעורבות
39
נקודות
48
וכמה מוצרים שלא נרכשו על עיוור נמכרו ביד שניה ב-50 אחוז פחות (ואף יותר)?.
דובר על מוצרים יקרים שלא נמצאים באופן כללי אצל יבואנים בתצוגה ורכישתם על עיוור גרמה לכך שהגיעו מהר יותר ללוחות בגלל חוסר התאמה, ומחירם גבוה ביחס למכשירים הזמינים להאזנה.
מסכים בעניין ה 50% זה נכון גם לאלו וגם לאלו.
זה לא קשור לרכישה עיוורת. זה קשור לצורך לשדרג. והצורך הזה, כמו שאתה שידרגת, לא קשור לזה שעשית קודם בחירה לא טובה. ובלי קשר, הקטע הזה שכששומעים שמישהו מוכר רמקול או מגבר וישר אומרים ״נו. הנה, זה היה לא טוב בשבילו״ הוא דבילי לחלוטין.
אני חושב שיש הבדל בין 'לשדרג' לבין להחליף בגלל חוסר התאמה עקב רכישת מוצר על עיוור..
מעבר לזה ברור שישנם עוד סיבות כאילו ואחרות שלא קשורות לשדרוג אלה יותר בכיוון של רכישה אמוציונלית ללא קשר לקיים וכו..
 

נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
דובר על מוצרים יקרים שלא נמצאים באופן כללי אצל יבואנים בתצוגה ורכישתם על עיוור גרמה לכך שהגיעו מהר יותר ללוחות בגלל חוסר התאמה, ומחירם גבוה ביחס למכשירים הזמינים להאזנה.
מסכים בעניין ה 50% זה נכון גם לאלו וגם לאלו.

תן דוגמאות

אני חושב שיש הבדל בין 'לשדרג' לבין להחליף בגלל חוסר התאמה עקב רכישת מוצר על עיוור..
מעבר לזה ברור שישנם עוד סיבות כאילו ואחרות שלא קשורות לשדרוג אלה יותר בכיוון של רכישה אמוציונלית ללא קשר לקיים וכו..

רמקולים מקליבר מסויים לא יתנו לך לשמוע בבית. עם זאת. אני מכיר כאלה שרכשו אחרי ששמעו והבינו שעשו טעות. דווקא כשרוכשים על עיוור, זה בדרך כלל כשרוכשים מוצר מאוד מאוד יקר ואיכותי. חשוב לזכור. צריך לדעת איך להגביר רמקול והרבה סבלנות וידע על מנת לבחון את כל האופציות הקיימות.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,950
מעורבות
2,947
נקודות
113
סתם שאלה ביפן??? כדי לשמוע את הרמקול נכון שלא נסעת במיוחד עבורו
{מה עם אנגליה ארץ היצור.-יותר קרוב }
והאם 802D היה דומה או שונה מ800D
כי לפעמיים חותמת הצליל בדרך כלל דומה -
ב800D היה שינוי מהותי בצליל ?
האם זה היה טרי טרי מהתנור ככה שאין אפילו בתצוגות ביפן אז או פשוט רק בהזמנה אפילו ביפן ?
אגב אני ראיתי אין ספור פעמים B&W 800D באולפנים של דקה וDGG ואולפנים מאד נחשבים בעולם
כמוניטור להקלטות שלהם
לא נסעתי במיוחד עבורו.
גם האמנתי שחתימת הצליל הבסיסית דומה, וגם רציתי לבדוק מה השינוי הבסיסי מול ה-802Nautilus שהייו לי כבר.
כבר לא זוכר מה ההבדל בין 800D ל-802D, זה הייה לפני שנים.
לא ממש טרי מהתנור.
זה שייש B&W מהסדרות הגבוהות באולפנים זו הסיבה שקניתי אותם, במסגרת הריצה אחרי הצליל ה"נכון" -- לפחות דומה לאולפן.

עמיר
 

panter

חבר משקיען
הודעות
1,318
מעורבות
39
נקודות
48
תן דוגמאות
אתה מבין שזה מיותר נכון? מה גם שאין לזה קשר לשרשור..
רמקולים מקליבר מסויים לא יתנו לך לשמוע בבית. עם זאת. אני מכיר כאלה שרכשו אחרי ששמעו והבינו שעשו טעות. דווקא כשרוכשים על עיוור, זה בדרך כלל כשרוכשים מוצר מאוד מאוד יקר ואיכותי. יחד עם זאת, צריך לדעת איך להגביר רמקול והרבה סבלנות על מנת לבחון את כל האופציות הקיימות.
אין קשר לאיכותי או לא. העניין זה האם הוא יהיה לטעמך או לא, והסיכוי לכך שזה יקרה הוא פיפטי פיפטי.
קח דוגמה: טידל ומגיקו שניהם 'איכותיים' אבל את אחד מהם אתה אוהב ואת השני לא. מבין?
ומה הקשר לקליבר?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,950
מעורבות
2,947
נקודות
113
panter,

החיבור החזק שאתה עושה בין "בלוחות" ובין "עקב אי התאמה" הוא אג'נדה שלך. ע"ע החתימה.

יש הרבה סיבות להחלפה, החל בחשיפה, אפילו מקרית, לציוד שמפתה יותר, וכלה בהתפנות כסף, עם הרבה ביניהן.

אלא אם תוכיח אחרת, הסיכוי האפריורי לאי-התאמה בין רכיבים שכן מתאימים ב-specs שלהם קרוב יותר ל-0% (הוא בפירוש לא 0% ממש) מאשר ל-50%.

עמיר
 

panter

חבר משקיען
הודעות
1,318
מעורבות
39
נקודות
48
לא נסעתי במיוחד עבורו.
גם האמנתי שחתימת הצליל הבסיסית דומה, וגם רציתי לבדוק מה השינוי הבסיסי מול ה-802Nautilus שהייו לי כבר.
כבר לא זוכר מה ההבדל בין 800D ל-802D, זה הייה לפני שנים.
לא ממש טרי מהתנור.
זה שייש B&W מהסדרות הגבוהות באולפנים זו הסיבה שקניתי אותם, במסגרת הריצה אחרי הצליל ה"נכון" -- לפחות דומה לאולפן.

עמיר
אתה אוהב את הסאונד שיש באולפן?
 

panter

חבר משקיען
הודעות
1,318
מעורבות
39
נקודות
48
panter,

החיבור החזק שאתה עושה בין "בלוחות" ובין "עקב אי התאמה" הוא אג'נדה שלך. ע"ע החתימה.

יש הרבה סיבות להחלפה, החל בחשיפה, אפילו מקרית, לציוד שמפתה יותר, וכלה בהתפנות כסף, עם הרבה ביניהן.

אלא אם תוכיח אחרת, הסיכוי האפריורי לאי-התאמה בין רכיבים שכן מתאימים ב-specs שלהם קרוב יותר ל-0% (הוא בפירוש לא 0% ממש) מאשר ל-50%.

עמיר
אתה רק מצדיק את מה שכבר כתבתי, תקרא שוב..
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,950
מעורבות
2,947
נקודות
113
אתה אוהב את הסאונד שיש באולפן?
מעולם לא שמעתי אותו.

זה הייה שיקול לפי ההגיון -- רק באולפן יש להם הזדמנות להשוות בין הצליל החי לצליל המוקלט.

לכן, בהינתן שמבצעים את ההתאמה לפי מודל גבוה של B&W, סביר שמידת הקירבה לצליל המקורי תמוקסם אם גם בביית יהייה בדיוק אותו מודל של B&W.

עם רמקול אחר, יתכן שמקבלים תוצאה יפה/נעימה יותר, אבל הסיכוי שזה דומה למקור קטן יותר.

שימיתי את התפיסה שלי -- עברתי לחפש מה שכייפי, לא מה שמתיימר להיות :נכון" -- ולכן הרמקולים וההגברה עברו ללוחות :)

עמיר
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
אתה מבין שזה מיותר נכון? מה גם שאין לזה קשר לשרשור..

אין קשר לאיכותי או לא. העניין זה האם הוא יהיה לטעמך או לא, והסיכוי לכך שזה יקרה הוא פיפטי פיפטי.
קח דוגמה: טידל ומגיקו שניהם 'איכותיים' אבל את אחד מהם אתה אוהב ואת השני לא. מבין?
ומה הקשר לקליבר?

נכון זה מיותר ולכן אין שום סיבה להעלות את הטענות הללו.

לגבי טידל ומג׳יקו.
שני רמקולים מדהימים אבל שונים.
מבחינת איכות המוצר - שניהם עבורי באותה רמה.
מבחינת הוויסינג - הטידל יותר לטעמי.

האם אני לא אוהב את המוצרים של מג׳יקו? ממש לא נכון. אני חושב שמדובר במוצר מדהים - במיוחד בדגמי ה-q.
האם הייתי חי איתו? כמובן - אבל הייתי חי עם עוד המון מוצרים אם היה לי את הכוח להתאים להם אלקטרוניקה.
עם הטידל אני יודע להתמודד. חרשתי אותו מכל הכיוונים. בהתחלה היה נשמע בינוני והיום (אחרי השקעה לא מבוטלת) לטעמי הוא נשמע כמו הדבר הכי טוב שאני יכול לבקש.

האם אשאר איתו כל חיי? לא.
האם זה אומר שלא הייתי מרוצה ממנו כיעמוד למכירה? ממש לא.
 

panter

חבר משקיען
הודעות
1,318
מעורבות
39
נקודות
48
מעולם לא שמעתי אותו.

זה הייה שיקול לפי ההגיון -- רק באולפן יש להם הזדמנות להשוות בין הצליל החי לצליל המוקלט.

לכן, בהינתן שמבצעים את ההתאמה לפי מודל גבוה של B&W, סביר שמידת הקירבה לצליל המקורי תמוקסם אם גם בביית יהייה בדיוק אותו מודל של B&W.

עם רמקול אחר, יתכן שמקבלים תוצאה יפה/נעימה יותר, אבל הסיכוי שזה דומה למקור קטן יותר.

שימיתי את התפיסה שלי -- עברתי לחפש מה שכייפי, לא מה שמתיימר להיות :נכון" -- ולכן הרמקולים וההגברה עברו ללוחות :)

עמיר
אני שמח שהתפיסה שלך השתנתה עמיר:)
 

panter

חבר משקיען
הודעות
1,318
מעורבות
39
נקודות
48
נכון זה מיותר ולכן אין שום סיבה להעלות את הטענות הללו.

לגבי טידל ומג׳יקו.
שני רמקולים מדהימים אבל שונים.
מבחינת איכות המוצר - שניהם עבורי באותה רמה.
מבחינת הוויסינג - הטידל יותר לטעמי.

האם אני לא אוהב את המוצרים של מג׳יקו? ממש לא נכון. אני חושב שמדובר במוצר מדהים - במיוחד בדגמי ה-q.
האם הייתי חי איתו? כמובן - אבל הייתי חי עם עוד המון מוצרים אם היה לי את הכוח להתאים להם אלקטרוניקה.
עם הטידל אני יודע להתמודד. חרשתי אותו מכל הכיוונים. בהתחלה היה נשמע בינוני והיום (אחרי השקעה לא מבוטלת) לטעמי הוא נשמע כמו הדבר הכי טוב שאני יכול לבקש.

האם אשאר איתו כל חיי? לא.
האם זה אומר שלא הייתי מרוצה ממנו כיעמוד למכירה? ממש לא.
בשורה התחתונה מה שחשוב זה שהוא לטעמך, כל השאר..
הדבר היותר חשוב זה שבסופו של דבר מישהו יקנה את הרמקול שלך במחיר שהדילר בארץ רכש אותו או פחות מזה
וכאן שוק היד השנייה הרוויח. תמשיך לשדרג:כל-הכבוד:
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
הדבר היותר חשוב זה שבסופו של דבר מישהו יקנה את הרמקול שלך במחיר שהדילר בארץ רכש אותו או פחות מזה
וכאן שוק היד השנייה הרוויח. תמשיך לשדרג:כל-הכבוד:

מאז ומתמיד הנשרים לקחו את השאריות של האריות.
אין לי בעיה עם המעמד הזה.
 

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
743
נקודות
113
מעולם לא שמעתי אותו.

זה הייה שיקול לפי ההגיון -- רק באולפן יש להם הזדמנות להשוות בין הצליל החי לצליל המוקלט.

לכן, בהינתן שמבצעים את ההתאמה לפי מודל גבוה של B&W, סביר שמידת הקירבה לצליל המקורי תמוקסם אם גם בביית יהייה בדיוק אותו מודל של B&W.

עם רמקול אחר, יתכן שמקבלים תוצאה יפה/נעימה יותר, אבל הסיכוי שזה דומה למקור קטן יותר.

שימיתי את התפיסה שלי -- עברתי לחפש מה שכייפי, לא מה שמתיימר להיות :נכון" -- ולכן הרמקולים וההגברה עברו ללוחות :)

עמיר
ברור לי למה אתה מחפש את המקור -צליל של אולפן מהמיקרופונים יש לרמקולים
אני שמעתי את 801F {היה הזדמנות פז בשנות שמונים ותחילת 90 לשמוע הקלטות בDGG באולפן שהקימו בהיכל התרבות תא בהקלטות ברנשטיין - כמה פעמיים . EMI זובין מהטה עם פרלמן
עדיין לא שמעתי כמו זה את הצליל של החלילים
תופים כלי מיתר וכלי הקשה - נכון זיכרון של 35 שנים זכרון שמיעתי לא נחשב אבל את גודל הרושם שהשאיר בי - אני זוכר את גודל החוייה לשמוע ישר מהקלטה
בדקה אחת שמעתי באולם .בדקה שנייה באולפן זה היה מפיל .....ואותי בטח ובטח
מעולם לא הצלחתי לשחזר אצלי בבית עם כל הציוד השהיה לי במשך שנים .את הצליל של 801 ששמעתי אז הנפח הדיוק והעוצמה של כלי ההקשה מפילים -רוחב הכינורות וכל זה בחדר שונה אולפן בהיכל התרבות .אבל
למה ואיך הצליל יוצא כל כך עגום בCD ולפני כן LP לעומת
טרי טרי
התשובה אם ישאירו ככה את המקור לבית . כל מערכת צריכה 801 עם מגברי טופ. וטייפ מסטר מכוון שאי אפשר שבכל בית יהיה את זה
עושים קומפרסיה ויוצא מה שיוצא ולך תשחזר את המקור \
והנה מרדף אחרי אין ספור פנטזיות כה וככה וככה שלא נדבר על הוצאה כספית

לכן המון המון אודיופילים בעולם מחפשים סרטים מקוריים של הקלטות על גבי סרט סלילים ואו U-MATIC
סוני שבו הקליטו את ההקלטות הראשונות בדיגיטל ראיתי אז מכונה ענקית כמו מכונת כביסה נקראה
מכונת הקלטה של סוני
DGG הוציאה לפני עשור את הקלטת סיפור הפרוורים עם ברנשטיין על SACD רק שיכבה בודדה
וההיה הבדל שמיים וארץ בין הגירסה CD לבין SACD ויש לי את שנהם
כנראה זה הכי קרוב להקלטה באולפן בניו יורק -1984
 

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
743
נקודות
113
בהקשר הזה של אולפנים ושיחזור , זה החלום שלי , מוכן לקנות על עיוור רק צריך תקציב.http://pmc-speakers.com/products/consumer/se-series/ib2-se
יש לך טעם טוב
רמקול שמאד אוהבים בחול בעיקר באנגליה
במשך השנים אם לשפוט לפי מאמרים {מוטעים או לא לא חשוב כרגע}
כולם מדברים בשבחו של המותג
גם מאד מאד יקר המדפי שלהם הרבה מאות פאונדים בקטנה ככה
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,950
מעורבות
2,947
נקודות
113
מאז ומתמיד הנשרים לקחו את השאריות של האריות.
אין לי בעיה עם המעמד הזה.
נשרים זה עוד טוב.

יש גם תנים ותולעים.... :)
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור