מג׳יקו: האם זו באמת ביקורת או סגירת חשבון?


AK1

חבר משקיען
הודעות
11,950
מעורבות
2,947
נקודות
113
הבעייה כאן היא שייש מניעים ממש לא נסתרים, ללא שום צורך ליזום חיפוש ארכיוני מתחת לאדמה, ואלה מניעים חזקים בעליל.

כנראה שמידת הנזק אינה ניתנת להערכה, במיוחד כאשר מראש יש כנראה יחסית מעט לקוחות, שאז גם השפעה שלילית על מספר קטן של אנשים עלולה לעשות הבדל גדול.

חוצמזה, ההשפעה כאן היא לא רק באופן ישיר והגון, אלא בעיקר מתחת לחגורה.
מי שבכל זאת קונה אותם, במקום להיות גאה בקנייתו, הוא עלול להיות מושא ללעג של חבריו המקנאים, יעני פראייר שקנה ב-$38K מה שבקושי שווה $10K כבייכול.

עמיר
 

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
743
נקודות
113
הבעייה כאן היא שייש מניעים ממש לא נסתרים, ללא שום צורך ליזום חיפוש ארכיוני מתחת לאדמה, ואלה מניעים חזקים בעליל.

כנראה שמידת הנזק אינה ניתנת להערכה, במיוחד כאשר מראש יש כנראה יחסית מעט לקוחות, שאז גם השפעה שלילית על מספר קטן של אנשים עלולה לעשות הבדל גדול.

חוצמזה, ההשפעה כאן היא לא רק באופן ישיר והגון, אלא בעיקר מתחת לחגורה.
מי שבכל זאת קונה אותם, במקום להיות גאה בקנייתו, הוא עלול להיות מושא ללעג של חבריו המקנאים, יעני פראייר שקנה ב-$38K מה שבקושי שווה $10K כבייכול.

עמיר

כלומר יצא פרייאר
האמת לא שמעתי אותם - בהחלט אם קהל קטן של קונים
הנזק הוא עצום כמו שיום אחד לדוגמא - יכריזו על משקה מסויים מסרטן
בבת אחת כל המכירות מפסיקות ומניה בבורסה צונחת ב90%
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,950
מעורבות
2,947
נקודות
113
כלומר יצא פרייאר
יצא פראייר כבייכול -- יש סיכוי לא זניח שהמצב בכלל הפוך, והפראייריזם-כבייכול הזה יהייה רק נשק בפי המקנאים -- אלה שאם למישהו יש משהו טוב משלהם, אז שיסבול מהסטיגמה לפחות כפי שהם סובלים מהקנאה.

מכירים את התופעה?

עמיר

נ.ב., וייש גם דוגמה ספציפית, והמבין יבין :)
 

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
743
נקודות
113
יצא פראייר כבייכול -- יש סיכוי לא זניח שהמצב בכלל הפוך, והפראייריזם-כבייכול הזה יהייה רק נשק בפי המקנאים -- אלה שאם למישהו יש משהו טוב משלהם, אז שיסבול מהסטיגמה לפחות כפי שהם סובלים מהקנאה.

מכירים את התופעה?

עמיר

נ.ב., וייש גם דוגמה ספציפית, והמבין יבין :)
יחיו הקנאים ויסבלו !!!!
אולי זה בכלל רמקול מעולה ??? לך תדע מופיע בהמון המון תערכות ורמקולים לציוד יקר
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,938
מעורבות
477
נקודות
83

תומר למה אין?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,950
מעורבות
2,947
נקודות
113
אולי זה בכלל רמקול מעולה ???
הנה, ככה נראה הנזק.

במקום שנקודת המוצא תהייה שאולי יש תחרות, אבל בטוח שזה רמקול מעולה, מתוצרת אחת החברות המובילות בשוק,
נוצרה פה שאלה מהכיוון ההפוך -- "אולי זה בכלל רמקול מעולה ???" -- כאילו שאם הוא מעולה דווקא זו תהייה הפתעה.

וייש גבול עד כמה אפשר/כדאי לשפוט בצורה אמינה את מה ששומעים בתערוכה, במיוחד אם לא לוקחים בחשבון את מי שומעים בהתחלתה ואת מי בסופה -- אפילו רק זה יכול להפוך את ההתרשמות על פיה.

עמיר
 
נערך לאחרונה ב:

panter

חבר משקיען
הודעות
1,318
מעורבות
39
נקודות
48
וייש גבול עד כמה אפשר/כדאי לשפוט בצורה אמינה את מה ששומעים בתערוכה, במיוחד אם לא לוקחים בחשבון את מי שומעים בהתחלתה ואת מי בסופה -- אפילו רק זה יכול להפוך את ההתרשמות על פיה.
עמיר
מה אתה חושב ששמים לך שם קופסאות שימורים עמיר?
הרמקול חובר לאלק' בעלות כוללת של למעלה מ 100k וצפונה עם תנאים אקוסטיים סבירים ביותר.
לרמקול אופי סאונד שקשה להתרגש ממנו כששומעים מוזיקה, ללא קשר אם הוא טוב או לא..והוא טוב!
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
לרמקול אופי סאונד שקשה להתרגש ממנו כששומעים מוזיקה, ללא קשר אם הוא טוב או לא..והוא טוב!

בטוח שהוא לא גרוע,
אך כמה טוב הוא יכול להיות אם הוא לא מרגש.
אנחנו חיים בעידן של ריגושים, אז מה עשינו עם הכסף אם הוא רק קנה לנו אשליה של ריגוש.
 

panter

חבר משקיען
הודעות
1,318
מעורבות
39
נקודות
48
הרבה רמקולים טובים יש בשוק וכולם עושים את העבודה, מה שנשאר לנו זה להחליט אם אנחנו אוהבים את אופי הסאונד או לא!
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,950
מעורבות
2,947
נקודות
113
לרמקול אופי סאונד שקשה להתרגש ממנו כששומעים מוזיקה, ללא קשר אם הוא טוב או לא..והוא טוב!
תיקון קטן אך משמעותי -- לרמקול אופי סאונד שקשה לך להתרגש ממנו כשאתה שומע מוזיקה.

בהחלט ייתכן שייש עוד שחושבים כמוך, אבל כנראה שייש אחרים שחושבים אחרת.

חוצמזה, כפי שכבר כתבתי, יש גורמים נוספים מעבר לאלקטרוניקה שמחברים אליו, כולל, אך לא רק:
  1. עד כמה הרמקולים חדשים ולא עברו break-in
  2. עד כמה המקור/הגברה/כבלים וכיו"ב חדשים ולא עברו break-in
  3. עד כמה הציוד הספיק להתחמם מאז תחילת התערוכה
  4. האקוסטיקה של החדר הספציפי
  5. העמדות והציפיות שייש למאזין לגבי איך אמור להישמע ציוד
  6. דיעות קדומות (שיכולות להיות חיוביות/שליליות) כלפי פריטי הציוד ו/או השילובים ביניהם, החברות והמדיניות שלהן, המתכננים, המתחרים, כל מה שזז ולא זז
  7. עד כמה המדגימים נלהבים / אפאטים / אנטיפאטים / מקצוענים
  8. עד כמה המוסיקה המושמעת אהובה/מרגשת את המאזין
  9. עד כמה המאזין רעב / צמא / עייף / מוצף / לחוץ להספיק הלאה / קר לו
  10. עד כמה רעש והפרעות יש בחדר, אנשים מסתירים לו, אנשים שואלים שאלות טפשיות...
  11. עד כמה המאזין כועס שלא נתנו לו לשמוע את הקטעים שהוא רוצה, לאורך הזמן שהוא רוצה, בווליום שהוא רוצה וכו'
ועוד ועוד, וכל אחד בנפרד מהנ"ל יכול לכשצמו להפוך את כל ההתרשמות.
אז להתייחס למה שמאזין אחד אומר, אפילו אם בפסקנות, ורק על סמך הציוד שחובר, זה לא רציני.

כפי שדיווחתי, הייתי בתערוכה בשנה שעברה, והחמור האנטיפאט שהדגים את ה-Magico Q7 שם תקליט של 45 סל"ד במהירות ⅓33, וזה נשמע עלוב עד מקולקל. לפי זה, הרמקול ממש חרא... לא נשמע אפילו כמו רמקול טוב עבור $10K, אבל עולה פי 20, או לא זוכר כמה. אל תקנה אותו, כי יצחקו עליך שאתה פראייר.

עמיר
 
נערך לאחרונה ב:

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
חוצמזה, כפי שכבר כתבתי, יש גורמים נוספים מעבר לאלקטרוניקה שמחברים אליו, כולל, אך לא רק:
  1. עד כמה הרמקולים חדשים ולא עברו break-in
  2. עד כמה המקור/הגברה/כבלים וכיו"ב חדשים ולא עברו break-in
  3. עד כמה הציוד הספיק להתחמם מאז תחילת התערוכה
  4. האקוסטיקה של החדר הספציפי
  5. העמדות והציפיות שייש למאזין לגבי איך אמור להישמע ציוד
  6. דיעות קדומות (שיכולות להיות חיוביות/שליליות) כלפי פריטי הציוד ו/או השילובים ביניהם, החברות והמדיניות שלהן, המתכננים, המתחרים, כל מה שזז ולא זז
  7. עד כמה המדגימים נלהבים / אפאטים / אנטיפאטים / מקצוענים
  8. עד כמה המוסיקה המושמעת אהובה/מרגשת את המאזין
  9. עד כמה המאזין רעב / צמא / עייף / מוצף / לחוץ להספיק הלאה / קר לו
  10. עד כמה רעש והפרעות יש בחדר, אנשים מסתירים לו, אנשים שואלים שאלות טפשיות...
  11. עד כמה המאזין כועס שלא נתנו לו לשמוע את הקטעים שהוא רוצה, לאורך הזמן שהוא רוצה, בווליום שהוא רוצה וכו'

כפי שדיווחתי, הייתי בתערוכה בשנה שעברה, והחמור האנטיפאט שהדגים את ה-Magico Q7 שם תקליט של 45 סל"ד במהירות ⅓33, וזה נשמע עלוב עד מקולקל...

עמיר

מסכים עם כל מילה :אצבע מורמת.

תומר
 

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
743
נקודות
113
תיקון קטן אך משמעותי -- לרמקול אופי סאונד שקשה לך להתרגש ממנו כשאתה שומע מוזיקה.

בהחלט ייתכן שייש עוד שחושבים כמוך, אבל כנראה שייש אחרים שחושבים אחרת.

חוצמזה, כפי שכבר כתבתי, יש גורמים נוספים מעבר לאלקטרוניקה שמחברים אליו, כולל, אך לא רק:
  1. עד כמה הרמקולים חדשים ולא עברו break-in
  2. עד כמה המקור/הגברה/כבלים וכיו"ב חדשים ולא עברו break-in
  3. עד כמה הציוד הספיק להתחמם מאז תחילת התערוכה
  4. האקוסטיקה של החדר הספציפי
  5. העמדות והציפיות שייש למאזין לגבי איך אמור להישמע ציוד
  6. דיעות קדומות (שיכולות להיות חיוביות/שליליות) כלפי פריטי הציוד ו/או השילובים ביניהם, החברות והמדיניות שלהן, המתכננים, המתחרים, כל מה שזז ולא זז
  7. עד כמה המדגימים נלהבים / אפאטים / אנטיפאטים / מקצוענים
  8. עד כמה המוסיקה המושמעת אהובה/מרגשת את המאזין
  9. עד כמה המאזין רעב / צמא / עייף / מוצף / לחוץ להספיק הלאה / קר לו
  10. עד כמה רעש והפרעות יש בחדר, אנשים מסתירים לו, אנשים שואלים שאלות טפשיות...
  11. עד כמה המאזין כועס שלא נתנו לו לשמוע את הקטעים שהוא רוצה, לאורך הזמן שהוא רוצה, בווליום שהוא רוצה וכו'
ועוד ועוד, וכל אחד בנפרד מהנ"ל יכול לכשצמו להפוך את כל ההתרשמות.
אז להתייחס למה שמאזין אחד אומר, אפילו אם בפסקנות, ורק על סמך הציוד שחובר, זה לא רציני.

כפי שדיווחתי, הייתי בתערוכה בשנה שעברה, והחמור האנטיפאט שהדגים את ה-Magico Q7 שם תקליט של 45 סל"ד במהירות ⅓33, וזה נשמע עלוב עד מקולקל. לפי זה, הרמקול ממש חרא... לא נשמע אפילו כמו רמקול טוב עבור $10K, אבל עולה פי 20, או לא זוכר כמה. אל תקנה אותו, כי יצחקו עליך שאתה פראייר.

עמיר
מעבר לזה אין מה להוסיף
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
הודעה חשובה.

התקשר אלי יאיר תמם קרוע מצחוק מהשירשור ומה"ביקורת".

לדבריו.

"אין לי שום בעיה עם מה שאותו מבקר כתב. ואין לי שום בעיה שכך הוא חושב. הדבר היחיד שממש הצחיק אותי הוא שאלון וולף, בשנה שלפני, לא היה נוכח בתערוכה"

במילים אחרות רבותי. המבקר פשוט קישקש בקומקום.

כנראה שהחושים שלי מחודדים...
 

חומוס

חבר משקיען
הודעות
2,499
מעורבות
402
נקודות
83
כנראה שההד מהקומקום פגע לו באיכות הסאונד.

או בשמיעה.
 

panter

חבר משקיען
הודעות
1,318
מעורבות
39
נקודות
48
תיקון קטן אך משמעותי -- לרמקול אופי סאונד שקשה לך להתרגש ממנו כשאתה שומע מוזיקה.

בהחלט ייתכן שייש עוד שחושבים כמוך, אבל כנראה שייש אחרים שחושבים אחרת.
אתה צודק עמיר, הכוונה היתה שגם לי היה קשה להתרגש כמובן, ואני מאוד התחברתי למה שהבחור ציין בכתבה. אני לרגע לא חשבתי שכולם חושבים כמוני וגם ציינתי שלדעתי נמר כן היה מתחבר שם לתוצאה.
 

panter

חבר משקיען
הודעות
1,318
מעורבות
39
נקודות
48
חוצמזה, כפי שכבר כתבתי, יש גורמים נוספים מעבר לאלקטרוניקה שמחברים אליו, כולל, אך לא רק:
  1. עד כמה הרמקולים חדשים ולא עברו break-in
  2. עד כמה המקור/הגברה/כבלים וכיו"ב חדשים ולא עברו break-in
  3. עד כמה הציוד הספיק להתחמם מאז תחילת התערוכה
  4. האקוסטיקה של החדר הספציפי
  5. העמדות והציפיות שייש למאזין לגבי איך אמור להישמע ציוד
  6. דיעות קדומות (שיכולות להיות חיוביות/שליליות) כלפי פריטי הציוד ו/או השילובים ביניהם, החברות והמדיניות שלהן, המתכננים, המתחרים, כל מה שזז ולא זז
  7. עד כמה המדגימים נלהבים / אפאטים / אנטיפאטים / מקצוענים
  8. עד כמה המוסיקה המושמעת אהובה/מרגשת את המאזין
  9. עד כמה המאזין רעב / צמא / עייף / מוצף / לחוץ להספיק הלאה / קר לו
  10. עד כמה רעש והפרעות יש בחדר, אנשים מסתירים לו, אנשים שואלים שאלות טפשיות...
  11. עד כמה המאזין כועס שלא נתנו לו לשמוע את הקטעים שהוא רוצה, לאורך הזמן שהוא רוצה, בווליום שהוא רוצה וכו'
ועוד ועוד, וכל אחד בנפרד מהנ"ל יכול לכשצמו להפוך את כל ההתרשמות.
אז להתייחס למה שמאזין אחד אומר, אפילו אם בפסקנות, ורק על סמך הציוד שחובר, זה לא רציני.
עמיר
ברור שיש עוד דברים חוץ מאשר אלק׳ אתה חכם:)
אבל זה לא ממש משנה את העובדה שהבחור כתב מה ששמע עם האוזניים ולא עם העיניים..
אתה חושב שזה מעניין אותו אם הציוד עבר ברייק או לא? זו לא התרשמות שהכתב עשה אצלו בסטודיו והיה לו זמן ל fine tuning..
זו סהכ התרשמות של מה ששמע בתערוכה לטוב ולרע..
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,950
מעורבות
2,947
נקודות
113
אבל זה לא ממש משנה את העובדה שהבחור כתב מה ששמע עם האוזניים ולא עם העיניים..
אתה חושב שזה מעניין אותו אם הציוד עבר ברייק או לא? זו לא התרשמות שהכתב עשה אצלו בסטודיו והיה לו זמן ל fine tuning..
זו סהכ התרשמות של מה ששמע בתערוכה לטוב ולרע..
אז זהו, שהוא לא שמע רק עם האוזניים, אלא זה עובר עיבוד בעזרת מה שביניהן, וטוענים שגם הלב משתתף בחגיגה, אם כי נראה לי שהתוספת הזו היא פואטית בלבד.

אם יש לו רגשות שמטים את העניין בצורה חזקה, אז הוא פסול לעדות. גם אם כל אחד אחר חושב כך בנפרד, לו אסור להאמין.

אם דברים מהסוג הזה לא מעניינים אותו, והוא "סתם" כותב, אז הוא גם לא מקצוען וגם לא אחראי.
לדעתי, מבקר מקצוען צריך מהיות מודע למה שמשפיע עליו אישית ועל ההאזנה בכלל, ולבדוק עם עצמו אם הוא כותב ביושר ולוקח הכל בחשבון.

עמיר
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור