מגבר,pure class a...

  • פותח הנושא zs
  • פורסם בתאריך

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,391
מעורבות
1,784
נקודות
113
שאלה לשניצל אבל גם לכל השאר..
מכל הרשום לעיל והדיונים החוזרים על יתרונות וחסרונות של טופולוגיות, מדוע לא יותר אנשים מפצלים את ההגברה ומניעים תחום תחתון באמצעות class d או לפחות קלאס ab טרנזיסטורי שייתן זרם וכוח כמה שצריך כדי לייצר authority והידוק ותחום בינוני-עליון עם קלאס A מנורות single ended, או class A טרנזסטורי למי שלא רוצה להתעסק עם מנורות.
הרי אפשר בהרבה פחות כסף להוציא את הטוב משני העולמות.
גם ביחס למה שמיכאל רשם וגם מהתנסות לא מעטה עם מגברי מנורות, מגבר מנורות שבאמת יכול לשלוט ברמקול סטנדרטי עם דינמיקה ומיקרודינמיקה שיכולה לשחזר כמו שצריך תזמורת וכל שאר הז'אנרים המאתגרים, ואפילו עם רמקול נציל יחסית, עם עכבה ביציבות סבירה (לא מדבר על רמקול של 100db ועכבה 16 אוהם קבועה..) זה המון המון כסף.
איך שמסובבים את זה מגבר + פרה לא יוצאים בפחות מ 80 אלף שח.
וגם אם מוותרים על המנורות, אז הגברה + פרה שיכולה לתת את המוסיקליות והקסם של המנורות ואת השליטה כמו שצריך ברמקול ממוצע ומיד עמוק ועשיר שלא נופל ממגבר מנורות סינגל-אנדד, אז גם לא תצא בפחות מזה.
יש לי גם קלאס D , נשמע נהדר , אבל גם בבי אמפינג עם הקלאס די בבסים לא היה יותר טוב מאשר זוג מונובלוקים חזקים קלאס אי לבד , הבס בקלאס די קצר ויבש עם פחות אקסטנשיין , אבל יש לו יתרון כללי בצלילות , מגברים נהדרים !
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,391
מעורבות
1,784
נקודות
113
אגב , הבסים הטובים נמצאים דווקא ב AB גדולים !
 

אד ליב

חבר משקיען
הודעות
531
מעורבות
323
נקודות
63
יש לי גם קלאס D , נשמע נהדר , אבל גם בבי אמפינג עם הקלאס די בבסים לא היה יותר טוב מאשר זוג מונובלוקים חזקים קלאס אי לבד , הבס בקלאס די קצר ויבש עם פחות אקסטנשיין , אבל יש לו יתרון כללי בצלילות , מגברים נהדרים !
תודה שניצל, אני לא מבין איך אפשר בלי מנורות, לא יודע, באמת לא מצליח להבין.
לא מצליח להתרגש ממוסיקה באותה מידה, לא משנה איזו הגברה.
גם המגברים הכי חלומיים בתערוכות במינכן ששמעתי (ונהנתי מאוד) שמרסקים את הסט אפ שלי לאבק, עדיין רק כשנכנסתי לחדרים עם הגברת מנורות מעולה הרגשתי שהמוח נרגע ומפסיק סופסוף לנתח והלב מתחיל לעבוד ולזוז.
אני באמת משתמש בקלאס ab טרנזיסטורי בינוני לתחום תחתון והוא גדול יחסית לנצילות הרמקול. יכול להיות צריך להגדיל עוד בזרם ובהספק ולא להחליף לקלאס d כמו שחשבתי.
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
תודה שניצל, אני לא מבין איך אפשר בלי מנורות, לא יודע, באמת לא מצליח להבין.
לא מצליח להתרגש ממוסיקה באותה מידה, לא משנה איזו הגברה.
גם המגברים הכי חלומיים בתערוכות במינכן ששמעתי (ונהנתי מאוד) שמרסקים את הסט אפ שלי לאבק, עדיין רק כשנכנסתי לחדרים עם הגברת מנורות מעולה הרגשתי שהמוח נרגע ומפסיק סופסוף לנתח והלב מתחיל לעבוד ולזוז.
אני באמת משתמש בקלאס ab טרנזיסטורי בינוני לתחום תחתון והוא גדול יחסית לנצילות הרמקול. יכול להיות צריך להגדיל עוד בזרם ובהספק ולא להחליף לקלאס d כמו שחשבתי.
אתה עובד עם הגברה כפולה? אם כן, איך אתה מאזן את העוצמות בין המגברים ?......או שבמקרה זה הסתדר לך מבחינת הווליומים ?
 
נערך לאחרונה ב:

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,391
מעורבות
1,784
נקודות
113
טוב , יש מקום לכולם פה ,תלוי מה יש לך , לי כבר לא עושה את זה , מרכך ומעדן באמצעים אחרים , חושב שמתקרב למרות שיתכן שטועה , איזה מגבר יש לך?
 

גל85

אוהב את התחום
הודעות
165
מעורבות
45
נקודות
28
נו מה יהיה ? מצטרף לבקשה של אד
אתם גומרים על הפורום..
נמר הצילו..
אולי אפשר להגביל כמות תגובות של חברי פורום ? נגיד שחבר פורום לא יוכל להגיב שוב אם לא עברו לפחות 10 תגובות של חברים אחרים, או איזה מנגנון שימנע את מה שקורה כאן בשרשורים.
אני מפתח ווב במקצוע, נמר אם לא תציל אותנו מהמגיבים האובססיביים אני אשכרה לוקח לחופש של שבוע חופש מהעבודה ויחד עם עוד חבר אודיופיל אנחנו בונים אפליקציה ופורום אודיופילי חדש עלינו, עם הגדרות שימנעו את מה שקורה כאן..
אי אפשר לסבול את הקריאה כאן יותר
די הרגתם אותנו

+1
 

אד ליב

חבר משקיען
הודעות
531
מעורבות
323
נקודות
63
טוב , יש מקום לכולם פה ,תלוי מה יש לך , לי כבר לא עושה את זה , מרכך ומעדן באמצעים אחרים , חושב שמתקרב למרות שיתכן שטועה , איזה מגבר יש לך?
תסלח לי שניצל, איכשהו לא מרגיש לי נוח תמיד לתת מפרט סט-אפ שלי (הבעיה היא אצלי).
זה משהו צנוע בסה"כ ורק משתדל שיהלום את הטעם שלי.
 

אד ליב

חבר משקיען
הודעות
531
מעורבות
323
נקודות
63
אתה עובד עם הגברה כפולה? אם כן, איך אתה מאזן את העוצמות בין המגברים ?......או שבמקרה זה הסתדר לך מבחינת הווליומים ?
עם פרה פסיבי שיש לו יציאה אחת וכניסה אחת
 

genvirt

חבר משקיען
הודעות
2,359
מעורבות
809
נקודות
113
נו מה יהיה ? מצטרף לבקשה של אד
אתם גומרים על הפורום..
נמר הצילו..
אולי אפשר להגביל כמות תגובות של חברי פורום ? נגיד שחבר פורום לא יוכל להגיב שוב אם לא עברו לפחות 10 תגובות של חברים אחרים, או איזה מנגנון שימנע את מה שקורה כאן בשרשורים.
אני מפתח ווב במקצוע, נמר אם לא תציל אותנו מהמגיבים האובססיביים אני אשכרה לוקח לחופש של שבוע חופש מהעבודה ויחד עם עוד חבר אודיופיל אנחנו בונים אפליקציה ופורום אודיופילי חדש עלינו, עם הגדרות שימנעו את מה שקורה כאן..
אי אפשר לסבול את הקריאה כאן יותר
די הרגתם אותנו
אני אומנם לא נמר:) ויש מה שהוא (הרבה) במה שכתבתה , אך נראה לי תחכה לך דממה בפורום החדש:) קצת בידור - זה טוב... ואם אני לא טועה יש כאן אופציה של נטרול , כך לא תגיעו הודעות שלא רוצה לקרוא כלפחות...
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,863
מעורבות
988
נקודות
113
אכן אפשר להפעיל את האופציה של התעלמות מהודעות של מישהו שנמאס לקרוא את התגובות שלו.
הפעלתי לפני כמה ימים את המסנן הזה ומאז איכות הגלישה שלי השתפרה.
איו לי מושג מה קרה פה שהקפיץ את הפיוז לכמה אנשים ואיך קלארק גייבל אמר,
Frankly my dear, I don't give a damn

ארז
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
עם פרה פסיבי שיש לו יציאה אחת וכניסה אחת
:בעד:, כאמור הצעתי את הטופולוגיה הזאת בעבר אבל נתקלתי ב"צוננים" בעיקר מנמר .

לדעתי שווה שתפתח שרשור יעודי ותתאר מה עשית למען יראו, יפנימו ויבצעו..... לבעלי רמקול Bi-Wire.......אגב, איזה רמקול יש לך?

כל הכבוד (ורד)
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
אכן אפשר להפעיל את האופציה של התעלמות מהודעות של מישהו שנמאס לקרוא את התגובות שלו.
הפעלתי לפני כמה ימים את המסנן הזה ומאז איכות הגלישה שלי השתפרה.
איו לי מושג מה קרה פה שהקפיץ את הפיוז לכמה אנשים ואיך קלארק גייבל אמר,
Frankly my dear, I don't give a damn

ארז
מעניין , אם אני עושה "אהבתי" לפוסט של חבר פורום שחסם אותי האם הוא יראה זאת? רק ל @ארז_וחני הפתרונים.

איך חסר לי ה"דו שיח הפורה" איתו....חיי הפורום שלי השתנו מן הקצה אל הקצה :((ורד נבול)
 

נערך לאחרונה ב:

zs

חבר משקיען
הודעות
4,926
מעורבות
1,604
נקודות
113
תודה שניצל, אני לא מבין איך אפשר בלי מנורות, לא יודע, באמת לא מצליח להבין.
לא מצליח להתרגש ממוסיקה באותה מידה, לא משנה איזו הגברה.
גם המגברים הכי חלומיים בתערוכות במינכן ששמעתי (ונהנתי מאוד) שמרסקים את הסט אפ שלי לאבק, עדיין רק כשנכנסתי לחדרים עם הגברת מנורות מעולה הרגשתי שהמוח נרגע ומפסיק סופסוף לנתח והלב מתחיל לעבוד ולזוז.
אני באמת משתמש בקלאס ab טרנזיסטורי בינוני לתחום תחתון והוא גדול יחסית לנצילות הרמקול. יכול להיות צריך להגדיל עוד בזרם ובהספק ולא להחליף לקלאס d כמו שחשבתי.
אבל אם שמעתה מנורות והמח הפסיק לנתח...אז איפה הבעיה? איך אתה נודד ל class d ?
חיי אדיופיל לא קלים...לא כל מגבר מנורות יעשה לך את זה.מגבר מנורות טוב מבית טוב עולה .
אבל אתה שמעתה בתערוכות ,לפחות הכיוון ידוע לך..
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
כל שהטמפרטורה קרה יותר האלקטרונים "שמחים" יותר וההגבר גדול יותר......מכאן המושג של "על מוליך" שנדרש לקירור של חנקן נוזלי או אף נמוך מזה.
אל תבלבל את המוח.....ציוד שמתחמם ההגבר שלו יורד !!! כל הפרשנויות האחרות שלך בעניין הם שלך בלבד.

רוברט,
ההגבר של הרכיב הוא חשוב, אך במגברים, כמו שנאמר כבר לפני כן בשרשור הזה ובהרבה שרשורים קודמים שראיתי פה בפורום, התחממות המכשיר כולו מובילה לשינוי בנקודות העבודה, לא רק של רכיבי ההספק, אלא גם של כל שאר הרכיבים במגבר.
דרגת ההספק מתחממת ראשונה, ומחממת בהדרגתיות את גופי הקירור וגוף המכשיר עצמו, זה תהליך הדרגתי שלוקח זמן ותלוי בטמפרטורה הסופית שאליה מגיע המכשיר...
כתוצאה מכך מתחממים הקבלים וגם דרגות הכניסה של המגבר, אבל אלו מגיעים לטמפרטורת המטרה בסופו של תהליך ההתחממות, כל הגורמים הללו משפיעים על נתוני המגבר כמעט בכל הפרמטרים... כי ככל שליבת הרכיב חמה יותר, הרכיב יזרים יותר זרם. וזה נכון גם לדרגות הכניסה, וגם למייצבי המתח.
מגבר CLASS A מתחמם משמעותית הרבה יותר מאשר CLASS AB, לכן ההתייצבות וההגעה שלו לנתוני היצרן אורכת הרבה יותר זמן.
 

אד ליב

חבר משקיען
הודעות
531
מעורבות
323
נקודות
63
אבל אם שמעתה מנורות והמח הפסיק לנתח...אז איפה הבעיה? איך אתה נודד ל class d ?
חיי אדיופיל לא קלים...לא כל מגבר מנורות יעשה לך את זה.מגבר מנורות טוב מבית טוב עולה .
אבל אתה שמעתה בתערוכות ,לפחות הכיוון ידוע לך..
אתה צודק שלמה, בדיוק על זה כתבתי, שהגברת מנורות טובה שתיתן את כל מה שצריך כדי להניע רמקול עם נצילות סבירה+ תתחיל מאיזור 80K כולל הפרה לפי מה ששמעתי עד היום ולכן אני מפצל הגברות כי אין לי 80k לשים על הגברה..
קלאס d חשבתי להביא רק לתחום תחתון, להדק אותו עוד ולהשיג יותר שליטה, כרגע מוגבר ע"י טרנזיסטורי ab והמיד היי מוגבר בנפרד עם מנורות קלאס A, אבל אולי כמו ששניצל אמר, עדיף ab יותר חזק זרם.הספק.
שלום שבת
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
מאחר שכולם כאן מכירים את דיעותי אני לא רוצה להיכנס לעניין האיכות, והאם ניתן לשמוע בכלל הבדלים בהפרשי איכות זו כשהמגבר מתחמם .......לעומת זאת עניין העוצמה, כמות, הוא לא בר ויכוח!!!, הוא עניין שמיע בהחלט (לטוב או לרע).

בקיצור, אני מסביר מדוע יש הבדל כשמגבר מתחמם אבל לא לפי תובנות ה"חוויתיים" אלא לפי תובנות ה"טכנוקרטים".

וגם זה סוג של ניסיון ל"שלום עולמי".....ולו במסגרת הקטנה והצנועה של פורום "דו ערוצי" באתר dtown.

וגם (ורד)לפורום בכלל ול @matanoosh בפרט לשישבת.
 
נערך לאחרונה ב:

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
הצליל הוא כאילו מוסיקלי ו"חמאתי" אבל זה בא על חשבון ATTACK, על חשבון דינמיות קצת, על חשבון צליל מעט רופס,

אבל הדבר השני שאני מחליף במערכת זה את המונובלוקים (אולי לפאס אבל לא קלאס A).
כקונספט של צליל, זה לדעתי קונספט מיושן ורפה.

מתן,
הרפיסות של הצליל שאתה מדבר עליה ב-PASS אינה קשורה ל- CLASS של המגבר אלא לזה ש-PASS לא מייחס חשיבות רבה ל- SLEW RATE של המעגל..
המגברים שלו הם על ספקטרום האיטי של המשוואה.
אתה כנראה חפץ במכשיר קצת יותר זריז.
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
וואו
אנשים פה עם ציוד מטורף ולא מרוצים
על זה נאמר
אין אדם מת וחצי תאוותו בידו
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
בקיצור, אני מסביר מדוע יש הבדל כשמגבר מתחמם אבל לא לפי תובנות ה"חוויתיים" אלא לפי תובנות ה"טכנוקרטים".
יואו, עדיין לא הבנת שהבדל של 1dB לא שמיע כשהוא נפרש על פני הרבה דקות בתנאי מוזיקה?

תחשוב על פרה עם ווליום אנלוגי שמורידים אותו לאט לאט בחצי מעלה במשך אפילו רק 20 דקות -- לפעמים זה הרבה יותר -- תוך כדי שמתנגנת מוזיקה עם טווח דינאמי של 60dB. מי ישמע את זה בדיוק? אתה?? :(

זה משהו ברמה הטכנוקרטית לחלוטין, אין כאן שום "חווייתיות". אתה מסביר שטויות.
 
נערך לאחרונה ב:

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,158
מעורבות
1,624
נקודות
113
מתן,
הרפיסות של הצליל שאתה מדבר עליה ב-PASS אינה קשורה ל- CLASS של המגבר אלא לזה ש-PASS לא מייחס חשיבות רבה ל- SLEW RATE של המעגל..
המגברים שלו הם על ספקטרום האיטי של המשוואה.
אתה כנראה חפץ במכשיר קצת יותר זריז.
1. כפרה עליך
2. וואלה. לא ידעתי. יש מצב.
3. כששמעתי מגבר כוח רציני שלהם אצלי, נדמה לי זה היה ה 350, היתה לי פחות הבעיה הזאת.
4. החוויה אינה של מגבר איטי ומטושטש, כמו antique sound labs כזה (איכסה). לא הרגשתי שמהירות היא הבעיה אלא ה attack, היכולת להוציא צלילים קדימה. במגברים אחרים זה היה יותר ברור (קאראן למשל) על חשבון פירוט.
בקיצור, אני מפונק. רוצה יותר מהכל. ובשביל זה צריך לעשות ולהוציא הרבה כסף :)
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור