מגבר,pure class a...

  • פותח הנושא zs
  • פורסם בתאריך

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,739
מעורבות
1,434
נקודות
113
נניח שאני זורם איתך (בניגוד לדעתי).... ו 1 dB לא שמיע לאורך זמן.... אם כך מהו להבנתך המנגנון שגורם לחוויתיים לטעון ששומעים טוב יותר לאחר התחממות המגבר ?

אצלי זה בכלל לא עניין של ווליום (או לא רק): לפני שהמגבר מתחמם - בערך שעה או 45 דק - הסאונד הוא נטול עומק ועם גוון מטאלי (או סאונד פח כמו שאומרים)

ואת זה אני חושב שראיתי באיזה סקירה שחלק מאותם הרמוניות הלא טובות, הלא נעימות לאוזן, נעלמות לאחר החימום.
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,494
מעורבות
516
נקודות
113
מה רע בזה ?
תחשוב מה צריך להיות על מנת להתעסק בשדרגת :
1. צריך להיות בריא.
2. צריך שיהיה ממון פנוי.
3. צריך לא להיות מוטרדים באופן כללי .
4. אין צרות משפחתיות שמסיחות את הדעת ומוציאות את החשק...

אתה מבין שזה אחלה חיים ?
זה השקעה בתחביב מהנה.

כל האמור לעיל בהסתייגות אחת שיש מספיק ממון לצרכים אחרים ושהתחביב הזה לא יוצר ויכוחים ומריבות משפחתיות.

ומי שנהנה מהדרך נהנה פעמיים, גם מהדרך וגם מהתוצאה.
ארז
לא תמיד אחלה חיים כפי שאתה מתאר, לפעמים מהנה, לפעמים פחות, תחשוב בחורה/אישה, רובן לא כולן, המחשבות שלה מרבית היום זה מה לא טוב אצלי(רק על הצד השלילי) ו ש כולם רואים את ה לא טוב הזה, ובכלל כל היום חושבת על מה שהיא לא אוהבת אצלה/בה, ואם חס וחלילה מישהו יעיר או "יראה" את ה לא טוב הזה, (למרות שהכל טוב וזה הכל בראש כן) היא תיפגע קשה מצד שני היא תעשה הכל, כל דבר שיהווה שיפור, כל דבר שיכול לשפר, בכל סכום במגבלות התקציביות, עכשיו כמעט כל היום המחשבות שלה מתרוצצות סביב זה, אודיופיליה זה על אותו עיקרון, אותו הדבר רק על איכות הצליל.
 

נערך לאחרונה ב:

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
אצלי זה בכלל לא עניין של ווליום (או לא רק): לפני שהמגבר מתחמם - בערך שעה או 45 דק - הסאונד הוא נטול עומק ועם גוון מטאלי (או סאונד פח כמו שאומרים)

ואת זה אני חושב שראיתי באיזה סקירה שחלק מאותם הרמוניות הלא טובות, הלא נעימות לאוזן, נעלמות לאחר החימום.
כל שתיארת , עומק וגוון מטאלי הם פרמטרים לא ניתנים לכימות בהנדסת אודיו לעומת הפרמטרים שהזכרתי אותם כאן.
אגב, זה לא אומר שאי אפשר לתאר עומק וגוון מטאלי (1) בעזרת הפרמטרים שציינתי.....ולדעתי פרמטרים אלו זניחים בעשרות מונים מעניין העוצמה.

אגב ההרמוניות שתיארת- בהנדסה הם מוגדרים כעיוותים.

----------------------------------------------------------------------------------------------
(1) גוון מטלי מאופיין בדרך כלל כהדגשה במיד העליון/גבוהים נמוכים.
 
נערך לאחרונה ב:

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,739
מעורבות
1,434
נקודות
113
כל שתיארת , עומק וגוון מטאלי הם פרמטרים לא ניתנים לכימות בהנדסת אודיו לעומת הפרמטרים שהזכרתי אותם כאן.
אגב זה לא אומר שאי אפשר לתאר עומק וגוון מטאלי בעזרת הפרמטרים שציינתי.....ולדעתי פרמטרים אלו זניחים בעשרות מונים מעניין העוצמה.

אגב הרמוניות שתיארת- בהנדסה הם מוגדרים כעיוותים.

נכון, עיוותים. אבל ספציפיים.
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,321
מעורבות
1,888
נקודות
113
רוברט, אתה תמיד טוען שעליה ואפילו קטנה מאוד בעוצמה נותנת הרגשה שהאיכות יותר טובה למרות שבעצם זה רק משחק של עוצמות אבל בפוסט הזה לצד ירידה בעוצמה כאשר המגבר מתחמם אנשים מעידים על עליה באיכות, אני לא הראשון פה שמבקש שתגיב על הניגוד הזה ומשום מה אתה מתעלם ולא מסביר את התופעה.
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
עוצמה חזקה יותר מקושרת עם תוקפני ואגרסיבי......לעומת סאונד חלש יותר שנשמע יותר רך ומלטף - זו התובנה שלי לצליל ה"יותר מעודן" שהחברים מדווחים עם התחממות הציוד.
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,321
מעורבות
1,888
נקודות
113
עוצמה חזקה יותר מקושרת עם תוקפני ואגרסיבי......לעומת סאונד חלש יותר שנשמע יותר רך ומלטף - זו התובנה שלי לצליל ה"יותר מעודן" שהחברים מדווחים עם התחממות הציוד.
ברור לך שאני לא מסכים איתך!
שבת שלום...
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
ברור לך שאני לא מסכים איתך!
שבת שלום...
OK, מקובל, אבל מן הראוי וגם מן הנימוס שתכתוב אתה את התובנות שלך מעבר ל"לא להסכים איתי".
 

נערך לאחרונה ב:

dor_s

חבר משקיען
הודעות
511
מעורבות
151
נקודות
43
טקס של הדלקה 4 שעות לפני שמיעה,הוא פשוט מצחיק (בעצם עצוב) לדעתי. אפילו אם השיפור קורה באמת רק אחרי 4 שעות
מישהו פה מחמם מנוע ברכב יותר מ 20 שניות לפני יציאה לדרך. או דואג לחמם צמיגים לפני נסיעה ב 120 קמ"ש בקו ישר?
גם אני שומע שיפור עם הזמן. אבל זה לא יעצור אותי מלהנות (קצת פחות) גם בהתחלה
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
זה לא נכון.
אז מה זה לתובנה שלך גוון מטלי ?
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,321
מעורבות
1,888
נקודות
113
OK, מקובל, אבל מן הראוי וגם מן הנימוס שתכתוב אתה את התובנות שלך מעבר ל"לא להסכים איתי".
כל מכשיר עובד טוב יותר בטמפרטורת העבודה שלו.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,071
מעורבות
3,078
נקודות
113
טקס של הדלקה 4 שעות לפני שמיעה,הוא פשוט מצחיק (בעצם עצוב) לדעתי. אפילו אם השיפור קורה באמת רק אחרי 4 שעות
מישהו פה מחמם מנוע ברכב יותר מ 20 שניות לפני יציאה לדרך. או דואג לחמם צמיגים לפני נסיעה ב 120 קמ"ש בקו ישר?
גם אני שומע שיפור עם הזמן. אבל זה לא יעצור אותי מלהנות (קצת פחות) גם בהתחלה

ראית פעם מכונית מרוץ שהמנוע שלה מותנע 20 שניות לפני תחילת מרוץ?
גם ברכב רגיל לוקח יותר מ 20 שניות להגיע לעבודה אופטימלית, אומנם הזרקת דלק ממוחשבת שיפרה המון בנושא אבל עדיין אינה יכולה להביא מנוע קר לעבודה אופטימלית ב 20 שניות.
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
כל מכשיר עובד טוב יותר בטמפרטורת העבודה שלו.

אתה יכול לכמת זאת בפרמטרים הבאים מתחום האודיו : שנויים בעוצמה, FR, יחס אות לרעש, עיוותים, וג'יטר (לא רלוונטי למגברים)
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,494
מעורבות
516
נקודות
113
אני מכיר כמה שמדליקים את המגבר 8 שעות לפני שהם מתכננים לשמוע מוסיקה, מתקשרים לאישה בצהריים תדליקי לי את המגבר שיהיה מוכן לערב, אז מה זה אומר שלוקח לו 8 שעות להגיע לטמפרטורת עבודה/שאסור לנו להנות ב 8 שעות הראשונות חס וחלילה??
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
אני רוצה להבהיר את העניין ......אתה טוען שהבדל בעוצמה של כ 1 dB לאורך זמן הוא לא שמיע ......ולעומת זאת טעינת קבלים גורמים לשינויים גדולים, ברורים ושמיעים בפרמטר עלום כלשהו (גם כאן הוא לאורך זמן)......מהו אותו פרמטר עלום לדעתך?
נראה לך שלחזור על הטיעון המטופש של ה-1dB -- שאם הוא הייה שמיע על פני מרווח הזמן הזה, הוא הייה מסביר תופעה הפוכה לזו שנצפית -- זה הופך אותו ליותר נכון/קביל?

זו נשארת שטות מוחלטת כמו קודם.

דומני שאמרתי מספיק ברור שאני לא יודע מה ההסבר הטכני לתופעת שיפור הסאונד.
 

dor_s

חבר משקיען
הודעות
511
מעורבות
151
נקודות
43
ראית פעם מכונית מרוץ שהמנוע שלה מותנע 20 שניות לפני תחילת מרוץ?
גם ברכב רגיל לוקח יותר מ 20 שניות להגיע לעבודה אופטימלית, אומנם הזרקת דלק ממוחשבת שיפרה המון בנושא אבל עדיין אינה יכולה להביא מנוע קר לעבודה אופטימלית ב 20 שניות.
יפה, אתה צודק כי לא טענתי שרכב מוכן לקריעה ב 20 שניות, אבל לעבוד תקין הוא יעבוד
ופה העניין, גם רכב רגיל וגם ציוד השמע הוא עדיין פלאג אנד פליי
דרך אגב רכב דראג מחממים מנוע או גיר כמה שפחות. צמיגים כן
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
15 דקות זה זמן סביר
יש מדווחים כאן על 4 שעות
למגבר שעולה קצת יותר מ 200 דולר בדיוטי פרי זה נשמע לי לא הגיוני
זה לא קשור למחיר.

אם ההסבר אכן קשור להתחממות עד לטמפרטורות הגבוהות של class A, זה כנראה יהיה ביחס הפוך למחיר :)
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
צחי, בהנדסת ובמדע האודיו יש מס' פרמטרים ברורים שניתן לשמוע דרכם הבדלים......שנויים בעוצמה, FR, יחס אות לרעש, עיוותים, וג'יטר (לא רלוונטי למגברים) ........מה הפרמטר(ים) שמשתנה(ים) עקב התאוריה שלך?

אעזור לך ......הפרמטר המרכזי שמשתנה בהתחממות ציוד הוא העוצמה........לעיתים כדי 1 dB.

אתה מוזמן כמובן לרשום את הסיבות שאתה חושב עליהם.(ורד)

אגב, שאלה זו הופנתה גם לחבר @AK1 אבל הוא עדיין חושב על כך ובטח הוא ייתן לי ולפורום תשובה מלומדת בעניין במהלך הסוף שבוע.
מה אתה מתנפח עם המדע? זה לא משהו שקשור אליך. צורת המחשבה שלך הפוכה מצורה מדעית.

נתקעת על הסבר טיפשי, שגם לא שמיע וגם מסביר תופעה הפוכה, ואתה חוזר עליו שוב ושוב ושוב.

שים לב: לא הפרכת את זה שזה לא שמיע, ולא הפרכת את זה שאם זה היה שמיע, זה היה מסביר תופעה הפוכה.
אתה סתם חוזר על זה למרות שמה שאמרת הופרך.

אז אתה לא עוזר לאף אחד עם זה, רק מטעה את הציבור.

ממש עדיף להודות שאתה לא יודע מאשר לטעון טענות שבעליל לא נכונות אם חושבים עליהן בצורה מדעית והגיונית.

אתה היפך ממדע, רוברט. אם כבר אתה מבייש את המדע.

די כבר! :(
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
כשאתה לא מסוגל לתת ולו תשובה לוגית אחת פשוטה אתה עובר ל"גופו" - עצוב.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור