TakeOne
חבר משקיען
- הודעות
- 2,917
- מעורבות
- 865
- נקודות
- 113
(למרות שזה לא הופנה אלי, זה מתאים באופן כללי)
כי לפעמים אנשים לא מבינים עד כמה הטעויות שלהם עמוקות ובסיסיות, וצריך לחזור לרמת הא"ב.
עמיר
זה הופנה אליך.
(למרות שזה לא הופנה אלי, זה מתאים באופן כללי)
כי לפעמים אנשים לא מבינים עד כמה הטעויות שלהם עמוקות ובסיסיות, וצריך לחזור לרמת הא"ב.
עמיר
לא התייחסתי לשילוב שיש לך. אני מבין שבדקת, השווית ובחרת במה שנשמע לך הכי טוב. גם המחירים של הציוד שלך בחו"ל לא בהפרש כזה גדול כמו שאני כיוונתי אליו.
התייחסתי עקרונית כי שאלת מהי הגברה איכותית, ולכן המחשתי את זה באמצעות ההבדל בין הסט של אוקטב לזה של נאד, למשל.
הויכוח נמצא בגזרה של "פרופורציה סבירה בין מחיר ההגברה למשל, למחיר הרמקולים".עמיר, כל זה טרוויאלי וברור.
כל אחד (אני מקווה) מתחיל את החיפוש בגזרת ההתאמה הטכנית הבסיסית. לא חושב ששם בכלל נמצא הויכוח.
לעומת זאת אנחנו הרי יודעים שכל אחד (כמעט) כששוקל להחליף או לרכוש משהו מתחיל מ.....קביעת התקציב.
ואם מראש אתה מגדיר תקציב X, הרי שתבדוק בהתחלה את מה שיש לשוק להציע לך בסביבת המחיר הזו.
ולכן, יש מי שמראש יגדירו תקציב בסביבת יתר הרכיבים שיש להם (פרופורציה סבירה בין מחיר ההגברה למשל, למחיר הרמקולים) ויש מי שמראש יחליטו שהם בודקים כל דבר, בכל גזרת מחיר.
אני טוען שההתנהלות הסבירה היא הראשונה.
אם במקרה בדרך תפגוש במגבר (למשל) זול משמעותית מכל היתר, ודווקא הוא נשמע לך הכי נכון וטוב, שיחקת אותה.
רק שהסיכוי לכך לא תמיד כ"כ גדול. בטח שלא אם מדובר בהפרשי מחיר גדולים מאוד.
מסתבר שלמקרא הדברים שלי אתה יכול לחשוב דברים עקומים שאינם קשורים כלל למה שכתבתי, ושבוודאי אינם נובעים מדברי.עמיר,
למקרא הדברים שלך אפשר כמעט לחשוב שמגבר שפופרות ככל שהוא זול יותר הוא טוב יותר. יש מגברי שפופרות עם הספקים זעומים ומחירים בשמים. למה שמי שאוהב מגבר שפופרות איכותי יחסוך על המגבר ויוציא כסף על הרמקולים ביחס של 1:9?
אריה
ומיד בכלל דיבר על לאהוב רמקול מהאוויר, מהקרקע ו/או מהים, ואם תפקיד הרמקולים במערכת שקול בעיניך לתפקיד הצמיגים במכונית אז אין בסיס לדיון.אי אפשר לאהוב רמקול "מהאוויר". להתחיל "לאהוב" רמקול זה כמו להתחיל "לאהוב" צמיגים ואח"כ לחפש איזו מכונית מגיעה עם הצמיגים האלה. תסביר לי בבקשה - מה זה שמישהו אוהב רמקול.
להסתובב בין חברים, מכרים, מכרים של החברים, חנויות, תערוכות, להאזין למוסיקה שאתה אוהב, עד שאתה מתאפס על "עושה לך את זה".עמיר - לא יותר ברור.
אתה כותב: "להתחיל בלחפש רמקולים שאוהבים -- נניח בסביבות מחצית הסכום", איך אני אמור למצוא רמקול שאני אוהב?
אריה
מה זה שמישהו אוהב NAIM?
לא מבין
להסתובב בין חברים, מכרים, מכרים של החברים, חנויות, תערוכות, להאזין למוסיקה שאתה אוהב, עד שאתה מתאפס על "עושה לך את זה".
אפשר לקרוא ביקורות/המלצות כדי לקבל מושג מה יכול להיות שווה להתאמץ יותר לארגן שמיעה שלו.
כל זאת בניגוד לתהליך של להחליט על תקציב ועל חלוקתו לרכיבים, פתיחת קטאלוגים לראות מה נכנס בתקציב, ולהזמין.
עמיר
להסתובב בין חברים, מכרים, מכרים של החברים, חנויות, תערוכות, להאזין למוסיקה שאתה אוהב, עד שאתה מתאפס על "עושה לך את זה".
אפשר לקרוא ביקורות/המלצות כדי לקבל מושג מה יכול להיות שווה להתאמץ יותר לארגן שמיעה שלו.
כל זאת בניגוד לתהליך של להחליט על תקציב ועל חלוקתו לרכיבים, פתיחת קטאלוגים לראות מה נכנס בתקציב, ולהזמין.
עמיר
זה נקרא להיות "תקוע בפרדיגמה", אבל חזק, וכשהפרדיגמה עקומה ומותאמת לצרכי המכירות של חברה מסויימת, זה בעייתי...כשמדברים על NAIM מדברים בד"כ על מערכת - אני לא מבין איך אפשר להתייחס לבניית מערכת דרך אהבת הרמקול.
כאילו שרמקול הוא איזה רכיב שעומד בפני עצמו - בשעה שבפועל רמקול הוא הרכיב האחרון בשרשרת.
אריה
זה נקרא להיות "תקוע בפרדיגמה", אבל חזק, וכשהפרדיגמה עקומה ומותאמת לצרכי המכירות של חברה מסויימת, זה בעייתי...
עמיר
זה מה שנקרא לטעות ולהטעות.בן אדם מסתובב ושומע מערכות - הרי הוא לא שומע רק רמקולים כי זה ממש לא אפשרי. אפשר למשל להשוות בין נגני תקליטורים שונים באמצעות אוזניות משובחות בלבד. אפשר להשוות בשילוב של מקור/מגבר באמצעות אוזניות משובחות. דווקא רמקול הוא הרכיב היחיד שאי אפשר "להשוות" אותו אלא עם כל מה שבא לפניו.
וזה עוד לא הכל: רמקול הוא תלוי מערכת מצד אחד ותלוי מיקום (החלל בו הוא פועל) מצד שני. אני יכול להתלהב מרמקול אצל חבר ולהתאכזב מאוד מהרמקול אצלי בבית.
גם לגבי מגבר שפופרתי או מגברי טרנזיסטורים שהספקם נמוך, ויש הרבה חברות שמייצרים מגברים כאלה, הרי הכיוון צריך להיות שקודם אוהבים את המגבר - ולמגבר כזה צריך להתאים רמקול עם נצילות גבוהה. אני באמת ובתמים לא מבין איך אפשר ללכת במסלול הפוך. בד"כ - כך להבנתי וגם אני אישית עברתי את המסלול הזה, מי שקונים מגברים שהם גם זולים וגם בעלי הספק נמוך, עושים זאת מחוסר ממון - אז מה ההיגיון להוציא ממון רב על רמקולים במקרה כזה? מה גם שזה יכול רק להפריע.
ואחרון - אם מישהו אוהב לשמוע מוסיקה קמרית בשקט והוא מחפש איכות ואין לו מגבלה תקציבית, ככל שיקנה ציוד איכותי יותר עם הספקים גבוהים יותר - כך תגדל הנאתו מהאזנה למוסיקה גם בשקט. זו טעות לחשוב שבשביל להאזין בשקט כדאי לוותר על עוצמה, לוותר על עוצמה צריך רק במגבלות תקציב. ועוצמה גבוהה או יכולת הזרמה גבוהה עם איכות גבוהה עולה הרבה כסף וזה עוד לפני הרמקולים.
אריה
נכון! רק עצם העובדה שלדעתי משהו עדיף לא באמת הופכת אותו לעדיף.אתה תקוע בפרדיגמה שלך..... זה שלדעתך הפרדיגמה שלך טובה משלי עדיין לא הופך את הפרדיגמה שלך לנכונה יותר.
אריה
אפשר בהחלט לקבוע שרמקול הוא טוב ואפילו מצוין.
השיטה היעילה ביותר היא להשוות.
.....
אם ההשוואה היא מול רמקול מוכר, בכלל קל לקבל מסקנות.
כל זאת בהנחה שההגברה מתאימה לכל הרמקולים היטב.
אני לא מנסה לשכנע אותך -- אתה נראה לי תקוע מדי מכדי להיות פתוח לשיכנוע.עמיר,
לא נשכנע אחד את השני.
...
אריה