לקנות אופנוע או קדם עצבני?


tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
שלום,

אני מעדיף את הקדם. יש רישיון על 500 וזה נראה לי כלי לא בטיחותי. על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי, 1.3 מיליון אנשים נהרגים בכל שנה בתאונות הדרכים וכ-30 מיליון נפצעים בכל שנה ברחבי העולם. תאונות הדרכים נגרמות בשל משולש של גורמים: הגורם האנושי, מצבו של האדם ודרכי התנהגותו על הכביש משפיעים רבות על היווצרותן של תאונות הדרכים. חוסר תשומת לב, נהיגה עבריינית, אי ציות לחוקי התנועה ונהיגה במצב של עייפות הם בין הגורמים השכיחים לתאונות הדרכים. הגורם התשתיתי, מצב התשתיות משפיע רבות על התנהגות הנהג. כבישים לא מתוחזקים, תמרורים לא ברורים ושלטי הכוונה מעורפלים, כבישים ללא הפרדה בין נתיבים, כתמי שמן על הכביש, מפגעים בטיחותיים וחוסר תאורה, עלולים לגרום לתאונות דרכים. בישראל ישנו מיפוי של כבישים מסוכנים שאירעו בהם מספר רב של תאונות דרכים, הנקראים "כבישים אדומים".הגורם המכני, מצב כלי הרכב יכול להשפיע לא מעט על תאונות. מצב מכני רעוע של כלי רכב עלול לגרום לתאונה, כמו מצב של כשל מכני שבו גלגל ניתק מהרכב, עלול לסכן את הרכב ולגרום להתהפכות. רכבים ישנים לא ממוגנים כראוי בפני תאונות.

אני בעד הקדם, תעשה את ההחלטות שלך.

תומר
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
נורטון קומנדו, אח, איזו נוסטלגיה. אני הסתפקתי אז בבניית רפליקה על בסיס הונדה 350...

היו זמנים שכמות המכוניות הנעות בכבישים היתה הרבה יותר קטנה, והנהגים היו יותר שמרנים בנהיגה. ואני יותר צעיר...
היום אני צריך סיוע של מחשב-על כדי לשרוד בנהיגת אופנוע על הכביש..צוחק!
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
מסכים לגמרי, הרגשתי את זה בשנים האחרונות, הרבה יותר צפוף מאשר פעם, הרבה יותר נהגים עצבניים או לא זהירים, מרגיש לפעמים כמו משחק וידאו, רק שכאן אין לך 3 פסילות...
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,958
מעורבות
2,950
נקודות
113
מצד אחד, קדם עצבני כבר יש לך, ואופנוע כנראה עדיין אין לך בכלל, או לא מספיק עצבני.

מצד שני, פרה עצבני לא ישנה את חייך לכאן או לכאן, ואופנוע כן.

הבעייה הקטנה היא שלמרות שאופנוע יכול אולי להכניס לך לחיים כייף מסוג אחר, שעשוי להיות כייף גדול מאוד, אבל גם יכול להרוג אותך, או, גרוע יותר, להפוך את שארית חייך לאומללים לאין שיעור -- עד לרמה של שיתוק מלא בלי שליטה בצרכים ובלי יכולת אפילו לקטר על זה, עם או בלי כאבים ללא הפסקה.

אף אחד לא ייקח על עצמו לעשות במקומך את המאזן בין התוחלת של תוספת הכייף לבין התוחלת של כמות וגודל הסבל.

חוצמזה, אלה לא האפשרויות היחידות לתוספת כייף -- זה אפשרי גם בסיכונים נמוכים יותר, החל בלמצוא מאהבת ולטייל אתה בעולם וכלה בהחלפת הרמקולים , או מעבר לדירה עם חדר האזנה פחות בעייתי, וכו' וכו' -- אתה יודע יותר מכל החבר'ה כאן מה יעשה לך טוב.

שתיהנה בכל מקרה ושנטובה וחקסמח וחיים שמחים! (ורד)
עמיר
 

איתי_הגיתי

חבר משקיען
הודעות
1,594
מעורבות
48
נקודות
48
יש לי מנתח טוב, לשחזור אברים שהתרסקו.
בהצלחה.
 

partner11

חבר משקיען
הודעות
1,718
מעורבות
121
נקודות
63
בתור אחד עם ברך מרוסקת מייד אין סוזוקי, ממליץ ללכת על הפרה
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,410
מעורבות
1,789
נקודות
113
מצד אחד, קדם עצבני כבר יש לך, ואופנוע כנראה עדיין אין לך בכלל, או לא מספיק עצבני.

מצד שני, פרה עצבני לא ישנה את חייך לכאן או לכאן, ואופנוע כן.

הבעייה הקטנה היא שלמרות שאופנוע יכול אולי להכניס לך לחיים כייף מסוג אחר, שעשוי להיות כייף גדול מאוד, אבל גם יכול להרוג אותך, או, גרוע יותר, להפוך את שארית חייך לאומללים לאין שיעור -- עד לרמה של שיתוק מלא בלי שליטה בצרכים ובלי יכולת אפילו לקטר על זה, עם או בלי כאבים ללא הפסקה.

אף אחד לא ייקח על עצמו לעשות במקומך את המאזן בין התוחלת של תוספת הכייף לבין התוחלת של כמות וגודל הסבל.

חוצמזה, אלה לא האפשרויות היחידות לתוספת כייף -- זה אפשרי גם בסיכונים נמוכים יותר, החל בלמצוא מאהבת ולטייל אתה בעולם וכלה בהחלפת הרמקולים , או מעבר לדירה עם חדר האזנה פחות בעייתי, וכו' וכו' -- אתה יודע יותר מכל החבר'ה כאן מה יעשה לך טוב.

שתיהנה בכל מקרה ושנטובה וחקסמח וחיים שמחים! (ורד)
עמיר
חג שמח עמיר !!!
באמת שמח שהשאלה שלי גרמה לך להגיב ,ובאמת בצורה בונה וחיובית ,
חסרת קצת לאחרונה ,
בקשר לטיול עם המאהבת שאוהבת מסביב לעולם ,אישתי לא מרשה לי ,ובנוסף ובעלה נראה לי חזק ביותר ,
בקשר לחדר האזנה ,למרות חסרונותיו ,אני מאוד אוהב אותו ,בעיקר כי הוא שלי ,ובגלל שאני התאמתי אותו לאוזן הבעיתית שלי ,,ואפילו בבואי לחדרי האזנה מטוקטקים להפליא ,אוזני עדיין מצליחה למצוא מס יתרונות זניחים שיש לי ואין לאחרים ,
האופנוע עדיין מצית לי את הדימיון למרות הכל ,אבל מניח שהחברה כאן צודקים ,זה מסוכן!!!!
אז שוב ,חג שמח והרבה אושר ,ותודה על הדאגה ,אני כנראה אשמע בקולכם.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,410
מעורבות
1,789
נקודות
113
מישהו מכיר קדם יותר טוב מה"מגנטוסטט " מודל SE של NAT?
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,410
מעורבות
1,789
נקודות
113
אגב הקדם הפסיבי של "טאונשנד " נמצא במכס ,רק מתעכב בגלל החג , יכול להיות שזה הפתרון.
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
שמעת את הפרה עם המגברים שלך?

תומר
 
נערך לאחרונה ב:

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,344
מעורבות
852
נקודות
113
אגב הקדם הפסיבי של "טאונשנד " נמצא במכס ,רק מתעכב בגלל החג , יכול להיות שזה הפתרון.

אל תתיאש ממנו מהר מידי... לקדם הזה יש ברייק אין ארוך....
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,410
מעורבות
1,789
נקודות
113
תגיד לוני? מה עם ה"MAGMA" אומרים שזה הסינגל אנדד הטוב בעולם ,לא תביא אולי אחד כזה בשביל הדרמה ?
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,344
מעורבות
852
נקודות
113
יש לי פסיבי שנאים, בעיקרון הכל שם מכני, כל טיק בווליום מנצל עוד חלק מהסליל, לכן עקרונית צריך ברייק אין לכל עצמת ווליום בנפרד.
אפשר גם לבצע ברייק אין בפול ווליום (כך כל הסליל מנוצל) כאשר הרמקולים מנותקים. אני לא ביצעתי תהליך כזה בצורה מרוכזת.... לי לקח חצי שנה עד שהתייצב.
 

Orac Hi-End

עוסק בתחום
הודעות
631
מעורבות
115
נקודות
43
היי אלדר,
אין לי בעיה עם הרפתקאות אבל אתה יודע כמה המונו בלוקים של Magma עולים.
כמו כן, אני לא בטוח שמישהו ירכוש כזה מוצר בארץ.
גם, נכנסתי להרפתקאה עם המונו בלוקים של Aries Cerat שמחירם כ-125K
מבחינת איכות מוצר וסאונד 100%, אבל עד שמישהו ירכוש מונו בלוקים אלו יקח קצת זמן.
 

nizans

חבר משקיען
הודעות
619
מעורבות
10
נקודות
18
חג שמח לכולם , שנה טובה מוצלחת ומלאה בהגשמת חלומות.

הדיון על האופנוע הזכיר לי את ארה"ב ומה ששם

in bear lake.jpg
 

תמונות מצורפות

  • in bear lake.jpg
    in bear lake.jpg
    KB 169.6 · צפיות: 401

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,958
מעורבות
2,950
נקודות
113
חג שמח עמיר !!!
באמת שמח שהשאלה שלי גרמה לך להגיב ,ובאמת בצורה בונה וחיובית ,
חסרת קצת לאחרונה ,
בקשר לטיול עם המאהבת שאוהבת מסביב לעולם ,אישתי לא מרשה לי ,ובנוסף ובעלה נראה לי חזק ביותר ,
בקשר לחדר האזנה ,למרות חסרונותיו ,אני מאוד אוהב אותו ,בעיקר כי הוא שלי ,ובגלל שאני התאמתי אותו לאוזן הבעיתית שלי ,,ואפילו בבואי לחדרי האזנה מטוקטקים להפליא ,אוזני עדיין מצליחה למצוא מס יתרונות זניחים שיש לי ואין לאחרים ,
האופנוע עדיין מצית לי את הדימיון למרות הכל ,אבל מניח שהחברה כאן צודקים ,זה מסוכן!!!!
אז שוב ,חג שמח והרבה אושר ,ותודה על הדאגה ,אני כנראה אשמע בקולכם.
חג שמח, אלדר!

כוונתי באופציות שהעליתי לא הייתה מילולית וספציפית רק להן, אלא הצעה להרחיב את כיווני החשיבה -- לא רק הפרה בתחום המוכר לעומת האופנוע בתחום שמצית את הדמיון -- וגם שהצתת הדימיון של האופנוע לא תהייה בכיוון אחד, אלא גם בכיוון הנגדי, שייכול גם לכלול הצתה פיזית.

אתה הייחיד שיודע מה הפרה יכול לתרום לך (עד שיבוא לך על רכיב או פרה אחר), ובקצת חשיבה אתה יכול להעלות אפשרויות אחרות מאלה שהוזכרו, שעדיין יתנו לך כייף גדול לא פחות, כולל כאלה שאין בהם סיכונים כל כך גדולים ומוחשיים וסבירים כמו עם אופנוע.

אז זו הפואנטה במה שאני מציע -- לחשוב לא רק על פרה/אופנוע אלא לפתוח את החשיבה לעוד כיוונים.

שנה טובה, ותיהנה מכל מה שתבחר! (ורד)
עמיר
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
שניצל: "אבל העצבים בשמיים ,צריך איך שהוא לפרוק אותם ,חוץ מזה ,עם מנוע 1700 לפחות יש לך כלי כלי בין הרגליים".

1. אם זה מה שמוביל אותך, קנה קדם מגבר.
2. אני לא בטוח שאתה מכיר את מה שקורה באופנוע המדובר בכלל, בייחוד כאשר עוברים את אזור ה-6000 סל"ד בפרט.
3. מה שעשית פעם עם אופנועים, לא רלוונטי להיום. לא בגללם, בגללך.
4. אם יורשה לי לציין בעצב רב, הסיכויים להיהרג בתאונת אופנוע הם בערך פי 10 מאשר ברכב; להיפצע פי 50.
5. העובדה ששני שליש מהתאונות הלא-עצמיות של אופנועים נגרמות בגלל טעות נהג רכב, ממש לא מנחמת.
6. אני מכיר יותר מדי אנשים שאינם כבר. בדיוק בגלל זה (ועוד כמה בגלל שטויות שעשו).
7. השיפורים הכבירים בבטיחות רכב פשוט לא הגיעו לאופנועים, לכן, משהו כלום (נזק 400 שקל) במכונית, זה חדר מיון לאופנוען.
8. מה שמחזיר אותי לסעיף 1: אל תקנה אופנוע, בוודאי לא זה, בטח לא מהסיבות האלה.
9. גילוי נאות: היו לי כאלה (3), עבדתי שנים במגזין שהוקדש להם, למדתי לא מעט את תחום הבטיחות בכלל ובפרט וגם כתבתי עליו.
רד מזה
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור