למה אנשים קונים ציוד אנלוגי(ויניל, מגברי מנורות) כשמבחינה מדעית ציוד דיגיטלי מדויק יותר?


pruym

חבר משקיען
הודעות
2,321
מעורבות
1,888
נקודות
113
כבר קראו לי כאן מוטציה, טרול, תולעת, וריאנט, ליצן ועוד ועוד
האמת זה מתחיל לשעשע אותי שתוקפים אותי במקום להתמודד עם הטענות
אם סאונד זה לא דבר מדיד
אם למדע אין קשר בכלל לסאונד ורק האוזן קובעת אז סבבה, אם האיבר אולי הכי לא מדויק שקיים - האוזניים שלנו יותר מדייקות לגבי רמקולים ממכשיר שעולה 100,000$ שמודד את הרמקול אלפי פעמים אז סבבה
כנראה שגם Dynaudio סתם השקיעו מיליוני דולרים בפיתוח מתקן וחדר מדידות מיוחד שבעזרתו הם מפתחים אך הרמקולים ההיי אנד שלהם
וויניל זה פורמט שהוא לא נחות מדיגיטל למרות שאני יכול למנות 10 למה הוא סיבות למה הוא כן בצורה שלא ניתנת לוויכוח בכלל
תמונות של המתקן המיותר שDynaudio בנו לכיף שלהם כי הרי למדע ומדידות אין בכלל קשר לסאונד
חוקי הפיזיקה בכלל לא תופסים באודיופיליה
צפה בקובץ המצורף 55028
זה שחברת רמקולים חייבת לרכוש את הציוד הכי מתקדם על מנת לתכנן את הרמקולים שלה זה ברור. מה זה משנה לך כצרכן? אתה אמור לרכוש מוצר מוגמר שעונה על הציפיות שלך בתחום שהוא בעיקרו מאוד סובייקטיבי.
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,863
מעורבות
988
נקודות
113
אם סאונד זה לא דבר מדיד
אל תהיה עקשן.
אף אחד לא אמר שזה לא מדיד.
הטענה היא שלמשתמש הביתי אין מה לעשות עם המדידות האלה ויותר חשוב בתחביב הזה איך שזה נשמע מאיך שזה נמדד.

אם האיבר אולי הכי לא מדויק שקיים - האוזניים שלנו יותר מדייקות לגבי רמקולים ממכשיר שעולה 100,000$ שמודד את הרמקול אלפי פעמים אז סבבה
אוזניים הם לא כלי מדידה. אתה באמת לא מבין את ההבדל בין כלי מדידה לבין האזנה באמצעות חוש השמיעה ?

כנראה שגם Dynaudio סתם השקיעו מיליוני דולרים בפיתוח מתקן וחדר מדידות מיוחד שבעזרתו הם מפתחים אך הרמקולים ההיי אנד שלהם
יצרן רציני חייב להיעזר בכלי מדידה לתכנון וייצור.
מאזין צריך להאזין.
מאיפה הסקת את המסקנה האומללה שאם זה טוב ליצרן אז זה גם טוב למשתמש ?
 

ליאור

חבר משקיען
הודעות
638
מעורבות
410
נקודות
63
חזרתי להתחלה. האם שמיעת CD בבית כשהדיסק הוא באמת נשא טהור של מידע דיגיטלי, ללא תווך חשוד של תשתית ספקי המדיה, ומוזרם דרך כבל אופטי למגבר עם כניסה אופטית וDAC מובנה ברמה גבוהה היא לא הדרך הטהורה ביותר לשמוע את המוזיקה כפי שהיא יצאה מהאולפן ? (מוזיקה שהוקלטה בעידן הדיגיטלי).


המוסיקה הוקלטה באולפן, כל ערוץ בנפרד, או לפעמים תזמורת מנגנת יחד אך מוקלטת בעשרות ערוצים.
היא "יצאה מהאולפן", אחרי שעברה שלבים של מיקסינג ומאסטרינג ונדחסה לשני ערוצים.
"הדרך הטהורה" היא לא טהורה כל כך, שהרי כמות המידע המוסיקלי בשלב ההקלטה גדולה פי 100 ומעלה משני הערוצים "המסכנים" שאתה מקבל.




לפי ההיגיון הזה אתה צריך לדמות בביתך את תנאי האולפן מבחינת ציוד ואקוסטיקה...

חוץ מזה, למה להחליט מראש שטכנאי המסטרינג הוא האורים והתומים שצריך להשתדל להגיע לתוצאה שהוא רצה ?
אתה מודע לכך שזה לא בהכרח מייצג את איך שהאמן התכוון שזה יישמע ?

בקצרה: אין בין אקוסטיקה באולפן ואקוסטיקה בסלון כל קשר.

הערה:
עבודת המפיק (מיקסיניג) והטכנאי (מאסטרינג) נעשית במחשב\קונסולה אחרי ההקלטה, בד"כ מול מוניטורים של אולפן ב'שדה קרוב' או אפילו אוזניות, לכן האקוסטיקה באולפן לא הכי רלוונטית.

מעבר לזה, האמנים סומכים ידיהם על העבודה של הטכנאים, עד שיוצא המאסטר.
רובם מכיר היטב את היכולות של אנשי האולפן, לומדים מהם, ונהנים מהתוצאה.
כשיש וויכוחים, הטכנאי יודע להסביר ולרוב האמן מבסוט שהוא 'הפסיד'.

יתרה מכך, אפשר לחשוב על המאסטר כיצירה אמנותית בפני עצמה.
באולפן מיצרים את הבמה, ממקמים את הכלים במרחב, מוסיפים אקו, ריוורב, דיליי, דחיסה, פרופורציות וכו..
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,321
מעורבות
1,888
נקודות
113
חזרתי להתחלה. האם שמיעת CD בבית כשהדיסק הוא באמת נשא טהור של מידע דיגיטלי, ללא תווך חשוד של תשתית ספקי המדיה, ומוזרם דרך כבל אופטי למגבר עם כניסה אופטית וDAC מובנה ברמה גבוהה היא לא הדרך הטהורה ביותר לשמוע את המוזיקה כפי שהיא יצאה מהאולפן ? (מוזיקה שהוקלטה בעידן הדיגיטלי).
ברור שכן!
 

ארמה אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,351
מעורבות
963
נקודות
113
חיפוש מוצר בהסתמך על מדידות ונתונים בסטריאו זה מקביל לחיפוש בחורה באתר הכרויות
שבכרטיס ביקור שלה כתוב בנתונים שהיא מושלמת לפי גובה ,עיניים, משקל , השכלה, תחביבים , וכל מה שרשמה על עצמה ,
ואז אתה חושב שזכית בלוטו ,והנה מצאת את ההתאמה לה ציפית ,עד שאתה ניפגש איתה ומתברר לך שזה לא זה .

ככה בסטריאו אנשים חושבים שנתונים, מדידות, ביקורות ,אפקט עדר, וכו ,הם הפרמטרים , ואז הם כמו מזוכיסטים
חיים בפנטזיה זמנית , מזמינים וקונים , מגיעים הביתה , מחברים ,וברוב המקרים יוצא להם מהאף שזה לא מה שהם חשבו .
ואומרים לעצמם : ....אבל , לעזזאל ,לפי הנתונים והמדידות , זה צריך היה לעבוד.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,121
מעורבות
3,124
נקודות
113
כבר קראו לי כאן מוטציה, טרול, תולעת, וריאנט, ליצן ועוד ועוד
האמת זה מתחיל לשעשע אותי שתוקפים אותי במקום להתמודד עם הטענות
אם סאונד זה לא דבר מדיד
אם למדע אין קשר בכלל לסאונד ורק האוזן קובעת אז סבבה, אם האיבר אולי הכי לא מדויק שקיים - האוזניים שלנו יותר מדייקות לגבי רמקולים ממכשיר שעולה 100,000$ שמודד את הרמקול אלפי פעמים אז סבבה
כנראה שגם Dynaudio סתם השקיעו מיליוני דולרים בפיתוח מתקן וחדר מדידות מיוחד שבעזרתו הם מפתחים אך הרמקולים ההיי אנד שלהם
וויניל זה פורמט שהוא לא נחות מדיגיטל למרות שאני יכול למנות 10 למה הוא סיבות למה הוא כן בצורה שלא ניתנת לוויכוח בכלל
תמונות של המתקן המיותר שDynaudio בנו לכיף שלהם כי הרי למדע ומדידות אין בכלל קשר לסאונד
חוקי הפיזיקה בכלל לא תופסים באודיופיליה
צפה בקובץ המצורף 55028


ואיך המדידה של היצרן באה לידי ביטוי אצלך בחדר?
הרי רמקול יכול להימדד הכי טוב שאפשר ועדיין להישמע חרא בחלל נתון שלא לומר עם אלקטרוניקה נתונה.

הדבר היחיד שקובע הוא איך הרמקול נשמע אצלך בחדר, כל דבר אחר אינו רלוונטי.
 

גיא

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
3,298
מעורבות
1,260
נקודות
113
הביקור פה והרצון להשתתף ובטח לשתף, מתחיל להעלם לטובת פלטפורמות אחרות...

אשמח להסבר מה כוונתך ב"פלטפורמות אחרות"?
שואל באמת ולא בציניות.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,931
מעורבות
2,677
נקודות
113
אשמח להסבר מה כוונתך ב"פלטפורמות אחרות"?
שואל באמת ולא בציניות.

גיא
יש עוד דרכים להתכתב ולשתף חוץ מפורומים;)
 

clip99

חבר משקיען
הודעות
958
מעורבות
129
נקודות
43
"נראה לי גם מופרך.....לאמן את השמיעה כדי לפתח מיומנות , יש הרבה כאלה שפשוט נהנים מהחווייה והבעלות - ללא שאר רוח נוסף" .
clip99

ממש לא מופרך נהפוכו. זה בדיוק ההבדל המהותי שמתקיים בין אודיופיל לחובב המוסיקה. בניגוד מוחלט לאובססיה לתוכן שמתקיימת אצל זה האחרון שאיכות הסאונד מעניינת אותו כקליפת השום.
נחדד ברשותך . מיומנות היא נגזרת של שמיעה מצויינת , ולא לכל אחד יש כזו . בנוסף ההגדרה היא "חובב צליל" , ויש כאלה שיסתפקו בהגעה לצליל/חווייה האידיאלים עבורם , מבלי לשאוף לפתח מיומנות כזו . אני מוצא לנכון גם לציין לרעה את האמירה הלקויה בדבר האבחנה בין אודיופיל לחובב מוזיקה . כבודו שכח שבכדי לספק את ה"אובססיה לתוכן" יש צורך גם באיכות צליל מסוימת ולכן אין תוקף לאבחנה זו ולכל היותר זה עניין של פרשנויות שונות לאותה איכות נדרשת .

השאיפה הינה לגעת בפיין טהור..שקיים במציאות, ולא באותם מחוזות הדמיון כפי שהטכנוקרט נוטה לחשוב... פיין שמגולם לדוגמה בכיוון כלי נגינה, ולא פחות חשוב בביצוע המוסיקה פרופר.
נהפוכו? זו שאיפה אוטופית , תיאורטית בלבד . אינך יכול לשחזר לעולם כלי נגינה באופן מושלם בציוד שמע , רק לנסות להתקרב לכך , וגם אז רק לתוצאה שהתקבלה בתלות בסביבה ובתנאי ההאזנה הספציפיים לביצוע - דהיינו מקרה פרטי מתוך אינסוף וריאציות אפשריות לקלט שיתקבל מאותו כלי בתנאים אחרים . מצחיק גם לייחס או לכפוף 2 מושגים שסותרים אחד את השני - דמיון וטכנוקרטיה . אתה באמת רוצה שאכנס לעניין מי מדמיין ומה מדמיינים? גם ככה החברים פה עם עצבים רעועים .

גישה זו מנוגדת בתחליט למי שעבורו התחביב מתחיל (שלא נאמר נגמר) במדידות ונתונים, בחיבור המערכת, בעצם הידיעה שבבעלותו ציוד אודיו יוקרתי,
מגוחך לחשוב , ויתרה מכך- להעביר בפומבי שיפוט כזה על רק מעצם שאיפתם להיצמד למפרט טכני מסוים כנדבך בחוויית ההאזנה *הפרטית* שלהם , בבחינת הפוסל במומו . נראה לך שאנשים המצדדים בחוויית שמע , כן - גם כזו , מתפארים או מחזיקים בכלל בציוד יוקרתי ? ובכלל בעצם , האם הבעלות על ציוד יוקרתי מעידה בהכרח על חוסר עניין באיכות צליל או במוזיקה?

מכאן שהמיומנות, ובמילים אחרות אותה יכולת ההבחנה ולא רק הדקה ביותר בין מצלול x ל-y או בין מאפינים סונים שמתקיימים כאשר משווים ציודים שונים הוא לא רק בגדר מוטו אודיופילי, הוא העוגן, ובעיקר שאר הרוח שלו!
נכון אך רק בהקשר הזה . יכולת שמיעה פנומנלית או מיומנות אינן רלוונטיות לעניין החווייה , שזו השורה התחתונה גם במקרה של שמיעה אבסולוטית וגם במקרה של אדם חצי חרש .
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
הביקור פה והרצון להשתתף ובטח לשתף, מתחיל להעלם לטובת פלטפורמות אחרות...

תמיד חשוב לזכור שאף אחד לא מכריח אף אחד להשתתף בפורום. ואני חושב שטוב שיש עוד פלטפורמות שמדברות על מה שמתרחש בפלטפורמה הזו.
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
המוסיקה הוקלטה באולפן, כל ערוץ בנפרד, או לפעמים תזמורת מנגנת יחד אך מוקלטת בעשרות ערוצים.
היא "יצאה מהאולפן", אחרי שעברה שלבים של מיקסינג ומאסטרינג ונדחסה לשני ערוצים.
"הדרך הטהורה" היא לא טהורה כל כך, שהרי כמות המידע המוסיקלי בשלב ההקלטה גדולה פי 100 ומעלה משני הערוצים "המסכנים" שאתה מקבל.






בקצרה: אין בין אקוסטיקה באולפן ואקוסטיקה בסלון כל קשר.

הערה:
עבודת המפיק (מיקסיניג) והטכנאי (מאסטרינג) נעשית במחשב\קונסולה אחרי ההקלטה, בד"כ מול מוניטורים של אולפן ב'שדה קרוב' או אפילו אוזניות, לכן האקוסטיקה באולפן לא הכי רלוונטית.

מעבר לזה, האמנים סומכים ידיהם על העבודה של הטכנאים, עד שיוצא המאסטר.
רובם מכיר היטב את היכולות של אנשי האולפן, לומדים מהם, ונהנים מהתוצאה.
כשיש וויכוחים, הטכנאי יודע להסביר ולרוב האמן מבסוט שהוא 'הפסיד'.

יתרה מכך, אפשר לחשוב על המאסטר כיצירה אמנותית בפני עצמה.
באולפן מיצרים את הבמה, ממקמים את הכלים במרחב, מוסיפים אקו, ריוורב, דיליי, דחיסה, פרופורציות וכו..

הפוסט שלך הוא פרדוקסלי. המשתמש בבית מקבל בד"כ שני ערוצים "מסכנים" כי זהו המוצר הסופי ובלייבלים נחשבים מוצר סופי שהוסכם בשילוב האומן וההפקה, זה מה יש, עכשיו תשאל לוגית מהי הדרך הקצרה ביותר ונטולת השפעות כאלה ואחרות לשחזר את המוצר בבית דרך מערכת השמע, אקוסטיקה, חשמל וכו' אינם בשליטת יצרן המדיה ולכן אינה רלוונטית לטיעון שלך.
 

ליאור

חבר משקיען
הודעות
638
מעורבות
410
נקודות
63
יאללה נענה לך בכיף:
ראשית, אל תכעס על כנותי, אני לא בטוח שאתה משתמש נכון במילה 'פרדוקס'. אולי התכוונת לאוקסימורון, וגם כאן זו אקרובטיקה. (אני מתעכב על זה רק לוודא הבנה הדדית להמשך, לא להקטין. למי שמעוניין, אני מוכן לצרף לחתימה שלי הצהרה שהוא מבין ממני בכל דבר פי אלף).
אני מאמין שהתכוונת לזה שמבחינתך המאסטר הוא 'המקור'? מקובל, אם כן, נמשיך על בסיס זה.

שנית (וכאן שום סיכוי שנגיע להסכמה רחבה): מבין האפשרויות להבאת מידע דיגיטלי עד לממיר, CD עונה הכי פחות להגדרה "נשא טהור של מידע דיגיטלי". הוא התווך שהכי סביר שיהיו לו טעויות בהעברת המידע.
זאת בשעה שקריאת אותו קובץ מדיסק של מחשב, או הבאתו בסטרימינג הרבה יותר אמינה במונחים של "נשא טהור של מידע דיגיטלי".
פורמט רדבוק, אינו מכיל תיקון שגיאות אמין, ברמת הפרוטוקול.
זאת הסיבה מדוע כוננים (או "טראנספורט" בז'רגון האודיופילי) נדרשים לתרגילים של דגימה חוזרת של כמה עשרות פעמים של אותו מידע מה-CD, והשוואה של כל דגימה כדי לשפר דיוק.
זאת גם הסיבה מדוע תוכנות CD RIPPING נאלצות להשתמש במסד נתונים חיצוני באינטרנט על מנת להשוות תוצאה של תהליך ה RIP: תהליך קריאת המידע מ CD אינו דטרמיניסטי (יותר אותה תוצאה 100% מהפעמים), ולכן אינו אמין כמו מערכת קבצים של ווינדוז, מק או לינוקס, או בהבאת מידע באמצעות פרוטוקול אמין דוגמת TCP.
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
יאללה נענה לך בכיף:
ראשית, אל תכעס על כנותי, אני לא בטוח שאתה משתמש נכון במילה 'פרדוקס'. אולי התכוונת לאוקסימורון, וגם כאן זו אקרובטיקה. (אני מתעכב על זה רק לוודא הבנה הדדית להמשך, לא להקטין. למי שמעוניין, אני מוכן לצרף לחתימה שלי הצהרה שהוא מבין ממני בכל דבר פי אלף).
אני מאמין שהתכוונת לזה שמבחינתך המאסטר הוא 'המקור'? מקובל, אם כן, נמשיך על בסיס זה.

שנית (וכאן שום סיכוי שנגיע להסכמה רחבה): מבין האפשרויות להבאת מידע דיגיטלי עד לממיר, CD עונה הכי פחות להגדרה "נשא טהור של מידע דיגיטלי". הוא התווך שהכי סביר שיהיו לו טעויות בהעברת המידע.
זאת בשעה שקריאת אותו קובץ מדיסק של מחשב, או הבאתו בסטרימינג הרבה יותר אמינה במונחים של "נשא טהור של מידע דיגיטלי".
פורמט רדבוק, אינו מכיל תיקון שגיאות אמין, ברמת הפרוטוקול.
זאת הסיבה מדוע כוננים (או "טראנספורט" בז'רגון האודיופילי) נדרשים לתרגילים של דגימה חוזרת של כמה עשרות פעמים של אותו מידע מה-CD, והשוואה של כל דגימה כדי לשפר דיוק.
זאת גם הסיבה מדוע תוכנות CD RIPPING נאלצות להשתמש במסד נתונים חיצוני באינטרנט על מנת להשוות תוצאה של תהליך ה RIP: תהליך קריאת המידע מ CD אינו דטרמיניסטי (יותר אותה תוצאה 100% מהפעמים), ולכן אינו אמין כמו מערכת קבצים של ווינדוז, מק או לינוקס, או בהבאת מידע באמצעות פרוטוקול אמין דוגמת TCP.

וואו באמת שלך גדול יותר. דבר והיפוכו ולא סתירה...יכול להיות שאתה צודק.
ואם ראית איזה פוסט קודם שלי היית יודע שכל מערכת של תיקון שגיאות שהופכת למידע אנלוגי של צליל כאשר היא נישאת על גבי תשתית כבילת מתכת מעבירה איתה, כאשר מתורגמת לצליל, את כל הנספחים הלא רצויים מחוץ לדיגיטל דומיין. לו היה מדובר בתשתית אופטית מתחילתה ועד סופה, דבר המתקרב אלינו במהירות, הייתי מעדיף אותה ע"פ הנגן בבית שלפני שתגיד שהוא גם כן חשוף להפרעות EMI\RFI אצלי זה בשליטה מירבית, מדוד!
 

ליאור

חבר משקיען
הודעות
638
מעורבות
410
נקודות
63
את ההערה בקשר לגודל לא הכי הבנתי, אך מאחר ואנו בתשעת הימים, נניח שהמגבלה היא אצל הקורא.

1) לגבי התיאוריות שהעלת בנושא העברת מידע דיגיטלי על תשתית כבילה וכו, אין לי כוונה להתייחס מאחר ואיני נהנה להתווכח על עובדות, ויחד עם זאת מסוגל לחיות בשלום עם 'עובדות אלטרנטיביות' במרחב שמסביבי.

2) רק דבר אחד למען הסדר הטוב, להצהרה הזו: "מערכת של תיקון שגיאות שהופכת למידע אנלוגי" אין כל קשר לנושא, שהרי תיקון השגיאות של CD (או של מע' קבצים, או רשת) נעשה כולו בדומיין הדיגיטלי.
לשאלת התלאות במסעות המידע הדיגיטלי על גבי הכבלים, בין אם מתוקן או לא, נסתפק בנאמר בסעיף 1.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,753
מעורבות
1,439
נקודות
113
2) רק דבר אחד למען הסדר הטוב, להצהרה הזו: "מערכת של תיקון שגיאות שהופכת למידע אנלוגי" אין כל קשר לנושא, שהרי תיקון השגיאות של CD (או של מע' קבצים, או רשת) נעשה כולו בדומיין הדיגיטלי.

מה זה דומיין דיגיטלי?
שים את CD בצד, אחרת לא היה צורך ב-accuraterip
 

ליאור

חבר משקיען
הודעות
638
מעורבות
410
נקודות
63
@michael123
זה בדיוק מה שאני אומר...
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,321
מעורבות
1,888
נקודות
113
יאללה נענה לך בכיף:
ראשית, אל תכעס על כנותי, אני לא בטוח שאתה משתמש נכון במילה 'פרדוקס'. אולי התכוונת לאוקסימורון, וגם כאן זו אקרובטיקה. (אני מתעכב על זה רק לוודא הבנה הדדית להמשך, לא להקטין. למי שמעוניין, אני מוכן לצרף לחתימה שלי הצהרה שהוא מבין ממני בכל דבר פי אלף).
אני מאמין שהתכוונת לזה שמבחינתך המאסטר הוא 'המקור'? מקובל, אם כן, נמשיך על בסיס זה.

שנית (וכאן שום סיכוי שנגיע להסכמה רחבה): מבין האפשרויות להבאת מידע דיגיטלי עד לממיר, CD עונה הכי פחות להגדרה "נשא טהור של מידע דיגיטלי". הוא התווך שהכי סביר שיהיו לו טעויות בהעברת המידע.
זאת בשעה שקריאת אותו קובץ מדיסק של מחשב, או הבאתו בסטרימינג הרבה יותר אמינה במונחים של "נשא טהור של מידע דיגיטלי".
פורמט רדבוק, אינו מכיל תיקון שגיאות אמין, ברמת הפרוטוקול.
זאת הסיבה מדוע כוננים (או "טראנספורט" בז'רגון האודיופילי) נדרשים לתרגילים של דגימה חוזרת של כמה עשרות פעמים של אותו מידע מה-CD, והשוואה של כל דגימה כדי לשפר דיוק.
זאת גם הסיבה מדוע תוכנות CD RIPPING נאלצות להשתמש במסד נתונים חיצוני באינטרנט על מנת להשוות תוצאה של תהליך ה RIP: תהליך קריאת המידע מ CD אינו דטרמיניסטי (יותר אותה תוצאה 100% מהפעמים), ולכן אינו אמין כמו מערכת קבצים של ווינדוז, מק או לינוקס, או בהבאת מידע באמצעות פרוטוקול אמין דוגמת TCP.
האם השווית בהאזנה? הלוואי והיית צודק ואפשר היה לאפסן את כל הדיסקים אם בעזרת שירותי הסטרימינג או אם בהמרה לקובץ שיושב במחשב. הבעיה היא ששתי האופציות נשמעות פחות טוב.
 

ליאור

חבר משקיען
הודעות
638
מעורבות
410
נקודות
63
וואלה אחשלו, אני לא יודע מה נשמע לך טוב או רע, ולמען האמת לא על זה נסב הדיון ולא התייחסתי לזה גם לא במילה.
תקציר מנהלים: הדרך הכי פחות אמינה להעברת מידע המסטר (כשהמסטר נעשה בפורמט 44\16) היא מדיית ה CD.
זו השיטה היחידה הידועה לי שאינה דטרמיניסטית: לא בהכרח תניב את אותו קובץ WAV בין קריאות באותו כונן (AKA טראנספורט) ובין קריאות בכוננים שונים.
זאת הסיבה בה נהוג להרחיב את הפרוטוקול באמצעות כלים חיצוניים (מחוץ לפרוטוקול) שמבוססים על מסדי נתונים ברשת.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור