כנות נדרשת


AK1

חבר משקיען
הודעות
11,935
מעורבות
2,943
נקודות
113
כשתכתוב בלי רוע טהור, אתייחס אליך.
לא נראה לי שיקרה בגילגול הזה.
שבת שלום וחיים טובים
זה מה שיש לך לומר? לייחס לי "רוע טהור"?

הגעת די רחוק בהתחמקות מתשובה עניינית.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
אנחנו מדברים על בעיות אקוסטיות אמיתיות,
כמו ברפואה אתה מעדיף שרופא יעשה הבחנה נכונה, כן?
הבעיה שיש הרבה רופאים ולכל אחד הבחנה ותרופה אחרת :מבולבל:
 

ni-ro

חבר משקיען
הודעות
1,335
מעורבות
705
נקודות
113
אני משער (רק משער, כך אני חושב לפחות), שאיציק (רוזי) התכוון שהחשמל הינה פלטפורמה (הינה הבסיס להכל), כך גם אני התחלתי בבית. הכוונה (אולי היתה),שאם חשמל מטופל, אזי רצפת הרעש תהיה שקטה ואז יש מקום לטיפול אקוסטי אקטיבי ו/או פאסיבי, העמדה ושאר ירקות.
מקווה שהבתי נכון.
ניר(ו), או נירו(ס)
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,677
מעורבות
1,168
נקודות
113
אני משער (רק משער, כך אני חושב לפחות), שאיציק (רוזי) התכוון שהחשמל הינה פלטפורמה (הינה הבסיס להכל), כך גם אני התחלתי בבית. הכוונה (אולי היתה),שאם חשמל מטופל, אזי רצפת הרעש תהיה שקטה ואז יש מקום לטיפול אקוסטי אקטיבי ו/או פאסיבי, העמדה ושאר ירקות.
מקווה שהבתי נכון.
ניר(ו), או נירו(ס)

אני קצת חושש להגיב אבל בכל זאת.
ודאי שחשמל משפיע על רצפת הרעש ועל המון דברים אחרים לטובה . אם לא היה כך - לא הייתי עושה 32 נקודות כח בחלל של 150 מטר,מחליף לוח,מריץ קוו ישיר אלי (המספרים לא בהגזמה) ,משלש את הלוח וסובל הרבה בירוקורטיות.


אבל רצפת רעש גם היא - נשלטת בטירוף על ידי אקוסטיקה.עשרות די בי יכולים לרדת.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
אני משער (רק משער, כך אני חושב לפחות), שאיציק (רוזי) התכוון שהחשמל הינה פלטפורמה (הינה הבסיס להכל), כך גם אני התחלתי בבית. הכוונה (אולי היתה),שאם חשמל מטופל, אזי רצפת הרעש תהיה שקטה ואז יש מקום לטיפול אקוסטי אקטיבי ו/או פאסיבי, העמדה ושאר ירקות.
מקווה שהבתי נכון.
ניר(ו), או נירו(ס)
תודה על הביאור.
הדיון החל מהיכן שהוא שיש חבר שלא מאמין בטיפול בחשמל.
מעולם לא אמרתי שטיפול חשמל פותר הכול.
מה שכן אמרתי שמה שיוצא מהמערכת עקום (ובדרך כלל האשמים המיידיים הם חשמל, שיכוך וכבלים) קשה לתקנו לאחר מכן עם אקוסטיקה פאסיבית או אקטיבית.
אני מאוד מאוד מאמין בחשיבות של אקוסטיקה פאסיבית והשקעתי בה לא מעט ( במסגרת מה שניתן לעשות בסלון ביתי).
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,321
מעורבות
1,888
נקודות
113
תודה על הביאור.
הדיון החל מהיכן שהוא שיש חבר שלא מאמין בטיפול בחשמל.
מעולם לא אמרתי שטיפול חשמל פותר הכול.
מה שכן אמרתי שמה שיוצא מהמערכת עקום (ובדרך כלל האשמים המיידיים הם חשמל, שיכוך וכבלים) קשה לתקנו לאחר מכן עם אקוסטיקה פאסיבית או אקטיבית.
אני מאוד מאוד מאמין בחשיבות של אקוסטיקה פאסיבית והשקעתי בה לא מעט ( במסגרת מה שניתן לעשות בסלון ביתי).
אז למה להיכנס לסחרור של אגו, העלבות והתנצחות אינסופית?
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
אז למה להיכנס לסחרור של אגו, העלבות והתנצחות אינסופית?
כנראה קורה מכמה סיבות.
כשכותבים, לא הכול יוצא ברור כמו שהתכוונת, והקורא מבין משהו אחר.
יש כאילו שרוצים להבין מה שהם רוצים, ומגיבים תוך הוצאת דברים מהקשרם או ציטוט חלקי.
ויש סתם כאילו שזה בכיף שלהם לעשות רע.

ככה זה גם בחיים ובפורומים האינטרנטיים זה מועצם פי 5.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,935
מעורבות
2,943
נקודות
113
כנראה קורה מכמה סיבות.
כשכותבים, לא הכול יוצא ברור כמו שהתכוונת, והקורא מבין משהו אחר.
יש כאילו שרוצים להבין מה שהם רוצים, ומגיבים תוך הוצאת דברים מהקשרם או ציטוט חלקי.
ויש סתם כאילו שזה בכיף שלהם לעשות רע.

ככה זה גם בחיים ובפורומים האינטרנטיים זה מועצם פי 5.
כשמצביעים על משהו שאין לך תשובה עניינית עליו, נוח לך לפרש זאת כרוע שמכוון נגדך. הכי קל. זה פוטר אותך מהצורך להגיב, או להכיר בכך שמה שכתבת אינו עומד במבחן ההיגיון/המציאות. תגיד עלי מה שתגיד, אבל כשאני נוכח שטעיתי, אני הראשון "להודות" בכך. זה בעצם מצב שבפועל גרם לי ללמוד משהו.

הטחת הרפש הזו מצידך אינה לעניין -- לא רק עלי -- זרקת ליכלוך גם על עוד חברים -- לא שאיכפת לי במיוחד לכאן או לכאן -- רק שלדעתך, אתה הקורבן התמים, והאחרים אשמים בכל אי הבנה שיצרת במו ידיך, ואם הם לא מסכימים איתך, זה לא בגלל שחס וחלילה כתבת משהו לא הגיוני, אלא בגלל שהם לא מבינים, או לא רוצים להבין, או מבינים מה שהם רוצים, או מוציאים דברים מההקשר, וכד'.
 

נערך לאחרונה ב:

ni-ro

חבר משקיען
הודעות
1,335
מעורבות
705
נקודות
113
אני קצת חושש להגיב אבל בכל זאת.
ודאי שחשמל משפיע על רצפת הרעש ועל המון דברים אחרים לטובה . אם לא היה כך - לא הייתי עושה 32 נקודות כח בחלל של 150 מטר,מחליף לוח,מריץ קוו ישיר אלי (המספרים לא בהגזמה) ,משלש את הלוח וסובל הרבה בירוקורטיות.


אבל רצפת רעש גם היא - נשלטת בטירוף על ידי אקוסטיקה.עשרות די בי יכולים לרדת.
אין חשש דן, אני נהנה ולומד מהקריאה של הפוסטים שלך (כבעל ניסיון וכזה עם ראש פתוח שלא שולל על הסף, אלא נותן לאוזניים שלך להחליט בסופו של דבר).
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,396
מעורבות
1,784
נקודות
113
תנו לי רגע לספר לכם איך המומחים הגדולים באירופה מכיילים חדרים עם ציוד סופר יקר
1- קודם כל מסלקים את כל האקוסטיקה הפסיבית והאקטיבית מן החדר ,זה בגלל שקולט בסים למשל יכול לבטל בעיקר מיד בס ,או סונקס בולע יותר מדי גבוהים ומיד , בקיצור אקוסטיקה פסיבית או אקטיבית רק בסוף וכמה שפחות !
2- משאירים רק הרהיטים שחייבים להיות בחדר ומחברים הציוד איך שהוא ומצחילים לכוון הרמקולים לכוון נקודת הישיבה בחדר ערום , עבודה סזיפית ומעצבנת ורצוי עוד חבר שיזיז , וככה שומעים עשרות פעמים עד שמגיעים לתןצטה סבירה בלי אקוסטיקה , יש חשיבות למרחק מהקירות ולנקודת הישיבה , זה לוקח הרבה מאוד זמן , צריך לסמן ללרשום ,גם בתנאים האלו ברגע שנתקלתם בנקודת הקסם הסאונד ממש טוב בלי אקוסטיקה בכלל ,
3 - פה אני לא בטוח שכולם יבינו אותי אבל יש להתעסק קשות עם הפאסות של החשמל ,כלומר הפלוס בצד ימין או שמאל,המכשירים מנגנים אחרת לגמרי בהתאם לפאסה שהם מחוברים וזה כולל הכל כולל סויטצ ,ראוטר ,וכמובן מגברים ,קדם ומקור , לצורך העניין יש לייצר טבלה ולכתוב מה אתם חשים , ההבדל לא יאומן הרגע שמצליחים לאזן את הפאסות ויש שלל אביזרים לצורך העניין , מי שרוצה אסביר לו איך עושים זה אפילו בלי אדמה , בנוסף לא לפחד אם מונובלוק אחד בפאסה אחת והשני בפאסה שניה (יש לעמוד מול הרמקול במרחק 2 מטר ולראות שגובה הזמר הוא הגבוה ביותר , ברמקול שהזמר נמוך יש להחליף פאסה חשמלית במונובלוק ) - לוקח כמה ימים ליצור המצב הנכון ולהזמין אולי חברים מנוסים שישמעו גם ,
אני מזכיר לכם אחנו עדיין עם חדר ערום בלי אקוסטיקה עובדים רק עם האוזניים ,אני מניח שאחרי כל הטרחה הזו הצליל יתרומם למשהו סביר לגמרי ,
4- אקוסטיקה פסיבית ,פה גם עם האוזניים בלבד ,יש הדהוד בבס , הזמרות צורחות ,הגבוהים מודגשים מדי לטעמכם , השד יודע מה ,מןתר להכניס אקוסטיקה בסיבית אחד אחד ולשמוע באם עושה לכם טוב ,נניח אם קולט בסים מוריד לכם ההדהוד הקטן בבססים ,(אל תשכחו שעבדנו קשה במיקום הרמקולים ומיקום הישיבה ) אבל במקביל לוקח לכם בעת ובעונה אחת את הריאות של פרנק סינטרה ,אל תתפתו להשתמש בחרא הזה כי הוא אוכל לכם את המיד בס,תזרקו , עדיף הדהוד ,,ואם סונקס הופך לכם את כל הזמרות ישנוניות עם מיד כבד וחוסר בגבוהים ,אז זה לא בשבילכם ,בקיצור רצוי להשתמש במינימום אקוסטיקה פסיבית ושהצליל יגיע מהעמדה נכונה של הרמקול והההטיה שלו , הקשר להטייה ,רוב הרמקולים מנגנים "אוף אקסיס טוב יותר מאשר מכוונים ישירות אליכם ,ההטיה קובעת את הפרופורציות בין הבס לגבוהים ולכן אם יש לכם מעט גבוהים ובס כבד , יש להפנות הרמקול אליכם וההפך ,אם הגבוהים מודגשים מידי יש לפתוח הזוית ,
מיקום הישיבה , רצוי לא לשבת קרוב מדי לקיר אחורי מכיוון שזה גורם להדהוד קשה בבס ,לכן מיקום הישיבה שלכם קשור הדוקות לכוון הרמקול , הכל מקרה הראש צריך להיות רחוק מהקיר ,
5 - חשמל - כמה שפחות שטויות , פילטרים למשל מלאים בצוקים ,אוכלים הגבוהים ויוצרים צליל מהמהם , מגברים ישר לקיר ולא דרך שנאי מבדל שאוכל הדינמיקה , רוצים ,שימו פילטר ברונט אנד עם עושה לכם טוב , יותר טוב תעשה הפאסה החשמלית הנכונה
6- רום קורקשיין - ברוב מקרים אחרי כל המאמץ שעשיתם עם האקוסטיקה פאסות חשמל , העמדה וכדומה די מיותר , הוא יתקן לכם דיפים קטנים והגברים מסוימים , יש לי כזה אבל גם בלעדיו נשמע טוב , אחד מהחסרונות שלו שהוא מוביל לשחק עם הגרף בהתאם לרצונכם שלא מתאים ברוב המקרים למערכת היי אנד , בסוף כיול כזה גורם להכל להשמע אותו דבר אחא באם אתה מומחה , ואנחנו לא , לי יש אחד שלא מאפשר זאת
7- מכשור - רצוי שיהיה בעל ספקי כח טובים ואז יורדת חשיבות הכבל חשמל למינימום
8- מדידות - אחרי שטרחתם קשות זה הזמן אולי לשים וילונות בויטרינות ולקרוא לאחד שיודע למדוד שהאוזניים שלכם לא טובות , לא צריך להתרגש ממדידות אם זה בא לכם טוב , ובטח שלא לפוצץ החדר באקוסטיקה של איזה יועץ קקמיקה , לכל חדר יש החן שלו , וזה הבית ,מה לעשות ,אחרת החדר יראה כמו מרפדיה , העיקר להנות מהמוזיקה באזניים שלכם ,ולא צריך מחיאות כפיים מחברים , כאן כתבתי על קצה המזלג למרות שאצלי יש אקוסטיקה גם פסיבית גם אקטיבית כמו רזןנטורים קערות פליז מהדהדות חשמל מטופל ,רום קורקשיין ,ועדיין אני שומע מערכות בלי כל השטויות הללו שנשמעות לא פחות טוב
גמר חתימה טובה ושנה נהדרת !
 

ilam

אוהב את התחום
הודעות
325
מעורבות
130
נקודות
43
אמנם נסיוני בrc הוא דל (למרות שאת התיאוריה אני מבין טוב למדי), שאלתי הפשוטה היא האם עם כל הסטריליות והניקיון שהrc עושה עם הסאונד, לא עדיף כבר לשמוע באוזניות איכותיות, שהרי כל מטרת המערכות האלו היא לתקן את את העיוותים הנובעים מהאקוסטיקה של החדר (וגם של הרמקולים)?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,935
מעורבות
2,943
נקודות
113
אמנם נסיוני בrc הוא דל (למרות שאת התיאוריה אני מבין טוב למדי), שאלתי הפשוטה היא האם עם כל הסטריליות והניקיון שהrc עושה עם הסאונד, לא עדיף כבר לשמוע באוזניות איכותיות, שהרי כל מטרת המערכות האלו היא לתקן את את העיוותים הנובעים מהאקוסטיקה של החדר (וגם של הרמקולים)?
א. RC זה לא פילטר שמנקה רעשים ו/או מכניס סטריליות. הוא פשוט מפצה על חלק מהבעייתיות שיש בחדר

ב. שמיעה באוזניות זו חווייה מסוג שונה מהותית מהאזנה לרמקולים. באוזניות אולי אפשר לקבל ניקיון וצלילות ושקיפות יותר מברמקולים, אבל זה נשאר ברמת האוזניים בלבד. לרמקולים יש הרבה יותר נוכחות פיזית, ויכול להיות להם ממש אימפקט פיזי שמרגישים גם בגוף.

ג. אוזניות גם פחות נוחות לאורך זמן, וגם אינן אופטימליות להאזנה בצוותא.

ד. כשמדברים על סראונד אז אוזניות בכלל בעייתיות.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,677
מעורבות
1,168
נקודות
113
אין חשש דן, אני נהנה ולומד מהקריאה של הפוסטים שלך (כבעל ניסיון וכזה עם ראש פתוח שלא שולל על הסף, אלא נותן לאוזניים שלך להחליט בסופו של דבר).

מי יחליט אם לא האזנים ?
בסוף אתה רוצה להנות וגרף זה לא דבר מהנה,אתה מזמין חברים - נהנים מסאונד לא מגרפים.
התהליך מעניין - זה כן.
 

ilam

אוהב את התחום
הודעות
325
מעורבות
130
נקודות
43
א. RC זה לא פילטר שמנקה רעשים ו/או מכניס סטריליות. הוא פשוט מפצה על חלק מהבעייתיות שיש בחדר

ב. שמיעה באוזניות זו חווייה מסוג שונה מהותית מהאזנה לרמקולים. באוזניות אולי אפשר לקבל ניקיון וצלילות ושקיפות יותר מברמקולים, אבל זה נשאר ברמת האוזניים בלבד. לרמקולים יש הרבה יותר נוכחות פיזית, ויכול להיות להם ממש אימפקט פיזי שמרגישים גם בגוף.

ג. אוזניות גם פחות נוחות לאורך זמן, וגם אינן אופטימליות להאזנה בצוותא.

ד. כשמדברים על סראונד אז אוזניות בכלל בעייתיות.
גם אני לא ממש מת על אוזניות ולכן יש לי רמקולים די מפלצתיים. אני יודע מה הRC עושה טוב מאד (משתמש בשיטות דומות בתחום שלי). יתכן מאד שהסאונד עם RC נשמע אחלה ומהנה. העניין הוא אחר: כאשר אנשי הסאונד עשו את ההקלטה הם לא השתשמו בRC כדי לכוון אותו ובכלל סביר מאד להניח שהמערכות שלהם בזמן הבדיקה גם יצרו עיוותים מסיבות שונות, כולל אקוסטיות. לכן הסאונד שהם כיוונו אליו הוא לא הסאונד שאתה שומע במערכת עם RC. ודרך אגב מערכת RC גם מפצה חלקית על עיוותים שבאים מהמגבר והרמקולים ולא רק מהחדר עצמו. בעיה נוספת היא הרגישות של המדידה ומיקום המיקרופונים: אם תתמקם במקום קצת שונה מהמקום בהם המערכת עברה כיול, יתכן והסאונד יהיה ממש דפוק (תיאורטית וגם מעשית על פי מה שקראתי). בכל אופן, אני עדיין לומד את הנושא.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,117
מעורבות
3,121
נקודות
113
3 - פה אני לא בטוח שכולם יבינו אותי אבל יש להתעסק קשות עם הפאסות של החשמל ,כלומר הפלוס בצד ימין או שמאל,המכשירים מנגנים אחרת לגמרי בהתאם לפאסה שהם מחוברים וזה כולל הכל כולל סויטצ ,ראוטר ,וכמובן מגברים ,קדם ומקור , לצורך העניין יש לייצר טבלה ולכתוב מה אתם חשים , ההבדל לא יאומן הרגע שמצליחים לאזן את הפאסות ויש שלל אביזרים לצורך העניין , מי שרוצה אסביר לו איך עושים זה אפילו בלי אדמה , בנוסף לא לפחד אם מונובלוק אחד בפאסה אחת והשני בפאסה שניה (יש לעמוד מול הרמקול במרחק 2 מטר ולראות שגובה הזמר הוא הגבוה ביותר , ברמקול שהזמר נמוך יש להחליף פאסה חשמלית במונובלוק ) - לוקח כמה ימים ליצור המצב הנכון ולהזמין אולי חברים מנוסים שישמעו גם ,
אני מזכיר לכם אחנו עדיין עם חדר ערום בלי אקוסטיקה עובדים רק עם האוזניים ,אני מניח שאחרי כל הטרחה הזו הצליל יתרומם למשהו סביר לגמרי !

אלדר, למצוא את הפאזה הנכונה יש מספר שיטות, השיטה הכי קלה חיבור המוצר לחשמל ומדידה באמצעות טסטר או מודד סדר פאזות למול כל מכשיר בנפרד.
יש שיטה נוספת שגם מקלה על התהליך, ארשום מחר אחרי שאהיה מול מחשב.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
גם אני לא ממש מת על אוזניות ולכן יש לי רמקולים די מפלצתיים. אני יודע מה הRC עושה טוב מאד (משתמש בשיטות דומות בתחום שלי). יתכן מאד שהסאונד עם RC נשמע אחלה ומהנה. העניין הוא אחר: כאשר אנשי הסאונד עשו את ההקלטה הם לא השתשמו בRC כדי לכוון אותו ובכלל סביר מאד להניח שהמערכות שלהם בזמן הבדיקה גם יצרו עיוותים מסיבות שונות, כולל אקוסטיות. לכן הסאונד שהם כיוונו אליו הוא לא הסאונד שאתה שומע במערכת עם RC. ודרך אגב מערכת RC גם מפצה חלקית על עיוותים שבאים מהמגבר והרמקולים ולא רק מהחדר עצמו. בעיה נוספת היא הרגישות של המדידה ומיקום המיקרופונים: אם תתמקם במקום קצת שונה מהמקום בהם המערכת עברה כיול, יתכן והסאונד יהיה ממש דפוק (תיאורטית וגם מעשית על פי מה שקראתי). בכל אופן, אני עדיין לומד את הנושא.

היות ואתה עדיין לומד את הנושא אני מניח שבשלב מסוים אתה תבין שההנחה שלך שגויה.

עשרות עשרות אולפנים ברחבי העולם משתמשים ב RC.

מספיק שתכנס לאתר של טרינוב או תחפש: " Trinnov Partners " בגוגל ותגלה שטרינוב היא החברה היחידה בעולם שנמצאת בכל שרשרת ההפקה.

חברות הפקה כדוגמת נטפליקס, חברות שידור בריטיות, צרפתיות, יפניות, אולפני הקלטה מהידועים בעולם , אולמות מהמפורסמים בעולם, כולם משתמשים בפתרונות של טרינוב,.

חלק מהאלבומים המפורסמים בעולם נוצרו באולפני הקלטה שנעזרו במכשירים של טרינוב.

לימוד נעים. זה נושא מעניין.

רן
 

ilam

אוהב את התחום
הודעות
325
מעורבות
130
נקודות
43
היות ואתה עדיין לומד את הנושא אני מניח שבשלב מסוים אתה תבין שההנחה שלך שגויה.

עשרות עשרות אולפנים ברחבי העולם משתמשים ב RC.

מספיק שתכנס לאתר של טרינוב או תחפש: " Trinnov Partners " בגוגל ותגלה שטרינוב היא החברה היחידה בעולם שנמצאת בכל שרשרת ההפקה.

חברות הפקה כדוגמת נטפליקס, חברות שידור בריטיות, צרפתיות, יפניות, אולפני הקלטה מהידועים בעולם , אולמות מהמפורסמים בעולם, כולם משתמשים בפתרונות של טרינוב,.

חלק מהאלבומים המפורסמים בעולם נוצרו באולפני הקלטה שנעזרו במכשירים של טרינוב.

לימוד נעים. זה נושא מעניין.

רן
אוקיי. מה שאתה אומר אז הוא נכון להקלטות מודרניות אבל בוודאי לא להקלטות הישנות והטובות. תודה.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,677
מעורבות
1,168
נקודות
113
אוקיי. מה שאתה אומר אז הוא נכון להקלטות מודרניות אבל בוודאי לא להקלטות הישנות והטובות. תודה.
לא היה אז תיקונים דיגיטלים .
המון אולפנים משתמשים ב RC .
האולפנים בגדול השתמשו באקוסטיקה פאסיבית כדי להשיג את אותו דבר . היום - גם וגם
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור