כמות הבס ואיכותו במערכות היי אנד ,יחסית ל- live


stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
ambience - ניסיון לשחזר אקוסטיקה של אולם מסויים? עדיין לא משחזר "אווירה".

למה שחזור טוב של באס מאפשר זיכרון של חוויה טוב יותר מקטע מדהים של תיפוף כולל תדרים גבוהים של מצילות או מנגינה מדהימה של גיטרה מובילה? או סקסופון? או חלילית?


החוויה המוסיקלית היא משהו שלא ניתן לפירוק לגורמים. זו סינרגיה בין המבצעים כקבוצה ולנגן הבאס אין תפקיד חשוב יותר מתפקידו של כל נגן אחר. עם באס "עושה לך את זה" - קנה סאב משובח ותאזין רק לו. כך אתה גם יכול לפתור באופן "אלגנטי" את בעיות אי ההתאמה שבין הבאס לתדרים האחרים....

אריה

באס איכותי, תומך במוזיקה ומשפיע על שחזור כל תחום התדרים (כן, גם על התדרים הגבוהים!)
גם סאב איכותי מאוד קשה לשילוב במערכת, עדיף שניים כאלו ועדיף למקם אותם כמה שקרוב לרמקולים (או כחלק מהם).
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
באס איכותי, תומך במוזיקה ומשפיע על שחזור כל תחום התדרים (כן, גם על התדרים הגבוהים!)
גם סאב איכותי מאוד קשה לשילוב במערכת, עדיף שניים כאלו ועדיף למקם אותם כמה שקרוב לרמקולים (או כחלק מהם).

יש משהו בדבריך, לא אכחיש שלפעמים בהדגמות עם באס איכותי התקבלה למשל במה טובה יותר - אבל בעיני או באוזני זה שולי יחסית להרבה דברים אחרים. שמעתי בהדגמות מערכות סופר יקרות שכל צליל בהן כולל הבאס היה מאוד מוגדר, במה פנטסטית ובכל זאת ההתרשמות הכללית שלי ממערכות כאלה הייתה שלילית. זו כמובן שאלה של מה אתה מחפש ויש לטעמי איזו התנגשות בין רמת הדיוק בצליל וגודל הבמה לבין ההנאה שאני חש מהאזנה למערכת פחות מדוייקת בבית. מה שאני מחפש בשחזור של המערכת הוא איזו תחושה ולאוו דווקא דיוק או באס משובח. וכמי שאוהב NAIM (אני) - הם הרי ידועים בגישה המיוחדת שלהם שצובעת את הצליל ומשנה את התחום הגבוה של הנמוכים ומבצעים ROLL OFF לגבוהים והבמה אצלם לא מי יודע מה בהשוואה לכל KRELL מינימלי - ובכל זאת הם נותנים לדעתי את הדבר האמיתי.

אריה
 
נערך לאחרונה ב:

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
יש משהו בדבריך, לא אכחיש שלפעמים בהדגמות עם באס איכותי התקבלה למשל במה טובה יותר - אבל בעיני או באוזני זה שולי יחסית להרבה דברים אחרים. שמעתי בהדגמות מערכות סופר יקרות שכל צליל בהן כולל הבאס היה מאוד מוגדר, במה פנטסטית ובכל זאת ההתרשמות הכללית שלי ממערכות כאלה הייתה שלילית. זו כמובן שאלה של מה אתה מחפש ויש לטעמי איזו התנגשות בין רמת הדיוק בצליל וגודל הבמה לבין ההנאה שאני חש מהאזנה למערכת פחות מדוייקת בבית. מה שאני מחפש בשחזור של המערכת הוא איזו תחושה ולאוו דווקא דיוק או באס משובח. וכמי שאוהב NAIM (אני) - הם הרי ידועים בגישה המיוחדת שלהם שצובעת את הצליל ומשנה את התחום הגבוה של הנמוכים ומבצעים ROLL OFF לגבוהים והבמה אצלם לא מי יודע מה בהשוואה לכל KRELL מינימלי - ובכל זאת הם נותנים לדעתי את הדבר האמיתי.

אריה

זה תמיד אחרת כשאתה מאזין למוסיקה בפרטיות של הבית שלך, מאשר להאזין בתערוכה,בהדגמה ואפילו אצל חברים.
לעיתים קרובות לוקח זמן לאנשים להבין פרספקטיבה של מערכת במיוחד שהיא סופר יקרה,שזה לכשעצמו עלול ליצור התנגדות פנימית והתכחשות אצל אחדים מאתנו.
 

nitayn

חבר משקיען
הודעות
1,281
מעורבות
8
נקודות
38
אמן

הרושם הכללי שלי שיש כעין חשש של יצרני הציוד ברמה גבוהה ״להרביץ״ תדרים נמוכים כמו שנשמע בהופעה חיה ,אולי מחשש שילכלכו עליהם שהציוד שלהם ״ בומי" , שהבס ממסך על הפרטים בתדרים האחרים ,שאין רזולוציות או השם יודע למה , אבל לאוזני רוב מערכות היה אנד ,אפילו הגדולות ,נשמעות טיפה אנמיות יחסית למשקל שמקבלים בלייב ,
ואפילו באם ניתקלת במערכת שיש לה את זה ,מישהו לא נוח לו עם זה, כאילו שנוצרה מן אופנה לא רק בקרב יצרני הרמקולים שדווקא מאפשרים בדרך כלל חתיכת בס,אלא בקרב יצרני ההגברה והקדם מגברים לכוון את הציוד שלהם למשהו עדין ואולי אנין בעיני רוב הצרכנים ,אבל לדעתי נלקח ברוב המיקרים משהו פראי ואמיתי
שיש בהופעות חיות ,ואני מדבר על הטונליות והמישקל שהוא אחר לגמרי ,ולמרות שברור לי שבדינמיות יהיה קשה לחקות הופעה חיה עם המגברים החלושלושים שלנו,
ומכאן בערב יום כיפור אני קורא קריאה נואשת לציבור המאזינים לא לפחוד מקצת בס ,אני כמובן לא המכוון לבס בומי ומהדהד ,אבל כל השטויות האלו של ניקיון כשאין בס ,כדאי להמנע מהם,מערכת שיש לה ״ משקל כבד״ ,שמעבירה את התפתחות הצליל באולם גדול ,שנותנת " מעטפת״ לצלילים הגבוהים והבינוניים ,היא מערכת מצוינת בעיני,וחבל בעיני שרוב היצרנים נמנעים מהצליל הנל כפי שציינתי ,כנראה מחשש שיאמרו שזו איננה ליגה לאומית,אבל מי ששומע לעצמו , ויודע מה הוא רוצה ,איננו חיב להצטרף ״ לזרם הדקיק״ של המון יצרנים נחשבים.

כל מילה בסלע
 

ח_ג_י

חבר משקיען
הודעות
1,508
מעורבות
493
נקודות
83
נמר.
הגזמת אחי. עשית הכללה גורפת לרוקיסטים.
כבודם במקומו מונח. ו ה ר ב ה כבוד.

אדרבה ...
מה עם מקלפלין (מהווישנו)?
מה עם קוריאה (ריטרן טו פוראבר)?
מה עם הולדסאוות' (סופט משין) ?
וכו וכו....הרשימה ארוכה ארוכה.
לשיטתך גם "האוזניים" שלהם פסולות.
נסחפת אחי.
: -)

זד.
אמנם לא ראיתי את הכתבה המדוברת בערוץ8
אבל אין לי ספק, כי זה מעניין מאוד.
מה שכן אני בטוח ....
כל האומנים שהקליטו שם, הם בדיוק כמוני וכמוך - בעלי טעם אישי לסאונד.
 

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
אתייחס למצב של שמיעת מוסיקה בלבד (להבדיל למשל מק"ב).

מערכת שמוציאה בס כבד, עמוק, פנצ'י וכ' בחלל ביתי נורמלי היא מערכת מעיקה
שלא נעים לשמוע בה לאורך זמן. זה אולי מרשים בדקות האזנה ראשונות.
זה תקף גם אם מדובר בתפריט מוסיקלי קבוע של מוסיקת רוק (ואולי בעיקר).
בחלל ביתי רגיל כדאי להצניע קצת את התחום התחתון ולא לתת לו "להשתולל",
אפילו אם זה המידע שצרוב בהקלטה.
כדי להנות באמת מבסים נמוכים חייבים חלל ג ד ו ל, אחרת, במילים פשוטות, זה כאב ראש.
בחלל קטן הם משתוללים ויוצרים...מועקה.

עופר.
 

ח_ג_י

חבר משקיען
הודעות
1,508
מעורבות
493
נקודות
83
" בחלל קטן הם משתוללים ויוצרים...מועקה "
היי עופר.
זה יהא נכון גם לגבי חלל נורמלי, שטופל היטב ברמה האקוסטית?
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,417
מעורבות
1,792
נקודות
113
מחשבות על באס

כל מילה בסלע
איפה נעלמת אחי?,
, אודיופיל זה לא רק מערכת,יש איזה קונספט מעבר , גם אם לא מצליח תמיד במערכת הפרטית,ויש גם מחשבות של מעבר ,
למשל: מקובל שבאס טוב הוא בס מהיר,אז למה אני לא שומע אותו מהיר?
הדפיקות המהירות והקשות הללו שמגיעות מהעור של תוף הם בכלל מיד , ונכון יש שם מהירות,אבל ממתי צ׳רלי היידן יש לו קונטרבס מהיר?
שמעתם פעם צליל של עוגב מהיר?
שמעתם פעם פסנתר ברגיסטרים הנמוכים מנגן את העסק בזריזות?
בס נמוך בעיני איננו מהיר בכלל , הוא מגיע כמו גל הלם שפתאום מתרחב לכל המימדים של החדר ,ומגיע כמו פטריה ענקית של עשן( אני מדבר כמובן על בס נמוך אמיתי),
במגבלות שאין גל עומד , האם לדעתכם באס עמוק אמיתי הוא מהיר?
באמת לא יודע,אצלי הוא לא כזה ,
שאלה נוספת שקשורה איך שהוא ,הייתכן שיש מערכות שמנגנות יותר לאט?, היתכן שמערכת שיש לה באס ״ ענני" מנגנת יותר לאט בתפיסה החושית שלנו ,למרות שברור שבמציאות הפיזיקלית אין הבדל בין זו לאחרת
אלו סתם כל מיני מחשבות של אודיופיל שחוק ,ואין שום קשר בין התיאורים כאן לבין העולם האמיתי ,כל המצולמים הינם שחקנים ,והתיאורים הנם פרי הדימיון בלבד ,
כמו כן אין לעשות בחומר הנל שימוש במלואו ובעיקר לא בחלקו,כמו כן הכותב לעולם לא יודה שזה הוא שכתב זאת ,תמיד אפשר לומר ש״ שניצלון" שזה הבן שלי ,כתב במקום אבא שלו,
ועיקר רוצה לומר ,שאין שום כוונה לפגוע או לחלוק על דעתו של מישהו אחר ,אלו מחשבות פרטיות שלי ,שאני חולק כאן עם המעט חברים שעוד נותרו לי.
 
נערך לאחרונה ב:

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
למשל: מקובל שבאס טוב הוא בס מהיר,אז למה אני לא שומע אותו מהיר?
הדפיקות המהירות והקשות הללו שמגיעות מהעור של תוף הם בכלל מיד , ונכון יש שם מהירות,אבל ממתי צ׳רלי היידן יש לו קונטרבס מהיר?
שמעתם פעם צליל של עוגב מהיר?
שמעתם פעם פסנתר ברגיסטרים הנמוכים מנגן את העסק בזריזות?
בס נמוך בעיני איננו מהיר בכלל , הוא מגיע כמו גל הלם שפתאום מתרחב לכל המימדים של החדר ,ומגיע כמו פטריה ענקית של עשן( אני מדבר כמובן על בס נמוך אמיתי),
במגבלות שאין גל עומד , האם לדעתכם באס עמוק אמיתי הוא מהיר?
באמת לא יודע,אצלי הוא לא כזה ,
.

את המושג באס מהיר אני מצליח לתרגם טכנית לדבר אחד בלבד ... זמן דעיכה.
וזה קשור לאנרגיה שנאגרת בזמן הפולס ומשתחררת לאחריו, זה יוצר אפקט של המשכיות של הצליל אך גם ממסך את השינוי המידי שבא אחריו. צמצום אגירת האנרגיה ושיחרורה המאוחרת היא מלחמה טכנולוגית מתמשכת של יצרני הרמקולים כבר שנים רבות. התופעה הזו קיימת גם כן באלקטרוניקה אך מסיבות אחרות..
והבאס הנמוך האמיתי..
טוב, זה כבר תלוי ביכולות של שרשרת הסיגנאל , לא כל המערכות יכולות בצורה ברורה ומובחנת להעביר את הרגיסטרים הנמוכים ממש של עוגב כנסייה.
 
נערך לאחרונה ב:

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
זה תמיד אחרת כשאתה מאזין למוסיקה בפרטיות של הבית שלך, מאשר להאזין בתערוכה,בהדגמה ואפילו אצל חברים.
לעיתים קרובות לוקח זמן לאנשים להבין פרספקטיבה של מערכת במיוחד שהיא סופר יקרה,שזה לכשעצמו עלול ליצור התנגדות פנימית והתכחשות אצל אחדים מאתנו.

לא יודע - אני שמעתי פעם מערכת של ML שרק הכבל לרמקולים עלה כמו מכונית לא רעה, נגן של TETHA (מקווה שאני מאיית נכון) שעלה כל כך הרבה אלפי דולרים עד שאין טעם לספור, מגבר שנראה כמו טנק, שוקל כמו טנק ועולה כמו טנק. במערכת הזו הדיוק היכה בי. בהתחלה זה פשוט מהמם. אתה שומע כל תיו ויכול להצביע במדויק על מיקומו במרחב. כך שאני לא חושב שאני לא מבחין באיכויות - אני פשוט לא אוהב את הגישה הזו ואני חושב שיש בה משהו מנוכר.

אתן דוגמה מתחום האנימציה על אף שאיני בטוח עד כמה היא נכונה לתחום הצליל: ברמה הטכנית אנימטורים היום מסוגלים לצייר דמויות מדויקות לחלוטין כך שהצופה לא יבחין בין שחקן לדמות מצוירת. לא יבחין? מסתבר שכשמציגים לצופים דמות מצויירת ברמת דיוק מאוד גבוהה, כך שכביכול אין הבדל בינה לבין שחקן, הצופה חש רתיעה חזקה. הסיבה לא מובנת. הסברה היא שעד כמה שהדמות המצויירת נראית מדוייקת, יש בה שינויים מאוד קלים בהשוואה לדמות האמיתית, שינויים כל כך קלים עד שאי אפשר להצביע עליהם ובכל זאת הצופה חש בהם. למה זה גורם לרתיעה? לא ממש ברור. התוצאה היא שהאנימטורים מתקרבים עד לרמת דיוק שאיננה מקסימאלית אבל מספיק טובה כך שיתקבל כביכול הדבר האמיתי מבלי ליווי של תחושת הרתיעה.


כשאני מקשיב לצליל מאוד מדוייק שמשוחזר במערכת סטריאו - אני לא חש רתיעה, אבל אני חש ניכור. לא יודע למה אבל זה פשוט לא מדבר אלי. הדבר האמיתי נמצא בשטח ורק שם. לפחות בינתיים.

אריה
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
ואגב, תופעה נוספת שהייתה לי עם מערכת מאוד יקרה של NAIM דווקא. מדובר במערכת אקטיבית משהו מהסרטים. הבאתי להאזנה כמה דיסקים משלי אחד של מאיר בנאי. המארח ניגן דיסקים ותקליטים והכל נשמע כמצופה ממערכת בסדר גודל כזה עד ששמתי את הדיסק שהבאתי.

הדיסק הזה שאני מאוד נהנה ממנו בבית, נשמע מה זה רע. במערכת הזו היה ברור שיש כל כך הרבה פגמים בהקלטה וכל הפגמים צעקו לשמים. אחרי שיצאתי מההלם הבנתי שבמערכת כזו יקרה, כל % מתחת ל100% איכות - פשוט צועק. המערכת חושפת כל מיקרוגרם של מידע לטוב אם זה טוב ולרע אם זה רע.

אז נכון שאם היה לי הרבה כסף הייתי שם במערכת טובה - אבל איך אומרים: בזהירות בזהירות...

אריה
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
איפה נעלמת אחי?,
, אודיופיל זה לא רק מערכת,יש איזה קונספט מעבר , גם אם לא מצליח תמיד במערכת הפרטית,ויש גם מחשבות של מעבר ,
למשל: מקובל שבאס טוב הוא בס מהיר,אז למה אני לא שומע אותו מהיר?
הדפיקות המהירות והקשות הללו שמגיעות מהעור של תוף הם בכלל מיד , ונכון יש שם מהירות,אבל ממתי צ׳רלי היידן יש לו קונטרבס מהיר?
שמעתם פעם צליל של עוגב מהיר?
שמעתם פעם פסנתר ברגיסטרים הנמוכים מנגן את העסק בזריזות?
בס נמוך בעיני איננו מהיר בכלל , הוא מגיע כמו גל הלם שפתאום מתרחב לכל המימדים של החדר ,ומגיע כמו פטריה ענקית של עשן( אני מדבר כמובן על בס נמוך אמיתי),
במגבלות שאין גל עומד , האם לדעתכם באס עמוק אמיתי הוא מהיר?
באמת לא יודע,אצלי הוא לא כזה ,
שאלה נוספת שקשורה איך שהוא ,הייתכן שיש מערכות שמנגנות יותר לאט?, היתכן שמערכת שיש לה באס ״ ענני" מנגנת יותר לאט בתפיסה החושית שלנו ,למרות שברור שבמציאות הפיזיקלית אין הבדל בין זו לאחרת
אלו סתם כל מיני מחשבות של אודיופיל שחוק ,ואין שום קשר בין התיאורים כאן לבין העולם האמיתי ,כל המצולמים הינם שחקנים ,והתיאורים הנם פרי הדימיון בלבד ,
כמו כן אין לעשות בחומר הנל שימוש במלואו ובעיקר לא בחלקו,כמו כן הכותב לעולם לא יודה שזה הוא שכתב זאת ,תמיד אפשר לומר ש״ שניצלון" שזה הבן שלי ,כתב במקום אבא שלו,
ועיקר רוצה לומר ,שאין שום כוונה לפגוע או לחלוק על דעתו של מישהו אחר ,אלו מחשבות פרטיות שלי ,שאני חולק כאן עם המעט חברים שעוד נותרו לי.

אתה מבלבל בין מושגים והביטוי שלהם בצליל. הבס של היידן לא מהיר אם הוא מנגן לאט. אבל המהירות היא לא מהירות הניגון. מדובר ביכולת של הרמקול להשמיע לך את הניואנסים שבתוך הצליל ולא רק את הבס עצמו. על מנת שיחשוף אותם, עליו להיות מהיר ורזולטיבי. בס איטי, משמיע לך חלק מהבס ומפספס את כל הניואנסים בתוך הבס. הפריטה, הוויברציה של המיתר, יחסי הגומלין בין התיבה למיתר הרועד נשמעת רק אם יש לך מהירות ורזולוציה בתחום הנמוך. ברגע שזה לא מתרחש, אתה מפספס פרטים.

בס שמגיע לאט, "פטריה של עשן", זה בס איטי ומנופח. לא צריך הרבה כסף בשביל תוצאה כזו. זה משום שבזמן שה"פטריה" הזו מגיעה אלייך שאר הצלילים ממוסכים בתוכה. גם את זה, אם אתה ממש אוהב, אני משיג לך ממש בזול. אפילו אקוסטיקה לא תצטרך.

המהירות הזו שאנו מדברים עליה לא קשורה לטמפו/מהירות הניגון/קצב. היא קשורה ליכולת של היחידה לנוע ולעצור במהירות ולהיות מוכנה לספוג את הצליל הבא. עליה להיות דינמית, קלה, מהירה ומדויקת. זה נקרא "היי אנד" וזו הסיבה שהצליל הזה גם נקרא "צליל יקר". זה משום שברוב המקרים יקר להשיג אותו.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
נמר.
הגזמת אחי. עשית הכללה גורפת לרוקיסטים.
כבודם במקומו מונח. ו ה ר ב ה כבוד.

אדרבה ...
מה עם מקלפלין (מהווישנו)?
מה עם קוריאה (ריטרן טו פוראבר)?
מה עם הולדסאוות' (סופט משין) ?
וכו וכו....הרשימה ארוכה ארוכה.
לשיטתך גם "האוזניים" שלהם פסולות.
נסחפת אחי.
: -)

זד.
אמנם לא ראיתי את הכתבה המדוברת בערוץ8
אבל אין לי ספק, כי זה מעניין מאוד.
מה שכן אני בטוח ....
כל האומנים שהקליטו שם, הם בדיוק כמוני וכמוך - בעלי טעם אישי לסאונד.

נכון. אולי קצת הגזמתי. אבל עדיין, אחרי הופעות הענק שהם נימצאים בתוכם, בעוצמות מטורפות גם על הבמה, בחדרי החזרות, באולפנים ובמסיבות שונות, האוזניים, מה לעשות, מתעייפות.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
אתייחס למצב של שמיעת מוסיקה בלבד (להבדיל למשל מק"ב).

מערכת שמוציאה בס כבד, עמוק, פנצ'י וכ' בחלל ביתי נורמלי היא מערכת מעיקה
שלא נעים לשמוע בה לאורך זמן. זה אולי מרשים בדקות האזנה ראשונות.
זה תקף גם אם מדובר בתפריט מוסיקלי קבוע של מוסיקת רוק (ואולי בעיקר).
בחלל ביתי רגיל כדאי להצניע קצת את התחום התחתון ולא לתת לו "להשתולל",
אפילו אם זה המידע שצרוב בהקלטה.
כדי להנות באמת מבסים נמוכים חייבים חלל ג ד ו ל, אחרת, במילים פשוטות, זה כאב ראש.
בחלל קטן הם משתוללים ויוצרים...מועקה.

עופר.

מסכים ב-100%.
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
כשאני מקשיב לצליל מאוד מדוייק שמשוחזר במערכת סטריאו - אני לא חש רתיעה, אבל אני חש ניכור. לא יודע למה אבל זה פשוט לא מדבר אלי. הדבר האמיתי נמצא בשטח ורק שם. לפחות בינתיים.

אריה

מסכים איתך..
מהנדסי אודיו רבים אומרים מפורשות שמינון מסויים של עיוותים הרמוניים מסוג שניה ושלישית דווקא מנעימים את התוצאה המתקבלת מאשר ללא כל עיוות הרמוני בכלל.
 
נערך לאחרונה ב:

רועי51

חבר משקיען
הודעות
893
מעורבות
210
נקודות
43
נכון. אולי קצת הגזמתי. אבל עדיין, אחרי הופעות הענק שהם נימצאים בתוכם, בעוצמות מטורפות גם על הבמה, בחדרי החזרות, באולפנים ובמסיבות שונות, האוזניים, מה לעשות, מתעייפות.
נשמע הגיוני. ומיד כמובן עולה השאלה האם אצל טכנאי קול או אנשים שמקצועם קשור בסאונד גם קיימת אותה התופעה ולכן אנחנו מצווים לנהוג משנה זהירות בחוות דעתם. ולא שאני מביע עמדה, שהרי אפשר בדיוק באותה מידה של שיכנוע לטעון שדווקא מתוקף נסיונם העשיר והיכרותם עם אומנות הצליל, ראוי אולי לתת לדעתם משקל יתר, אלא שכרגיל קטונתי.
 

nitayn

חבר משקיען
הודעות
1,281
מעורבות
8
נקודות
38
איפה נעלמת אחי?,
, אודיופיל זה לא רק מערכת,יש איזה קונספט מעבר , גם אם לא מצליח תמיד במערכת הפרטית,ויש גם מחשבות של מעבר ,
למשל: מקובל שבאס טוב הוא בס מהיר,אז למה אני לא שומע אותו מהיר?
הדפיקות המהירות והקשות הללו שמגיעות מהעור של תוף הם בכלל מיד , ונכון יש שם מהירות,אבל ממתי צ׳רלי היידן יש לו קונטרבס מהיר?
שמעתם פעם צליל של עוגב מהיר?


שמעתם פעם פסנתר ברגיסטרים הנמוכים מנגן את העסק בזריזות?
בס נמוך בעיני איננו מהיר בכלל , הוא מגיע כמו גל הלם שפתאום מתרחב לכל המימדים של החדר ,ומגיע כמו פטריה ענקית של עשן( אני מדבר כמובן על בס נמוך אמיתי),
במגבלות שאין גל עומד , האם לדעתכם באס עמוק אמיתי הוא מהיר?
באמת לא יודע,אצלי הוא לא כזה ,
שאלה נוספת שקשורה איך שהוא ,הייתכן שיש מערכות שמנגנות יותר לאט?, היתכן שמערכת שיש לה באס ״ ענני" מנגנת יותר לאט בתפיסה החושית שלנו ,למרות שברור שבמציאות הפיזיקלית אין הבדל בין זו לאחרת
אלו סתם כל מיני מחשבות של אודיופיל שחוק ,ואין שום קשר בין התיאורים כאן לבין העולם האמיתי ,כל המצולמים הינם שחקנים ,והתיאורים הנם פרי הדימיון בלבד ,
כמו כן אין לעשות בחומר הנל שימוש במלואו ובעיקר לא בחלקו,כמו כן הכותב לעולם לא יודה שזה הוא שכתב זאת ,תמיד אפשר לומר ש״ שניצלון" שזה הבן שלי ,כתב במקום אבא שלו,
ועיקר רוצה לומר ,שאין שום כוונה לפגוע או לחלוק על דעתו של מישהו אחר ,אלו מחשבות פרטיות שלי ,שאני חולק כאן עם המעט חברים שעוד נותרו לי.


לא נעלמתי

עובד מגדל ילד חי

לגבי הדברים שכתבת מעליי

שוב כל מילה בסלע
 

nitayn

חבר משקיען
הודעות
1,281
מעורבות
8
נקודות
38
אתייחס למצב של שמיעת מוסיקה בלבד (להבדיל למשל מק"ב).

מערכת שמוציאה בס כבד, עמוק, פנצ'י וכ' בחלל ביתי נורמלי היא מערכת מעיקה
שלא נעים לשמוע בה לאורך זמן. זה אולי מרשים בדקות האזנה ראשונות.
זה תקף גם אם מדובר בתפריט מוסיקלי קבוע של מוסיקת רוק (ואולי בעיקר).
בחלל ביתי רגיל כדאי להצניע קצת את התחום התחתון ולא לתת לו "להשתולל",
אפילו אם זה המידע שצרוב בהקלטה.
כדי להנות באמת מבסים נמוכים חייבים חלל ג ד ו ל, אחרת, במילים פשוטות, זה כאב ראש.
בחלל קטן הם משתוללים ויוצרים...מועקה.

עופר.

ברגע שהצנעת את הבס
איבדת לדעתי מהחוויה

מתי היית לאחרונה בהופעת רוק או אלקטרו?

רוב המערכות האודיופיליות לא מנגנות דומה בכלל לחוויה של הופעה
הכוונה היא להופעה עם כלים מוגברים ואו אלקטרונים
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
כדי לשמוע את כל כמות המידע על התקליטור, נדרשת או מערכת מאוד מאוזנת, או מערכת רזה מאוד.
כמובן שבמקרה של מערכת רזה - המידע יעבור למאזין, אך בצורה לא מפורטת (לא קשור לרזולוציה).
לא חוכמה לקבל באס שמן וענני, אבל זה לא הבאס הנכון, כי כמו שכבר כתב נמר - בתוך אותו באס מתחברים המון פרטים חוץ מתדרים נמוכים אחידים. בנוסף, באס מהסוג הזה גם מאפיל על פרטים בתחומי המיד ומעלה.
בקיצור, מאוד קשה, להגיע למצב שהמערכת מאוזנת, מפורטת ובעלת רזולוציה מלאה.
כמובן, שיש רבים שמעדיפים מערכת "מוסיקאלית" תוך ויתור על הרזולוציה, ויש כאילו שמעדיפים רזולוציה ומוותרים על הפירוט.
גם אילו וגם אילו מטעימים (לא מתאימים) את המערכת להעדפותיהם, ולאו דווקא שומעים באופן הנכון.
 

stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
המהירות הזו שאנו מדברים עליה לא קשורה לטמפו/מהירות הניגון/קצב. היא קשורה ליכולת של היחידה לנוע ולעצור במהירות ולהיות מוכנה לספוג את הצליל הבא. עליה להיות דינמית, קלה, מהירה ומדויקת. זה נקרא "היי אנד" וזו הסיבה שהצליל הזה גם נקרא "צליל יקר". זה משום שברוב המקרים יקר להשיג אותו.

יש השפעה רבה גם לפורט - יצרנים משתמשים היום בתיבות קטנות יותר מבעבר ועל מנת "לחפות" על זה משתמשים בפורט.
הפורט יוצר בעיות תזמון ו latency של הבאס ופוגע בכל מה שתיארת ובעיקר במהירות ובדיוק של הבאס.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור