כל אחד והמסע שלו


Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,668
מעורבות
1,164
נקודות
113
תראה - טוב בהקשר של הפוסט והרוח הכללית - הוא דבר מאוד סוביקטיבי - לכן אני לא חושב שצריך להתרכז בטוב.
כי - השאלה - טוב למי ?



לי או לאודי אולי לשכנה ? או לנער בן 18 ?

אבל ברגע שהבאת את המערכת לקליברציה נכונה - שזה יש רק אחת.

תוכל לעשות טיונינג לפי הטוב שלך - כי משם המערכת נהיית פלסטלינה.
תוכל להרוס אותה ככל שתרצה עד שתגיע לטוב שלך
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
תראה - טוב בהקשר של הפוסט והרוח הכללית - הוא דבר מאוד סוביקטיבי - לכן אני לא חושב שצריך להתרכז בטוב.
כי - השאלה - טוב למי ?



לי או לאודי אולי לשכנה ? או לנער בן 18 ?

אבל ברגע שהבאת את המערכת לקליברציה נכונה - שזה יש רק אחת.

תוכל לעשות טיונינג לפי הטוב שלך - כי משם המערכת נהיית פלסטלינה.
תוכל להרוס אותה ככל שתרצה עד שתגיע לטוב שלך
למי ענית את התשובה הזו?
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,668
מעורבות
1,164
נקודות
113
אני באמת לא יודע לענות על זה .
חשבתי שעניתי לך - אבל אני כבר לא בטוח .
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
אני באמת לא יודע לענות על זה .
חשבתי שעניתי לך - אבל אני כבר לא בטוח .
אני לא דיברתי על "טוב", ואת הדברים הבאים:
אבל ברגע שהבאת את המערכת לקליברציה נכונה - שזה יש רק אחת.

תוכל לעשות טיונינג לפי הטוב שלך - כי משם המערכת נהיית פלסטלינה.
תוכל להרוס אותה ככל שתרצה עד שתגיע לטוב שלך
כתבתי במילים אחרות, אבל בדיוק באותה משמעות.
 

Audiofile

אוהב את התחום
הודעות
400
מעורבות
60
נקודות
28
הדברים פשוטים מאוד
דיגיטל כ"כ מדויק היום שאין איבוד מידע בין המאסטר לקובץ/סטרימינג.
אחרי זה הכל גם מדיד מהרמקולים עד למגברים ולכבלים
אם הכל נמדד טוב אז ברכות יש לכם מערכת שקופה שמאפשרת לכם לשמוע את ההקלטה המקורית בדיוק כמו שהטכנאי הקלטות שמע /התכוון שתשמעו. מבלי להכניס את החדר למשוואה שהוא בעיה בפני עצמה כמובן.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
הדברים פשוטים מאוד
דיגיטל כ"כ מדויק היום שאין איבוד מידע בין המאסטר לקובץ/סטרימינג.
אחרי זה הכל גם מדיד מהרמקולים עד למגברים ולכבלים
אם הכל נמדד טוב אז ברכות יש לכם מערכת שקופה שמאפשרת לכם לשמוע את ההקלטה המקורית בדיוק כמו שהטכנאי הקלטות שמע /התכוון שתשמעו. מבלי להכניס את החדר למשוואה שהוא בעיה בפני עצמה כמובן.
לא עד כדי כך פשוטים ;)
  1. המדידות הרגילות לא מראות דברים כמו שקיפות, נוכחות, במה, נפח, וכיו"ב.
  2. יכול להיות שהטכנאי של פעם שמע במערכת פחות מדויקת, או לפחות שונה לגמרי, ושמע דברים אחרים, שלא לדבר על השפעת האקוסטיקה של האולפן.
  3. אי אפשר שלא הכניס את החדר למשוואה. אנחנו לא שומעים את מה שהמערכת מוציאה, מדויק ככל שיהיה, אלא רק לאחר התערבות החדר.
יש אמירה שמיוחסת לאיינשטיין: Everything should be made as simple as possible, but not simpler, אבל הוא אמר שבאינטרנט מייחסים לו דברים שהוא לא אמר :)
 

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
דן

כאשר נחשפים בתדירות גבוהה לתוכן קולי במדיה מסויימת שלא נשמע טוב תרתי משמע ולא בהכרח מהסיבה שהוא אכן הגיע לידינו לא מספיק איכותי, זה מערער את העיסוק האודיופילי שלוקח זמן להבין שהוא קשוח. מכאן שבמסע של כל אחד מאתנו לא פעם כפי שרונן ציין קורה שדברים משתבשים.

לא אין כאן איזו נוסחת קסמים פרט לכללים בסיסיים שעל הדרך הרוב לומדים להכיר, וגם הם אינם ארובה להשגת המטרה. גם מה שמתאים לי לא בהכרח יתאים לך או לכל אחד אחר מהסיבה הפשוטה שלכל אחד חדר שונה ומערכת שונה וסף דרישות שונה, ויתרה מכך נסיון שונה, ולבסוף איך לא גם טעם שונה במוסיקה.

בכל אופן לדידי אחד הדברים שמקבלים פחות תשומת לב ראויה זו צורת האזנה. במילים האחרות לדעת למפות תוך כדי האזנה מה שלא רלוונטי בעיקר למוסיקה. זה סוג של מיומנות שמוזנחת.

מכאן שאין כמו למידה מהאזנה לרפרנסים או למצבים משתנים. בכלל ללמוד ניתן גם לא מעט ממה שאחרים השיגו, משילובים וציודים של מערכות שלא נחשפנו אליהם קודם גם במידה שידינו רחוקה מלהשיג.

מאד חשוב לדעת מה המגבלות שקיימות במרחב האודיו האישי, שכולל את המערכת ותגובת החדר. דוגמה שקשורה למערכת שלי אם יש לי רמקול ווינטג' שהבס שלו קרטון אני לא אצפה לקבל ממנו את הדיוק של יחידה קרמית או זו שעשויה מקרבון וזה ללא קשר כרגע למותג או לכמה נמוך כל אחת מהיחידות יכולה לרדת ובאיזו תצורת רמקול.

לשאוף למושלם או לאידאלי זה אחלה רק שאין פה קיצורי דרך וזה גם לא סוד שזה מצריך בדרך כלל להשקיע הרבה מאד כסף שלא לדבר על זמן. מבחינתי למקסם את היכולות של סך הנתונים שהשגתי זו התכלית.

הסיפור על מערכת זולה יחסית שעושה את זה יותר ממערכות אולטרה זה נחמד וזה יכול לשכנע עד לרמה מסויימת ולא יותר, וחס וחלילה שלא תתפסו אותי כאן באמירה מזלזלת משום שגם אני אוחז פלוס מינוס במערכת מהסוג הזה רק שההשקעה במסביב אצלי לא הייתה פחותה בהרבה ממה שהושקע במערכת גופא, ובד"כ הייחס הזה לא מתקיים לא רק ברמה הזו.

גם להפתעות יש מקום, וזה קורה לא פעם בשידוך מכשירים ושאר הציוד, ובכלל לתגובת החדר, וזה חלק מהכיף.

שורה תחתונה אני מחפש לקבל מקסימום אמינות. התוצאה אמורה לרגש ולהדביק אותי לספה ולשאוב אותי חזרה בזמן, ועד כאן זה פחות או יותר כמו כולם, ואם לא אפשר גם מבחינתי לכבות המערכת. אז נכון יש כאלה שזה קורה להם באוטו כמו שנאמר כאן לפני, או בהאזנה במטבח שזה גם לגיטימי. אבל חברים יקרים לא בשביל זה אנחנו כאן. על אותו משקל תוכן מעולה לטעמי ובעיקר מורכב, שמסיבות אוביקטיביות נשמע משובש לא יהפוך אצלי פתאום משום מקום לאיזה רפרנס אודיופילי זה פשוט לא יקרה. יותר חשוב לי אישית שהוא לא יזרק לצד כמו שבדרך כלל קורה. הסיבה היא שלכל מוסיקה איכותית כזו שהיא גם לטעמי יש מבצעים שמנגישים תוכן יחודי, כזה שמגלם קסם. המטרה שלי היא שכל זה יחשף עד כמה שניתן , וזה מבחינתי הסיפור. תאזינו לברירה הטבעית- אלי שורשים, או לאריק סיני - שירים חוזרים (אפרופו מוסיקה ישראלית) לא הפקות מי יודע מה. כבר האזנתי לחברה הראשונים באמת במערכות יותר ממושקעות, ולמרבה הצער זה אילץ את בעליהן לזפזף קדימה. למרות זאת במידה שמגיעים לנקודת "האל חזור" מגלים כמה עומק מהפנט מתקבל "מהברירה" הזו לצד עושר קולי מרגש, והרשימה הזו היא אין סופית.

מכאן שאני לא מחפש להתפשר על תוצאה פושרת ואם ננסח זאת קצת אחרת בעיקר כזו שרחוקה מלהשמע אמינה. כן יש דבר כזה. תוצאה בינונית אף פעם לא תעביר את מרבית החומרים מהמוסיקה שקיימת ברשותי שלא לדבר על מה שהיא באמת מגלמת, עבורי. לקח לי שנים שזה יקרה.

כבר ציינתי את זה בעבר, לכל חברה טביעת אצבע משלה ופערים קיימים מקצה לקצה ( גם ביחס לעצמה) מאלף ואחד גורמים ומשתנים, כולל השנים שהקליטו וכו. זה מה יש ואת זה אני אמור לקבל לטוב ולרע בלי לעשות לזה אידאליזציה. אם זה בכל זאת לא בא לי טוב לאוזן אני אשיג את האיזון שיאפשר לי להוציא מאותו כותר את המייטב. והטיונינג החדש הזה לא יהרוס לי כפי שניתן אולי לחשוב כותרים אחרים שעברו יותר מטוב.
כמה שזה ישמע הזוי למי מחברי הפורום ולא רק, את זה אני יכול למצוא ברמת הבורג. לדוגמה ברגי טיטניום במקום הסטנדרט שמגיע עם ראש שעולה כמה k€ מביאים לשיפור( לא אציין "מהותי" כי זה לא ישמע לכם הגיוני) ולעוד קצת הזה שהיה חסר לי. מי שמזלזל בדברים הקטנים סופו שילמד במוקדם או במאוחר מה הוא הפסיד על הדרך ולא בנקודות.

השליטה של המערכת ושיווי המשקל האקוסטי שמושג בחדר מונע תוצאה שהיא מוגזמת או כזו שנשמעת מכנית שלא לצורך. אם נסיון בהאזנה לתופעות כאלה ניתן די בקלות לזהות אותן.

הנטייה לא להתייחס להדהודים מיותרים בחדר היא מאד שכיחה, לי אישית זה מאד מפריע ובעיקר למה שאני מייחל לקבל מהמוסיקה, ונוכחתי לדעת שזה מתקיים גם בחדרים מטופלים לעילא.

באופן כללי המוסיקה מבחינתי צריכה למלא את החלל מלמטה ועד מעט מעל לגובה הראש. יש תוצאות שהגבול התחתון שלהם רחוק מהרצפה. כמו כן הרמקולים לרוב אמורים להעלם. הנקודה המתוקה לא צריכה להיות צרה כמו ראש של סיכה. קרי הזזת האוזניים טיפלה ימינה והאמצע נעלם. שכבות אמורות להיות שכבות בבמה ולא בכאילו. כך גם לגבי הטווח הדינמי (שכידוע גם הוא כמו השאר משתנה בהתאם למקור שמושמע) האוויר בין הכלים והווקל, המרקמים, והפרופרציות וכו. אתה מאזין לתוכן שמגלם במה עם עומק, אז אתה צריך לקבל במה (עד כמה היא אמורה להיות ברורה או צלולה אתה צריך לגלות), בטח שלא כזו שנגמרת עשרה ס"מ מאחורי קו הרמקולים. הרי בסופו של דבר זה מה שאמור לייצר את אשליית התלת. הקצה העליון שלו דרך אגב לא אמור להסתיים בתקרת החדר.

לגבי קבלת צבע, חום, או מה שלא פעם מכונה "מתיקות" אין על מה לדבר. אם הם קיימים בפורמט שנבחר להשמעה אז ברוך הבא. אם הם בכלל לא קיימים בתוצאה משהו כאן לא מכוון נכון לפחות מבחינתי. כלומר אם הסאונד יבש בצורה כזו שחוזרת על עצמה גם כאן יש לי בעיה. לסיכום כל רשימת המכולת האודיופילית הזו מבחינתי צריכה להיות נטולת סינתטיות או לחילופין מונוטונית.
 
נערך לאחרונה ב:

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,668
מעורבות
1,164
נקודות
113
דן

כאשר נחשפים בתדירות גבוהה לתוכן קולי במדיה מסויימת שלא נשמע טוב תרתי משמע ולא בהכרח מהסיבה שהוא אכן הגיע לידינו לא מספיק איכותי, זה מערער את העיסוק האודיופילי שלוקח זמן להבין שהוא קשוח. מכאן שבמסע של כל אחד מאתנו לא פעם כפי שרונן ציין קורה שדברים משתבשים.

לא אין כאן איזו נוסחת קסמים פרט לכללים בסיסיים שעל הדרך הרוב לומדים להכיר, וגם הם אינם ארובה להשגת המטרה. גם מה שמתאים לי לא בהכרח יתאים לך או לכל אחד אחר מהסיבה הפשוטה שלכל אחד חדר שונה ומערכת שונה וסף דרישות שונה, ויתרה מכך נסיון שונה, ולבסוף איך לא גם טעם שונה במוסיקה.

בכל אופן לדידי אחד הדברים שמקבלים פחות תשומת לב ראויה זו צורת האזנה. במילים האחרות לדעת למפות תוך כדי האזנה מה שלא רלוונטי בעיקר למוסיקה. זה סוג של מיומנות שמוזנחת.

מכאן שאין כמו למידה מהאזנה לרפרנסים או למצבים משתנים. בכלל ללמוד ניתן גם לא מעט ממה שאחרים השיגו, משילובים וציודים של מערכות שלא נחשפנו אליהם קודם גם במידה שידינו רחוקה מלהשיג.

מאד חשוב לדעת מה המגבלות שקיימות במרחב האודיו האישי, שכולל את המערכת ותגובת החדר. דוגמה שקשורה למערכת שלי אם יש לי רמקול ווינטג' שהבס שלו קרטון אני לא אצפה לקבל ממנו את הדיוק של יחידה קרמית או זו שעשויה מקרבון וזה ללא קשר כרגע למותג או לכמה נמוך כל אחת מהיחידות יכולה לרדת ובאיזו תצורת רמקול.

לשאוף למושלם או לאידאלי זה אחלה רק שאין פה קיצורי דרך וזה גם לא סוד שזה מצריך בדרך כלל להשקיע הרבה מאד כסף שלא לדבר על זמן. מבחינתי למקסם את היכולות של סך הנתונים שהשגתי זו התכלית.

הסיפור על מערכת זולה יחסית שעושה את זה יותר ממערכות אולטרה זה נחמד וזה יכול לשכנע עד לרמה מסויימת ולא יותר, וחס וחלילה שלא תתפסו אותי כאן באמירה מזלזלת משום שגם אני אוחז פלוס מינוס במערכת מהסוג הזה רק שההשקעה במסביב אצלי לא הייתה פחותה בהרבה ממה שהושקע במערכת גופא, ובד"כ הייחס הזה לא מתקיים לא רק ברמה הזו.

גם להפתעות יש מקום, וזה קורה לא פעם בשידוך מכשירים ושאר הציוד, ובכלל לתגובת החדר, וזה חלק מהכיף.

שורה תחתונה אני מחפש לקבל מקסימום אמינות. התוצאה אמורה לרגש ולהדביק אותי לספה ולשאוב אותי חזרה בזמן, ועד כאן זה פחות או יותר כמו כולם, ואם לא אפשר גם מבחינתי לכבות המערכת. אז נכון יש כאלה שזה קורה להם באוטו כמו שנאמר כאן לפני, או בהאזנה במטבח שזה גם לגיטימי. אבל חברים יקרים לא בשביל זה אנחנו כאן. על אותו משקל תוכן מעולה לטעמי ובעיקר מורכב, שמסיבות אוביקטיביות נשמע משובש לא יהפוך אצלי פתאום משום מקום לאיזה רפרנס אודיופילי זה פשוט לא יקרה. יותר חשוב לי אישית שהוא לא יזרק לצד כמו שבדרך כלל קורה. הסיבה היא שלכל מוסיקה איכותית כזו שהיא גם לטעמי יש מבצעים שמנגישים תוכן יחודי, כזה שמגלם קסם. המטרה שלי היא שכל זה יחשף עד כמה שניתן , וזה מבחינתי הסיפור. תאזינו לברירה הטבעית- אלי שורשים, או לאריק סיני - שירים חוזרים (אפרופו מוסיקה ישראלית) לא הפקות מי יודע מה. כבר האזנתי לחברה הראשונים באמת במערכות יותר ממושקעות, ולמרבה הצער זה אילץ את בעליהן לזפזף קדימה. למרות זאת במידה שמגיעים לנקודת "האל חזור" מגלים כמה עומק מהפנט מתקבל "מהברירה" הזו לצד עושר קולי מרגש, והרשימה הזו היא אין סופית.

מכאן שאני לא מחפש להתפשר על תוצאה פושרת ואם ננסח זאת קצת אחרת בעיקר כזו שרחוקה מלהשמע אמינה. כן יש דבר כזה. תוצאה בינונית אף פעם לא תעביר את מרבית החומרים מהמוסיקה שקיימת ברשותי שלא לדבר על מה שהיא באמת מגלמת, עבורי. לקח לי שנים שזה יקרה.

כבר ציינתי את זה בעבר, לכל חברה טביעת אצבע משלה ופערים קיימים מקצה לקצה ( גם ביחס לעצמה) מאלף ואחד גורמים ומשתנים, כולל השנים שהקליטו וכו. זה מה יש ואת זה אני אמור לקבל לטוב ולרע בלי לעשות לזה אידאליזציה. אם זה בכל זאת לא בא לי טוב לאוזן אני אשיג את האיזון שיאפשר לי הוציא מאותו כותר את המייטב. והטיונינג החדש הזה לא יהרוס לי כפי שניתן אולי לחשוב כותרים אחרים שעברו יותר מטוב.
כמה שזה ישמע הזוי למי מחברי הפורום ולא רק, את זה אני יכול למצוא ברמת הבורג. לדוגמה ברגי טיטניום במקום הסטנדרט שמגיע עם ראש שעולה כמה k€ מביאים לשיפור( לא אציין "מהותי" כי זה לא ישמע לכם הגיוני) ולעוד קצת הזה שהיה חסר לי. מי שמזלזל בדברים הקטנים סופו שילמד במוקדם או במאוחר מה הוא הפסיד על הדרך ולא בנקודות.

השליטה של המערכת ושיווי המשקל האקוסטי שמושג בחדר מונע תוצאה שהיא מוגזמת או כזו שנשמעת מכנית שלא לצורך. אם נסיון בהאזנה לתופעות כאלה ניתן די בקלות לזהות אותן.

הנטייה לא להתייחס להדהודים מיותרים בחדר היא מאד שכיחה, לי אישית זה מאד מפריע ובעיקר למה שאני מייחל לקבל מהמוסיקה, ונוכחתי לדעת שזה מתקיים גם בחדרים מטופלים לעילא.

באופן כללי המוסיקה מבחינתי צריכה למלא את החלל מלמטה ועד מעט מעל לגובה הראש. יש תוצאות שהגבול התחתון שלהם רחוק מהרצפה. כמו כן הרמקולים לרוב אמורים להעלם. הנקודה המתוקה לא צריכה להיות צרה כמו ראש של סיכה. קרי הזזת האוזניים טיפלה ימינה והאמצע נעלם. שכבות אמורות להיות שכבות בבמה ולא בכאילו. כך גם לגבי האוויר בין הכלים והווקל, המרקמים, והפרופרציות וכו. אתה מאזין לתוכן שמגלם במה עם עומק, אז אתה צריך לקבל במה (עד כמה היא אמורה להיות ברורה או צלולה אתה צריך לגלות), בטח שלא כזו שנגמרת עשרה ס"מ מאחורי קו הרמקולים. הרי בסופו של דבר זה מה שאמור לייצר את אשליית התלת. הקצה העליון שלו דרך אגב לא אמור להסתיים בתקרת החדר.

לגבי קבלת צבע, חום, או מה שלא פעם מכונה "מתיקות" אין על מה לדבר. אם הם קיימים בפורמט שנבחר להשמעה אז ברוך הבא. אם הם בכלל לא קיימים בתוצאה משהו כאן לא מכוון נכון לפחות מבחינתי. כלומר אם הסאונד יבש בצורה כזו שחוזרת על עצמה גם כאן יש לי בעיה. לסיכום כל רשימת המכולת האודיופילית הזו מבחינתי צריכה להיות נטולת סינתטיות או לחילופין מונוטונית.
אודי ,

מתנצל .

אני דיי אינסטנט על דברים לא ברורים וסתירות .
עכשיו כשזה ארוך מאוד - אני לא מסוגל.

אם תוכל לתמצת לי - אודה לך
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
כמה שזה ישמע הזוי למי מחברי הפורום ולא רק, את זה אני יכול למצוא ברמת הבורג.
בדיוק: הבורג זה מה שחסר, תרתי משמע, וזה הזוי ברמה שאני לא זוכר מתי נתקלתי בה לאחרונה, אם בכלל.
 

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
דן
אתה לא חייב לי שום התנצלות, וזאת בשונה מחבר אחר.

מי שיכול לתמצת תחום כל כך רחב ובעיקר מורכב כמו "המסע האודיופילי" על רגל אחת אשריו, אני לא.

בכל זאת במשפט וחצי, כאשר אני מתעסק בלשחזר מוסיקה שהשתמרה בזמן ללא קשר לז'אנר, לתקופה ולאיכות שאני מקבל לידי, המערכת לא תאכזב אותי.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
כאשר אני מתעסק בלשחזר מוסיקה שהשתמרה בזמן ללא קשר לז'אנר, לתקופה ולאיכות שאני מקבל לידי, המערכת לא תאכזב אותי.
אחד המאפיינים של מערכת טובה הוא שכאשר הקלט גרוע, הפלט *אמור* להיות גרוע.

Garbage in ===> garbage out, as-is, just amplified :)

 

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
עמיר,
תקרא טוב מה שכתבתי, וגם על זה אני מדבר. אני אחסוך לך. מה זה קשור, עם הפלט משובש כתוצאה מהקלט (ואם ככה זה אצלך זה לא אומר באיזו רמה ) זה כלל ברזל שלא ניתן להפיק ממנו הנאה? זכותך המלאה גם לאפסן אותו עמוק במחשב ועל זה אני גם מדבר.
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
עמיר,
תקרא טוב מה שכתבתי גם על זה אני מדבר. ומה זה קשור, עם הפלט משובש כתוצאה מהקלט לא ניתן להפיק ממנו הנאה? זכותך המלאה גם לאפסן אותו עמוק במחשב.
יש גבול לכמה שאני (וכנראה גם דן) יכול להעמיק בטקסט ההזוי הזה.

אף אחד לא אמר/התכוון שאי אפשר להפיק הנאה מקלט גרוע, ויש הרבה שמתענגים על הקלטות אקוסטיות מתחילת המאה, עוד לפני שהתחילו להקליט עם מיקרופון, ומאזינים לגראמופון אקוסטי עם קפיץ שמותחים, מהירות לא מדוייקת ולא קבועה, ועם מחט מברזל מתקליטים רועשים.

אבל אם אתה עושה התאמות משמעותיות כדי לגרום למשהו גרוע להישמע טוב, זה אמור להשפיע לרעה על הדברים הטובים, ואם זה לא, כנראה שאו ש(1) במצב הקודם הכיוונונים לא היו אופטימליים עבור קלט טוב, או ש(2) ההתאמות שעשית לא באמת משמעותיות, ע"ע בורג, ואתה מרמה את עצמך לחשוב ששיפרת.

השלב הבא הוא לעשות קשרים באינטרקונקטים ולדווח על מידת השיפור כפונקציה של סוג הקשר. כנראה שקשר דייגים עדיף על קשר בוהן.
 
נערך לאחרונה ב:

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
עמיר
אתה בפעם המי יודע כמה מסלף את דברי ומגיב לא לעיניין, בצורה שמבזה אותך ובעיקר את התחום.

בוא תעמוד פעם אחת אחרי הדברים שאתה כותב ותראה קבל עם ועדה ובעיקר לאנשים המכובדים בפורום איכן בדיוק כתבתי שאני עושה התאמות משמעותיות על מנת לגרום למשהו גרוע להישמע טוב, הפוך גוטה הפוך, מציע לך שתוותר לעצמך. בכוונה ללא קשר אני לא מביא דוגמאות שלא העלתי קודם, שיביכו אותך.

גם ציינתי במיוחד לכבודך שכל צעד שאני מתקדם בטיונינג קרי החלפת ברגים בראש (מברגים רגילים לכאלה שעשויים מטיטניום), לא גורמים לכותרים אחרים להשמע פחות טוב אלה להשתפר, וזאת בניגוד להגיון העקום השלך.

שוב אתה לא מודע לכך שאין לך שמץ של מושג על מה שאתה מגיב קרי בנוגע לתוצאות שמתקבלת ממערכות היי פיי, ובכל זאת אתה מתעקש להעביר עלי ביקורת נוקבת. אני באמת לא יודע מי קונה את התגובות שלך חוץ ממך. שיבושם לך.
 

נערך לאחרונה ב:

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
יש גבול לכמה שאני (וכנראה גם דן) יכול להעמיק בטקסט ההזוי הזה.

אף אחד לא אמר/התכוון שאי אפשר להפיק הנאה מקלט גרוע, ויש הרבה שמתענגים על הקלטות אקוסטיות מתחילת המאה, עוד לפני שהתחילו להקליט עם מיקרופון, ומאזינים לגראמופון אקוסטי עם קפיץ שמותחים, מהירות לא מדוייקת ולא קבועה, ועם מחט מברזל מתקליטים רועשים.

אבל אם אתה עושה התאמות משמעותיות כדי לגרום למשהו גרוע להישמע טוב, זה אמור להשפיע לרעה על הדברים הטובים, ואם זה לא, כנראה שאו ש(1) במצב הקודם הכיוונונים לא היו אופטימליים עבור קלט טוב, או ש(2) ההתאמות שעשית לא באמת משמעותיות, ע"ע בורג, ואתה מרמה את עצמך לחשוב

השלב הבא הוא לעשות קשרים באינטרקונקטים ולדווח על מידת השיפור כפונקציה של סוג הקשר. כנראה שקשר דייגים עדיף על קשר בוהן.

שלא תגיד אחר כך שאין לך קשר לנאמר..
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
אתה בפעם המי יודע כמה מסלף את דברי ומגיב בצורה לא עניננית, ובעיקר בצורה שמבזה אותך.
בוא נראה האם סילפתי את דבריך ואם התגובה שלי לא עניינית. את העיסוק בביזיונות אשאיר לך.


בוא תעמוד פעם אחת אחרי הדברים שאתה כותב ותראה קבל עם ועדה ובעיקר לאנשים המכובדים בפורום איכן בדיוק כתבתי שאני עושה התאמות משמעותיות על מנת לגרום למשהו גרוע להישמע טוב, הפוך גוטה הפוך, מציע לך שתוותר לעצמך. בכוונה לא מביא דוגמאות שיביכו אותך.
כתבתי " אם אתה עושה התאמות משמעותיות", ואז מה זה אומר, ואחרת, כלומר ההתאמות אינן משמעותיות, ומה זה אומר. הנה, אחזור על הקטע שיהיה לך מול העיניים ותוכל לקרוא שוב:
אבל אם אתה עושה התאמות משמעותיות כדי לגרום למשהו גרוע להישמע טוב, זה אמור להשפיע לרעה על הדברים הטובים, ואם זה לא, כנראה שאו ש(1) במצב הקודם הכיוונונים לא היו אופטימליים עבור קלט טוב, או ש(2) ההתאמות שעשית לא באמת משמעותיות, ע"ע בורג, ואתה מרמה את עצמך לחשוב ששיפרת.



גם ציינתי במיוחד לכבודך שכל צעד שאני מתקדם בטיונינג קרי החלפת ברגים בראש (מברגים רגילים לכאלה שעשויים מטיטניום), לא גורמים לכותרים אחרים להשמע פחות טוב אלה להשתפר, וזאת בניגוד להגיון העקום השלך.
בוא תראה קבל עם ועדה ובעיקר לאנשים המכובדים בפורום היכן בדיוק כתבתי שהחלפת הברגים בראש גורמת למשהו להישמע פחות טוב.

הזכרתי את הבורג בהקשר של התאמות לא באמת משמעותיות (כלומר בפועל לא משפר ולא מגריע, אם לא הבנת), ושל רמאות עצמית.
הנה, אחזור על הקטע שיהיה לך מול העיניים ותוכל לקרוא שוב:
אבל אם אתה עושה התאמות משמעותיות כדי לגרום למשהו גרוע להישמע טוב, זה אמור להשפיע לרעה על הדברים הטובים, ואם זה לא, כנראה שאו ש(1) במצב הקודם הכיוונונים לא היו אופטימליים עבור קלט טוב, או ש(2) ההתאמות שעשית לא באמת משמעותיות, ע"ע בורג, ואתה מרמה את עצמך לחשוב ששיפרת.



שוב אתה לא מודע לכך שאין לך שמץ של מושג על מה שאתה מגיב קרי בנוגע לתוצאות שמתקבלת ממערכות היי פיי, ובכל זאת אתה מתעקש להעביר עלי ביקורת נוקבת. אני באמת לא יודע מי קונה את התגובות שלך חוץ ממך. שיבושם לך.
אכן, אני מודה שאין לי מושג עד איזו רמה דברים הזויים יכולים להגיע, אני כל פעם מופתע מחדש.
 

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
עמיר

אתה ממשיך לפרשן את עצמך וביתר שאת. מיותר, גם אין לך שום כבוד עצמי.

הנה יש לך הזדמנות להראות לכולם איכן כתבתי שאני עושה התאמות משמעותיות כמו "החלפת ברגים" על מנת לגרום למשהו גרוע להישמע טוב.
 

נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
אתה ממשיך לפרשן את עצמך וביתר שאת לא מיותר?
זה היה לגמרי מיותר אם היית מבין את מה שכתבתי כבר בפעם הראשונה, ולא מאשים אותי בסילופים.

הנה יש לך הזדמנות להראות לכולם איכן כתבתי שאני עושה התאמות משמעותיות כדי לגרום למשהו גרוע להישמע טוב.
אולי צריך להסביר את זה פעם שלישית: לא טענתי בשום מקום שכתבת את זה. כתבתי "אם", ופרטתי את האפשרויות בכן ובלא. העדפתי לתת את התמונה המלאה. שוב, לקריאה חוזרת:
אבל אם אתה עושה התאמות משמעותיות כדי לגרום למשהו גרוע להישמע טוב, זה אמור להשפיע לרעה על הדברים הטובים, ואם זה לא, כנראה שאו ש(1) במצב הקודם הכיוונונים לא היו אופטימליים עבור קלט טוב, או ש(2) ההתאמות שעשית לא באמת משמעותיות, ע"ע בורג, ואתה מרמה את עצמך לחשוב ששיפרת.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,391
מעורבות
1,784
נקודות
113
שמעתי כבר מספיק מערכות ״ מאוזנות״ שבעליהם משוכנעים שיש להם פלא ,בבית,אני כבר מזמן הפסקתי לרדוף אחרי נאמן למקור או איזה שהיא דייקנות בהתאם לגרף ,גם התגובות שלעיתים מקבל לא בדיוק רלוונטיות בשבילי ,הדבר העיקרי שמעניין אותי בעיקר הוא דינמיקה מטורפת וגודל במה עצום , לא שהטונליות לא מעניינת אותי , אבל במה בגודל של תיאטרון בובות וגבוהים מצטלצלים כשהזמר בגובה מטר זו חרה של מערכת בעיני , האם ניסיתם פעם לשמוע זמר עם ראש בימתי של לויתן כחול ,
ֿמקבל קריאות מחברים ( יש יו״ר מדי מיד בס , חסרים לי גבוהים ועד ) ,רק מה , יעמידו הרמקולים שלהם פה , הם יפלו כשאני מפעיל שלי ,ולי דווקא חסר מיד בס אצלם , שהוא לפחות בשבילי חשוב מאוד , תקשיבו פעם לסקסופון או לפסנתר כנף ,מה זה הרזון המדויק, זה בערך כמו ללכת למיטה עם בובה מתנפחת, מציע לכם להתפרע ככל שתוכלו ותפסיקו עם המרדף חסר התוחלת אחרי דיוק ,שבו במועדון גז בשולחן עגות ותזמינו לאכול , שם יש דיוק , לא אין ! יש רק את גודל הכלים החיים וזה תענוג .
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,098
מעורבות
3,099
נקודות
113
אודי ,

מתנצל .

אני דיי אינסטנט על דברים לא ברורים וסתירות .
עכשיו כשזה ארוך מאוד - אני לא מסוגל.

אם תוכל לתמצת לי - אודה לך


תקציר (תודה ל GPT):​

הכותב טוען שצריך להשקיע מאמץ רב כדי להשיג חווית שמע אודיופילית איכותית.

הוא מדגיש את החשיבות של:


  • האזנה לתוכן איכותי: לא להתפשר על תוכן באיכות נמוכה, גם אם הוא זמין בקלות.
  • התאמת המערכת לחדר: יש לקחת בחשבון את גודל החדר, האקוסטיקה שלו ותכונות המערכת.
  • האזנה ביקורתית: ללמוד לזהות פגמים בצליל ולשפר אותם.
  • התמקדות בתוכן ולא בציוד: המטרה היא להנות מהמוזיקה, לא מהמכשירים.
  • השקעה בפרטים הקטנים: שינויים קטנים יכולים להוביל לשיפורים משמעותיים באיכות הצליל.
  • טיפול בהדהודים בחדר: הדף מיותר יכול לפגוע באיכות הצליל.
  • יצירת במה קולית רחבה ועמוקה: המוזיקה צריכה למלא את החלל ולא להישמע מנקודה אחת.
  • שמירה על איזון טונאלי: צליל צריך להיות חם, ונעים לאוזן רק במידה והוקלט ככזה על המדיה.
  • הימנעות מצליל סינתטי או מונוטוני: המוזיקה צריכה להיות מגוונת ומעניינת.
הכותב מסכם ואומר שעם השקעה ומאמץ ניתן להשיג חווית שמע אודיופילית שהיא הרבה יותר מסתם האזנה למוזיקה.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור