כל אחד והמסע שלו


RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
בנימה אישית ..

אני קצת חושב שהפוסט הזה איבד את הפוקוס שלו , אני חושב שתהליך דומה קורה גם בפוסטים אחרים
הפוסט הזה נקרא "כל אחד והמסע שלו" , זהו פוסט שמספר שלכל אחד יש את המסע שלו באודיו
אני חושב שחלק מהאנשים לא הפנימו שלכל אחד יש את המסע שלו ואת האמת שלו

לחלק מהאנשים המסע הזה מערב מדידות עם מיקרופון מכויל התעסקות עם עקומות מטרה , וקריאה של גרפים
לחלק מהאנשים המסע הזה מערב את הריגוש של האזנה לציוד חדש וניסיון וטעיה עד שמגיעים לאן שרוצים

לחלק מהאנשים , למשל לי , התחביב הזה מזמן היכרות עם אנשים מקסימים אחרים שאחרת לא הייתי מכיר
אני מוצא זמן איכות בהקשבה למערכת שלהם , ולמוזיקה שהם שומעים ,ולדרך שהם עברו , ולקפה שהם שותים
וזה חלק מהקסם של התחביב הזה

אני חושב שהפוסטים האלה די מהר גולשים לפוסטים של אנשים שיש להם תפיסות עולם שונות בנושא
וכל אחד מנסה לשכנע את השני , ומתוסכל שהוא לא מצליח , אז מנסה שוב ושוב , אבל זה חסר סיכוי

מניסיוני בחיים , הרבה פעמים שמישהו שיושב מולי חושב אחרת , חבל על האנרגיה לשכנע אותו
וזה לא משנה מה הנושא , זה יכול להיות נושא פוליטי , דתי , מדעי , או ספורטיבי או כל מה שתרצו

המון פעמים ישבתי עם אנשים שחושבים אחרת ממני , וניסיתי להסביר להם שהם טועים
ונתתי להם את כל הטיעונים , והייתי בטוח שהבעיה היא בזה שאני לא מסביר את עצמי טוב מספיק
ואם אסביר ואנמק בצורה יותר ברורה הוא יבין , אבל זה לא עובד ככה .. ולמדתי לשחרר

זה כמו להסביר לאדם מאמין שהוא טועה והאמת נמצאת בחילוניות , או ההיפך , זה לא ילך , חבל על המלל ..
זה כמו לנסות להסביר למעריץ של רונלדו , למה מסי טוב יותר, אין טעם , הוא לא יבין
זה כמו להסביר למי שמאמין בדעות של בן גביר שיאיר גולן צודק או להיפך
זה כמו להסביר לכלב שלי את חוקי ניוטון , זה חסר סיכוי , אם יהיה לי מזל הוא יקשקש בזנב ונרד ביחד לגינה..

הפוסט הזה נקרא "כל אחד והמסע שלו" , זהו פוסט שמספר שלכל אחד יש את המסע שלו באודיו
הניסיון של כל אחד והדרך שהוא עשה זה שלו ,אני סיפרתי על הדרך שלי , אולי חלק נהנו לקרוא
אולי חלק התחברו , אולי חלק חשבו שזה שטויות , אולי לחלק זה יתן השראה לעשות שינוי
ואולי זה לא יעשה שום שינוי , אין לי מושג , אני יודע רק שאני נותן המון כבוד לאנשים אחרים ולמסע שלהם

אני יודע שלמדתי המון מהניסיון של רן מויאל ואיסי בפתרון של הDRC
וחקרתי את הנושא , והלכתי בדרך שלי שם , אני יודע שיש גם דרכים אחרות
אני מודה להם שפתחו את עיני ללכת בכיוון הזה

יש גם אנשים כמו ארי ודני בכור וגיא דנוך שמגיעים מכיוון אחר
ולא מתעסקים בגרפים ועקמות מטרה אלא הם משתמשים בידע העצום שלהם
ובניסיון שלהם ליצור סינרגיה של רכיבי יד 1/2 והתוצאות שלהם מרשימות מאד

ויש אנשים שבשבילם המערכת זה כמו רולקס , וזה סמל לשופוני
והם קונים מערכות שכולם בסלון יראו שיש להם דאגוסטינו חתיך
והם אוהבים את סמל הסטטוס הזה , וגם את הסאונד שלו וזה בסדר גמור

כל אחד עם הדרך שלו , אין נכון ולא נכון , הכל בעיני המתבונן
אני סיפרתי על הדרך שלי ועל המסע שלי , מי שרוצה להתחבר סבבה
ומי שחושב שאני טועה ורוצה ללכת בדרך אחרת , זה נהדר , האמת לא נמצאת רק אצלי

אני חושב שאני קורא את הפוסטים השונים , הצורך להצדיק גולש למלחמות של מהי האמת , ומהו הכיוון הנכון
וזה לעתים קרובות מדיי גולש לפסים אישיים , ולמקומות פחות נעימים ופוגעים וחבל
כי מהות הפורום היא להראות שאודיופיליה זה תחביב מרתק
ואנשים שונים הגיעו לתוצאות מאד מרשימות , בתקציבים שונים ובדרכים שונות
וזה הקסם שבדבר

תחשבו על מישהו שחושב להכנס לתחום הזה , ולא מכיר אותו , ונכנס לDTOWN כדי להתרשם וללמוד
ועובר על הפוסטים שלנו , עם יד על הלב , אתם חושבים שתרמנו לו משהו ? שזה עושה לו חשק כל ההתנגחויות ?
המטרה שלנו צריכה להיות להביא יותר אנשים לתחום הזה , להתאהב בזה

לגרום למישהו להיכנס לתחום ולהנות מלשבת בסלון שלו עם הכלב\חתול שלו ולהנות ממוזיקה טובה וסאונד טוב
אחרת כל הפוסטים וכל ההתנגחויות לא שווים כלום , זה סתם פטפוטי ביצים

או כמו שמישהו היטיב לומר זאת במקומי..

צפה בקובץ המצורף 65054

רק בשורות טובות

היי רונן.

לגופם של דברים, אני לא חושב שיש קבוצות כל כך ברורות, כמו אלו שנעזרים בטכנולוגיה, לעומת אלו שנרתעים/סולדים ממנה, תוך שהם נסמכים על אביזרים בלבד כדיי להגיע לאן שהם רוצים.

הרוב המוחלט שאני נתקל בו, לפחות בשנתיים האחרונות, פתוח להתנסות במדידות, בדיוק כמו שהוא פתוח להתנסות באביזרי שיכוך, או כבלי חשמל.

השוליים הם אלו שלא מוכנים לשמוע על מדידות, או על ההבדלים במתכות בכבילה והאפקט שהם גורמים.

רן
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
רן
אתה מאמין שכלל הבעיות בסאונד על תחלואיו הם כתוצאה מבאס שבור. אז אני הציג לך את זה מזוית קצת אחרת. האם וכאשר בעיית הבאס נפתרה והוא מאוזן לעילא לא תתכנה עוד אלף ואחת בעיות בתוצאה. התשובה היא בהחלט כן, ויתרה מזאת גם בנוגע לבאס עצמו שניזון כמו שאר התדרים ממקור הגברה כבילה חשמל והס מלהזכיר שיכוכים ומיני פיצ'פקעס.
לא ממש מבין אודי מה הקשר בין הדברים שכתבת לדברים שציינתי...:)

איפה ציינתי שכלל הבעיות בסאונד מתחילות ונגמרות בבאס? יש המון בעיות חח..באס היא רק אחת מהן.

הערתי כי השרשור מלמד ש-שני אודיופילים מנוסים, שישבו על אותה ספה ויקשיבו לאותה מערכת בו זמנית, יהיו חלוקים לגמרי לגבי טיב הסאונד שהם מקשיבים לו..

ולכן, לאור זאת ומתוך נסיון לצמצם מחלוקות,ציינתי שבאס, כאחד ממרכיבי הסאונד, אמור להיות יחסית קל להסכמה בין שני אודיופילים, בכל הקשור לאיכותו, כי רכיבים אחרים יהיה קשה יותר להסכים עליהם.

ובאס שבור, אכן שווה לסאונד שבור לגמרי.
מערכת שהבאס ריספונס בה לא מוצלח ואחד (לא רק) מהסימפטומים של דבר כזה הם הידהודים, זו מערכת בה הסאונד שבור.
באס שבור= טונאליות שגויה. באס שבור=אין במה מוגדרת. באס שבור=אין פירוט...ועוד ועוד ועוד...

מבלי להמעיט מהאמור, זה ברור לגמרי שבאס מושלם, זה לא ערובה שאין בעיות במקומות אחרים.

רן
 
  • Like
Reactions: arb

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
עמיר
אתה יודע בדיוק למה moshe625@ התכוון.
העניין הוא גם לא מי צודק או טועה.
בוא נלך לשיטתך. פרה פרה.

רגע אין אפשרות להתקדם ללא מדידות, אחכ הם רק נקודת מוצא. לאחר מכן הם מקפצה לשלב הבא והסופי שגם לדידך רובו ככולו לא ניתן למדידה והכרעתו על קוצו של יוד היא רק באמצעות האוזניים.

אה ושלא אשכח או אז נכנס הטעם האישי ואפשר לסגור הבאסטה. גם מהסיבה שאין בעיקר מבחינתך למה להתייחס. מזל שאתה יודע להבחין בין כינור לפסנתר. משום שבפועל לא ניתן לקבל שום משוב, או דיאגנוזה בנוגע לכלום פרט למדידות כלשהן שאפשר בכיף למסגר. עם יד על הלב לי אישית אין באמת בעיה עם זה, הבעיה היחידה שלי זה העדר מודעות לשרשרת הנ"ל.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
אני קצת חושב שהפוסט הזה איבד את הפוקוס שלו , אני חושב שתהליך דומה קורה גם בפוסטים אחרים
הפוסט הזה נקרא "כל אחד והמסע שלו" , זהו פוסט שמספר שלכל אחד יש את המסע שלו באודיו
אני חושב שחלק מהאנשים לא הפנימו שלכל אחד יש את המסע שלו ואת האמת שלו
אני מבין את מה שאתה אומר, אלא שעברתי שוב על הפוסט הפותח, ומעבר לכותרת השירשור, לא ראיתי שם שכוונתך בשירשור היא שכל אחד יספר את הסיפור שלו. חשבתי שהכוונה בפוסט הפותח הוא לספר סיפור שלך, כדוגמה ספציפית לכך שלך היה סיפור מעניין משלך, ששונה מזה של רוב האחרים.


אני חושב שהפוסטים האלה די מהר גולשים לפוסטים של אנשים שיש להם תפיסות עולם שונות בנושא
וכל אחד מנסה לשכנע את השני , ומתוסכל שהוא לא מצליח , אז מנסה שוב ושוב , אבל זה חסר סיכוי
אני חושב שאכן נדיר שאנשים עם דעות מנוגדות אכן משכנעים זה את זה, אבל הוויכוחים אינם בהכרח במטרת שיכנוע אדם ספציפי. לפחות מבחינתי, כשנכתבים דברים שקשה לי להסכים איתם, אני מרגיש ששתיקה קרובה להודאה, ואני כותב מה הקושי שלי עם הדברים.

אם הייתי צריך לספר את הסיפור שלי באודיו, סביר שהייתי מזכיר את זה שבמקור היה חשוב לי הדיוק והקירבה למה ששמע הטכנאי, ולכן גם הקריטריון העיקרי שלי לקניית ציוד היה שזה ציוד שמשמשים בו באולפני הקלטות של מוזיקה קלאסית. כך הגעתי לרמקולים של B&W מסדרה 800 ולציוד של EMM Labs. הייתי קונה גם מגברים של Classé אם הם לא היו מתומחרים בארץ בצורה מופרזת. עם הזמן התחלתי לחשוב אחרת, וקניתי פטיפון משובח למדי, עם ראש משובח ממש, ופונו סטייג', פרה ומונובלוקים מנורתיים, ובסוף גם החלפתי את הרמקולים למשהו שונה לגמרי מ-B&W. מה שהביא אותי למסקנה שהמרדף אחרי הדיוק הוא מטופש וחסר תועלת פורט למעלה, ואפשר לראות בזה את החלק המשמעותי בקטע הזה של הסיפור.
 

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
רן,
ואתה חושב שגבוהים צורמים או סתומים לא קל לזהות, וסאונד נפוח ורזה וצבע מוגזם והיריעה קצרה כאן מלהכיל את כל הפרמטרים שניתן להוסיף. במידה שאתה חושב שהבס טופל אין הדהודים אז אתה כאן טועה.
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
עמיר
אתה יודע בדיוק למה moshe625@ התכוון.
אני יודע, אבל לא מסכים, ופירטתי במדויק למה.


רגע אין אפשרות להתקדם ללא מדידות
מאיפה לקחת את זה??


אחכ הם רק נקודת מוצא. לאחר מכן הם מקפצה לשלב הבא והסופי שגם לדידך רובו ככולו לא ניתן למדידה והכרעתו על קוצו של יוד היא רק באמצעות האוזניים.
הן כל הזמן היו רק נקודת מוצא, לא רק בשירשור הזה אלא גם בהמון שירשורים קודמים.


אה ושלא אשכח או אז נכנס הטעם האישי ואפשר לסגור הבאסטה. גם מהסיבה שאין בעיקר מבחינתך למה להתייחס.
משום שבפועל לא ניתן לקבל שום משוב, או דיאגנוזה בנוגע לכלום פרט למדידות כלשהן שאפשר בכיף למסגר
מאיפה לקחת את זה??

גם למי שיש טעם "לא סטנדרטי", אם לקרוא לזה כך, יכול להיות צורך, אפילו גדול, שלא לסגור את הבאסטה אלא לבצע התאמות ולרדוף אחרי הסאונד שהוא אוהב, לא בהתייחסות למציאות-לכאורה, אלא בהתייחסות לטעם שלו -- יש לגמרי למה להתייחס. יש לך דוגמה מצוינת במה ש- @שניצל כתב.


מזל שאתה יודע להבחין בין כינור לפסנתר.
גם מי שיש לו טעם "לא סטנדרטי" יכול להבחין בין כינור לפסנתר, רק שהוא יכול להעדיף שהם יהיו גדולים יותר או קטנים יותר, עם דינמיקה מוגדלת או מוקטנת, עם פירוט של נגיעת הקשת במיתר ונקישות האצבעות/הציפורניים על הכלים, או בלי הפירוט הזה, וכו' וכו'.

גם @moshe625 וגם אתה לקחתם את זה לפינות הכי גרועות שאפשר לדמיין, " סאונד מלוכלך", "סאונד חרקירי", אי אפשר להבחין בין כלים, וכל מיני הגזמות. בכלל לא בזה מדובר. יכול להיות מדובר באנשים עם הבנה ויכולות הבחנה לא פחות משניכם -- למשל @שניצל


עם יד על הלב לי אישית אין באמת בעיה עם זה, הבעיה היחידה שלי זה העדר מודעות לשרשרת הנ"ל.
אין מודעות לשרשרת הנ"ל כי היא מעולם לא הייתה קיימת. כמו הסאונד שאתה מנסה "לשחזר" ממשהו שמעולם לא היה קיים באף נקודה בזמן ובמקום.
 

לני

חבר משקיען
הודעות
694
מעורבות
275
נקודות
63
אחרי שקראתי את כל ההודעות הגעתי למסקנה (שמתאימה לי) .

בסוף זה משחק של שלושה משתתפים :

-האולפן

-הרמקולים בשילוב החדר

-עקום ההיענות של האוזן של המאזין

-הטעם הסופי של המאזין.



נניח ו fr של כל האולפנים היה אחיד ושטוח (מה שלא) ו fr של הרמקול בשילוב החדר היה שטוח בדיוק כמו האולפן (גם אין כל כך סיכוי), האודיופיל הגיבור שיושב על הספה שמנסה לכוונן את fr בחדר לגרף חלק, יש fr טבעי של האוזן שלו (כי מה לעשות שאלוהים ברא אותנו שונים).

עבורו תדר F1 יהיה גבוהה יותר מאתגר F0, אבל חבר שלו, האודיופיל נוסף, עם אוזן בעלת fr שונה, שומע שעוצמות התדרים זהים.



בסוף שניהם מכווננים את המערכת לרמת שלמות שלא קיימת בגלל האוזניים שלהם.

תוסיפו גם את נושא הטעם האישי ובסוף קבלנו יכולת הנדסית מושלמת לכיול שאנחנו לא ממש יכולים להתאים באופן מושלם לאוזן שלנו כי אנחנו לא ממש יודעים איך היא נראית ואיך ה fr של הסאונד מן.



נאמן למקור זה לא איך שהסאונד מן שמע אלא גרף של מתח באולפן ביחס לגרף שמתקבל מהמקרופון שנמצא בנקודת האזנה בחדר.



זה הכי טוב שאפשר לשאוף אליו.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
רן,
ואתה חושב שגבוהים צורמים או סתומים לא קל לזהות, וסאונד נפוח ורזה וצבע מוגזם והיריעה קצרה כאן מלהכיל את כל הפרמטרים שניתן להוסיף. ואתה חושב שאם הבס טופל אין הדהודים אז אתה כאן טועה.
זה לא עניין של מחשבה , זה עניין של נסיון.

אין אפשרות להגיע להסכמה לגבי צבע מוגזם, או גבוהים סתומים או פתוחים, או סאונד נפוח או רזה.

כל זה נובע מהעדר רפרנס , או מחסור בנקודת האפס ולכן האינטרפטציה כאן היא אישית, אלא אם כן מדובר בתוצאה חריגה מאוד, לפיה זמרת דקיקה נשמעת כמו לאונרד כהן, אך כל עוד זה על מנעד הסביר וההגיוני, יהיו תמיד חילוקי דיעות לגבי העובדה אם הטוויטר פתוח מדיי, או סגור מדיי, אם מדובר בסאונד צורמני ,או בעצם בסאונד דינאמי, אם יש יותר מדיי גוף , או פחות מדיי מיתרים.

שני אודיופילים וותיקים ומנוסים לא בהכרח יפרשו באופן דומה את הסאונד לו הם מקשיבים באותו רגע.

...אבל, אם אתה חושב אחרת, אז מעניין להתמקד בזה.

האם אתה חושב שאנחנו נושיב מספר אודיופילים על הספה וניתן להם להקשיב למערכת שאין להם שום קשר סנטימנטלי ו/או אחר אליה, הם יכתבו חוות דעת זהות?

אני טוען שלא.....רחוק מזה.

רן
 
  • Like
Reactions: arb

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
זה לא עניין של מחשבה , זה עניין של נסיון.

אין אפשרות להגיע להסכמה לגבי צבע מוגזם, או גבוהים סתומים או פתוחים, או סאונד נפוח או רזה.

כל זה נובע מהעדר רפרנס , או מחסור בנקודת האפס ולכן האינטרפטציה כאן היא אישית, אלא אם כן מדובר בתוצאה חריגה מאוד, לפיה זמרת דקיקה נשמעת כמו לאונרד כהן, אך כל עוד זה על מנעד הסביר וההגיוני, יהיו תמיד חילוקי דיעות לגבי העובדה אם הטוויטר פתוח מדיי, או סגור מדיי, אם מדובר בסאונד צורמני ,או בעצם בסאונד דינאמי, אם יש יותר מדיי גוף , או פחות מדיי מיתרים.

שני אודיופילים וותיקים ומנוסים לא בהכרח יפרשו באופן דומה את הסאונד לו הם מקשיבים באותו רגע.

...אבל, אם אתה חושב אחרת, אז מעניין להתמקד בזה.

האם אתה חושב שאנחנו נושיב מספר אודיופילים על הספה וניתן להם להקשיב למערכת שאין להם שום קשר סנטימנטלי ו/או אחר אליה, הם יכתבו חוות דעת זהות?

אני טוען שלא.....רחוק מזה.

רן
אני גם טוען שלא יסכימו בשום צורה ברוב המקרים.
לשניהם יכול להיות רפרנס שונה לחלוטין - מה שקורה ברוב המקרים.

תמיד תמיד תמיד יהיו מחלוקת .
אני למעשה - יכול לחשוב על אדם אחד שמעולם לא הייתה לי מחלוקת איתו . רק אחד.


לכן צריך משהו אוביקטיבי - כי אחרת.... אני לא מבין על מה השרשורים והמילים ...בעיה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
נניח ו fr של כל האולפנים היה אחיד ושטוח (מה שלא) ו fr של הרמקול בשילוב החדר היה שטוח בדיוק כמו האולפן (גם אין כל כך סיכוי), האודיופיל הגיבור שיושב על הספה שמנסה לכוונן את fr בחדר לגרף חלק, יש fr טבעי של האוזן שלו (כי מה לעשות שאלוהים ברא אותנו שונים).

עבורו תדר F1 יהיה גבוהה יותר מאתגר F0, אבל חבר שלו, האודיופיל נוסף, עם אוזן בעלת fr שונה, שומע שעוצמות התדרים זהים.

בסוף שניהם מכווננים את המערכת לרמת שלמות שלא קיימת בגלל האוזניים שלהם.
אם מכוונים ע"י השוואת הווליום לכל תדר, מקבלים עקומות שמפצות על הפגמים בשמיעה, אבל זה לא בהכרח יישמע טוב.

אם אצל מישהו יש ירידה בשמיעת התדרים הגבוהים, זה יבוא לידי ביטוי במידה זהה גם ב-live, כך שאם הגבוהים יודגשו כדי לפצות על הירידה, הצליל לא יישמע לו כפי שהוא רגיל. אולי הוא ישמח על זה, או שהוא יעדיף שהכל יושמע flat, שרק אז הוא יקבל דמיון למה שהוא רגיל אליו מהמציאות.
 

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
בחייאת רן,

אפשר לדבר תאכלס ולא לבודד לי מילה אחת ולבנות עליה קונספציה שלמה כמו החבר החביב עמיר. הרוב זה עניין של ניסיון.
בוא נתפוס איזה ערב רגוע במקום נטרלי וננסה להפריך האחד השני עד הכרעה .

אממה כל אחד יצטרך לבסס את עמדתו דרך הצגה בפועל ולא דרך התנצחיות מילולית חסרות טעם כמו שציין רונן היקר.

לעיניין מה שכתבת, הבעיה שאין מודעות עד כמה מאפיינים סוניים שמזוקקים ברמות שונות הם הרבה מעבר לנתפסים באוזן. כן גם בשלך אולי לא באותה מידה ועוצמה כבשלי, בכל זאת יש בנינו פער גילים קליל.

אם לחזור להיות רציני, שנינו כבר היינו תמימי דעים על כמה מהלכים ואין צורך לפרט.

אתן לך תזכורת ודוגמה קטנה לסיום. אם היית מחזיר כעת הטרינוב הישן שלך מול זה החדש שהצטייד לא רק באופציות מתקדמות, ויתרה מזאת שופר ברמת הביצועים הסוניים שלו, ההבדלים שהיינו מדברים עליהם הם בדיוק אלה שמשה ציין, לכלוך מול ניקיון חדות ומהירות מול איטיות ורכות, ואין צורך להמשיך ולהרחיב.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
בחייאת רן,

אפשר לדבר תאכלס ולא לבודד לי מילה אחת ולבנות עליה קונספציה שלמה כמו החבר החביב עמיר. הרוב זה עניין של ניסיון.
בוא נתפוס איזה ערב רגוע במקום נטרלי וננסה להפריך האחד השני עד הכרעה .

אממה כל אחד יצטרך לבסס את עמדתו דרך הצגה בפועל ולא דרך התנצחיות מילולית חסרות טעם כמו שציין רונן היקר.

לעיניין מה שכתבת, הבעיה שאין מודעות עד כמה מאפיינים סוניים שמזוקקים ברמות שונות הם הרבה מעבר לנתפסים באוזן. כן גם בשלך אולי לא באותה מידה ועוצמה כבשלי, בכל זאת יש בנינו פער גילים קליל.

אם לחזור להיות רציני, שנינו כבר היינו תמימי דעים על כמה מהלכים ואין צורך לפרט.

אתן לך תזכורת ודוגמה קטנה לסיום. אם היית מחזיר כעת הטרינוב הישן שלך מול זה החדש שהצטייד לא רק באופציות מתקדמות, ויתרה מזאת שופר ברמת הביצועים הסוניים שלו, ההבדלים שהיינו מדברים עליהם הם בדיוק אלה שמשה ציין, לכלוך מול ניקיון חדות ומהירות מול איטיות ורכות, ואין צורך להמשיך ולהרחיב.
היי אודי

העובדה שאתה ואני תמימי דעים לגבי תרומה של כל מיני שינויים, לרבות שדרוג הטרינוב למכשיר העל שלהם, או מה יכולים לעשות שינויים מזעריים בדאמפינג פקטור, או בגיין, או מה שיכוך יכול לעשות, או שווט אווטים של כבלי חשמל להם הקשבנו..

לא סותר את הדברים שאני כותב...

יכול לבוא אודיופיל שלישי ולחשוב הפוך לגמרי.

אז איך היית רוצה שנתייחס לאותו אודיופיל שלישי שחושב הפוך ממך וממני..?:)

רן
 

Audiofile

אוהב את התחום
הודעות
400
מעורבות
60
נקודות
28
זו אולי המטרה של התחביב עבורך.

עבור בני אדם רציונליים, מטרת ההאזנה למוזיקה אינה לשחזזר איזשהם צלילים כפי שהיו בעבר בצורה מדוייקת, כשהנאה, אם קיימת, היא רק תופעת לוואי, אלא ההנאה מהאזנה למוזיקה ו/או מהסאונד היא היא המטרה. ובהינתן שההנאה היא המטרה, אני לא רואה שום סיבה למה להגדיר כללים איך אנשים צריכים ואמורים ליהנות. כל אחד לא רק רשאי ליהנות בדרך שלו, אלא שממש כדאי שזה מה שהוא יעשה.

לפי הלוגיקה שלך, השלב הבא יהיה להגדיר איך ולמה בדיוק צריך לעשות סקס: מגדירים שהמטרה היא לעשות ילדים, כשהנאה, אם קיימת, היא רק תוצאת לוואי, ושהתנוחה המיסיונרית היא התנוחה הטבעית, וככה צריכים לעשות, רק בזמן ביוץ, ובמקרי עקרות של לפחות אחד משני הצדדים, בגילאים מתקדמים, ובמקרי חד-מיניות בכלל אין טעם. סתם סקס למען הנאה זו לא "האמת".



ה"אמת" מעניינת אותך, אבל לא את כולם. עובדה!
חוצמזה, זה לא מדוייק לקרוא לזה "אמת", אלא "קירבה למה שהיה במציאות"..

לי זה נראה לגמרי טיפשי לרדוף אחרי הקירבה הזו, כי:
  1. אף אחד לא מתלונן על כך שסרטי קולנוע אינם משחזרים מציאות כפי שצופה אמיתי היה רואה ושומע, אלא זו צורת אמנות בזכות עצמה, שאינה עוסקת בקירבה למציאות, אלא מאפשרת הרבה מעבר למציאות. למה דווקא באודיו צריך לשאוף לקירבה למציאות?

  2. כאמור, רוב ההקלטות בכלל לא מנסות לשמר את מה שהיה כפי שהיה ממקום שבו היו יכולות להיות אולי אוזני מאזין. משתמר משהו שמורכב מהרבה מיקרופונים שממוקמים במקומות שאף מאזין לא שומע מהם, ולאף אחד אין מספר כזה של אוזניים, ואת כל זה מערבבים לפי מה שבא לאיזשהו טכנאי, שעושה משהו בהסתמך על הסאונד שהוא שומע ממערכת לא ידועה באקוסטיקה לא ידועה.

  3. לנגן את התוצאה אינו בחזקת "לשחזר" משהו, כי "לשחזר" זה ליצור מחדש משהו שהיה, אבל המשהו הזה מעולם לא היה במציאות באף נקודה במרחב ובזמן, אז אין משמעות מיוחדת לשמור על דיוק במשהו שמראש אינו מציאותי

  4. בעצם אפילו לשמוע בווליום שונה ממה ששומעים במציאות משנה את כל חווית הצליל. ע"ע עקומות פלאטשר/מאנסון, אבל בשום מקום לא משתמרת העוצמה המקורית, מה גם שההקלטה אינה ממקום ספציפי שבו אפשר היה למדוד אותה.

  5. בגלל ריבוי ומיקום המיקרופונים, בהקלטה משתמרים הרבה יותר פרטים ממה שאפשר לשמוע במציאות. רוב האודיופילים נהנים מהפרטים האלה, למרות שאינם "אמת" ואינם "קירבה למה שהיה במציאות". לדעתי, עודף הפרטים האלה, שיכול לכלול גם קווים מוזיקליים שבהאזנה מציאותית הם בלתי שמיעים, הם תוספת גדולה לכייף. מי אמר שצריך להיות מוגבלים ע"י המציאות? מהקלטות אפשר לקבל יותר משאפשר במציאות, כמו בקולנוע.

אתה מנסה לצייר את זה כאילו אני חריג או מקרה בודד
יש 2 אסכולות בעולם
Audio Science Review
ו What's the best forum
האסכולה הישנה של סאונד נעים לאוזן הולכת ונעלמת
יותר ויותר אנשים רוצים סאונד מדויק את אותו הסאונד בדיוק שטכנאי המאסטר שמע באולפן כשהוא סיים לעבוד על האלבום .
גם אם מדובר במשהו מאוד לא נעים לאוזן
אם הסאונד גרוע רוצים לשמוע שהסאונד גרוע ואם הוא טוב רוצים לשמוע שבוע מדהים .
עובדתית העולם עובר מרומנטיזציה ומיסטיקיזציה של האודיו לעולם שמבוסס יותר על מדע ובמיוחד על מדידות
אפילו היצרנים עברו למדידות ובונים חדרים Anechoic עם ציוד מדידות שעולה גם מיליוני דולרים.
אם לא היה צורך בזה וסהכ היו רוצים סאונד נעים אף אחד לא היה משקיע בזה .
ציוד שנמדד טוב= סאונד טוב.
וגם המשתמשים עברו למדידות
DSP ו Room correction זה מאסט אצל כל אודיופיל שמכבד את עצמו.
זאת עובדה.
 

אהרון66554

אוהב את התחום
הודעות
247
מעורבות
90
נקודות
28
אתה מנסה לצייר את זה כאילו אני חריג או מקרה בודד
יש 2 אסכולות בעולם
Audio Science Review
ו What's the best forum
האסכולה הישנה של סאונד נעים לאוזן הולכת ונעלמת
יותר ויותר אנשים רוצים סאונד מדויק את אותו הסאונד בדיוק שטכנאי המאסטר שמע באולפן כשהוא סיים לעבוד על האלבום .
אותו הסאונד שטכנאי המאסטר שמע?
בוא תסביר לי איך זה אפשרי?
 

omi

חבר משקיען
הודעות
885
מעורבות
424
נקודות
63
לכן צריך משהו אוביקטיבי - כי אחרת.... אני לא מבין על מה השרשורים והמילים ...בעיה.

שנים אנשים מדברים ביניהם ומבינים אחד את השני, לפעמים לא מסכימים או לא מבינים, אז ממשיכים לדבר. אחרת איך אפשר לדבר על טעם של יין, על מסעדה או הנאה מקונצרט? הפכת את העולם למשהו בינארי, או שהכל מובן או כלום.

(חוץ מזה, הרצון להגדיר היטב את המושגים, במקום שבו מעורבות חויה וחושים הוא מובן אך נכשל תמיד).
 

Audiofile

אוהב את התחום
הודעות
400
מעורבות
60
נקודות
28
אותו הסאונד שטכנאי המאסטר שמע?
בוא תסביר לי איך זה אפשרי?
כשהמערכת שלך שקופה מספיק נטולת עיוותים מספיק אתה תשמע את הדבר הכי קרוב לזה כי אין איבוד מידע או איכות כשמדובר בדיגיטל לפחות.
ויניל זה סיפור אחר לגמרי.
 

אהרון66554

אוהב את התחום
הודעות
247
מעורבות
90
נקודות
28
כשהמערכת שלך שקופה מספיק נטולת עיוותים מספיק אתה תשמע את הדבר הכי קרוב לזה כי אין איבוד מידע או איכות כשמדובר בדיגיטל לפחות.
ויניל זה סיפור אחר לגמרי.
שים לב מה אתה אומר, אתה מצפה לשמוע מה שהטכנאי שמע באולפן... זה לא קשור לעיוותים, לדיגטל או לאנלוג או לשום דבר אחר.
הדרך היחידה לשמוע את מה ששמע טכנאי המאסטר באולפן, היא ללכת אליו לאולפן, לשבת בכיסא שלו ולנגן את הטראק. וזה בהנחה שהוא לא החליף מוניטור או ממיר או חדר.
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
אתה מנסה לצייר את זה כאילו אני חריג או מקרה בודד
ממש לא. רק הדגשתי שזה אתה, לא כל העולם. יש עוד הרבה כאלה והרבה כאלה


יש 2 אסכולות בעולם
Audio Science Review
ו What's the best forum
ואין שום דבר באמצע? והכל "אסכולות"?

האסכולה הישנה של סאונד נעים לאוזן הולכת ונעלמת
יותר ויותר אנשים רוצים סאונד מדויק את אותו הסאונד בדיוק שטכנאי המאסטר שמע באולפן כשהוא סיים לעבוד על האלבום .
גם אם מדובר במשהו מאוד לא נעים לאוזן
אם הסאונד גרוע רוצים לשמוע שהסאונד גרוע ואם הוא טוב רוצים לשמוע שבוע מדהים .
עובדתית העולם עובר מרומנטיזציה ומיסטיקיזציה של האודיו לעולם שמבוסס יותר על מדע ובמיוחד על מדידות
אפילו היצרנים עברו למדידות ובונים חדרים Anechoic עם ציוד מדידות שעולה גם מיליוני דולרים.
אם לא היה צורך בזה וסהכ היו רוצים סאונד נעים אף אחד לא היה משקיע בזה .
זה טוב למכירות -- אנשים שומעים כאלה דברים וקונים, אבל אחרי זה אתה לא יודע מה הם עושים עם הציוד.


ציוד שנמדד טוב= סאונד טוב.
ממש לא. למעט ספינורמה, אין מתאם בין המדידות שמפרסמים עבור ציוד לבין איך שהוא נשמע.


וגם המשתמשים עברו למדידות
DSP ו Room correction זה מאסט אצל כל אודיופיל שמכבד את עצמו.
זאת עובדה.
העובדה היחידה כאן היא שאין לך סטטיסטיקות על כמה אנשים אוהבים מה, מה ואיך הם חושבים, וכד', והיחס בין מספר אלה שיש להם RC יחסית לכלל הוא עדיין נמוך.

נראה לי שהעולם הולך לכיוון אחר לגמרי ממה מאתה מתאר. רוב האנשים כנראה בכלל לא מתעסקים עם מערכות הי-אנד סטטיות שיושבים מולן ושומעים תקליטים או דיסקים -- פחות ופחות אנשים בכלל יודעים מה זה. הרוב כנראה הולכים לסטרימינג, עם אוזניות אלחוטיות שהם יכולים להאזין להן בכל מקום, on the go דרך הסמארטפון. לכאלה שמוכנים לשלם כמה דולרים בחודש יותר יש אפילו hi-res ו-Dolby Atmos עבור האוזניות שלהם, אבל לא באמת לכולם איכפת מהאיכות. יש גם סטרימינג מהלפטופ, על הרמקולים שלו, ובמקרה הטוב רמקולים קטנים עם סאבונצ'יק, או דרך הטלוויזיה. למתקדמים יש רסיבר ב-$1000 עם כפתור שעושה RC בשניה, ורמקולים קטנים אלחוטיים.

מה שאתה קורא בפורומים של אודיופילים זה לא מה שמייצג את העולם.

וההתבטאויות שלך ממש מזכירות את אודיו-דוג.
 
נערך לאחרונה ב:

Audiofile

אוהב את התחום
הודעות
400
מעורבות
60
נקודות
28
ממש לא. רק הדגשתי שזה אתה, לא כל העולם. יש עוד הרבה כאלה והרבה כאלה



ואין שום דבר באמצע? והכל "אסכולות"?


זה טוב למכירות -- אנשים שומעים כאלה דברים וקונים, אבל אחרי זה אתה לא יודע מה הם עושים עם הציוד.



ממש לא. למעט ספינורמה, אין מתאם בין המדידות שמפרסמים עבור ציוד לבין איך שהוא נשמע.



העובדה היחידה כאן היא שאין לך סטטיסטיקות על כמה אנשים אוהבים מה, מה ואיך הם חושבים, וכד', והיחס בין מספר אלה שיש להם RC יחסית לכלל הוא עדיין נמוך.

נראה לי שהעולם הולך לכיוון אחר לגמרי ממה מאתה מתאר. רוב האנשים כנראה בכלל לא מתעסקים עם מערכות הי-אנד סטטיות שיושבים מולן ושומעים תקליטים או דיסקים -- פחות ופחות אנשים בכלל יודעים מה זה. הרוב כנראה הולכים לסטרימינג, עם אוזניות אלחוטיות שהם יכולים להאזין להן בכל מקום, on the go דרך הסמארטפון. לכאלה שמוכנים לשלם כמה דולרים בחודש יותר יש אפילו hi-res ו-Dolby Atmos עבור האוזניות שלהם, אבל לא באמת לכולם איכפת מהאיכות. יש גם סטרימינג מהלפטופ, על הרמקולים שלו, ובמקרה הטוב רמקולים קטנים עם סאבונצ'יק, או דרך הטלוויזיה. למתקדמים יש רסיבר ב-$1000 עם כפתור שעושה RC בשניה, ורמקולים קטנים אלחוטיים.

מה שאתה קורא בפורומים של אודיופילים זה לא מה שמייצג את העולם.

וההתבטאויות שלך ממש מזכירות את אודיו-דוג.
אתה מדבר על דברים שונים של ממני
אני מדבר על העולם האודיופילי
לא על איך האדם הממוצע שומע מוזיקה
ברור ששם הולכים יותר לכיוון של סאונד בר אוזניות מסין בכמה דולרים .
הדבר האחרון שמעניין אותם זה איכות ודיוק.
אני מדבר על אודיופילים בלבד.
אם בעבר הרוב רצו סאונד חם ומוזיקלי
והכל היה מיסטי איכשהו כשזה הגיע לסאונד
העולם עובר יותר לסאונד מדויק , מדיד את ונייטרלי .
בגלל זה Room correction הגיע למיינסטרים
וכמו שאמרתי יצרנים משתמשים במדידות
וגם צרכנים לפני שהם בוחרים ברמקולים שלהם.
אין לי מספרים וגם לך אין.
זה לא עניין של מספרים אל של כיוון שאליו העולם הולך .
אם לא היה לזה ביקוש ASR היה פורום נישתי ולא היו מדברים על מדידות בכלל בDTOWN
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
אני מדבר על אודיופילים בלבד
זו בעיה, כי חלק מהותי מהעניין הוא זה שכנראה מספר האודיופילים קטן -- דיברנו על סטרימינג עם אוזניות מהסמארטפון בניגוד למערכות סטטיות שיושבים מולן.


אין לי מספרים וגם לך אין.
ההבדל הוא שכאשר לי אין מספרים, אני תוקע "אולי" ו"כנראה" בכל מקום, לא מתבטא כאילו האמת המוחלטת בכיס שלי.


זה לא עניין של מספרים אל של כיוון שאליו העולם הולך .
אתה לא יודע לאן ה"עולם" (האודיופילי) הולך.


אם לא היה לזה ביקוש ASR היה פורום נישתי ולא היו מדברים על מדידות בכלל בDTOWN
זה לא העולם כולו שכותב ב-ASR, ולא בטוח שהיו בכלל מדברים על RC מעבר לפוסט בשנה אם @RanMoyal לא היה מעלה את הנושא שוב ושוב, עד שזה תפס.

פורומים לא מייצגים את העולם. הם מייצגים את המיעוט שנחשף ומספיק מתעניין כדי להמשיך. אין לך מושג ירוק איזה אחוז מהאודיופילים בכלל נחשף, וכמה מתוכם המשיכו להתעניין. אהייה מופתע מאוד אם זה מעל 10% מהאודיופילים בעולם, ואהיה מופתע מאוד אם מתוכם יש ליותר מ-10% RC רציני מעבר למה שיש להם ברסיבר שלהם. אם במקרה יש קשר בין המספרים המומצאים האלה לבין המציאות, מדובר ב-1% מהאודיופילים, לא מגמה סוחפת במיוחד.

תחסוך ממני בבקשה את ההכרזות הכלל עולמיות על המגמות בעולם. אין לך מושג מהן. אתה סתם מדקלם דיעות של כמה אודיופילים בפורום שמדברים בביטחון מלא על הכללות בלתי מבוססות על שום דבר.

דרך אגב, שמת לב אולי למה שקורה עם ויניל? זה במגמת עלייה מאוד מורגשת,מובהקת וסוחפת, וזה כיוון הפוך ב-100% למה שאתה מקשקש עליו. זה סאונד לא מדויק, "רומנטי", שרוב האודיופילים לא יעבירו אותו דרך RC, כי זה כולל המרת האות האנאלוגי הטהור שהם אוהבים לדיגיטל המאוס עליהם, ואחר כך המרה נוספת לאנלוג. לא בא בחשבון.

ומגמת הוויניל היא עם סטטיסטיקות מוכחות: ב-2022, מכירות הוויניל היו 41.3% מכלל המכירות של יחידות מדיה פיזית, בעוד ש-CD ירד ל-33.4%. בכסף מדובר ב-$1,224.4 מתוך $1,731.0, שזה 70.7%(!) ו-CD רק $214.1, שזה 12.4%.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור