אני אצטט אדם מאוד חכם שאמר לי פעם :אני לא יודע איזו נקודה פיספסתי, אבל אתה לא יודע על מה אתה מדבר.
"שקופה" פירושו שיש הרגשה ששומעים את כל הפרטים בצורה צלולה בלי שיש הרגשה שיש "מסך" או "ערפל" בין הכלים והקולות לבין המאזין.
מערכת יכולה להיות שקופה לחלוטין עם FR עקום ועיוות של הטונליות, וממש לא "לשקף בצורה נאמנה" שום דבר.
הטכנאי לא שמע את ההקלטה (ליתר דיוק את המיקס) ישירות. הוא בהכרח שמע אותה דרך מערכת ואקוסטיקה (או אוזניות).
המערכת+האקוסטיקה שינו את תוצאת ההמרה של סרט המאסטר בצורה שונה שזו שהמערכת+אקוסטיקה אצל המאזין בבית משנים את העתק המאסטר (בתקווה שהוא דומה למאסטר המקורי, מה שלא נכון לגבי ויניל, למשל), ולכן הטכנאי והמאזין שומעים צלילים אחרים. אם הטכנאי (או הרוח שלו) יגיע אל המאזין הביתה שניות אחרי ששמע את המאסטר באולפן ויקשיב לצליל אצל המאזין, הוא יגיד שזה לא אותו דבר.
גם לא נכון להניח שהמערכת לא משנה כלום, כי מערכות שונות נשמעות שונה, אז לכל היותר אחת מדייקת, אם בכלל, וכל האחרות ששונות ממנה לא.
אתה סתם מדקלם קלישאות בלי להבין את המונחים שאתה משתמש בהם, ובלי להבין את המשמעויות של מה שאתה מדקלם. זה די מעייף.
"אתה סתם מדקלם דיעות של כמה אודיופילים בפורום שמדברים בביטחון מלא על הכללות בלתי מבוססות על שום דבר."
אז תחסוך ממני את ההתנשאות וחלוקת הציונים של מבין או לא מבין על מה אני מדבר.
ומשפטים גאוניים כמו "
לאיזו רמה של טיפשות יכולה הרדיפה אחרי "מה ששמע הטכנאי" להגיע?"
עשית סלט מכל כך הרבה מושגים ותחומים שאין לי אפילו איפה להתחיל.
אז שוב לפני שאתה מדבר על רוחות
תבין את הקונספט הפשוט
בדיגיטל אין איבוד מידע
ואם מערכת היא שקופה
שקופה זה אומר משקפת בדיוק את האות החשמלי שעובר דרכה עם כמה שפחות עיוותים והחדר מטופל אקוסטית בצורה מספקת
אתה תשמע את ההקלטה כמו שטכנאי המאסטרינג שמע אותה
לא במובן שתשמע באותו חדר על אותה מערכת כי ברור שזה לא אפשרי אלא תשמע את הדבר הכי קרוב לזה האפשרי בצורה שאותו טכנאי מאסטרינג יצר אותה והתכוון שישמעו בלי קשר למערכת שעליה היא תנוגן.
מהאמביינס עד לאפקטים ועד לגודל במה , טונליות וכו וכו.
שוב דעתך לא נעלה על שלי לא משנה כמה אתה חושב שאתה צודק ויודע