כל אחד והמסע שלו


AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
למה, כי לא הסכמתי עם הקביעות שלך ויש לי דעה משל עצמי ?
אכן לא נחמד מצידי
אגב מציע להפתח לז'אנרים אחרים מעבר למוזיקה קלאסית זה פותח דלת לעולמות חדשים של סאונד :לב:
ממש לא.

רק כי אתה מתנהל בדיוק באותה צורה, והתכנים דומים, כולל עניין ה-ASR.


לטעמי dsp שמבצע "איזון" לסאונד הורג את המוזיקליות.
לאוזניים שלי שימוש רב בעיבוד דיגיטלי לסיגנל הנכנס כגון RC, נשמע: דיגיטלי, מתכתי, קר, אנליטי, שטוח, חסר חיים ונשמה.
האם שמעת RC מודרני ברמה גבוהה?


זה לא בהכרח אומר שאני לא אוהב לשמוע ציוד אבל יותר מידיי "טביעות אצבעות" פוגעות למה התכוון המשורר.
להיפך. דווקא בלי RC, "טביעות אצבעות" (טביעות ידיים שלמות, וגם הרגליים) פוגעות מאוד במה שהתכוון המשורר.

RC ו/או טיפול אקוסטי פסיבי דווקא מקטינים את השפעת החדר, ומקרבים ל"כוונת המשורר".
הם לא משפרים סאונד, רק מקטינים מאוד את השפעת החדר, כך שהתוצאה דומה יותר למה שבעצם יוצא מהרמקולים.
 

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
עניין בסיסי של הבנה איך להקשיב ואיך הדברים אמורים להשמע.

רן


אם אני ממשיך את הקו הזה שלך, אז השאלה שלי לפני הכל היא מה אני מחפש מתוצאת הסאונד.

כאן נכנס עניין האיזון בהקשר לאיך הדברים אמורים להישמע. מבחינתי קיים אחד שעל פיו ישק דבר וכבר ציינתי את זה לא פעם בעבר, מדובר במה שהתקבל באולפן. אם נדייק את זה, מדובר בסדר האינפורמציה שמאוכסנת כעת בפורמט שאני מחליט להשמיע אותו. לבסוף שאר האיזונים והמשחקים משמשים ארגז כלים לשיחזור המקור.

מה שלא פחות ממשפיע עד כמה השיחזור יתקרב למה שהשתמר בפורמט שבחרנו להאזין לו, או יתרחק ממנו, זה שיווי המשקל האקוסטי שמושג בחדר והטיונינג שלו.

כמובן כל זאת בזיקה למערכת ואופיה לצד רמת הביצועים שלה, ויכולתה למצות את האיזון הנכסף.

למי שאותו "איזון" שהשתמר במדיה הוא נר לרגליו, סאונד מאוזן גם על פי ההגדרה של העדר הנחתה או הדגשת התדרים, במקרה הטוב יכול להוות לא יותר מנקודת מוצא. ההבדל בין נקודה זו, למי שלוקח אותה לכיוון שיחזור המקור הוא תהומי.
 
נערך לאחרונה ב:

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
לא חושב שיש רפרנס איך דברים אמורים להשמע
קח למשל סוגי רמקולים שונים:

1. סטנדרטים
2. שופרים
3. אלקטרוסטטי
4. full range ללא קרוס
5. open buffle
6. אומנים
7. line source

הרמקולים שציינתי עובדים בצורה שונה וזורקים סאונד לחדר באופן שונה.
כל אחד היתרונות וההחסרונות שלו וקהל אודיופילים שנשבע שזו השיטה הנכונה.
מבחינתי היופי זה להבין את הסאונד בסטאפ/חדר נתון בהתיחס לקונטקסט, ונסיון מיקסום הסאונד בטכנולוגיה ספציפית.
נראה לי שאנחנו מכוונים לדברים טיפה שונים שי..

אין מחלוקת לגבי הדברים שציינת.
יתרה מכך, הדברים ישמעו שונה בכל מקום.
..לא בהכרח חייבים להביא טכנולוגיות שונות, מספיק לשים את אותה מערכת על המילימטר בחלל אחר, כבר אז היא תשמע לגמרי שונה.

בתשובה שלי, התייחסתי יותר להרגלים של אנשים עם מערכות שהן לא מאוזנות בעליל, שבעליהן מאושר עד השמיים מהתוצאה, למרות שהבאס ריספונס שבור לגמרי, החדר כולו בהידהודים, אין פירוט, אין במה, אין עומק, גובה דשא, אין דינמיקה, הטונאליות שגויה מהיסוד, כי הזמרת שאמורה לעלות בשלב מסוים מאוד גבוה, עדיין נשמעת כמו ליאונרד כהן בשנותיו המתקדמות...
אבל הוא כותב וכותב וכותב על נפלאות הסאונד...:)

כך שבחור כזה, שלא יודע בכלל להקשיב, אין לו שום רפרנס, או ידע, יגיע למערכת מאוזנת ממש, לא בסיפורי צ'יזבטים ויחטוף פריחה, לא יאהב, יחשוב שהכל שבור, או מקולקל.

כך שהטכנולוגיות יכולות להיות שונות, הסאונד שונה, אבל אם אין כללים מנחים ל-מהו סאונד נכון, אז על מה בעצם כל הדיונים כאן?

רן
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
למי שאותו "איזון" שהשתמר במדיה הוא נר לרגליו, סאונד מאוזן גם על פי ההגדרה של העדר הנחתה או הדגשת התדרים, במקרה הטוב יכול להוות לא יותר מנקודת מוצא. ההבדל בין נקודה זו, למי שלוקח אותה לכיוון שיחזור המקור הוא תהומי.
להיפך! ללא "נקודת המוצא" הזו, בכלל אין מה לדבר על דמיון למשהו, וככל שמתרחקים מנקודת המוצא הזו, מתרחקים מהקירבה למה שיש בהקלטה.

על הקירבה למקור בכלל אין מה לדבר, גם כי הוא לא ידוע, וגם, כפי שהסברתי איזה מיליון פעם, בלי להגזים, רוב ההקלטות לא מנסות בכלל לשמר את הסאונד כפי שהיה במקור.

מה שאתה כנראה לא מבין זה שכל המערכות הסבירות ומעלה מוציאות מהרמקולים משהו שקרוב מאוד ל-flat, סדר גודל של 3dB±, למעט אולי בתחום הנמוך, שרובן לא מגיעות ממש נמוך.

החדר מתעלל במה שיוצא מהרמקולים, במידה שבקלות יכולה לעבור את ה-10dB±. בעזרת טיפולים אקוסטיים וסאב/ים, אפשר להקטין את ההתעללות במידה ניכרת, לרוב פחות מ-5dB±

כל הכבילה, השיכוכים, החשמל, הרזונטורים ושאר הדברים יכולים להיות שמיעים במידה זו אחרת, אבל רובם משפיע כנראה בפחות מ-1dB.

כל ה"הבדלים התהומיים" בין "נקודת המוצא" לבין מה שאתה מדבר עליו הוא כנראה שברי dB.

זה לא אומר שכל ההתאמות אינן שמיעות או חשובות, זה רק אומר שללא "נקודת המוצא" הראויה, אתה רחוק מה"מקור" במידה עצומה.

זה מזכיר את ההבטחות שלך לפתור בעיות אקוסטיות של הרבה dBs בעזרת המשחקים שלך. אתה לא חי במציאות.
 

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
עכשיו אתה מספר לנו שהמקור לא ידוע אחרי שאני כותב לך מה הוא המקור שאתה בעצמך משתמש בו ומתענג עליו בדרכך, ועדיין אתה בשלך, טוען שאין כזה. בתוך כך אתה גם לא שם לב שאתה משרבב את עניין ההקלטה שאולי קשורה בעקיפין למה שאני מציין אבל לא יותר מכך.

בנוסף אתה פשוט מתייחס למה שבא לך וכבר מזמן לא מתייחס לעצם העניין. אני בפרוש כותב שלחדר יש חלק בעיקר בנוגע לשיחזור המקור, דרך שיווי המשקל "האקוסטי"שמושג בו, אבל איך תתייחס לזה אם אתה עסוק בעצמך.
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
עכשיו אתה מספר לנו שהמקור לא יודע אחרי שאני כותב לך מה הוא המקור שאתה בעצמך משתמש בו ומתענג עליו בדרכך, ועדיין אתה בשלך, טוען שאין כזה. בתוך כך אתה גם לא שם לב שאתה משרבב את עניין ההקלטה שאולי קשורה בעקיפין למה שאני מציין אבל לא יותר מכך.

בנוסף אתה פשוט מתייחס למה שבא לך וכבר מזמן לא מתייחס לעצם העניין. אני בפרוש כותב שלחדר יש חלק בעיקר בנוגע לשיחזור המקור, דרך שיווי המשקל "האקוסטי"שמושג בו, אבל איך תתייחס לזה עם אתה עסוק בעצמך.
זה מתחיל להיות הזוי מדי. אני פורש.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,668
מעורבות
1,164
נקודות
113
עכשיו אתה מספר לנו שהמקור לא יודע אחרי שאני כותב לך מה הוא המקור שאתה בעצמך משתמש בו ומתענג עליו בדרכך, ועדיין אתה בשלך, טוען שאין כזה. בתוך כך אתה גם לא שם לב שאתה משרבב את עניין ההקלטה שאולי קשורה בעקיפין למה שאני מציין אבל לא יותר מכך.

בנוסף אתה פשוט מתייחס למה שבא לך וכבר מזמן לא מתייחס לעצם העניין. אני בפרוש כותב שלחדר יש חלק בעיקר בנוגע לשיחזור המקור, דרך שיווי המשקל "האקוסטי"שמושג בו, אבל איך תתייחס לזה עם אתה עסוק בעצמך.
חייב להגיד שאני גם לא מבין אותך.

תסביר ואני מבטיח לנסות להבין אבל תהיה ממוקד .בבקשה
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,668
מעורבות
1,164
נקודות
113
היי אודי ,

אתה אומר שהדברים צריכים להישמע כפי שיצאו מהאולפן .

איך אתה מציע לשחזר אותם ולהבין האם. ה שאנחנו שומעים - זה מה שיצא מהאולפן .
 

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
הי דן,

נתחיל מזה שתראה לי איפה טעניתי שהדברים צריכים להשמע כפי שיצאו מהאולפן גופא, ואת זה צריך לשחזר?

במידה ותגיע למשפט הבא אחרי מה שאתה מצטט מדברי בפוסט #122 תראה שאני כותב, אם לדייק את זה.....מדובר במה שאנחנו בוחרים להשמיע.

עכשיו לפני שאני אמשיך יש לי שאלה אלייך ואשמח לקבל תשובה. כשאתה טוען שרוב האנשים מעדיפים לשמוע טבעי ולדעתי גם כתבת בהקשר לזאת יותר נכון או פחות, ואתה טוען שזה מדיד בצורה שאיננה משתמעת לשתי פנים (דרך אגב מקובל עלי) ביחס למה הטבעי הזה עומד, מה הרפרנס שלו?
 

נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
מצאתי עוד שביב סבלנות
עכשיו אתה מספר לנו שהמקור לא ידוע אחרי שאני כותב לך מה הוא המקור שאתה בעצמך משתמש בו ומתענג עליו בדרכך, ועדיין אתה בשלך, טוען שאין כזה. בתוך כך אתה גם לא שם לב שאתה משרבב את עניין ההקלטה שאולי קשורה בעקיפין למה שאני מציין אבל לא יותר מכך.
כתבת
למי שאותו "איזון" שהשתמר במדיה הוא נר לרגליו, סאונד מאוזן גם על פי ההגדרה של העדר הנחתה או הדגשת התדרים, במקרה הטוב יכול להוות לא יותר מנקודת מוצא. ההבדל בין נקודה זו, למי שלוקח אותה לכיוון שיחזור המקור הוא תהומי.
בד"כ כשכותבים "מקור" הכוונה היא לגלי הקול שהיו במרחב ההקלטה, שזה הצליל האמיתי שאליו תיאורטית היה צריך לשאוף -- מי שזה מעניין אותו -- אבל הוא לא ידוע, ורוב ההקלטות בכלל לא מנסות לשמר אותו, כך שמה משתמר על המדיה זה המאסטר שהטכנאי בישל מתוך פלטי המיקרופונים. עם זאת, הבישול נערך כשהטכנאי מאזין למערכת שהיתה לו, בחדר שהיה לו, ואת הצליל הזה אי אפשר לשחזר, כי הוא לא ידוע. אם הטכנאי השתמש ב-RC, זה הקטין את המרחק בין מה שהוא שמע לבין המאסטר.

יש לציין שכשמודבר בוויניל, הצליל שנשמר על התקליט כבר שונה מהצליל שעל המאסטר, באופן בלתי הפיך, מה שמתרחק עוד יותר ממה ששמע הטכנאי.

המקסימום שניתן לעשות הוא להשמיע את מה שהשתמר על המדיה עם מינימום עיוותים בדרך עד האוזן, שזה כולל גם את השפעת החדר, שאותה צריך להקטין למינימום.

בלי זה נשארים רחוקים בהרבה מאוד dB-s ממה שרוצים לשחזר, כך שבכל מקרה, אם באמת רוצים לשחזר משהו ברמת דיוק כלשהי, בלי ניטרול השפעת החדר נשארים רחוקים רחוקים ממה שרוצים להשיג, וחשמל, שיכוך, כבילה, רזונטורים וכיו"ב, שמשפיעים בשברי dB, אינם יכולים להתגבר על השפעת החדר.


בנוסף אתה פשוט מתייחס למה שבא לך וכבר מזמן לא מתייחס לעצם העניין. אני בפרוש כותב שלחדר יש חלק בעיקר בנוגע לשיחזור המקור, דרך שיווי המשקל "האקוסטי"שמושג בו, אבל איך תתייחס לזה אם אתה עסוק בעצמך.
אני מתייחס ישירות למה שאתה כותב. התייחסת לזה שהחדר "משפיע", אבל שניטרול השפעת החדר היא לכל היותר נקודת מוצא, ש"ההבדל בין נקודה זו, למי שלוקח אותה לכיוון שיחזור המקור הוא תהומי".

כבר כמה פוסטים אני מנסה להסביר לך, שוב ושוב, שההבדל בין עם/בלי נטרול השפעת החדר הוא תהומי באופן מדיד, ושאם תפעיל את כל האמצעים שתרצה ללא נטרול השפעת החדר, תישאר רחוק באופן תהומי ומדיד ממה שהמערכת מוציאה, כך ש"נקודת המוצא" היא הכרחית אם אתה רוצה להתקרב למה שאתה אומר שאתה רוצה. ההבדל בין "נקודת המוצא" לבין תוצאת ה"שאר האיזונים והמשחקים", כלשונך, הוא אולי שמיע, אבל כמעט ולא מדיד. ייתכן שסובייקטיבית הוא גדול, אבל אובייקטיבית הוא זעיר, ההפך מ"תהומי".
 

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
מבחינתי הסברתי בצורה פשוטה מאד מה הוא המקור בזיקה לאיזה שיחזור מדובר. זה שלקחת את זה לכיוונים שהם לא מיני ולא מקצתי זו בעיה שלך לא שלי.

בשביל להגיע למה שאני רוצה לא חייבים לנטרל את החדר ולהוציא אותו ללא רבב וללא הדגשה או הנחתת תדרים ובעיקר כן דרך שמיעה והרבה נסיון.
מוכן גם להוכיח לך את זה ביותר ממערכת אחת. מה כל המגילה כשאני לא מעט פעמים מציין שהחדר צריך להיות מטופל. עד כמה זו כבר שאלה אחרת.

בסופו של דבר גם בעת נטרול החדר בצורה אופטימלית יכול להתקבל שיווי משקל אקוסטי שבעטיו תצטרך ללכת עקב בצד אגודל על מנת להשיג את הכיוון שאני מדבר עליו.

לסיום
תהומי במדידה עדיין רחוק מלהבהיר את כל הסיפור ולפשט אותו לרמה של ימדד טוב אתה בכיוון הנכון ולהפך ואת זה לא אני כתבתי בפורום.
 
נערך לאחרונה ב:

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,668
מעורבות
1,164
נקודות
113
היי אודי ,

עמיר הסביר בדיוק מה נקודת הפתיחה למקור .
מקור כלשהוא .

אם יש עוד שאלה - אשמח .

ומה בדיוק תוכל להוכיח - רשום .
מעניין
 

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
אני שאלתי אותך בעניין ההבחנה שרוב האנשים מעדיפים טבעי ולמה זה בדיוק מתייחס, מה הרפרנס של זה, ואתה משיב לי במטבע לשון ההסברים של עמיר, מקור כלשהוא?

תודה
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
מבחינתי הסברתי בצורה פשוטה מאד מה הוא המקור בזיקה לאיזה שיחזור מדובר. זה שלקחת את זה לכיוונים שהם ללא מיני ולא מקצתי זו בעיה שלך לא שלי.
הסברת הרבה דברים, ובכל מקום שהתייחסתי למקור, ציטטתי מדבריך.

ואם אתה טוען שלקחתי את זה לכיוונים לא נכונים, אנא חזור על ההסבר.


בשביל להגיע למה שאני רוצה לא חייבים לנטרל את החדר ולהוציא אותו ללא רבב וללא הדגשה או הנחתת תדרים ובעיקר דרך שמיעה והרבה נסיון.
מוכן גם להוכיח לך את זה ביותר ממערכת אחת. מה כל המגילה כשאני לא מעט פעמים מציין שהחדר צריך להיות מטופל. עד כמה זו כבר שאלה אחרת.
אני יכול להסכים איתך ללא הוכחה שאתה מצליח לקבל את מה שאתה רוצה, ושזה נשמע לך, ואולי גם לחבריך, מצוין, ושאתה/אתם מאמין/ים שזה ו"משחזר את המקור" בהצלחה רבה.

מה שלא תוכל להוכיח זה שזה באמת מתקרב למקור כלשהו, ואם לא יצאת מ"נקודת המוצא" של איזון תדרים, אפשר יהיה להוכיח במדידה פשוטה שמה שאתה שומע מעוות את המקור, או את המדיה, או את מה שהמערכת מוציאה מהרמקולים, כך שה"שיחזור"-לכאורה של "המקור/המדיה" רחוק מהנ"ל.


בסופו של דבר גם בעת נטרול החדר בצורה אופטימלית יכול להתקבל שיווי משקל אקוסטי שבעטיו תצטרך ללכת עקב בצד אגודל על מנת להשיג את הכיוון שאני מדבר עליו.
נדמה לי שהובהר כבר אינסוף פעמים שאיזון אינו מהווה ערובה לסאונד טוב, והוא אכן נקודת התחלה ל-fine tuning, שבדרך כלל הוא קטן בהיקפו המדיד, לא בחזקת "תהומי". ככל שאתה מתרחק מנקודת היציאה, כך אתה גם מתרחק משיחזור של משהו, אבל רוב השינויים שאתה מדבר עליהם אינם מרחיקים במהרבה.

אבל יש לא מעט מצבים שאודיופילים מצביעים על שינוי זעיר ובקושי מדיד כעל הבדל יום ולילה, הבדל שמשום מה נעלם או מסתתר היטב שכנותנים לאותם אודיופילים להאזין למצב לפני/אחרי השינוי מיידית, אבל בלי שהם יודעים מה משמיעים להם. לרוב הם לא יודעים לומר אפילו אחרי האזנה מוקפדת אם החליפו בין המצבים, שלא לדבר על זיהוי הטוב יותר לדעתם. הרי אם השינוי הוא יום ולילה, היה צפוי שהם יצביעו תוך שניות, בביטחון מוחלט, על מי שטוב יותר לדעתם, אבל הצפי לא מתממש.


לסיום
תהומי במדידה עדיין רחוק מלהבהיר את כל הסיפור ולפשט אותו לרמה של ימדד טוב אתה בכיוון הנכון ולהפך ואת זה לא אני כתבתי בפורום.
אף אחד לא טען בשום שלב שהמדידה היא הכל, להיפך, לכל האורך, בעקבויות ובכל מיני ניסוחים, חוזרים על זה שהאוזן קובעת בסופו של דבר.
 

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
על רקע ההבחנה שלך (בפעם המי יודע כמה) שהמדידה היא לא חזות כל התחום ושהאיזון החדר הוא לא ערובה להשגת איכות, ובנוסף שהאוזן קובעת לא מעט, ולפי הידע של דן רוב האנשים מעדיפים טבעי ובפועל אנחנו יודעים שטבעי הוא הרבה יותר מורכב ממספר גרפים ספציפיים שאיששו זאת, יש לי שאלה, מה אתה עמיר מצפה מהסאונד אצלך, מה אחרי כל ההשקעה שלך בבניית מערכת היי אנד ואיזון החדר, כל המכלול הטוב הזה אמור לייצר עבורך. מה באמת מרגש אותך בתוצאה אצלך מעבר לחוויה וההתעסקות במוסיקה, מה חשוב לך שיהיה נוכח בה, או שלא חשוב לך?
 

נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
על רקע ההבחנה שלך (בפעם המי יודע כמה) שהמדידה היא לא חזות כל התחום ושהאיזון החדר הוא לא ערובה להשגת איכות, ובנוסף שהאוזן קובעת לא מעט, ולפי הידע של דן רוב האנשים מעדיפים טבעי ובפועל אנחנו יודעים שטבעי הוא הרבה יותר מורכב ממספר גרפים ספציפיים שאיששו זאת
המדידות והגרפים מהווים רק אמצעי להשגת תת-המטרה של סאונד מאוזן. משם אפשר להמשיך. מי שחשוב לו הדיוק, יישאר בזה + מה שאתה קורא לו "שאר האיזונים והמשחקים", ומי שהדיוק פחות חשוב לו, יכול לשחק עם target curves.


, יש לי שאלה, מה אתה עמיר מצפה מהסאונד אצלך, מה אחרי כל ההשקעה שלך בבניית מערכת היי אנד ואיזון החדר כל המכלול הטוב הזה אמור לייצר עבורך. מה באמת מרגש אותך בתוצאה אצלך מעבר לחוויה וההתעסקות במוסיקה, מה חשוב לך שיהיה נוכח בה, או שלא חשוב לך?
אני לא נוהג לפרק את מה שאני מאזין לו לגורמים, אלא כשמשהו מפריע לי, שאז אני מנסה לאפיין אותו כדי לראות האם ואיך אפשר לשפר.

ברגע שיש ציוד טוב וחדר טוב ו-RC טוב, אני לא מוצא צורך מיוחד לשנות משהו מעבר ל"נקודת המוצא", ואני נהנה מהמצב כפי שהוא, אפילו בלי target curve.

אני בטוח שאפשר לשפר בהרבה צורות, החל בהחלפת ה-racks/stands, רגליות לרמקולים, כבילה, חשמל, וכו', אבל אין לי כוח או עניין מיוחד להתעסק בזה. אני לא רוצה להפוך את המערכת למשאבת כסף וזמן של התעסקויות, ומעדיף לנצל את הזמן והכסף למוזיקה. גם כך אני אוהב את הסאונד יותר מכל מערכת אחרת ששמעתי, למעט אולי מערכות עם רמקולים במחיר של שש ספרות בתערוכת מינכן, וחשוב לי לא רק שהמערכת תהיה טובה, אלא גם מה שאני מאכיל אותה בו, ואני מחפש את ההדפסות והרימאסטרים הטובים ביותר שאני יכול למצוא במחירים בלתי הזויים.

יכול להיות שהסאונד אצלי יחסית די "טבעי" במרכאות, אבל זה לא מתחיל לעניין אותי. אני לא מחפש דיוק או שיחזורים של דברים לא ידועים, שאי אפשר אפילו לבדוק אם מתקרבים או מתרחקים מהם, בהסתמך על הקלטות שמראש אינן מנסות להיות "טבעיות". בעבר חשבתי בצורה הזו, אבל כיום מירוץ העכברים הזה נראה לי מטופש וחסר תוחלת, שעיקרו הוא רמאות עצמית עמוקה. אנשים אומרים שהם מחפשים "טבעי", ובפועל מחפשים דברים שאינם קיימים במציאות בצורה הזו, אבל הם אוהבים את זה ומרמים את עצמם שזה "טבעי" ודומה למה ששמעו בקונצרט לפני שעתיים או שנתיים, של תזמורת אחרת באולם אחר וכו'

אני אוהב את זה שהסאונד גורם לי (1) לאהוב את המוזיקה, וגם (2) לאהוב את איך שהוא נשמע, כחווייה חושית בפני עצמה. שני הדברים האלה מסכמים את מה שאני מחפש.
 
  • Like
Reactions: arb

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,668
מעורבות
1,164
נקודות
113
אודי - מה אתה שואל אותי בדיוק ?

על סמך מה אני מבסס את הטענה שאנשים אוהבים סאונד טבעי ?
מה שיוצא הוא מה שנכנס?

ובכן, כל מחקר אפשרי מאשר את זה , במיוחד הגדול מכולם של פלויד טול וחבריו . יש פה טעימה ממנו :



וגם, על השינויים בתכנון רמקולים (טובים ) שבאו אחריו .

אני אגב לא חושב כמו עמיר או אחרים לעניין - מדידות לא מייצגות סאונד טוב .

סט מדידות מלא ונכון של רמקול בתנאים אנאקואים+ סט מלא של מדידות של חדר כולל ציר הזמן וכולל בהספקים גבוהים - יתן לך תמונה מאוד טובה על מה מתרחש שם .

לא - זה לא מאה אחוז.

אבל זה פי כמה וכמה מכל תגובה סוביקטיבית/דעה .

מה שבטוח - זה הכלי הכי יעיל ומהיר להבנת בעיות - יותר מכל כלי אחר והייתי לחלוטין במקום האחר לפחות עשור אולי יותר. אני מאמין ששילוב בין שניהם היא הנוסחא המנצחת.


מה הנוסחא שלך ?

מה אתה אומר בעצם.

מה שאני אומר - נראה לי דיי ברור,גם אם לא מקובל .
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
אני אגב לא חושב כמו עמיר או אחרים לעניין - מדידות לא מייצגות סאונד טוב .

סט מדידות מלא ונכון של רמקול בתנאים אנאקואים+ סט מלא של מדידות של חדר כולל ציר הזמן וכולל בהספקים גבוהים - יתן לך תמונה מאוד טובה על מה מתרחש שם .
לא התכוונתי לכלל המדידות שאפשר לעשות, אלא רק למדידות הספציפיות שעושים בחדר, בד"כ עם REW (טרינוב עושים מדידות בשיטה אחרת, עם מיקרופון שלהם), כדי לאתר בעיות אקוסטיות, ולראות אם הן נפתרו לאחר הטיפול. במדידות האלה, גם אם תשיג flat לגמרי ובעיות הטיימינג וההדהודים ייפתרו במלואן וכד', בעזרת RC וסאב/ים, זה לכשעצמו לא מבטיח שהסאונד יהיה טוב.

לפי מה ששמעתי מנסיונך ונסיונו של רן -- לא קראתי מחקרים על זה -- רוב האנשים מעדיפים את המצב לאחר התיקונים על פני המצב שלפניהם.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור