מצאתי עוד שביב סבלנות
עכשיו אתה מספר לנו שהמקור לא ידוע אחרי שאני כותב לך מה הוא המקור שאתה בעצמך משתמש בו ומתענג עליו בדרכך, ועדיין אתה בשלך, טוען שאין כזה. בתוך כך אתה גם לא שם לב שאתה משרבב את עניין ההקלטה שאולי קשורה בעקיפין למה שאני מציין אבל לא יותר מכך.
כתבת
למי שאותו "איזון" שהשתמר במדיה הוא נר לרגליו, סאונד מאוזן גם על פי ההגדרה של העדר הנחתה או הדגשת התדרים, במקרה הטוב יכול להוות לא יותר מנקודת מוצא. ההבדל בין נקודה זו, למי שלוקח אותה לכיוון שיחזור המקור הוא תהומי.
בד"כ כשכותבים "מקור" הכוונה היא לגלי הקול שהיו במרחב ההקלטה, שזה הצליל האמיתי שאליו תיאורטית היה צריך לשאוף -- מי שזה מעניין אותו -- אבל הוא לא ידוע, ורוב ההקלטות בכלל לא מנסות לשמר אותו, כך שמה משתמר על המדיה זה המאסטר שהטכנאי בישל מתוך פלטי המיקרופונים. עם זאת, הבישול נערך כשהטכנאי מאזין למערכת שהיתה לו, בחדר שהיה לו, ואת הצליל
הזה אי אפשר לשחזר, כי הוא לא ידוע. אם הטכנאי השתמש ב-RC, זה הקטין את המרחק בין מה שהוא שמע לבין המאסטר.
יש לציין שכשמודבר בוויניל, הצליל שנשמר על התקליט כבר שונה מהצליל שעל המאסטר, באופן בלתי הפיך, מה שמתרחק עוד יותר ממה ששמע הטכנאי.
המקסימום שניתן לעשות הוא להשמיע את מה שהשתמר על המדיה עם מינימום עיוותים בדרך עד האוזן, שזה כולל גם את השפעת החדר, שאותה צריך להקטין למינימום.
בלי זה נשארים רחוקים בהרבה מאוד dB-s ממה שרוצים לשחזר, כך שבכל מקרה, אם באמת רוצים לשחזר משהו ברמת דיוק כלשהי, בלי ניטרול השפעת החדר נשארים רחוקים רחוקים ממה שרוצים להשיג, וחשמל, שיכוך, כבילה, רזונטורים וכיו"ב, שמשפיעים בשברי dB, אינם יכולים להתגבר על השפעת החדר.
בנוסף אתה פשוט מתייחס למה שבא לך וכבר מזמן לא מתייחס לעצם העניין. אני בפרוש כותב שלחדר יש חלק בעיקר בנוגע לשיחזור המקור, דרך שיווי המשקל "האקוסטי"שמושג בו, אבל איך תתייחס לזה אם אתה עסוק בעצמך.
אני מתייחס ישירות למה שאתה כותב. התייחסת לזה שהחדר "משפיע", אבל שניטרול השפעת החדר היא לכל היותר נקודת מוצא, ש"ההבדל בין נקודה זו, למי שלוקח אותה לכיוון שיחזור המקור הוא תהומי".
כבר כמה פוסטים אני מנסה להסביר לך, שוב ושוב, שההבדל בין עם/בלי נטרול השפעת החדר הוא תהומי באופן מדיד, ושאם תפעיל את כל האמצעים שתרצה ללא נטרול השפעת החדר, תישאר רחוק באופן תהומי ומדיד ממה שהמערכת מוציאה, כך ש"נקודת המוצא" היא הכרחית אם אתה רוצה להתקרב למה שאתה אומר שאתה רוצה. ההבדל בין "נקודת המוצא" לבין תוצאת ה"שאר האיזונים והמשחקים", כלשונך, הוא אולי שמיע, אבל כמעט ולא מדיד. ייתכן שסובייקטיבית הוא גדול, אבל אובייקטיבית הוא זעיר, ההפך מ"תהומי".