כבלים
אמנם נכון שיש חומרים עם חתימת צליל מסוימת, אבל לא הייתי לוקח את זה כחוק.
תחשבו על כבלים מנחושת: יש כאלה בהירים ואוריריים מאוד, יש חמים מאוד ויש את כל מה שבאמצע.
גם לגבי כבלי כסף: לרובם אמנם חתימת צליל אפיינית, שנוטה לבהירות עם תחושת פירוט מצד אחד אבל קומפרסיה במיקרודינמיות מצד שני, אבל כבר נתקלתי בכבל רמקולים מכסף שנשמע עמום ובדיוק ההפך ממה שכסף אמור לתת.
להגיד שהחומר המוליך תמיד קובע את הגוון של הצליל זה כמו להגיד שיש תמיד גוון מסוים למגברי מנורות או למגברים טרנזיסטוריים - כלומר , זה לא מדויק.
מעבר לכך, כדאי לזכור, שהיצרנים יכולים להשתמש באיזה חומר שהם רוצים, וודאי שבכבלים היקרים שלהם (אף אחד לא ישים זהב בכבל של 40$). אם היה חומר מסוים שהוא "הכי טוב", כולם היו משתמשים בו. כבלים שעשויים מסוג מסוים של חומר שאף אחד לא משתמש בו פרט ליצרן אחד (אני יכול לחשוב על שלוש דוגמאות) מתאים כנראה מצוין לטכנולוגיה של היצרן הספציפי ומתאים מצוין לטעם שלו ולצרכים שלו כחברה, אבל וודאי שאין כאן "בשורה" חדשה.
אמנם נכון שיש חומרים עם חתימת צליל מסוימת, אבל לא הייתי לוקח את זה כחוק.
תחשבו על כבלים מנחושת: יש כאלה בהירים ואוריריים מאוד, יש חמים מאוד ויש את כל מה שבאמצע.
גם לגבי כבלי כסף: לרובם אמנם חתימת צליל אפיינית, שנוטה לבהירות עם תחושת פירוט מצד אחד אבל קומפרסיה במיקרודינמיות מצד שני, אבל כבר נתקלתי בכבל רמקולים מכסף שנשמע עמום ובדיוק ההפך ממה שכסף אמור לתת.
להגיד שהחומר המוליך תמיד קובע את הגוון של הצליל זה כמו להגיד שיש תמיד גוון מסוים למגברי מנורות או למגברים טרנזיסטוריים - כלומר , זה לא מדויק.
מעבר לכך, כדאי לזכור, שהיצרנים יכולים להשתמש באיזה חומר שהם רוצים, וודאי שבכבלים היקרים שלהם (אף אחד לא ישים זהב בכבל של 40$). אם היה חומר מסוים שהוא "הכי טוב", כולם היו משתמשים בו. כבלים שעשויים מסוג מסוים של חומר שאף אחד לא משתמש בו פרט ליצרן אחד (אני יכול לחשוב על שלוש דוגמאות) מתאים כנראה מצוין לטכנולוגיה של היצרן הספציפי ומתאים מצוין לטעם שלו ולצרכים שלו כחברה, אבל וודאי שאין כאן "בשורה" חדשה.