אקוסטיקה הסערה המושלמת שחולל אצלי דן נגר


רן לוי

אוהב את התחום
הודעות
305
מעורבות
291
נקודות
63
השורה התחתונה של הפוסט הזה תופיע ראשונה: אם יש לכם חדר בעייתי מבחינה אקוסטית, ואתם רוצים לפתור בו את הבעיות באופן השלם ביותר, תוך שימוש אך ורק באקוסטיקה אקטיבית (מעבד צליל, כיול חדר אקטיבי) לכו לדן נגר. דן נגר הוא מכייל אקוסטי-אקטיבי ברמה עולמית גבוהה, לא ברמה ישראלית.

ועכשיו לפירוט, זה יהיה סיכום ארוך של ארבע שנות חיפוש, תהיות, טעויות קלות וקשות, לילות ללא שינה, החלפות (שלושה פרוססורים, שלושה מגברי הספק) ובסופם הארה גדולה בעזרת פרוססור של חברת סטורם אודיו דגם ISP ELITE MK3 בכיול של דן נגר.

הערה לפתיחה: הפוסט החופרני הזה לא יעסוק במה עדיף אקוסטיקה פאסיבית או אקטיבית, לא יעסוק בכבלים (במערכת הסטריאו והקולנוע הביתי שלי יש כבלי רשת מושקעים של קורד קומפני ושל סופרה, סוויץ׳ אודיופילי של קורד קומפני, כבלי HDMI של אודיוקווסט ושל סופרה, כבלי אינטרקונט של קורד קומפני ושל מוגאמי, כבלי רמקולים של טרנספרנט), לא יעסוק בפתרונות חשמל (המערכת שלי מתבססת על מפצלים אודיופילים של סיין ושל אויאדה ויש בה כבלי חשמל של ואן דן הול, אולטרא לינק, ונורדוסט), לא יעסוק בפתרונות שיכוך (המערכת שלי יושבת על שני מעמדים של פיניט אלמנט מסדרת פגודה סיגנצ׳ר), רק בהתאמת התדר-לחדר.

החדר: באוקטובר 2018 נכנסתי לגור בדירה שהסלון שבה הוא לכאורה חלומו של כל אודיופיל מבחינה אקוסטית. סלון מלבני ברוחב 3.70 מטר ובאורך 5.40 מטר. והנה הקוץ - לסלון הזה יש גיבנת, בחלקו הקדמי יש נישה ענקית בצד שמאל שגורמת לכך שהקיר הקדמי והקיר הצדדי השמאלי שבורים לשבעה (ישבתי שבעה, ישבתי הרבה שנים על התוצאה) מקטעי זוויות שונים. התוצאה מבחינה אקוסטית - הבולען האקוסטי הזה שואב לתוכו באופן בלתי מתפשר את כל הצד השמאלי של במת הסאונד שיוצרת כל מערכת בחדר - אין במה, הכל שבור, הכל מחוץ - בלאגאן בלתי מאורגן במירעו.

ישאל השואל: אז למה לא להחליף את כיוון המערכת ומראש למקם אותה על הקיר האחורי שהוא ישר לחלוטין, ואין בו שום בולען. והתשובה - אי אפשר. הרמקולים הקדמיים שלי, רמקולים דינאמיים גדולים ומאסיביים עם פורט אחורי צריכים להיות מרוחקים מהקיר כדי להישמע במיטבם, ואם אם יורחקו מהקיר, לא יהיה נוח להיכנס לסלון כי הרמקול הקדמי השמאלי יותיר רק ציר צר ברוחב מטר של כניסה לסלון, ואני לא רוצה להתפתל על שלל בעיותי הפיזיות בכל פעם שאני נכנס לסלון.

ויקשה השואל - אז תחליף רמקולים. והתשובה - הרמקולים שלי חייבים להיות ממוקמים על גלגלים כדי שאוכל להזיז אותם עם הגב הדפוק (3 פריצות דיסק לפי ספירה אחרונה) והרגליים העקומות והצולעות (זה שיתוק מוחין מלידה) ודלקת הפרקים שרק התקדמה לה בחצי השנה האחרונה, ואין רמקולים קדמיים על גלגלים (לא באוארס אנד וילקינס ברוב הדגמים הרצפתיים בסדרת ה-800, לא פוקאל בסדרת האוטופיה, לא רמקולים רצפתיים של וילסון אודיו, וגם לא רצפתיים של מג׳יקו מסדרת M) שיכולים להיות קרובים-צמודים לקיר האחורי. כל הרמקולים המתגלגלים מחייבים הצבה חופשית בחלל.

והכי חשוב - המערכת שלי חייבת להיות מערכת סטריאו וקולנוע רב ערוצית בהיותי מאמין אדוק בסאונד המקיף, אול צ׳אנל סטריאו בכל מצב - דיסק מוסיקה בסטריאו, סטרימינג בסטריאו, יו טיוב בסטריאו, היהודי המומר (רק בתחום הזה) ממיר הכל לרב ערוצי. שריטה, אולי, אבל במקביל חוויית חיים. ולכן יש בה ארבעה רמקולים - שניים קדמיים רצפתיים מאסיביים, שניים אחוריים רצפתיים מאסיביים וסאב וופר, אין סנטר, וגם לא צריך, ולא נפתח ויכוח, ברשותכם.

יבואו על הברכה: תודה עמוקה מקרב לב לידידי האודיופילים - רן מויאל, אלדר שמואלי (שניצל), ע׳ ואביו מיקי, רועי, אריק (זה עם המערכת עם נאים אודיו ופוקאל שכיכב כאן לא מזמן) שליוו את כל התהליך בשנים האחרונות. לרן מויאל אני חייב את ההכרה בפתרון המתבקש של אקוסטיקה אקטיבית בשילוב הכרחי של סאב וופר תוך כדי כיול, לאלדר שמואלי אני חייב את ההכרה שאסור לזנוח את הטוטאליות של הסאונד - כולל מימד הגובה, שעדיין לא הגעתי אליו.

תודה גדולה גם לסוחרים-יבואנים שליוו ומלווים את התהליך: אורי יפה מ״אבי יפה אולפני הקלטה ירושלים״, דור קיובסקי ויונתן פת-יה והצוות ב״פיוצ׳ר אודיו וידאו״, ברוך גליסקו מ״בי ג׳י סאונד״ וכמובן דן נגר, רונן חלד והצוות ב״סינמארט״.
 

נערך לאחרונה ב:

רן לוי

אוהב את התחום
הודעות
305
מעורבות
291
נקודות
63
שלב ראשון - בינואר 2019 אני מתייצב אחרי שנים בביתו של רן מויאל. המערכת שלו מבוססת דאז על כיול אקטיבי בעזרת פרוססור של לינגדורף דגם 50. אחרי ביקור שני והתרשמות עמוקה שטיפול אקוסטי אקטיבי הוא הפתרון לבעיות הבולען הנישתי השואב. הלינגדורף מוזמן, מגיע אחרי כשלושה חודשים, מכוייל ואני לא מרוצה - אמנם יש במת סאונד מאוזנת למדי, והולוגרמה והבולען מיתן מאוד את השפעתו ההרסנית אבל טונאלית, אך ורק במוסיקה קלאסית הכיול לא מביא את התוצאה - הצליל סינטטי, לא חי, גרעיני במיד.





עוברים לשלב שני - שוב עם רן מויאל ובהשראתו. בספטמבר 2019 שנינו מחליטים ללכת על פרוססור אחר - טרינוב אלטיטיוד 16. דור מ״פיוצ׳ר״ טס במיוחד לצרפת כדי להביא את המכשירים כדי שיגיעו אלינו ויורכבו במערכות של שנינו על הדקה, במיוחד עבור ביקורו של מר אדם פלץ מטנסי, ארה״ב. המכייל הבכיר ביותר של פרוססורי טרינוב, מאסטר רמה 3 בלשונם, שהגיע במיוחד לארץ כדי לכייל שלושה פרוססורי טרינוב בשלוש מערכות שונות. אדם פלץ מתייצב בדירתי, מקיף את עצמו במיקרופונים ובתוכנות כיול ובמשך כארבע שעות מודד ומכייל, עוד חמש שעות אנחנו עוסקים בתיקונים. בהופעות בבלו ריי (אלטון ג׳ון מליון דולאר פיאנו, האיגלס במלבורן פיירוול טור, ואחרים), הופעות בדיוידי (כוורת המופע האחרון בפארק הירקון ואחרים) בלו ריי קלאסי (קונצרט ה-75 של הפילהרמונית הישראלית - יוליאן רחלין בהקדמה לרונדו קפריצ׳יוזו לכינור ותזמורת של סן-סאנס, יבגני קיסין בקונצ׳רטו לפסנתר מס׳ 1 של שופן, זובין מהטה מנצח על הסימפוניה השמינית של בטהובן. האופרה לה טראוויאטה עם אנה נטרבקו ורונאלדו וילאזון בביצוע חי מפסטיבל זלצבורג), בלו ריי ואולטרא בלו ריי במותחנים (קטע הפתיחה המרדף בהרים ב״מהיר ועצבני״ המקורי, סצינות קרבות החייזרים ב״באמבל בי״) בכל אלה הפרסונה פלץ והכיול של פלץ מביא לתוצאות מצויינות - סאונד חי, עשיר, מלא ומאוזן, קוליות טובה מאוד - אמנם עם קצת גרעיניות במיד, סמלו המסחרי, וכל זה בלי סנטר, הסאב וופר שנרכש במיוחד למען התהליך - SVS אולטרא 16 הסגור תורם את חלקו באופן משובח והקול יופי טופי. ואז בשש וחצי בערב, עייף אך מרוצה אני מתיישב לשמוע דיסקים קלאסיים בסטריאו ואחר כך הזרמות של אלבומים קלאסיים דרך טיידאל/רון (הטרינוב מתמשק נפלא עם רון) - ולאורך שלוש שעות החרבון טוטאלי - צליל דקיק, אנמי, לא טבעי ומלאכותי. צליל מקולקל. פלץ לא מבין מה קורה ״מוסיקה זה מוסיקה״ הוא אומר שוב ושוב, וטס לטנסי.





קופצים לשלב שלישי - מה עושים? אני מרוצה עד הגג רק ב-70 אחוז מהחומר, וכושל טוטאלית ב-30 האחוזים הנותרים, ומפסיק לשמוע לחלוטין מוסיקה קלאסית, הן בדיסקים, וגם בהזרמה. אני חושב שהכשלון החלקי של פלץ נעוץ בכך שלא חילקתי את התהליך לשניים, יום מדידות וכיול עם תיקונים, האזנה לתוצאות, ואז תיקונים סופיים. אני טועה כמובן טוטאלית, אבל בשלב זה ולאורך שנים לא מבין מה קורה. רן מויאל מציע לשכור באלפי שקלים מכייל-כוכב שני מחו״ל, נקרא לו האוסטרי, גם הוא מאסטר רמה 3 בטרינוב, שיטוס במיוחד מאירופה. שנינו מסכמים ומשלמים. בינואר 2020, טרם קור הקורונה מגיע האוסטרי לביתו של רן מויאל ומכייל את המערכת שלו. אני מגיע למחרת כולי ציפיה, שומע קטע קלאסי, ראשון ושני ושלישי וזה ממש, אבל ממש לא זה. אני מבקש ממויאל להוריד ממני את האוסטרי, למרות שכבר שילמתי לו. חוזר הביתה ומזמין קדם מגבר סטריאו ייעודי ומעולה (באמת מעולה) כדי לפתור את הבעייה הקלאסית שיעבוד רק במוסיקה דו ערוצית, ואליו ישורשר הטרינוב הסורר לצורך הרב ערוציות במוסיקה מיו טיוב, דיסקי הופעות, קונצרטים ואופרות וכמובן סרטים ותכניות טלויזיה.
 
נערך לאחרונה ב:

רן לוי

אוהב את התחום
הודעות
305
מעורבות
291
נקודות
63
שלב רביעי - סטאטיק בלי בן ובלי אל, ועם טרינוב בכיול בעייתי. וכך נראית המערכת שלי במשך יותר משלוש שנים - בצד הסטריאו - נגן דיסקים אוניברסלי אופו 205, טיונר FM של נאים אודיו עם ספק כח נפרד, מחשב אפל מק מיני 2019 ייעודי רק לכך ובליבו ליבת רון מקושר בכבל USB של פיוריסט לסטרימר/דאק PS אודיו דיירקט סטרים דאק, קדם מגבר ייעודי ושני מונובלוקים מעולים שבמעולים לתוך רמקולים קדמיים מצויינים (בלי שמות, תודה). בצד הקולנוע הביתי והרב ערוציות - אותו נגן דיסקים אוניברסלי אופו 205, פרוססור טרינוב אלטיטיוד 16, משורשר לאותו קדם מגבר סטריאו ייעודי, ממנו אל שני המונובלוקים ששולטים בזוג הרמקולים הקדמיים ומהטרינוב דרך מגבר רב-ערוצי נושן של לקסיקון לזוג הרמקולים האחוריים (גם כאן בלי שמות) וגם לסאב של SVS וקצת מאחור, כמעט בקו אחד עם צידם האחורי של הרמקולים הקדמיים על עגלת טלויזיה מתגלגלת (כי הרי אין קיר קדמי שלם, יש בולען) ממוקמת טלויזית אולד 77 אינץ׳ של סוני.





שלב חמישי - קיץ 2021, תחילתו של עידן ההארה. כל הזמן רן מויאל ועבדכם בשיחות צפופות. מויאל מספר על חברה בשם פרליסן שמייבא בחור אחד מנתניה, בשם דן נגר ויש לפרליסן סאב וופר מעולה שבמעולים. אני סקפטי, אבל מויאל כהרגלו, מנסה, רוכש ומזמין לשמוע. אני מטולטל-טוטאל, אבל עוד ביקור ועוד ביקור, והבעייה האישית-פרטית שלי עם האיכויות הקלאסית ורק המוסיקה הקלאסית אצל רן מויאל לא נפתרת. ובכל זאת, למרות שמכאן, חשבתי אז לא תבוא הישועה, בתום התלבטות ארוכה ומו״מ קצר אני מטלטל את עצמי טוטאלית למשרדו של מר נגר (רחוב התרופה, איזה שם קולע במקרה שלי, ועדיין לא ידעתי זאת) בנתניה ומזמין את הסאב.





שלב חמש וחצי - במהלך 2021 קורה עוד משהו - רן מויאל הולך ומתמקצע בכיול של הטרינוב האישי שלו, ומציע לי כידיד את עזרתו האדיבה, הוא משתלט על הטרינוב מרחוק ומשפר מאוד את התוצאה אצלי, בעיקר בסאב וופר של SVS אבל אני עדיין לא מרוצה בהזרמה ובדיסקים קלאסיים דו ערוציים, הדקיקות, האנמיות, החוסר טבעיות עדיין שם, וממשיך בלית ברירה לדבוק במסלול הסטריאו הנפרד שלי.





שלב שישי - ינואר-מאי 2022. ושוב רן מויאל - ידידי החליף רמקולים מוילסון לזלאטון ומגברי המונו-בלוק שלו לא מזיזים אותם. כהרגלו הוא מתחיל סשן צפוף של השוואת מגברי הספק - אני שומע זוג מונובלוקים אחד, זה לא זה, אני שומע את CH פרסיז׳ן השוויצרי וזה זה - סוף סוף גם במוסיקה קלאסית. שלב התרת הספקות הפציע ואז גם התברר עומק הטעות שעשיתי כבר בשנת 2019, קניתי זוג מגברי הספק מונובלוקים עם גיין כניסה 1 וולט עד 2 וולט ואחר כך רכשתי פרוססור טרינוב עם גיין יציאה של 6.6 וולט, כמדומני, לא סגור על המספר. בכל מקרה - חוסר תאימות גיין מוחלט. וזה המקור, וזה גם הזנב לתסכולים הקלאסיים במערכת שלי מאז אוקטובר 2019. לא פלץ, לא האוסטרי, לא כיולים, לא תיקונים - אף אחד לא אשם, רק אני. כתבתי כבר את זה כאן - אם הייתי יודע את עניין הגיין לא הייתי קונה את הפרוססור של טרינוב, כי זוג מגברי ההספק תפעלו את הרמקולים הקדמיים שלי עוד חודשים קודם. אבל לא ידעתי, לא התעניינתי, ולא בדקתי, ולא חקרתי. התוצאה: על טעויות משלמים והרבה ובמשך שנים.





שלב שביעי - מבין שצריך להחליף מגברי הספק סטריאו או מונו, ובדחיפות - CH פרסיז׳ן מעולים, עם גיין משתנה שמתאים טוטאלית וטונאלית לכל קדם מגבר סטריאו או פרוססור רב ערוצי. אבל המחיר כבד - החל מכארבעים אלף אירו. הפעם סורק וחוקר ברצינות ומאתר מועמדים מתאימים בודדים אחרים עם גיין משתנה: מגבר הספק דו ערוצי של פאראסאונד, מנסה להגיע ליבואן מקומי, לא מצליח ועובר הלאה. מגברי הספק דו ערוציים של אקיופייז - יש להם 4 רמות קבועות של גיין משתנה, אבל אף אחת מהארבע לא תואמת לגיין היציאה של הטרינוב ואז נמצאה האבידה האודיופילית - מגבר הספק דו ערוצי דיגיטלי היברידי של NAD דגם M23 בעל שלוש רמות קבועות של גיין כניסה משתנה שאחת מהן (4.5 וולט) תואמת, אחרי בדיקות והתייעצויות רבות עם דן נגר, לגיין היציאה של הטרינוב, וגם הפלא ופלא, לגיין היציאה של הפרוססור מתוצרת סטורם שמייבא דן נגר, אבל לא נקדים את המאוחר.





שלב שמיני - הסאב של פרליסן (דגם D212S) מגיע וגם מגבר ההספק של NAD שהוזמן מהיבואן, דותן שלם מלוקס אודיו, ושולם, ובלי חרטות ובלי אפשרות החזרה. זו הפעם הראשונה שלי עם הגברה דיגיטלית, אבל אחרי מה ששמעתי את שמחוללים זוג האנת׳אמים M1000 במערכת של שניצל, כמעט לא היו לי ספקות שסוף סוף גם אני, שהיה הראשון לבחון את הטאקט מילניום 1, המגבר הדיגיטלי הראשון שהגיע לישראל אי אז בשנת 2000, יכול לתת לטכנולוגיית ההגברה הדיגיטלית את הסיכוי. וכמובן שהטרינוב לא מכוייל טוטאל, לא לסאב החדש, וגם לא למגבר ההספק-סטריאו החדש של NAD שמגביר את הרמקולים הקדמיים, וגם לא למגבר הספק שני חדש של NAD מאותו דגם בדיוק שמגביר את הרמקולים האחוריים, כי אני הרי בעד תיאום כוונות.





שלב תשיעי - איך ממשיכים מכאן? מכיילים את הטרינוב עם עזרה טלפונית מצרפת ו/או כיול ידידותי של רן מויאל בשיטת רום אופטימייזר או עוברים למחנה סטורם ונותנים לדן נגר את הפיקוד מלא מלא על המערכת באמצעות דיראק לייב 2.0, כפי שבוחרים מנתח מומחה ולא זול, שפועל בשיטה מסויימת, עם כלי ניתוח מדוקדקים שהוא מאמין בהם . אני מחליט לבחון את דן נגר - למרות שבאותו שלב, אמצע יולי 2022, הולכת ומחמירה אצלי דלקת פרקים. היום הגדול ההוא שלא אשכח היה יום חמישי ובנעלי בית עקב מצבי הרפואי אני מקבל את הקוסם ושולייתו להדגמת יכולות ללא התחייבות. הם מפרקים את הטרינוב מהמערכת, ומתקינים במקומו את הפרוססור של סטורם. לא האמנתי שזה יקרה - אבל אחרי כשש שעות של מדידות, וכיול, והאזנות, כמעט ללא תיקונים באותו תפריט דיסקים וסרטים, מכל הסגנונות ובכל הפורמטים שבו האזנתי לטרינוב באותו יום כיול מוצלח-מפוצלח של אדם פלץ (זוכרים? שלב שני, רחוק למעלה) אי שם באוקטובר 2019, אבל הנס קרה, ואני לא מאמין, ולמכייל לא קוראים הנס וגם לא נסים אלא דן נגר. המערכת שלי נשמעת מצויין דו-רב-מקיף-נמוך-מיד-גבוהים-הולוגרמה קדמית למלוא העומק ומלוא הרוחב (עם הסתייגות אחת: לא כולל גובה. מצטער אבל הגובה של הרמקולים הקדמיים שלי הוא רק כ-120 ס״מ) דו מימדיות אחורית-סאב וופר שמשתלב נפלא ממש ללא תפר וסייג בתמונה הכוללת בכל מצב, בכל סגנון, בכל קובץ, בכל רצועה דיסקית, בכל סרט, תכנית טלויזיה או הופעה שתרצו, או לא תרצו לשמוע.





שלב עשירי - אבל אני ממשיך להתלבט, ועוברים חודשיים, ובספטמבר 2022 נופלת ההכרעה, מוכרים את הטרינוב, רוכשים את הסטורם שמגיע אחרי עוד חודשיים ומאז כ-1000 שעות של חגיגה מתמשכת ומשתפכת. שילמתי לדן נגר על הפרוססור והסאב 81500 שקלים, והתחייבתי לשלם לו עוד 1500 שקלים עבור יום התיקונים. לא יודע, אולי לא צריך יום תיקונים, אם לא הבנתם, כהרגלי, גם בעניין הקטן הזה אני ממשיך להתלבט. הלפ, עזרה, מישהו?





אפילוג. אפילו ביו טיוב - בקונצרטים ובאופרות חל שיפור עצום, וזה ממש לא תלוי בדן נגר אלא בחברת אפל שהוציאה בסוף 2022 את הדור השלישי של הסטרימר אפל טי וי 4 קיי. היו לי את שני הדורות הראשונים, הדור השלישי הוא קפיצת דרך נחשונית מבחינת איכות הסאונד. לא היה דבר כזה, רוצו והשיגו לעצמכם אחד - בגירסת 128 ג׳יגה עם חיבור רשת קווי עוד היום. פחות מ-700 שקלים זה מחיר בדיחה.
 
נערך לאחרונה ב:

system1

חבר אתר
הודעות
19
מעורבות
2
נקודות
3
נהנתי לקרוא , תודה
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,340
מעורבות
851
נקודות
113
דן אלוף העולם, אחד המקצוענים בארץ שלא מפסיק להעמיק בתחום!!!

איזה יופי, מאחל לך המון בריאות ושעות של הנאה.

רוב האנשים לא מודעים כמה חשובה התאמת מתחים בין רכיבים חשמלים, זה לא רק הגיין של המערכת אלא התאמת מתחים ועכבות בין מכשירים, ברגע שלא מותאם נכון והעסק נכנס לקליפינג זה אבוד. תיקון rc לא עוזר במצב כזה.

למי שרוצה להוריד מתחים, יש אטניואטורים של rothwell. ניתן להזמין מנחתים בערכי דיבי קאסטום על פי בקשה, גם xlr וגם rca. היו לי, הם מעולים. הוספת הנגד במסלול הסיגנל בטלה בשישים לעומת חוסר התאמה מתחים אם כזו קיימת.

אבל עדיך מראש לבחור מכשירים באופן שהבעיה לא תהיה קיימת מלכתחילה.
 
נערך לאחרונה ב:

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,071
מעורבות
3,078
נקודות
113
בשעה טובה הגעת לנחל….זה לפחות מה שכולנו מספרים לעצמנו.
מניסיון, דן נגר ג׳נטלמן, מקצוען אלוף בתחומו, השיתוף שלך רק מחזק את הדברים.

התאמת המתחים בין הפרה למגבר מאוד חשובים, מודה שבמקום להסתבך בנושא אני תמיד נוהג לרכוש פרה ומגבר מאותו יצרן ומאותה סדרה… נחות ושקט מדאגות בנושא.

תהנה מהסטאפ ובעיקר הרבה בריאות.
 

Balance

אוהב את התחום
הודעות
351
מעורבות
79
נקודות
28
רוב האנשים לא מודעים כמה חשובה התאמת מתחים בין רכיבים חשמלים, זה לא רק הגיין של המערכת אלא התאמת מתחים ועכבות בין מכשירים, ברגע שלא מותאם נכון והעסק נכנס לקליפינג זה אבוד. תיקון rc לא עוזר במצב כזה.

למי שרוצה להוריד מתחים, יש אטניואטורים של rothwell. ניתן להזמין מנחתים בערכי דיבי קאסטום על פי בקשה, גם xlr וגם rca. היו לי, הם מעולים. ה

בינגו
אם בא לך לפרט בנושא זה יתרום
 

omi

חבר משקיען
הודעות
885
מעורבות
424
נקודות
63
תתחדש, יגעת מצאת וכו'. פוסט מדהים.
 

zariel

חבר משקיען
הודעות
2,188
מעורבות
718
נקודות
113
וואו, איזה מסע הירואי עברת,
אבל כנראה שיש תמיד חברים טובים
שנותנים כתף ומסייעים ,כל אחד בתחומו,
שמח שעכשיו תוכל להינות מהמערכת
ובא לציון גואל,
תתחדש ותהנה,
על ידידנו דן נגר מה לא נאמר
" סופרמן אקוסטיקאי"
שבת שלום
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,362
מעורבות
1,769
נקודות
113
יפה כתבת רן , שמח שאני מוזכר בהתנסות שלך הן מבחינת RC והן מבחינת האזנה למגברים דיגיטלים ,עשית באמת דרך ארוכה ,ואשמח לבוא בהזדמנות ,
בקשר לדן נגר , הוא ממש עילוי שהפיח רוח חדשה בהתיחסות הכוללת להשפעת חדר ורמקול , הוא בא אלי כמה פעמים אבל אנו תמיד גולשים לשיחה חברית ולא מכיילים כלום ,הוא טוען שהמצב אצלי טוב מאוד למזלי וצריך אולי טיפול בקטנה ,האמת הוא מכור לרמקולים גדולים שנותנים אפקט אחר
ואצלי יש כאלה ,
האמת שוחחתי על העניין עם רן לוי שמודע היטב למשמעות הנ"ל,
שמח לראות שיש פה אודיופילים אמיתיים ,למרות שכותבים מעט ,
אבל ברגע ששני ה"רן" כותבים מציע לכם לקרוא בתשומת לב , שלא לדבר שחובה להכיר את דן נגר ,
מאחל לך רן לוי הרבה בריאות ואושר , כייף לקרוא את דבריך (סוף סוף יש מה לקרוא ).
 

HDR

אוהב את התחום
הודעות
69
מעורבות
33
נקודות
18
דן נגר תותח על !!! מקצוען אמיתי, מלווה אותי בימים אלה בטיפול אקוסטי פסיבי אצלי.
ורן, תתחדש ותהנה
 

royla

אוהב את התחום
הודעות
133
מעורבות
71
נקודות
28
שאפו!
תודה על השיתוף המרתק
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,882
נקודות
113
פוסט מרתק. תודה רבה רן ושמח שהגעת ליעד.
נקודה צדדית- לא הבנתי מה זה מגבר דיגיטלי. אתה מתכוון ל- class D?
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,362
מעורבות
1,769
נקודות
113
אמרתי לרן שגם לך יש קלאס די נפלא
 

RoyZx6r

חבר משקיען
הודעות
655
מעורבות
412
נקודות
63
חד משמעית, אתה הכתב הטוב ביותר בארץ בתחום האודיו. מקווה שנקרא באתר את הטורים שלך. כתיבה קולחת, כמו בימים היפים של רייטינג.

תהנה. שמח מאוד שהגעת לנחלה. אגב, דן תותח. בלי ספק.
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
אני יכול להוסיף שתקופה דיי ארוכה ביקשתי מדן נגר באם יוכל לבוא למדוד את החדר אצלי אך לצערי נענתי בשלילה כשהסיבה היא שהוא נותן שירות רק ללקוחות החברה.
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,494
מעורבות
516
נקודות
113
וואו, אין מילים .
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
אם יש לכם חדר בעייתי מבחינה אקוסטית, ואתם רוצים לפתור בו את הבעיות באופן השלם ביותר, תוך שימוש אך ורק באקוסטיקה אקטיבית (מעבד צליל, כיול חדר אקטיבי) לכו לדן נגר. דן נגר הוא מכייל אקוסטי-אקטיבי ברמה עולמית גבוהה, לא ברמה ישראלית.
אכן דן ענק.


לסלון הזה יש גיבנת, בחלקו הקדמי יש נישה ענקית בצד שמאל שגורמת לכך שהקיר הקדמי והקיר הצדדי השמאלי שבורים לשבעה (ישבתי שבעה, ישבתי הרבה שנים על התוצאה) מקטעי זוויות שונים. התוצאה מבחינה אקוסטית - הבולען האקוסטי הזה שואב לתוכו באופן בלתי מתפשר את כל הצד השמאלי של במת הסאונד שיוצרת כל מערכת בחדר - אין במה, הכל שבור, הכל מחוץ - בלאגאן בלתי מאורגן במירעו.

ישאל השואל:
אז למה לא לסתום את הנישה?


אני שומע את CH פרסיז׳ן השוויצרי וזה זה - סוף סוף גם במוסיקה קלאסית. שלב התרת הספקות הפציע ואז גם התברר עומק הטעות שעשיתי כבר בשנת 2019, קניתי זוג מגברי הספק מונובלוקים עם גיין כניסה 1 וולט עד 2 וולט ואחר כך רכשתי פרוססור טרינוב עם גיין יציאה של 6.6 וולט, כמדומני, לא סגור על המספר. בכל מקרה - חוסר תאימות גיין מוחלט. וזה המקור, וזה גם הזנב לתסכולים הקלאסיים במערכת שלי מאז אוקטובר 2019. לא פלץ, לא האוסטרי, לא כיולים, לא תיקונים - אף אחד לא אשם, רק אני
טוב שהבנת שהבעיה לא בטרינוב ו/או בכיולים והמכיילים ששכרת את שירותיהם, אלא באי התאמה חשמלית, ושאפשר לקבל מטרינוב סופר-תוצאות גם במוזיקה קלאסית.


אם הייתי יודע את עניין הגיין לא הייתי קונה את הפרוססור של טרינוב, כי זוג מגברי ההספק תפעלו את הרמקולים הקדמיים שלי עוד חודשים קודם
לא המסקנה ההגיונית. היה עדיף כן לקנות טרינוב, אבל דווקא מגברי הספק אחרים, שכן מתאימים חשמלית.


שלב שביעי - מבין שצריך להחליף מגברי הספק סטריאו או מונו, ובדחיפות - CH פרסיז׳ן מעולים, עם גיין משתנה שמתאים טוטאלית וטונאלית לכל קדם מגבר סטריאו או פרוססור רב ערוצי. אבל המחיר כבד
יפה, אחרי שכבר הגעת למסקנה ההגיונית האמורה, שכחת שאחד מהמתמודדים שרן בחן אותם היה מונובלוקים של SPL עם גיין משתנה, אותם מביא דן נגר, מדוע לא לרכוש אותם?


איך ממשיכים מכאן? מכיילים את הטרינוב עם עזרה טלפונית מצרפת ו/או כיול ידידותי של רן מויאל בשיטת רום אופטימייזר או עוברים למחנה סטורם ונותנים לדן נגר את הפיקוד מלא מלא על המערכת באמצעות דיראק לייב 2.0,
כמה חוסר היגיון במשפט אחד!
  • טרינוב כבר היה לך, רק בלתי מכוייל
  • יכולת להיעזר בידידך רן מויאל, שכבר הפך למומחה ברמה בינלאומית, לכיול הטרינוב
  • יכולת לקבל בהשאלה סטורם וכיול עבורו באדיבות דן נגר
אז זה בכלל לא הייה צריך להיות או/או, אלא להיפך, גם וגם:

הכי הגיוני הייה להביא את הטרינוב למקסימום, את הסטורם למקסימום, להשוות, ולבחור את מה שמתאים לך יותר!


אבל עם כל חוסר ההיגיון בדרך, העיקר הוא שאתה מרוצה.
אין לי ספק שדן הפיק תוצאות מעולות.
 

נערך לאחרונה ב:

RoyZx6r

חבר משקיען
הודעות
655
מעורבות
412
נקודות
63
אכן דן ענק.



אז למה לא לסתום את הנישה?



טוב שהבנת שהבעיה לא בטרינוב ו/או בכיולים והמכיילים ששכרת את שירותיהם, אלא באי התאמה חשמלית, ושאפשר לקבל מטרינוב סופר-תוצאות גם במוזיקה קלאסית.



לא המסקנה ההגיונית. היה עדיף כן לקנות טרינוב, אבל דווקא מגברי הספק אחרים, שכן מתאימים חשמלית.



יפה, אחרי שכבר הגעת למסקנה ההגיונית האמורה, שכחת שאחד מהמתמודדים שרן בחן אותם היה מונובלוקים של SPL עם גיין משתנה, אותם מביא דן נגר, מדוע לא לרכוש אותם?



כמה חוסר היגיון במשפט אחד!
  • טרינוב כבר היה לך, רק בלתי מכוייל
  • יכולת להיעזר בידידך רן מויאל, שכבר הפך למומחה ברמה בינלאומית, לכיול הטרינוב
  • יכולת לקבל בהשאלה סטורם וכיול עבורו באדיבות דן נגר
אז זה בכלל לא הייה צריך להיות או/או, אלא להיפך, גם וגם:

הכי הגיוני הייה להביא את הטרינוב למקסימום, את הסטורם למקסימום, להשוות, ולבחור את מה שמתאים לך יותר!


אבל עם כל חוסר ההיגיון בדרך, העיקר הוא שאתה מרוצה.
הִלֵּל אוֹמֵר: אַל תָּדִין אֶת חֲבֵרְךָ עַד שֶׁתַּגִּיעַ לִמְקוֹמוֹ
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור