1. למה לא לסתום את הנישה? אחד סובל מחרדת טיסות, שני סובל מחרדת ג׳וקים, אני סובל מחרדת שיפוצים.
ויעידו על כך רן מויאל, ידידו משה קיפר, והיבואנים אורי יפה ודן נגר ששמעו אותי מדבר על כך בפתיחות רבה מאז אוגוסט 2021.
בפוסט הפותח כתבת "ישאל השואל: אז למה לא להחליף את כיוון המערכת", ועל דעתי עלתה שאלה אחרת, שנראה לי שהיא לגיטימית. לא יכולתי להעלות בדעתי חרדת שיפוצים, אם כי אני מכיר שנאת שיפוצים, מניסיון אישי
עם זאת, אם הנישה עושה כאלה צרות, אפשר להפקיד את המיני-שיפוץ בידי מישהו שזה לא מפריע לו, ובינתיים לצאת לטיול, בארץ או אפילו בחו"ל. לחזור כשהכל מוכן. סתם רעיון לעקוף את הבעיה, לא מחייב משום בחינה.
2. בקשר לקניית הפרוססור של טרינוב, הוא הוזמן על ידי בספטמבר 2019 כאשר שני המונובלוקים המדוברים כבר תפקדו במערכת שלי מיולי 2019, חודשיים קודם לכן. וכאמור עד תחילת 2022 לא ידעתי שהמקור לחוסר שביעות הרצון הקלאסית הוא אי ההתאמה בגיין בין הטרינוב למונובלוקים. איך אתה רוצה שאני אקבל החלטה מושכלת ב-2019 כשגיליתי את מקור הבעייה רק ב-2022? אשמח אם תוכל להשאיל לי מכונת זמן.
כאן טעיתי בהבנת הנקרא. קורה גם לי. מתנצל, טעות שלי.
3. לא שכחתי את המונובלוקים של SPL דגם M1000. אפילו הוזמנתי בידי רן מויאל להקשיב להם במערכת שלו בעת הסשן שערך להם. רק מה, באותם שלושה שבועות בתחילת מרץ 2022 חליתי, כמו רבים וטובים, בקורונה, ואפילו די קשה. זה לא מנע ממני להמשיך לשקול את רכישתם, אבל החלטתי שלא.
יש כמה סיבות לכך -
כפתור גיין הכניסה המשתנה ב-SPL מתפקד רק עד מינוס 20.5dbu ואילו גיין היציאה של הפרוססור של טרינוב או הפרוססור של סטורם הוא 18dbu. ועוד - בשלב מסויים החלטתי שארכוש שני מגברי הספק סטריאו זהים עבור זוג הקדמיים וזוג האחוריים. ה-SPL הספציפיים שבחן רן מויאל הם מונובלוקים ואין לי מקום על הסטנדים ל-4 מגברי הספק (שני זוגות של מונובלוקים). ונכון, יש ל-SPL גם גירסת מגבר הספק סטריאו, אבל רן מויאל לא בחן אותה. כאשר שאלתי את דן נגר באפריל 2022 הוא אמר שמגבר-ההספק סטריאו דגם S1200 לא נמצא (באותו שלב) במלאי של החברה הגרמנית ואין צפי אספקה.
ראשית,
בשירשור קודם ניסיתי בחוסר הצלחה להסביר שלא צריך לחפש התאמת גיינים אלא התאמת מתח היציאה של ה-RC לרגישות הכניסה של המגבר. אבל מעבר לכל הסיפורים והתיאוריות, אצל רן SPL עם טרינוב עבדו יפה יחד. אפשר היה אולי לבקש הדגמה מדן. על עניין המקום על הסטנדים לא ידעתי (אפשר אולי להוסיף), אבל שיהיה. קנית משהו אחר, אתה מבסוט, נסגר הסיפור.
4. אתה טוען שפעלתי בחוסר הגיון כאשר יכולתי להיעזר בידידי רן מויאל לכיול הטרינוב, ויכולתי לקבל בהשאלה סטורם וכיול עבורו באדיבות דן נגר ואז יכולתי לערוך השוואה ביניהם ולבחור את מה שמתאים לי יותר. דרך הפעולה שלי היתה הגיונית לא פחות - החלטתי שאני לא רוצה להיעזר יותר במכיילים מחו״ל לכיול הטרינוב, ומכיוון שאין בישראל מכייל מקצועי שעובד תמורת תשלום ושמתמחה בטרינוב הענקתי הזדמנות למכייל ישראלי שזהו מקצועו וזהו עיסוקו אבל הוא מתמחה דווקא בסטורם. האיש, דן נגר, לקח את ההזדמנות בשתי ידיים והותיר אותי מרוצה ומשתאה מהתוצאות המעולות שהפיק אצלי בסלון באותה הדגמה, שרק בעקבותיה רכשתי כאמור את הסטורם.
כנראה שההיגיון שלי פורמאלי מדי, ולא מתאים לכל אחד. צורת החשיבה שלי הסתמכה על העיקרון שכמעט תמיד עדיף להחליט על סמך התמונה המלאה, ולא חלקים ממנה. חלקי התמונה שהיו בידיך כללו התפעלות מהתוצאה עם הסטורם, מיכולות הכיול של דן, ומרמת השירות, אבל לא כללו איך נשמע הטרינוב שהוא מכוייל ברמה סבירה כלשהו עבור המצב הנתון של הציוד והחדר. אחרי כל העיכובים של שנים, אפשר היה לחכות עוד יום יומיים לכיול האמור, ולעשות את ההשוואה. אחרי ההשוואה להחליט לפי כל הנתונים, לא רק הסאונד, מה עדיף. היה סיכוי -- אפילו אם קטן -- שאולי הטרינוב היה נשמע טוב יותר, ואז היה מקום לשקול לוותר על רמת התמיכה, למשל, אבל, רוב הסיכויים שהסטורם בכיול דן היה נשמע ממילא שווה או עדיף, ואז שאר הנתונים היו מכריעים לטובתו בקלות.
אבל בסוף בחרת במה שמתאים לך וזה העיקר.
הרמקולים שלי חייבים להיות ממוקמים על גלגלים כדי שאוכל להזיז אותם עם הגב הדפוק (3 פריצות דיסק לפי ספירה אחרונה) והרגליים העקומות והצולעות (זה שיתוק מוחין מלידה) ודלקת הפרקים שרק התקדמה לה בחצי השנה האחרונה, ואין רמקולים קדמיים על גלגלים (לא באוארס אנד וילקינס ברוב הדגמים הרצפתיים בסדרת ה-800, לא פוקאל בסדרת האוטופיה, לא רמקולים רצפתיים של וילסון אודיו, וגם לא רצפתיים של מג׳יקו מסדרת M) שיכולים להיות קרובים-צמודים לקיר האחורי. כל הרמקולים המתגלגלים מחייבים הצבה חופשית בחלל.
נראה לי שיש מצב שבחלק מהמקרים אתה מסתבך כי אתה מוסיף אילוצים שאינם הכרח המציאות, כמו למשל שרמקולים יהיו כאלה שתוכל להזיז אותם בעצמך עם כל בעיות הבריאות. אבל למה בעצמך? בטח תוכל למצוא חברים, או להיעזר ביבואן/מוכר כדי להזיז את הרמקולים הכבדים ביותר. הרמקולים שלי שוקלים 140 ק"ג כל אחד, ואני לא מעלה בדעתי לנסות להזיז אותם בעצמי.
לי חסר עדיין, כפי שציינתי בפוסט, מימד הגובה בסאונד - אני רוצה שבמערכת שלי הרמקולים יפילו עלי את הסאונד מלמעלה למטה, כמו אדם שעומד מתחת למפל מים, ובדיוק כמו במערכת הטוטאלית של אלדר שמואלי (שניצל). בשבועות הקרובים אני מתחיל בפרק הבא במסע: חיפוש אחר רמקולי המפל שיביאו לי את מימד הגובה. חכמי הפורום ולצידם יבואנים וסוחרים מוזמנים להשיא את עצותיהם ולהציע את הדגמותיהם. הרמקולים צריכים להתאים לסלון מלבני בגודל של כ-22 מ״ר עם תקרה בגובה סטנדרטי.
אי אפשר להתווכח עם טעם אישי, אבל נראה לי קצת מפתיע שחובב מוזיקה קלאסית יצפה/יעדיף שהמוזיקה תגיע מלמעלה -- זה בד"כ לא המצב באולמות קונצרטים ולא במוזיקה קאמרית. אבל בכל מקרה, הרמקולים לא חייבים להיות הקדמיים/העיקריים, אלא יש אפשרויות לרמקולי גובה, שתלויים על הקירות ו/ואו התיקרה. יש לזה התייחסות בדולבי אטמוס ובהקשרים אחרים, אבל כל אלה אינם מוכרים לי.