אקוסטיקה הסערה המושלמת שחולל אצלי דן נגר


Cloudy

חבר משקיען
הודעות
804
מעורבות
314
נקודות
63
תודה מקרב לך לידידי רן מויאל על האיחולים ואני שמח על בחירתו המאוד מוצלחת בטרינוב אלטיטיוד 32. בחרתי לשתף את הפורום בתהליך שארך כאמור כמעט ארבע שנים (ינואר 2019-נובמבר 2022) כי רק השבוע סיים הפרוססור של סטורם את ההרצה המושלמת, אחרי כאלף שעות עבודה כלב המערכת שלי. אחרי 1000 השעות הללו אני בטוח מאי פעם שעשיתי את הבחירה הנכונה בסטורם ובכיול המופתי של דן נגר, גם לקראת השינוי המתוכנן שאני שוקל בקשר למערכת.

״אדם צועק את שחסר לו״ שר וצדק מאיר אריאל המנוח, ולי חסר עדיין, כפי שציינתי בפוסט, מימד הגובה בסאונד - אני רוצה שבמערכת שלי הרמקולים יפילו עלי את הסאונד מלמעלה למטה, כמו אדם שעומד מתחת למפל מים, ובדיוק כמו במערכת הטוטאלית של אלדר שמואלי (שניצל). בשבועות הקרובים אני מתחיל בפרק הבא במסע: חיפוש אחר רמקולי המפל שיביאו לי את מימד הגובה. חכמי הפורום ולצידם יבואנים וסוחרים מוזמנים להשיא את עצותיהם ולהציע את הדגמותיהם. הרמקולים צריכים להתאים לסלון מלבני בגודל של כ-22 מ״ר עם תקרה בגובה סטנדרטי.

אעריך מאוד כל עיצה והצעה.
שאלת תם: מאחר ואתה שומע (כמוני) מולטי-צ'אנל, רמקולי "אפקט" כמו שיאמהה מקדמים עשרות שנים לא יעשו את העבודה?

81064793755978507__en-US__Original.png
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,882
נקודות
113
נשגב מבינתי למה בדיוק, יתכן שהם רוצים לרכך את הדיגיטליות ה"מאיימת", יתכן שכהמשך למה שיושם ב390DD, יתכן שכחלק משינוי כיוון עקרוני יותר, בו מרכז הכובד של תפקודי ה-pre, בכלל זה בחירת מקורות, עובר לשיטתם (ולשיטת רבים וטובים אחרים) אל הדומיין הדיגיטלי. יש הגיון רב בגישה הזו במיוחד כאשר עבודת הקודש של הRC מתבצעת דיגיטלית וה-appeal של זה מתחיל לקסום גם למשתמשי אנלוג - כל הכניסות דיגיטליות או נדגמות לדיגיטל. אם ה-pre הופך לסוג של hub, אולי זה הופך את הpower ל"היברידי"...

בכל אופן, יש לא מעט חברות שאימצו את חוסר הדיוק וקוראות לקלאס D "דיגיטלי" אבל זו רק תוצאה של העיקרון השיווקי (האפקטיבי אך מעט מאוס) של להשתמש במינוח שכבר השתרש ושילך הדיוק לעזאזל.

מקצת חברות ההי אנד כבר שם - MBL למשל (שקשה להאשים אותם בעממיות), עושים את זה בלי להתנצל בליין האמצעי שלהם.

ב-Class-G אגב, שגם הוא אינו דיגיטלי, הטכנולוגיה שונה לגמרי: מדובר בטייק יעיל יותר (אנרגטית) על קלאס AB כאשר ההזנה (voltage rails) ממותגת בין ספקים במתחים שונים ע"פ הצורך. המשותף היחיד פה עם קלאס D הוא שמהירות המיתוג "קוראת" לשימוש בסיליקון מודרני. יש גם קלאס H עם רעיון דומה רק שוולטאג' ההזנה משתנה באופן אנלוגי-רציף.

"הטוטאליות גוברת על הטונאליות" זה משפט קטלני :D, אבל לא באמת צריך לוותר ולו על שמץ מהטונאליות, לפחות ככל האמור בהגברה מודרנית (שהותאמה כראוי, כמובן) - הקרב על :)הטונאליות יתמקד ברמקול-חדר ומשוגותיו.
סופ"ש נפלא,
רועי
מוזר, אתה באמת יודע על מה אתה מדבר…
רוח׳ מין הון ותן לריב בשקט…:)
(נ.ב: אני באמת הלכתי על ה-D של MBL ולא התאכזבתי).
 

רן לוי

אוהב את התחום
הודעות
317
מעורבות
299
נקודות
63
שאלת תם: מאחר ואתה שומע (כמוני) מולטי-צ'אנל, רמקולי "אפקט" כמו שיאמהה מקדמים עשרות שנים לא יעשו את העבודה?

צפה בקובץ המצורף 61737
נראה לי שלא. הרעיון העתיק של ימהה מבוסס על ״משל הקולונה״. אם תיכנסו כמעט לכל אולם הופעות בישראל וגם לארנות ואמפי׳ים פתותחים תראו בצידי הבמה שני שרשרים של רמקולים - בדרך כלל רמקולי שופר שמשתלשלים מתקרת האולם. לכל שרשר כזה קוראים ״קולונה״ והוא נותן את אפקט הפיזור בחלל (סגור או פתוח, לא משנה לענייננו). הפיזור בחללי הופעות של הרמקולים האלה הוא פיזור פול אריי. הבעייה היא שבבית היישום של זה לא כל כך עובד. רוב הרמקולים הדינאמיים הביתיים פועלים בפיזור באלומה צרה - פויינט אריי. צריך למצוא רמקול ביתי גבוה שהפיזור שלו הוא ליין אריי - כאלה הם רמקולים אלקטרוסטאטיים של מרטין לוגאן (רק לשם דוגמא כי יש לי איתם נסיון ארוך של כעשרים שנה) או רמקולים פלאנריים של מגנפאן (רק לשם דוגמא כי יש לי איתם נסיון קצר ומוצלח מאוד לפני יותר מעשרים שנה).

אבל בכל זאת נתת לי רעיון לגבי שימוש ברמקולים רצפתיים דינאמיים, מאוד מסויימים ומיוחדים, עם פיזור מאוד רחב בהגדרה ומעליהם על הקיר הקדמי של החדר, וגם על הקיר האחורי במקרה של סראונד מלא, זוג און וולים של אותו יצרן מאותה סדרה עם אותה יכולת פיזור מאוד רחבה. תן לי לבדוק את הרעיון עם היבואן של הרמקולים הספציפיים הללו. ועל כך תודה רבה.
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
722
מעורבות
591
נקודות
93
נראה לי שלא. הרעיון העתיק של ימהה מבוסס על ״משל הקולונה״. אם תיכנסו כמעט לכל אולם הופעות בישראל וגם לארנות ואמפי׳ים פתותחים תראו בצידי הבמה שני שרשרים של רמקולים - בדרך כלל רמקולי שופר שמשתלשלים מתקרת האולם. לכל שרשר כזה קוראים ״קולונה״ והוא נותן את אפקט הפיזור בחלל (סגור או פתוח, לא משנה לענייננו). הפיזור בחללי הופעות של הרמקולים האלה הוא פיזור פול אריי. הבעייה היא שבבית היישום של זה לא כל כך עובד. רוב הרמקולים הדינאמיים הביתיים פועלים בפיזור באלומה צרה - פויינט אריי. צריך למצוא רמקול ביתי גבוה שהפיזור שלו הוא ליין אריי - כאלה הם רמקולים אלקטרוסטאטיים של מרטין לוגאן (רק לשם דוגמא כי יש לי איתם נסיון ארוך של כעשרים שנה) או רמקולים פלאנריים של מגנפאן (רק לשם דוגמא כי יש לי איתם נסיון קצר ומוצלח מאוד לפני יותר מעשרים שנה).

אבל בכל זאת נתת לי רעיון לגבי שימוש ברמקולים רצפתיים דינאמיים, מאוד מסויימים ומיוחדים, עם פיזור מאוד רחב בהגדרה ומעליהם על הקיר הקדמי של החדר, וגם על הקיר האחורי במקרה של סראונד מלא, זוג און וולים של אותו יצרן מאותה סדרה עם אותה יכולת פיזור מאוד רחבה. תן לי לבדוק את הרעיון עם היבואן של הרמקולים הספציפיים הללו. ועל כך תודה רבה.
אתגר הפיור האנכי מדבר אלי מאוד...

לגבי הגישות שהזכרת:

ליין אריי - עקרון הפעולה שלו מבטיח דווקא פיזור צר (אפילו מאוד) מבחינה אנכית-זוויתית, עם מעט אינטראקציה עם התקרה והרצפה. מה שרחב הוא הכיסוי לגובה, מעצם ממדי האלמנט הפולט צליל. הכיסוי האופקי הוא פנטסטי (מעל 100 מעלות בקלות). בליין ארייז של PA (הרוב) הליין מתעקל כדי לתת גם פיזור זוויתי, אך עיקרון הפעולה נשמר - הסאונד מתפזר כגזרה של גליל ולא כגיזרה מתוך ספרה. המשמעות של זה מרחיקת לכת בהופעות/אולמות - דעיכת העוצמה היא ביחס ישר, ולא ביחס ריבועי (כמו בפיזור של ספרה). הכיסוי לגובה מבטיח חוויה דומה ליושבים במיקומים שונים (גם בהנתן זווית של רצפת האולם). בבית, כמו שציינת בצדק, הישום בעייתי יותר, בעיקר משום מרחק ההאזנה הקרוב בהרבה - קרוב מדי לרמקול יווצר אפקט של lobing (נקרא גם comb filtering). אם האפקט משמעותי - זה בלתי נסבל בעליל.

אבל, כמה חברות כן פיצחו תכנון ליין אריי לבית - steinway lyngdorf (האזנתי ונדהמתי), Piega וגם T+A (לא האזנתי) - שלוש החברות על הצד היקר, אם משום המיתוג ואם משום שצריך לצופף הרבה דרייברים שהדרישות הטכניות מהם תובעניות (לצופף יותר מאשר בישומי PA כדי לקרב את הנקודה בה ה-lobing מסתיים). ממליץ לך לבדוק ככל שזה בתקציב.

באלקרוסטסטים ופלאנרים אכן האפקט דומה.

הגישה הנוספת שתתן לך פיזור טוב לגובה - קואקסיאלים. בניגוד למה שרשמת - פויינט סורס מפזר רחב (מדגיש - מבחינת זווית). הבעייה/אתגר כאן תהיה ההחזרים מהרצפה/תקרה. אם תמצא קואקסיאלי עם מימוש directivity מוצלח (היינו שההחזרים דומים טונאלית לסאונד הישיר) - הסטורם שלך יוכל לטפל בהם היטב...

אם הכיוון הולך לגישה תכנונית "מסורתית" יותר - בדוק אופציות עם wave-guide מתוכנן היטב או horn (אם אין לך דיעה קדומה בהתייחס להורנים).

אל תתפתה לחשוב שכל רמקול גבוה במימדיו נותן פיזור "גבוה" - רוב הרצפתים המיתמרים הרבה מעל גובה הטוויטר בנויים בסידור d'appolito (MTM, WMTMW)והפיזור האנכי שלהם צר במכוון.

בהצלחה!
רועי
 

Balance

אוהב את התחום
הודעות
351
מעורבות
79
נקודות
28
ניתן לקבל במה בגובה 3 מטרים גם עם רמקול בגובה 1.2 מטר.

זה תלוי פיזור, בניה, יישום. לא בהכרח הגובה הפיזי.
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,508
מעורבות
525
נקודות
113
גם רמקול גבוהה הוא בעל אלומה צרה. תעשה ניסוי תשים על הרמקול שלך טויטר נוסף שיורה למעלה ותראה איך הכל משתנה מ קצה ל קצה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
1. למה לא לסתום את הנישה? אחד סובל מחרדת טיסות, שני סובל מחרדת ג׳וקים, אני סובל מחרדת שיפוצים.
ויעידו על כך רן מויאל, ידידו משה קיפר, והיבואנים אורי יפה ודן נגר ששמעו אותי מדבר על כך בפתיחות רבה מאז אוגוסט 2021.
בפוסט הפותח כתבת "ישאל השואל: אז למה לא להחליף את כיוון המערכת", ועל דעתי עלתה שאלה אחרת, שנראה לי שהיא לגיטימית. לא יכולתי להעלות בדעתי חרדת שיפוצים, אם כי אני מכיר שנאת שיפוצים, מניסיון אישי :)

עם זאת, אם הנישה עושה כאלה צרות, אפשר להפקיד את המיני-שיפוץ בידי מישהו שזה לא מפריע לו, ובינתיים לצאת לטיול, בארץ או אפילו בחו"ל. לחזור כשהכל מוכן. סתם רעיון לעקוף את הבעיה, לא מחייב משום בחינה.

2. בקשר לקניית הפרוססור של טרינוב, הוא הוזמן על ידי בספטמבר 2019 כאשר שני המונובלוקים המדוברים כבר תפקדו במערכת שלי מיולי 2019, חודשיים קודם לכן. וכאמור עד תחילת 2022 לא ידעתי שהמקור לחוסר שביעות הרצון הקלאסית הוא אי ההתאמה בגיין בין הטרינוב למונובלוקים. איך אתה רוצה שאני אקבל החלטה מושכלת ב-2019 כשגיליתי את מקור הבעייה רק ב-2022? אשמח אם תוכל להשאיל לי מכונת זמן.
כאן טעיתי בהבנת הנקרא. קורה גם לי. מתנצל, טעות שלי.


3. לא שכחתי את המונובלוקים של SPL דגם M1000. אפילו הוזמנתי בידי רן מויאל להקשיב להם במערכת שלו בעת הסשן שערך להם. רק מה, באותם שלושה שבועות בתחילת מרץ 2022 חליתי, כמו רבים וטובים, בקורונה, ואפילו די קשה. זה לא מנע ממני להמשיך לשקול את רכישתם, אבל החלטתי שלא.

יש כמה סיבות לכך -
כפתור גיין הכניסה המשתנה ב-SPL מתפקד רק עד מינוס 20.5dbu ואילו גיין היציאה של הפרוססור של טרינוב או הפרוססור של סטורם הוא 18dbu. ועוד - בשלב מסויים החלטתי שארכוש שני מגברי הספק סטריאו זהים עבור זוג הקדמיים וזוג האחוריים. ה-SPL הספציפיים שבחן רן מויאל הם מונובלוקים ואין לי מקום על הסטנדים ל-4 מגברי הספק (שני זוגות של מונובלוקים). ונכון, יש ל-SPL גם גירסת מגבר הספק סטריאו, אבל רן מויאל לא בחן אותה. כאשר שאלתי את דן נגר באפריל 2022 הוא אמר שמגבר-ההספק סטריאו דגם S1200 לא נמצא (באותו שלב) במלאי של החברה הגרמנית ואין צפי אספקה.
ראשית, בשירשור קודם ניסיתי בחוסר הצלחה להסביר שלא צריך לחפש התאמת גיינים אלא התאמת מתח היציאה של ה-RC לרגישות הכניסה של המגבר. אבל מעבר לכל הסיפורים והתיאוריות, אצל רן SPL עם טרינוב עבדו יפה יחד. אפשר היה אולי לבקש הדגמה מדן. על עניין המקום על הסטנדים לא ידעתי (אפשר אולי להוסיף), אבל שיהיה. קנית משהו אחר, אתה מבסוט, נסגר הסיפור.


4. אתה טוען שפעלתי בחוסר הגיון כאשר יכולתי להיעזר בידידי רן מויאל לכיול הטרינוב, ויכולתי לקבל בהשאלה סטורם וכיול עבורו באדיבות דן נגר ואז יכולתי לערוך השוואה ביניהם ולבחור את מה שמתאים לי יותר. דרך הפעולה שלי היתה הגיונית לא פחות - החלטתי שאני לא רוצה להיעזר יותר במכיילים מחו״ל לכיול הטרינוב, ומכיוון שאין בישראל מכייל מקצועי שעובד תמורת תשלום ושמתמחה בטרינוב הענקתי הזדמנות למכייל ישראלי שזהו מקצועו וזהו עיסוקו אבל הוא מתמחה דווקא בסטורם. האיש, דן נגר, לקח את ההזדמנות בשתי ידיים והותיר אותי מרוצה ומשתאה מהתוצאות המעולות שהפיק אצלי בסלון באותה הדגמה, שרק בעקבותיה רכשתי כאמור את הסטורם.
כנראה שההיגיון שלי פורמאלי מדי, ולא מתאים לכל אחד. צורת החשיבה שלי הסתמכה על העיקרון שכמעט תמיד עדיף להחליט על סמך התמונה המלאה, ולא חלקים ממנה. חלקי התמונה שהיו בידיך כללו התפעלות מהתוצאה עם הסטורם, מיכולות הכיול של דן, ומרמת השירות, אבל לא כללו איך נשמע הטרינוב שהוא מכוייל ברמה סבירה כלשהו עבור המצב הנתון של הציוד והחדר. אחרי כל העיכובים של שנים, אפשר היה לחכות עוד יום יומיים לכיול האמור, ולעשות את ההשוואה. אחרי ההשוואה להחליט לפי כל הנתונים, לא רק הסאונד, מה עדיף. היה סיכוי -- אפילו אם קטן -- שאולי הטרינוב היה נשמע טוב יותר, ואז היה מקום לשקול לוותר על רמת התמיכה, למשל, אבל, רוב הסיכויים שהסטורם בכיול דן היה נשמע ממילא שווה או עדיף, ואז שאר הנתונים היו מכריעים לטובתו בקלות.

אבל בסוף בחרת במה שמתאים לך וזה העיקר.


הרמקולים שלי חייבים להיות ממוקמים על גלגלים כדי שאוכל להזיז אותם עם הגב הדפוק (3 פריצות דיסק לפי ספירה אחרונה) והרגליים העקומות והצולעות (זה שיתוק מוחין מלידה) ודלקת הפרקים שרק התקדמה לה בחצי השנה האחרונה, ואין רמקולים קדמיים על גלגלים (לא באוארס אנד וילקינס ברוב הדגמים הרצפתיים בסדרת ה-800, לא פוקאל בסדרת האוטופיה, לא רמקולים רצפתיים של וילסון אודיו, וגם לא רצפתיים של מג׳יקו מסדרת M) שיכולים להיות קרובים-צמודים לקיר האחורי. כל הרמקולים המתגלגלים מחייבים הצבה חופשית בחלל.
נראה לי שיש מצב שבחלק מהמקרים אתה מסתבך כי אתה מוסיף אילוצים שאינם הכרח המציאות, כמו למשל שרמקולים יהיו כאלה שתוכל להזיז אותם בעצמך עם כל בעיות הבריאות. אבל למה בעצמך? בטח תוכל למצוא חברים, או להיעזר ביבואן/מוכר כדי להזיז את הרמקולים הכבדים ביותר. הרמקולים שלי שוקלים 140 ק"ג כל אחד, ואני לא מעלה בדעתי לנסות להזיז אותם בעצמי.


לי חסר עדיין, כפי שציינתי בפוסט, מימד הגובה בסאונד - אני רוצה שבמערכת שלי הרמקולים יפילו עלי את הסאונד מלמעלה למטה, כמו אדם שעומד מתחת למפל מים, ובדיוק כמו במערכת הטוטאלית של אלדר שמואלי (שניצל). בשבועות הקרובים אני מתחיל בפרק הבא במסע: חיפוש אחר רמקולי המפל שיביאו לי את מימד הגובה. חכמי הפורום ולצידם יבואנים וסוחרים מוזמנים להשיא את עצותיהם ולהציע את הדגמותיהם. הרמקולים צריכים להתאים לסלון מלבני בגודל של כ-22 מ״ר עם תקרה בגובה סטנדרטי.
אי אפשר להתווכח עם טעם אישי, אבל נראה לי קצת מפתיע שחובב מוזיקה קלאסית יצפה/יעדיף שהמוזיקה תגיע מלמעלה -- זה בד"כ לא המצב באולמות קונצרטים ולא במוזיקה קאמרית. אבל בכל מקרה, הרמקולים לא חייבים להיות הקדמיים/העיקריים, אלא יש אפשרויות לרמקולי גובה, שתלויים על הקירות ו/ואו התיקרה. יש לזה התייחסות בדולבי אטמוס ובהקשרים אחרים, אבל כל אלה אינם מוכרים לי.
 
נערך לאחרונה ב:
  • Like
Reactions: arb

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,882
נקודות
113
אתגר הפיור האנכי מדבר אלי מאוד...

לגבי הגישות שהזכרת:

ליין אריי - עקרון הפעולה שלו מבטיח דווקא פיזור צר (אפילו מאוד) מבחינה אנכית-זוויתית, עם מעט אינטראקציה עם התקרה והרצפה. מה שרחב הוא הכיסוי לגובה, מעצם ממדי האלמנט הפולט צליל. הכיסוי האופקי הוא פנטסטי (מעל 100 מעלות בקלות). בליין ארייז של PA (הרוב) הליין מתעקל כדי לתת גם פיזור זוויתי, אך עיקרון הפעולה נשמר - הסאונד מתפזר כגזרה של גליל ולא כגיזרה מתוך ספרה. המשמעות של זה מרחיקת לכת בהופעות/אולמות - דעיכת העוצמה היא ביחס ישר, ולא ביחס ריבועי (כמו בפיזור של ספרה). הכיסוי לגובה מבטיח חוויה דומה ליושבים במיקומים שונים (גם בהנתן זווית של רצפת האולם). בבית, כמו שציינת בצדק, הישום בעייתי יותר, בעיקר משום מרחק ההאזנה הקרוב בהרבה - קרוב מדי לרמקול יווצר אפקט של lobing (נקרא גם comb filtering). אם האפקט משמעותי - זה בלתי נסבל בעליל.

אבל, כמה חברות כן פיצחו תכנון ליין אריי לבית - steinway lyngdorf (האזנתי ונדהמתי), Piega וגם T+A (לא האזנתי) - שלוש החברות על הצד היקר, אם משום המיתוג ואם משום שצריך לצופף הרבה דרייברים שהדרישות הטכניות מהם תובעניות (לצופף יותר מאשר בישומי PA כדי לקרב את הנקודה בה ה-lobing מסתיים). ממליץ לך לבדוק ככל שזה בתקציב.

באלקרוסטסטים ופלאנרים אכן האפקט דומה.

הגישה הנוספת שתתן לך פיזור טוב לגובה - קואקסיאלים. בניגוד למה שרשמת - פויינט סורס מפזר רחב (מדגיש - מבחינת זווית). הבעייה/אתגר כאן תהיה ההחזרים מהרצפה/תקרה. אם תמצא קואקסיאלי עם מימוש directivity מוצלח (היינו שההחזרים דומים טונאלית לסאונד הישיר) - הסטורם שלך יוכל לטפל בהם היטב...

אם הכיוון הולך לגישה תכנונית "מסורתית" יותר - בדוק אופציות עם wave-guide מתוכנן היטב או horn (אם אין לך דיעה קדומה בהתייחס להורנים).

אל תתפתה לחשוב שכל רמקול גבוה במימדיו נותן פיזור "גבוה" - רוב הרצפתים המיתמרים הרבה מעל גובה הטוויטר בנויים בסידור d'appolito (MTM, WMTMW)והפיזור האנכי שלהם צר במכוון.

בהצלחה!
רועי
אפשר להגיע לתוצאות מאוד יפות בהיבט הזה גם עם רמקולי Omni
(ולגבי הסטנווי/לינגדורף - מאוד מסכים, תוצאה מדהימה. הייתי מת לסטנווי הגדולים רק שיקר בטירוף).
 

Cloudy

חבר משקיען
הודעות
804
מעורבות
314
נקודות
63
לא שמעתי אותם ואני לא חסיד של החלפת ציוד קיים וטוב, אבל אם יש מקום, לפחות מבחינת המחיר זה יכול להיות פתרון טוב כל מי שרוצה רמקול גבוה וגדול (בואו ונקרא לזה כמו שזה נראה, ארונות קבורה):



השוס: יש להם מודול טוויטר מיד אופציונלי שבא מעל:
 

Croc

חבר משקיען
הודעות
538
מעורבות
111
נקודות
43
קניתי זוג מגברי הספק מונובלוקים עם גיין כניסה 1 וולט עד 2 וולט ואחר כך רכשתי פרוססור טרינוב עם גיין יציאה של 6.6 וולט, כמדומני, לא סגור על המספר.

רן תתחדש ןץהנה הרבה.
פוסט ארוך אבל מעניין וכדיא לקרוא.

רן או מישהו יכולים להסביר לי מה הכוונה בדיוק?
כי יש פה וולטים וגיין - נראה לי התבלבלו המושגים...
מבחינת XLR/RCA זה אותו סוג חיבורים?

ואז עברתם ל-DBU אז בכלל איבדתי אותכם :D:D:D
 

רן לוי

אוהב את התחום
הודעות
317
מעורבות
299
נקודות
63
רן תתחדש ןץהנה הרבה.
פוסט ארוך אבל מעניין וכדיא לקרוא.

רן או מישהו יכולים להסביר לי מה הכוונה בדיוק?
כי יש פה וולטים וגיין - נראה לי התבלבלו המושגים...
מבחינת XLR/RCA זה אותו סוג חיבורים?

ואז עברתם ל-DBU אז בכלל איבדתי אותכם :D:D:D
תודה על הברכות מאודיופיל ותיק ובכיר כמוך.
כל הנתונים הבאים מתייחסים לחיבורי XLR בלבד כי לפרוססור של סטורם וגם לפרוססור של טרינוב שקדם לו אצלי יש רק יציאות XLR

נתחיל בפרוססור של סטורם - נתוני המכשיר הם אלו:
רגישות יציאה - 4.03 וולט שמיתרגמים ל- 18.49dbu.

נמשיך במגבר ההספק-סטריאו של NAD דגם M23 - נתוני המכשיר הם אלו:
רגישות כניסה - לואו גיין - 4.5 וולט שמיתרגמים ל-19dbu.

כלומר התאמה קרובה מאוד מאוד, עניין שמבטיח חסינות מהבעיות שתיארתי בסאונד בפוסט המקורי.
 

Croc

חבר משקיען
הודעות
538
מעורבות
111
נקודות
43
תודה על ההבהרה.
אני עוזב את ה-DB כי זה טריקי ומבלבל.
וגם גיין לא נכון לקרוא לזה.
אפשר לדבר בוולטים (לדעתי) - זה הכי ברור.

באמת נורא מוזר שמהגבר ציפה לקבל 1 וולט בכניסת XLR - זה מתחים שמאפיינים RCA.
או שאנחנו מתבלבלים במשהו.
"גיין כניסה" זה בטח לא - לא חושב שיש מושג כזה.
"רגישות" אולי.

רק שתדעו שבעולם PRO יש מכשירים כאלו שמתעסקים בהתאמת LEVEL וגם IMPEDANCE.
אבל אודיופיל שמכבד את עצמו בחיים לא יכניס דבר כזה למערכת שלו חחחחחחחחחחחח
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
וגם גיין לא נכון לקרוא לזה.
אפשר לדבר בוולטים (לדעתי) - זה הכי ברור.
...
"גיין כניסה" זה בטח לא - לא חושב שיש מושג כזה.
"רגישות" אולי.
ניסיתי להסביר את הדברים האלה בשירשור קודם, בחוסר הצלחה מוחלט :(

אולי איתך זה יצליח יותר...
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,668
מעורבות
1,164
נקודות
113
תודה על ההבהרה.
אני עוזב את ה-DB כי זה טריקי ומבלבל.
וגם גיין לא נכון לקרוא לזה.
אפשר לדבר בוולטים (לדעתי) - זה הכי ברור.

באמת נורא מוזר שמהגבר ציפה לקבל 1 וולט בכניסת XLR - זה מתחים שמאפיינים RCA.
או שאנחנו מתבלבלים במשהו.
"גיין כניסה" זה בטח לא - לא חושב שיש מושג כזה.
"רגישות" אולי.

רק שתדעו שבעולם PRO יש מכשירים כאלו שמתעסקים בהתאמת LEVEL וגם IMPEDANCE.
אבל אודיופיל שמכבד את עצמו בחיים לא יכניס דבר כזה למערכת שלו חחחחחחחחחחחח
רוב מוצרי האודיו הביתיים מצפים לקבל 1-2 VRMS -הכי גבוה שאני מכיר זה סביב 2.6 VRMS וזה דיי נדיר.
המטרה היא להיות מותאם לכמה שיותר רכיבים ביתיים אחרים. יש יוצאי דופן.
מוצרי PRO - מוציאים במקסימום טווח דינמי שלהם 4-6 ואף יותר אך ללא שינוי בטווח הדינמי.

מגברים עם גיין נמוך ( רגישות כניסה גבוהה מספרית מבחינת VRMS) - נדרשים לתת פחות "גיין" לסיגנל שמגיע מהפרה ( שהרי הוא כבר גבוה) - מה שעוד יותר יכול להעלות את האיכות .
פחות גיין - פחות רעש.
 

רן לוי

אוהב את התחום
הודעות
317
מעורבות
299
נקודות
63
תודה על ההבהרה.
אני עוזב את ה-DB כי זה טריקי ומבלבל.
וגם גיין לא נכון לקרוא לזה.
אפשר לדבר בוולטים (לדעתי) - זה הכי ברור.

באמת נורא מוזר שמהגבר ציפה לקבל 1 וולט בכניסת XLR - זה מתחים שמאפיינים RCA.
או שאנחנו מתבלבלים במשהו.
"גיין כניסה" זה בטח לא - לא חושב שיש מושג כזה.
"רגישות" אולי.

רק שתדעו שבעולם PRO יש מכשירים כאלו שמתעסקים בהתאמת LEVEL וגם IMPEDANCE.
אבל אודיופיל שמכבד את עצמו בחיים לא יכניס דבר כזה למערכת שלו חחחחחחחחחחחח
זה כל הסיפור. הפרוססורים של טרינוב וגם של סטורם נוצרו מראש לעולם הפרו - עולם ההקלטה, המיקס והמאסטרינג הדו ערוצי והרב ערוצי שלא לדבר על עולם אולמות הקולנוע המסחריים. טרינוב קיימים למשל באולמות קולנוע מאוד יחודיים עם עשרות רמקולים שפתחו יזמים בשיתוף חברת DTS בלסטר סקוור בלונדון וגם בלאס וגאס עומדים לפתוח אולם כזה, טרינוב גם פועלים באולמות סגורים לקהל של קבוצת דיסני שמשמשים אותה להקרנת סרטים לקבוצות ביקורת לפני ההוצאה להקרנות מסחריות כדי להבין אם הסרט והפסקול ״עובדים״ נכון, או שיש משהו לשפר.

לכן כל נושא בחירת והתאמת הגיין שלהם לקוח מעולמות הפרו - גם במוצרים שמיועדים לשוק הביתי. זה מאוד מוזר כי בשתי החברות יש סקציות מופרדות - ציוד ביתי מול ציוד פרו, למה לא לבחור ולהתאים גיין בציוד הביתי כפי שמקובל בציוד ביתי? ככל שאני משקיע זמן בשאלה הזו בשנה האחרונה אני חושב שזה נעשה רק מתוך אינטרס מסחרי גרידא. למכור לכמה שיותר לקוחות ביתיים כמה שיותר ״באנדלים״ פרוססור יחד עם מגברים רב ערוציים של טרינוב או של סטורם בהתאמה (תלתי-משמע) בלי שהלקוחות ירצו להתעסק בהתאמות. מי שרוצה לבחור פרוססור ומגברי הספק מתוצרת חברות שונות, ולא בודק את העניין היטב היטב לפני כל רכישה, כמוני, נקלע לסרט ארוך.
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
722
מעורבות
591
נקודות
93
זה כל הסיפור. הפרוססורים של טרינוב וגם של סטורם נוצרו מראש לעולם הפרו - עולם ההקלטה, המיקס והמאסטרינג הדו ערוצי והרב ערוצי שלא לדבר על עולם אולמות הקולנוע המסחריים. טרינוב קיימים למשל באולמות קולנוע מאוד יחודיים עם עשרות רמקולים שפתחו יזמים בשיתוף חברת DTS בלסטר סקוור בלונדון וגם בלאס וגאס עומדים לפתוח אולם כזה, טרינוב גם פועלים באולמות סגורים לקהל של קבוצת דיסני שמשמשים אותה להקרנת סרטים לקבוצות ביקורת לפני ההוצאה להקרנות מסחריות כדי להבין אם הסרט והפסקול ״עובדים״ נכון, או שיש משהו לשפר.

לכן כל נושא בחירת והתאמת הגיין שלהם לקוח מעולמות הפרו - גם במוצרים שמיועדים לשוק הביתי. זה מאוד מוזר כי בשתי החברות יש סקציות מופרדות - ציוד ביתי מול ציוד פרו, למה לא לבחור ולהתאים גיין בציוד הביתי כפי שמקובל בציוד ביתי? ככל שאני משקיע זמן בשאלה הזו בשנה האחרונה אני חושב שזה נעשה רק מתוך אינטרס מסחרי גרידא. למכור לכמה שיותר לקוחות ביתיים כמה שיותר ״באנדלים״ פרוססור יחד עם מגברים רב ערוציים של טרינוב או של סטורם בהתאמה (תלתי-משמע) בלי שהלקוחות ירצו להתעסק בהתאמות. מי שרוצה לבחור פרוססור ומגברי הספק מתוצרת חברות שונות, ולא בודק את העניין היטב היטב לפני כל רכישה, כמוני, נקלע לסרט ארוך.
חשוב לומר, גם מי שמתרחק כמו מאש מכל מה שמריח "פרו" או "פרוססור" ובואו (אחיי האודיופילים :)), הרבה מתרחקים -
כדאי מאוד לבדוק את רגישות הכניסה ומתח היציאה של הציוד, ביחוד בהקשר של באלאנסד (בד"כ 4v) לעומת סינגל-אנדד (בד"כ 2v). זה מסתבך עוד קצת כי לא כל הציוד שמאפשר את שתי היציאות בנוי באותה גישה. למשל כבל "נאיבי" בין באלאנסד לסינגל יכפיל את המתח.
שוו בנפשכם כמה מיתולוגיות בסגנון "יציאת הבאלאנסד של יצרן Xyz נשמעת פחות טוב מיציאת הסינגל אנדד" - ראשיתן באישייו חשמלי פשוט. לפעמים נהדהד אמירה כזו 20 שנה..

מה בעצם אני רוצה לומר -
המפרט אינו אויב שלכם (גם אם אי אפשר לנבא בעזרתו הכל).
ר.
 

Croc

חבר משקיען
הודעות
538
מעורבות
111
נקודות
43
רוב מוצרי האודיו הביתיים מצפים לקבל 1-2 VRMS -הכי גבוה שאני מכיר זה סביב 2.6 VRMS וזה דיי נדיר.
המטרה היא להיות מותאם לכמה שיותר רכיבים ביתיים אחרים. יש יוצאי דופן.
מוצרי PRO - מוציאים במקסימום טווח דינמי שלהם 4-6 ואף יותר אך ללא שינוי בטווח הדינמי.

כן, זה מה שאני מכיר גם.
תודה על ההסבר דן ו-RB.
עכשיו זה מסתדר לי.
גנאדי
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,668
מעורבות
1,164
נקודות
113
זה כל הסיפור. הפרוססורים של טרינוב וגם של סטורם נוצרו מראש לעולם הפרו - עולם ההקלטה, המיקס והמאסטרינג הדו ערוצי והרב ערוצי שלא לדבר על עולם אולמות הקולנוע המסחריים. טרינוב קיימים למשל באולמות קולנוע מאוד יחודיים עם עשרות רמקולים שפתחו יזמים בשיתוף חברת DTS בלסטר סקוור בלונדון וגם בלאס וגאס עומדים לפתוח אולם כזה, טרינוב גם פועלים באולמות סגורים לקהל של קבוצת דיסני שמשמשים אותה להקרנת סרטים לקבוצות ביקורת לפני ההוצאה להקרנות מסחריות כדי להבין אם הסרט והפסקול ״עובדים״ נכון, או שיש משהו לשפר.

לכן כל נושא בחירת והתאמת הגיין שלהם לקוח מעולמות הפרו - גם במוצרים שמיועדים לשוק הביתי. זה מאוד מוזר כי בשתי החברות יש סקציות מופרדות - ציוד ביתי מול ציוד פרו, למה לא לבחור ולהתאים גיין בציוד הביתי כפי שמקובל בציוד ביתי? ככל שאני משקיע זמן בשאלה הזו בשנה האחרונה אני חושב שזה נעשה רק מתוך אינטרס מסחרי גרידא. למכור לכמה שיותר לקוחות ביתיים כמה שיותר ״באנדלים״ פרוססור יחד עם מגברים רב ערוציים של טרינוב או של סטורם בהתאמה (תלתי-משמע) בלי שהלקוחות ירצו להתעסק בהתאמות. מי שרוצה לבחור פרוססור ומגברי הספק מתוצרת חברות שונות, ולא בודק את העניין היטב היטב לפני כל רכישה, כמוני, נקלע לסרט ארוך.
רן תתחדש !!!!
אין פה עניין מסחרי .
אתה כן רוצה מספר גבוה מבחינה סונית .
יש לזה לא למעט יתרונות .
יש גם המון קדם מגברים שמוצאים 6 ומעלה - מכשירי סטריאו קלאסיים של חברות מוכרות דו ערוציות.

להם יוטב להתאים דאק עם יציאה של 6 ( סתם מספר אקראי) ולראיה יש הרבה כאלה במיוחד בקצה שנותנים את זה - לפחות את אופציה לבחור בזה .

כמובן שחשוב להתאים לזה מגבר נכון ( ויש כאלה בדו ערוצי )
 

Croc

חבר משקיען
הודעות
538
מעורבות
111
נקודות
43
בכל מקרה זה נושא מבלבל ברמות.
דיבורים על גיין, רגשיות,
וולטים, וולטים RMS,
DB
DBu
VU
DBv
DBfs

אני עם רקע טוב בחשמל ואלקטרוניקה ואחרי כמה שנים של תורת החשמל סוף סוף אני חושב שאני יודע ליישם חוק אוהם LOL - וזה עדיין מבלבל.
אדם מן היישוב אין לו סיכוי בכלל.
 

Croc

חבר משקיען
הודעות
538
מעורבות
111
נקודות
43
אני ד"א הייתי צריך לחבר ציוד RCA ביתי ל-XLR של PRO.
אחרי חודשים של מחשקים ושמניות באוויר הבנתי שאין קיצורי דרך.
בסוף התפרון היה קופסה אקטיבית שמתאמת וולטים ואימפדמנסים.

הקופסה היא מעולם ה-PRO.
אני אחביא אותה איפשהו מאחרוה שאם אודיופיל יבוא לבקר שלא יחטוף התקף לב :D
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור